Futómű
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Félbetörött a blokktartóm. Hogy az anyámban szedjem ki a lengővilla tengelyét?
Jöhetnek az ötletek!
Az anyák levétele megtörtént...tovább?
- bár leginkább eltolom a legközelebbi szerelőhöz, azt kínlódjon, ez a dolga -
Jöhetnek az ötletek!
Az anyák levétele megtörtént...tovább?
- bár leginkább eltolom a legközelebbi szerelőhöz, azt kínlódjon, ez a dolga -
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Futómű
Sztem sima fémre való fém festék megteszi. Króm hatású festékeket felejtsd el, az le fog pattogzani.bomber93 írta: Egy másik kérdés van egy jó állapotú hátsó teleszkópom alig használd de mivel sokat állt így leette a krómot a rozsda újrakrómoztatni nicns pénz másikat nem szeretnék venni szóval milyen festék az amit ha ráfújok nem az lesz az első dolga hogy azokon a szép magyar közutakon 100km után ledobja a festéket?
(Jótanácsként írom: legközelebb az adott kérdésed az adott témába tedd fel, pláne ha hosszú. Ha csak átfutottam volna akkor nem veszem észre a lényegi kérdésed, ami ide vonatkozik
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Futómű
Folyamatban. A biztonság kedvéért majd esztergán csinálom. Így jobb lesz sztem.MrDok írta: Hézagoló alátétek?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Üdv ! Nekem egyszer nagybátyám azt mondta hogy az mz ts 125-ös nek néha szokott valami gebasz lenni a gyújtásával pontosabban valami töltésgondok a kérdésem az lenne, hogy mi ez a hibajelenség és mivel szokás orvosolni továbbá az hogy érdemes-e a babetta tiris gyújtását rátenni a megbízhatóság érdekében vagy ha sikerül orvosolni a töltésproblémát azonkívül jó gyújtása van a ts 125 ösöknek? Azért kérdem mert ősszel el szeretnék indulni egy nagyobb túrára rokonékhoz akik 240 km-re laknak innen kb és nem szeretném ha ott hagyna. Esetleg van lehetőség átalakítani 12 voltosra a rendszert vagy megérné-e ? Miket kell ehhez változtatni? Egy másik kérdés van egy jó állapotú hátsó teleszkópom alig használd de mivel sokat állt így leette a krómot a rozsda újrakrómoztatni nicns pénz másikat nem szeretnék venni szóval milyen festék az amit ha ráfújok nem az lesz az első dolga hogy azokon a szép magyar közutakon 100km után ledobja a festéket?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Hézagoló alátétek?DrV írta:
Remélem látható a lényeg: a sárvédő tetején a kis feket műanyag korongra fekszik fel. A hajtogatásnál a fülek hajtogatásával tudsz játszani: S betűsre hajlítod egy kicsit, akkor lejjebb megy a sárvédő. A merevítőm anyaga csak 4es vastag és a lyukakat én fúrtam rá!! Ezt ne felejtsd.
Sok sikert, ha kell még vmi írj, max vaasárnap válaszolok rá.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Futómű
Remélem látható a lényeg: a sárvédő tetején a kis feket műanyag korongra fekszik fel. A hajtogatásnál a fülek hajtogatásával tudsz játszani: S betűsre hajlítod egy kicsit, akkor lejjebb megy a sárvédő. A merevítőm anyaga csak 4es vastag és a lyukakat én fúrtam rá!! Ezt ne felejtsd.bluerider írta:Igen megnézném, köszi előre is!
Sok sikert, ha kell még vmi írj, max vaasárnap válaszolok rá.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Futómű
Én pont most tettem fel az enyémet: a sávédő füleit kicsit hajtogattam, és befért a merevítő alá. Igaz, nekem még az előző szériából jutott csak, az is Bambié volt és nem volt rajta lyuk.bluerider írta:A villamerevítő mellett, hogy fogattátok fel a sárvédőt? Szívesen megnéznék róla képet ha tud valaki megköszönném!
Egyébként a cucc hibátlan , sőt még a villám is finomabban mozog, jobban elnyeli az ú tegyenletlenségeket.
Kicsit később, ha nem felejtem el csinálhatok képet, vagy max vasárnap. Ha kell kép, írj.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Elég 2 csavar is középre.
Én felhegesztettem az anyákat a belső oldalára, így könnyű le fel szerelni ha bennvan a kerék.
Én felhegesztettem az anyákat a belső oldalára, így könnyű le fel szerelni ha bennvan a kerék.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Sárvédőről a gyári füleket levágod flexxel, és fúrsz 4 lyukat a villamerevítőre is, ill a sárvédőre is, 6os csavarokkal felfogatod és kész.bluerider írta:A villamerevítő mellett, hogy fogattátok fel a sárvédőt? Szívesen megnéznék róla képet ha tud valaki megköszönném!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1681
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Futómű
A villamerevítő mellett, hogy fogattátok fel a sárvédőt? Szívesen megnéznék róla képet ha tud valaki megköszönném!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Re: Futómű
A lengővilla tengelytől mérőszalaggal mindkét oldalon megméred a hátsókerék tengely közepét és egyformára állítod.dudi írta:sziasztok. az lenne a kérdésem hogy a hátsó kereket hogyan állitjátok be hogy párhuzamos legyen. láncot cseréltem de félek hogy nem rendesen fut. előre is köszi.
Re: Futómű
sziasztok. az lenne a kérdésem hogy a hátsó kereket hogyan állitjátok be hogy párhuzamos legyen. láncot cseréltem de félek hogy nem rendesen fut. előre is köszi.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
, ez már jobban tetszik!Atilla írta:
Nem kell az esztergályossal bajlódni, középen ki kell vágni belőle 5-10 cm-t flexel és utána összehegeszteni! Halálosan jó gép lesz belőle!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Futómű
Nem kell az esztergályossal bajlódni, középen ki kell vágni belőle 5-10 cm-t flexel és utána összehegeszteni! Halálosan jó gép lesz belőle!MrDok írta: Telószár rövidebbre esztergálása?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Telószár rövidebbre esztergálása?csoka írta:
Ha rövidítesz a rugón,akkor rövidíts a telószár felsőrészén is annyit.Egy ügyes esztergályos kell hozzá.Túlzásokba ne ess(max 1-3cm),mert le fog érni a lábtartód,a kanyarokba.Elég nagyot lehet esni,utána "aszfalt ekcémás" lesz a bőröd,meg a motorod festése is .
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Futómű
Oké. Köszönöm.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Futómű
Ha rövidítesz a rugón,akkor rövidíts a telószár felsőrészén is annyit.Egy ügyes esztergályos kell hozzá.Túlzásokba ne ess(max 1-3cm),mert le fog érni a lábtartód,a kanyarokba.Elég nagyot lehet esni,utána "aszfalt ekcémás" lesz a bőröd,meg a motorod festése is .Totocs írta:Sziszatok.
Ki kell cserélnem a teleszkóprugókat(ETZ 125), mennyi-és milyen olajat kéne beletölteni?
Ahogy hallottam és tapasztalom is elég instabil a motor eleje mert könnyű és viszonlyag magas is, ezen nem lehetne egy kicsit javítani azzal, hogy 1-2cm-t levágnék a rugókból?
Vagy akkor már a megrövidült rugóút miatt lekoppanna?
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Futómű
...teleszkópolaj kell bele, és a kézikönyvben benne van, hogy mennyi. A rugót inkább malacolni kellene, hogy keményebb legyen. Gyári értéknél szerintem ne vedd rövidebbre.Totocs írta:Sziszatok.
Ki kell cserélnem a teleszkóprugókat(ETZ 125), mennyi-és milyen olajat kéne beletölteni?
Ahogy hallottam és tapasztalom is elég instabil a motor eleje mert könnyű és viszonlyag magas is, ezen nem lehetne egy kicsit javítani azzal, hogy 1-2cm-t levágnék a rugókból?
Vagy akkor már a megrövidült rugóút miatt lekoppanna?
Re: Futómű
Sziszatok.
Ki kell cserélnem a teleszkóprugókat(ETZ 125), mennyi-és milyen olajat kéne beletölteni?
Ahogy hallottam és tapasztalom is elég instabil a motor eleje mert könnyű és viszonlyag magas is, ezen nem lehetne egy kicsit javítani azzal, hogy 1-2cm-t levágnék a rugókból?
Vagy akkor már a megrövidült rugóút miatt lekoppanna?
Ki kell cserélnem a teleszkóprugókat(ETZ 125), mennyi-és milyen olajat kéne beletölteni?
Ahogy hallottam és tapasztalom is elég instabil a motor eleje mert könnyű és viszonlyag magas is, ezen nem lehetne egy kicsit javítani azzal, hogy 1-2cm-t levágnék a rugókból?
Vagy akkor már a megrövidült rugóút miatt lekoppanna?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Köszi!gabsic írta: 21/48
Akkor lényegében az én /1-em 20/47-es áttétele az ugyanolyan kerékmérettel adott fordulaton lassabb.Gondolom az eltérő lóerők száma miatt lehet a 251-re ezt az áttételt tenni.A /1 blokk nem bírná a fordulatot leadni.
Viszont egy Etz blokkal már elbírná ezt az áttételt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
21/48zsakfos írta:Valaki megtudná mondani az Etz 251 lánckerekeinek a fogszámát?
Természetesen a gyári értékek érdekelnének.
Köszi előre is.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Futómű
Szia!bela700 írta:Egyébként mi a probléma a gyári telókkal és fékkel?Nekem a /1-ben 1989 óta van egy 86-os ETZ eleje beszerelve és még mindig semmi baja.1x volt teló szimering csere,1x gumi fékcső csere+ fékolaj,de ez is kb 10 éve volt,ezeken kívül minden gyári bennük.A hátsó telóm még gyári állapotú,nem volt piszkálva.Igaz én elég nyugodt tempóban használom a motort.Szerintem ha tisztességesen felújítod őket akkor nagyon sokáig bírják.
Az a bajom vele, hogy minden évben tönkre megy, ha olvastad amit írtam én sokat használom földutakon is és ez nyírja az amúgy sem túl komoly terhelhetőségű telót. Minden évben de 2 évente biztos, hogy újra kell szimeringezni, igaz elméletileg 2-3 évente úgyis olajat kell frissíteni a teleszkópokban. A fékkel meg az a bajom, hogy azt viszont évente szét kell szedni, mert a javító készlet egy nagy rakás sz....r. Vagy alul vagy felül kezd el folyni, de ha már az egyik folyik akkor csak szétszedem a másikat is kitakarítom és felújítom.
Ráadásul nem vagyok tisztában azzal sem, hogy milyen alkatrészeket érdemes venni, mert van sok fajta, de nincs tapasztalatom pl főfékhengerek terén, hogy a drágább a jobb vagy pedig az olcsó is tudja ugyanazt.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Valaki megtudná mondani az Etz 251 lánckerekeinek a fogszámát?
Természetesen a gyári értékek érdekelnének.
Köszi előre is.
Természetesen a gyári értékek érdekelnének.
Köszi előre is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Futómű
Egyébként mi a probléma a gyári telókkal és fékkel?Nekem a /1-ben 1989 óta van egy 86-os ETZ eleje beszerelve és még mindig semmi baja.1x volt teló szimering csere,1x gumi fékcső csere+ fékolaj,de ez is kb 10 éve volt,ezeken kívül minden gyári bennük.A hátsó telóm még gyári állapotú,nem volt piszkálva.Igaz én elég nyugodt tempóban használom a motort.Szerintem ha tisztességesen felújítod őket akkor nagyon sokáig bírják.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Futómű
Megoldható. A kérdés, hogy csak a főfékhengert vagy a munkahengert is cserélni akarod? Többnyire csak a főfékhengert szokták, ha jól tudom, de nemrég láttam itt a fórumon egy képet (talán a barkácsolásnál, de fene se tudja) ahol egy munkahengert is áttettek.Lacika100 írta:Sziasztok!
Szeretnék érdeklődni, hogy van e valakinek motorátalakításban tapasztalata. Csak elméletben felvetődött bennem a kérdés, hogy az Etz gyári első villája (talán a hátsó is) és első fékrendszere cserélhető e más típusú motor alkatrészeinek a felhasználásával. Még meg van a régi mocim és gondolkoztam rajta, hogyha ezeket a hibákat eltudnám hárítani más motorok alkatrészeivel akkor lehet, hogy újra elő venném a gépet. Viszonylag sokat használnám földúton, mert kis szaladgálós motornak kellene, de azért természetesen használnám kövesúton is. Nem igazán akarok másik motort venni, mert szeretem ennek a motornak a nyugodtságát és a külseje is tetszett már mióta a jogsit megszereztem anno.
Nem tudom mennyibe kerülne a motort átalakítani illetve ezek után a műszakin hogyan tudnám átvinni, ezért is érdeklődöm itt. Nem mondom, hogy a pénz nem számít, de először ötleteket szeretnék kapni, hátha van valakinek egy jó és kivitelezhető...
Gondolkodtam új gyári alkatrészeken is, de félek, hogy nem érnek semmit, nem bízom annyira az utángyártott dolgokban. Ha esetleg van valakinek tapasztalata akkor ebben is szívesen várom a hozzászólásokat. A féket igazság szerint csak azért cserélném, mert állandóan folyik valószínűleg a tartály is enged már illetve a feljavítás után 1 évvel újra ereszt a főfékmunkahenger is, és már unom.
Nézegettem alkatrészeket is, de nem tudom mennyivel jobb a drágább alkatrész: http://etbike.com/index.php?productID=2674 - 13500
http://etbike.com/index.php?productID=2676 -21900 (grimeca) ez most ennyivel jobb. Igazából azért félek az ilyen alkatrészektől, mert gondolom ennek ellenére a minőségük nem jobb mint régen, illetve ha javítani kell gondolom ugyanaz hozzá a javítókészlet.
Ha a munkahenger szépen ki van pucolva, és nem ereszt és jól járnak a dugók, akkor szerintem azt felesleges cserélni. Azt szerintem szépen meg tudod csinálni, ha nem bírsz vele, akkor vidd el Bambihoz ha elvállalja, és akkor biztos jó lesz, és még mindig sokkal olcsóbb mint egy másik. A főfékhenger pedig én szintén Bambival csináltattam és 13000volt egy használt, de teljesen jó Grimeca főfékhenger és egy fém fékcső. Ezzel a kombinációval pedig nekem most tökéletesen működik a fékem. Egyébként amiket mutattál képeket, azokat többnyire szidni szokták.
Re: Futómű
Sziasztok!
Szeretnék érdeklődni, hogy van e valakinek motorátalakításban tapasztalata. Csak elméletben felvetődött bennem a kérdés, hogy az Etz gyári első villája (talán a hátsó is) és első fékrendszere cserélhető e más típusú motor alkatrészeinek a felhasználásával. Még meg van a régi mocim és gondolkoztam rajta, hogyha ezeket a hibákat eltudnám hárítani más motorok alkatrészeivel akkor lehet, hogy újra elő venném a gépet. Viszonylag sokat használnám földúton, mert kis szaladgálós motornak kellene, de azért természetesen használnám kövesúton is. Nem igazán akarok másik motort venni, mert szeretem ennek a motornak a nyugodtságát és a külseje is tetszett már mióta a jogsit megszereztem anno.
Nem tudom mennyibe kerülne a motort átalakítani illetve ezek után a műszakin hogyan tudnám átvinni, ezért is érdeklődöm itt. Nem mondom, hogy a pénz nem számít, de először ötleteket szeretnék kapni, hátha van valakinek egy jó és kivitelezhető...
Gondolkodtam új gyári alkatrészeken is, de félek, hogy nem érnek semmit, nem bízom annyira az utángyártott dolgokban. Ha esetleg van valakinek tapasztalata akkor ebben is szívesen várom a hozzászólásokat. A féket igazság szerint csak azért cserélném, mert állandóan folyik valószínűleg a tartály is enged már illetve a feljavítás után 1 évvel újra ereszt a főfékmunkahenger is, és már unom.
Nézegettem alkatrészeket is, de nem tudom mennyivel jobb a drágább alkatrész: http://etbike.com/index.php?productID=2674 - 13500
http://etbike.com/index.php?productID=2676 -21900 (grimeca) ez most ennyivel jobb. Igazából azért félek az ilyen alkatrészektől, mert gondolom ennek ellenére a minőségük nem jobb mint régen, illetve ha javítani kell gondolom ugyanaz hozzá a javítókészlet.
Illetve nem vagyok tisztában, hogy az újonnan kapható teleszkópok minőségeben esetleg különbözhetnek e a régitől.
Szeretnék érdeklődni, hogy van e valakinek motorátalakításban tapasztalata. Csak elméletben felvetődött bennem a kérdés, hogy az Etz gyári első villája (talán a hátsó is) és első fékrendszere cserélhető e más típusú motor alkatrészeinek a felhasználásával. Még meg van a régi mocim és gondolkoztam rajta, hogyha ezeket a hibákat eltudnám hárítani más motorok alkatrészeivel akkor lehet, hogy újra elő venném a gépet. Viszonylag sokat használnám földúton, mert kis szaladgálós motornak kellene, de azért természetesen használnám kövesúton is. Nem igazán akarok másik motort venni, mert szeretem ennek a motornak a nyugodtságát és a külseje is tetszett már mióta a jogsit megszereztem anno.
Nem tudom mennyibe kerülne a motort átalakítani illetve ezek után a műszakin hogyan tudnám átvinni, ezért is érdeklődöm itt. Nem mondom, hogy a pénz nem számít, de először ötleteket szeretnék kapni, hátha van valakinek egy jó és kivitelezhető...
Gondolkodtam új gyári alkatrészeken is, de félek, hogy nem érnek semmit, nem bízom annyira az utángyártott dolgokban. Ha esetleg van valakinek tapasztalata akkor ebben is szívesen várom a hozzászólásokat. A féket igazság szerint csak azért cserélném, mert állandóan folyik valószínűleg a tartály is enged már illetve a feljavítás után 1 évvel újra ereszt a főfékmunkahenger is, és már unom.
Nézegettem alkatrészeket is, de nem tudom mennyivel jobb a drágább alkatrész: http://etbike.com/index.php?productID=2674 - 13500
http://etbike.com/index.php?productID=2676 -21900 (grimeca) ez most ennyivel jobb. Igazából azért félek az ilyen alkatrészektől, mert gondolom ennek ellenére a minőségük nem jobb mint régen, illetve ha javítani kell gondolom ugyanaz hozzá a javítókészlet.
Illetve nem vagyok tisztában, hogy az újonnan kapható teleszkópok minőségeben esetleg különbözhetnek e a régitől.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Nekem Apu lazította meg egyszer bár motorja sosem volt,viszont 110 éve géplakatos
Kalapáccsal finoman ráütött a tetejére,majd próbálta kulccsal lazítani,aztán ismét kalapács kicsit erősebben,mindez egy vasas ember ügyességével,5 perc múlva sikerült a művelet és semmi sem sérült,kivéve a kezem még előtte,mikor rágyúrtam izomból,a kulcs meg leugrott a csavarról
Kalapáccsal finoman ráütött a tetejére,majd próbálta kulccsal lazítani,aztán ismét kalapács kicsit erősebben,mindez egy vasas ember ügyességével,5 perc múlva sikerült a művelet és semmi sem sérült,kivéve a kezem még előtte,mikor rágyúrtam izomból,a kulcs meg leugrott a csavarról
Re: Futómű
aha, kössz, az a baj hogy olyan nagy kulcsom sincs max csőkulcsal tudnám lenyitni, de ha az lecsúszik lefarigcsálja a csavart,
felmelegítettem, folyt alóla vmi fekete folyadék, megvárom amég kihűl
felmelegítettem, folyt alóla vmi fekete folyadék, megvárom amég kihűl
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Mert meg van tépve mint állat. Rosszabb eseben bele is van ragasztva a zárócsavar (nekem a TZ-nél bele ragasztotta az előző nagytudású tulaj Még méteres csövet dugva a kulcsra sem indult meg, úgyhogy meg kellett melegíteni az egész villafejet 150 fok körülre hogy engedjen a ragasztó)smate írta:Helló, TS 125 első villáját hogy lehet kivenni mert próbáltamén lecsavarni a felső kormánykiflin lévő csavart de meg se moccant, egyáltalán órajárással ellentésen jön le ?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Futómű
Helló, TS 125 első villáját hogy lehet kivenni mert próbáltamén lecsavarni a felső kormánykiflin lévő csavart de meg se moccant, egyáltalán órajárással ellentésen jön le ?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Futómű
Szerintem is a pontozás elég barbár megoldás főként a jó minőségű csapágy elég kemény ahhoz hogy ne tudjad rendesen megpontozni! Megteszi egy jó minőségű 2 komponensű ragasztó.rolymoto9 írta:Hali
Olyat szeretnék kérdezni, hogy 125-ös ETZ hátsó agyban a sztender felöl lévő csapágy,ha az újjam beledugom nagyobb rántásra kijön a házból.Mivel tudnám berakni normálisan mondjuk ha nincs csapágyragasztóm,gondolok itt ház valamilyen módon lévő felütésére vagy valami, minden ötletet meghallgatok.Segítséget előre is köszi
Re: Futómű
Köszönöm szépen mindenkinek!!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Én 2 éve epoxyval ragasztottam be, azóta bombabiztos Előnye, hogy hő hatására elbomlik, így melegítéssel (gázláng) ki lehet szedni, de a fékezések hője még bőven nem bántja.rolymoto9 írta:Hali
Olyat szeretnék kérdezni, hogy 125-ös ETZ hátsó agyban a sztender felöl lévő csapágy,ha az újjam beledugom nagyobb rántásra kijön a házból.Mivel tudnám berakni normálisan mondjuk ha nincs csapágyragasztóm,gondolok itt ház valamilyen módon lévő felütésére vagy valami, minden ötletet meghallgatok.Segítséget előre is köszi
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Futómű
Valóban, ez az átkosban bevett módszer volt, hiszen akkoriban a jó csapágyragasztók a "tervgazdálkodásnak" köszönhetően beszerezhetetlenek voltak. Mostanság meg 1-2 ezer Ft körül kiváló minőségű (erre a célra) ragasztót lehet kapni.Seclusion írta:Fel szokták pontozni. Bent van a csapágy a helyén, és a csapágyház peremét pontozóval oda ütöd picikét, alig pár tizednyit, az benntartja a a csapágyat. Kiütésnél természetesen a pontozáskor oda ütött fémrész tönkremegy, így máshol kell újra pontozni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Futómű
Fel szokták pontozni. Bent van a csapágy a helyén, és a csapágyház peremét pontozóval oda ütöd picikét, alig pár tizednyit, az benntartja a a csapágyat. Kiütésnél természetesen a pontozáskor oda ütött fémrész tönkremegy, így máshol kell újra pontozni.rolymoto9 írta:Hali
Olyat szeretnék kérdezni, hogy 125-ös ETZ hátsó agyban a sztender felöl lévő csapágy,ha az újjam beledugom nagyobb rántásra kijön a házból.Mivel tudnám berakni normálisan mondjuk ha nincs csapágyragasztóm,gondolok itt ház valamilyen módon lévő felütésére vagy valami, minden ötletet meghallgatok.Segítséget előre is köszi
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Futómű
Hmmm ez a probléma van nálam is... én mindennemű kétkomponensű fémragasztó híve vagyok, bár lehet hogy nem örökéletű és nem a legjobb megoldás, de hirtelen nem jutott más eszembe...rolymoto9 írta:Hali
Olyat szeretnék kérdezni, hogy 125-ös ETZ hátsó agyban a sztender felöl lévő csapágy,ha az újjam beledugom nagyobb rántásra kijön a házból.Mivel tudnám berakni normálisan mondjuk ha nincs csapágyragasztóm,gondolok itt ház valamilyen módon lévő felütésére vagy valami, minden ötletet meghallgatok.Segítséget előre is köszi
Re: Futómű
Hali
Olyat szeretnék kérdezni, hogy 125-ös ETZ hátsó agyban a sztender felöl lévő csapágy,ha az újjam beledugom nagyobb rántásra kijön a házból.Mivel tudnám berakni normálisan mondjuk ha nincs csapágyragasztóm,gondolok itt ház valamilyen módon lévő felütésére vagy valami, minden ötletet meghallgatok.Segítséget előre is köszi
Olyat szeretnék kérdezni, hogy 125-ös ETZ hátsó agyban a sztender felöl lévő csapágy,ha az újjam beledugom nagyobb rántásra kijön a házból.Mivel tudnám berakni normálisan mondjuk ha nincs csapágyragasztóm,gondolok itt ház valamilyen módon lévő felütésére vagy valami, minden ötletet meghallgatok.Segítséget előre is köszi
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Futómű
Jó.Teknőc írta:Halihó!
Más téma:- ami idevág- a kis etz hátsó telója jó a kis ts-be?
Teknőc
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
"A klubtúrákon is csak a Mesterét látjuk,senki másnak nincs."Teknőc írta:Halihó!
Nos, kinek is van ETS 250-ese?
Nem csak Bambinak van…
Teknőc
Értelmezd a mondatot.Nem azt irtam hogy senkinek nincs az országban Bambin kivűl,hanem hogy a klubtúrákon csak Bambinak van.
Offnak vége részemről.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Teknőc
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Futómű
Halihó!
Nos, kinek is van ETS 250-ese?
Nem csak Bambinak van…
Például:
Acidrain, itt Szegeden, Szomszédban.
Veterán körben is mozog.
Full gyári állapotban..
Dcsaby, aki ismerőse, és még kb. 10 embernek van, aki regisztrált.
Aztán még van egy jó pár embernek még az országban, kb.5 emberkének.
Hát szóval tényleg ritka a Púpos.
Más téma:- ami idevág- a kis etz hátsó telója jó a kis ts-be?
Teknőc
Nos, kinek is van ETS 250-ese?
Nem csak Bambinak van…
Például:
Acidrain, itt Szegeden, Szomszédban.
Veterán körben is mozog.
Full gyári állapotban..
Dcsaby, aki ismerőse, és még kb. 10 embernek van, aki regisztrált.
Aztán még van egy jó pár embernek még az országban, kb.5 emberkének.
Hát szóval tényleg ritka a Púpos.
Más téma:- ami idevág- a kis etz hátsó telója jó a kis ts-be?
Teknőc
http://youtu.be/T6ZBCTjTBnA"
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Jogos,de inkább a ma mindenki által jobban ismerteket soroltam ide.Az ETS meglehetősen ritkán látott gép.A klubtúrákon is csak a Mesterét látjuk,senki másnak nincs.kiszsebi írta:
és az ETS hol maradt
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Futómű
és az ETS hol maradtzsakfos írta: Te csak Etz-ben tudsz gondolkodni?
Az ES250 vagy a TS250 vagy a TS250/1 az akkor nem 250-es?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Te csak Etz-ben tudsz gondolkodni?ambrusviktor írta:
Akkor bocs... de legalább annyit tudsz, hogy nem 250esé a könyv szerint.
Az ES250 vagy a TS250 vagy a TS250/1 az akkor nem 250-es?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Futómű
Akkor bocs... de legalább annyit tudsz, hogy nem 250esé a könyv szerint.zsakfos írta:
Na jó jó.De melyik szervizkönyv?Gyanitom az Etz 250 szervizkönyve
De én elsősorban a Trophysok válaszára várok hogy igazolják a gyanúmat hogy ez Es 250 Trophyra való.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Na jó jó.De melyik szervizkönyv?Gyanitom az Etz 250 szervizkönyveambrusviktor írta:
A szervízkönyv 250esre ezt mondja: "görgős lánc által 12,7x7,75x8,51mm, 130görgő szólóüzemhez"
De én elsősorban a Trophysok válaszára várok hogy igazolják a gyanúmat hogy ez Es 250 Trophyra való.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Futómű
A szervízkönyv 250esre ezt mondja: "görgős lánc által 12,7x7,75x8,51mm, 130görgő szólóüzemhez"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Szert tettem egy ilyen vadonatúj láncra.
Zsírpapirban ahogy illik
Elméletileg gyári lánc.
A bajság a méretével van.
Az én /1-emre nem jó.Szeretném megtudni melyik MZ-re jó.
Valaki tollal ráirta hogy MZ 250.
Talán nagy Trophy?
Aki tudja irja meg légyszi.
A mérete:1x12,9x7,75x118.
Zsírpapirban ahogy illik
Elméletileg gyári lánc.
A bajság a méretével van.
Az én /1-emre nem jó.Szeretném megtudni melyik MZ-re jó.
Valaki tollal ráirta hogy MZ 250.
Talán nagy Trophy?
Aki tudja irja meg légyszi.
A mérete:1x12,9x7,75x118.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Futómű
Akkor Te vagy az én emberem copyzlak ha megengeded és felteszem azt a 18asatDrV írta:Nyugisan 4.2 de ha sietek akkor 4.5 Midkét esetben élvezettel motorozok 90 környékén. 80nál talán lemenne4 vagy alá is.
Köszönöm!
Megjegyzem korábbi méréseknél az az 5l nagyon megijesztett...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég