Szerintem a 250-es MZ-k,rosszul tuningolhatók,mert a főtengelyvégén van a kuplung.Ezzel a jelentős plusz súllyal nem igen lehet mit kezdeni.Motoros pályafutásom alatt,két 250-es etz-m is volt,de a fáradtságot sem vettem,hogy utána járjak a tuningolásnak.A fogyasztás az egyiken 8-9liter volt,a másikon 12-14liter,a mostani üzemanyag árak mellett,ez egy nagyon fontos szempont,és nem hiszem hogy annyira meg lehet vadítani a 250-est,hogy a kapott néhány ló,és a plusz fogyasztás megérje.Mivel mi(MZ-sek)nem a tehetős motorosok közé tartozunk,még kevesebbet tudsz majd motorozni,mert nem lesz pénzed benzinre.A vérbeli motorosnak mindegy milyen motorja van,csak működjön,és sokat lehessen menni vele.bambi írta:Lehet leszedni,de nem sok jön le belőle,ha csak ki nem marod belül a sonkát,és lezárod,viszont sokat onnan sem szabad kiszedni,mert az átmérő miatt nem fogod utána tudni kicentrirozni.Ott van még a kuplung,abból lehet bőségesen könnyíteni az úgynevezett malomkerékkel együtt. KB 1 kg is leszethetö,ezzel is pörgősebb lesz a motor.mferi77 írta:Sziasztok!
Mivel motorfelújítás előtt állok (TS 250) ezért szeretnék kérni néhány gyakorlati tanácsot "tuning" ügyileg. Jórészt a tuningot a főtengelyre értem.Lehet-e a sonkák átmérőjével illetve vastagságával játszani bűntetlenül?Egyáltalán érdemes a főtengelyhez hozzányúlni.Nem várok bődületes eredményeket csak annyit szeretnék,hogy egy picit pörgősebb legyen mint ahogy kigurult a gyárból.Várom a véleményeket,hozzászólásokat.
Előre is köszi.
Tuning
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Tuning
Re: Tuning
Lehet leszedni,de nem sok jön le belőle,ha csak ki nem marod belül a sonkát,és lezárod,viszont sokat onnan sem szabad kiszedni,mert az átmérő miatt nem fogod utána tudni kicentrirozni.Ott van még a kuplung,abból lehet bőségesen könnyíteni az úgynevezett malomkerékkel együtt. KB 1 kg is leszethetö,ezzel is pörgősebb lesz a motor.mferi77 írta:Sziasztok!
Mivel motorfelújítás előtt állok (TS 250) ezért szeretnék kérni néhány gyakorlati tanácsot "tuning" ügyileg. Jórészt a tuningot a főtengelyre értem.Lehet-e a sonkák átmérőjével illetve vastagságával játszani bűntetlenül?Egyáltalán érdemes a főtengelyhez hozzányúlni.Nem várok bődületes eredményeket csak annyit szeretnék,hogy egy picit pörgősebb legyen mint ahogy kigurult a gyárból.Várom a véleményeket,hozzászólásokat.
Előre is köszi.
Re: Tuning
Sajnos itthon nem nagyon csináltak forgótárcsás MZ-t.Anno a gyárban Evren Bischoff csinált forgótárcsás mz-ket.Egy ilyen blokk a Budamotornál van Nyitrai úrnál,nála próbálkozz hátha segít neked.csoka írta:végig olvastam a tuning fórumot,és nagyon átfogó képet kaptam az etz125 lehetőségeiről.A vezérlőtárcsás motorblokk érdekel a legjobban.Sajnos erről van a legkevesebb információ.Valamelyikőtök nem próbálkozott ilyen átalakítással?Esetleg leírás a megépítéshez?
Re: Tuning
Sziasztok!
Mivel motorfelújítás előtt állok (TS 250) ezért szeretnék kérni néhány gyakorlati tanácsot "tuning" ügyileg. Jórészt a tuningot a főtengelyre értem.Lehet-e a sonkák átmérőjével illetve vastagságával játszani bűntetlenül?Egyáltalán érdemes a főtengelyhez hozzányúlni.Nem várok bődületes eredményeket csak annyit szeretnék,hogy egy picit pörgősebb legyen mint ahogy kigurult a gyárból.Várom a véleményeket,hozzászólásokat.
Előre is köszi.
Mivel motorfelújítás előtt állok (TS 250) ezért szeretnék kérni néhány gyakorlati tanácsot "tuning" ügyileg. Jórészt a tuningot a főtengelyre értem.Lehet-e a sonkák átmérőjével illetve vastagságával játszani bűntetlenül?Egyáltalán érdemes a főtengelyhez hozzányúlni.Nem várok bődületes eredményeket csak annyit szeretnék,hogy egy picit pörgősebb legyen mint ahogy kigurult a gyárból.Várom a véleményeket,hozzászólásokat.
Előre is köszi.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Tuning
végig olvastam a tuning fórumot,és nagyon átfogó képet kaptam az etz125 lehetőségeiről.A vezérlőtárcsás motorblokk érdekel a legjobban.Sajnos erről van a legkevesebb információ.Valamelyikőtök nem próbálkozott ilyen átalakítással?Esetleg leírás a megépítéshez?
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2010.03.27. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: Tuning
Az Optimizert felejtsétek el, nagyon gagyi. Ami jó és ingyenes (bár jóval bonyolultabb) szimulátor az a Lotus Engine Simulation
http://www.lotuscars.com/engineering/en ... -downloads
http://www.lotuscars.com/engineering/en ... -downloads
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Tuning
Optimizert már értem. A többit meg majd szép sorjában. Valószínűleg elsőre egy tisztességesen összerakott TS150 lesz.
Utána is nézek van-e INA alsó tűgörgő 25x31x17 méretben.
Utána is nézek van-e INA alsó tűgörgő 25x31x17 méretben.
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Ati, Bazz'
Mi lenne ha értenél is hozzá....
Mi lenne ha értenél is hozzá....
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Ilyenben nem szívesen adnék tanácsot, egyrészt én nem értek hozzá, bár a recept ugyanaz de én mindig 250- nel foglalkoztam.
Már írtam, hogy nem vagyok nagy tuning szaki, csak érdekel.
Másrészt ez a 2T olyan, hogy minden mindennel összefügg, ha valahol belenyúlsz ezer másik helyen is bele kell nyúlni.
Harmadrészt egy tuningolt motorral motorozni nem annyira egyszerű, mint ahogy azt a széria MZ-nél az ügyes gyári mérnökök kitalálták.
Lehet, hogy tuti jó tuning lesz, de nem a te stílusodnak megfelelő gép lesz belőle és utálni fogod.
Szerintem ezért mástól sem fogsz konyhakész tuning receptet kapni.
De van egy halom program amivel nem kell olyan sokat agyalni, minden kiszámolható.
Az optimizer az felhasználás szempontjából egy brutál bonyolult program.
Én úgy indultam el vele, hogy kinyitottam egy mintafájlt, mert ha valamit elírsz nem is hajlandó elindulni a szemétláda.
Beírtam amit egy széria Mz-ről tudni lehet.
Azután beírtam azok középértékét, amit nem lehet tudni (égés hatékonysági mutató és barátai).
Nem nagy durranás, a neten megtalálhatóak a szélső értékek.
Azután a netről vadászott szélső értékek között maradva addig finomítottam míg kiadta a széria motor adataival a széria motor értékeit.
Ez lett az alap adatbázisom, minden módosítást ebből indítottam.
Nem hangzik túl bonyolultnak, pedig az!
Kell hozzá egy csomó segéd program, amivel az egyéb számítások megoldhatóak, (Hengerfej optimalizáló, felömlő keresztmetszet számító, stb stb.) ezen pedig szerintem elég jól letesztelhető az eredmény.
Már írtam, hogy nem vagyok nagy tuning szaki, csak érdekel.
Másrészt ez a 2T olyan, hogy minden mindennel összefügg, ha valahol belenyúlsz ezer másik helyen is bele kell nyúlni.
Harmadrészt egy tuningolt motorral motorozni nem annyira egyszerű, mint ahogy azt a széria MZ-nél az ügyes gyári mérnökök kitalálták.
Lehet, hogy tuti jó tuning lesz, de nem a te stílusodnak megfelelő gép lesz belőle és utálni fogod.
Szerintem ezért mástól sem fogsz konyhakész tuning receptet kapni.
De van egy halom program amivel nem kell olyan sokat agyalni, minden kiszámolható.
Az optimizer az felhasználás szempontjából egy brutál bonyolult program.
Én úgy indultam el vele, hogy kinyitottam egy mintafájlt, mert ha valamit elírsz nem is hajlandó elindulni a szemétláda.
Beírtam amit egy széria Mz-ről tudni lehet.
Azután beírtam azok középértékét, amit nem lehet tudni (égés hatékonysági mutató és barátai).
Nem nagy durranás, a neten megtalálhatóak a szélső értékek.
Azután a netről vadászott szélső értékek között maradva addig finomítottam míg kiadta a széria motor adataival a széria motor értékeit.
Ez lett az alap adatbázisom, minden módosítást ebből indítottam.
Nem hangzik túl bonyolultnak, pedig az!
Kell hozzá egy csomó segéd program, amivel az egyéb számítások megoldhatóak, (Hengerfej optimalizáló, felömlő keresztmetszet számító, stb stb.) ezen pedig szerintem elég jól letesztelhető az eredmény.
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Tuning
Atilla !!
Ha lenne valami használható infód TS125, 150-hez, az érdekelne. Pl. vezérlési szögek.
125-ös henger, hengerfej, 56,5-ös gyári dugó már adott.
Optimizert használom én is. Már majdnem sikerült a gyári adatok megadásával egy gyárival egyező görbét kihozni belőle. Teljesítmény stimmel (TS125-7,5kW), de a hozzá tartozó fordulatszám 500-1000 1/min-el alacsonyabb.
Ha lenne valami használható infód TS125, 150-hez, az érdekelne. Pl. vezérlési szögek.
125-ös henger, hengerfej, 56,5-ös gyári dugó már adott.
Optimizert használom én is. Már majdnem sikerült a gyári adatok megadásával egy gyárival egyező görbét kihozni belőle. Teljesítmény stimmel (TS125-7,5kW), de a hozzá tartozó fordulatszám 500-1000 1/min-el alacsonyabb.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Tuning
A nyomaték szerintem nem csökken mivel az össze függ a dugattyú átmérőtől, a süritéstől, a dugattyú tömegétől...stbkr írta: Nyomaték nem csökkent le? Gondolok itt a megbolygatott gázlengésekre, meg a kisebb dugattyútömegre.
kr
Ennél a szituációnál az átömlő gáz sebessége nő, még az átömlés minősége is javulhat.
A felfelé mozgó dugattyú alatt nagyobb vákuum keletkezik.Ez által több üzemanyag-levegő keverék jut a forgattyúsházba.
Ha ehhez egy pöpec rezot rakunk akkor elég jó teljesítmény pluszt hozhatunk ki a motorból.
Szerintem.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Ez csak egy része a tuningnak, így nem tudom pontosan. Le szoktam modellezni, mielőtt nekiállnék a hardvert bütykölni, de nem emlékszem a pontos adatokra. Egyébként az Optimizer nevű pogit használom. Hát nem egyszerű, de ha gondolod lemodellezem külön csak ezt és megmondom.
De nem sok vizet zavar ám, kicsit jobban megy, de inkább a nagyobb fordulatszámtűrés a lényege.
Mert a tuningtól összességében természetesen nőtt a forgatónyomaték, csak az a bibi, hogy nagyon szűk lett a használható fordulatszám tartomány és persze a magas fordulatszám felé tolódott.
Valahol van egy nyomatékgörbém és egy teljesítménygörbém róla, ha előkerítem feltöltöm.
Azóta azt hiszem magamról, hogy okosodtam!
Úgyhogy most alacsony fordulatú örök életű túrás tuningra gyúrok, azzal a bizonyos 11mm-vel alacsonyabb dugóval és persze még sok mással. Az lesz az igazi nem ez.
Ilyen játék ez, sosincs vége!
De nem sok vizet zavar ám, kicsit jobban megy, de inkább a nagyobb fordulatszámtűrés a lényege.
Mert a tuningtól összességében természetesen nőtt a forgatónyomaték, csak az a bibi, hogy nagyon szűk lett a használható fordulatszám tartomány és persze a magas fordulatszám felé tolódott.
Valahol van egy nyomatékgörbém és egy teljesítménygörbém róla, ha előkerítem feltöltöm.
Azóta azt hiszem magamról, hogy okosodtam!
Úgyhogy most alacsony fordulatú örök életű túrás tuningra gyúrok, azzal a bizonyos 11mm-vel alacsonyabb dugóval és persze még sok mással. Az lesz az igazi nem ez.
Ilyen játék ez, sosincs vége!
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Tuning
Attila, gondolom ez az átalakítás a teljesítményt szolgálta. Nyomaték nem csökkent le? Gondolok itt a megbolygatott gázlengésekre, meg a kisebb dugattyútömegre.
kr
kr
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Mint írtam gőzöm sincs "hivatalosan" hogy mérik, de a mérés már szimpatikusabb.csikin írta:Pedig a forgattyús ház térfogatába jócskán beleszámít a dugattyú alatti térfogat is. Úgy kell mérni, hogy a dugattyú felső holtponti helyzetbe állítjuk. A motort úgy helyezzük el, hogy a szívónyílás legyen a legmagasabb pontja. Beletöltjük a mérőfolyadékot, úgy hogy a szívócsonkba már ne jusson, vagyis a hengerfalig. Ez a forgattyús ház térfogata.
Valahogy így mérném én is.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Ebben nagyjából egyet értünk, de a gázt szerintem nem nagyon érdekli, hogy ott egy tér tető nélkül.young boys írta:Atilla írta:Én kijavítanálak, de gőzöm sincs hogy mérik
tehát kevesebb a holt tér a forgattyúsházban,
A dugattyú leegyszerűsítve ugye olyan mint egy pohár, elég nagy hely van benne, ezért én beleszámolom a dugótető aljáig az egész teret.
Mitől ne lenne az a forgattyús tér része, ha nem választja el őket egymástól semmi?
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Pedig a forgattyús ház térfogatába jócskán beleszámít a dugattyú alatti térfogat is. Úgy kell mérni, hogy a dugattyú felső holtponti helyzetbe állítjuk. A motort úgy helyezzük el, hogy a szívónyílás legyen a legmagasabb pontja. Beletöltjük a mérőfolyadékot, úgy hogy a szívócsonkba már ne jusson, vagyis a hengerfalig. Ez a forgattyús ház térfogata.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Tuning
[quote="Atilla"]Én kijavítanálak, de gőzöm sincs hogy mérik
tehát kevesebb a holt tér a forgattyúsházban,[quote]
A forgattyúsház a motornak azon része ahol a főtengely forog...
Maradjunk ennyiben...
tehát kevesebb a holt tér a forgattyúsházban,[quote]
A forgattyúsház a motornak azon része ahol a főtengely forog...
Maradjunk ennyiben...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
A csapszeg teteje és a dugattyú felső éle közti távolság a fejmagasság.
Ha valahol dugót rendelsz méretre, azt kell megadni fejmagasságnak.
Ha valahol dugót rendelsz méretre, azt kell megadni fejmagasságnak.
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Tuning
Nem a csapszeg középpont és a dugó felső éle? Pont ma mértem TS150-nél ez 32mm ha minden igaz. Az egész dugó meg 62.KILL3R etz írta:Ha jól tudom a csapszeg középpontja, és a dugattyú legmagasabb pontja közt mérhető távolság.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Ha jól tudom a csapszeg középpontja, és a dugattyú legmagasabb pontja közt mérhető távolság.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
Mi az a dugattyú fejmagasság?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Én kijavítanálak, de gőzöm sincs hogy mérik
Én logikám szerint belemérném a dugattyút is.
A logikám:
Az alacsonyabb fejmagasságú dugattyúhoz leszeded a hengertalpat, ezzel megy vele a vezérlés is. (kivéve a beömlőt, azt kicsit utána kell munkálni)
Alsó holtponton a dugattyú alatt kisebb lesz a tér, tehát kevesebb a holt tér a forgattyúsházban, a lökethossz pedig ugyanaz, ezért a nagyobb lesz a vákuum, mire a beömlő kinyit. Ezért szerintem több keveréket szív be. Azután a dugó elindul lefelé és a több keveréket kisebb helyre nyomja össze, és mire kinyitnak a felömlők a normálnál fejmagasságú dugattyúhoz képest nagyobb lesz a nyomás.
Tehát a forgattyús ház holttere csökken az alacsonyabb fejmagasságú dugattyúval.
És persze jól megborul tőle a vezérlés.
Szerintem...
Az ETZ elképesztően nagy fejmagasságú dugóval készül, a saját logikámat követve az enyém 8mm-vel alacsonyabb és nem bántam meg, a fordulatszámot is jobban kedveli.
Hogy őszinte legyek, ősszel vettem Bambitól egy 11mm- vel alacsonyabbat, de ez majd a következő projekt lesz, előtte a jelenleginek még szét kell esni...
De ez tényleg csak az én logikám, javítsatok, ha rosszul gondolom!
Én logikám szerint belemérném a dugattyút is.
A logikám:
Az alacsonyabb fejmagasságú dugattyúhoz leszeded a hengertalpat, ezzel megy vele a vezérlés is. (kivéve a beömlőt, azt kicsit utána kell munkálni)
Alsó holtponton a dugattyú alatt kisebb lesz a tér, tehát kevesebb a holt tér a forgattyúsházban, a lökethossz pedig ugyanaz, ezért a nagyobb lesz a vákuum, mire a beömlő kinyit. Ezért szerintem több keveréket szív be. Azután a dugó elindul lefelé és a több keveréket kisebb helyre nyomja össze, és mire kinyitnak a felömlők a normálnál fejmagasságú dugattyúhoz képest nagyobb lesz a nyomás.
Tehát a forgattyús ház holttere csökken az alacsonyabb fejmagasságú dugattyúval.
És persze jól megborul tőle a vezérlés.
Szerintem...
Az ETZ elképesztően nagy fejmagasságú dugóval készül, a saját logikámat követve az enyém 8mm-vel alacsonyabb és nem bántam meg, a fordulatszámot is jobban kedveli.
Hogy őszinte legyek, ősszel vettem Bambitól egy 11mm- vel alacsonyabbat, de ez majd a következő projekt lesz, előtte a jelenleginek még szét kell esni...
De ez tényleg csak az én logikám, javítsatok, ha rosszul gondolom!
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Tuning
Szerintem meg a hengerfej.kiszsebi írta:miért, mi zárja le a teret fölülről? nem a dugó?young boys írta:Mi köze van a dugattyúnak a forgattyús ház térfogatához?
Mivel a dugattyú alsó holtpontban nyitja Az átömlő csatornákat.
Viccet félre téve... a dugattyú a forgattyúsház elősűrítésebe szól bele.
Tudtommal a forgattyúsház térfogatát úgy mérik hogy leveszik a hengert és a dugót a forgattyús házat feltöltik valamilyen nem párolgó folyadékkal majd azt mérőedénybe kiöntve megmérik a folyadékot és ez alapján határozzák meg a forgattyúsház térfogatát.
Vagyis a dugattyút nem mérik bele.
Javits ki ha tévednék...
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Tuning
miért, mi zárja le a teret fölülről? nem a dugó?young boys írta:Mi köze van a dugattyúnak a forgattyús ház térfogatához?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Tuning
Mi köze van a dugattyúnak a forgattyús ház térfogatához?Atilla írta:Tegyél bele egy alacsonyabb fejmagasságú dugattyút és már csökken is a forgattyúsház térfogata. Ráadásul a fordulatszámot is jobban tűri.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Tuning
mitől csökkenneAtilla írta:Tegyél bele egy alacsonyabb fejmagasságú dugattyút és már csökken is a forgattyúsház térfogata. Ráadásul a fordulatszámot is jobban tűri.
A viz szalad, a kő marad!
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Tegyél bele egy alacsonyabb fejmagasságú dugattyút és már csökken is a forgattyúsház térfogata. Ráadásul a fordulatszámot is jobban tűri.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Tuning
A forgattyúsház a főtengely méretéhez igazodik, azt pedig 250-251-eseknél nem tudod kisebbre venni, mert kevés lesz az anyagvastagság az alsó csap és a sonka széle között!csdani írta:Szevasztok!
Blokkgenerál előtt állok, ezért most van lehetőség némi finom tuningra a 75,75-re fúrt Kanuni dugó mellett.
Elsősorban azok tapasztalatára vagyok kíváncsi, akik forgattyúsház térfogatának csökkentését csinálták (persze mást nem nagyon, mert nem akarom szarráreszelni.)
Ami megtehető: a főtengely könnyítése, kuplungkönnyítés, felömlők-, henger alakítgatása, rezonátor készítése.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2010.04.25. 15:05
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronhorpács
Re: Tuning
Sziasztok! Egy Etz 250 tulajdonosa vagyok,nem rég vagyok ebben az mz világban de viszont már eléggé ujjítgatom a vasat! Olyan gondom lenne hogy vettem most egy hosszabb gáz bovdent és hogy ezt merre vezessem el mert ha enm fűzöm be sehova akkor eléggé ki lóg,viszont az sem jó ha szorul...
Egresits László
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Tuning
Szevasztok!
Blokkgenerál előtt állok, ezért most van lehetőség némi finom tuningra a 75,75-re fúrt Kanuni dugó mellett.
Elsősorban azok tapasztalatára vagyok kíváncsi, akik forgattyúsház térfogatának csökkentését csinálták (persze mást nem nagyon, mert nem akarom szarráreszelni.)
Blokkgenerál előtt állok, ezért most van lehetőség némi finom tuningra a 75,75-re fúrt Kanuni dugó mellett.
Elsősorban azok tapasztalatára vagyok kíváncsi, akik forgattyúsház térfogatának csökkentését csinálták (persze mást nem nagyon, mert nem akarom szarráreszelni.)
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Jól tetted, hogy nem raktál fel!Atilla írta:Még ifjú titán koromban kitaláltam, hogy az MZ teljes elektromosságát beépítem a jól szigetelt száraz légszűrőházba, diódával- fesszabályzóval -gyújtáskapcsolóval, szóval mindennel együtt.
Akkor merült fel bennem a direktszűrő, szerencsére lusta voltam nekiállni!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Még ifjú titán koromban kitaláltam, hogy az MZ teljes elektromosságát beépítem a jól szigetelt száraz légszűrőházba, diódával- fesszabályzóval -gyújtáskapcsolóval, szóval mindennel együtt.
Akkor merült fel bennem a direktszűrő, szerencsére lusta voltam nekiállni!
Akkor merült fel bennem a direktszűrő, szerencsére lusta voltam nekiállni!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Direktszűrőt fel lehet tenni, csak nem a 2000Ft-osat, hanem mondjuk a 10000Ft-osat és nem árt hozzá légszűrő sprayt használni és 3000-enként tisztítani. Szóval nem éri meg vele foglalkozni. Ha az ember vesz egy normális szűrőt és egy sprayt, akkor ott van 12000Ft-nál.Gaszika írta:Ha felteszed a direkt szűrő akkor lassan elbúcsúzhacc a hengeredtől simsonos tapasztalat
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Én tudok, írj privit!Etzlaci46 írta:Sziasztok királyok!
Nem tud valaki véletlenül Dellorto vagy Keihin márkájú 34-36 mm torkú karburátort,eladót?????
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2010.04.25. 15:05
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronhorpács
Re: Tuning
Sziasztok királyok!
Nem tud valaki véletlenül Dellorto vagy Keihin márkájú 34-36 mm torkú karburátort,eladót?????
Nem tud valaki véletlenül Dellorto vagy Keihin márkájú 34-36 mm torkú karburátort,eladót?????
Egresits László
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Tuning
Ha felteszed a direkt szűrő akkor lassan elbúcsúzhacc a hengeredtől simsonos tapasztalat
Re: Tuning
Szia!
Használd a keresőt már nagyon sokszor kitárgyaltuk ezeket a dolgokat, illetve cikk is van a honlapon erről.
Ne tegyél direktszűrő a karbira!
Üdv
Samu
Használd a keresőt már nagyon sokszor kitárgyaltuk ezeket a dolgokat, illetve cikk is van a honlapon erről.
Ne tegyél direktszűrő a karbira!
Üdv
Samu
Vadmotoros írta:Sziasztok! Kis segítséget, tanácsokat, esetleg tapasztalatokat szeretnék kérni. Van egy 125-s etz-m és most át akarom alakítani az egészet ilyen egykerekezős stunt-s gépre és tervek szerint minden le kerül róla és az mz gyújtás helyett egy babetta gyújtást szeretnék rátenni. Valaki tudna nekem írni tapasztalatokat, tanácsokat ezzel kapcsolatban??? Mik az előnyei hátrányai, érdemes-e rátenni a babetta gyújtást stb?? Esetleg érdemes lenne e rátenni egy direkt szűrőt a karbira vagy a gyárinál nincs jobb megoldás?? Köszönöm szépen előre is a válaszokat!
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2009.11.03. 21:25
- MZ-d típusa: Mz Etz 125
Re: Tuning
Sziasztok! Kis segítséget, tanácsokat, esetleg tapasztalatokat szeretnék kérni. Van egy 125-s etz-m és most át akarom alakítani az egészet ilyen egykerekezős stunt-s gépre és tervek szerint minden le kerül róla és az mz gyújtás helyett egy babetta gyújtást szeretnék rátenni. Valaki tudna nekem írni tapasztalatokat, tanácsokat ezzel kapcsolatban??? Mik az előnyei hátrányai, érdemes-e rátenni a babetta gyújtást stb?? Esetleg érdemes lenne e rátenni egy direkt szűrőt a karbira vagy a gyárinál nincs jobb megoldás?? Köszönöm szépen előre is a válaszokat!
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Tuning
Valami ilyesmit kéne kihozni kis Ts-ből, de esélytelennek látom, mert nem fér el.
Találtam egy német leírást, ami nagyon hasonló a lenti cikksorozathoz. ES125-ről és TS250-ről van benne szó. Annyival több, hogy van benne kipufogó terv is.
link:
http://docs8.chomikuj.pl/305535283,0,0, ... ung_MZ.pdf
Találtam egy német leírást, ami nagyon hasonló a lenti cikksorozathoz. ES125-ről és TS250-ről van benne szó. Annyival több, hogy van benne kipufogó terv is.
link:
http://docs8.chomikuj.pl/305535283,0,0, ... ung_MZ.pdf
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Tuning
Elméletileg 2 fajta ETZ 150 létezik.
9kW (5800-6000 1/min)
szívó: 151 fok
átömlő: 114
kipufogó: 169,5
10,5kW (6200-6500 1/min)
szívó: 155
átömlő: 120
kipu: 179
(Furat, löket, hengerfej térfogat egyforma.)
9kW (5800-6000 1/min)
szívó: 151 fok
átömlő: 114
kipufogó: 169,5
10,5kW (6200-6500 1/min)
szívó: 155
átömlő: 120
kipu: 179
(Furat, löket, hengerfej térfogat egyforma.)
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Hát, nem is akartam a cikk szerint egy az egyben nekiállni MZ-t faragni.
Gondolom egy ilyen újságcikk nem a szerelőknek szól, hanem a laikusoknak próbálja meg érthetően leírni a dolgot.
Szóval nem is vártam tőle sokat, csak érdekel a téma, kíváncsi vagyok miket ír.
Gondolom egy ilyen újságcikk nem a szerelőknek szól, hanem a laikusoknak próbálja meg érthetően leírni a dolgot.
Szóval nem is vártam tőle sokat, csak érdekel a téma, kíváncsi vagyok miket ír.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2010.11.26. 14:01
- MZ-d típusa: MZ-Honda-P20-CZ175
- Tartózkodási hely: Vadkenderes
Re: Tuning
Üdv. Nekem megvan ez a leirás, de gagyiszar az egész. Hiányos. Pl, ami le van irva a hengerröl, azzal vannak bajok. Sima 2 felömlös, csak a vezérlési idök, és a méretek vannak változtatva. Olyan jo, hogy nekem be sem indult vele a motorom. Pedig egy egész télen át reszeltem, meg vakarásztam. Ir a karbirol, is, meg mindenféle másrol, de amikor elkezded csinálni, rájössz, hogy hiányos. Minden részböl hiányzik valami aproság. Az egész leirásbol a fötengely ér valamit.Atilla írta:Írja a cikk végén, hogy foglalkozik még vezérléssel, kipufogóval stb. stb.
Az a rész nincs meg valakinek? Érdekes lehet az is!
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Tuning
Van 2db tartalék Ts125 blokkom így megpróbálom az Optimizer nevezetű programba betáplálni a gyári, valós adatokat és egy gyárihoz hasonlító görbét összehozni kiindulási alapnak.
Legalább egy-egy paraméter változtatásának hatását ki tudom próbálni vele.
Hajtókar hosszát nem tudja véletlenül valaki pontosan? Számolgatva 120mm körül lehet.
Legalább egy-egy paraméter változtatásának hatását ki tudom próbálni vele.
Hajtókar hosszát nem tudja véletlenül valaki pontosan? Számolgatva 120mm körül lehet.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Fel vannak töltve a főoldalon. Cikkek, vagy szerelés, vagy valahol. Tudom, mert én már olvastam itt. Asszem...
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Írja a cikk végén, hogy foglalkozik még vezérléssel, kipufogóval stb. stb.
Az a rész nincs meg valakinek? Érdekes lehet az is!
Az a rész nincs meg valakinek? Érdekes lehet az is!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Conus: Azt oda kell csinálni És a 120-as sonkát nem tudod 120ra esztergálni. Haverom megcsinálta már ezt, elég jó lett.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Tuning
és a főtengely sonkán az a két lyuk a hajtókar mellett az ott micsoda?csikin írta:Ezt benézted mert kis MZ-hez jóconus írta:sajnos nem. ez etz 250-hez való.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég