Nem túl feszes a láncod és esetleg az kattog?Nandor írta:Sziasztok!
Az egészséges, hogy ha üresbe gurulok vagy tolom a motort akkor jól halható kattogás hallatszik a váltóból?
Ha jól emlékszem a korábbi MZ-im is csinálták de talán nem ilyen hangosan.
Blokk
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Sziasztok!
Az egészséges, hogy ha üresbe gurulok vagy tolom a motort akkor jól halható kattogás hallatszik a váltóból?
Ha jól emlékszem a korábbi MZ-im is csinálták de talán nem ilyen hangosan.
Az egészséges, hogy ha üresbe gurulok vagy tolom a motort akkor jól halható kattogás hallatszik a váltóból?
Ha jól emlékszem a korábbi MZ-im is csinálták de talán nem ilyen hangosan.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Az MZ mérföldek gurulásból gondoltam: 77e km Amerikában egy peregyessel.
Mindössze néhány változtatást hajtott végre:
-Külön hengerfejtömítéssel megváltoztatta a sűrítési viszonyt.
-Kisebb lánckereket rakott fel.
-Néhány fokot csökkentett a gyújtáson.
Én anno csökkentésre gondoltam, de lehet, hogy növelte?
Volt néhány javítása, de a blokkot nem piszkálta az út alatt.
(főoldal->könyvtár->egyéb 12. kép)
Mindössze néhány változtatást hajtott végre:
-Külön hengerfejtömítéssel megváltoztatta a sűrítési viszonyt.
-Kisebb lánckereket rakott fel.
-Néhány fokot csökkentett a gyújtáson.
Én anno csökkentésre gondoltam, de lehet, hogy növelte?
Volt néhány javítása, de a blokkot nem piszkálta az út alatt.
(főoldal->könyvtár->egyéb 12. kép)
Atilla írta: A kompresszió csökkentést meg felejtsd el.
Rontja a hatásfokot, vagyis kisebb teljesítményt kapsz, nagyobb fogyasztással és cserébe kimutathatatlan mértékű élettartam növekedést.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Ja igen! A dobfékek hatásfokát el is felejtettemMáté írta:Osztom a véleményed. Múltkor mentem én is egy 350-el. Lomha, nehéz, ha meg már megy akkor utána a nulla körüli fékhatás. Nekem halálfélelmem volt. Mz után mintha valami olajszállító tankerrel mentem volna.


És valóban. 350 két henger maximum jobb nyomatékot ad, de nem erősebb a motor.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Mindez szépen hangzik, a valóság pedig az, hogy az MZ kompresszióviszonyát nem úgy kell értelmezni, mint egy 4T kompresszió viszonyát.
Szóval a kompresszióviszony lehet, hogy jól mutat papíron, de DDR-ben máshogy számoltak mint manapság.
A lényeg amúgy is a végnyomás a hengerben, az pedig elég kevés az MZ esetében.
Ráadásul mivel résvezérlésről beszélünk, ha teszem azt a nagyobb fordulatszám elérésének érdekében emelsz picit a kipufogónyíláson, akkor valójában csökkentettél a végnyomáson. Például ezért kell leszedni a hengerfejből, hogy ezt korrigáld.
Megjegyzem, hogy a gyári értéket is érdemes emelni, mivel elég kevéske és azóta a benzin kompressziótűrése nagyban javult. Illetve az égéstér alakjának változtatása sem halott ötlet, mivel a mai benzin sokkal lassabban ég mint a jó öreg 86-os!
A kompresszió csökkentést meg felejtsd el.
Rontja a hatásfokot, vagyis kisebb teljesítményt kapsz, nagyobb fogyasztással és cserébe kimutathatatlan mértékű élettartam növekedést.
Szóval a kompresszióviszony lehet, hogy jól mutat papíron, de DDR-ben máshogy számoltak mint manapság.
A lényeg amúgy is a végnyomás a hengerben, az pedig elég kevés az MZ esetében.
Ráadásul mivel résvezérlésről beszélünk, ha teszem azt a nagyobb fordulatszám elérésének érdekében emelsz picit a kipufogónyíláson, akkor valójában csökkentettél a végnyomáson. Például ezért kell leszedni a hengerfejből, hogy ezt korrigáld.
Megjegyzem, hogy a gyári értéket is érdemes emelni, mivel elég kevéske és azóta a benzin kompressziótűrése nagyban javult. Illetve az égéstér alakjának változtatása sem halott ötlet, mivel a mai benzin sokkal lassabban ég mint a jó öreg 86-os!
A kompresszió csökkentést meg felejtsd el.
Rontja a hatásfokot, vagyis kisebb teljesítményt kapsz, nagyobb fogyasztással és cserébe kimutathatatlan mértékű élettartam növekedést.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Semmi, ha a tömítéseket szilikonra cseréled máris jól megnövelted a kompressziót 
Állítólag kisebb préssáv: nagyobb elérhető fordulatszám és teljesítmény, nagyobb: nagyobb nyomaték ráadásul ez változatlan kompresszió mellett értendő. Tehát a hengerfej átalakítással is minimálisan az igényeid szerint hangolhatod a gépet.
Egy meggondolatlan lépéssel viszont drasztikusan tudod csökkenteni a tűgörgők és a főtengely élettartamát...Én mire az Adriáról hazaértem a szimeringes gépemmel (1-2 ezer km, vastag kokszlerakódás az égéstérben és a dugótetőn) kuka lett a tűgörgő, kisvártatva berágott a főtengely is.
Ha azt kérdezted volna: van-e értelme csökkenteni a kompressziót és az növeli-e az élettartamot akkor azt mondanám: igen, az MZ gyárilag kicsit ki van hegyezve, sok 2010-es motornak kisebb a kompressziója, pedig az üzemanyagok javultak.

Állítólag kisebb préssáv: nagyobb elérhető fordulatszám és teljesítmény, nagyobb: nagyobb nyomaték ráadásul ez változatlan kompresszió mellett értendő. Tehát a hengerfej átalakítással is minimálisan az igényeid szerint hangolhatod a gépet.
Egy meggondolatlan lépéssel viszont drasztikusan tudod csökkenteni a tűgörgők és a főtengely élettartamát...Én mire az Adriáról hazaértem a szimeringes gépemmel (1-2 ezer km, vastag kokszlerakódás az égéstérben és a dugótetőn) kuka lett a tűgörgő, kisvártatva berágott a főtengely is.
Ha azt kérdezted volna: van-e értelme csökkenteni a kompressziót és az növeli-e az élettartamot akkor azt mondanám: igen, az MZ gyárilag kicsit ki van hegyezve, sok 2010-es motornak kisebb a kompressziója, pedig az üzemanyagok javultak.
POINTER írta:Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy hengerfej síkoltatásnak milyen hátrányai vannak? Mennyit csökkent a motor élettartamán? Ha már itt tartunk előnye is van?
Üdv!
Pointer
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
egy 350-es Jawa nem megy úgy mint egy 250 ETZ?Seclusion írta:Ezzel vitába tudnék szállni, mivel a másik motorom egy 350es Jawa
Utassal való motorozásra én amondó vagyok ezerszer jobb a Jawa. A hangja utánozhatatlan (na jó, egy P20 überelné), viszont lomhább gép egyértelműen.
Az MZ az virgonc. Csavarok a csípőmön egyet, és kikerültem egy gödröt. A jawa nem ilyen. Nem is gyorsul annyira.



"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Blokk
Osztom a véleményed. Múltkor mentem én is egy 350-el. Lomha, nehéz, ha meg már megy akkor utána a nulla körüli fékhatás. Nekem halálfélelmem volt. Mz után mintha valami olajszállító tankerrel mentem volna.festékes írta:Biztos így lehet,úgy látszik én vagyok túl elfogult
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Ezzel vitába tudnék szállni, mivel a másik motorom egy 350es Jawafestékes írta:Ha lehet ne tedd![]()
Nekem ugyan sosem volt,de néhány régi havernak igen,már újszerű állapotukban is mindig gondjuk volt,és szerintem sosem adja vissza azt az élményt a motorozásban amit egy Mz-től kapsz

Utassal való motorozásra én amondó vagyok ezerszer jobb a Jawa. A hangja utánozhatatlan (na jó, egy P20 überelné

Az MZ az virgonc. Csavarok a csípőmön egyet, és kikerültem egy gödröt. A jawa nem ilyen. Nem is gyorsul annyira.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Ha lehet ne tedddkari írta: Van egy felujitásra váró 350-es jawam abba átrakom az árát hátha azzal több szerencsém lesz

Nekem ugyan sosem volt,de néhány régi havernak igen,már újszerű állapotukban is mindig gondjuk volt,és szerintem sosem adja vissza azt az élményt a motorozásban amit egy Mz-től kapsz

Re: Blokk
Én legjobb tudásom szerint a javitási könyvnek megfelelően probáltam össze rakni. Hézagoltam is a csapágyat. A gagyimüves fogaskerék előtt kétszer próbáltam használt fogaskerekkekkel is összerakni. Gondolom mindig ugyanazt a hibát követem el. A gond hogy fogalmamsincs mit!
Volt akinél ugyanezt a problémát a kapcsolotengely állitása megoldotta. Nálam csak rosszabra sikerült jobbra nem. Sajnos.
Azért köszönöm a hozzászólást.
Volt akinél ugyanezt a problémát a kapcsolotengely állitása megoldotta. Nálam csak rosszabra sikerült jobbra nem. Sajnos.
Azért köszönöm a hozzászólást.
kr írta:Dkari,
ha jól emlékszem a kis ts váltója 4.ben direktbe kapcsol, azaz feltolja a 2.fogaskereket, ami hajtott a 3. fokozat fogaskerekére, ami meg ugye a kislánckerékkel fix. Nekem a leírásodból úgy tűnik, hogy ez utóbbi csapágya nincs kihézagolva. Illetve gyanakvásra ad okot, hogy új alkatrészeket említettél. Márpedig akkor valószínűleg a gagyiművek zrt-nél készültek, és nem biztos hogy méretpontosak, vagy a körmöknek van-e alámetszésük. Ha ez utóbbi kettő rendben van(+hézagolás,ami nem egyenlő egy gyári új váltó hézagolásával) akkor nem lehet problem. Amúgy én még szar kis TS váltóval nem találkozam.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Valóban a trafó(DDR felirat világít rajta
elég jól birja) körül volt a baj. Egyik vezeték mozgot a saruban pedig átnéztem párszor de valahogy ne vettem észre. Most úgynézki tökéletes lett megy szépen.

- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Dkari,
ha jól emlékszem a kis ts váltója 4.ben direktbe kapcsol, azaz feltolja a 2.fogaskereket, ami hajtott a 3. fokozat fogaskerekére, ami meg ugye a kislánckerékkel fix. Nekem a leírásodból úgy tűnik, hogy ez utóbbi csapágya nincs kihézagolva. Illetve gyanakvásra ad okot, hogy új alkatrészeket említettél. Márpedig akkor valószínűleg a gagyiművek zrt-nél készültek, és nem biztos hogy méretpontosak, vagy a körmöknek van-e alámetszésük. Ha ez utóbbi kettő rendben van(+hézagolás,ami nem egyenlő egy gyári új váltó hézagolásával) akkor nem lehet problem. Amúgy én még szar kis TS váltóval nem találkozam.
ha jól emlékszem a kis ts váltója 4.ben direktbe kapcsol, azaz feltolja a 2.fogaskereket, ami hajtott a 3. fokozat fogaskerekére, ami meg ugye a kislánckerékkel fix. Nekem a leírásodból úgy tűnik, hogy ez utóbbi csapágya nincs kihézagolva. Illetve gyanakvásra ad okot, hogy új alkatrészeket említettél. Márpedig akkor valószínűleg a gagyiművek zrt-nél készültek, és nem biztos hogy méretpontosak, vagy a körmöknek van-e alámetszésük. Ha ez utóbbi kettő rendben van(+hézagolás,ami nem egyenlő egy gyári új váltó hézagolásával) akkor nem lehet problem. Amúgy én még szar kis TS váltóval nem találkozam.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Nekem egy O-gyűrű van a tengelyen a blokkon belül és már nem csöpög néha nedves egy kicsit de az elhanyagolható régebben nekem is csöpögött.dkari írta:Sziasztok!
Arra szeretnék választ kapni mit tegyek hogy a berugó és a váltokar tengely között ne follyon az olaj? Mz-Ts 125.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Blokk
Sziasztok!
Arra szeretnék választ kapni mit tegyek hogy a berugó és a váltokar tengely között ne follyon az olaj? Mz-Ts 125.
A motor már 150-e ft ba van felujitás miatt. Szépre sikerült és többnyire jóra. De vannak visszatérő problémák ami miatt már néha inkább eladnám a francba. Ez is ilyen pedig már új filckarika is van a váltótengelyen. Megvan a hozzávaló alkatrészkatalogus az se ir máshová tömitést. Korábban volt itt már másnak ugyanilyen gondja de nem találtam a megfejtést.
A másik hogy a 4. sebességet két személy alatt kidobálja pedig vadiuj a fogaskerék meg a száraskerék is. A blokk összerakásánál minden ugy működik mint az álom a hézagok is a gyári javitási könyv adatainak megfelelőek. Emiatt is már háromszor szedtem és raktam össsze a blokkot mindig más alkatrészt próbálva hátha azzal jó lesz.
Legutóbb ugytünt megoldodott a dolog mert két személyel is birta a 4.-et.
Erre gondoltam utánnahuzok a láncnak. Mi történt? Már egy személlyel is kidobta a 4-et.
Az utolsó esély aztán eladom.
Van egy felujitásra váró 350-es jawam abba átrakom az árát hátha azzal több szerencsém lesz](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Arra szeretnék választ kapni mit tegyek hogy a berugó és a váltokar tengely között ne follyon az olaj? Mz-Ts 125.
A motor már 150-e ft ba van felujitás miatt. Szépre sikerült és többnyire jóra. De vannak visszatérő problémák ami miatt már néha inkább eladnám a francba. Ez is ilyen pedig már új filckarika is van a váltótengelyen. Megvan a hozzávaló alkatrészkatalogus az se ir máshová tömitést. Korábban volt itt már másnak ugyanilyen gondja de nem találtam a megfejtést.
A másik hogy a 4. sebességet két személy alatt kidobálja pedig vadiuj a fogaskerék meg a száraskerék is. A blokk összerakásánál minden ugy működik mint az álom a hézagok is a gyári javitási könyv adatainak megfelelőek. Emiatt is már háromszor szedtem és raktam össsze a blokkot mindig más alkatrészt próbálva hátha azzal jó lesz.
Legutóbb ugytünt megoldodott a dolog mert két személyel is birta a 4.-et.
Erre gondoltam utánnahuzok a láncnak. Mi történt? Már egy személlyel is kidobta a 4-et.
Az utolsó esély aztán eladom.
Van egy felujitásra váró 350-es jawam abba átrakom az árát hátha azzal több szerencsém lesz
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
hell!
Ja hogy arra gondolsz...
Nekem is olyan van a kicsiben, azzal még nem volt gondom...
De egy próbát megér. Egy vezetéket kell cserélni.
Ja hogy arra gondolsz...

Nekem is olyan van a kicsiben, azzal még nem volt gondom...
De egy próbát megér. Egy vezetéket kell cserélni.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Értem, köszönöm! Akkor megpróbálom azt is teflonszalaggal óvatosan.Alfa írta:Az üresjárat visszajelző olyasmi cucc mint egy féklámpakapcsoló (tehát egy kapcsoló). Ha a menetnél folyik, tekerd ki, valami tömítőanyagot bele, és jó lesz.Ha nem ott, akkor cserélni is lehet.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az üresjárat visszajelző olyasmi cucc mint egy féklámpakapcsoló (tehát egy kapcsoló). Ha a menetnél folyik, tekerd ki, valami tömítőanyagot bele, és jó lesz.Ha nem ott, akkor cserélni is lehet.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Jaj nem, bocsánat...szerintem a csavar kifejezéssel hibásan fejeztem ki magam. Én arra gondolok ami a generátor résznél van az üresjárat visszajelző... valószínű rosszul írtam, mert nekem evidens volt ahogy magamban gondolkoztam, bocsi... egyébként régebben folyt ott is ahol a golyó van, de egy kis gyurmaragasztó megoldotta
ha akarom le lehet tekerni bár, de nem akarom mert jó így és nem is folyik, és a golyó szépen a helyén csücsül...
- egyébként én golyó nélkül nehezen tudnám elképzelni
még fiatal vagyok hozzá
-

- egyébként én golyó nélkül nehezen tudnám elképzelni



- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Az olajleeresztő melletti kisebb csavarra gondolsz?
Szilikongombóc, szilikonos kupak zsírtalanítás után
Gyári állapotában minimális az esély a visszatekerésre (golyóval)...
Talán ha meg lenne peremezve, hogy a golyó ne tudjon kiesni, vagy nem is golyó lenne benne...
Vastagabb tömítés semmiképp nem jó, nekem csak szilikonnal van betekerve, de ez a művelet még a blokk szétszedett állapotában is drótból készített célszerszámot igényelt...
Én 1-2 évig használtam golyó nélkül (úgy vettem) - csak precíz láb kell hozzá és nem kell üresben gurulni, vagy járatni a motort, mert bármikor beugorhat sebességbe - de aki már próbálta üresjárati rögzítőgolyóval az már nem akarja soha többé nélküle
Szilikongombóc, szilikonos kupak zsírtalanítás után

Gyári állapotában minimális az esély a visszatekerésre (golyóval)...
Talán ha meg lenne peremezve, hogy a golyó ne tudjon kiesni, vagy nem is golyó lenne benne...
Vastagabb tömítés semmiképp nem jó, nekem csak szilikonnal van betekerve, de ez a művelet még a blokk szétszedett állapotában is drótból készített célszerszámot igényelt...
Én 1-2 évig használtam golyó nélkül (úgy vettem) - csak precíz láb kell hozzá és nem kell üresben gurulni, vagy járatni a motort, mert bármikor beugorhat sebességbe - de aki már próbálta üresjárati rögzítőgolyóval az már nem akarja soha többé nélküle
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
ambrusviktor írta:Persze, mivel mindenhol cserélve lett a szimering, így a görény olajam már nem tud hol folyni, csak az üresjárati csavarnál. No a kérdésem az lenne, hogy azt egyszerűen kicsavarozhatom, és tegyek alá tömítést? vagy van valakinek valami jó ötlete? A gáz hogy erre tippet még a kézikönyvben sem találtam, de lehet hogy csak túl felületes voltam, vagy a megoldás túl evidens...
Köszi!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Már belül a menetre tekerve? hmm Ez jónak tűnik, köszi!matt1989 írta:Az enyémen teflonszalaggal orvosoltam ezt a problémát.
Azért a BMW vel nem lesz ilyen könnyű dolgod

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ambrusviktor 2011.06.15. 09:16-kor.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Persze, mivel mindenhol cserélve lett a szimering, így a görény olajam már nem tud hol folyni, csak az üresjárati csavarnál. No a kérdésem az lenne, hogy azt egyszerűen kicsavarozhatom, és tegyek alá tömítést? vagy van valakinek valami jó ötlete? A gáz hogy erre tippet még a kézikönyvben sem találtam, de lehet hogy csak túl felületes voltam, vagy a megoldás túl evidens...
Köszi!
Köszi!
Re: Blokk
Csak az örökmozgó nem hibásodik meg,de annak a feltalálására még várni kell egy kicsitKrepp írta:Alacsonyan halnak a trafók, nekem is meghalt és ráadásul honda volt....
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ne szopassál már, azt hittem ezek halhatatlanok... Most akkor kezdjek aggódni a gs 500 trafómért?Krepp írta:Alacsonyan halnak a trafók, nekem is meghalt és ráadásul honda volt....

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Alacsonyan halnak a trafók, nekem is meghalt és ráadásul honda volt....
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
kicsit OFF
A minap nekem is hasonlót produkált, trafó... Ma vettem újat, 2 db-ott, hogy legyen tartalékom is...
ON
hell írta:Ismét a tapasztal szerelőkhöz fordulnék. 2 év után ismét haldoklik a gépem. Valaki adhatna valami kis tippet hol is keressem a bajt egyszerűen nem találom(gyertya csere nem segít, bing karbi renben). A helyzet az vele hogy 4000 fordulatól felfele olyan mintha kihagyna a gyujtás rángatózik változó időközönként hol épp csak észrevehető hol nagyot bolintok rajta.
Lehet ennek nincs köze de eddig ilyen mértékű melegedést a hengeren nem tapasztaltam már 1 kilóméter után se kell hozzáérni mert ráég a kezem szinte. 3 kilóméter után pár csepp vizet csapkodtam rá és egyből elfort (cigit lehet szinte gyujtani róla). Gondoltam már a szimeringre is attól esetleg lehet ilyesmi baj(bár alapjárat stabil 900 körül)?
Sub-ee féle tranzisztoros elektronikus gyujtás van benne nem tudom az esetleg tud ilyesmit produkálni? Valaki járt már így?
Előre is köszönöm a segítségeket!
(Bár ezt lehet inkább elektronikába kellett volna irnom vagy nem tudom)
A minap nekem is hasonlót produkált, trafó... Ma vettem újat, 2 db-ott, hogy legyen tartalékom is...
ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Blokk
Köszönöm a segítségeteket majd a melegítést kipróbálom am nekem beragadt csavarra a megoldásom: gyertyakulcs amiből kijön egy csavarhúzó na ezt gyorsszorítóval ráfogatom a blokkra egy rudat belenyomok és így kicsavarom, nekem nagyon jól bevált nem ugrott ki a csavarból csak egyszer eltört de újracsiszolás után kiszedte.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Hell!
Kösd át mexásra!
Én már 2x eljátszottam ezt...

Kösd át mexásra!
Én már 2x eljátszottam ezt...


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
van ott egy rugós alátét közötte azt én kihagytam belőle így felszorul nekem. De NEM! javaslom ezt mert hát elvileg annak biztos hogy oka van hogy miért van ott.feketeangyalkx írta:hali mesterek! segitségeteket kérem.250 es mz kuplung felrakás fötengelyre sehogy se jön össze felraktam a fötengelyre tetem oda egy köztes darabot és az anyával nyomattam rá rászorult egypár rugásra egyet pöfen a gép akor má lelazul lepördült nem szorul rá a fötengelyre mitöl lehet ez vagy mit lehetne csinálni vele?

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2011.06.14. 14:20
- MZ-d típusa: mz ts 250 etz 150
Re: Blokk
hali mesterek! segitségeteket kérem.250 es mz kuplung felrakás fötengelyre sehogy se jön össze felraktam a fötengelyre tetem oda egy köztes darabot és az anyával nyomattam rá rászorult egypár rugásra egyet pöfen a gép akor má lelazul lepördült nem szorul rá a fötengelyre mitöl lehet ez vagy mit lehetne csinálni vele?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Ismét a tapasztal szerelőkhöz fordulnék. 2 év után ismét haldoklik a gépem. Valaki adhatna valami kis tippet hol is keressem a bajt egyszerűen nem találom(gyertya csere nem segít, bing karbi renben). A helyzet az vele hogy 4000 fordulatól felfele olyan mintha kihagyna a gyujtás rángatózik változó időközönként hol épp csak észrevehető hol nagyot bolintok rajta.
Lehet ennek nincs köze de eddig ilyen mértékű melegedést a hengeren nem tapasztaltam már 1 kilóméter után se kell hozzáérni mert ráég a kezem szinte. 3 kilóméter után pár csepp vizet csapkodtam rá és egyből elfort (cigit lehet szinte gyujtani róla
). Gondoltam már a szimeringre is attól esetleg lehet ilyesmi baj(bár alapjárat stabil 900 körül)?
Sub-ee féle tranzisztoros elektronikus gyujtás van benne nem tudom az esetleg tud ilyesmit produkálni? Valaki járt már így?
Előre is köszönöm a segítségeket!
(Bár ezt lehet inkább elektronikába kellett volna irnom vagy nem tudom
)
Lehet ennek nincs köze de eddig ilyen mértékű melegedést a hengeren nem tapasztaltam már 1 kilóméter után se kell hozzáérni mert ráég a kezem szinte. 3 kilóméter után pár csepp vizet csapkodtam rá és egyből elfort (cigit lehet szinte gyujtani róla

Sub-ee féle tranzisztoros elektronikus gyujtás van benne nem tudom az esetleg tud ilyesmit produkálni? Valaki járt már így?
Előre is köszönöm a segítségeket!
(Bár ezt lehet inkább elektronikába kellett volna irnom vagy nem tudom

- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
""K...anyád!"csatakiáltással egy emberes méretű kalapáccsal lebombázod" --->csoka írta:Létezik egy szuper jó szerszám a berohadt,beragasztott hasitottfejű csavarokhoz.Ütvecsavarhúzó a népi neve.Ez úgy működik,hogy egy fémtömbbe kényszerpálya van belemunkálva,és bit fejet lehet tenni a végébe.A csavarra helyezve "K...anyád!"csatakiáltással egy emberes méretű kalapáccsal lebombázod,és a bit fej fordul egyharmad fordulatot.Néhány éve vettem a tesómnak egyet 3500Ft-ért,a dobozban egy befogó(maga a szerszám),és négy(2hasitott,2keresztélű)bit fej van.Ezzel még eddig mindent kiszedtem.









Nekem nincs ilyen jó szerszámom, eddig mindig úgy oldottuk meg (2 emberes munka), hogy a munkaasztalra feláll az egyikünk egy nagy csavarzúzóval a kezében, aminek a nyelére rá lehet tenni egy 24-es villáskulcsot. Lefelé lehet a legnagyobb nyomást kifejteni, szóval a blokkot is felrakjuk az asztalra és a csavarhúzós ember rátehénkedik teljes testsúlyával a csavarhúzóra, aminek a feje már a csavarban van. Így lehetetlen, hogy kiugorjon. A másik ember ráteszi a 24-es kulcsot a csavarhúzó nyelére és szépen elkezdi körbe-körbe forgatni. Eddig mindig nyertünk.

- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Létezik egy szuper jó szerszám a berohadt,beragasztott hasitottfejű csavarokhoz.Ütvecsavarhúzó a népi neve.Ez úgy működik,hogy egy fémtömbbe kényszerpálya van belemunkálva,és bit fejet lehet tenni a végébe.A csavarra helyezve "K...anyád!"csatakiáltással egy emberes méretű kalapáccsal lebombázod,és a bit fej fordul egyharmad fordulatot.Néhány éve vettem a tesómnak egyet 3500Ft-ért,a dobozban egy befogó(maga a szerszám),és négy(2hasitott,2keresztélű)bit fej van.Ezzel még eddig mindent kiszedtem.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Blokk
Próbáld meg hogy picit melegíted. Általában a ragasztók nem szeretik a hőt. De azért várd meg mit mondanak a többiek, hátha van jobb tanácsuk.Józ$i írta:Sziasztok!
Nemrég belekezdtem egy MZ TS 125-ös blokk szétszedésébe de a blokk 2 felét valaki csavarrögzitővel rakta össze és az első blokktartónál nem engedi el valakinek van valami ötlete hogy hogyan tudnám szétszedni ha van az lécci írja meg.
Re: Blokk
Sziasztok!
Nemrég belekezdtem egy MZ TS 125-ös blokk szétszedésébe de a blokk 2 felét valaki csavarrögzitővel rakta össze és az első blokktartónál nem engedi el valakinek van valami ötlete hogy hogyan tudnám szétszedni ha van az lécci írja meg.
Nemrég belekezdtem egy MZ TS 125-ös blokk szétszedésébe de a blokk 2 felét valaki csavarrögzitővel rakta össze és az első blokktartónál nem engedi el valakinek van valami ötlete hogy hogyan tudnám szétszedni ha van az lécci írja meg.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Elektronikában a válasz.maverick írta:sziasztok!
szeretnem megkerdezni, hogy vajon mi lehet az etz 250-em baja, ha:
elso rugasra indul, szepen jar, nem kohog, jo az alapjarat.kicsit jaratom, majd elindulok vele, 3ig valtok fel, nem megyek vele sokat, max 500-600m-t, aztan mikor a blokk kulso homerseklete eleri az 50C-t, rangatni kezd, aztan leall. ujra beinditom elindul...megyek vele, leall. a gyertyat nem kopi be, es a karburator is rendesen mukodik (latom hogy szivja a benzint).
a gyetyapipat, gyertyat, gyujtokabelt, kondenzatort 600km-rel ezelott csereltem ki. ezidaig tokeletesen mukodott minden.
vajon hol keressem a hibat??
koszonettel,
maverick
Re: Blokk
sziasztok!
szeretnem megkerdezni, hogy vajon mi lehet az etz 250-em baja, ha:
elso rugasra indul, szepen jar, nem kohog, jo az alapjarat.kicsit jaratom, majd elindulok vele, 3ig valtok fel, nem megyek vele sokat, max 500-600m-t, aztan mikor a blokk kulso homerseklete eleri az 50C-t, rangatni kezd, aztan leall. ujra beinditom elindul...megyek vele, leall. a gyertyat nem kopi be, es a karburator is rendesen mukodik (latom hogy szivja a benzint).
a gyetyapipat, gyertyat, gyujtokabelt, kondenzatort 600km-rel ezelott csereltem ki. ezidaig tokeletesen mukodott minden.
vajon hol keressem a hibat??
koszonettel,
maverick
szeretnem megkerdezni, hogy vajon mi lehet az etz 250-em baja, ha:
elso rugasra indul, szepen jar, nem kohog, jo az alapjarat.kicsit jaratom, majd elindulok vele, 3ig valtok fel, nem megyek vele sokat, max 500-600m-t, aztan mikor a blokk kulso homerseklete eleri az 50C-t, rangatni kezd, aztan leall. ujra beinditom elindul...megyek vele, leall. a gyertyat nem kopi be, es a karburator is rendesen mukodik (latom hogy szivja a benzint).
a gyetyapipat, gyertyat, gyujtokabelt, kondenzatort 600km-rel ezelott csereltem ki. ezidaig tokeletesen mukodott minden.
vajon hol keressem a hibat??
koszonettel,
maverick
Re: Blokk
Köszi a válaszokat már rájöttem csak a bütyök rá volt gyógyulva rendesen így emiatt nem láttam a menetet .
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kicsavarod a sűrű menetes csavart, ami a megszakítóbütyköt is fogja, kiszeded a bütyköt, a tátongó lyukban találsz egy sima 8-as menetet. Betekersz egy hosszú menetes csavart, ez leemeli a főtengely kúpjáról a forgórészt.Józ$i írta:Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulnék felétek hogy MZ TS 125-ösön a dinamó forgórészét hogy lehet leszedni?
Köszi előre is a válaszokat.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Ha olyan mint a tz -é akkor egy 5-6 os csavart belehajtasz (nem tudom) és lelöki magát a főtengőről. A letöltésekben van vidió ott megtudod sasolni hogy kapják le a tz nek!Józ$i írta:Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulnék felétek hogy MZ TS 125-ösön a dinamó forgórészét hogy lehet leszedni?
Köszi előre is a válaszokat.
Re: Blokk
Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulnék felétek hogy MZ TS 125-ösön a dinamó forgórészét hogy lehet leszedni?
Köszi előre is a válaszokat.
Azzal a kérdéssel fordulnék felétek hogy MZ TS 125-ösön a dinamó forgórészét hogy lehet leszedni?
Köszi előre is a válaszokat.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Szerintem amúgy dúsabb keverék, 4.tűállás, ahogy a könyv írja, természetesen full szintetikus olajjal, ráadásul csak alacsonyabb fordulatokon való pörgetés esetén nem öli meg...xxgabikaxx írta:
Köszönöm a segítő válaszodat!!
végülis a bevetező 1000kmt nem 1000megállással találták ki, vagyis én ilyesmit nem olvastam a könyvben

- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Önts fimol-t a benzinbe,az síkosító anyag.Valamenyire csökkenti a melegedést,kitölti a felületi egyenetlenségeket.Nekem addig nem csörgött a motorom,amíg öntöttem bele,ez 4 év volt.
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Köszönöm a segítő válaszodat!!KILL3R etz írta:Ha jó a gépmunka akkor nem...
Kis terhelésen, alacsony fokozatban, közepes fordulaton nem lehet baja...
Én sose járattam így megállósan, és eddig 5 ből 5x bejött...
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég