Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

gabsic írta:Ja, és ha itt tartunk, múltkor mikor tönkrement a féklámpakapcsolóm elöl, akkor hosszas eszmecserét folytattam a cégnél a vizsgabiztosokkal aminek az eredménye:

Ha út közben tönkremegy a féklámpakapcsolód (első) akkor állj meg és vedd le (csavard ki a kapcsolót)!!!
Ugyanis ha megállít a rendőr és van kapcsolód, de nem kapcsol, akkor megbüntethet amiért nem működik.
DE a Kresz NEM írja elő hogy első féknél is kellene lennie kapcsolónak, így azért nem büntethet ha nincs kapcsoló.
Azért ellenben büntethet ha van kapcsoló én nem működik, mivel azt előírja a kresz, hogy a felszerelt tartozékoknak működniük kell (autónál pl ködlámpa).
Ez nem ilyen egyszerű, a felszerelt tartozékok ugyanis nem azok amik az adott pillanatban pont a motoron vannak, hanem azok, amiket a gyárban felszereltek rá, és azokkal együtt helyezték forgalomba.
Ilyen az első féklámpa kapcsoló, vagy mondjuk motoron az index is. Ha leszereled megbüntetnek, de ha gyárilag sem volt rajta, akkor közlekedhetsz nélküle.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

sub-ee írta:
Sziasztok, látom nagy dilemmában vagytok ezzel a féklámpa kapcsoló kérdéssel!

Akkor leírom,hogy ezt a problémát hogy lehet kiküszöbölni. Ilyen stílusú nyomógombot kell venni nyitót:

http://www.hestore.hu/prod_10027984.html

Le kell vágni a féklámpa kapcsoló végét, műanyagokkal együtt, úgy hogy a kiszélesedett ház nagy része megmaradjon! Utána rá kell forrasztani, vagy hegeszteni egy 6-os anyát, ezt belecsavarni, a másik oldalról becsúsztatni egy nyomótövet, akár lehet egy levágott szög is, és kész!

Az enyém a mai napig működik, már 5 éve!

Üdv.: Sub-ee
Én vettem egy japán kapcsolót sima 6-os menettel. Valamilyen Yamaha robogóhoz való, rövidebb mint a MZ kapcsoló de tökig betekerve éppen jó. Azóta gondtalan az életem! :-)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Ja, és ha itt tartunk, múltkor mikor tönkrement a féklámpakapcsolóm elöl, akkor hosszas eszmecserét folytattam a cégnél a vizsgabiztosokkal aminek az eredménye:

Ha út közben tönkremegy a féklámpakapcsolód (első) akkor állj meg és vedd le (csavard ki a kapcsolót)!!!
Ugyanis ha megállít a rendőr és van kapcsolód, de nem kapcsol, akkor megbüntethet amiért nem működik.
DE a Kresz NEM írja elő hogy első féknél is kellene lennie kapcsolónak, így azért nem büntethet ha nincs kapcsoló.
Azért ellenben büntethet ha van kapcsoló én nem működik, mivel azt előírja a kresz, hogy a felszerelt tartozékoknak működniük kell (autónál pl ködlámpa).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Ennél a kapcsolónál a menet 7x0,75-ös, akkor ilyen csavart alkalmazzatok! De van 6-osban is ilyen kapcsoló! Akár ezt a csavart is ráforraszthatjátok a házra ami a kapcsolón van!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

UEVMZ írta:Valaki múltkor említette,hogy az első féklámpa kapcsolóból hármat rakott össze,hogy egy jó legyen.Az enyém sem bírt egy hónapnál többet.Ma megjavítottam a sarukat,összeérintésre a lámpa kigyullad,kapcsolóra nem reagál-Éljen az utángyártott selejt :) \:D/ :-({|=
Melyiket keressem,hogy felülmúlja ami most volt a mociba?? Ennek kék volt a kapcsoló pöcök.

Sziasztok, látom nagy dilemmában vagytok ezzel a féklámpa kapcsoló kérdéssel!

Akkor leírom,hogy ezt a problémát hogy lehet kiküszöbölni. Ilyen stílusú nyomógombot kell venni nyitót:

http://www.hestore.hu/prod_10027984.html

Le kell vágni a féklámpa kapcsoló végét, műanyagokkal együtt, úgy hogy a kiszélesedett ház nagy része megmaradjon! Utána rá kell forrasztani, vagy hegeszteni egy 6-os anyát, ezt belecsavarni, a másik oldalról becsúsztatni egy nyomótövet, akár lehet egy levágott szög is, és kész!

Az enyém a mai napig működik, már 5 éve!

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Valaki múltkor említette,hogy az első féklámpa kapcsolóból hármat rakott össze,hogy egy jó legyen.Az enyém sem bírt egy hónapnál többet.Ma megjavítottam a sarukat,összeérintésre a lámpa kigyullad,kapcsolóra nem reagál-Éljen az utángyártott selejt :) \:D/ :-({|=
Melyiket keressem,hogy felülmúlja ami most volt a mociba?? Ennek kék volt a kapcsoló pöcök.
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

Török Laci írta:Jó napot Urak.

Van nekem egy TS 250/1-es Mz-m amivel a következő gondom.
Ha csak simán ráadom a gyújtást akkor szépen jár alapjáraton, de ha ráadom a világítást akkor leesik a fordulat és elkezd kihagyni a gyújtás és végül megáll. A töltésem elvileg jó kb 7,2 voltnál szabályoz, a kábelezés új kontaktok is rendben, az akkumulátor is új. Hallottam hogy a TS-eknek nem valami jó a töltésük. De azért szerintem ha berakok egy feltöltött új akksit akkor nem kéne egyből alapjáraton kihagyogatnia. A töltés visszajelzőlámpám amikor kihagyogat a gyújtás nem gyullad fel.
Helo!

Jó volna rámérni az akku feszültségre, akkor amikor a gyújtás kihagyását észleled, hogy el lehessen indulni valahol.

üdv.
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Seri19 írta:Az a baj ezekkel a sarukkal amúgy, hogy egy idő után elernyednek, tehát a rugós erő ami rászorítja elgyengül és utána már szar a kontakt.
És ha már kézben van,akkor megnézni,hogy a kábellel jó e még az összeköttetés,nincs e a saru elrepedve,eltörve.A féklámpakapcsolómnál most engedte el magát.Régóta ki volt már,de addig nem piszkáltam,amíg működött.Már nem jó :( Ha nem esne az eső,meg tudnám javítani.
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Huhúú láttad volna az én sarujaimat, csodálkoztam, hogy ott még van egyáltalán kapcsolat :D
Szerintem félévente ráfér majd egy ilyen. Akarom mondani megcsinálom, ha kell, ha nem \:D/[/quote]

Az ülés alatt főleg a por,és a kis vízcseppek okozzák a nagy gondot,ezért nem árt az ülés alá is benézni időnként,kitakarítani nedves szivaccsal,eltávolítani a port,meg a pókhálókat :mrgreen:
Én legutóbb féktisztítót adtam neki,az is segít.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

[quote="festékes"

Nekem is ez volt egyszer a perkómon,de a kontaktok átnézésével megszűnt, viszont tegyél bele késes biztit,nálam nagyon bejött! :D[/quote]

Késes biztitábla nekem is bejött :D igaz Tz de nagyon megéri!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Török Laci írta:Jó napot Urak.

Van nekem egy TS 250/1-es Mz-m amivel a következő gondom.
Ha csak simán ráadom a gyújtást akkor szépen jár alapjáraton, de ha ráadom a világítást akkor leesik a fordulat és elkezd kihagyni a gyújtás és végül megáll. A töltésem elvileg jó kb 7,2 voltnál szabályoz, a kábelezés új kontaktok is rendben, az akkumulátor is új. Hallottam hogy a TS-eknek nem valami jó a töltésük. De azért szerintem ha berakok egy feltöltött új akksit akkor nem kéne egyből alapjáraton kihagyogatnia. A töltés visszajelzőlámpám amikor kihagyogat a gyújtás nem gyullad fel.
Nekem is ez volt egyszer a perkómon,de a kontaktok átnézésével megszűnt, viszont tegyél bele késes biztit,nálam nagyon bejött! :D
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Török Laci írta:Jó napot Urak.

Van nekem egy TS 250/1-es Mz-m amivel a következő gondom.
Ha csak simán ráadom a gyújtást akkor szépen jár alapjáraton, de ha ráadom a világítást akkor leesik a fordulat és elkezd kihagyni a gyújtás és végül megáll. A töltésem elvileg jó kb 7,2 voltnál szabályoz, a kábelezés új kontaktok is rendben, az akkumulátor is új. Hallottam hogy a TS-eknek nem valami jó a töltésük. De azért szerintem ha berakok egy feltöltött új akksit akkor nem kéne egyből alapjáraton kihagyogatnia. A töltés visszajelzőlámpám amikor kihagyogat a gyújtás nem gyullad fel.
Ugyanígy vagyok vele én is ugyanezek a jelenségek,új akksi stb...csak 125 TS
Már kezdek vele megbarátkozni, főleg ha szépen lassan állna le és nem szaggatva gyújtáskimaradásokkal.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Lehet,hogy egy elektronikus fesz.szabályzó vagy egy nagy Ah akksi javít valamit a helyzeten,de ezzel együtt kell élni.
A dinamó kis fordulaton nem képes annyi áramot előállítani amennyire szükség lenne.
Én pont ezért alakítottam át 12 v-ra a /1-esemet.Nekem is mindig gázfröccsöket kellett adni,
hogy le ne álljon ha pl a lámpánál vagy útkereszteződésben álltam.A 12 V-al egész nap is elketyegne
alapjáraton az összes fogyasztóval együtt is.
Török Laci
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.07.27. 17:30
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Török Laci »

Jó napot Urak.

Van nekem egy TS 250/1-es Mz-m amivel a következő gondom.
Ha csak simán ráadom a gyújtást akkor szépen jár alapjáraton, de ha ráadom a világítást akkor leesik a fordulat és elkezd kihagyni a gyújtás és végül megáll. A töltésem elvileg jó kb 7,2 voltnál szabályoz, a kábelezés új kontaktok is rendben, az akkumulátor is új. Hallottam hogy a TS-eknek nem valami jó a töltésük. De azért szerintem ha berakok egy feltöltött új akksit akkor nem kéne egyből alapjáraton kihagyogatnia. A töltés visszajelzőlámpám amikor kihagyogat a gyújtás nem gyullad fel.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Hujber írta:
Szokták még azt mondani,hogy időnként nem árt a sarukat átmozgatni,le és fel,hogy az oxid réteg lejöjjön.Persze ezt nem kell minden héten elvégezni

Huhúú láttad volna az én sarujaimat, csodálkoztam, hogy ott még van egyáltalán kapcsolat :D
Szerintem félévente ráfér majd egy ilyen. Akarom mondani megcsinálom, ha kell, ha nem \:D/
Sziasztok,

így, ahogy mondjátok, és WD-40-nel "beöntés" jókedvvel, bőséggel! Az se' baj, ha fölszivárog a szigetelés alatt a vezetékszálak közé, megakadályozva ott mindenféle oxidációt
:wink:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seri19 írta:Az a baj ezekkel a sarukkal amúgy, hogy egy idő után elernyednek, tehát a rugós erő ami rászorítja elgyengül és utána már szar a kontakt.
Fogó ;)
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Az a baj ezekkel a sarukkal amúgy, hogy egy idő után elernyednek, tehát a rugós erő ami rászorítja elgyengül és utána már szar a kontakt.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

UEVMZ írta:
Szokták még azt mondani,hogy időnként nem árt a sarukat átmozgatni,le és fel,hogy az oxid réteg lejöjjön.Persze ezt nem kell minden héten elvégezni :)
Huhúú láttad volna az én sarujaimat, csodálkoztam, hogy ott még van egyáltalán kapcsolat :D
Szerintem félévente ráfér majd egy ilyen. Akarom mondani megcsinálom, ha kell, ha nem \:D/
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Hujber írta:Tudom ajánlani mindenkinek, hogy ha valami gáz van, az összes sarut drótkefével, az összes csatlakozót meg csiszolópapírral rendberakni egy esős délutánon. Megcsináltam így az összeset, megfújtam wd-vel, és elmúlt a már előbb írt problem. Persze ez annak szól, aki még soha nem nyúlt ezekhez ;) Az enyém elég viseltes volt már. :)
Szokták még azt mondani,hogy időnként nem árt a sarukat átmozgatni,le és fel,hogy az oxid réteg lejöjjön.Persze ezt nem kell minden héten elvégezni :)
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Tudom ajánlani mindenkinek, hogy ha valami gáz van, az összes sarut drótkefével, az összes csatlakozót meg csiszolópapírral rendberakni egy esős délutánon. Megcsináltam így az összeset, megfújtam wd-vel, és elmúlt a már előbb írt problem. Persze ez annak szól, aki még soha nem nyúlt ezekhez ;) Az enyém elég viseltes volt már. :)
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

sskimi írta:Hello még mindig küzdük a 150es ETZ-vel most hogy ujjeladót kapot már nem dadog meg szagat...jobban is harap. De valamiért 70nél többre nem képes meg kb 3km mentem vele és kihagyot a gyújtás vagy nemtudom és utána szenvedet egy darabig majd leált..:S ez mitől lehet??
Szerintem ahelyett, hogy mindenfélét veszel hozzá többször is így látatlanba, inkább robogj el Bambihoz, ha elvállalja a gépet, mert valami hasonló (látatlanban) problémája volt Peti 125ösének is, és azzal miután kihozta onnan, csoda történt. És bizony lehet hogy még olcsóbb is, mintha 3 jeladót és 5 fesz.szabályzót veszel és dobsz ki. Én is mindig oda viszem, ha nem olyan jellegű a gond, hogy meg tudnám csinálni itthon.
sskimi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.06.26. 20:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sskimi »

Hello még mindig küzdük a 150es ETZ-vel most hogy ujjeladót kapot már nem dadog meg szagat...jobban is harap. De valamiért 70nél többre nem képes meg kb 3km mentem vele és kihagyot a gyújtás vagy nemtudom és utána szenvedet egy darabig majd leált..:S ez mitől lehet??
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

boors írta:Sziasztok!
Van egy 150es etz-m, amin akármilyen fesszabot használok túltölt. Kipróbáltam gyárival, utángyártott elektronikussal, és csináltam egy Sub-ee féle elektronikusat is, de mindegyikkel nagy gáznál nagyon felmegy a töltőfesz. Nincs ötletetek mi lehet a gond? :x
Az elektronikus fesszabok nagy része pl amit subee is csinál állítható a töltése van benne egy kis poti azt tekergeted és változik a töltés. Javaslom 3-4k fordulaton és világítással lődd be 13.8V ra a töltést és nem lessz vele gondod.
boors
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.01.30. 15:12
Tartózkodási hely: veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: boors »

Sziasztok!
Van egy 150es etz-m, amin akármilyen fesszabot használok túltölt. Kipróbáltam gyárival, utángyártott elektronikussal, és csináltam egy Sub-ee féle elektronikusat is, de mindegyikkel nagy gáznál nagyon felmegy a töltőfesz. Nincs ötletetek mi lehet a gond? :x
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

KILL3R etz írta:Hát elsőként egy trafó árába... Utána egy megszakító+kondi+vezeték, saruk árába. :D

Ha gyári elektronikus gyújtásod van, és a trafó csere után nem javul a helyzet, akkor érdemes megnézni a csatlakozóknál a forrasztásokat. Abban a panelban, ahova a 3 sarut dugod, a generátoron. Hajlamos a rezgéstől eltörni...
Igen igen, közben utánanéztem, remélem ez a trafócsere elég lesz neki. Sajnos nem emlékszem, hogy mikor elhoztam akkor is csinálta e, de azóta kicseréltem pár vezetéket hangszóróvezetékre, nem a legvékonyabbra, de nem lehet ez is baj? Lehet hogy vastagabbat kellene raknom bele?

Ugyanitt elektronikus gyújtás eladó :D :D :D
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hát elsőként egy trafó árába... Utána egy megszakító+kondi+vezeték, saruk árába. :D

Ha gyári elektronikus gyújtásod van, és a trafó csere után nem javul a helyzet, akkor érdemes megnézni a csatlakozóknál a forrasztásokat. Abban a panelban, ahova a 3 sarut dugod, a generátoron. Hajlamos a rezgéstől eltörni...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

KILL3R etz írta:Trafót próbálj meg cserélni. Ha nem lesz jobb, akkor át kell kötni megszakítósra! :wink:
Ez nekem szólt? Ha igen, akkor köszönöm a segítséget. Mennyibe fáj egy ilyen manőver?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Trafót próbálj meg cserélni. Ha nem lesz jobb, akkor át kell kötni megszakítósra! :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

Mivel a fórumosok segítségével már minden apróság ki lett javítva a gépen, az (remélem) utolsó probléma miatt írok. Magas fordulatnál 1-es sebességfokozatban kb. 30-35nél ha már nagyon pörög a motor, elkezd kalapálni, és nem húz tovább. Persze nem egyesben akarok kigyorsítani 50ig, de ugyanez a baj az összes sebességnél, így például ahol 3asban még húzhatna, mert nem pörög annyira a motor, elveszti az erejét, és be kell dobni a 4.et. Régebben már írtam ide ez miatt, azt mondtátok, a gyújtáson állítsak. Állítottam is, és jobb is lett (elektromos gyújtás) de a probléma bár magasabb fordulatszámnál, de még mindig fennáll. Konkrétan a gázkart nem tudom ütközésig húzni emiatt. Másik irányba is próbáljam állítani a gyújtást, vagy mit tegyek?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sanyez írta:A gondom a következő: Összeraktam nagy felújítás után a motort (250 ETZ) az első járáskor már az alapjáratnál kialudt a töltés visszajelző lámpa, de most eltelt 200 km és most már alapjáraton nem is tölt, teljesen ég a lámpa és nagy fordulaton sem alszik ki. Ha lassú járaton megyek településen belül akkor olyan nagy a gond, hogy le is áll, főleg ha a reflektort is használom. Mi lehet a gond? Minden alkatrész teljesen letakarított, szakszerűen visszaszerelt, új megbízható akkumulátorral.
Mivel az elején még rendben volt,szerintem valahol lecsúszhatott egy vezeték.Elsősorban a generátor, fesszab és diódahíd ami a töltéssel kapcsolatos.Ezeken a helyeken nézd meg a vezetékeket.Az meg teljesen normális dolog hogy leáll,főleg világitáson,hisz nincs töltés és az akku addig bírja.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sanyez »

Értem, köszi..
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

sanyez írta:Mindent szétkaptam, az utolsó csavarig.
Hát szerintem akkor kezdheted kimérni, hogy egyáltalán a generátor ad-e le valamit, eljut-e a diódahídig és így tovább...
Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sanyez »

Mindent szétkaptam, az utolsó csavarig.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

sanyez írta:A gondom a következő: Összeraktam nagy felújítás után a motort (250 ETZ) az első járáskor már az alapjáratnál kialudt a töltés visszajelző lámpa, de most eltelt 200 km és most már alapjáraton nem is tölt, teljesen ég a lámpa és nagy fordulaton sem alszik ki. Ha lassú járaton megyek településen belül akkor olyan nagy a gond, hogy le is áll, főleg ha a reflektort is használom. Mi lehet a gond? Minden alkatrész teljesen letakarított, szakszerűen visszaszerelt, új megbízható akkumulátorral.
A külső elektronikájához nem nyúltál, csak a blokkhoz?
Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sanyez »

A gondom a következő: Összeraktam nagy felújítás után a motort (250 ETZ) az első járáskor már az alapjáratnál kialudt a töltés visszajelző lámpa, de most eltelt 200 km és most már alapjáraton nem is tölt, teljesen ég a lámpa és nagy fordulaton sem alszik ki. Ha lassú járaton megyek településen belül akkor olyan nagy a gond, hogy le is áll, főleg ha a reflektort is használom. Mi lehet a gond? Minden alkatrész teljesen letakarított, szakszerűen visszaszerelt, új megbízható akkumulátorral.
sskimi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.06.26. 20:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sskimi »

Hello. Akinek van eladó jeladója vagy elektronikus gyújtása írjon mail: sskimi94@gmail.com
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Üzemenyagban folytatás!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

emdzsi írta:Csatos karbim van, ott csak főfúvóka van és az 130-as, elvileg gyári érték, de ennek ellenére szaggatott a motor vele. A tűt már lejjebb tettem, hajlítottam az úszón is, hogy kevesebbet kapjon, de csak egy hangyányit segített a szaggatáson, viszont sokat rontott a teljesítményen. Kipróbáltam még 120-as főfúvókával is, észrevehető változást nem hozott. :? Szerintem a karbi állítgatásától nem fog megjavulni, valami más lehet a gond...
Hát...nekem volt ilyesmi, bár nem csatos karbival, de nekem akkor úgy tűnt, hogy amikor konstans értéken akarod tartani, akkor az alapjárat is komolyan beleszól és nekem az sokszor megrángatta; ezzel sokat szenvedtem (meg falsot is szívott, talán az is számít). Aztán jól be lett állítva, utána nem nagyon rángatott már. Zárd ki a karbit egyszerűen: vedd le az alapjáratot 0ra, ha úgy is rángat akkor nem az a gond. Utána persze állítsd vissza az általad tetsző értékre.
emdzsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.10.21. 10:33
MZ-d típusa: Etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: emdzsi »

Csatos karbim van, ott csak főfúvóka van és az 130-as, elvileg gyári érték, de ennek ellenére szaggatott a motor vele. A tűt már lejjebb tettem, hajlítottam az úszón is, hogy kevesebbet kapjon, de csak egy hangyányit segített a szaggatáson, viszont sokat rontott a teljesítményen. Kipróbáltam még 120-as főfúvókával is, észrevehető változást nem hozott. :? Szerintem a karbi állítgatásától nem fog megjavulni, valami más lehet a gond...
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Látatlanban azt mondanám h sokat kap. Karbit kell állítani. Leginkább a tűt tedd lejjebb!
Ha sehogy nem jó ellenőrizd, hogy gyári értékek közelében vannak-e a fúvókák. Alapjáratit is nézd meg! Ha nem vagy biztos benne, inkább vegyél újakat. (200Ft)
emdzsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.10.21. 10:33
MZ-d típusa: Etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: emdzsi »

Sziasztok!

Van egy nagy problémám, amitől már lassan 2 éve szenvedek. Van egy 251-es etz-ém és mikor tartani akarom a fordulatszámot elkezd szaggatni a motorja, rángat, nem kényelmes vele az utazás. Ha gyorsítok akkor nincs gond, szépen felpörög. Állítottam már a súbertűn, különböző fúvókákat tettem a karburátorba, gyújtásán (elektronikus) csomót állítottam, 100 féle gyertyát kipróbáltam és nem.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Köszönöm a válaszokat, ezek szerint nem szabad mozognia. A rezgés a gyújtás rossz beállítása miatt lehet?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csdani írta:Hello!

Nekem is van holtjáték, én eddig alufóliával tömködtem, kevesebb, mint több sikerrel. Valami vékony műanyagcsövön gondolkozom.
Zsugorcső...

OFF
Egyébként meg nézz átt a Vértes-Gerecse Túra topikba...
Kéne onroados túravezető Kisbocsi mellé...
ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csdani »

Hujber írta:Sziasztok!

Újabban a motorom a korábbinál jobban rezeg. Nem csak alapjáraton, hanem magasabb fordulaton is. Azért írtam ide, mert szerintem a gyújtás lehet rosszul beállítva, de nem vagyok benne biztos.
Másik: A gyújtást ahol állítom a lemezzel és két csavarral, ott a vájatba illeszkedő résznél van egy kis holtjáték (1-2 mm, talán nem is olyan kicsi) a műanyag és a pöcök között, így az az alkatrész mozog ide oda. Ez így normális, vagy kikopott?

Mellékelek képet hogy miről van szó (pirossal bekarikázva) :

Kép
Hello!

Nekem is van holtjáték, én eddig alufóliával tömködtem, kevesebb, mint több sikerrel. Valami vékony műanyagcsövön gondolkozom.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

Újabban a motorom a korábbinál jobban rezeg. Nem csak alapjáraton, hanem magasabb fordulaton is. Azért írtam ide, mert szerintem a gyújtás lehet rosszul beállítva, de nem vagyok benne biztos.
Másik: A gyújtást ahol állítom a lemezzel és két csavarral, ott a vájatba illeszkedő résznél van egy kis holtjáték (1-2 mm, talán nem is olyan kicsi) a műanyag és a pöcök között, így az az alkatrész mozog ide oda. Ez így normális, vagy kikopott?

Mellékelek képet hogy miről van szó (pirossal bekarikázva) :

Kép
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg

Annyiból van kiiktatva, hogy normál esetben a szabályzó csak akkor kapcsolja a töltődinamót a hálózatra, ha annak a feszültsége eléri a 6 Voltot, hogy az akksiból ne folyjon vissza az áram a dinamó felé.
Tolóállásban a gyújtás összekapcsolódik a dinamóval és már a legkisebb termelt feszültséget is megkapja (gyertyahézagot össze kell ütni 0,4-re!). Viszont a fesszabályzó működik, sőt automatikusan össze is kapcsol az akksival, ha a termelt feszültség eléri a 6 voltot, és újra bont, ha 6Volt alá csökken.

Alex_TS írta:Valaki tudja, hogy TS 125-ös MZ-nél, mit kell összekötni, hogy aksi nélkül tolásra induljon? Ekkor ki van iktatva a fesz. szabályzó? :-k
Kép
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Épp ezért jöttem ide hogy keressek valakit aki már csinált 6 voltos rendszerre ledes hátsó és fék lámpát. és elmondja mit hogyan csináljak oktasson mondja el mi mennyi merre hol mennyiért?
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

A cikk univerzális csak 12V-al van számolva, de ott a képlet, leírás. Olvasd el, ha nem értesz belőle semmit keress valakit aki látott már forrasztót meg próbanyákot.

bomber93 írta: http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/43

Köszönöm szépen de itt van egy kis bökkenő nekem 6 voltos a rendszer ezen lenen a hangsúly hogy hogyan lehetne megcsinálni hátsó kicsi lámpát ledesre mit eredményezne ha 6 voltos rendszerre tenném a 12 voltos ledeket vagy vannak 6 voltos ledek is?
Kép
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

[quote="Perec"]Persze, hogy lehet, sőt, minden wattra szükség van, ezért érdemes is.

http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/43

waterman: Vagy H4, vagy hagyományos 12V 40/45W talán évjárattól függ. A H4 elég gyakori autóizzó fellelhető pl izzókészletekben. Ha nem H4-es foncsorcserével átalakítható (lapos trabifoncsor 2-3 eFt) és lőn világosság. Ha még több világosság kell H4+30+60+90%.

Köszönöm szépen de itt van egy kis bökkenő nekem 6 voltos a rendszer ezen lenen a hangsúly hogy hogyan lehetne megcsinálni hátsó kicsi lámpát ledesre mit eredményezne ha 6 voltos rendszerre tenném a 12 voltos ledeket vagy vannak 6 voltos ledek is?
Alex_TS
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2009.02.27. 12:58
MZ-d típusa: MZ TS 125 Enduro
Tartózkodási hely: Ózd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alex_TS »

Valaki tudja, hogy TS 125-ös MZ-nél, mit kell összekötni, hogy aksi nélkül tolásra induljon? Ekkor ki van iktatva a fesz. szabályzó? :-k
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég