Üzemanyagellátás
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
petrvs!
Az az Armafilt-es cég konkrétan MZ-hez gyárt légszűrőt? Ezt forgalmazzák a Huber/Mofa/stb... üzletekben?
Vagy ez jobb?
Nekem sem ártana cserélnem szerintem... Bár ránézésre tiszta, de már 20e felett futott...
Az az Armafilt-es cég konkrétan MZ-hez gyárt légszűrőt? Ezt forgalmazzák a Huber/Mofa/stb... üzletekben?
Vagy ez jobb?
Nekem sem ártana cserélnem szerintem... Bár ránézésre tiszta, de már 20e felett futott...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Üzemanyagellátás
ambrusviktor írta:Az alábbi pl.: http://www.hubermotor.hu/prodbycat.php?id=81&mainid=107 Ezzel a cikkszámmal: 137-331 vagy 137-96
esetleg: http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/kli ... -3165.html
De egyébként gugli a barátod, segít helyhez közeli boltot találni, ahol vancsak bazijó pengét is vegyél hozzá, hogy vágni tudd.


Köszönöm !
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
petrvs írta:ambrusviktor írta: Kijavítalak![]()
Ami kicsapódik az nem kristályosodik, továbbá a pára az levegő nedvességtartalmának kondenzálódása, így egyik sem a fentiekbőlAmiről beszélsz, pl egy kristályosodási folyamat megindulásához oltókristályt használnak hogy a folyamatot gyorsítsák és nagyobb hatásfokot érjenek el, de egy megfelelő belső feszültség után minden folyamat elér egy olyan belső entalpia értéket, hogy spontán módon a változás létrejön. Természetesen csak ha a folyamat entrópianövekedéssel jár. Így ha a levegőben nagy a páratartalom az így is úgyis kondenzálódik majd valami formában, mert az oldódási határnál több nem lehet benne. De még erről sem igazán van szó
Ugyanis a levegőben a vízpára légnemű anyagként van jelen, de mint tudjuk a víz 100fokon forr 1atm nyomáson. A levegőben tehát olyan vízmolekulák vannak, amiknek az energiája nagyobb a folyadék állapotúnál. De minthogy minden entrópiamaximumra törekszik, így előbb utóbb le fogja adni az energiát a rendezetlenség a környezetben nő, ő pedig minthogy nincs megfelelő energiája a szabadsági fokait fenntartani és a H-hídkötéseit legyőzni, így szépen cseppfolyós vízzé lesz. Másik eset amikor ez a cseppfolyós víz még folyadék állapotban a légköri szennyeződéshez és a különböző molekulákhoz tapadva a levegőben diszpergálódik (köd).
Amiről azonban az előző kommentelőnek igaza van, hogy ha kisebb a levegőszennyezés: akkor valójában nem a víz "csapódik ki szemcséken" hanem a "szemcsék" oldódnak bele a vízbe, de minthogy a víz miután energiája lecsökkent és súlyától fogva leesik, úgy szépen ismét energiát kap, tehát elpárolog, ami a szélvédőn látszik, az a vízben oldott szennyeződés, ami a víz elpárolgása után nyilván, már a fentebb említett terminust használva kikristályosodik a szélvédőn. Ebből egy nemempirikus tapasztalat, hogy kisebb légszennyezés=kevesebb oldott trutyi= kevesebb kikristályosodás= tisztább szélvédő
No, akkor cserélek légszűrőt, köszönöm a segítséget!
Are you a meteorológus?
![]()
A légszűrőt sztem is cserélni kell, nem hiszek a papírlégszűrő tisztításában; különben is, egy Armafilt márkaboltban kb 700 ft-ért lehet újat kapni... ha csak 2 dl/100 km fogyasztáscsökkenést eredményez a csere, akkor a mai benzinárak mellett még 1000 km sem kell, és behozta az árát![]()
![]()
Miféle boltban érdemes klingeritlapot keresni? A helyi pékségben pl. egyáltalán nincs, igaz ez csak egy kisebb üzem ...
(motorosbolt kínálatában még nem láttam)
Az alábbi pl.: http://www.hubermotor.hu/prodbycat.php?id=81&mainid=107 Ezzel a cikkszámmal: 137-331 vagy 137-96
esetleg: http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/kli ... -3165.html
De egyébként gugli a barátod, segít helyhez közeli boltot találni, ahol van

- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Üzemanyagellátás
ambrusviktor írta: Kijavítalak![]()
Ami kicsapódik az nem kristályosodik, továbbá a pára az levegő nedvességtartalmának kondenzálódása, így egyik sem a fentiekbőlAmiről beszélsz, pl egy kristályosodási folyamat megindulásához oltókristályt használnak hogy a folyamatot gyorsítsák és nagyobb hatásfokot érjenek el, de egy megfelelő belső feszültség után minden folyamat elér egy olyan belső entalpia értéket, hogy spontán módon a változás létrejön. Természetesen csak ha a folyamat entrópianövekedéssel jár. Így ha a levegőben nagy a páratartalom az így is úgyis kondenzálódik majd valami formában, mert az oldódási határnál több nem lehet benne. De még erről sem igazán van szó
Ugyanis a levegőben a vízpára légnemű anyagként van jelen, de mint tudjuk a víz 100fokon forr 1atm nyomáson. A levegőben tehát olyan vízmolekulák vannak, amiknek az energiája nagyobb a folyadék állapotúnál. De minthogy minden entrópiamaximumra törekszik, így előbb utóbb le fogja adni az energiát a rendezetlenség a környezetben nő, ő pedig minthogy nincs megfelelő energiája a szabadsági fokait fenntartani és a H-hídkötéseit legyőzni, így szépen cseppfolyós vízzé lesz. Másik eset amikor ez a cseppfolyós víz még folyadék állapotban a légköri szennyeződéshez és a különböző molekulákhoz tapadva a levegőben diszpergálódik (köd).
Amiről azonban az előző kommentelőnek igaza van, hogy ha kisebb a levegőszennyezés: akkor valójában nem a víz "csapódik ki szemcséken" hanem a "szemcsék" oldódnak bele a vízbe, de minthogy a víz miután energiája lecsökkent és súlyától fogva leesik, úgy szépen ismét energiát kap, tehát elpárolog, ami a szélvédőn látszik, az a vízben oldott szennyeződés, ami a víz elpárolgása után nyilván, már a fentebb említett terminust használva kikristályosodik a szélvédőn. Ebből egy nemempirikus tapasztalat, hogy kisebb légszennyezés=kevesebb oldott trutyi= kevesebb kikristályosodás= tisztább szélvédő
No, akkor cserélek légszűrőt, köszönöm a segítséget!


A légszűrőt sztem is cserélni kell, nem hiszek a papírlégszűrő tisztításában; különben is, egy Armafilt márkaboltban kb 700 ft-ért lehet újat kapni... ha csak 2 dl/100 km fogyasztáscsökkenést eredményez a csere, akkor a mai benzinárak mellett még 1000 km sem kell, és behozta az árát




(motorosbolt kínálatában még nem láttam)
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Off:
Nekem csak gimnáziumi szinten tanították a földrajzot, ennyi maradt meg két álom között az órán, hogy a pára felszáll és fent lehűl hozzácsapódik egy kis retekhez (a hideg miatt kikristályosodik) és mikor elér egy bizonyos súlyt akkor szépen leesik.
Most már nem offolok
ON.
Nekem csak gimnáziumi szinten tanították a földrajzot, ennyi maradt meg két álom között az órán, hogy a pára felszáll és fent lehűl hozzácsapódik egy kis retekhez (a hideg miatt kikristályosodik) és mikor elér egy bizonyos súlyt akkor szépen leesik.
Most már nem offolok
ON.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Kijavítalakmatt1989 írta:Off:
Egy kis földrajz:
A pára csak valamihez, azaz egy por/korom vagy bármilyen szemcséhez tud kicsapódni és kikristályosodni a levegőben.
Tehát minden esőcseppben és hópihében van egy kicsi porszem és ez régen is így volt.
(valaki javítson ki, ha nem így van)![]()
On

Ami kicsapódik az nem kristályosodik, továbbá a pára az levegő nedvességtartalmának kondenzálódása, így egyik sem a fentiekből


Amiről azonban az előző kommentelőnek igaza van, hogy ha kisebb a levegőszennyezés: akkor valójában nem a víz "csapódik ki szemcséken" hanem a "szemcsék" oldódnak bele a vízbe, de minthogy a víz miután energiája lecsökkent és súlyától fogva leesik, úgy szépen ismét energiát kap, tehát elpárolog, ami a szélvédőn látszik, az a vízben oldott szennyeződés, ami a víz elpárolgása után nyilván, már a fentebb említett terminust használva kikristályosodik a szélvédőn. Ebből egy nemempirikus tapasztalat, hogy kisebb légszennyezés=kevesebb oldott trutyi= kevesebb kikristályosodás= tisztább szélvédő

No, akkor cserélek légszűrőt, köszönöm a segítséget!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Off:
Egy kis földrajz:
A pára csak valamihez, azaz egy por/korom vagy bármilyen szemcséhez tud kicsapódni és kikristályosodni a levegőben.
Tehát minden esőcseppben és hópihében van egy kicsi porszem és ez régen is így volt.
(valaki javítson ki, ha nem így van)
On
Egy kis földrajz:
A pára csak valamihez, azaz egy por/korom vagy bármilyen szemcséhez tud kicsapódni és kikristályosodni a levegőben.
Tehát minden esőcseppben és hópihében van egy kicsi porszem és ez régen is így volt.

(valaki javítson ki, ha nem így van)

On
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Cseréld évente.A mi útjaink igen hitvány állapotban vannak,ezért elég porosak.A tiszta szűrővel csökken a fogyasztás,rugalmasabban használható a motor.A szűrők ugyan olyanok,mint régen.Sajnos a levegő szállópor koncentrációja nőtt.Viszonyítás:30 éve apám megmosta az autót,utána esett az eső,és a cseppek helye nem látszódott.Az autó tiszta maradt.Most lemosod az autót,nem esik az eső,de reggelre a szélvédőn látod a porréteget.ambrusviktor írta:No, ezt a kérdést nem tudom melyik topikba illene feltenni: Ti milyen gyakran pucoljátok, illetve cserélitek a légszűrőtöket? (normál közúti használatnál, km-ben és időben is érdekelne).
Nekem kb 1,5éve van fent a jelenlegi, eddig ezzel kb 10000km-t mentem, érdemes már pucolni/cserélni, vagy inkább hagyjam még?
Köszi.
(Tudom, hogy bent van a szervízkönyvben, de úgy agyaltam, hogy azóta már kicsit mások a szűrők talán, ezért megkérdem)
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
No, ezt a kérdést nem tudom melyik topikba illene feltenni: Ti milyen gyakran pucoljátok, illetve cserélitek a légszűrőtöket? (normál közúti használatnál, km-ben és időben is érdekelne).
Nekem kb 1,5éve van fent a jelenlegi, eddig ezzel kb 10000km-t mentem, érdemes már pucolni/cserélni, vagy inkább hagyjam még?
Köszi.
(Tudom, hogy bent van a szervízkönyvben, de úgy agyaltam, hogy azóta már kicsit mások a szűrők talán, ezért megkérdem)
Nekem kb 1,5éve van fent a jelenlegi, eddig ezzel kb 10000km-t mentem, érdemes már pucolni/cserélni, vagy inkább hagyjam még?
Köszi.
(Tudom, hogy bent van a szervízkönyvben, de úgy agyaltam, hogy azóta már kicsit mások a szűrők talán, ezért megkérdem)
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
én "hurka"ETZ-hez tudtam venni parafa karbi tömítést.Ha jól emlékszem a moped 92 kft a szállítója a boltnak.Még nem építettem be,ezért a minőségről nem tudok nyilatkozni.Azt viszont már tudom,hogy a karbi nem lesz rövid idő alatt olyan olajsártól,mint a bundáskenyér.petrvs írta:Hasznos tapasztalat:
A karbi gumiból (után)gyártott tömítései megdagadnak, ugye ezt tudjuk.
Csakhogy ám nem szabad eldobni, ha pár napig szárítjuk az ilyen tömítést, visszanyeri az eredeti méreteit
![]()
Vesz a motoros 2-3 db tömítést, karbi szétszerelése után az éppen használt megy száradni, a következő a helyére...![]()
![]()
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Lehet vásárolni klingeritlapokat és abból kivágni, vagy a Futármotorosboltban én múltkor tudtam venni papírt az is egész jó. Egyébként összeszorított állapotában is tágul, máskülönben mikor tágulna?petrvs írta:Igaz, de amíg a karbiba van szerelve, addig összeszorított állapota miatt nem tud kibújni, és tömít is (így tapasztaltam, csatos porlasztón). Na persze, ha tudnék szerezni parafát v. klingeritet, én sem erőltetném ezt a gumi-dolgotambrusviktor írta: Hiába veszed ki és hiába húzódik össze, újra megdagad és újra gagyi lesz bent pillanatok alatt... Papír, vagy klingerittömítés az igazi...



- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Üzemanyagellátás
Igaz, de amíg a karbiba van szerelve, addig összeszorított állapota miatt nem tud kibújni, és tömít is (így tapasztaltam, csatos porlasztón). Na persze, ha tudnék szerezni parafát v. klingeritet, én sem erőltetném ezt a gumi-dolgotambrusviktor írta:Hiába veszed ki és hiába húzódik össze, újra megdagad és újra gagyi lesz bent pillanatok alatt... Papír, vagy klingerittömítés az igazi...petrvs írta:Hasznos tapasztalat:
A karbi gumiból (után)gyártott tömítései megdagadnak, ugye ezt tudjuk.
Csakhogy ám nem szabad eldobni, ha pár napig szárítjuk az ilyen tömítést, visszanyeri az eredeti méreteit!
Vesz a motoros 2-3 db tömítést, karbi szétszerelése után az éppen használt megy száradni, a következő a helyére...

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Hiába veszed ki és hiába húzódik össze, újra megdagad és újra gagyi lesz bent pillanatok alatt... Papír, vagy klingerittömítés az igazi...petrvs írta:Hasznos tapasztalat:
A karbi gumiból (után)gyártott tömítései megdagadnak, ugye ezt tudjuk.
Csakhogy ám nem szabad eldobni, ha pár napig szárítjuk az ilyen tömítést, visszanyeri az eredeti méreteit!
Vesz a motoros 2-3 db tömítést, karbi szétszerelése után az éppen használt megy száradni, a következő a helyére...
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Üzemanyagellátás
Hasznos tapasztalat:
A karbi gumiból (után)gyártott tömítései megdagadnak, ugye ezt tudjuk.
Csakhogy ám nem szabad eldobni, ha pár napig szárítjuk az ilyen tömítést, visszanyeri az eredeti méreteit
Vesz a motoros 2-3 db tömítést, karbi szétszerelése után az éppen használt megy száradni, a következő a helyére...

A karbi gumiból (után)gyártott tömítései megdagadnak, ugye ezt tudjuk.


Vesz a motoros 2-3 db tömítést, karbi szétszerelése után az éppen használt megy száradni, a következő a helyére...



Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Üzemanyagellátás
gabsic: Ha szennyeződés van benn, azt nem fogja szétoldani.
Inkább szedd szét, és pucold ki, nem olyan bonyolult egy MZ karbi
Hát nem olyan bonyolult, az szentigaz, csakhát azok a ledugózott furatok kicsit hozzáférhetetlenek
Az utángyártott tömítésre gyakorolt hatásától parázok egy kicsit...
Inkább szedd szét, és pucold ki, nem olyan bonyolult egy MZ karbi

Hát nem olyan bonyolult, az szentigaz, csakhát azok a ledugózott furatok kicsit hozzáférhetetlenek

Az utángyártott tömítésre gyakorolt hatásától parázok egy kicsit...

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Őszintén szólva... ezekben nem nagyon bízok...
Ha szennyeződés van benn, azt nem fogja szétoldani.
Inkább szedd szét, és pucold ki, nem olyan bonyolult egy MZ karbi

OFF
Az elmúlt két hónapban én is kétszer szedtem szét a Skoda Pierburg karbiját, pedig az picit összetettebb:

Mondjuk nálam az etanol dolgozott, azért voltak a dugulások

(Az utángyártott karburátorház-tömítést oldotta az etanol

ON
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Újabban rakoncátlankodik a karbim, alapjárat körül. Sok egyéb mellett erre is gondoltam:

Tömítéseknek, benzincsap-guminak, stb. árthat?
Köszönöm!
Újabban rakoncátlankodik a karbim, alapjárat körül. Sok egyéb mellett erre is gondoltam:

Tömítéseknek, benzincsap-guminak, stb. árthat?
Köszönöm!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Ebben benne van, az utolsó előtti fejezetben (de érdemes az egészet...)seagateh írta:sziasztok. 250es ETZ-nél a karbiban a tűt hanyadik rovátkába szoktátok tenni? én alulról számolva a 2.ba tettem és ugyenúgy megy mint ha teljesen felengedem.. különösebb változás nem vehető észre. esetleg tudnátok mondani ötletet javaslatot?
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
Re: Üzemanyagellátás
sziasztok. 250es ETZ-nél a karbiban a tűt hanyadik rovátkába szoktátok tenni? én alulról számolva a 2.ba tettem és ugyenúgy megy mint ha teljesen felengedem.. különösebb változás nem vehető észre. esetleg tudnátok mondani ötletet javaslatot?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
nova001155 írta:Lehet a gyújtásod állítodott el egy picit kopik a megszakító vagy valami. Csatlakozok az elöttemszólóhoz Fröccs nem csak a gazdának hanem a jószágnak is kell váltáskor. Vigyázzunk összene keverjük a sorrendetambrusviktor írta: Ezt sajnos annyiban vitatnom kell, hogy nemrégiben még be tudtam állítani stabil (!) 1300as alapjáratot is, és nem nehezen, hanem tök egyszerűen és nem értem hogy most miért lehetetlen szinte... nem vitatom, hogy a magasabb a gyári állás és hogy jobb is, de az sajnos tény hogy valami változás történt amit nem tudokés tudni akarok
:D
. Azért is jobb egy kicsit magasabb alapjárat ugye mivel a generátor nincs a helyzet magaslatán 1000-es alapjáratnál főleg ha már öreg az akkunk akkor még leis éghetünk a pirosnál.


-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ott a pont, mikor írtam nem az ETZ járt a fejemben.csikin írta:Szerintem az ETZ váltó kapcsolókörmös, nem tolófogaskerekes, mivel a fogaskerék párok állandó kapcsolatban vannak. Nekem 1100-1200 az alapjárat, a legalacsonyabb ahol világítással együtt van töltés folyamatosan.
De attól még tény hogy a gázfröccs kell.
Nem szinkronizált szerkezet, tehát alapvetően különböző fordulatszámmal forgó gépelemeket lökdösünk egymáshoz, szal gázfröccs nem árt h a fordulatszámkülönbség minnél kisebb legyen. (Jah még mielőtt megjegyzi valaki, tudom h pl a vonóékes váltó sem szinkronizált, és az elviseli a gázfröccs (sőt, akár kuplung) nélküli váltást is, de hát az megint más tészta)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Lehet a gyújtásod állítodott el egy picit kopik a megszakító vagy valami. Csatlakozok az elöttemszólóhoz Fröccs nem csak a gazdának hanem a jószágnak is kell váltáskor. Vigyázzunk összene keverjük a sorrendetambrusviktor írta: Ezt sajnos annyiban vitatnom kell, hogy nemrégiben még be tudtam állítani stabil (!) 1300as alapjáratot is, és nem nehezen, hanem tök egyszerűen és nem értem hogy most miért lehetetlen szinte... nem vitatom, hogy a magasabb a gyári állás és hogy jobb is, de az sajnos tény hogy valami változás történt amit nem tudokés tudni akarok
:D

- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem az ETZ váltó kapcsolókörmös, nem tolófogaskerekes, mivel a fogaskerék párok állandó kapcsolatban vannak. Nekem 1100-1200 az alapjárat, a legalacsonyabb ahol világítással együtt van töltés folyamatosan.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Visszakapcsoláskor gázfröccs KELL!!!nova001155 írta: Gyári etz-nek az alapjárata 1700 körül volt 2000 is tökéletes nekem is annyi van belőve jobb mivel visszakapcsoláskor nem kattog úgy a váltó.
Persze van akinek tolófogaskerekes váltó működése nem egyértelmű (bár egy eszköz működését persze nem is kell feltétlenül egy felhasználónak tudnia), de akkor legalább a kezelési utasítást el kéne olvasni...
Alapjáratnak pedig olyan 1200-1300 nekem a nyerő.
Alacsonyabban is elketyeg, de 900-1000 körül nekem már kicsit bizonytalan (kb 1 perc múlva leáll)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Nekem csatossal stabil 900-ast sikerült belőni. Igaz, hogy nagyobb alapjárattal visszakapcsoláskor jobb, és mi van felváltásnál? Akkor meg ott csattog,mert lassan esik a fordulat. Nekem a kis alapjárat, visszaváltáskor gázfröccs vált be.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nagy a főfúvóka, és sokat kap alul.... told lejjebb a tűt (teljesen). Esetleg csökkentsd a benzinszintet (1-2 mm-el). Légszűrő tiszta?Tergi írta:Sziasztok.
ETZ mocimat most raktam össze, eddig 150-es volt, de kiszakadt a kipufogó menet a hengerből, és 125-ös sikerült rá raknom.
A következő a hibajelenség: első rugásra indul, üresben ha megforgatom kb. 4000 fordulatig bedadog, majd onnan felfele pörög rendesen. A karbi úszószint beállítva, fúvókák tisztítva. A sublertű felülről a 2. helyen, levegőcsavar 2 ki. A melléklevegő csavart hiába tekerem negyed fordulatonként, szinte semmit nem változik a fordulat alapjáraton. A fúvókaméretek: üresjárati:35, főfúvóka: 120, szivató :70 "ha jól emlékszem." Tudom, hogy gyárilag 100-as főfuvóka kellene, de itt a környékünkön csak 150-es készletet kapni. tippetek? Én arra saccolok, hogy sokat kap.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Ezt sajnos annyiban vitatnom kell, hogy nemrégiben még be tudtam állítani stabil (!) 1300as alapjáratot is, és nem nehezen, hanem tök egyszerűen és nem értem hogy most miért lehetetlen szinte... nem vitatom, hogy a magasabb a gyári állás és hogy jobb is, de az sajnos tény hogy valami változás történt amit nem tudoknova001155 írta:Gyári etz-nek az alapjárata 1700 körül volt 2000 is tökéletes nekem is annyi van belőve jobb mivel visszakapcsoláskor nem kattog úgy a váltó.ambrusviktor írta: Ötletem így nemigen van, de csak egy tanács, hogy utángyártott fúvókákba ne bízz, egyébként a melléklevegő kicsavarásra alapjáratnemváltozás sajnos nálam is jelenség :S
Egyébként szerintem a kettő kitekerés kicsit sok, de ezt majd a nálam jobban hozzáértők megmondjákDe engem is érdekel, hogy miért van hogy a motorom szépen jár, de 2000alatti alapjáratot nehezen állítok be, mert leáll, és a melléklevegővel játszva alapjárat nem változik... egyébként nem rángat és nem is dadog ...5500fordulat körül már gatyogni kezd, mintha szabálytalanul robbanna és nem igen megy fölé, de azon nehézkesen tudok állítani...


- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Gyári etz-nek az alapjárata 1700 körül volt 2000 is tökéletes nekem is annyi van belőve jobb mivel visszakapcsoláskor nem kattog úgy a váltó.ambrusviktor írta: Ötletem így nemigen van, de csak egy tanács, hogy utángyártott fúvókákba ne bízz, egyébként a melléklevegő kicsavarásra alapjáratnemváltozás sajnos nálam is jelenség :S
Egyébként szerintem a kettő kitekerés kicsit sok, de ezt majd a nálam jobban hozzáértők megmondjákDe engem is érdekel, hogy miért van hogy a motorom szépen jár, de 2000alatti alapjáratot nehezen állítok be, mert leáll, és a melléklevegővel játszva alapjárat nem változik... egyébként nem rángat és nem is dadog ...5500fordulat körül már gatyogni kezd, mintha szabálytalanul robbanna és nem igen megy fölé, de azon nehézkesen tudok állítani...
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Rövid megjegyzés: Régóta keresek gyári papírtömítést a karbihoz (250ETZ), de csak gumit találtam; nemrég viszont a futármotorosboltnál találtam rendes papírt (250ft) és nagyon jó!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Ötletem így nemigen van, de csak egy tanács, hogy utángyártott fúvókákba ne bízz, egyébként a melléklevegő kicsavarásra alapjáratnemváltozás sajnos nálam is jelenség :STergi írta:Sziasztok.
ETZ mocimat most raktam össze, eddig 150-es volt, de kiszakadt a kipufogó menet a hengerből, és 125-ös sikerült rá raknom.
A következő a hibajelenség: első rugásra indul, üresben ha megforgatom kb. 4000 fordulatig bedadog, majd onnan felfele pörög rendesen. A karbi úszószint beállítva, fúvókák tisztítva. A sublertű felülről a 2. helyen, levegőcsavar 2 ki. A melléklevegő csavart hiába tekerem negyed fordulatonként, szinte semmit nem változik a fordulat alapjáraton. A fúvókaméretek: üresjárati:35, főfúvóka: 120, szivató :70 "ha jól emlékszem." Tudom, hogy gyárilag 100-as főfuvóka kellene, de itt a környékünkön csak 150-es készletet kapni. tippetek? Én arra saccolok, hogy sokat kap.
Egyébként szerintem a kettő kitekerés kicsit sok, de ezt majd a nálam jobban hozzáértők megmondják

Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok.
ETZ mocimat most raktam össze, eddig 150-es volt, de kiszakadt a kipufogó menet a hengerből, és 125-ös sikerült rá raknom.
A következő a hibajelenség: első rugásra indul, üresben ha megforgatom kb. 4000 fordulatig bedadog, majd onnan felfele pörög rendesen. A karbi úszószint beállítva, fúvókák tisztítva. A sublertű felülről a 2. helyen, levegőcsavar 2 ki. A melléklevegő csavart hiába tekerem negyed fordulatonként, szinte semmit nem változik a fordulat alapjáraton. A fúvókaméretek: üresjárati:35, főfúvóka: 120, szivató :70 "ha jól emlékszem." Tudom, hogy gyárilag 100-as főfuvóka kellene, de itt a környékünkön csak 150-es készletet kapni. tippetek? Én arra saccolok, hogy sokat kap.
ETZ mocimat most raktam össze, eddig 150-es volt, de kiszakadt a kipufogó menet a hengerből, és 125-ös sikerült rá raknom.
A következő a hibajelenség: első rugásra indul, üresben ha megforgatom kb. 4000 fordulatig bedadog, majd onnan felfele pörög rendesen. A karbi úszószint beállítva, fúvókák tisztítva. A sublertű felülről a 2. helyen, levegőcsavar 2 ki. A melléklevegő csavart hiába tekerem negyed fordulatonként, szinte semmit nem változik a fordulat alapjáraton. A fúvókaméretek: üresjárati:35, főfúvóka: 120, szivató :70 "ha jól emlékszem." Tudom, hogy gyárilag 100-as főfuvóka kellene, de itt a környékünkön csak 150-es készletet kapni. tippetek? Én arra saccolok, hogy sokat kap.
Re: Üzemanyagellátás
zsakfos írta:Őszinte leszek.Igazából nem értem a kérdést.Hujber írta:Sziasztok!
Még új vagyok, régóta látogatom az oldalt, mindig is nagy vágyam volt egy MZ. Most hogy összejött, vettem egy nem épp hibátlan ETZ-t, aminek a felújításához szeretnék segítséget kérni.
Üzemanyag ellátás szempontjából jelenleg egy kérdésem van. Olvastam, hogy nem minden szűrő jó. Az lenne a kérdésem, hogy a linkben található benzinszűró szűrő részének az anyaga olyan e, ami nem gátolja az üzemanyag gondtalan áramlását?
http://plaza.unas.hu/plaza_artdet.php?a ... uro_fembol![]()
![]()
Ha egyszer benzinszűrő akkor miért gátolná a benzin átfolyását?
Szerintem jónak kell annak lennie!
Valamelyik oldalon olvastam róla, hogy nem mindegy milyen anyagból van. Köszi a válaszokat!
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is műanyag van,semmi baj vele.Ráadásul annak a fémszűrőnek az árán 10 darabot is lehet venni a műanyagból.
+ még ezen lehet látni,hogy mikor kell kitisztítani mert átlátszó.
+ még ezen lehet látni,hogy mikor kell kitisztítani mert átlátszó.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Nekem sima műanyag van és teljesen jó...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Őszinte leszek.Igazából nem értem a kérdést.Hujber írta:Sziasztok!
Még új vagyok, régóta látogatom az oldalt, mindig is nagy vágyam volt egy MZ. Most hogy összejött, vettem egy nem épp hibátlan ETZ-t, aminek a felújításához szeretnék segítséget kérni.
Üzemanyag ellátás szempontjából jelenleg egy kérdésem van. Olvastam, hogy nem minden szűrő jó. Az lenne a kérdésem, hogy a linkben található benzinszűró szűrő részének az anyaga olyan e, ami nem gátolja az üzemanyag gondtalan áramlását?
http://plaza.unas.hu/plaza_artdet.php?a ... uro_fembol


Ha egyszer benzinszűrő akkor miért gátolná a benzin átfolyását?
Szerintem jónak kell annak lennie!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Még új vagyok, régóta látogatom az oldalt, mindig is nagy vágyam volt egy MZ. Most hogy összejött, vettem egy nem épp hibátlan ETZ-t, aminek a felújításához szeretnék segítséget kérni.
Üzemanyag ellátás szempontjából jelenleg egy kérdésem van. Olvastam, hogy nem minden szűrő jó. Az lenne a kérdésem, hogy a linkben található benzinszűró szűrő részének az anyaga olyan e, ami nem gátolja az üzemanyag gondtalan áramlását?
http://plaza.unas.hu/plaza_artdet.php?a ... uro_fembol
Még új vagyok, régóta látogatom az oldalt, mindig is nagy vágyam volt egy MZ. Most hogy összejött, vettem egy nem épp hibátlan ETZ-t, aminek a felújításához szeretnék segítséget kérni.
Üzemanyag ellátás szempontjából jelenleg egy kérdésem van. Olvastam, hogy nem minden szűrő jó. Az lenne a kérdésem, hogy a linkben található benzinszűró szűrő részének az anyaga olyan e, ami nem gátolja az üzemanyag gondtalan áramlását?
http://plaza.unas.hu/plaza_artdet.php?a ... uro_fembol
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ez ugye nem a vízköves csatos ami ott volt az asztalon?Krepp írta:Mielőtt sorba hajigálnátok el a súbert....egy érdekes képet csináltam bambinál, avagy:"Enyhén kopott......." sorozat folytatódik:
A kép nem csal...a falvastagság valós

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Én is inkább e felé hajlok. Lehet, hogy hülyeség de nagyobb a bizalmam a BVF karbi felé mint egyéb nyugati gyártmányokhoz. Meg aztán ha már egyszer ezt gyártották hozzá és működött is /sőt még most is működik/ 34-évig akkor megérdemli a bizalmamat.Alfa írta: Perselyezés lesz már érzem

- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Mielőtt sorba hajigálnátok el a súbert....egy érdekes képet csináltam bambinál, avagy:"Enyhén kopott......." sorozat folytatódik:
A kép nem csal...a falvastagság valós


A kép nem csal...a falvastagság valós


Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ez határozottan jó érv, nekem elég sokat eszik mióta jól megy, főleg 2személlyel, és eléggé tud zavarni a hangja is néha. Perselyezés lesz már érzem 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
Nekem még Bambi azt mondta hogy baromi sokat számít az hogy mennyit kotyog a súber. Akkor tudtam szerezni egy alig kopott bvf karbit és azzal lett összerakva. Azóta egy személlyel 3-4 liter között van a fogyasztás két személlyel max fél literrel több. Tehát tényleg baromi sokat számít.Alfa írta:A perselyezést tegnap kérdeztem, 10 mátyás körüli az ára. Ennyiért Vaterán vadászhatsz Dellorto karibit PHBH 30 v 32.Nandor írta: Köszönöm a válaszokat. Azt hiszem most már felhívom ez ügyben sőt lehet, hogy a váltót is rendbe kellene rakatnom, és ki tudja még mit talál a szakavatott szem.
Dellorto
előny: nyugati karbi, jó árban megy hozzá az alkatrész.
hátrány: beállítani ki tudja megy-e, használt, tehát változó minőség, át is verhetnek vele
Perselyezés
előny: acélpersely, tehát örökélet, súber esztergálása bennevan (pár tizedet kell levenni az eredetiből), és újat is méretpontosra tudsz gyártatni ha kellene.
hátrány: ugyanaz a BVF mint volt.
Nekem is nagy dilemma mi is legyen...
Szerintem jobb megperselyeztetni, mert utána lehet hogy a nyugatit be se tudod állítani. Meg ki tudja azt milyen gépre tervezték, hogy fog menni vele.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A perselyezést tegnap kérdeztem, 10 mátyás körüli az ára. Ennyiért Vaterán vadászhatsz Dellorto karibit PHBH 30 v 32.Nandor írta:Köszönöm a válaszokat. Azt hiszem most már felhívom ez ügyben sőt lehet, hogy a váltót is rendbe kellene rakatnom, és ki tudja még mit talál a szakavatott szem.MrDok írta: Bambi, perselyezés.
Dellorto
előny: nyugati karbi, jó árban megy hozzá az alkatrész.
hátrány: beállítani ki tudja megy-e, használt, tehát változó minőség, át is verhetnek vele
Perselyezés
előny: acélpersely, tehát örökélet, súber esztergálása bennevan (pár tizedet kell levenni az eredetiből), és újat is méretpontosra tudsz gyártatni ha kellene.
hátrány: ugyanaz a BVF mint volt.
Nekem is nagy dilemma mi is legyen...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a válaszokat. Azt hiszem most már felhívom ez ügyben sőt lehet, hogy a váltót is rendbe kellene rakatnom, és ki tudja még mit talál a szakavatott szem.MrDok írta: Bambi, perselyezés.

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Bambi, perselyezés.Nandor írta:Sziasztok!
Teljesen szétkopott a karbim. Tud valaki olyan karbit amire ki lehet cserélni és az ára is emberi ésszel felfogható?![]()
Valahol olvastam azt is, hogy a régit meg lehet perselyezni, esetleg tud valaki ilyen helyet?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Jah értem...bocsánat... hát oda nem tudom, mit lehet...akkor nagyon elnéztem... azt hittem azért szív falsot stb mert... bocsi.Nandor írta:Nem, a hengertolattyú /köznapi nevén súber, síber stb./ van kikopva ill. a karbi a tolattyút befogadó része. Lehet, hogy oda nem is lehet perselyt rakni, és csak én értettem félre valamit?ambrusviktor írta: hmm hát akkor a karburátorra kellene csináltatnod gyűrűt, nem arra gondolsz?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Nem, a hengertolattyú /köznapi nevén súber, síber stb./ van kikopva ill. a karbi a tolattyút befogadó része. Lehet, hogy oda nem is lehet perselyt rakni, és csak én értettem félre valamit?ambrusviktor írta: hmm hát akkor a karburátorra kellene csináltatnod gyűrűt, nem arra gondolsz?

- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
hmm hát akkor a karburátorra kellene csináltatnod gyűrűt, nem arra gondolsz? Ezt szerintem a legtöbb esztergályos meg tudja csinálni, itt legalábbis megtudták. A csonkból kiesztergálnak egy picit hogy korrekt kör legyen, a karbi végére meg gyűrűt tesznek.Nandor írta:A hengertolattyú és annak a háza van kikopva. Sajnos már annyira, hogy a csörgés mellett olyan sok levegőt enged át elzárt állapotba is, hogy az egész karburálást is elrontja.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
A hengertolattyú és annak a háza van kikopva. Sajnos már annyira, hogy a csörgés mellett olyan sok levegőt enged át elzárt állapotba is, hogy az egész karburálást is elrontja.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Üzemanyagellátás
Vagy csináltatni bele egy kicsit nagyobb súbert, ha az van elkopva.
De szterintem elég borsos lenne az ára.
De szterintem elég borsos lenne az ára.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Attól függ hol kopott szét, az enyém perselyezve van, már ha ugyanarról beszélünk. Nekem ott volt elkopva, ahol a szívócsonkba belemegy, és elvittem egy esztergályoshoz, aki ráoperált egy oda passzoló rézgyűrűt 1000ft ért. Egyébként ha jól tudom, Bambi is szokott ilyesmit csináltatni.Nandor írta:Sziasztok!
Teljesen szétkopott a karbim. Tud valaki olyan karbit amire ki lehet cserélni és az ára is emberi ésszel felfogható?![]()
Valahol olvastam azt is, hogy a régit meg lehet perselyezni, esetleg tud valaki ilyen helyet?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég