Jöhetnek az ötletek!

Az anyák levétele megtörtént...tovább?

- bár leginkább eltolom a legközelebbi szerelőhöz, azt kínlódjon, ez a dolga -

Sztem sima fémre való fém festék megteszi. Króm hatású festékeket felejtsd el, az le fog pattogzani.bomber93 írta: Egy másik kérdés van egy jó állapotú hátsó teleszkópom alig használd de mivel sokat állt így leette a krómot a rozsda újrakrómoztatni nicns pénz másikat nem szeretnék venni szóval milyen festék az amit ha ráfújok nem az lesz az első dolga hogy azokon a szép magyar közutakon 100km után ledobja a festéket?
Folyamatban. A biztonság kedvéért majd esztergán csinálom. Így jobb lesz sztem.MrDok írta: Hézagoló alátétek?
Hézagoló alátétek?DrV írta:
Remélem látható a lényeg: a sárvédő tetején a kis feket műanyag korongra fekszik fel. A hajtogatásnál a fülek hajtogatásával tudsz játszani: S betűsre hajlítod egy kicsit, akkor lejjebb megy a sárvédő. A merevítőm anyaga csak 4es vastag és a lyukakat én fúrtam rá!! Ezt ne felejtsd.
Sok sikert, ha kell még vmi írj, max vaasárnap válaszolok rá.
Remélem látható a lényeg: a sárvédő tetején a kis feket műanyag korongra fekszik fel. A hajtogatásnál a fülek hajtogatásával tudsz játszani: S betűsre hajlítod egy kicsit, akkor lejjebb megy a sárvédő. A merevítőm anyaga csak 4es vastag és a lyukakat én fúrtam rá!! Ezt ne felejtsd.bluerider írta:Igen megnézném, köszi előre is!
Én pont most tettem fel az enyémet: a sávédő füleit kicsit hajtogattam, és befért a merevítő alá. Igaz, nekem még az előző szériából jutott csak, az is Bambié volt és nem volt rajta lyuk.bluerider írta:A villamerevítő mellett, hogy fogattátok fel a sárvédőt? Szívesen megnéznék róla képet ha tud valaki megköszönném!
Sárvédőről a gyári füleket levágod flexxel, és fúrsz 4 lyukat a villamerevítőre is, ill a sárvédőre is, 6os csavarokkal felfogatod és kész.bluerider írta:A villamerevítő mellett, hogy fogattátok fel a sárvédőt? Szívesen megnéznék róla képet ha tud valaki megköszönném!
A lengővilla tengelytől mérőszalaggal mindkét oldalon megméred a hátsókerék tengely közepét és egyformára állítod.dudi írta:sziasztok. az lenne a kérdésem hogy a hátsó kereket hogyan állitjátok be hogy párhuzamos legyen. láncot cseréltem de félek hogy nem rendesen fut. előre is köszi.
Atilla írta:
Nem kell az esztergályossal bajlódni, középen ki kell vágni belőle 5-10 cm-t flexel és utána összehegeszteni! Halálosan jó gép lesz belőle!
Nem kell az esztergályossal bajlódni, középen ki kell vágni belőle 5-10 cm-t flexel és utána összehegeszteni! Halálosan jó gép lesz belőle!MrDok írta: Telószár rövidebbre esztergálása?![]()
![]()
![]()
Telószár rövidebbre esztergálása?csoka írta:
Ha rövidítesz a rugón,akkor rövidíts a telószár felsőrészén is annyit.Egy ügyes esztergályos kell hozzá.Túlzásokba ne ess(max 1-3cm),mert le fog érni a lábtartód,a kanyarokba.Elég nagyot lehet esni,utána "aszfalt ekcémás" lesz a bőröd,meg a motorod festése is.
Ha rövidítesz a rugón,akkor rövidíts a telószár felsőrészén is annyit.Egy ügyes esztergályos kell hozzá.Túlzásokba ne ess(max 1-3cm),mert le fog érni a lábtartód,a kanyarokba.Elég nagyot lehet esni,utána "aszfalt ekcémás" lesz a bőröd,meg a motorod festése isTotocs írta:Sziszatok.
Ki kell cserélnem a teleszkóprugókat(ETZ 125), mennyi-és milyen olajat kéne beletölteni?
Ahogy hallottam és tapasztalom is elég instabil a motor eleje mert könnyű és viszonlyag magas is, ezen nem lehetne egy kicsit javítani azzal, hogy 1-2cm-t levágnék a rugókból?
Vagy akkor már a megrövidült rugóút miatt lekoppanna?
...teleszkópolaj kell bele, és a kézikönyvben benne van, hogy mennyi. A rugót inkább malacolni kellene, hogy keményebb legyen. Gyári értéknél szerintem ne vedd rövidebbre.Totocs írta:Sziszatok.
Ki kell cserélnem a teleszkóprugókat(ETZ 125), mennyi-és milyen olajat kéne beletölteni?
Ahogy hallottam és tapasztalom is elég instabil a motor eleje mert könnyű és viszonlyag magas is, ezen nem lehetne egy kicsit javítani azzal, hogy 1-2cm-t levágnék a rugókból?
Vagy akkor már a megrövidült rugóút miatt lekoppanna?
Köszi!gabsic írta: 21/48
21/48zsakfos írta:Valaki megtudná mondani az Etz 251 lánckerekeinek a fogszámát?
Természetesen a gyári értékek érdekelnének.
Köszi előre is.
Szia!bela700 írta:Egyébként mi a probléma a gyári telókkal és fékkel?Nekem a /1-ben 1989 óta van egy 86-os ETZ eleje beszerelve és még mindig semmi baja.1x volt teló szimering csere,1x gumi fékcső csere+ fékolaj,de ez is kb 10 éve volt,ezeken kívül minden gyári bennük.A hátsó telóm még gyári állapotú,nem volt piszkálva.Igaz én elég nyugodt tempóban használom a motort.Szerintem ha tisztességesen felújítod őket akkor nagyon sokáig bírják.
Megoldható. A kérdés, hogy csak a főfékhengert vagy a munkahengert is cserélni akarod? Többnyire csak a főfékhengert szokták, ha jól tudom, de nemrég láttam itt a fórumon egy képet (talán a barkácsolásnál, de fene se tudja) ahol egy munkahengert is áttettek.Lacika100 írta:Sziasztok!
Szeretnék érdeklődni, hogy van e valakinek motorátalakításban tapasztalata. Csak elméletben felvetődött bennem a kérdés, hogy az Etz gyári első villája (talán a hátsó is) és első fékrendszere cserélhető e más típusú motor alkatrészeinek a felhasználásával. Még meg van a régi mocim és gondolkoztam rajta, hogyha ezeket a hibákat eltudnám hárítani más motorok alkatrészeivel akkor lehet, hogy újra elő venném a gépet. Viszonylag sokat használnám földúton, mert kis szaladgálós motornak kellene, de azért természetesen használnám kövesúton is. Nem igazán akarok másik motort venni, mert szeretem ennek a motornak a nyugodtságát és a külseje is tetszett már mióta a jogsit megszereztem anno.
Nem tudom mennyibe kerülne a motort átalakítani illetve ezek után a műszakin hogyan tudnám átvinni, ezért is érdeklődöm itt. Nem mondom, hogy a pénz nem számít, de először ötleteket szeretnék kapni, hátha van valakinek egy jó és kivitelezhető...
Gondolkodtam új gyári alkatrészeken is, de félek, hogy nem érnek semmit, nem bízom annyira az utángyártott dolgokban. Ha esetleg van valakinek tapasztalata akkor ebben is szívesen várom a hozzászólásokat. A féket igazság szerint csak azért cserélném, mert állandóan folyik valószínűleg a tartály is enged már illetve a feljavítás után 1 évvel újra ereszt a főfékmunkahenger is, és már unom.
Nézegettem alkatrészeket is, de nem tudom mennyivel jobb a drágább alkatrész: http://etbike.com/index.php?productID=2674 - 13500
http://etbike.com/index.php?productID=2676 -21900 (grimeca) ez most ennyivel jobb. Igazából azért félek az ilyen alkatrészektől, mert gondolom ennek ellenére a minőségük nem jobb mint régen, illetve ha javítani kell gondolom ugyanaz hozzá a javítókészlet.
Mert meg van tépve mint állat. Rosszabb eseben bele is van ragasztva a zárócsavar (nekem a TZ-nél bele ragasztotta az előző nagytudású tulajsmate írta:Helló, TS 125 első villáját hogy lehet kivenni mert próbáltamén lecsavarni a felső kormánykiflin lévő csavart de meg se moccant, egyáltalán órajárással ellentésen jön le ?
Szerintem is a pontozás elég barbár megoldás főként a jó minőségű csapágy elég kemény ahhoz hogy ne tudjad rendesen megpontozni! Megteszi egy jó minőségű 2 komponensű ragasztó.rolymoto9 írta:Hali
Olyat szeretnék kérdezni, hogy 125-ös ETZ hátsó agyban a sztender felöl lévő csapágy,ha az újjam beledugom nagyobb rántásra kijön a házból.Mivel tudnám berakni normálisan mondjuk ha nincs csapágyragasztóm,gondolok itt ház valamilyen módon lévő felütésére vagy valami, minden ötletet meghallgatok.Segítséget előre is köszi
Én 2 éve epoxyval ragasztottam be, azóta bombabiztosrolymoto9 írta:Hali
Olyat szeretnék kérdezni, hogy 125-ös ETZ hátsó agyban a sztender felöl lévő csapágy,ha az újjam beledugom nagyobb rántásra kijön a házból.Mivel tudnám berakni normálisan mondjuk ha nincs csapágyragasztóm,gondolok itt ház valamilyen módon lévő felütésére vagy valami, minden ötletet meghallgatok.Segítséget előre is köszi
Valóban, ez az átkosban bevett módszer volt, hiszen akkoriban a jó csapágyragasztók a "tervgazdálkodásnak" köszönhetően beszerezhetetlenek voltak. Mostanság meg 1-2 ezer Ft körül kiváló minőségű (erre a célra) ragasztót lehet kapni.Seclusion írta:Fel szokták pontozni. Bent van a csapágy a helyén, és a csapágyház peremét pontozóval oda ütöd picikét, alig pár tizednyit, az benntartja a a csapágyat. Kiütésnél természetesen a pontozáskor oda ütött fémrész tönkremegy, így máshol kell újra pontozni.
Fel szokták pontozni. Bent van a csapágy a helyén, és a csapágyház peremét pontozóval oda ütöd picikét, alig pár tizednyit, az benntartja a a csapágyat. Kiütésnél természetesen a pontozáskor oda ütött fémrész tönkremegy, így máshol kell újra pontozni.rolymoto9 írta:Hali
Olyat szeretnék kérdezni, hogy 125-ös ETZ hátsó agyban a sztender felöl lévő csapágy,ha az újjam beledugom nagyobb rántásra kijön a házból.Mivel tudnám berakni normálisan mondjuk ha nincs csapágyragasztóm,gondolok itt ház valamilyen módon lévő felütésére vagy valami, minden ötletet meghallgatok.Segítséget előre is köszi
Hmmm ez a probléma van nálam is... én mindennemű kétkomponensű fémragasztó híve vagyok, bár lehet hogy nem örökéletű és nem a legjobb megoldás, de hirtelen nem jutott más eszembe...rolymoto9 írta:Hali
Olyat szeretnék kérdezni, hogy 125-ös ETZ hátsó agyban a sztender felöl lévő csapágy,ha az újjam beledugom nagyobb rántásra kijön a házból.Mivel tudnám berakni normálisan mondjuk ha nincs csapágyragasztóm,gondolok itt ház valamilyen módon lévő felütésére vagy valami, minden ötletet meghallgatok.Segítséget előre is köszi
Jó.Teknőc írta:Halihó!
Más téma:- ami idevág- a kis etz hátsó telója jó a kis ts-be?
![]()
![]()
Teknőc
"A klubtúrákon is csak a Mesterét látjuk,senki másnak nincs."Teknőc írta:Halihó!
Nos, kinek is van ETS 250-ese?
Nem csak Bambinak van…
Teknőc
Jogos,de inkább a ma mindenki által jobban ismerteket soroltam ide.Az ETS meglehetősen ritkán látott gép.A klubtúrákon is csak a Mesterét látjuk,senki másnak nincs.kiszsebi írta:
és az ETS hol maradt
és az ETS hol maradtzsakfos írta: Te csak Etz-ben tudsz gondolkodni?![]()
![]()
![]()
Az ES250 vagy a TS250 vagy a TS250/1 az akkor nem 250-es?
Te csak Etz-ben tudsz gondolkodni?ambrusviktor írta:
Akkor bocs... de legalább annyit tudsz, hogy nem 250esé a könyv szerint.
Akkor bocs... de legalább annyit tudsz, hogy nem 250esé a könyv szerint.zsakfos írta:
Na jó jó.De melyik szervizkönyv?Gyanitom az Etz 250 szervizkönyve![]()
De én elsősorban a Trophysok válaszára várok hogy igazolják a gyanúmat hogy ez Es 250 Trophyra való.
Na jó jó.De melyik szervizkönyv?Gyanitom az Etz 250 szervizkönyveambrusviktor írta:
A szervízkönyv 250esre ezt mondja: "görgős lánc által 12,7x7,75x8,51mm, 130görgő szólóüzemhez"
A szervízkönyv 250esre ezt mondja: "görgős lánc által 12,7x7,75x8,51mm, 130görgő szólóüzemhez"
Akkor Te vagy az én emberemDrV írta:Nyugisan 4.2 de ha sietek akkor 4.5 Midkét esetben élvezettel motorozok 90 környékén. 80nál talán lemenne4 vagy alá is.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég