Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

TS 125-ben is jól működik a Brisk? A katalógus az N14C-t írja. Ez OK?
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

gabsic írta:Amúgy múlt héten mikor vettem tartalékba egy Brisket, a boltos nagyon ajánlgatott valami "AKA Electric" márkát, IFA logo van rajta. Ezzel tapasztalata valakinek?
Használtam, kb. az Isolatornak felel meg. Brisk az igazi (Bambi szerint is!).
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

gabsic írta:
Amúgy múlt héten mikor vettem tartalékba egy Brisket, a boltos nagyon ajánlgatott valami "AKA Electric" márkát, IFA logo van rajta. Ezzel tapasztalata valakinek?
"AKA Electric" nekem az akksim márkája. Szerintem valami kínai kotvány lehet nem?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Most nekem is NGK van bent, nincs semmi panaszom egyelőre. Az IFA termékről meg csak annyit, hogy nekem is mondták, hogy próbáljam ki (elég olcsó), de nem volt vérem hozzá, inkább elhoztam egy szem NGK-t.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Hujber írta: Nekem is a Brisk vált be.
Dettó. Igaz a Brisk még csak kb 1500km óta van benn. Akkor adta meg magát a másfél évet és 6000km-t lefutott isolator. De a Briskkel sokkal finomabban jár a motor.

Amúgy múlt héten mikor vettem tartalékba egy Brisket, a boltos nagyon ajánlgatott valami "AKA Electric" márkát, IFA logo van rajta. Ezzel tapasztalata valakinek?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

UEVMZ írta: Én is megvettem a húdejó NGK-t,60km után halott.A gyertya folyamatosan kormolódott,de a végén már annyira szaggatott,hogy felidegesített.Most BRISK van benne,még a young boys által kapott régi használt darab,mentem már vele közel 2000km-t,és nagyon szép az elektródánál,jól megy,és jól is indul.Lehet selejtes NGK-t kaptam,de egy ennyire nagy márkánál ez megengedhetetlen szerintem.Nem az a kisipari,ami sokszor többet megy el a márkás mellett.
Nemrég visszaraktam próbából,hátha az NGK meggyógyult,hajnali órákban szerelhettem ismét,kivágtam végleg az NGK-t,én nem akarom benne látni,az enyémben nem.Inkább két nóném mint egy NGK.

Nekem is a Brisk vált be.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Annál mocskosabb idegesítőbb dolog nincs, amikor azon fáradozol, hogy jobb legyen a gép, és tessék... :D :D Én is jártam már így nem egyszer...[/quote]


Én is megvettem a húdejó NGK-t,60km után halott.A gyertya folyamatosan kormolódott,de a végén már annyira szaggatott,hogy felidegesített.Most BRISK van benne,még a young boys által kapott régi használt darab,mentem már vele közel 2000km-t,és nagyon szép az elektródánál,jól megy,és jól is indul.Lehet selejtes NGK-t kaptam,de egy ennyire nagy márkánál ez megengedhetetlen szerintem.Nem az a kisipari,ami sokszor többet megy el a márkás mellett.
Nemrég visszaraktam próbából,hátha az NGK meggyógyult,hajnali órákban szerelhettem ismét,kivágtam végleg az NGK-t,én nem akarom benne látni,az enyémben nem.Inkább két nóném mint egy NGK.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Pötyee írta:egyszer vettem iridiumos hiperszuper denso versenygyertyát 5000-ért, annyira jó volt hogy be sem indult vele a motor. Visszatettem a régit, élből beindult ...
Annál mocskosabb idegesítőbb dolog nincs, amikor azon fáradozol, hogy jobb legyen a gép, és tessék... :D :D Én is jártam már így nem egyszer...
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Azért szerintem a Denso legalább olyan jó márka mint az NGK... Azt legalább csakis japánban gyártják...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Pötyee írta:egyszer vettem iridiumos hiperszuper denso versenygyertyát 5000-ért, annyira jó volt hogy be sem indult vele a motor. Visszatettem a régit, élből beindult ...
Én a hiper szuper olcsó (max 1500 Ft) Densot használtam, lazán beindult vele a gép. Persze gondolom ezt sem egy gyártó készíti, mint a Bosh-t sem. Indiai Boshal 60 km körül leállt a gép.
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe »

NGK-ból normál állapothoz tényleg B8HS esetleg BR8HS. Szerintem a 6-7 az már kicsi.
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

egyszer vettem iridiumos hiperszuper denso versenygyertyát 5000-ért, annyira jó volt hogy be sem indult vele a motor. Visszatettem a régit, élből beindult ...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nálam van! :twisted: :D

Amúgy az ETZ forgósabb mint a TS. Négy felömlő, stb... Gondolom a TS-el van tapasztaltad a B7HS-t. Én "télen" használom azt...

Mindenesetre NGK-ból csak is japánt! A franciák még egy gyertyát se tudnak legyártani normálisan...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Pötyee írta:NGK BP7HS, ha nem tud rendesen letisztulni akkor BP6HS.

Denso, isolator, brisk, ezek felejtősek.
Nekem a Denso bejött, meg azt hiszem a Brisk is. Bár be kell ismernem, hogy volt olyan Densom, ami 5000 km-ert ment el.
Kétütemnél (MZnél) számomra a normális gyertya élettartam 5000-10000 km De inkább az utóbbi.
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

8-as gyertya le tud tisztulni rendesen? Nincs akkora hőfok meg fordulatszám hogy 8-as kelljen véleményem szerint.

nekem 9-es iridiumos verseny gyertya van benne, a gyujtófeszültség meg a növelt kompresszió miatt.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem B8HS vált be a legjobban... BP6HS volt benne, mikor megvettem, szerintem hamis gyertyaképet ad. Viszont talán jobban indult vele a motor...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

NGK BP7HS, ha nem tud rendesen letisztulni akkor BP6HS.

Denso, isolator, brisk, ezek felejtősek.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Sziasztok!

Gyertyában mit ajánlotok 250-es ETZ-hez most Brisk van benne de a típus nem látszik és újat szeretnék venni .
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

smate írta:helló, felújítás után bekötöttem az elektronikát, amikor még a blokk nem volt bent kipróbáltam és a lámpák világítottak miután bekerült a blokk és felkapcsoltam a helyzetjelzőt vagy a tompítottat elfüstölte az akksi pozitív sarkánál lévő biztit, mi lehet a baj ?
Vagy elkötötted a blokkban - esetleg fesszabályozónál - valamelyik vezetéket (+12V testre megy), vagy valahol letestel az egyik +12V-os kábel és így okoz zárlatot. Nézd meg nincs valahol becsípődve valamelyik vezeték, esetleg a szigetelése sérült meg, stb.
A bizti helyére egy 21 w-os izzót kössél be (egy rossz bizti két végére a sapkákra forraszd rá az izzó vezetékeit) és ezzel már nyugodtan keresgélheted a hibát. Sorban húzogasd le azokat a vezetékeket, amiket a lámpák próbája után kötöttél be. Ha elalszik az izzó, vagy csökken a fénye, akkor nyomon vagy.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

smate írta:helló, felújítás után bekötöttem az elektronikát, amikor még a blokk nem volt bent kipróbáltam és a lámpák világítottak miután bekerült a blokk és felkapcsoltam a helyzetjelzőt vagy a tompítottat elfüstölte az akksi pozitív sarkánál lévő biztit, mi lehet a baj ?
Zárlat.
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate »

helló, felújítás után bekötöttem az elektronikát, amikor még a blokk nem volt bent kipróbáltam és a lámpák világítottak miután bekerült a blokk és felkapcsoltam a helyzetjelzőt vagy a tompítottat elfüstölte az akksi pozitív sarkánál lévő biztit, mi lehet a baj ?
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Gaszika írta:Szijasztok!

Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompított? válaszokat előre is köszi

Én úgy állítottam be,hogy töksötét útszakaszon,ahol nincsen nagy forgalom,beállok a sáv közepére,persze a lámpa rögzítő csavart kilazítom,hogy ne az út közepén kelljen,ráülök,és a reflektort ráteszem,és az alapján a tompított is jó lesz.Magyarán az út és a fák közé világítson,és inkább az aszfaltot súrolja a legtávolabbi csóva.Eddig senki nem villantott szemből,hogy vakítom,és én is jól látok.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

a legnagyobb nyitast allitsd be 0,4 re ne erdekeljen hol van a dugattyu ha az megvan akkor kell az alaplapot addig forgatnod, hogy a lampa a felso holtpont elott 3 mm-rel aludjon ki....es happy[/quote]


Köszönöm.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

pempelli írta:Sziasztok.

Lenne egy számomra érthetetlen hiba etz 250-es nél.
A gyújtást a felső holtpontra állítom és ugyebár itt kellene beállítani a 0,4-es hézagot a megszakítón.na most ez úgy fest hogy csak 0,3-mat tudok beállítani tovább nem bírom nyitni a megszakítót,és a 3mm-el lejjebb az előgyújtás beállításnál nem alszik el a lámpa akármerre forgatom az alaplapot,eközben hol a légszűrő hol a kipufogó fele pufog.
Mi lehet ez? bütykös tengely kopott?másikkal is próbáltam ugyanaz a jelenség új megszakító minden megvolt,kondicsere.
a legnagyobb nyitast allitsd be 0,4 re ne erdekeljen hol van a dugattyu ha az megvan akkor kell az alaplapot addig forgatnod, hogy a lampa a felso holtpont elott 3 mm-rel aludjon ki....es happy
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Sziasztok.

Lenne egy számomra érthetetlen hiba etz 250-es nél.
A gyújtást a felső holtpontra állítom és ugyebár itt kellene beállítani a 0,4-es hézagot a megszakítón.na most ez úgy fest hogy csak 0,3-mat tudok beállítani tovább nem bírom nyitni a megszakítót,és a 3mm-el lejjebb az előgyújtás beállításnál nem alszik el a lámpa akármerre forgatom az alaplapot,eközben hol a légszűrő hol a kipufogó fele pufog.
Mi lehet ez? bütykös tengely kopott?másikkal is próbáltam ugyanaz a jelenség új megszakító minden megvolt,kondicsere.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Krepp írta:Az Faék szerű Mz-t bonyolítani kell hogy valami elromoljon rajta.... :lol:
Jaja, nehogy már unalmas legyen a motorozás, kell egy kis izgalom :)
Amúgy az elektronikus feszszabon kívül más nem tudja üzemképtelenné tenni a vasat.
De az meg jó pár ezer Skodában teszi a dolgát, és nálam is már másfél éve dolgozik \:D/
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kötözzetek egy apriliát rá, ha valami hibaforrást akartok... :twisted: :D :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

matt1989 írta:Már majdnem BMW-s luxus! :)

Ezek vízálló cuccok amúgy?
Hát ez egy jó kérdés... nem próbáltam :twisted: De konkrétan motorra való rádió, pl van is ilyen gumidugó pl a csatlakozóknál, de én egy gps-tartóra szereltem fel, így egy mozdulattal levehető (komolyabb eső ill indián kisebbség esetén)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Az Faék szerű Mz-t bonyolítani kell hogy valami elromoljon rajta.... :lol:
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Már majdnem BMW-s luxus! :)

Ezek vízálló cuccok amúgy?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Én is fejlesztettem! :)
Ma elkészült a mű, úgyhogy én már tutira így megyek zalába! :)

Kép

Kép
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Rá van írva hogy intercom... :mrgreen:

Menetközben scratch-elni fogsz? :smt029

Így e: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0qhYc-9LBcc[/youtube]

Akinek bejött: http://www.youtube.com/watch?v=uRk6Cn12 ... re=related =D> :D
http://www.youtube.com/watch?v=PXGYvUcg3Vc
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3125
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Vajon mi lesz ez?

Kép

Kép

...kész leszek vele Zala túrára? :-k :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Üdv! A fal előtt ellenőrzöd a vetített kép helyességét( bal oldal vízszintes, jobb felfelé mutat.
A távolságot pedig egy egyenes útszakaszon teszteled, sötétben. Jól láss vele,de ne legyen túl messze a határvonal. A tompított kb 50m-ig világítson( max). Ha csak 20métert világít előre, sokszor fogsz vakon menni, mert refit nem kapcsolhatsz, a tompított meg kevés...
Gaszika írta:Szijasztok!

Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórtómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompitott? válaszokat előre is köszi
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg »

üdv.
keresek hozzáértő elektronikában jártas szakembert, aki elektronikus gyujtást tud tenni az etz 250 gépemre, ill teljes vezetékcserét megoldja.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Gaszika írta:Szijasztok!

Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórtómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompitott? válaszokat előre is köszi
Amennyire emlékszem a könyv ábrájára, nem a fal aljára kellett világítania a lámpának, hanem kb. 1 méteres magasságban.
De van egy egész egyszerű módszer. Kerekein áll a motor, űl rajta valaki és tőle kb 2-3 méterre leguggolsz, ha nem vakít a szemedbe, akkor jó. Próbáld elképzelni - vagy modellezni - egy szembejövő autóban ülő ember szemmagasságát, egyszerűen ne világítson a szemébe. Ez durva megközelítés, de amíg nem találod meg a gyári beállítási értékeket, addig sem anyáznak a szembejövők.
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Endre »

z25z írta:asszem az dinamos
Igen, elnéztem. Kapásból ETZ-re gondoltam, nem olvastam el, hogy nem az...
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Szijasztok!

Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórtómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompitott? válaszokat előre is köszi
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

GeRii,
a Simsonnak teljesen más az elektromos rendszere mint az MZ-nek, az adaptációval - most félretéve a mechanikai átalakítás lehetőségét - a vezetékezést is módosítani kellene. Az MZ-nél a töltödinamó lát el árammal minden fogyasztót "központilag" és tölti egyben az akkut is, mint az autóknál.
A Simsonnak más a rendszere, több tekercs van a lendkerék alatt. Van a gyújtástekercs, a töltő és a világítás tekercs. Ez azért lett így kialakítva, mert akku nélkül is lehet használni a motort, az akku a kürt és az indexeklámpák ellátása miatt került bele. Tehát a világítástekercs (fénytekercs 17) táplálja a reflektort és a helyzetjelzőket, a töltőtekercs (20) tölti az akkut és működteti a féklámpát. Ezzel a megoldással az indexen kívül minden működik akku nélkül is.
Simsonnál nem lehetett túl sokat indexelni, mert lemerült a pici akkuja, városban ez gyakran előfordult.

A megszakítónál a megszakítás pillanatában villamos ív keletkezik a gyújtótekercs - mint induktív terhelésnek - köszönhetően. Az ív nagysága és erőssége meghatározza a megszakító élettartamát. Tehát nagyobb a kapocsfeszültség, kisebb az áram a megszakításnál, ergo kisebb a villamos ív energiája, lassabban gőzölögteti el a megszakító érintkezőinek anyagát. A megszakítóval párhuzamosan kötött kondenzátor az ívképződést csökkenti.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Ha 12V-os rendszert használsz, akkor kisebb áramerősségnek kell áthaladnia a megszakítón, ami kisebb anyagmozgást jelent a kalapácson, ezáltal nehezebben használódik el az. Továbbá kisebb hőt termel (kisebb áramerősség, kisebb hőveszteség). :)
GeRii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.08.03. 18:18
MZ-d típusa: Simson S50

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: GeRii »

fzooltan írta: Hali GeRii! mielőtt még belebonyolodnál ebbe a Simson-Mz keresztezésbe......... az általad linkelt képen 24-es számmal jelölt töltőberendezés nem egyenlő az MZ dinamójával,sem fesszabályzójával. A képen látható (24-es) szerkezet arra hivatott hogy a Simson töltőtekercsében indukálodott váltóáramot egyenírányítja illetve megfelelő feszültségen tartja.
Szerintem az TS 125 dinamót nem lehet átoperálni a Simsonba .
Én azt javaslom ,hogy az eredeti állapotot kell visszaállítani töltőberendezéssel és akksival aztán már müködik is az irányjelző.
A gyújtás-fénykapcsolót még csak át lehetne ültetni de az egész nem ér annyi macerát.
Hello!
Köszönöm szépen a válaszodat, amit meg is fogadok. Tudnál/tok segíteni még abba, hogy mi a különbség a 12V-os és 6V rendszer között. Miért jobb a 12V? Gondolom világításnál jobban világít, de azon kívül?
Melyik kapcsolási rajz szerint csinálnátok Ti?
http://www5.picturepush.com/photo/a/636 ... C3%81T.jpg
Itt több megtalálható egy helyen:
http://moser-bs.de/Simson/s50s51.html

Simson S50-m van.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Vagy ha valaki ért hozzá, hogy jó lesz- e MZ dinamójával fesszabályzójával gy-f kapcsolójával azt megköszönném, ha megerősítene.[/quote]




Hali GeRii! mielőtt még belebonyolodnál ebbe a Simson-Mz keresztezésbe......... az általad linkelt képen 24-es számmal jelölt töltőberendezés nem egyenlő az MZ dinamójával,sem fesszabályzójával. A képen látható (24-es) szerkezet arra hivatott hogy a Simson töltőtekercsében indukálodott váltóáramot egyenírányítja illetve megfelelő feszültségen tartja.
Szerintem az TS 125 dinamót nem lehet átoperálni a Simsonba .
Én azt javaslom ,hogy az eredeti állapotot kell visszaállítani töltőberendezéssel és akksival aztán már müködik is az irányjelző.
A gyújtás-fénykapcsolót még csak át lehetne ültetni de az egész nem ér annyi macerát.
GeRii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.08.03. 18:18
MZ-d típusa: Simson S50

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: GeRii »

GeRii írta: Igen ez szerintem is dinamos. Köszi megis lesem :) De nem a kulcsra gondolok, arra gondoltál?
Nekem ez donor motor, igazából Simsonra szeretném átvarázsolni az indexet, mert azon nincs. Nézegettem interneten kapcs rajzokat és Simsonnál kell ez a gyújtás fény kapcsoló 23. és jobb felső sarok: http://www5.picturepush.com/photo/a/636 ... C3%81T.jpg Gondoltam, ha működött az MZ-n valahogy átlehetne varázsolni rá. Most azt keresem. :) Eddig nincs meg: töltőberendezés(dinamó), gyújtás-fény kapcsoló 23.

Vagy ha valaki ért hozzá, hogy jó lesz- e MZ dinamójával fesszabályzójával gy-f kapcsolójával azt megköszönném, ha megerősítene.
GeRii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.08.03. 18:18
MZ-d típusa: Simson S50

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: GeRii »

Endre írta: Igen, ez a feszültségszabályozó. Az a kérdés, hogy a töltésé-e vagy a világításé, jelen esetben nem értelmezhető. Ez a szerkezet a generátor által szolgáltatott feszültséget tartja állandó értéken. Ezt úgy éri el, hogy a generátor forgórészére jutó ún. gerjesztőáramot kapcsolja periodikusan ki-be. Erre szolgál az a nyelv szerű érintkező. A generátor által termelt elektromos energia egyaránt felhasználható az akksi töltésére, világításra, stb.
Köszi a választ.
GeRii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.08.03. 18:18
MZ-d típusa: Simson S50

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: GeRii »

z25z írta:asszem az dinamos, nem generatoros, a gyujtaskapcsolot meg raulsz megfogod a kormanyt es nezel elore es nagyjabol a lampafej kornyeken meg kellene latnod :P

Igen ez szerintem is dinamos. Köszi megis lesem :) De nem a kulcsra gondolok, arra gondoltál?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára GeRii 2011.08.22. 12:09-kor.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

asszem az dinamos, nem generatoros, a gyujtaskapcsolot meg raulsz megfogod a kormanyt es nezel elore es nagyjabol a lampafej kornyeken meg kellene latnod :P
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Endre »

GeRii írta:Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy a fotón lévő dolog a fesszabályzó? Ha igen töltésé vagy a világításé vagy mindkettőé?
MZ TS 125/150-ről van szó.
Igen, ez a feszültségszabályozó. Az a kérdés, hogy a töltésé-e vagy a világításé, jelen esetben nem értelmezhető. Ez a szerkezet a generátor által szolgáltatott feszültséget tartja állandó értéken. Ezt úgy éri el, hogy a generátor forgórészére jutó ún. gerjesztőáramot kapcsolja periodikusan ki-be. Erre szolgál az a nyelv szerű érintkező. A generátor által termelt elektromos energia egyaránt felhasználható az akksi töltésére, világításra, stb.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csoka »

Elektronika baja van.Ott is ad szikrát,ahol nem kell.A megszakító 500Ft,a kondenzátor 200-300Ft,szerintem másik trafó is kell 1500-3000Ft,excenter a főtengely végére(ez mozgatja a megszakítót).Gondolom a többi egyforma.Nekem még csak megszakítós MZ-m volt,pontosan nem tudom mik a különbségek.
GeRii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.08.03. 18:18
MZ-d típusa: Simson S50

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: GeRii »

Üdv!

Azt szeretném kérdezni, hogy a fotón lévő dolog a fesszabályzó? Ha igen töltésé vagy a világításé vagy mindkettőé?
http://www3.picturepush.com/photo/a/637 ... 104755.jpg
http://www1.picturepush.com/photo/a/637 ... 104718.jpg
http://www4.picturepush.com/photo/a/637 ... 104705.jpg
Merre található a gyújtás- és világítás kapcsoló?

MZ TS 125/150-ről van szó.
Avatar
Fireblade
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.04.03. 22:52
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fireblade »

Jelentem sikerült beindítanom nagy nehezen de nem pörög föl és néha durrog a henger..
Most mi lehet a baj?
(Bocsi 1. Mz-m)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég