Elektronika topik - a pokol kapuja
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Kösz Thorwald, persze, kiszereltem és úgy mértem. Amikor pedig már nem az ujjammal szorítottam a sarukat, az ellenállásmérőt is le tudtam olvasni . Találtam itthon egy másik egyenirányítót, azt kimértem és a D+ W kombó ott is kilógott a sorból fele ellenállással, viszont polaritásváltásra nem enged semmit, nem úgy mint a másiknál. Teszek egy próbát vele, szerintem az ellenállás eltérés nem akkora gáz mintha mindkét irányban enged áramot vagyis meghiúsul az egyenirányítás -gondolom-.
kr
kr
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Kösz a tanácsot, de ahogy irtam már minden rendben. Bár elég gyenge a szikra de működik minden!
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Plusz még a többiek mellé írom a gyújtás kábelt.Nem árt ellenőrizni,az enyémnek a gyertya felöl szén volt a réz helyett,egy centire már réz volt.Kicsit elégetthell írta:Ilyen se volt még a 10 év alatt hogy kocsival kelljen, hogy hazahozzanak az MZ-m lehorkanása miatt. Elindult pár másodperc után gondolt egyet és leállt! Tünet nincs szikra. Helyben próbáltam gyertyacserét de semmi. Esetleg ötletek hol is keressem ilyenkor a bajt?
Előre is köszönöm a tippeket!
Re: Elektronika
Alakul.kr írta: Lehet megvan a bűnös??
kr
A vezetékeket ugye lehúztad az egyenirányítóról a mérés alatt?
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Üdv Urak!
Még mindig kínlódok a töltéssel:
Ellenállásokat mértem az egyenirányítón: a negatívot a "D- " -ra raktam, a pozitívot pedig végig a 3 fázis bemenetére(U,V,W). Aztán a negatív ment a "D+"-ra és ott is végigmértem a fázisbemeneteket.
Ezután polaritást cseréltem, és megint végig az egészet. Ugye a polaritással változtak az ellenállás értékek, egymáshoz viszonyítva (U,V,W) viszont max 7-8% -os eltérést tapasztaltam egy esetet kivéve: ha a "D+"-t és a "W"-t mértem, akármilyen polaritással, mindig ugyanazt az értéket mutatta, ami a többi értékhez viszonyítva hol fele, hol 2/3-a volt azoknak. Lehet megvan a bűnös??
kr
Még mindig kínlódok a töltéssel:
Ellenállásokat mértem az egyenirányítón: a negatívot a "D- " -ra raktam, a pozitívot pedig végig a 3 fázis bemenetére(U,V,W). Aztán a negatív ment a "D+"-ra és ott is végigmértem a fázisbemeneteket.
Ezután polaritást cseréltem, és megint végig az egészet. Ugye a polaritással változtak az ellenállás értékek, egymáshoz viszonyítva (U,V,W) viszont max 7-8% -os eltérést tapasztaltam egy esetet kivéve: ha a "D+"-t és a "W"-t mértem, akármilyen polaritással, mindig ugyanazt az értéket mutatta, ami a többi értékhez viszonyítva hol fele, hol 2/3-a volt azoknak. Lehet megvan a bűnös??
kr
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szerintem igen.pempelli írta: Esetleg ez csinálhat indítási mizériát melegen?
Érdemes másikkal próbálkozni.
Durrogás is lehet tőle,szóval szerintem próbálj ki egy másikat.Ha mégsem az a rossz,legfeljebb lesz egy tartalék trafód.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Srácok a trafónak mennyi a hőfoka?
Az enyém nem tudom megfogni 30 perc moci szerelés után,
Esetleg ez csinálhat indítási mizériát melegen?hidegen semmi gond indul rendesen ,melegen durrog s kipun és a karbin keresztül is de nem indul be.
Az enyém nem tudom megfogni 30 perc moci szerelés után,
Esetleg ez csinálhat indítási mizériát melegen?hidegen semmi gond indul rendesen ,melegen durrog s kipun és a karbin keresztül is de nem indul be.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Az elektronikát egy öreg szaki csinálta,együtt koperálnak a szerelő sráccal,rem majd ő is ránéz,mikor visszatették a múltkor 6 voltra,ugyanis akkor sem boldogultak,és nekem meg kellett a moci,akkor kiváló volt,remélem most csak összehozzák,de ha nem,akkor valóban gondoltam Nyakas mesterre,annál is inkább,hogy készülök a túrára,ha megint be nem b...ik valami, és akkor megbeszélném vele!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Kösz a tanácsokat! Az elektronikus kütyü a megszakítós kivitelhez mondta be az unalmast. Viszaalakítottam és minden rendben!
Re: Elektronika
Méregetni kellene áramot, terhelést. A generátornak nagyobb a teljesítménye, így jobban leterheli a mocit, de nem ennyire. A 6V-os rendszer is kb olyan teljesítményfelvételű, mint a 12V-os, ez nem lehet az oka az ilyen mértékű teljesítményvesztésnek. Próbáljátok ki a mocit a generátort kiiktatva, kössétek le a gerjesztést (forgórészt) és csak akkuval. Ha így rendben megy, akkor valahol zárlatos a rendszer, vagy valami nagyon leterheli. A generátort kihagyhatjuk, ha a csere generátorral is ugyanaz az eredmény. Nézzétek meg, mennyire melegszenek az elektromos alkatrészek, vezetékek, diódahíd, stb. Az átvezetékezésnél minden rendben? Én itt keresgélném elsősorban. Nincs valahol egy elkötés?festékes írta:Sziasztok!
Gondban vagyok,mert nem akar összejönni a 12 voltra alakítás a gépemen!
A szerelő srác már lassan nyugtatót szed,az idegtől mert nemtud rájönni mi a gond!
Először arra gondolt,hogy pontatlanul lett kimaratva a generátor helye,blokk ismét szét,és kiderült hogy ott minden rendben.
Ha visszateszi 6 voltra,akkor szuper,ha átpakolja a generátort stb,ami kell,akkor olyan a teljesítménye mint egy simsoné,úgyhogy ez van.
Elektronika rendben,újravezetékelve a gép,írtam is a múltkor,hogy nagyon jó a mocim,de csak hagyományos 6 voltos cucokkal.A generátor új,mégpedig gyári,de kipróbálta a sajátjával is,neki is etz-je van ugyanez a helyzet.
Ha nem jön össze,akkor marad a 6 volt csakhát anyagilag már eléggé benne vagyok ebbe a projektbe,meghát nagyon bírnám a 12 voltot a gépen,ezért ha valakinek van valami ötlete,mi lehet a gond,megköszönöm!
Mérni, mérni, mérni!
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3141
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
N14C, esetleg N15Cpempelli írta:ETZ 250-be Brisk-böl melyik típust vegyem?
Veszek NGK-t is meglátjuk melyik a jobb.
Esetleg nyakas Törökszentmiklóson? Az nincs annyira messze, mint pest. Talán Bluerider-nek csinált ilyet anno (de ebben nem vagyok biztos)festékes írta:Így gondolom én is ,sztem a srác nem túl profi,bár rengeteg off motort csinál,meghát Mz-s is,de jó a Pest környékieknek,ilyenkor csak beadják a gépet a Bambi mesternek aztán jónapot!
Komolyan mondom ku...ra idegesít a dolog,dehát ez gondolom érthető!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
áram (12V), mex, kondi, trafó.hell írta:Ilyen se volt még a 10 év alatt hogy kocsival kelljen, hogy hazahozzanak az MZ-m lehorkanása miatt. Elindult pár másodperc után gondolt egyet és leállt! Tünet nincs szikra. Helyben próbáltam gyertyacserét de semmi. Esetleg ötletek hol is keressem ilyenkor a bajt?
Előre is köszönöm a tippeket!
ebben a sorrendben.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
trafó...hell írta:Ilyen se volt még a 10 év alatt hogy kocsival kelljen, hogy hazahozzanak az MZ-m lehorkanása miatt. Elindult pár másodperc után gondolt egyet és leállt! Tünet nincs szikra. Helyben próbáltam gyertyacserét de semmi. Esetleg ötletek hol is keressem ilyenkor a bajt?
Előre is köszönöm a tippeket!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ilyen se volt még a 10 év alatt hogy kocsival kelljen, hogy hazahozzanak az MZ-m lehorkanása miatt. Elindult pár másodperc után gondolt egyet és leállt! Tünet nincs szikra. Helyben próbáltam gyertyacserét de semmi. Esetleg ötletek hol is keressem ilyenkor a bajt?
Előre is köszönöm a tippeket!
Előre is köszönöm a tippeket!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Így gondolom én is ,sztem a srác nem túl profi,bár rengeteg off motort csinál,meghát Mz-s is,de jó a Pest környékieknek,ilyenkor csak beadják a gépet a Bambi mesternek aztán jónapot!
Komolyan mondom ku...ra idegesít a dolog,dehát ez gondolom érthető!
Komolyan mondom ku...ra idegesít a dolog,dehát ez gondolom érthető!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hát akkor igy elég nehéz szerintem segiteni.festékes írta:Gőzöm nincs,telefonon beszéltünk,mivel úgyvolt,hogy ma lesz kész a moci.
Gondolom gyenge,nem megy vagy ilyesmi
Igazából nem is értettem személy szerint ezt a hibát.Vagy tölt a generátor vagy nem.Szerintem.
Amúgy dettó egyformák a generátorok.Legyen az kis Etz vagy nagy.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
ja jut eszembe,a generátor az kis etz-jé,nem tudom,egyforma a 250-essel?
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Gőzöm nincs,telefonon beszéltünk,mivel úgyvolt,hogy ma lesz kész a moci.
Gondolom gyenge,nem megy vagy ilyesmi
Gondolom gyenge,nem megy vagy ilyesmi
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Most akkor végülis mi a baj?Az mit jelent hogy olyan a teljesitménye mint egy Simsoné?festékes írta:Sziasztok!
Gondban vagyok,mert nem akar összejönni a 12 voltra alakítás a gépemen!
A szerelő srác már lassan nyugtatót szed,az idegtől mert nemtud rájönni mi a gond!
Először arra gondolt,hogy pontatlanul lett kimaratva a generátor helye,blokk ismét szét,és kiderült hogy ott minden rendben.
Ha visszateszi 6 voltra,akkor szuper,ha átpakolja a generátort stb,ami kell,akkor olyan a teljesítménye mint egy simsoné,úgyhogy ez van.
Elektronika rendben,újravezetékelve a gép,írtam is a múltkor,hogy nagyon jó a mocim,de csak hagyományos 6 voltos cucokkal.A generátor új,mégpedig gyári,de kipróbálta a sajátjával is,neki is etz-je van ugyanez a helyzet.
Ha nem jön össze,akkor marad a 6 volt csakhát anyagilag már eléggé benne vagyok ebbe a projektbe,meghát nagyon bírnám a 12 voltot a gépen,ezért ha valakinek van valami ötlete,mi lehet a gond,megköszönöm!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Sziasztok!
Gondban vagyok,mert nem akar összejönni a 12 voltra alakítás a gépemen!
A szerelő srác már lassan nyugtatót szed,az idegtől mert nemtud rájönni mi a gond!
Először arra gondolt,hogy pontatlanul lett kimaratva a generátor helye,blokk ismét szét,és kiderült hogy ott minden rendben.
Ha visszateszi 6 voltra,akkor szuper,ha átpakolja a generátort stb,ami kell,akkor olyan a teljesítménye mint egy simsoné,úgyhogy ez van.
Elektronika rendben,újravezetékelve a gép,írtam is a múltkor,hogy nagyon jó a mocim,de csak hagyományos 6 voltos cucokkal.A generátor új,mégpedig gyári,de kipróbálta a sajátjával is,neki is etz-je van ugyanez a helyzet.
Ha nem jön össze,akkor marad a 6 volt csakhát anyagilag már eléggé benne vagyok ebbe a projektbe,meghát nagyon bírnám a 12 voltot a gépen,ezért ha valakinek van valami ötlete,mi lehet a gond,megköszönöm!
Gondban vagyok,mert nem akar összejönni a 12 voltra alakítás a gépemen!
A szerelő srác már lassan nyugtatót szed,az idegtől mert nemtud rájönni mi a gond!
Először arra gondolt,hogy pontatlanul lett kimaratva a generátor helye,blokk ismét szét,és kiderült hogy ott minden rendben.
Ha visszateszi 6 voltra,akkor szuper,ha átpakolja a generátort stb,ami kell,akkor olyan a teljesítménye mint egy simsoné,úgyhogy ez van.
Elektronika rendben,újravezetékelve a gép,írtam is a múltkor,hogy nagyon jó a mocim,de csak hagyományos 6 voltos cucokkal.A generátor új,mégpedig gyári,de kipróbálta a sajátjával is,neki is etz-je van ugyanez a helyzet.
Ha nem jön össze,akkor marad a 6 volt csakhát anyagilag már eléggé benne vagyok ebbe a projektbe,meghát nagyon bírnám a 12 voltot a gépen,ezért ha valakinek van valami ötlete,mi lehet a gond,megköszönöm!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Viszonylag normálisnak hangzik, az egyszerű megoldás, hogy beállítod a töltést fényszóróval 14V környékére.
kr írta:Pár perc fényszórós-indexelső-féklámpás járatás után már bizony kellett 2200-es fordulat hogy a 12,00V-ot megtartsa fényszóróval.
A fesszabot azért zárnám ki, mert terheletlenül enged kb 14,3 V-ot is.
kr
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Szerintem cellazárlatos az akksid. Riasztóaksinál ennek mégnagyobb az esélye. Ugye nem rezgésekre tervezték a cellák felfüggesztését...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Köszönöm a hozzászólásokat, a következőt csináltam:
Este feltöltöttem az akksit, (ami igazából nem motorhoz való:4,5 Ah-s zselés, csúszósarus csatlakozóval), és napközben csak a helyzetjelzőt kapcsoltam be, még pályáztam is úgy. Otthon rámértem a feszültségre, 12,5V. Álló motornál ráadtam a fényszórót, leesett 11,5-re.
Egyenként rámértem a generátorról lejövő fázisvezetékekre: egységesen 5,5-6,5 V DC-t(sorry, elfelejtettem h váltóáram) tudtak fordulattól függően.
Aztán beindítottam, és rámértem terhelten, terheletlenül és minden okénak látszott, de lehet hogy csak nem vártam meg míg leesik a feszültség. Pár perc fényszórós-indexelső-féklámpás járatás után már bizony kellett 2200-es fordulat hogy a 12,00V-ot megtartsa fényszóróval. Nem tudom hogy csak a feltöltött akksi miatt javult kicsit a helyzet, Vagy pont a szar akku húzza le a töltést. Bár ilyet elvileg nem tud???? - valami ilyesmit vettem ki a szavaidból Thorwald - holnap feltétlenül rápróbálok a diódahídra.
A fesszabot azért zárnám ki, mert terheletlenül enged kb 14,3 V-ot is.
kr
Este feltöltöttem az akksit, (ami igazából nem motorhoz való:4,5 Ah-s zselés, csúszósarus csatlakozóval), és napközben csak a helyzetjelzőt kapcsoltam be, még pályáztam is úgy. Otthon rámértem a feszültségre, 12,5V. Álló motornál ráadtam a fényszórót, leesett 11,5-re.
Egyenként rámértem a generátorról lejövő fázisvezetékekre: egységesen 5,5-6,5 V DC-t(sorry, elfelejtettem h váltóáram) tudtak fordulattól függően.
Aztán beindítottam, és rámértem terhelten, terheletlenül és minden okénak látszott, de lehet hogy csak nem vártam meg míg leesik a feszültség. Pár perc fényszórós-indexelső-féklámpás járatás után már bizony kellett 2200-es fordulat hogy a 12,00V-ot megtartsa fényszóróval. Nem tudom hogy csak a feltöltött akksi miatt javult kicsit a helyzet, Vagy pont a szar akku húzza le a töltést. Bár ilyet elvileg nem tud???? - valami ilyesmit vettem ki a szavaidból Thorwald - holnap feltétlenül rápróbálok a diódahídra.
A fesszabot azért zárnám ki, mert terheletlenül enged kb 14,3 V-ot is.
kr
Re: Elektronika
jajjkiszsebi írta:Tuti biztosíték:
http://img341.imageshack.us/img341/4277/30122009316.jpg
(horvát fórumon találtam)
A karbinál is van némi érdekesség....
(na végre motorra ülhettem )
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
http://veteran.forum.hu/attachments/sze ... es.hu_.jpg
Hátha segít valakinek a gyertya választásban.
Hátha segít valakinek a gyertya választásban.
Re: Elektronika
Először az egyenirányító hidat mérd meg. 3 fázisú Graetz híd, 6 db diódával. A legtisztább egy oszcilloszkóp lenne, a jelalakból egyből látszana a diódahíd működése. Persze ez nem mindenkinek van, de egy egyszerű ellenállásmérővel is ki lehet mérni. A diódákat egyenként mérd meg a kivezetéseiken, egyik irányban nagyon kicsi az ellenállása, fordítva meg nagyon nagy, de előtte az összes kábelt húzd le róla. Az ellenállásértékek mindegyik diódánál hasonlónak kellene lennie. Ha ez rendben van, akkor a generátorról jövő vezetékek feszültségét kellene lemérni. Itt váltóáram van, a feszmérőt így állítsd be. Kétféleképpen mérheted: a feszmérő fekete, vagy negatív kábelét a testre (vázra) kösd és a generátor kimeneteit egyenként mérd meg. Elvileg egyenlő feszültséget kell mérned, azonos fordulatszámon. A másik módszer, a generátor mind a 3 fázisvezetéke között (1-2, 2-3, 3-1) mérsz feszültséget. Itt is egyforma értéket kell mérned, de itt magasabb feszültséget, mint az előző mérésnél. Ha asszimmetriát találsz a fázisok között, akkor húzd le a diódahidat és úgy is mérd meg a feszültségértékeket. Itt 2 dolog történhet, vagy ugyanazt méred és akkor a generátor tekercselésével van gond, vagy a diódahíd nélkül azonos értékek lesznek és akkor a generátor után kell keresned a hibát.kr írta:Üdv Urak!
Tanácsot szeretnék kérni. Sajnos nem vagyok egy ampervadász, de pontosan leírom a jelenséget:
Merülni kezdett az akkum. Mértem rajta kapocsfeszt: ez álló helyzetben 12,1 V. Beindítva, alapjáraton kb 11 V. Lámpa nélkül olyan 2200-as fordulatnál érte el a 12,0 V-ot (!), jól kipörgetve elérte a 14 V-ot is. Lámpát rákapcsolva már kb 3300-as fordulat kellett a 12,0 V eléréséhez, olyan 5000-es fordulaton pedig már 13,0 V-ra is felszaladt. Ez szerintem kevés. A fesszabom mechanikus, év elején állítottam olyan 14,5 V max-ra. Nem tudom fontos-e, de levettem a vezetéket a pozitív saruról, és a kettő között 3V feszt mértem. Ugyanez a negatívnál 6 V.
Okozhat ilyen hibát egy gyenge akksi?
Vagy valamelyik fázis esett ki? (Sajnos itthoni szerszám hiányában azt sem tudom, nem-e esett le vmelyik vezeték a generátorról)
Ha tudnátok segíteni, hogy mérjem ki az álló vagy forgórészt, megköszönném.
kr
Érdemes megnézned a forgórész szénkeféit is, megfelelő hosszúságú (nincs elkopva), a rugók megfelelően a csúszógyűrűhöz nyomják, a vezetéke nincs eltörve, vagy kirojtosodva. A forgórészt nehéz kimérni, nagyon alacsony az ellenállása, pontos ellenállásmérő műszer kell hozzá.
Ha a generátornál mindent rendben találsz és alacsony a töltőfeszültség fordulaton, akkor a fesszabályozót érdemes átnézni, nincs-e elállítódva, az érintkező kontaktusok elégve, oxidálódva. Ha ez rosszul működik, a generátor sem tud megfelelően tölteni, megfelelő feszültséget biztosítani a rendszernek. 2000-es fordulatszámtól már a maximális feszültségértéket kell produkálnia bekapcsolt fogyasztók mellett is.
Tapasztalatom, az ETZ-k generátora jól méretezett és megbízható jószág. Anno beszereztem tartalékrendszert az ETZ-hez, de sosem volt rá szükség. Ahhoz, hogy az akku ennyire lefogja a generátort, nagyon zárlatosnak kell lennie, de akkor üresen nem lenne 12 V a kapocsfeszültsége. Én a bulgáriai túrát cellaszakadt akkuval mentem végig - az indulás előtt ment tönkre -, de alapjáraton kívül semmi probléma nem volt, a generátor tette a dolgát.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Ugyan bár nem írtad de ha jól sejtem ez etz generátor ezekszerint a szerelési könyvben benne van hogy tudod a teljes töltőhálózatot le ellenőrizni kell hozzá 2 db vezeték próbalámpa 1 akku és egy multiméter meg idő és türelem. jó munkát . Az én tippem az egyenirányító vagy a fesszab.kr írta:Üdv Urak!
Tanácsot szeretnék kérni. Sajnos nem vagyok egy ampervadász, de pontosan leírom a jelenséget:
Merülni kezdett az akkum. Mértem rajta kapocsfeszt: ez álló helyzetben 12,1 V. Beindítva, alapjáraton kb 11 V. Lámpa nélkül olyan 2200-as fordulatnál érte el a 12,0 V-ot (!), jól kipörgetve elérte a 14 V-ot is. Lámpát rákapcsolva már kb 3300-as fordulat kellett a 12,0 V eléréséhez, olyan 5000-es fordulaton pedig már 13,0 V-ra is felszaladt. Ez szerintem kevés. A fesszabom mechanikus, év elején állítottam olyan 14,5 V max-ra. Nem tudom fontos-e, de levettem a vezetéket a pozitív saruról, és a kettő között 3V feszt mértem. Ugyanez a negatívnál 6 V.
Okozhat ilyen hibát egy gyenge akksi?
Vagy valamelyik fázis esett ki? (Sajnos itthoni szerszám hiányában azt sem tudom, nem-e esett le vmelyik vezeték a generátorról)
Ha tudnátok segíteni, hogy mérjem ki az álló vagy forgórészt, megköszönném.
kr
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
[/quote]
Forrasztottad, vagy fogóval összenyomtad? Első esetben a rezgéstől a megmerevedett "kábelkéreg" sérülékennyé válik. Sajnos csak ennyit tudok érdemben hozzászólni.[/quote]
A saruról jutott eszembe,a fordulatszám mérő háttérvilágítása nem működik.Lámpatestben néztem a kábelét,érintkezik,biztosíték nem ment ki,műszeren a saruk a helyén.Mi akar engem nagyon megszívatni?Van más hely is ahol keressem,vagy ez a két lehetőség van?
Forrasztottad, vagy fogóval összenyomtad? Első esetben a rezgéstől a megmerevedett "kábelkéreg" sérülékennyé válik. Sajnos csak ennyit tudok érdemben hozzászólni.[/quote]
A saruról jutott eszembe,a fordulatszám mérő háttérvilágítása nem működik.Lámpatestben néztem a kábelét,érintkezik,biztosíték nem ment ki,műszeren a saruk a helyén.Mi akar engem nagyon megszívatni?Van más hely is ahol keressem,vagy ez a két lehetőség van?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Forrasztottad, vagy fogóval összenyomtad? Első esetben a rezgéstől a megmerevedett "kábelkéreg" sérülékennyé válik. Sajnos csak ennyit tudok érdemben hozzászólni.kr írta:Kösz Seclusion, a télen mindenhova új sarukat pakoltam, természetesen megnézem, de 99%-ban ezt kilőném.
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Kösz Seclusion, a télen mindenhova új sarukat pakoltam, természetesen megnézem, de 99%-ban ezt kilőném.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
ETZ 250-be Brisk-böl melyik típust vegyem?
Veszek NGK-t is meglátjuk melyik a jobb.
Veszek NGK-t is meglátjuk melyik a jobb.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Én első lépésnek áttisztítanám a sarukat, és megszorítanám mindet. Sokat tud számítani, akár 2-3 tized voltot is elveszíthetsz, a rezonancia hatás pedig fokozott egy motoron. Egy rosszul illeszkedő csati pedig nem fog kellőképpen vezetni.kr írta:Üdv Urak!
Tanácsot szeretnék kérni. Sajnos nem vagyok egy ampervadász, de pontosan leírom a jelenséget:
Merülni kezdett az akkum. Mértem rajta kapocsfeszt: ez álló helyzetben 12,1 V. Beindítva, alapjáraton kb 11 V. Lámpa nélkül olyan 2200-as fordulatnál érte el a 12,0 V-ot (!), jól kipörgetve elérte a 14 V-ot is. Lámpát rákapcsolva már kb 3300-as fordulat kellett a 12,0 V eléréséhez, olyan 5000-es fordulaton pedig már 13,0 V-ra is felszaladt. Ez szerintem kevés. A fesszabom mechanikus, év elején állítottam olyan 14,5 V max-ra. Nem tudom fontos-e, de levettem a vezetéket a pozitív saruról, és a kettő között 3V feszt mértem. Ugyanez a negatívnál 6 V.
Okozhat ilyen hibát egy gyenge akksi?
Vagy valamelyik fázis esett ki? (Sajnos itthoni szerszám hiányában azt sem tudom, nem-e esett le vmelyik vezeték a generátorról)
Ha tudnátok segíteni, hogy mérjem ki az álló vagy forgórészt, megköszönném.
kr
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Üdv Urak!
Tanácsot szeretnék kérni. Sajnos nem vagyok egy ampervadász, de pontosan leírom a jelenséget:
Merülni kezdett az akkum. Mértem rajta kapocsfeszt: ez álló helyzetben 12,1 V. Beindítva, alapjáraton kb 11 V. Lámpa nélkül olyan 2200-as fordulatnál érte el a 12,0 V-ot (!), jól kipörgetve elérte a 14 V-ot is. Lámpát rákapcsolva már kb 3300-as fordulat kellett a 12,0 V eléréséhez, olyan 5000-es fordulaton pedig már 13,0 V-ra is felszaladt. Ez szerintem kevés. A fesszabom mechanikus, év elején állítottam olyan 14,5 V max-ra. Nem tudom fontos-e, de levettem a vezetéket a pozitív saruról, és a kettő között 3V feszt mértem. Ugyanez a negatívnál 6 V.
Okozhat ilyen hibát egy gyenge akksi?
Vagy valamelyik fázis esett ki? (Sajnos itthoni szerszám hiányában azt sem tudom, nem-e esett le vmelyik vezeték a generátorról)
Ha tudnátok segíteni, hogy mérjem ki az álló vagy forgórészt, megköszönném.
kr
Tanácsot szeretnék kérni. Sajnos nem vagyok egy ampervadász, de pontosan leírom a jelenséget:
Merülni kezdett az akkum. Mértem rajta kapocsfeszt: ez álló helyzetben 12,1 V. Beindítva, alapjáraton kb 11 V. Lámpa nélkül olyan 2200-as fordulatnál érte el a 12,0 V-ot (!), jól kipörgetve elérte a 14 V-ot is. Lámpát rákapcsolva már kb 3300-as fordulat kellett a 12,0 V eléréséhez, olyan 5000-es fordulaton pedig már 13,0 V-ra is felszaladt. Ez szerintem kevés. A fesszabom mechanikus, év elején állítottam olyan 14,5 V max-ra. Nem tudom fontos-e, de levettem a vezetéket a pozitív saruról, és a kettő között 3V feszt mértem. Ugyanez a negatívnál 6 V.
Okozhat ilyen hibát egy gyenge akksi?
Vagy valamelyik fázis esett ki? (Sajnos itthoni szerszám hiányában azt sem tudom, nem-e esett le vmelyik vezeték a generátorról)
Ha tudnátok segíteni, hogy mérjem ki az álló vagy forgórészt, megköszönném.
kr
Re: Elektronika
gabsic írta:Egy kis segítség Brisk típus értelmezéshez:
http://www.brisk.biz/page.php?page=2021
Köszi
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Egy kis segítség Brisk típus értelmezéshez:
http://www.brisk.biz/page.php?page=2021
http://www.brisk.biz/page.php?page=2021
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Igen azt írja, de én nem kaptam olyat egyik helyen sem. De n15 meg n17yc típusokból vettünk, azok jók lettek.Thorwald írta:TS 125-ben is jól működik a Brisk? A katalógus az N14C-t írja. Ez OK?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Elektronika
TS 125-ben is jól működik a Brisk? A katalógus az N14C-t írja. Ez OK?
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Használtam, kb. az Isolatornak felel meg. Brisk az igazi (Bambi szerint is!).gabsic írta:Amúgy múlt héten mikor vettem tartalékba egy Brisket, a boltos nagyon ajánlgatott valami "AKA Electric" márkát, IFA logo van rajta. Ezzel tapasztalata valakinek?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Re: Elektronika
"AKA Electric" nekem az akksim márkája. Szerintem valami kínai kotvány lehet nem?gabsic írta:
Amúgy múlt héten mikor vettem tartalékba egy Brisket, a boltos nagyon ajánlgatott valami "AKA Electric" márkát, IFA logo van rajta. Ezzel tapasztalata valakinek?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Most nekem is NGK van bent, nincs semmi panaszom egyelőre. Az IFA termékről meg csak annyit, hogy nekem is mondták, hogy próbáljam ki (elég olcsó), de nem volt vérem hozzá, inkább elhoztam egy szem NGK-t.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Dettó. Igaz a Brisk még csak kb 1500km óta van benn. Akkor adta meg magát a másfél évet és 6000km-t lefutott isolator. De a Briskkel sokkal finomabban jár a motor.Hujber írta: Nekem is a Brisk vált be.
Amúgy múlt héten mikor vettem tartalékba egy Brisket, a boltos nagyon ajánlgatott valami "AKA Electric" márkát, IFA logo van rajta. Ezzel tapasztalata valakinek?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
UEVMZ írta: Én is megvettem a húdejó NGK-t,60km után halott.A gyertya folyamatosan kormolódott,de a végén már annyira szaggatott,hogy felidegesített.Most BRISK van benne,még a young boys által kapott régi használt darab,mentem már vele közel 2000km-t,és nagyon szép az elektródánál,jól megy,és jól is indul.Lehet selejtes NGK-t kaptam,de egy ennyire nagy márkánál ez megengedhetetlen szerintem.Nem az a kisipari,ami sokszor többet megy el a márkás mellett.
Nemrég visszaraktam próbából,hátha az NGK meggyógyult,hajnali órákban szerelhettem ismét,kivágtam végleg az NGK-t,én nem akarom benne látni,az enyémben nem.Inkább két nóném mint egy NGK.
Nekem is a Brisk vált be.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Annál mocskosabb idegesítőbb dolog nincs, amikor azon fáradozol, hogy jobb legyen a gép, és tessék... Én is jártam már így nem egyszer...[/quote]
Én is megvettem a húdejó NGK-t,60km után halott.A gyertya folyamatosan kormolódott,de a végén már annyira szaggatott,hogy felidegesített.Most BRISK van benne,még a young boys által kapott régi használt darab,mentem már vele közel 2000km-t,és nagyon szép az elektródánál,jól megy,és jól is indul.Lehet selejtes NGK-t kaptam,de egy ennyire nagy márkánál ez megengedhetetlen szerintem.Nem az a kisipari,ami sokszor többet megy el a márkás mellett.
Nemrég visszaraktam próbából,hátha az NGK meggyógyult,hajnali órákban szerelhettem ismét,kivágtam végleg az NGK-t,én nem akarom benne látni,az enyémben nem.Inkább két nóném mint egy NGK.
Én is megvettem a húdejó NGK-t,60km után halott.A gyertya folyamatosan kormolódott,de a végén már annyira szaggatott,hogy felidegesített.Most BRISK van benne,még a young boys által kapott régi használt darab,mentem már vele közel 2000km-t,és nagyon szép az elektródánál,jól megy,és jól is indul.Lehet selejtes NGK-t kaptam,de egy ennyire nagy márkánál ez megengedhetetlen szerintem.Nem az a kisipari,ami sokszor többet megy el a márkás mellett.
Nemrég visszaraktam próbából,hátha az NGK meggyógyult,hajnali órákban szerelhettem ismét,kivágtam végleg az NGK-t,én nem akarom benne látni,az enyémben nem.Inkább két nóném mint egy NGK.
Re: Elektronika
Annál mocskosabb idegesítőbb dolog nincs, amikor azon fáradozol, hogy jobb legyen a gép, és tessék... Én is jártam már így nem egyszer...Pötyee írta:egyszer vettem iridiumos hiperszuper denso versenygyertyát 5000-ért, annyira jó volt hogy be sem indult vele a motor. Visszatettem a régit, élből beindult ...
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Azért szerintem a Denso legalább olyan jó márka mint az NGK... Azt legalább csakis japánban gyártják...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Én a hiper szuper olcsó (max 1500 Ft) Densot használtam, lazán beindult vele a gép. Persze gondolom ezt sem egy gyártó készíti, mint a Bosh-t sem. Indiai Boshal 60 km körül leállt a gép.Pötyee írta:egyszer vettem iridiumos hiperszuper denso versenygyertyát 5000-ért, annyira jó volt hogy be sem indult vele a motor. Visszatettem a régit, élből beindult ...
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
NGK-ból normál állapothoz tényleg B8HS esetleg BR8HS. Szerintem a 6-7 az már kicsi.
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
egyszer vettem iridiumos hiperszuper denso versenygyertyát 5000-ért, annyira jó volt hogy be sem indult vele a motor. Visszatettem a régit, élből beindult ...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 0 vendég