Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Köszönöm. Tehát akkor ugyanaz ami 250esbe? A B8HS és a BP8HS közt mi a különbség egyébként?
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

NGK B8HS.
Brisk-ből pedig N14C ha jól tudom.
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

ambrusviktor írta:A 125ös ETZ be a könyvben szereplő zm 14-260 gyertya miféle NGK val pótolható?
Szia!

A 14 a menetre utal ami 14×1,25 a 260 pedig a hőértékre. Nekem Isolátor-orm van tehát valószínűleg 260-as hőértékű NGK gyertya jó lesz bele.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Máté írta:
ambrusviktor írta:No... lehet hogy félreértettem...

Kép

Ha azt a cuccot, amitől a nyíl indul (a jeladótartót) a nyíl irányába, tehát balra lefelé eltolom, akkor növekszik az előgyújtásom? Mert kipróbáltam mind a két végletbe, és kis gáznál volt talán valami különbség, de a végsebességnél szinte semmi. Persze dombos helyen próbálgattam, így annyira nem tudtam össze-vissza pörgetni, így helyesbítek: lényeges különbséget nem éreztem.
Igen. A generátoron ott a nyíl arra forog a motor. Tehát ha az alaplapot vele ellentétes irányba forgatod akkor nagyobb lesz az előgyújtásod.
Értem, köszönöm... akkor játszok vele így...néhány millimétert mint az a képen látszik is, már eltoltam balra a 3mmes jelzéstől, a gond csak hogy fogalmam sincs, így vajh mennyit változik az előgyújtás mmben, de remélem azért majd "érzésre" menni fog a beállítás.
Köszi!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

ambrusviktor írta:No... lehet hogy félreértettem...

Kép

Ha azt a cuccot, amitől a nyíl indul (a jeladótartót) a nyíl irányába, tehát balra lefelé eltolom, akkor növekszik az előgyújtásom? Mert kipróbáltam mind a két végletbe, és kis gáznál volt talán valami különbség, de a végsebességnél szinte semmi. Persze dombos helyen próbálgattam, így annyira nem tudtam össze-vissza pörgetni, így helyesbítek: lényeges különbséget nem éreztem.
Igen. A generátoron ott a nyíl arra forog a motor. Tehát ha az alaplapot vele ellentétes irányba forgatod akkor nagyobb lesz az előgyújtásod.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

No... lehet hogy félreértettem...

Kép

Ha azt a cuccot, amitől a nyíl indul (a jeladótartót) a nyíl irányába, tehát balra lefelé eltolom, akkor növekszik az előgyújtásom? Mert kipróbáltam mind a két végletbe, és kis gáznál volt talán valami különbség, de a végsebességnél szinte semmi. Persze dombos helyen próbálgattam, így annyira nem tudtam össze-vissza pörgetni, így helyesbítek: lényeges különbséget nem éreztem.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Értem na majd ha valaki megveszi az majd megmondja :d és teszteli is hogy milyen szerelhetőségből egyszerűbbnek tűnik bármelyiknél felkell rakni azt csókolom nincs plusz doboz meg ienek.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Sztem visszaverődő fényt érzékeli. Azért kell a matt fekete kupak a fényes egyikfelével.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nova001155 írta:
nyakas írta: és még ehez tartozik egy gyűrű is
Pár Hsz lentebb linkeltem egy vaterásat az is ilyen azon látszik a gyűrű is! valaki megtudja ezt mondani most ez induktív vagy hall vagy mi az anyámkínja :D Képről nem tudom kivenni.
Szerintem optikai, csak nem kapus rendszerű.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

nyakas írta:
bambi írta:Jövőhéten lesz nálam ilyen megszakító nélküli gyújtás alaplap 6 és 12 voltos verzióban.Ezekhez nincs külön doboz,hanem rögtön a trafóra köthető.
Kép
és még ehez tartozik egy gyűrű is
Pár Hsz lentebb linkeltem egy vaterásat az is ilyen azon látszik a gyűrű is! valaki megtudja ezt mondani most ez induktív vagy hall vagy mi az anyámkínja :D Képről nem tudom kivenni.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

bambi írta:Jövőhéten lesz nálam ilyen megszakító nélküli gyújtás alaplap 6 és 12 voltos verzióban.Ezekhez nincs külön doboz,hanem rögtön a trafóra köthető.
Kép
és még ehez tartozik egy gyűrű is
A viz szalad, a kő marad!
higanycsiga
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.06.03. 20:40
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: higanycsiga »

Üdv!
Valaki el tudná esetleg magyarázni, hogy 125-ösön hogy kell a gyújtást beállítani megfelelően? Ha kérhetem, tudnák mindezt óvodás stílusban tenni? Gyakorlatilag semmit sem tudok a témáról.
Előre is nagyon köszönöm!
Üdv
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

bambi írta: pöntos árat még nem tudok,de kb 8-9000ft lesz asszem.
ha a jovo honapban meg aktualis lesz akkor visszaterhetnenk ra, akkor lenne ravalo ugy nez ki...
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

A 125ös ETZ be a könyvben szereplő zm 14-260 gyertya miféle NGK val pótolható?
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

bambi írta: pöntos árat még nem tudok,de kb 8-9000ft lesz asszem.
Eddig azért nem vettem ilyen szerkezeteket, mert én túrázni szoktam és ha behal nem tudok semmit csinálni vele a puszta közepén. (Megszakítóshoz alkatrész minden tanyán van egy vödörrel.) :D

Jól látom, hogy simán a megszakító alaplap helyére kell feltenni?
Akkor ez elgondolkodtató, ráadásul egyre nehezebb normális megszakítót venni.
Avatar
Öregróka
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.05.06. 16:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Perkáta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Öregróka »

Üdv Mindenkinek!
ETZ 250-es gyújtásáról írnék,talán valakinek segítek.
A mocimnak FERS 661 DDR Ruhla fesz.szabályzója van hosszú évek óta és tökéletesen működik.Szerintem
nemszabad bele piszkálni!Az gyárilag tökéletesen be van állítva.A tömítésre kell figyelni hogy még porse
menjen bele!Már alapjáraton pislog a töltés jelző.A legkissebb gázra elalszik.A gyújtógyertya ISOLATOR
m-14 240,az évek óta ide is vonatkozik.A holtpont előtti gyújtás nálam nem 3mm, hanem 3,6mm.Megmondom
miért.4000f-felett fürgébb,alapjárata a négyütemü motorokéhoz hasonlóan stabil,az emelkedőt jobban bírja
fogyasztása 12%-kal csökken.A motor járása alapjáraton keményebb.A megszakító pogácsák egybeeséséről
nem is beszélek,a hézagról se ez szabály eszt mindenki tudja.Tudom indikátor órája nem mindenkinek van
de egy hatos(6) köracélból,méretre vágva be fürészelve a 3,6-ot,néző pontot keresve,próbalámpát(a kondi
sinre és a testre kötve)rátenni be lehet állítani pipecül.Szerintem a gy.trafó ritkán döglik be.Inkább
szerelési hibának látom.Az EMZ-s oldalon tökjó 12v-os villamos rajz van,nekem is az van.ÉRDEMES tökéle-
tes bekötést csinálni. Jó utat kívánok! Öregróka
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Mester mennyi lesz belőle?
Megnézhető?
Listát indítsunk?
Engem érdekelne...
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

nova001155 írta:
z25z írta: hoppacska, ez erdekelne....mennyi lenne az ara?
Azt nem tudom Bambi mester mennyiért adja de itt van egy vaterás.
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 61563.html

Amúgy ez is hall jeladós vagy induktív vagy mien ez?
pöntos árat még nem tudok,de kb 8-9000ft lesz asszem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

seagateh írta:nemtudom t9öbben mondták hogy az utángyárott trafó nem túl jó. a jawa 350es utángyártottal ment 3hétig meg az mz utángyártottal beleraktam alapjáraton kihagy a gyújtás meg fordulaton se húz. a jawaé jó jól megy csak nincs alapjárat.. gyárival (szétvan repedve kicsit meg ilyenek) azzal van alapjárat megy is normálisan de nemsokáig mert felforrósodik..
Honda VFR 750 (régi változatok), Suzuki GS 500 e (szintén régi), Vatera.hu :mrgreen:

Sokféle jó, lényeg h 2 kábeles legyen (jel és pozitív)
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 347
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Sziasztok! Ezt le kell írnom:
Megépítettem a 6Vos elektronikus fesszabályzót, ami a Klub főoldalán megtalálható. Maximális köszönetem érete Sub-ee! Kipróbálás megvan, múkodik! Teljesen jó.
Gondoltam ha már sikerült akkor megnézem WTF van a boltival. Lefeszítettem a műanyagot róla.

Diagnózis:
A két db dióda (8 v 10 Amperes csavaros cucc - bocs hogy nem vagyok vájtkező elektronyikás) a nyáktól viszonylag messze az alulapra csavarozva. Maga a NYÁK kísértetiesen hasonlít a letöltötthöz; elrendezésben vannak különbségek szinte.
Szóval akku + ráküldve a diódákra, azok csavarozva az alulapra, de tovább semmi. a NYÁK nem kétoldalas, ugyanakkor semmiféle kapcsolatot nem találtam így az áramkör és a 2 dióda között.
Ellenben a tranzisztor furatgyűrű, csillámlap és hőpaszta nélkül lazán szegecselve az alulapra!

Megcsináltam a leírás szerinti csavarral történő NYÁK-alulemez összekötést; beszereztem hozzá a csillámlapot, van hőpaszta, furatgyűrű.

Holnap összerakom a nagy könyvben megírtak szerint. Merjem rárakni a motorra? Gondoltam ha kipróbálom és jó, lesz egy tartalékom... csak az a kérdés, ha valami nem gömbölyű, nem-e vágok haza vele valamit?
Bocs a terjedelemért, de az gáz, hogy kisipari hulladékért - ami eleve semmire sem jó fizetek 3500-at; amikor pedig összerakom, azon vacillálok, hogy a dinamó is tropa ](*,)
Pacsik!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

z25z írta:
bambi írta:Jövőhéten lesz nálam ilyen megszakító nélküli gyújtás alaplap 6 és 12 voltos verzióban.Ezekhez nincs külön doboz,hanem rögtön a trafóra köthető.
Kép
hoppacska, ez erdekelne....mennyi lenne az ara?
Azt nem tudom Bambi mester mennyiért adja de itt van egy vaterás.
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 61563.html

Amúgy ez is hall jeladós vagy induktív vagy mien ez?
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

seagateh írta:na igen ez baj hogy ami én vettem az már francia :( sanos és japán nemtudtam szermányolni sehonnan
A Mofában vettem AKA (feliratú :cry: ) gyertyát , az eladó szerint jobb az Isolatornál, de egy árban van azzal (450.- ). Eddig (3000 km) nincs baja... :smt023
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Így ránézésre nem sok az alkatrész-költsége, de ugye minden annyiba kerül, amennyit kérnek érte...
Ez jó cucc lehet, ha egy-az-egyben legalább a gyári gyújtás paramétereit tudja. Az ára engem is érdekelne. :roll:
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

bambi írta:Jövőhéten lesz nálam ilyen megszakító nélküli gyújtás alaplap 6 és 12 voltos verzióban.Ezekhez nincs külön doboz,hanem rögtön a trafóra köthető.
Kép
hoppacska, ez erdekelne....mennyi lenne az ara?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Jövőhéten lesz nálam ilyen megszakító nélküli gyújtás alaplap 6 és 12 voltos verzióban.Ezekhez nincs külön doboz,hanem rögtön a trafóra köthető.
Kép
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

na igen ez baj hogy ami én vettem az már francia :( sanos és japán nemtudtam szermányolni sehonnan
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én is az NGK B8HS-re esküszöm... Feltéve hogy JAPÁN...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Köszi!
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

az NGK B8HS nekem bírta 1évig de briskel jobban megy N15YC van most benne
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

nemtudom t9öbben mondták hogy az utángyárott trafó nem túl jó. a jawa 350es utángyártottal ment 3hétig meg az mz utángyártottal beleraktam alapjáraton kihagy a gyújtás meg fordulaton se húz. a jawaé jó jól megy csak nincs alapjárat.. gyárival (szétvan repedve kicsit meg ilyenek) azzal van alapjárat megy is normálisan de nemsokáig mert felforrósodik..
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

"Brisk n14C-t akartam venni, de az nem volt. Sebaj, tanulópénz... Vagy esetleg van valami kimondottan jó típus, amivel tuti nem szívom meg?"


Nekem az NGK B8HS eddig bejött!! :wink:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Matee86 2011.06.01. 14:05-kor.
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

daranyi68 írta:
Hujber írta: És akkor ilyenkor mit tudok csinálni?

Másik kérdés ugyan ide tartozik: Mióta gyertyát cseréltem és babráltam kicsit a gyújtást, (mert nagy fordulatnál kalapált) azóta tökéletesen működik, nem csörömpöl, csak annyit változott, hogy magasabb fordulatnál húz úgy, mint régen alacsonyon is. Ez a gyújtásállításnak tudható be?
Elösször is, felejtsd el az isolatort!Vegyél normálisat!
A második kérdésre igen a válaszom
Brisk n14C-t akartam venni, de az nem volt. Sebaj, tanulópénz... Vagy esetleg van valami kimondottan jó típus, amivel tuti nem szívom meg?
Piros MZ ETZ 250
UDX
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Hujber írta:
kr írta:Előfordul, hogy kivéve a gyertyát van szikra, nyomás alatt viszont nem. Isolatorral már én is szívtam így. Persze hogy el kéne induljon vele.
És akkor ilyenkor mit tudok csinálni?

Másik kérdés ugyan ide tartozik: Mióta gyertyát cseréltem és babráltam kicsit a gyújtást, (mert nagy fordulatnál kalapált) azóta tökéletesen működik, nem csörömpöl, csak annyit változott, hogy magasabb fordulatnál húz úgy, mint régen alacsonyon is. Ez a gyújtásállításnak tudható be?
Elösször is, felejtsd el az isolatort!Vegyél normálisat!
A második kérdésre igen a válaszom
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Hujber írta:
kr írta:Előfordul, hogy kivéve a gyertyát van szikra, nyomás alatt viszont nem. Isolatorral már én is szívtam így. Persze hogy el kéne induljon vele.
És akkor ilyenkor mit tudok csinálni?

Másik kérdés ugyan ide tartozik: Mióta gyertyát cseréltem és babráltam kicsit a gyújtást, (mert nagy fordulatnál kalapált) azóta tökéletesen működik, nem csörömpöl, csak annyit változott, hogy magasabb fordulatnál húz úgy, mint régen alacsonyon is. Ez a gyújtásállításnak tudható be?
Csak egy új gyertya is sokat tud segíteni! \:D/
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

kr írta:Előfordul, hogy kivéve a gyertyát van szikra, nyomás alatt viszont nem. Isolatorral már én is szívtam így. Persze hogy el kéne induljon vele.
És akkor ilyenkor mit tudok csinálni?

Másik kérdés ugyan ide tartozik: Mióta gyertyát cseréltem és babráltam kicsit a gyújtást, (mert nagy fordulatnál kalapált) azóta tökéletesen működik, nem csörömpöl, csak annyit változott, hogy magasabb fordulatnál húz úgy, mint régen alacsonyon is. Ez a gyújtásállításnak tudható be?
Piros MZ ETZ 250
UDX
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

kr írta:Előfordul, hogy kivéve a gyertyát van szikra, nyomás alatt viszont nem. Isolatorral már én is szívtam így. Persze hogy el kéne induljon vele.
Szó szerint ezt akartam írni én is!
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

seagateh írta:kipróbálom én is wartburgéval vagy trabiéval hátha sikerül. csak nemtudom mi nyírja ki a trafókat.. vagy ezek alapból ennyire szarok?
Nem tudom :-k ott valami nagy gáz lehet!Én trafóból kipróbáltam sokat!De egy bontóból szerzett eredeti DDR trafót még mindig többre tartok mint bármien ujjat de után gyártottat,szerintem egyáltalán nem "szarok"!
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kr »

Előfordul, hogy kivéve a gyertyát van szikra, nyomás alatt viszont nem. Isolatorral már én is szívtam így. Persze hogy el kéne induljon vele.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

Vettem egy Isolator M14 260as gyertyát, szép szikrája van, de a motort nem indítja el. A régi gyertyával elindul szépen. Ezek szerint rosszat vettem?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

kipróbálom én is wartburgéval vagy trabiéval hátha sikerül. csak nemtudom mi nyírja ki a trafókat.. vagy ezek alapból ennyire szarok?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

seagateh írta:Érdekesség... Jawa 350es gyújtótrafó (utángyártott) 3hetet bírt azután elment az alapjárat és folyamatosan 4500as fordulaton telejsen elment a gyújtás is, új utángyárott ETZ gyújtótrafóval szintén nincs alapjárat, a gyári trafóval van alapjárat megy is szépen de maximum 3km-re lehet vele lejutni utána elveszti az erejét és megáll.. Subee féle elektronikus gyújtás van benne, új gyertyam gyújtókábel és megszakító. ilyenkor mit lehet csinálni hol lehet a baj?

ja és a gyári trafóval eddig semmi probléma nemvolt. több éve tökéletes megy amióta nálam van a motor az elektronikus gyújtás pedig február óta van benne sosem volt semmi baj vele.

Szia!
nekem is hevült a trafóm!Pár km és tűzforró volt,majd 15 perc pihi és góó! :D Nekem is Subee-féle gyújtásom van,amivel elégedett vagyok maximálisan!Énnekem a megoldást az jelentette hogy bontóban szereztem egy elektromos gyújtásos trabi trafóját és azóta semmi gondom!Eddig egyben 60km mentem és a trafó hideg!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

seagateh írta:Érdekesség... Jawa 350es gyújtótrafó (utángyártott) 3hetet bírt azután elment az alapjárat és folyamatosan 4500as fordulaton telejsen elment a gyújtás is, új utángyárott ETZ gyújtótrafóval szintén nincs alapjárat, a gyári trafóval van alapjárat megy is szépen de maximum 3km-re lehet vele lejutni utána elveszti az erejét és megáll.. Subee féle elektronikus gyújtás van benne, új gyertyam gyújtókábel és megszakító. ilyenkor mit lehet csinálni hol lehet a baj?

ja és a gyári trafóval eddig semmi probléma nemvolt. több éve tökéletes megy amióta nálam van a motor az elektronikus gyújtás pedig február óta van benne sosem volt semmi baj vele.
Ma megoldottam ezt a problémát is. Elmentem bambihoz, és amíg ott szerelgettem, gyújtáson maradt a gép. A trafóm kicsit leolvadt :S . Szerencsére volt ott egy szétborított / elbontott Suzuki GS 500e (a régi 4 hengeres), annak egyik trafóját felhasználtuk, és megvettem. Azóta pöpec, és még 20 évig az is lesz.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

seagateh írta:Érdekesség... Jawa 350es gyújtótrafó (utángyártott) 3hetet bírt azután elment az alapjárat és folyamatosan 4500as fordulaton telejsen elment a gyújtás is, új utángyárott ETZ gyújtótrafóval szintén nincs alapjárat, a gyári trafóval van alapjárat megy is szépen de maximum 3km-re lehet vele lejutni utána elveszti az erejét és megáll.. Subee féle elektronikus gyújtás van benne, új gyertyam gyújtókábel és megszakító. ilyenkor mit lehet csinálni hol lehet a baj?

ja és a gyári trafóval eddig semmi probléma nemvolt. több éve tökéletes megy amióta nálam van a motor az elektronikus gyújtás pedig február óta van benne sosem volt semmi baj vele.
Hát a gyári az gyári...
Mondjuk ebből csak azt nem értem minek az utángyártott trafó?
Bemegyek bontóba, és olyan lendülettel vágnak hozzám wartburg trafógarnitúrát, hogy csak na... (a 3db volt 500Ft:):):)) És az normális DDR, nem ilyen fos mint amit a boltba árulnak...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Érdekesség... Jawa 350es gyújtótrafó (utángyártott) 3hetet bírt azután elment az alapjárat és folyamatosan 4500as fordulaton telejsen elment a gyújtás is, új utángyárott ETZ gyújtótrafóval szintén nincs alapjárat, a gyári trafóval van alapjárat megy is szépen de maximum 3km-re lehet vele lejutni utána elveszti az erejét és megáll.. Subee féle elektronikus gyújtás van benne, új gyertyam gyújtókábel és megszakító. ilyenkor mit lehet csinálni hol lehet a baj?

ja és a gyári trafóval eddig semmi probléma nemvolt. több éve tökéletes megy amióta nálam van a motor az elektronikus gyújtás pedig február óta van benne sosem volt semmi baj vele.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Alfa írta:Nem feltétlenül elektronikai jellegű a probléma, válaszolok az üzemanyagellátásban.
én megoldottam nekem elektronikai probléma volt a gyújtótrafó köszönte az együttműködést..... :(
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nem feltétlenül elektronikai jellegű a probléma, válaszolok az üzemanyagellátásban.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Alfa írta:
seagateh írta:sziasztok. kitisztítottam a porlasztót, minden rendben van nem szív falsot sehol, épp a főtengely szimmering is. de alapjárat elég furcsa, jár egy darabig utána olyan mint ha kihagyna a gyújtás és leáll ha elkezdem berúgni valamikor kipufogóba robban a benzin, állítottam a gyújtáson is de elég nehéz belőni, mert amikor belövöm az előgyújtást és húzom vissza az alaplaot nem akar összezárni teljesen am egszakító. fordulaton továbbra is megy normálisan, csak a hidegindítás furcsa, és alapjáraton kihagy és leáll.. lehet a megszakítóbütyök köszönte meg a részvételt?
Pontosan ugyanez a bajom. Fordulaton megy mint az ökör, de alapjáraton lassul, kihagy, majd leáll. Karbit szétkaptam, összeraktam, utána is csinálja. Van egy optós gyújtásom, holnap ráteszem azt, és mindjárt kiderül hogy a megszakítóbütyök vagy a kalapács vagy a kondi-e a ludas.
Most arragondoltam hogy az úszószint esetleg nem szólhat-e bele azt fogom megnézni... mert amikor megállok lámpánál pl akkor egy darabig jó az alapjárat és utána kezd így kihagyni... ha ez se akkor már egyszerűen nemtudom :(
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

seagateh írta:sziasztok. kitisztítottam a porlasztót, minden rendben van nem szív falsot sehol, épp a főtengely szimmering is. de alapjárat elég furcsa, jár egy darabig utána olyan mint ha kihagyna a gyújtás és leáll ha elkezdem berúgni valamikor kipufogóba robban a benzin, állítottam a gyújtáson is de elég nehéz belőni, mert amikor belövöm az előgyújtást és húzom vissza az alaplaot nem akar összezárni teljesen am egszakító. fordulaton továbbra is megy normálisan, csak a hidegindítás furcsa, és alapjáraton kihagy és leáll.. lehet a megszakítóbütyök köszönte meg a részvételt?
Pontosan ugyanez a bajom. Fordulaton megy mint az ökör, de alapjáraton lassul, kihagy, majd leáll. Karbit szétkaptam, összeraktam, utána is csinálja. Van egy optós gyújtásom, holnap ráteszem azt, és mindjárt kiderül hogy a megszakítóbütyök vagy a kalapács vagy a kondi-e a ludas.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

néztük azt is tökéletes állapotban van a főtengely. kezdek én is kifolyni az ötletekből...
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

seagateh írta:sziasztok. kitisztítottam a porlasztót, minden rendben van nem szív falsot sehol, épp a főtengely szimmering is. de alapjárat elég furcsa, jár egy darabig utána olyan mint ha kihagyna a gyújtás és leáll ha elkezdem berúgni valamikor kipufogóba robban a benzin, állítottam a gyújtáson is de elég nehéz belőni, mert amikor belövöm az előgyújtást és húzom vissza az alaplaot nem akar összezárni teljesen am egszakító. fordulaton továbbra is megy normálisan, csak a hidegindítás furcsa, és alapjáraton kihagy és leáll.. lehet a megszakítóbütyök köszönte meg a részvételt?
Nem lóg véletlenül a főtengelyed?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég