Kis terhelésen, alacsony fokozatban, közepes fordulaton nem lehet baja...
Én sose járattam így megállósan, és eddig 5 ből 5x bejött...

Igen csak az a gond,hogy nem állhatok le pihenni,nem állíthatom le hogy hűljön.Az sem gáz?KILL3R etz írta:Simán!
Talán ez a legjobb bejáratás. Feltéve, ha nincs túl szorosra illesztve...
Menj nyugodtan. Nagy meleg sem lesz, bírnia kell. De azért figyelj rá...
xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Van egy etz 125-öm amit kb egy hete furattam meg mert már peremes volt a henger,Sajna azóta sokat nem mentem vele szóval nagyon bejáratos.23 km-t tettem meg vele azt is félve és nem egyfolytában.5-6km-enként leálltam,megvártam amig lehűl utána mentem tovább.Holnap lesz Alsóörsön a harly davidson találkozón a motoros felvonulás.Ez a táv kb 70-80 km összesen.Mivel a motoromon se rendszám se műszaki,Nekem jogsim nincs,ezért menni kell a tömeggel,ha leállok és elhagyom a tömeget akkor a rendőrbácsik eldádáznak.A felvonuláson több szakasz is van,van ahol 50-60-al kell menni,pl két falu között,de van ahol max 10-15-el döcögni végig.
Az lenen a kérdésem,hogy ilyen motorral el merjek e indulni?Lehet e ilyen friss furatással egyben (max 2 megállás) megtenni ezt a távot anélkül hogy be ne álljon a dugó?
Sok mindent lehet, de minek?affaire írta:Sziasztok!
Csak hallottam 1 érdekes dolgot és érdekelne a véleményetek!
A dolog a következő:
szerintetek ujralehet gyürüzni 2 ütemü motorokat?
Mert hallottam olyat hogy nem! De én nem értek ezzel egyet.
Azt mondták a "nagyokosok" hogy nem mert oválisan kopik és ha uj gyürüt raksz bele akkor nem lesz jó!
De sztem simán összekopik!
Meg és számtalanszor gyürüztem ujra motorokat mindig jó lett mz-t simsont stb.
Vélemény?
Elvileg nem illene...affaire írta:Sziasztok!
Csak hallottam 1 érdekes dolgot és érdekelne a véleményetek!
A dolog a következő:
szerintetek ujralehet gyürüzni 2 ütemü motorokat?
Mert hallottam olyat hogy nem! De én nem értek ezzel egyet.
Azt mondták a "nagyokosok" hogy nem mert oválisan kopik és ha uj gyürüt raksz bele akkor nem lesz jó!
De sztem simán összekopik!
Meg és számtalanszor gyürüztem ujra motorokat mindig jó lett mz-t simsont stb.
Vélemény?
Milyen tipus? Mert a 250esnél nem nagyon kell hézagolni.erdos95 írta:Sziasztok.
Lehet kérdeztem csak nem kaptam rá választ de egy váltó kihézagolás miből áll??? Aki tudna segiteni hogy kb miből áll és mit hogy csiálnak azt megköszönném.
Ha más nem egy kis olaj...KILL3R etz írta:Nálad mindig ragad valami az emberre....![]()
![]()
KILL3R etz írta:Valószínű el vannak vetemedve a fémlamellák a kuplungodban.
Kuplungagy megszorítja a kosarat felhúzáskor, hullámos lamellák, egyenletlenül dolgozó rugók, görbe a kinyomórúd vége. Ezeket ellenőrizd.Józ$i írta:Sziasztok!
Nekem egy MZ TS 125-ösöm van kérlek titeket segítsetek, az lenne a gondom hogy nehezen, zajosan vált és ojan mintha a kuplung nem emelne ki mert alig találom meg az üreset kb 10 próbálkozásra a kuplungot csak úgy tudtam beállítani hogy nagy terhelés alatt megcsúszik de ígyse emel ki rendesen volt már benne castrol 80w-90 -es olaj is de azzal mindenképpen eltolta a motort de most castrol 10W-40-es olaj van benne aki tud az lécci segítsen a válaszokat előre is köszönöm.
Hát amikor megvettem sem volt tökéletes, de ez az állapot fokozatosan alakult ki a három év alatt. Viszont közben cserélve volt egy léptetővilla és a negyedik fokozat fogaskereke.bela700 írta:Nandor írta:Helló!
Ez most jelentkezett nálad vagy mindig ilyen volt?Csak azért kérdem mert én még akárhány 4 sebis ts-t próbáltam az mind így váltott ahogy te leírtad.Az unokabátyám újonnan vette a ts.-ét de az övé új korában is így váltott.Más a váltó mehanizmusa mint a /1-nek vagy az ETZ.nek.Ha nehezen ejti le a fordulatot váltáskor akkor még durvábban kapcsol.Esetleg a tiédnek nincs ilyen gondja?
Hmm ez is jó megoldáscsdani írta:MrDok csak viccesen utalt rá, hogy bárminemű motorhoz nyúlás előtt érdemes elolvasni a szeréli kk-t.ambrusviktor írta: A hengert nem húzom le a csavar meglazításához, mert vagy levegős csavarhúzóval gyorsan lecsavarom, vagy ha az nem lesz kéznél, akkor a gyertya helyére egy lepedődarabot benyomok, sebességbe teszem, és az megfogja a dugattyú tetejét. Mindig úgy szedem le a lánckereket. De a kuplungos részem teljesen jó, ahhoz nem nyúlkálok, de köszönöm a segítségeket!
Lánckeró lelazításához elég betenni sebességbe, gyertya benntmarad, az ülés hátuljára ráülsz, és óramutató járásával ellentétesen lecsevarod.
Ennyi.
MrDok csak viccesen utalt rá, hogy bárminemű motorhoz nyúlás előtt érdemes elolvasni a szeréli kk-t.ambrusviktor írta:A hengert nem húzom le a csavar meglazításához, mert vagy levegős csavarhúzóval gyorsan lecsavarom, vagy ha az nem lesz kéznél, akkor a gyertya helyére egy lepedődarabot benyomok, sebességbe teszem, és az megfogja a dugattyú tetejét. Mindig úgy szedem le a lánckereket. De a kuplungos részem teljesen jó, ahhoz nem nyúlkálok, de köszönöm a segítségeket!MrDok írta: A motor felépítésével való ismerkedés végett kezdheted a kuplung oldalon is a szerelést, de minimum hengerlehúzás, hogy a dugót meg tudd támasztani a lánckerékanya lazításához!
Ha egyszerűbben szeretnéd megcsinálni, javaslom olvasgasd a szerelési könyvet, amit a letöltések között találsz, lehet hasznodra válik, és esetleg szakszerűen hajtasz végre egy-egy műveletet.
A hengert nem húzom le a csavar meglazításához, mert vagy levegős csavarhúzóval gyorsan lecsavarom, vagy ha az nem lesz kéznél, akkor a gyertya helyére egy lepedődarabot benyomok, sebességbe teszem, és az megfogja a dugattyú tetejét. Mindig úgy szedem le a lánckereket. De a kuplungos részem teljesen jó, ahhoz nem nyúlkálok, de köszönöm a segítségeket!MrDok írta:A motor felépítésével való ismerkedés végett kezdheted a kuplung oldalon is a szerelést, de minimum hengerlehúzás, hogy a dugót meg tudd támasztani a lánckerékanya lazításához!ambrusviktor írta:Lettlégyen szó egy 250es ETZ ről, a kérdésem az lenne, hogy a lánckeréknél szimeringet lehet cserélni a blokk kiszedése nélkül is, vagy azt mindenképp le kell szedni és széthúzni?
Mert ha az utóbbi, akkor nem is ereszti az olajat![]()
Ha egyszerűbben szeretnéd megcsinálni, javaslom olvasgasd a szerelési könyvet, amit a letöltések között találsz, lehet hasznodra válik, és esetleg szakszerűen hajtasz végre egy-egy műveletet.
A motor felépítésével való ismerkedés végett kezdheted a kuplung oldalon is a szerelést, de minimum hengerlehúzás, hogy a dugót meg tudd támasztani a lánckerékanya lazításához!ambrusviktor írta:Lettlégyen szó egy 250es ETZ ről, a kérdésem az lenne, hogy a lánckeréknél szimeringet lehet cserélni a blokk kiszedése nélkül is, vagy azt mindenképp le kell szedni és széthúzni?
Mert ha az utóbbi, akkor nem is ereszti az olajat![]()
Nem nehéz az! Még nekem is sikerültambrusviktor írta:ÁÁÁÁ Ez nagyon jó!
Köszönöm! Akkor kicserélem! Illetve legalábbis megpróbálom...
ÁÁÁÁ Ez nagyon jó!Alfa írta:Végáttétel láncnál (ami a hátsókerékhez megy) a szimmeringre gondolsz? tök simán lehet cserélni, leszeded a lánckereket (kitámasztod egy régi láncból és egy vasrúdból álló szerszámmal, láthatod a könyv végén is, és úgy vezsed le az anyát).ambrusviktor írta:Lettlégyen szó egy 250es ETZ ről, a kérdésem az lenne, hogy a lánckeréknél szimeringet lehet cserélni a blokk kiszedése nélkül is, vagy azt mindenképp le kell szedni és széthúzni?
Mert ha az utóbbi, akkor nem is ereszti az olajat![]()
A szimmering futófelülete maga a lánckerék, szóval még arra sincs gondod hogy szedd ki (mint a főtengelynél mondjuk), mert egy baromi nagy lyuk fog ott tátongani, meg tudod fogni.
Amúgy az ilyen dolgok szépen le vannak írva a könyvben.
Végáttétel láncnál (ami a hátsókerékhez megy) a szimmeringre gondolsz? tök simán lehet cserélni, leszeded a lánckereket (kitámasztod egy régi láncból és egy vasrúdból álló szerszámmal, láthatod a könyv végén is, és úgy vezsed le az anyát).ambrusviktor írta:Lettlégyen szó egy 250es ETZ ről, a kérdésem az lenne, hogy a lánckeréknél szimeringet lehet cserélni a blokk kiszedése nélkül is, vagy azt mindenképp le kell szedni és széthúzni?
Mert ha az utóbbi, akkor nem is ereszti az olajat![]()
Ez most jelentkezett nálad vagy mindig ilyen volt?Csak azért kérdem mert én még akárhány 4 sebis ts-t próbáltam az mind így váltott ahogy te leírtad.Az unokabátyám újonnan vette a ts.-ét de az övé új korában is így váltott.Más a váltó mehanizmusa mint a /1-nek vagy az ETZ.nek.Ha nehezen ejti le a fordulatot váltáskor akkor még durvábban kapcsol.Esetleg a tiédnek nincs ilyen gondja?Nandor írta:Helló!
Nem tudja valaki, hogy miért veszi a motorom csattanósan, reszelősen és nehézkesen a sebességeket? Olyan mintha nem emelne ki rendesen a kuplung, de álló helyzetben behúzott kuplunggal mondjuk megálláskor vissza tudom kapcsolni a sebességeket mindenféle reakció nélkül.
De még előbb felül a korszorúra és a belső oldalrapatkobalazs írta:A főtengely felőli részből kell leesztergáltatnod. Vagyis a kúp nagyobbik átmérője felőli részből. A főtengelyen a kúp végénél van egy váll. Ha túl nagy a kuplungagy átmérője, akkor a kúp nem fekszik fel a főtengelyen, hanem felütközik a vállon.Seclusion írta: Hülye kérdések vol. 1:
Én utángyártottat szándékozok majd a főtengőre cuppantani, viszont a kérdésem az, hogy a dekni felőli, vagy a főtengő felőli részből kell majd leszedetni? Mert nem értem tutira ebből a leírásból.
A főtengely felőli részből kell leesztergáltatnod. Vagyis a kúp nagyobbik átmérője felőli részből. A főtengelyen a kúp végénél van egy váll. Ha túl nagy a kuplungagy átmérője, akkor a kúp nem fekszik fel a főtengelyen, hanem felütközik a vállon.Seclusion írta:Hülye kérdések vol. 1:ambrusviktor írta:![]()
Hegesztés és flex?
![]()
Egyébként az utángyártott kuplungagy kúpja nagyobb mint a gyári, abóbl tehát le kell esztergáltatnod, mert távolabb ül csak fel, vagy még jobb szerezni egy rendes agyat használtan... de szerintem ha szar főtengelyre húzod úgyis leforog..max felragaszthatod kétkomponsensűvel, de nem tudom hogy azt érdemes-e vagy hogy meddig bírja.
Ha rendes motort akarsz akkor rendesen csináld meg...
Én utángyártottat szándékozok majd a főtengőre cuppantani, viszont a kérdésem az, hogy a dekni felőli, vagy a főtengő felőli részből kell majd leszedetni? Mert nem értem tutira ebből a leírásból.
Hülye kérdések vol. 1:ambrusviktor írta:![]()
Hegesztés és flex?
![]()
Egyébként az utángyártott kuplungagy kúpja nagyobb mint a gyári, abóbl tehát le kell esztergáltatnod, mert távolabb ül csak fel, vagy még jobb szerezni egy rendes agyat használtan... de szerintem ha szar főtengelyre húzod úgyis leforog..max felragaszthatod kétkomponsensűvel, de nem tudom hogy azt érdemes-e vagy hogy meddig bírja.
Ha rendes motort akarsz akkor rendesen csináld meg...
Ha csak kipróbálni akarod akkor heggeszd vissza a francba. Főleg, hogy sztem amúgy is cserés a főtengely.patkobalazs írta:
Én is úgy gondolom, hogy nem lesz tartós ez a kuplung barkácsolás, de mint mondtam nemrég vettem a motort. Elindítva nem volt rossz hangja, úgy összességében sincs leharcolva, a kuplungja csúszott, és rögtön a hazafele vezető úton meg is adta magát (kb. 10km). Ahogy szétszedtem, láttam, hogy a blokkban sok a barkácsolás. Szándékom, hogy szét kellene szedni a blokkot, de előtte azért kipróbálnám, hogy mégis hogyan megy, mit kell majd javítani rajta. Ezért próbálom ideiglenesen használhatóvá tenni. A kuplungagy, amit szereztem egyébként jó állapotú használt darab, nem tudom, hogy utángyártott-e. Az esztergálást megpróbálom. A flexelésről nekem is megvan a véleményem, de gondoltam jobban már nem lehet elrontani a hegesztett főtengelyt. Egy felújításra szoruló főtengelyt (aminek a kúpja ép) mennyiért lehet szerintetek venni? Üdv:
Én is úgy gondolom, hogy nem lesz tartós ez a kuplung barkácsolás, de mint mondtam nemrég vettem a motort. Elindítva nem volt rossz hangja, úgy összességében sincs leharcolva, a kuplungja csúszott, és rögtön a hazafele vezető úton meg is adta magát (kb. 10km). Ahogy szétszedtem, láttam, hogy a blokkban sok a barkácsolás. Szándékom, hogy szét kellene szedni a blokkot, de előtte azért kipróbálnám, hogy mégis hogyan megy, mit kell majd javítani rajta. Ezért próbálom ideiglenesen használhatóvá tenni. A kuplungagy, amit szereztem egyébként jó állapotú használt darab, nem tudom, hogy utángyártott-e. Az esztergálást megpróbálom. A flexelésről nekem is megvan a véleményem, de gondoltam jobban már nem lehet elrontani a hegesztett főtengelyt. Egy felújításra szoruló főtengelyt (aminek a kúpja ép) mennyiért lehet szerintetek venni? Üdv:MrDok írta:A kúpot nem lehet javítani ragasztóval! Balázs, szerezz egy rendes agyat, azzal próbálkozz.ambrusviktor írta:![]()
Hegesztés és flex?
![]()
Egyébként az utángyártott kuplungagy kúpja nagyobb mint a gyári, abóbl tehát le kell esztergáltatnod, mert távolabb ül csak fel, vagy még jobb szerezni egy rendes agyat használtan... de szerintem ha szar főtengelyre húzod úgyis leforog..max felragaszthatod kétkomponsensűvel, de nem tudom hogy azt érdemes-e vagy hogy meddig bírja.
Ha rendes motort akarsz akkor rendesen csináld meg...
A kúpot nem lehet javítani ragasztóval! Balázs, szerezz egy rendes agyat, azzal próbálkozz.ambrusviktor írta:patkobalazs írta:Sziasztok! Most csatlakoztam, mert kérdezni szeretnék Tőletek. Nemrég vettem egy ETZ250-et, és kuplunghibái vannak. (volt már ETZ-m, 150 és 250 is több évig, de azokat sosem kellett javítani, ezért most kicsit tanácstalan vagyok) Valami barbár javíthatta a motorom, mert a kuplung alaplap fel volt hegesztve a főtengelyre. Ezt sikerült leszednem flex-szel, egész szép maradt a főtengely vége. Szereztem egy másik kuplung alaplapot, de az kereken 1mm-rel nagyobb, mint az én főtengelyem kúpja. A főtengely kúp nagyobbik átmérője 19mm, az új alaplap 20mm. Mekkora a gyári főtengelyméret? Próbálkozzak másik alaplapot feltenni, vagy reménytelen, úgyis főtengely csere lesz a vége? Köszönöm a segítségeteket! Üdv: Balázs![]()
Hegesztés és flex?
![]()
Egyébként az utángyártott kuplungagy kúpja nagyobb mint a gyári, abóbl tehát le kell esztergáltatnod, mert távolabb ül csak fel, vagy még jobb szerezni egy rendes agyat használtan... de szerintem ha szar főtengelyre húzod úgyis leforog..max felragaszthatod kétkomponsensűvel, de nem tudom hogy azt érdemes-e vagy hogy meddig bírja.
Ha rendes motort akarsz akkor rendesen csináld meg...
patkobalazs írta:Sziasztok! Most csatlakoztam, mert kérdezni szeretnék Tőletek. Nemrég vettem egy ETZ250-et, és kuplunghibái vannak. (volt már ETZ-m, 150 és 250 is több évig, de azokat sosem kellett javítani, ezért most kicsit tanácstalan vagyok) Valami barbár javíthatta a motorom, mert a kuplung alaplap fel volt hegesztve a főtengelyre. Ezt sikerült leszednem flex-szel, egész szép maradt a főtengely vége. Szereztem egy másik kuplung alaplapot, de az kereken 1mm-rel nagyobb, mint az én főtengelyem kúpja. A főtengely kúp nagyobbik átmérője 19mm, az új alaplap 20mm. Mekkora a gyári főtengelyméret? Próbálkozzak másik alaplapot feltenni, vagy reménytelen, úgyis főtengely csere lesz a vége? Köszönöm a segítségeteket! Üdv: Balázs
Ha nem emelne ki a kuplungod akkor azt mászással észrevennéd valóban azt is megpróbálhatod valami olyan helyen teszed stenderre ahol nem ér le a hátsó kerék berugod és akkor kipróbálni hogy ugyan úgy csattog ha nincs a keréken terhelés nincs megfékezve. Ha nagyon erőszakos akkor én sem javaslom a hosszútávú használatotNandor írta:Helló!
Nem tudja valaki, hogy miért veszi a motorom csattanósan, reszelősen és nehézkesen a sebességeket? Olyan mintha nem emelne ki rendesen a kuplung, de álló helyzetben behúzott kuplunggal mondjuk megálláskor vissza tudom kapcsolni a sebességeket mindenféle reakció nélkül.
Elvileg igen mert be van állítva. Ha csúszna akkor ha egyesbe teszem, és gázt adok behúzott kuplunggal akkor érezni kellene hogy egy kicsit fog és a motor akarna előre menni, viszont ilyen nincs.festékes írta:Nandor a kuplung kiemel rendesen?
Az ETZ több mint száz kilométert elmegy pl mindenféle olaj nélkül mire elkezd furcsa hangja lenni és a sebességfokokat elveszíteni. Egyébként nem teljesen érdektelen hosszú távú használatnál, hogy milyen olaj, hisz nem véletlenül van megadva gyári érték, de drasztikus változásokat nem okoz szerintem. Persze ha túl híg az olaj, csúszhat a kuplung, ha túl viszkózus, akkor pedig szép dörmögő hangja lesz és mindig fog egy picit, de ennyi ha jól tudom...nagydivad írta:Most már tényleg megkérdezem, hogy komolyan ennyire fontos, hogy milyen fajta olaj van a blokkban és egyéb helyeken? Én valahogy elképzelhetetlennek tartom, hogy a kenés hatással legyen bármire is a hűtésen kívül. Hűteni meg nem ugyanúgy hűt mindegyik? Folyik-folyik, olaj-olaj. Én eddig mindig műanyagfröccsöntő gépből leeresztett 10 éves fáradtolajat öntöttem MINDENHOVA és semmi rossz dolgot nem vettem észre.![]()
A kérdésem tehát: velem van a baj?![]()
Ezt most viccnek szántad?nagydivad írta:Most már tényleg megkérdezem, hogy komolyan ennyire fontos, hogy milyen fajta olaj van a blokkban és egyéb helyeken? Én valahogy elképzelhetetlennek tartom, hogy a kenés hatással legyen bármire is a hűtésen kívül. Hűteni meg nem ugyanúgy hűt mindegyik? Folyik-folyik, olaj-olaj. Én eddig mindig műanyagfröccsöntő gépből leeresztett 10 éves fáradtolajat öntöttem MINDENHOVA és semmi rossz dolgot nem vettem észre.![]()
A kérdésem tehát: velem van a baj?![]()
Castrol 80w90 van benne 750ml. Nem tudom hogy ez gond lehet-e.nova001155 írta: Olajszint megfelelő és megfelelő viszkozitású az olaj ami a blokkban van?
Olajszint megfelelő és megfelelő viszkozitású az olaj ami a blokkban van?Nandor írta:Helló!
Nem tudja valaki, hogy miért veszi a motorom csattanósan, reszelősen és nehézkesen a sebességeket? Olyan mintha nem emelne ki rendesen a kuplung, de álló helyzetben behúzott kuplunggal mondjuk megálláskor vissza tudom kapcsolni a sebességeket mindenféle reakció nélkül.
Nandor írta:Helló!
Nem tudja valaki, hogy miért veszi a motorom csattanósan, reszelősen és nehézkesen a sebességeket? Olyan mintha nem emelne ki rendesen a kuplung, de álló helyzetben behúzott kuplunggal mondjuk megálláskor vissza tudom kapcsolni a sebességeket mindenféle reakció nélkül.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég