Elektronika topik - a pokol kapuja
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Köszönöm. Tehát akkor ugyanaz ami 250esbe? A B8HS és a BP8HS közt mi a különbség egyébként?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
NGK B8HS.
Brisk-ből pedig N14C ha jól tudom.
Brisk-ből pedig N14C ha jól tudom.
Re: Elektronika
Szia!ambrusviktor írta:A 125ös ETZ be a könyvben szereplő zm 14-260 gyertya miféle NGK val pótolható?
A 14 a menetre utal ami 14×1,25 a 260 pedig a hőértékre. Nekem Isolátor-orm van tehát valószínűleg 260-as hőértékű NGK gyertya jó lesz bele.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Értem, köszönöm... akkor játszok vele így...néhány millimétert mint az a képen látszik is, már eltoltam balra a 3mmes jelzéstől, a gond csak hogy fogalmam sincs, így vajh mennyit változik az előgyújtás mmben, de remélem azért majd "érzésre" menni fog a beállítás.Máté írta:Igen. A generátoron ott a nyíl arra forog a motor. Tehát ha az alaplapot vele ellentétes irányba forgatod akkor nagyobb lesz az előgyújtásod.ambrusviktor írta:No... lehet hogy félreértettem...
Ha azt a cuccot, amitől a nyíl indul (a jeladótartót) a nyíl irányába, tehát balra lefelé eltolom, akkor növekszik az előgyújtásom? Mert kipróbáltam mind a két végletbe, és kis gáznál volt talán valami különbség, de a végsebességnél szinte semmi. Persze dombos helyen próbálgattam, így annyira nem tudtam össze-vissza pörgetni, így helyesbítek: lényeges különbséget nem éreztem.
Köszi!
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Igen. A generátoron ott a nyíl arra forog a motor. Tehát ha az alaplapot vele ellentétes irányba forgatod akkor nagyobb lesz az előgyújtásod.ambrusviktor írta:No... lehet hogy félreértettem...
Ha azt a cuccot, amitől a nyíl indul (a jeladótartót) a nyíl irányába, tehát balra lefelé eltolom, akkor növekszik az előgyújtásom? Mert kipróbáltam mind a két végletbe, és kis gáznál volt talán valami különbség, de a végsebességnél szinte semmi. Persze dombos helyen próbálgattam, így annyira nem tudtam össze-vissza pörgetni, így helyesbítek: lényeges különbséget nem éreztem.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
No... lehet hogy félreértettem...

Ha azt a cuccot, amitől a nyíl indul (a jeladótartót) a nyíl irányába, tehát balra lefelé eltolom, akkor növekszik az előgyújtásom? Mert kipróbáltam mind a két végletbe, és kis gáznál volt talán valami különbség, de a végsebességnél szinte semmi. Persze dombos helyen próbálgattam, így annyira nem tudtam össze-vissza pörgetni, így helyesbítek: lényeges különbséget nem éreztem.

Ha azt a cuccot, amitől a nyíl indul (a jeladótartót) a nyíl irányába, tehát balra lefelé eltolom, akkor növekszik az előgyújtásom? Mert kipróbáltam mind a két végletbe, és kis gáznál volt talán valami különbség, de a végsebességnél szinte semmi. Persze dombos helyen próbálgattam, így annyira nem tudtam össze-vissza pörgetni, így helyesbítek: lényeges különbséget nem éreztem.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Értem na majd ha valaki megveszi az majd megmondja :d és teszteli is hogy milyen szerelhetőségből egyszerűbbnek tűnik bármelyiknél felkell rakni azt csókolom nincs plusz doboz meg ienek.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
Sztem visszaverődő fényt érzékeli. Azért kell a matt fekete kupak a fényes egyikfelével.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem optikai, csak nem kapus rendszerű.nova001155 írta:Pár Hsz lentebb linkeltem egy vaterásat az is ilyen azon látszik a gyűrű is! valaki megtudja ezt mondani most ez induktív vagy hall vagy mi az anyámkínjanyakas írta: és még ehez tartozik egy gyűrű isKépről nem tudom kivenni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Pár Hsz lentebb linkeltem egy vaterásat az is ilyen azon látszik a gyűrű is! valaki megtudja ezt mondani most ez induktív vagy hall vagy mi az anyámkínja

-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2011.06.03. 20:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Elektronika
Üdv!
Valaki el tudná esetleg magyarázni, hogy 125-ösön hogy kell a gyújtást beállítani megfelelően? Ha kérhetem, tudnák mindezt óvodás stílusban tenni? Gyakorlatilag semmit sem tudok a témáról.
Előre is nagyon köszönöm!
Üdv
Valaki el tudná esetleg magyarázni, hogy 125-ösön hogy kell a gyújtást beállítani megfelelően? Ha kérhetem, tudnák mindezt óvodás stílusban tenni? Gyakorlatilag semmit sem tudok a témáról.
Előre is nagyon köszönöm!
Üdv
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
ha a jovo honapban meg aktualis lesz akkor visszaterhetnenk ra, akkor lenne ravalo ugy nez ki...bambi írta: pöntos árat még nem tudok,de kb 8-9000ft lesz asszem.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
A 125ös ETZ be a könyvben szereplő zm 14-260 gyertya miféle NGK val pótolható?
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Eddig azért nem vettem ilyen szerkezeteket, mert én túrázni szoktam és ha behal nem tudok semmit csinálni vele a puszta közepén. (Megszakítóshoz alkatrész minden tanyán van egy vödörrel.)bambi írta: pöntos árat még nem tudok,de kb 8-9000ft lesz asszem.

Jól látom, hogy simán a megszakító alaplap helyére kell feltenni?
Akkor ez elgondolkodtató, ráadásul egyre nehezebb normális megszakítót venni.
- Öregróka
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2011.05.06. 16:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Perkáta
Re: Elektronika
Üdv Mindenkinek!
ETZ 250-es gyújtásáról írnék,talán valakinek segítek.
A mocimnak FERS 661 DDR Ruhla fesz.szabályzója van hosszú évek óta és tökéletesen működik.Szerintem
nemszabad bele piszkálni!Az gyárilag tökéletesen be van állítva.A tömítésre kell figyelni hogy még porse
menjen bele!Már alapjáraton pislog a töltés jelző.A legkissebb gázra elalszik.A gyújtógyertya ISOLATOR
m-14 240,az évek óta ide is vonatkozik.A holtpont előtti gyújtás nálam nem 3mm, hanem 3,6mm.Megmondom
miért.4000f-felett fürgébb,alapjárata a négyütemü motorokéhoz hasonlóan stabil,az emelkedőt jobban bírja
fogyasztása 12%-kal csökken.A motor járása alapjáraton keményebb.A megszakító pogácsák egybeeséséről
nem is beszélek,a hézagról se ez szabály eszt mindenki tudja.Tudom indikátor órája nem mindenkinek van
de egy hatos(6) köracélból,méretre vágva be fürészelve a 3,6-ot,néző pontot keresve,próbalámpát(a kondi
sinre és a testre kötve)rátenni be lehet állítani pipecül.Szerintem a gy.trafó ritkán döglik be.Inkább
szerelési hibának látom.Az EMZ-s oldalon tökjó 12v-os villamos rajz van,nekem is az van.ÉRDEMES tökéle-
tes bekötést csinálni. Jó utat kívánok! Öregróka
ETZ 250-es gyújtásáról írnék,talán valakinek segítek.
A mocimnak FERS 661 DDR Ruhla fesz.szabályzója van hosszú évek óta és tökéletesen működik.Szerintem
nemszabad bele piszkálni!Az gyárilag tökéletesen be van állítva.A tömítésre kell figyelni hogy még porse
menjen bele!Már alapjáraton pislog a töltés jelző.A legkissebb gázra elalszik.A gyújtógyertya ISOLATOR
m-14 240,az évek óta ide is vonatkozik.A holtpont előtti gyújtás nálam nem 3mm, hanem 3,6mm.Megmondom
miért.4000f-felett fürgébb,alapjárata a négyütemü motorokéhoz hasonlóan stabil,az emelkedőt jobban bírja
fogyasztása 12%-kal csökken.A motor járása alapjáraton keményebb.A megszakító pogácsák egybeeséséről
nem is beszélek,a hézagról se ez szabály eszt mindenki tudja.Tudom indikátor órája nem mindenkinek van
de egy hatos(6) köracélból,méretre vágva be fürészelve a 3,6-ot,néző pontot keresve,próbalámpát(a kondi
sinre és a testre kötve)rátenni be lehet állítani pipecül.Szerintem a gy.trafó ritkán döglik be.Inkább
szerelési hibának látom.Az EMZ-s oldalon tökjó 12v-os villamos rajz van,nekem is az van.ÉRDEMES tökéle-
tes bekötést csinálni. Jó utat kívánok! Öregróka
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Mester mennyi lesz belőle?
Megnézhető?
Listát indítsunk?
Engem érdekelne...
YB
Megnézhető?
Listát indítsunk?
Engem érdekelne...
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Elektronika
pöntos árat még nem tudok,de kb 8-9000ft lesz asszem.nova001155 írta:Azt nem tudom Bambi mester mennyiért adja de itt van egy vaterás.z25z írta: hoppacska, ez erdekelne....mennyi lenne az ara?
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 61563.html
Amúgy ez is hall jeladós vagy induktív vagy mien ez?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Honda VFR 750 (régi változatok), Suzuki GS 500 e (szintén régi), Vatera.huseagateh írta:nemtudom t9öbben mondták hogy az utángyárott trafó nem túl jó. a jawa 350es utángyártottal ment 3hétig meg az mz utángyártottal beleraktam alapjáraton kihagy a gyújtás meg fordulaton se húz. a jawaé jó jól megy csak nincs alapjárat.. gyárival (szétvan repedve kicsit meg ilyenek) azzal van alapjárat megy is normálisan de nemsokáig mert felforrósodik..

Sokféle jó, lényeg h 2 kábeles legyen (jel és pozitív)
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Sziasztok! Ezt le kell írnom:
Megépítettem a 6Vos elektronikus fesszabályzót, ami a Klub főoldalán megtalálható. Maximális köszönetem érete Sub-ee! Kipróbálás megvan, múkodik! Teljesen jó.
Gondoltam ha már sikerült akkor megnézem WTF van a boltival. Lefeszítettem a műanyagot róla.
Diagnózis:
A két db dióda (8 v 10 Amperes csavaros cucc - bocs hogy nem vagyok vájtkező elektronyikás) a nyáktól viszonylag messze az alulapra csavarozva. Maga a NYÁK kísértetiesen hasonlít a letöltötthöz; elrendezésben vannak különbségek szinte.
Szóval akku + ráküldve a diódákra, azok csavarozva az alulapra, de tovább semmi. a NYÁK nem kétoldalas, ugyanakkor semmiféle kapcsolatot nem találtam így az áramkör és a 2 dióda között.
Ellenben a tranzisztor furatgyűrű, csillámlap és hőpaszta nélkül lazán szegecselve az alulapra!
Megcsináltam a leírás szerinti csavarral történő NYÁK-alulemez összekötést; beszereztem hozzá a csillámlapot, van hőpaszta, furatgyűrű.
Holnap összerakom a nagy könyvben megírtak szerint. Merjem rárakni a motorra? Gondoltam ha kipróbálom és jó, lesz egy tartalékom... csak az a kérdés, ha valami nem gömbölyű, nem-e vágok haza vele valamit?
Bocs a terjedelemért, de az gáz, hogy kisipari hulladékért - ami eleve semmire sem jó fizetek 3500-at; amikor pedig összerakom, azon vacillálok, hogy a dinamó is tropa
Pacsik!
Megépítettem a 6Vos elektronikus fesszabályzót, ami a Klub főoldalán megtalálható. Maximális köszönetem érete Sub-ee! Kipróbálás megvan, múkodik! Teljesen jó.
Gondoltam ha már sikerült akkor megnézem WTF van a boltival. Lefeszítettem a műanyagot róla.
Diagnózis:
A két db dióda (8 v 10 Amperes csavaros cucc - bocs hogy nem vagyok vájtkező elektronyikás) a nyáktól viszonylag messze az alulapra csavarozva. Maga a NYÁK kísértetiesen hasonlít a letöltötthöz; elrendezésben vannak különbségek szinte.
Szóval akku + ráküldve a diódákra, azok csavarozva az alulapra, de tovább semmi. a NYÁK nem kétoldalas, ugyanakkor semmiféle kapcsolatot nem találtam így az áramkör és a 2 dióda között.
Ellenben a tranzisztor furatgyűrű, csillámlap és hőpaszta nélkül lazán szegecselve az alulapra!
Megcsináltam a leírás szerinti csavarral történő NYÁK-alulemez összekötést; beszereztem hozzá a csillámlapot, van hőpaszta, furatgyűrű.
Holnap összerakom a nagy könyvben megírtak szerint. Merjem rárakni a motorra? Gondoltam ha kipróbálom és jó, lesz egy tartalékom... csak az a kérdés, ha valami nem gömbölyű, nem-e vágok haza vele valamit?
Bocs a terjedelemért, de az gáz, hogy kisipari hulladékért - ami eleve semmire sem jó fizetek 3500-at; amikor pedig összerakom, azon vacillálok, hogy a dinamó is tropa
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Pacsik!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Azt nem tudom Bambi mester mennyiért adja de itt van egy vaterás.
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 61563.html
Amúgy ez is hall jeladós vagy induktív vagy mien ez?
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
A Mofában vettem AKA (feliratúseagateh írta:na igen ez baj hogy ami én vettem az már franciasanos és japán nemtudtam szermányolni sehonnan


Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Így ránézésre nem sok az alkatrész-költsége, de ugye minden annyiba kerül, amennyit kérnek érte...
Ez jó cucc lehet, ha egy-az-egyben legalább a gyári gyújtás paramétereit tudja. Az ára engem is érdekelne.
Ez jó cucc lehet, ha egy-az-egyben legalább a gyári gyújtás paramétereit tudja. Az ára engem is érdekelne.

Re: Elektronika
na igen ez baj hogy ami én vettem az már francia
sanos és japán nemtudtam szermányolni sehonnan

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Én is az NGK B8HS-re esküszöm... Feltéve hogy JAPÁN...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
az NGK B8HS nekem bírta 1évig de briskel jobban megy N15YC van most benne
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Elektronika
nemtudom t9öbben mondták hogy az utángyárott trafó nem túl jó. a jawa 350es utángyártottal ment 3hétig meg az mz utángyártottal beleraktam alapjáraton kihagy a gyújtás meg fordulaton se húz. a jawaé jó jól megy csak nincs alapjárat.. gyárival (szétvan repedve kicsit meg ilyenek) azzal van alapjárat megy is normálisan de nemsokáig mert felforrósodik..
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
"Brisk n14C-t akartam venni, de az nem volt. Sebaj, tanulópénz... Vagy esetleg van valami kimondottan jó típus, amivel tuti nem szívom meg?"
Nekem az NGK B8HS eddig bejött!!
Nekem az NGK B8HS eddig bejött!!

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Matee86 2011.06.01. 14:05-kor.
Mert azért az Mz a király....!:)
Re: Elektronika
Brisk n14C-t akartam venni, de az nem volt. Sebaj, tanulópénz... Vagy esetleg van valami kimondottan jó típus, amivel tuti nem szívom meg?daranyi68 írta:Elösször is, felejtsd el az isolatort!Vegyél normálisat!Hujber írta: És akkor ilyenkor mit tudok csinálni?
Másik kérdés ugyan ide tartozik: Mióta gyertyát cseréltem és babráltam kicsit a gyújtást, (mert nagy fordulatnál kalapált) azóta tökéletesen működik, nem csörömpöl, csak annyit változott, hogy magasabb fordulatnál húz úgy, mint régen alacsonyon is. Ez a gyújtásállításnak tudható be?
A második kérdésre igen a válaszom
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Elektronika
Elösször is, felejtsd el az isolatort!Vegyél normálisat!Hujber írta:És akkor ilyenkor mit tudok csinálni?kr írta:Előfordul, hogy kivéve a gyertyát van szikra, nyomás alatt viszont nem. Isolatorral már én is szívtam így. Persze hogy el kéne induljon vele.
Másik kérdés ugyan ide tartozik: Mióta gyertyát cseréltem és babráltam kicsit a gyújtást, (mert nagy fordulatnál kalapált) azóta tökéletesen működik, nem csörömpöl, csak annyit változott, hogy magasabb fordulatnál húz úgy, mint régen alacsonyon is. Ez a gyújtásállításnak tudható be?
A második kérdésre igen a válaszom
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Csak egy új gyertya is sokat tud segíteni!Hujber írta:És akkor ilyenkor mit tudok csinálni?kr írta:Előfordul, hogy kivéve a gyertyát van szikra, nyomás alatt viszont nem. Isolatorral már én is szívtam így. Persze hogy el kéne induljon vele.
Másik kérdés ugyan ide tartozik: Mióta gyertyát cseréltem és babráltam kicsit a gyújtást, (mert nagy fordulatnál kalapált) azóta tökéletesen működik, nem csörömpöl, csak annyit változott, hogy magasabb fordulatnál húz úgy, mint régen alacsonyon is. Ez a gyújtásállításnak tudható be?

Mert azért az Mz a király....!:)
Re: Elektronika
És akkor ilyenkor mit tudok csinálni?kr írta:Előfordul, hogy kivéve a gyertyát van szikra, nyomás alatt viszont nem. Isolatorral már én is szívtam így. Persze hogy el kéne induljon vele.
Másik kérdés ugyan ide tartozik: Mióta gyertyát cseréltem és babráltam kicsit a gyújtást, (mert nagy fordulatnál kalapált) azóta tökéletesen működik, nem csörömpöl, csak annyit változott, hogy magasabb fordulatnál húz úgy, mint régen alacsonyon is. Ez a gyújtásállításnak tudható be?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Elektronika
Szó szerint ezt akartam írni én is!kr írta:Előfordul, hogy kivéve a gyertyát van szikra, nyomás alatt viszont nem. Isolatorral már én is szívtam így. Persze hogy el kéne induljon vele.
Re: Elektronika
Nem tudomseagateh írta:kipróbálom én is wartburgéval vagy trabiéval hátha sikerül. csak nemtudom mi nyírja ki a trafókat.. vagy ezek alapból ennyire szarok?

- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Előfordul, hogy kivéve a gyertyát van szikra, nyomás alatt viszont nem. Isolatorral már én is szívtam így. Persze hogy el kéne induljon vele.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Vettem egy Isolator M14 260as gyertyát, szép szikrája van, de a motort nem indítja el. A régi gyertyával elindul szépen. Ezek szerint rosszat vettem?
Vettem egy Isolator M14 260as gyertyát, szép szikrája van, de a motort nem indítja el. A régi gyertyával elindul szépen. Ezek szerint rosszat vettem?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Elektronika
kipróbálom én is wartburgéval vagy trabiéval hátha sikerül. csak nemtudom mi nyírja ki a trafókat.. vagy ezek alapból ennyire szarok?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Elektronika
seagateh írta:Érdekesség... Jawa 350es gyújtótrafó (utángyártott) 3hetet bírt azután elment az alapjárat és folyamatosan 4500as fordulaton telejsen elment a gyújtás is, új utángyárott ETZ gyújtótrafóval szintén nincs alapjárat, a gyári trafóval van alapjárat megy is szépen de maximum 3km-re lehet vele lejutni utána elveszti az erejét és megáll.. Subee féle elektronikus gyújtás van benne, új gyertyam gyújtókábel és megszakító. ilyenkor mit lehet csinálni hol lehet a baj?
ja és a gyári trafóval eddig semmi probléma nemvolt. több éve tökéletes megy amióta nálam van a motor az elektronikus gyújtás pedig február óta van benne sosem volt semmi baj vele.
Szia!
nekem is hevült a trafóm!Pár km és tűzforró volt,majd 15 perc pihi és góó!

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ma megoldottam ezt a problémát is. Elmentem bambihoz, és amíg ott szerelgettem, gyújtáson maradt a gép. A trafóm kicsit leolvadt :S . Szerencsére volt ott egy szétborított / elbontott Suzuki GS 500e (a régi 4 hengeres), annak egyik trafóját felhasználtuk, és megvettem. Azóta pöpec, és még 20 évig az is lesz.seagateh írta:Érdekesség... Jawa 350es gyújtótrafó (utángyártott) 3hetet bírt azután elment az alapjárat és folyamatosan 4500as fordulaton telejsen elment a gyújtás is, új utángyárott ETZ gyújtótrafóval szintén nincs alapjárat, a gyári trafóval van alapjárat megy is szépen de maximum 3km-re lehet vele lejutni utána elveszti az erejét és megáll.. Subee féle elektronikus gyújtás van benne, új gyertyam gyújtókábel és megszakító. ilyenkor mit lehet csinálni hol lehet a baj?
ja és a gyári trafóval eddig semmi probléma nemvolt. több éve tökéletes megy amióta nálam van a motor az elektronikus gyújtás pedig február óta van benne sosem volt semmi baj vele.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hát a gyári az gyári...seagateh írta:Érdekesség... Jawa 350es gyújtótrafó (utángyártott) 3hetet bírt azután elment az alapjárat és folyamatosan 4500as fordulaton telejsen elment a gyújtás is, új utángyárott ETZ gyújtótrafóval szintén nincs alapjárat, a gyári trafóval van alapjárat megy is szépen de maximum 3km-re lehet vele lejutni utána elveszti az erejét és megáll.. Subee féle elektronikus gyújtás van benne, új gyertyam gyújtókábel és megszakító. ilyenkor mit lehet csinálni hol lehet a baj?
ja és a gyári trafóval eddig semmi probléma nemvolt. több éve tökéletes megy amióta nálam van a motor az elektronikus gyújtás pedig február óta van benne sosem volt semmi baj vele.
Mondjuk ebből csak azt nem értem minek az utángyártott trafó?
Bemegyek bontóba, és olyan lendülettel vágnak hozzám wartburg trafógarnitúrát, hogy csak na... (a 3db volt 500Ft:):):)) És az normális DDR, nem ilyen fos mint amit a boltba árulnak...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Érdekesség... Jawa 350es gyújtótrafó (utángyártott) 3hetet bírt azután elment az alapjárat és folyamatosan 4500as fordulaton telejsen elment a gyújtás is, új utángyárott ETZ gyújtótrafóval szintén nincs alapjárat, a gyári trafóval van alapjárat megy is szépen de maximum 3km-re lehet vele lejutni utána elveszti az erejét és megáll.. Subee féle elektronikus gyújtás van benne, új gyertyam gyújtókábel és megszakító. ilyenkor mit lehet csinálni hol lehet a baj?
ja és a gyári trafóval eddig semmi probléma nemvolt. több éve tökéletes megy amióta nálam van a motor az elektronikus gyújtás pedig február óta van benne sosem volt semmi baj vele.
ja és a gyári trafóval eddig semmi probléma nemvolt. több éve tökéletes megy amióta nálam van a motor az elektronikus gyújtás pedig február óta van benne sosem volt semmi baj vele.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Elektronika
én megoldottam nekem elektronikai probléma volt a gyújtótrafó köszönte az együttműködést.....Alfa írta:Nem feltétlenül elektronikai jellegű a probléma, válaszolok az üzemanyagellátásban.

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem feltétlenül elektronikai jellegű a probléma, válaszolok az üzemanyagellátásban.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Most arragondoltam hogy az úszószint esetleg nem szólhat-e bele azt fogom megnézni... mert amikor megállok lámpánál pl akkor egy darabig jó az alapjárat és utána kezd így kihagyni... ha ez se akkor már egyszerűen nemtudomAlfa írta:Pontosan ugyanez a bajom. Fordulaton megy mint az ökör, de alapjáraton lassul, kihagy, majd leáll. Karbit szétkaptam, összeraktam, utána is csinálja. Van egy optós gyújtásom, holnap ráteszem azt, és mindjárt kiderül hogy a megszakítóbütyök vagy a kalapács vagy a kondi-e a ludas.seagateh írta:sziasztok. kitisztítottam a porlasztót, minden rendben van nem szív falsot sehol, épp a főtengely szimmering is. de alapjárat elég furcsa, jár egy darabig utána olyan mint ha kihagyna a gyújtás és leáll ha elkezdem berúgni valamikor kipufogóba robban a benzin, állítottam a gyújtáson is de elég nehéz belőni, mert amikor belövöm az előgyújtást és húzom vissza az alaplaot nem akar összezárni teljesen am egszakító. fordulaton továbbra is megy normálisan, csak a hidegindítás furcsa, és alapjáraton kihagy és leáll.. lehet a megszakítóbütyök köszönte meg a részvételt?

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Pontosan ugyanez a bajom. Fordulaton megy mint az ökör, de alapjáraton lassul, kihagy, majd leáll. Karbit szétkaptam, összeraktam, utána is csinálja. Van egy optós gyújtásom, holnap ráteszem azt, és mindjárt kiderül hogy a megszakítóbütyök vagy a kalapács vagy a kondi-e a ludas.seagateh írta:sziasztok. kitisztítottam a porlasztót, minden rendben van nem szív falsot sehol, épp a főtengely szimmering is. de alapjárat elég furcsa, jár egy darabig utána olyan mint ha kihagyna a gyújtás és leáll ha elkezdem berúgni valamikor kipufogóba robban a benzin, állítottam a gyújtáson is de elég nehéz belőni, mert amikor belövöm az előgyújtást és húzom vissza az alaplaot nem akar összezárni teljesen am egszakító. fordulaton továbbra is megy normálisan, csak a hidegindítás furcsa, és alapjáraton kihagy és leáll.. lehet a megszakítóbütyök köszönte meg a részvételt?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
néztük azt is tökéletes állapotban van a főtengely. kezdek én is kifolyni az ötletekből...
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Nem lóg véletlenül a főtengelyed?seagateh írta:sziasztok. kitisztítottam a porlasztót, minden rendben van nem szív falsot sehol, épp a főtengely szimmering is. de alapjárat elég furcsa, jár egy darabig utána olyan mint ha kihagyna a gyújtás és leáll ha elkezdem berúgni valamikor kipufogóba robban a benzin, állítottam a gyújtáson is de elég nehéz belőni, mert amikor belövöm az előgyújtást és húzom vissza az alaplaot nem akar összezárni teljesen am egszakító. fordulaton továbbra is megy normálisan, csak a hidegindítás furcsa, és alapjáraton kihagy és leáll.. lehet a megszakítóbütyök köszönte meg a részvételt?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég