Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
TS 125-ben is jól működik a Brisk? A katalógus az N14C-t írja. Ez OK?
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Használtam, kb. az Isolatornak felel meg. Brisk az igazi (Bambi szerint is!).gabsic írta:Amúgy múlt héten mikor vettem tartalékba egy Brisket, a boltos nagyon ajánlgatott valami "AKA Electric" márkát, IFA logo van rajta. Ezzel tapasztalata valakinek?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Re: Elektronika
"AKA Electric" nekem az akksim márkája. Szerintem valami kínai kotvány lehet nem?gabsic írta:
Amúgy múlt héten mikor vettem tartalékba egy Brisket, a boltos nagyon ajánlgatott valami "AKA Electric" márkát, IFA logo van rajta. Ezzel tapasztalata valakinek?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Most nekem is NGK van bent, nincs semmi panaszom egyelőre. Az IFA termékről meg csak annyit, hogy nekem is mondták, hogy próbáljam ki (elég olcsó), de nem volt vérem hozzá, inkább elhoztam egy szem NGK-t.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Dettó. Igaz a Brisk még csak kb 1500km óta van benn. Akkor adta meg magát a másfél évet és 6000km-t lefutott isolator. De a Briskkel sokkal finomabban jár a motor.Hujber írta: Nekem is a Brisk vált be.
Amúgy múlt héten mikor vettem tartalékba egy Brisket, a boltos nagyon ajánlgatott valami "AKA Electric" márkát, IFA logo van rajta. Ezzel tapasztalata valakinek?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
UEVMZ írta: Én is megvettem a húdejó NGK-t,60km után halott.A gyertya folyamatosan kormolódott,de a végén már annyira szaggatott,hogy felidegesített.Most BRISK van benne,még a young boys által kapott régi használt darab,mentem már vele közel 2000km-t,és nagyon szép az elektródánál,jól megy,és jól is indul.Lehet selejtes NGK-t kaptam,de egy ennyire nagy márkánál ez megengedhetetlen szerintem.Nem az a kisipari,ami sokszor többet megy el a márkás mellett.
Nemrég visszaraktam próbából,hátha az NGK meggyógyult,hajnali órákban szerelhettem ismét,kivágtam végleg az NGK-t,én nem akarom benne látni,az enyémben nem.Inkább két nóném mint egy NGK.
Nekem is a Brisk vált be.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Annál mocskosabb idegesítőbb dolog nincs, amikor azon fáradozol, hogy jobb legyen a gép, és tessék...
Én is jártam már így nem egyszer...[/quote]
Én is megvettem a húdejó NGK-t,60km után halott.A gyertya folyamatosan kormolódott,de a végén már annyira szaggatott,hogy felidegesített.Most BRISK van benne,még a young boys által kapott régi használt darab,mentem már vele közel 2000km-t,és nagyon szép az elektródánál,jól megy,és jól is indul.Lehet selejtes NGK-t kaptam,de egy ennyire nagy márkánál ez megengedhetetlen szerintem.Nem az a kisipari,ami sokszor többet megy el a márkás mellett.
Nemrég visszaraktam próbából,hátha az NGK meggyógyult,hajnali órákban szerelhettem ismét,kivágtam végleg az NGK-t,én nem akarom benne látni,az enyémben nem.Inkább két nóném mint egy NGK.


Én is megvettem a húdejó NGK-t,60km után halott.A gyertya folyamatosan kormolódott,de a végén már annyira szaggatott,hogy felidegesített.Most BRISK van benne,még a young boys által kapott régi használt darab,mentem már vele közel 2000km-t,és nagyon szép az elektródánál,jól megy,és jól is indul.Lehet selejtes NGK-t kaptam,de egy ennyire nagy márkánál ez megengedhetetlen szerintem.Nem az a kisipari,ami sokszor többet megy el a márkás mellett.
Nemrég visszaraktam próbából,hátha az NGK meggyógyult,hajnali órákban szerelhettem ismét,kivágtam végleg az NGK-t,én nem akarom benne látni,az enyémben nem.Inkább két nóném mint egy NGK.
Re: Elektronika
Annál mocskosabb idegesítőbb dolog nincs, amikor azon fáradozol, hogy jobb legyen a gép, és tessék...Pötyee írta:egyszer vettem iridiumos hiperszuper denso versenygyertyát 5000-ért, annyira jó volt hogy be sem indult vele a motor. Visszatettem a régit, élből beindult ...


Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Azért szerintem a Denso legalább olyan jó márka mint az NGK... Azt legalább csakis japánban gyártják...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Én a hiper szuper olcsó (max 1500 Ft) Densot használtam, lazán beindult vele a gép. Persze gondolom ezt sem egy gyártó készíti, mint a Bosh-t sem. Indiai Boshal 60 km körül leállt a gép.Pötyee írta:egyszer vettem iridiumos hiperszuper denso versenygyertyát 5000-ért, annyira jó volt hogy be sem indult vele a motor. Visszatettem a régit, élből beindult ...
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
NGK-ból normál állapothoz tényleg B8HS esetleg BR8HS. Szerintem a 6-7 az már kicsi.
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
egyszer vettem iridiumos hiperszuper denso versenygyertyát 5000-ért, annyira jó volt hogy be sem indult vele a motor. Visszatettem a régit, élből beindult ...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nálam van!
Amúgy az ETZ forgósabb mint a TS. Négy felömlő, stb... Gondolom a TS-el van tapasztaltad a B7HS-t. Én "télen" használom azt...
Mindenesetre NGK-ból csak is japánt! A franciák még egy gyertyát se tudnak legyártani normálisan...


Amúgy az ETZ forgósabb mint a TS. Négy felömlő, stb... Gondolom a TS-el van tapasztaltad a B7HS-t. Én "télen" használom azt...
Mindenesetre NGK-ból csak is japánt! A franciák még egy gyertyát se tudnak legyártani normálisan...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Nekem a Denso bejött, meg azt hiszem a Brisk is. Bár be kell ismernem, hogy volt olyan Densom, ami 5000 km-ert ment el.Pötyee írta:NGK BP7HS, ha nem tud rendesen letisztulni akkor BP6HS.
Denso, isolator, brisk, ezek felejtősek.
Kétütemnél (MZnél) számomra a normális gyertya élettartam 5000-10000 km De inkább az utóbbi.
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
8-as gyertya le tud tisztulni rendesen? Nincs akkora hőfok meg fordulatszám hogy 8-as kelljen véleményem szerint.
nekem 9-es iridiumos verseny gyertya van benne, a gyujtófeszültség meg a növelt kompresszió miatt.
nekem 9-es iridiumos verseny gyertya van benne, a gyujtófeszültség meg a növelt kompresszió miatt.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nekem B8HS vált be a legjobban... BP6HS volt benne, mikor megvettem, szerintem hamis gyertyaképet ad. Viszont talán jobban indult vele a motor...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
NGK BP7HS, ha nem tud rendesen letisztulni akkor BP6HS.
Denso, isolator, brisk, ezek felejtősek.
Denso, isolator, brisk, ezek felejtősek.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Sziasztok!
Gyertyában mit ajánlotok 250-es ETZ-hez most Brisk van benne de a típus nem látszik és újat szeretnék venni .
Gyertyában mit ajánlotok 250-es ETZ-hez most Brisk van benne de a típus nem látszik és újat szeretnék venni .
Re: Elektronika
Vagy elkötötted a blokkban - esetleg fesszabályozónál - valamelyik vezetéket (+12V testre megy), vagy valahol letestel az egyik +12V-os kábel és így okoz zárlatot. Nézd meg nincs valahol becsípődve valamelyik vezeték, esetleg a szigetelése sérült meg, stb.smate írta:helló, felújítás után bekötöttem az elektronikát, amikor még a blokk nem volt bent kipróbáltam és a lámpák világítottak miután bekerült a blokk és felkapcsoltam a helyzetjelzőt vagy a tompítottat elfüstölte az akksi pozitív sarkánál lévő biztit, mi lehet a baj ?
A bizti helyére egy 21 w-os izzót kössél be (egy rossz bizti két végére a sapkákra forraszd rá az izzó vezetékeit) és ezzel már nyugodtan keresgélheted a hibát. Sorban húzogasd le azokat a vezetékeket, amiket a lámpák próbája után kötöttél be. Ha elalszik az izzó, vagy csökken a fénye, akkor nyomon vagy.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Zárlat.smate írta:helló, felújítás után bekötöttem az elektronikát, amikor még a blokk nem volt bent kipróbáltam és a lámpák világítottak miután bekerült a blokk és felkapcsoltam a helyzetjelzőt vagy a tompítottat elfüstölte az akksi pozitív sarkánál lévő biztit, mi lehet a baj ?
Re: Elektronika
helló, felújítás után bekötöttem az elektronikát, amikor még a blokk nem volt bent kipróbáltam és a lámpák világítottak miután bekerült a blokk és felkapcsoltam a helyzetjelzőt vagy a tompítottat elfüstölte az akksi pozitív sarkánál lévő biztit, mi lehet a baj ?
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Gaszika írta:Szijasztok!
Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompított? válaszokat előre is köszi
Én úgy állítottam be,hogy töksötét útszakaszon,ahol nincsen nagy forgalom,beállok a sáv közepére,persze a lámpa rögzítő csavart kilazítom,hogy ne az út közepén kelljen,ráülök,és a reflektort ráteszem,és az alapján a tompított is jó lesz.Magyarán az út és a fák közé világítson,és inkább az aszfaltot súrolja a legtávolabbi csóva.Eddig senki nem villantott szemből,hogy vakítom,és én is jól látok.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
a legnagyobb nyitast allitsd be 0,4 re ne erdekeljen hol van a dugattyu ha az megvan akkor kell az alaplapot addig forgatnod, hogy a lampa a felso holtpont elott 3 mm-rel aludjon ki....es happy[/quote]
Köszönöm.
Köszönöm.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
a legnagyobb nyitast allitsd be 0,4 re ne erdekeljen hol van a dugattyu ha az megvan akkor kell az alaplapot addig forgatnod, hogy a lampa a felso holtpont elott 3 mm-rel aludjon ki....es happypempelli írta:Sziasztok.
Lenne egy számomra érthetetlen hiba etz 250-es nél.
A gyújtást a felső holtpontra állítom és ugyebár itt kellene beállítani a 0,4-es hézagot a megszakítón.na most ez úgy fest hogy csak 0,3-mat tudok beállítani tovább nem bírom nyitni a megszakítót,és a 3mm-el lejjebb az előgyújtás beállításnál nem alszik el a lámpa akármerre forgatom az alaplapot,eközben hol a légszűrő hol a kipufogó fele pufog.
Mi lehet ez? bütykös tengely kopott?másikkal is próbáltam ugyanaz a jelenség új megszakító minden megvolt,kondicsere.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Sziasztok.
Lenne egy számomra érthetetlen hiba etz 250-es nél.
A gyújtást a felső holtpontra állítom és ugyebár itt kellene beállítani a 0,4-es hézagot a megszakítón.na most ez úgy fest hogy csak 0,3-mat tudok beállítani tovább nem bírom nyitni a megszakítót,és a 3mm-el lejjebb az előgyújtás beállításnál nem alszik el a lámpa akármerre forgatom az alaplapot,eközben hol a légszűrő hol a kipufogó fele pufog.
Mi lehet ez? bütykös tengely kopott?másikkal is próbáltam ugyanaz a jelenség új megszakító minden megvolt,kondicsere.
Lenne egy számomra érthetetlen hiba etz 250-es nél.
A gyújtást a felső holtpontra állítom és ugyebár itt kellene beállítani a 0,4-es hézagot a megszakítón.na most ez úgy fest hogy csak 0,3-mat tudok beállítani tovább nem bírom nyitni a megszakítót,és a 3mm-el lejjebb az előgyújtás beállításnál nem alszik el a lámpa akármerre forgatom az alaplapot,eközben hol a légszűrő hol a kipufogó fele pufog.
Mi lehet ez? bütykös tengely kopott?másikkal is próbáltam ugyanaz a jelenség új megszakító minden megvolt,kondicsere.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Jaja, nehogy már unalmas legyen a motorozás, kell egy kis izgalomKrepp írta:Az Faék szerű Mz-t bonyolítani kell hogy valami elromoljon rajta....

Amúgy az elektronikus feszszabon kívül más nem tudja üzemképtelenné tenni a vasat.
De az meg jó pár ezer Skodában teszi a dolgát, és nálam is már másfél éve dolgozik

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Kötözzetek egy apriliát rá, ha valami hibaforrást akartok...




"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hát ez egy jó kérdés... nem próbáltammatt1989 írta:Már majdnem BMW-s luxus!![]()
Ezek vízálló cuccok amúgy?

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az Faék szerű Mz-t bonyolítani kell hogy valami elromoljon rajta.... 

Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Már majdnem BMW-s luxus!
Ezek vízálló cuccok amúgy?

Ezek vízálló cuccok amúgy?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Rá van írva hogy intercom...
Menetközben scratch-elni fogsz?
Így e: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0qhYc-9LBcc[/youtube]
Akinek bejött: http://www.youtube.com/watch?v=uRk6Cn12 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=PXGYvUcg3Vc

Menetközben scratch-elni fogsz?

Így e: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0qhYc-9LBcc[/youtube]
Akinek bejött: http://www.youtube.com/watch?v=uRk6Cn12 ... re=related


http://www.youtube.com/watch?v=PXGYvUcg3Vc
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3125
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv! A fal előtt ellenőrzöd a vetített kép helyességét( bal oldal vízszintes, jobb felfelé mutat.
A távolságot pedig egy egyenes útszakaszon teszteled, sötétben. Jól láss vele,de ne legyen túl messze a határvonal. A tompított kb 50m-ig világítson( max). Ha csak 20métert világít előre, sokszor fogsz vakon menni, mert refit nem kapcsolhatsz, a tompított meg kevés...
A távolságot pedig egy egyenes útszakaszon teszteled, sötétben. Jól láss vele,de ne legyen túl messze a határvonal. A tompított kb 50m-ig világítson( max). Ha csak 20métert világít előre, sokszor fogsz vakon menni, mert refit nem kapcsolhatsz, a tompított meg kevés...
Gaszika írta:Szijasztok!
Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórtómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompitott? válaszokat előre is köszi
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
üdv.
keresek hozzáértő elektronikában jártas szakembert, aki elektronikus gyujtást tud tenni az etz 250 gépemre, ill teljes vezetékcserét megoldja.
keresek hozzáértő elektronikában jártas szakembert, aki elektronikus gyujtást tud tenni az etz 250 gépemre, ill teljes vezetékcserét megoldja.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Re: Elektronika
Amennyire emlékszem a könyv ábrájára, nem a fal aljára kellett világítania a lámpának, hanem kb. 1 méteres magasságban.Gaszika írta:Szijasztok!
Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórtómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompitott? válaszokat előre is köszi
De van egy egész egyszerű módszer. Kerekein áll a motor, űl rajta valaki és tőle kb 2-3 méterre leguggolsz, ha nem vakít a szemedbe, akkor jó. Próbáld elképzelni - vagy modellezni - egy szembejövő autóban ülő ember szemmagasságát, egyszerűen ne világítson a szemébe. Ez durva megközelítés, de amíg nem találod meg a gyári beállítási értékeket, addig sem anyáznak a szembejövők.
Re: Elektronika
Igen, elnéztem. Kapásból ETZ-re gondoltam, nem olvastam el, hogy nem az...z25z írta:asszem az dinamos
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Elektronika
Szijasztok!
Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórtómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompitott? válaszokat előre is köszi
Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórtómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompitott? válaszokat előre is köszi
Re: Elektronika
GeRii,
a Simsonnak teljesen más az elektromos rendszere mint az MZ-nek, az adaptációval - most félretéve a mechanikai átalakítás lehetőségét - a vezetékezést is módosítani kellene. Az MZ-nél a töltödinamó lát el árammal minden fogyasztót "központilag" és tölti egyben az akkut is, mint az autóknál.
A Simsonnak más a rendszere, több tekercs van a lendkerék alatt. Van a gyújtástekercs, a töltő és a világítás tekercs. Ez azért lett így kialakítva, mert akku nélkül is lehet használni a motort, az akku a kürt és az indexeklámpák ellátása miatt került bele. Tehát a világítástekercs (fénytekercs 17) táplálja a reflektort és a helyzetjelzőket, a töltőtekercs (20) tölti az akkut és működteti a féklámpát. Ezzel a megoldással az indexen kívül minden működik akku nélkül is.
Simsonnál nem lehetett túl sokat indexelni, mert lemerült a pici akkuja, városban ez gyakran előfordult.
A megszakítónál a megszakítás pillanatában villamos ív keletkezik a gyújtótekercs - mint induktív terhelésnek - köszönhetően. Az ív nagysága és erőssége meghatározza a megszakító élettartamát. Tehát nagyobb a kapocsfeszültség, kisebb az áram a megszakításnál, ergo kisebb a villamos ív energiája, lassabban gőzölögteti el a megszakító érintkezőinek anyagát. A megszakítóval párhuzamosan kötött kondenzátor az ívképződést csökkenti.
a Simsonnak teljesen más az elektromos rendszere mint az MZ-nek, az adaptációval - most félretéve a mechanikai átalakítás lehetőségét - a vezetékezést is módosítani kellene. Az MZ-nél a töltödinamó lát el árammal minden fogyasztót "központilag" és tölti egyben az akkut is, mint az autóknál.
A Simsonnak más a rendszere, több tekercs van a lendkerék alatt. Van a gyújtástekercs, a töltő és a világítás tekercs. Ez azért lett így kialakítva, mert akku nélkül is lehet használni a motort, az akku a kürt és az indexeklámpák ellátása miatt került bele. Tehát a világítástekercs (fénytekercs 17) táplálja a reflektort és a helyzetjelzőket, a töltőtekercs (20) tölti az akkut és működteti a féklámpát. Ezzel a megoldással az indexen kívül minden működik akku nélkül is.
Simsonnál nem lehetett túl sokat indexelni, mert lemerült a pici akkuja, városban ez gyakran előfordult.
A megszakítónál a megszakítás pillanatában villamos ív keletkezik a gyújtótekercs - mint induktív terhelésnek - köszönhetően. Az ív nagysága és erőssége meghatározza a megszakító élettartamát. Tehát nagyobb a kapocsfeszültség, kisebb az áram a megszakításnál, ergo kisebb a villamos ív energiája, lassabban gőzölögteti el a megszakító érintkezőinek anyagát. A megszakítóval párhuzamosan kötött kondenzátor az ívképződést csökkenti.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Ha 12V-os rendszert használsz, akkor kisebb áramerősségnek kell áthaladnia a megszakítón, ami kisebb anyagmozgást jelent a kalapácson, ezáltal nehezebben használódik el az. Továbbá kisebb hőt termel (kisebb áramerősség, kisebb hőveszteség). 

Re: Elektronika
Hello!fzooltan írta: Hali GeRii! mielőtt még belebonyolodnál ebbe a Simson-Mz keresztezésbe......... az általad linkelt képen 24-es számmal jelölt töltőberendezés nem egyenlő az MZ dinamójával,sem fesszabályzójával. A képen látható (24-es) szerkezet arra hivatott hogy a Simson töltőtekercsében indukálodott váltóáramot egyenírányítja illetve megfelelő feszültségen tartja.
Szerintem az TS 125 dinamót nem lehet átoperálni a Simsonba .
Én azt javaslom ,hogy az eredeti állapotot kell visszaállítani töltőberendezéssel és akksival aztán már müködik is az irányjelző.
A gyújtás-fénykapcsolót még csak át lehetne ültetni de az egész nem ér annyi macerát.
Köszönöm szépen a válaszodat, amit meg is fogadok. Tudnál/tok segíteni még abba, hogy mi a különbség a 12V-os és 6V rendszer között. Miért jobb a 12V? Gondolom világításnál jobban világít, de azon kívül?
Melyik kapcsolási rajz szerint csinálnátok Ti?
http://www5.picturepush.com/photo/a/636 ... C3%81T.jpg
Itt több megtalálható egy helyen:
http://moser-bs.de/Simson/s50s51.html
Simson S50-m van.
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Vagy ha valaki ért hozzá, hogy jó lesz- e MZ dinamójával fesszabályzójával gy-f kapcsolójával azt megköszönném, ha megerősítene.[/quote]
Hali GeRii! mielőtt még belebonyolodnál ebbe a Simson-Mz keresztezésbe......... az általad linkelt képen 24-es számmal jelölt töltőberendezés nem egyenlő az MZ dinamójával,sem fesszabályzójával. A képen látható (24-es) szerkezet arra hivatott hogy a Simson töltőtekercsében indukálodott váltóáramot egyenírányítja illetve megfelelő feszültségen tartja.
Szerintem az TS 125 dinamót nem lehet átoperálni a Simsonba .
Én azt javaslom ,hogy az eredeti állapotot kell visszaállítani töltőberendezéssel és akksival aztán már müködik is az irányjelző.
A gyújtás-fénykapcsolót még csak át lehetne ültetni de az egész nem ér annyi macerát.
Hali GeRii! mielőtt még belebonyolodnál ebbe a Simson-Mz keresztezésbe......... az általad linkelt képen 24-es számmal jelölt töltőberendezés nem egyenlő az MZ dinamójával,sem fesszabályzójával. A képen látható (24-es) szerkezet arra hivatott hogy a Simson töltőtekercsében indukálodott váltóáramot egyenírányítja illetve megfelelő feszültségen tartja.
Szerintem az TS 125 dinamót nem lehet átoperálni a Simsonba .
Én azt javaslom ,hogy az eredeti állapotot kell visszaállítani töltőberendezéssel és akksival aztán már müködik is az irányjelző.
A gyújtás-fénykapcsolót még csak át lehetne ültetni de az egész nem ér annyi macerát.
Re: Elektronika
Nekem ez donor motor, igazából Simsonra szeretném átvarázsolni az indexet, mert azon nincs. Nézegettem interneten kapcs rajzokat és Simsonnál kell ez a gyújtás fény kapcsoló 23. és jobb felső sarok: http://www5.picturepush.com/photo/a/636 ... C3%81T.jpg Gondoltam, ha működött az MZ-n valahogy átlehetne varázsolni rá. Most azt keresem.GeRii írta: Igen ez szerintem is dinamos. Köszi megis lesemDe nem a kulcsra gondolok, arra gondoltál?

Vagy ha valaki ért hozzá, hogy jó lesz- e MZ dinamójával fesszabályzójával gy-f kapcsolójával azt megköszönném, ha megerősítene.
Re: Elektronika
Köszi a választ.Endre írta: Igen, ez a feszültségszabályozó. Az a kérdés, hogy a töltésé-e vagy a világításé, jelen esetben nem értelmezhető. Ez a szerkezet a generátor által szolgáltatott feszültséget tartja állandó értéken. Ezt úgy éri el, hogy a generátor forgórészére jutó ún. gerjesztőáramot kapcsolja periodikusan ki-be. Erre szolgál az a nyelv szerű érintkező. A generátor által termelt elektromos energia egyaránt felhasználható az akksi töltésére, világításra, stb.
Re: Elektronika
z25z írta:asszem az dinamos, nem generatoros, a gyujtaskapcsolot meg raulsz megfogod a kormanyt es nezel elore es nagyjabol a lampafej kornyeken meg kellene latnod
Igen ez szerintem is dinamos. Köszi megis lesem

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára GeRii 2011.08.22. 12:09-kor.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
asszem az dinamos, nem generatoros, a gyujtaskapcsolot meg raulsz megfogod a kormanyt es nezel elore es nagyjabol a lampafej kornyeken meg kellene latnod 

Re: Elektronika
Igen, ez a feszültségszabályozó. Az a kérdés, hogy a töltésé-e vagy a világításé, jelen esetben nem értelmezhető. Ez a szerkezet a generátor által szolgáltatott feszültséget tartja állandó értéken. Ezt úgy éri el, hogy a generátor forgórészére jutó ún. gerjesztőáramot kapcsolja periodikusan ki-be. Erre szolgál az a nyelv szerű érintkező. A generátor által termelt elektromos energia egyaránt felhasználható az akksi töltésére, világításra, stb.GeRii írta:Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy a fotón lévő dolog a fesszabályzó? Ha igen töltésé vagy a világításé vagy mindkettőé?
MZ TS 125/150-ről van szó.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika
Elektronika baja van.Ott is ad szikrát,ahol nem kell.A megszakító 500Ft,a kondenzátor 200-300Ft,szerintem másik trafó is kell 1500-3000Ft,excenter a főtengely végére(ez mozgatja a megszakítót).Gondolom a többi egyforma.Nekem még csak megszakítós MZ-m volt,pontosan nem tudom mik a különbségek.
Re: Elektronika
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy a fotón lévő dolog a fesszabályzó? Ha igen töltésé vagy a világításé vagy mindkettőé?
http://www3.picturepush.com/photo/a/637 ... 104755.jpg
http://www1.picturepush.com/photo/a/637 ... 104718.jpg
http://www4.picturepush.com/photo/a/637 ... 104705.jpg
Merre található a gyújtás- és világítás kapcsoló?
MZ TS 125/150-ről van szó.
Azt szeretném kérdezni, hogy a fotón lévő dolog a fesszabályzó? Ha igen töltésé vagy a világításé vagy mindkettőé?
http://www3.picturepush.com/photo/a/637 ... 104755.jpg
http://www1.picturepush.com/photo/a/637 ... 104718.jpg
http://www4.picturepush.com/photo/a/637 ... 104705.jpg
Merre található a gyújtás- és világítás kapcsoló?
MZ TS 125/150-ről van szó.
Re: Elektronika
Jelentem sikerült beindítanom nagy nehezen de nem pörög föl és néha durrog a henger..
Most mi lehet a baj?
(Bocsi 1. Mz-m)
Most mi lehet a baj?
(Bocsi 1. Mz-m)
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég