Etanollal nem lenne probléma, 30%-al kisebb az égéshője, ugyanolyan teljesítménynél kb. ennyivel több nafta kell hozzá.KILL3R etz írta:Nem etanolt tankoltál véletlenül?
Üzemanyagellátás
Re: Üzemanyagellátás
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Hasonló szituban vagyok (sok benzin), most a gyári érték alatt van picivel a benzinszint, a tű a 2. rovátkában ha jól emlékszem. Nekem "csak" a hatalmas étvágy a problémám - 6.5 liter -, a gyertyakép szerint sokat kap, pedig keveset kellene. Én a szivatóra gyanakszom.KrisszETZ251 írta:Érdekes dolgot tapasztaltam csatos karbival. Ki van pucolva, beállítva a benzinszint, fúvókák megfelelő méretőek, a tű gyári állásban van. A motor meg fullad bele a benzinbe mint az állat és a karbi meg jég hideg!!!, nem kicsit, hanem mintha a hűtőből vettem volna ki. A másik MZmen sokszor volt hogy túra közben tettem át a tűt, de ilyet még soha nem tapasztaltam, hogy hideg a karbi. De a lényeg a lényeg, hogy fullad a technika és el nem tudom képzelni, hogy honnan kaphat ennyi benzint. Ha szegényítek rajta akkor sem változik.
Ötlet?
Ráadásul indulás után magas az alapjárat, ahova állítottam, de ha már melegszik a motor, akkor visszaesik szinte minimumra, 1200 környékére. Ja és gyertyát is cseréltem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Nem etanolt tankoltál véletlenül?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Érdekes dolgot tapasztaltam csatos karbival. Ki van pucolva, beállítva a benzinszint, fúvókák megfelelő méretőek, a tű gyári állásban van. A motor meg fullad bele a benzinbe mint az állat és a karbi meg jég hideg!!!, nem kicsit, hanem mintha a hűtőből vettem volna ki. A másik MZmen sokszor volt hogy túra közben tettem át a tűt, de ilyet még soha nem tapasztaltam, hogy hideg a karbi. De a lényeg a lényeg, hogy fullad a technika és el nem tudom képzelni, hogy honnan kaphat ennyi benzint. Ha szegényítek rajta akkor sem változik.
Ötlet?
Ötlet?
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Üzemanyagellátás
djtoma írta:Valaki megtudná mondani hogy mért szivárog a benzin a karburátor tömítésnél?
Pedig már két tömítés van alatta és mégis szivárog a benzin a tömítésnél
Én úgy csináltam tömítést, hogy egy telefonkönyvnek a borítóját levágtam, az úszóház tömítőfelületét lefestettem temperával, aztán lenyomdáztam a borítóra, majd szikével üveglapon kivágtam, bőven megteszi, vagy még ezt ellehet játszani klingeritlappal is. Amit kapsz tömítéseket azok undorítóak, botrány (
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Thorwald írta:Mit szívhatott ez a nyomorult porlasztó? Olyan mintha sav marta volna meg, vagy csak egyszerűen nem volt légszűrő rajta egy ideig? Az anyag öregedését nem tartom valószínűnek, mert a súber után már tiszta a felülete.
Ez úgy néz ki mintha sokáig nem használták volna, és valami kikezdte (biztos láttál már olyat mikor az alut kikezdi valami és ilyen fehéres lepedék lesz rajta), szerintem ez az és valaki letakarította, akkor szokott így kikagylósodni ,meg amikor ledrótkorongozod a vasról a rozsdát.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára KrisszETZ251 2011.08.28. 15:39-kor.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
A tőmítés ha nem benzin álló, megdagad és kinyomja magát.djtoma írta:Valaki megtudná mondani hogy mért szivárog a benzin a karburátor tömítésnél?
Pedig már két tömítés van alatta és mégis szivárog a benzin a tömítésnél
De sokkal valószínűbb, h az úszóháznál a fülek elgörbültek és nem tud egyenletesen felfeküdni a karbiházra, ezért hiába tőmítgeteed, folyni fog. Sztem
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
Re: Üzemanyagellátás
Valaki megtudná mondani hogy mért szivárog a benzin a karburátor tömítésnél?
Pedig már két tömítés van alatta és mégis szivárog a benzin a tömítésnél
Pedig már két tömítés van alatta és mégis szivárog a benzin a tömítésnél
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
Regeltem a fuelly.com -on, én vagyok a második MZ-s.
http://www.fuelly.com/driver/perec/etz-250
Tankolásokat lehet vezetni rajta óraállás szerint. Grafikont, statisztikát csinál belőle és megnézhetjük a többiek gépét is (Pl. megnyugodhatunk, hogy egy Ford vagy GMC bekapja a maga 25-30 literjét 100-on). Egyből kibukik ha valami gixer van a géppel, vagy lassanként kezdi megadni magát- no nem mintha másként nem lehetne észrevenni
kzolika1994 írta: Te ilyen szerencsés vagy, hogy több sebességi fokozatban is szépen egyenletesen viszi az 50-et? Vagy kisMZ-knél ez alap?
http://www.fuelly.com/driver/perec/etz-250
Tankolásokat lehet vezetni rajta óraállás szerint. Grafikont, statisztikát csinál belőle és megnézhetjük a többiek gépét is (Pl. megnyugodhatunk, hogy egy Ford vagy GMC bekapja a maga 25-30 literjét 100-on). Egyből kibukik ha valami gixer van a géppel, vagy lassanként kezdi megadni magát- no nem mintha másként nem lehetne észrevenni
kzolika1994 írta: Te ilyen szerencsés vagy, hogy több sebességi fokozatban is szépen egyenletesen viszi az 50-et? Vagy kisMZ-knél ez alap?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Amelyikben kisebb gázállással tudod tartani.kzolika1994 írta:A 150-es Etz szerintetek mikor eszik 50km/h-nál kevesebbet? 3.sebességben 4200 fordulaton, vagy 4.sebességben 3500-as fordulaton. Vagy egyáltalán van valami különbség?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Itt megtalálod:martin0613 írta:Mz 150 es karbuátorba a fuvókák méreteit számait meg tudná nekem adni valaki , mert ösze keveredtek a 125 ösével, és nem tudom melyik a helyes darab amit bele kellene rakni, Szóval ?
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... mid=100025
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2011.08.10. 10:34
- MZ-d típusa: Mz Ts 150,125
Re: Üzemanyagellátás
Mz 150 es karbuátorba a fuvókák méreteit számait meg tudná nekem adni valaki , mert ösze keveredtek a 125 ösével, és nem tudom melyik a helyes darab amit bele kellene rakni, Szóval ?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Üzemanyagellátás
A 150-es Etz szerintetek mikor eszik 50km/h-nál kevesebbet? 3.sebességben 4200 fordulaton, vagy 4.sebességben 3500-as fordulaton. Vagy egyáltalán van valami különbség?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Üdv Urak!
Bing 54-et használ valaki?
Mennyire gáz beállítani?
Bing 54-et használ valaki?
Mennyire gáz beállítani?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha alapjárat van, és gázadásra fullad akkor valszeg nem kap anyagot.martin0613 írta:Igy vettem a blokkot hogy ijen volt, csak a babetta gyújtás nem volt rajta
Ki pucoltam, igen nem tudokróla semmit hogy hogyan van ösze rakva mert igy jött , ha tudnál valamit mondani hogy melyik lenne a helyes beálítás akkor én azt meg nézném rajta és megpróbáknám be áltani , vagy valami ijesmit kérhetnék !
A honlapon fent van az MZ-hogyan tovább című könyv a letöltések közt, az alapján rakd össze a karbit, ügyelve a fúvókaméretekre, stb.
Gyújtás jó helyen (3mm) legyen.
Ha alapjárat van akkor valszeg a szimeringek jók, úgyhogy szerintem karbi gondod lesz csak.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2011.08.10. 10:34
- MZ-d típusa: Mz Ts 150,125
Re: Üzemanyagellátás
Igy vettem a blokkot hogy ijen volt, csak a babetta gyújtás nem volt rajta
Ki pucoltam, igen nem tudokróla semmit hogy hogyan van ösze rakva mert igy jött , ha tudnál valamit mondani hogy melyik lenne a helyes beálítás akkor én azt meg nézném rajta és megpróbáknám be áltani , vagy valami ijesmit kérhetnék !
Ki pucoltam, igen nem tudokróla semmit hogy hogyan van ösze rakva mert igy jött , ha tudnál valamit mondani hogy melyik lenne a helyes beálítás akkor én azt meg nézném rajta és megpróbáknám be áltani , vagy valami ijesmit kérhetnék !
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
eddig jó volt, hirtelen lett ilyen?martin0613 írta:HEEELLÓÓÓÓÓÓÓÓÓ !
Azt szeretném meg tudni valaki hozzá értőtől hogy elindítom a motort van alapjárat de miután rá húzom a gázt fulladni kezd és erő sincsen benne , Hengere Jó Nem fúj ki sehol. Babetta gyújtás,
?????????????????!!!!!!!!
karbit pucoltad? főfúvóka?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2011.08.10. 10:34
- MZ-d típusa: Mz Ts 150,125
Re: Üzemanyagellátás
HEEELLÓÓÓÓÓÓÓÓÓ !
Azt szeretném meg tudni valaki hozzá értőtől hogy elindítom a motort van alapjárat de miután rá húzom a gázt fulladni kezd és erő sincsen benne , Hengere Jó Nem fúj ki sehol. Babetta gyújtás,
?????????????????!!!!!!!!
Azt szeretném meg tudni valaki hozzá értőtől hogy elindítom a motort van alapjárat de miután rá húzom a gázt fulladni kezd és erő sincsen benne , Hengere Jó Nem fúj ki sehol. Babetta gyújtás,
?????????????????!!!!!!!!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
KILL3R etz írta:Injektornál (Egy jó motorvezérlő elektronikával), sose ad a kellőnél több üzemanyagot...
Persze ha 5.ben 800-as fordulatról padlózzuk, és várjuk a csodát az gazdaságtalan...
DrV!
Azért egy common rail, mágnesesen vezérelt szelepekkel, változó geometriás turbóval szerelt motort nehéz zavarba hozni.Persze töltőnyomás alatt itt is csak blőőő van...
Szerk.: Ezt elqrtam....
Folytassuk a zúzdában sztem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Injektornál (Egy jó motorvezérlő elektronikával), sose ad a kellőnél több üzemanyagot...
Persze ha 5.ben 800-as fordulatról padlózzuk, és várjuk a csodát az gazdaságtalan...
Persze ha 5.ben 800-as fordulatról padlózzuk, és várjuk a csodát az gazdaságtalan...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
Azért egy dízel is tud erőlködni...
Ezért akartam átfolyásmérőt feltenni. Nem kell, h 100kml be írja ki a pillanatnyi fogyasztást, elég csak egy viszonytási szám, skála.
Ezért akartam átfolyásmérőt feltenni. Nem kell, h 100kml be írja ki a pillanatnyi fogyasztást, elég csak egy viszonytási szám, skála.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem a négyüteműekre sem igaz ebben a formában. A dízelekre viszont igen.KILL3R etz írta:A mi motorjainknál nem igaz ez a legnagyobb fokozat, legkisebb fordulat. Ez négyüteműekre vonatkozik...
2 ütemű, résvezérelt motoroknál akkor eszik a legkevesebbet, ha az adott sebességhez olyan fokozatot/fordulatot választunk, ahol a legkevesebb gázt kell húzni.
Magyarul, lehet hogy 4.-ben, 4000-es fordulaton kevesebbet eszik, mint 5.ben 2000-ről erőltetve...
Amikor azt mondja, hogy blőőőőőőőő az nemjó...
Benzines ellenpélda: a Skodámmal ha 5ödikben 75-80al járok hogy "spóroljak" akkor erőlködik a motor, (blőőőőőő effektus), és 6.5 litert eszik. Ha 90-95öt megyek, akkor a diagram szerint fogyasztási minimum és a maximális nyomaték között van a fordulat, ekkor 5.8-6 liter a fogyasztás. Holott 20al gyorsabban megyek. Az oka, hogy feleakkora gázpedálállás mellett is vidáman megy, nem döglődik a motor.
Persze a Favorit az még karburátoros, ott a légviszony jelentősen változik a terhelés hatására, szal az lehet hogy egy befecskendezős motornál ahol lambda = 1, ott nem ilyen durva a különbség.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Akkor a barátnőm sem jó... ő is sokszor mondja hogy blőőőőő tudja valaki, hogy kell megszerelni? Mellesleg gyakori hiba, hogy hiába rugdosom, nem indul, csak nyöszörög... lehet h a főtengellyel van gond?KILL3R etz írta:A mi motorjainknál nem igaz ez a legnagyobb fokozat, legkisebb fordulat. Ez négyüteműekre vonatkozik...
2 ütemű, résvezérelt motoroknál akkor eszik a legkevesebbet, ha az adott sebességhez olyan fokozatot/fordulatot választunk, ahol a legkevesebb gázt kell húzni.
Magyarul, lehet hogy 4.-ben, 4000-es fordulaton kevesebbet eszik, mint 5.ben 2000-ről erőltetve...
Amikor azt mondja, hogy blőőőőőőőő az nemjó...
Egyébként, van egy nagyon jó táblázat az MZ fordulat- teljesítmény- fogyasztásról... majd megkeresem és feltöltöm. De még egyenlőre sajátomat tesztelem
További megjegyzés, hogy az MZ hogyan tovább című könyvben olvastam a benzinekről és gyújtásról stb. No, a könyv azt írja, hogy 3,6mm es előgyújtásnál a fogyasztás 12%ot csökken, a teljesítmény 4000fölött nő, harapósabb, alatta döcögősebb. De persze arról nem feledkezhetünk meg, hogy ezt nem ETZ hez írták, valamint hogy akkor teljesen más benzin volt mint ma. Így ezt csak egy kis irányadó érdekességnek írtam
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
A mi motorjainknál nem igaz ez a legnagyobb fokozat, legkisebb fordulat. Ez négyüteműekre vonatkozik...
2 ütemű, résvezérelt motoroknál akkor eszik a legkevesebbet, ha az adott sebességhez olyan fokozatot/fordulatot választunk, ahol a legkevesebb gázt kell húzni.
Magyarul, lehet hogy 4.-ben, 4000-es fordulaton kevesebbet eszik, mint 5.ben 2000-ről erőltetve...
Amikor azt mondja, hogy blőőőőőőőő az nemjó...
2 ütemű, résvezérelt motoroknál akkor eszik a legkevesebbet, ha az adott sebességhez olyan fokozatot/fordulatot választunk, ahol a legkevesebb gázt kell húzni.
Magyarul, lehet hogy 4.-ben, 4000-es fordulaton kevesebbet eszik, mint 5.ben 2000-ről erőltetve...
Amikor azt mondja, hogy blőőőőőőőő az nemjó...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Arra érdemes figyelni, hogy az úszó a gyári értékre legyen beállítva, ne csak úgy hasból behajtogatva.festékes írta:Teszek bele eggyel kisebb főfuvit aztán majd látom!
Ha 5-re le tudnám vinni azzal már kiegyeznék!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Teszek bele eggyel kisebb főfuvit aztán majd látom!
Ha 5-re le tudnám vinni azzal már kiegyeznék!
Ha 5-re le tudnám vinni azzal már kiegyeznék!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Nem tudok erre mit mondani.festékes írta:Valamit ki kell találni Zsaki,ez így nem frankó
Régebben írtam,hogy 125 a vége,ezt bemértük rendesen és több tapasztalt Mz-s szerint,most nem hazabeszélek,de állítólag a /1-es az egyik legjobb konstrukciója az Mz gyárnak ,úgyhogy ne csodálkozzak,de ezt nem én mondom
Viszont ilyen mostani fogyasztás mellett sovány vigasz
Azért szerintem ez ebben az esetben nem teljesen igaz és itt most a végsebességre gondoltam.
Abban az Etz szerintem jobb.
Nálam egyébként nagy valószinűséggel a kipufogó a gyenge pont.De ez csak az én halvány elképzelésem.
Karbi állitgatást és fuvókázást már elég sokat próbálgattam és nem lett jó.Főfuvókával mentem feljebb,lejjebb,közben próbálgattam a súbertűt is állitgatni le-fel,de semmilyen kombinációban sem lett nagyobb a végsebesség.
4-ben kiforg akár 6000-ig is,de 5-ben nem hajlandó jobban forogni 5000-nél,ami 108 km/h sebesség.A gázkart amikor szépen lassan húzom 5-ben és eléri ezt a fordulatot és sebsséget,akkor még van vissza kb a gázkaron mérve 1-1,5 cm.Ott viszont már semmi nem történik.
Szóval most azon vagyok hogy kipuffokat fogok próbálgatni.Van 1-2 régi csúnya kipuffom,azokat kiégetem és próbálkozom majd.Csak most nemigazán van időm ilyesmire.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Valamit ki kell találni Zsaki,ez így nem frankó
Régebben írtam,hogy 125 a vége,ezt bemértük rendesen és több tapasztalt Mz-s szerint,most nem hazabeszélek,de állítólag a /1-es az egyik legjobb konstrukciója az Mz gyárnak ,úgyhogy ne csodálkozzak,de ezt nem én mondom
Viszont ilyen mostani fogyasztás mellett sovány vigasz
Régebben írtam,hogy 125 a vége,ezt bemértük rendesen és több tapasztalt Mz-s szerint,most nem hazabeszélek,de állítólag a /1-es az egyik legjobb konstrukciója az Mz gyárnak ,úgyhogy ne csodálkozzak,de ezt nem én mondom
Viszont ilyen mostani fogyasztás mellett sovány vigasz
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Basszus,egyre jobb a helyzet
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Nekem Bing van,mégis eszik rendesenfestékes írta:Igen így néztem!
Sokat hallottam már a bingről,tudom hogy nem olcsó,de lehet beruháznék[
Bár nem mindig volt ez,az is igaz.
Amikor megvettem a Bing karbit,akkor 4,3-4,5 literes átlagfogyasztásaim voltak.
Aztán közben a blokkomon lettek átalakitások,javitások és azóta valami nem az igazi.
A régi hengerrel 115 volt a vége a gépnek 4,5 literes fogyi mellett.Ja és azt simán vitte erőlködés nélkül.GPS-el mérve nem saját órával!!!!!
Mostanában meg 108 a max sebi és 5,5 literes átlag(Erdély túrán)
Na aztán a múltkor meg a kisérletezésem eredménye az a szép 7literes fogyi.Na az belémverte az ideget rendesen
Nem adom fel!
Addig szórakozom vele,míg vagy jó lesz,vagy a lángok martaléka lesz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Ja és mikor még 4,5-öt evett a gép akkor is ez a lánckerék volt sztem más itt a bibi
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Bambi mester tanácsára 20-as van rajta
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
Terhelés arányában egy végáttétel modosítás is csökkentheti a fogyasztást. 1el kisebb lánckereket tegyél fel (nagyetznél 19 helyett 18 sokat érezhetően segíthet, és csak 5tel megy kevesebbet azonos fordulaton)festékes írta:Ja-ja próbálkozok majd,bár úgy érzem 100 körül érzi igazán jól magát a gép,ami eddig nekem sem nagyon volt ellenemre,mostmár annál inkább,főleg ilyen benzinárak mellett
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Ja-ja próbálkozok majd,bár úgy érzem 100 körül érzi igazán jól magát a gép,ami eddig nekem sem nagyon volt ellenemre,mostmár annál inkább,főleg ilyen benzinárak mellett
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Oké, de ahogy nő a sebesség, úgy a tömeg is :Dfestékes írta:Bazz Viktor,olvass vissza hetet,leírtam,hogy csak 60 kiló,és a cuccunk sem volt sok
egyébként komolyra véve a dolgot, az enyém is most csomót zabál... sajnos szerintem ezekre a gondokra nincs univerzális recept :S
Amúgy szerintem is ez a bizonyos sebességlimit alatt tartása lehet a kulcs... ha eddig 90 alatt szoktál, most meg 100körül utazóba akkor simán lehet hogy ez az ára...
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Bazz Viktor,olvass vissza hetet,leírtam,hogy csak 60 kiló,és a cuccunk sem volt sok
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem ez erősen függ attól, hogy hány kilós a lányodfestékes írta:Sziasztok!
Tegnap lányommal csaptunk egy laza karikát,és az eredmény160 km 11 l
Mondjuk megy is a gép nagyon,az utazónk az 100 körül volt,nade akkor is
Tűállás felülről a második,főfuvi 130,hirtelen ennyit tudok mondani!
Segítségeteket szivesen venném,mert hogy Zsakit idézzem,a kocsim eszik ennyit
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
[quote="DrV"]
Hát... én egyedül szoktam közlekedni, 90 alatt 4l hez van közelebb a fogyasztás, de ha dinamikusabban megyek akkor is max 4,5... 5l kétszeméllyel, Szlovénában jött össze, ahol gyakran kellett nyélgázon menni. Nem éppen egy alföldi táj
Erről beszélek én is!
Tavaly míg hozzá nem lett nyúlva a géphez,elindultam Nyakashoz teletankkal tőlem 100 km,95-100-as utazóval,mikor megérkeztem,belenéztem a a tankba,láttam nem sok fogyott.
Mentünk nem tom talán 100km-ert a túrán,esetleg kicsit többet,ez ugye már 200,hazafele mondom tankolok már azért bele,látom a kútnál,hogy még félig a tank nagyjából.
Na hát ez most nem jönne össze!
Hát... én egyedül szoktam közlekedni, 90 alatt 4l hez van közelebb a fogyasztás, de ha dinamikusabban megyek akkor is max 4,5... 5l kétszeméllyel, Szlovénában jött össze, ahol gyakran kellett nyélgázon menni. Nem éppen egy alföldi táj
Erről beszélek én is!
Tavaly míg hozzá nem lett nyúlva a géphez,elindultam Nyakashoz teletankkal tőlem 100 km,95-100-as utazóval,mikor megérkeztem,belenéztem a a tankba,láttam nem sok fogyott.
Mentünk nem tom talán 100km-ert a túrán,esetleg kicsit többet,ez ugye már 200,hazafele mondom tankolok már azért bele,látom a kútnál,hogy még félig a tank nagyjából.
Na hát ez most nem jönne össze!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
Hát... én egyedül szoktam közlekedni, 90 alatt 4l hez van közelebb a fogyasztás, de ha dinamikusabban megyek akkor is max 4,5... 5l kétszeméllyel, Szlovénában jött össze, ahol gyakran kellett nyélgázon menni. Nem éppen egy alföldi tájNandor írta:Az 5l alatti fogyasztás titka, -Nem szabad 90km/h-nál gyorsabban menni!- /saját tapasztalat/
A /0.5-öm 4-4.5l-ből kijön két személlyel csomagokkal hosszú távon.
Persze úgy, hogy 4000 fölé nem pörgetem /kivéve előzés/ és átlag 85km/h-val megyek.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Hallottam úgynevezett plazmagyertyáról. Van neki valami értelme vagy csak átverés. Van valakinek tapasztalata? Érdemes használni? Mz-hez való egyáltalán létezik?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Az 5l alatti fogyasztás titka, -Nem szabad 90km/h-nál gyorsabban menni!- /saját tapasztalat/
A /0.5-öm 4-4.5l-ből kijön két személlyel csomagokkal hosszú távon.
Persze úgy, hogy 4000 fölé nem pörgetem /kivéve előzés/ és átlag 85km/h-val megyek.
A /0.5-öm 4-4.5l-ből kijön két személlyel csomagokkal hosszú távon.
Persze úgy, hogy 4000 fölé nem pörgetem /kivéve előzés/ és átlag 85km/h-val megyek.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Üzemanyagellátás
A 250-es ETZ-m folyamatos városi használat mellett 5L eszik, pedig nem is húzom neki. Én ezt kicsit sokallom. Mit tudnék elleni tenni.
Halottam olyat hogy, eggyel kisebb alapjárati és indítófúvókát kell bele rakni, és eggyel nagyobb főfúvókát. Mi a vélemény erről?
Halottam olyat hogy, eggyel kisebb alapjárati és indítófúvókát kell bele rakni, és eggyel nagyobb főfúvókát. Mi a vélemény erről?
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Igen így néztem!
Sokat hallottam már a bingről,tudom hogy nem olcsó,de lehet beruháznék,viszont előbb csak szeretném tudni mi lehet,azelőtt 4,5 öt evett,a télen egy ismerős szerelő széthúzta a blokkot szimmeringcserék,meg kimaratta a generátor felőli részt a 12 voltnak,gondolom mikor összepakolta,bekarburálta nekem,na azóta ilyen,eddig nem annyira tűnt fel,mert szabadidő hiányában az idén keveset használtam,de az biztos,hogy a tavalyi Nyakas túrán,majd az Alföldön,még jóval kevesebbet evett,igaz ott egyedül voltam.Lányom 60 kiló,és nem is volt sok cuccunk,ez azért ennyire nem befolyásolhatja a fogyasztást sztem
A gyergyakép jó,városban már nem annyira,a kipuff vége viszont jó olajos ezt azelőtt nem tapasztaltam
Sokat hallottam már a bingről,tudom hogy nem olcsó,de lehet beruháznék,viszont előbb csak szeretném tudni mi lehet,azelőtt 4,5 öt evett,a télen egy ismerős szerelő széthúzta a blokkot szimmeringcserék,meg kimaratta a generátor felőli részt a 12 voltnak,gondolom mikor összepakolta,bekarburálta nekem,na azóta ilyen,eddig nem annyira tűnt fel,mert szabadidő hiányában az idén keveset használtam,de az biztos,hogy a tavalyi Nyakas túrán,majd az Alföldön,még jóval kevesebbet evett,igaz ott egyedül voltam.Lányom 60 kiló,és nem is volt sok cuccunk,ez azért ennyire nem befolyásolhatja a fogyasztást sztem
A gyergyakép jó,városban már nem annyira,a kipuff vége viszont jó olajos ezt azelőtt nem tapasztaltam
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hogy merted a fogyasztast? Telitankkal el, lecsavartad a 160 km-t aztan 11l-rel lett ujra tele? Ha jol szamolom 6,8-as fogyasztasod volt. 100-as temponal 2 szemellyel annyira nem is durva. Nekem a kopott 30N2-5 ossel stabil 7 lityi volt a fogyasztas, tok mindegy hogy egyedul vagy varosban csak, mindemellett szep volt a gyertyakep, ment is. Lecsereltem egy BING-re az nagyon takarekos, meg szebben is megy es azota nem tudtam 5,5-nel tobbet megetetni vele, de finoman pocorogve mentem mar 3,8 L/100 km-t is. Amugy olyan 4,5 korul van vele. Esetleg erdemes beruhazni par ezer km es visszajon az ara.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Tegnap lányommal csaptunk egy laza karikát,és az eredmény160 km 11 l
Mondjuk megy is a gép nagyon,az utazónk az 100 körül volt,nade akkor is
Tűállás felülről a második,főfuvi 130,hirtelen ennyit tudok mondani!
Segítségeteket szivesen venném,mert hogy Zsakit idézzem,a kocsim eszik ennyit
Tegnap lányommal csaptunk egy laza karikát,és az eredmény160 km 11 l
Mondjuk megy is a gép nagyon,az utazónk az 100 körül volt,nade akkor is
Tűállás felülről a második,főfuvi 130,hirtelen ennyit tudok mondani!
Segítségeteket szivesen venném,mert hogy Zsakit idézzem,a kocsim eszik ennyit
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Egyszerűsítsük ezt a mesterien megfogalmazott műszaki nyelvet.
A belsőégésű dugattyús motorok rendelkeznek nyomaték táblázattal,és teljesítmény(lóerő)táblázattal.Ha a két táblázatot egymásra,vagy egymás alá helyezzük érthetővé válik a kettő különbsége,és jelentősége.
A nyomaték,a fordulatszám tartomány kb kétharmadáig tart,és folyamatosan csökken.A teljesítmény,a fordulatszám tartomány egyharmadától növekszik a max fordulatszámig.
Tehát a fordulat egyharmad gáztól,kétharmad gázig ideális,mert mindkettő van(nyomaték,teljesítmény).
A belsőégésű dugattyús motorok rendelkeznek nyomaték táblázattal,és teljesítmény(lóerő)táblázattal.Ha a két táblázatot egymásra,vagy egymás alá helyezzük érthetővé válik a kettő különbsége,és jelentősége.
A nyomaték,a fordulatszám tartomány kb kétharmadáig tart,és folyamatosan csökken.A teljesítmény,a fordulatszám tartomány egyharmadától növekszik a max fordulatszámig.
Tehát a fordulat egyharmad gáztól,kétharmad gázig ideális,mert mindkettő van(nyomaték,teljesítmény).
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
Tapasztalatból mondom, ez nálam nem nagyon jön be. Ez az állítás stabilmotorokra igaz lehet. A valóságban az a leggazdaságosabb üzemeltetés, amikor a legnagyobb sebességi fokozatban a legkisebb gázkarállásal megy a motor. A gyorsításnál meg max félgázzal húzom neki és nem kell végig prögetni, hanem addig, amíg a nyomaték nem kezd csökkenni.ambrusviktor írta:MZ Hogyan tovább című műből idézve:
"2.1.6.
A leggazdaságosabb fordulatszám-tartományok
A legnagyobb forgatónyomatékhoz és a legnagyobb teljesítményhez tartozó motorfordulatszám határolja a leggazdaságosabb fordulatszám-tartományt. Ez a meghatározás a hengernek friss gázzal való feltöltődése következtében létrejövő optimális égési folyamatán, és a mozgó alkatrészek legcsekélyebb igénybevételén alapszik. A legnagyobb forgatónyomatékhoz tartozó fordulat-szám közelében a legkisebb a tüzelőanyag-fogyasztás, és nem a lehető legkisebb fordulatszámnál, ahogyan ezt sok motorkerékpáros helytelenül tudja"
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
MZ Hogyan tovább című műből idézve:
"2.1.6.
A leggazdaságosabb fordulatszám-tartományok
A legnagyobb forgatónyomatékhoz és a legnagyobb teljesítményhez tartozó motorfordulatszám határolja a leggazdaságosabb fordulatszám-tartományt. Ez a meghatározás a hengernek friss gázzal való feltöltődése következtében létrejövő optimális égési folyamatán, és a mozgó alkatrészek legcsekélyebb igénybevételén alapszik. A legnagyobb forgatónyomatékhoz tartozó fordulat-szám közelében a legkisebb a tüzelőanyag-fogyasztás, és nem a lehető legkisebb fordulatszámnál, ahogyan ezt sok motorkerékpáros helytelenül tudja"
"2.1.6.
A leggazdaságosabb fordulatszám-tartományok
A legnagyobb forgatónyomatékhoz és a legnagyobb teljesítményhez tartozó motorfordulatszám határolja a leggazdaságosabb fordulatszám-tartományt. Ez a meghatározás a hengernek friss gázzal való feltöltődése következtében létrejövő optimális égési folyamatán, és a mozgó alkatrészek legcsekélyebb igénybevételén alapszik. A legnagyobb forgatónyomatékhoz tartozó fordulat-szám közelében a legkisebb a tüzelőanyag-fogyasztás, és nem a lehető legkisebb fordulatszámnál, ahogyan ezt sok motorkerékpáros helytelenül tudja"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég