Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Ezért kell Dellorto karbit felrakni, mert sok robogón az van és csak 600ft a fúvóka. 8)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2739
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nem lehetetlen venni kisebb alapjáratit a bingbe. Én kicsit túldörzsáraztam az enyémben (mert kicsi volt), ami így télen jó, de nyáron nem lesz az. Szóval én utánanéztem és van, vagy tudnak hozni. (ismert MZ -boltok)

Csakhogy 2-3000 ft az ára.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Én azt javasolnám, hogy mindig fentről kezd a beállítást a legnagyobb fúvókával és onnan szegényítsd a keveréket míg jó nem lesz.
Ha túl sokat kap, max beköpi a gyertyát, viszont ha lentről kezded és túl keveset, akkor megszorulhat, mint Micimackó mikor a nyúlhoz ment mézet zabálni! :D

Egyébként sok sikert hozzá, ez jó játék! =D>
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2888
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Tapasztalat a Bing karbival, kis eTZ-n

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Na, próbálkoztam a Binggel. Elsőre a benne lévő eredeti 105-ös fúvókával állandóan beköpte a gyertyát, olyan sokat kapott. Szereztem fúvókákat (mert ugye ez nem azonos a BVF-fel :( ) Nyakastól (ezért köszönet neki!). 90, 95 és 100-as méretben. Mivel az időjárás nem igazán kedvez a szerelgetéshez és a beállításhoz (műhely teljes hiánya), egyenlőre a legkisebbel kezdtem, azaz a 90-essel. Hát, ezzel olyan fehér lett a gyertya, mint a menyasszonyi ruha... vagy a háztartási gépek. Viszont alapjárati fordulat közelében meg érezhetően sokat kapott. Az alapjárati fúvóka 45-ös. Ráadásul olyan kiképzése van, mint egyéb karbikban a féklevegő fúvókáknak :( , tehát ezt nem egyszerű cserélni. Esetleg átméretezni...
Tegnapi teszt során alacsony fordulaton nagyon erőtlen volt, magason szintúgy. A középső tartományban meg ment rendesen, de azt az 1500-as tartományt nehéz volt tartani (3000 és 4500 között).
Hasonlításképpen: a BFV karbi gyári fúvókája 115 volt, az alapjárati pedig 40. Hát, fogok vele szívni eleget. Jó hír viszont az, hogy a klubban van egy ember, aki mindig segít, akár telefonon is. Őt úgy hívja itt mindenki, hogy a Mester. Szóval, nekem is sokat segített, remélem fog is... Ezúton is köszönet neki mindezért! Ugye mindenki ráismer :!: :?: :lol:
Remélem, lesz még olyan idő, amikor tudok szerelni és tesztelni (terheléssel :twisted: ) is a rettentően várt tavasz előtt.

Sz@r a helyzet, de tudom, hogy nem reménytelen...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

kiszsebi írta:na, ma ehhez jutottam hozzá:
Kép
:D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2888
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

na, ma ehhez jutottam hozzá:
Kép
igaz, a kép elég 5z@r, ezt nézzétek el nekem!
Bing 24-es, tényleg nem kopott! Szinte zsír új
53/24/201 van beleütve... Remélem, jó lesz a Kicsimre...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kiszsebi 2010.11.29. 21:08-kor.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Bocs, hogy beleszólok de az nem faRs :)
Hanem falsh. Gondolom a német falschból (rossz) jött.
Gimisként német tagozatos suliba jártam és bántja a szemem meg a fülem a fars :D
Avatar
AtoZz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: AtoZz »

majd átnézem,de nemhiszem hogy szivna valahol "falsch"...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára AtoZz 2010.11.24. 21:17-kor.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Átnézted a gépet fals levegő szívása után? Az egész szívórendszerre gondolok, beleértve a gumit, a légszűrőházat és minden tömítést. Akkor szokott bele (gyári gépbe) nagyon nagy kelleni, ha máshonnan is jut be levegő, és nem szív elég benzint a karbiból. Nekem 145 volt benne, és megyegetett, de nem volt az igazi. Aztán rendbetettem az egészet légmentesre az összes tömítést, alig indult el, füstölt mint az állat. elkezdtem cserélgetni és 125 nél álltam meg, gyönyörűen megy vele 100 felett is. Azelőtt 145 el is kevesellt...
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Az én /1-esembe 130-as főfuvi van tapasztalataim szerint ez jó neki,bár 125-össel sem vettem észre nagy külömbséget. Persze minden gép más még azonos tipusnál is :-k
Avatar
AtoZz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: AtoZz »

zsakfos írta:
AtoZz írta:30N2 es karbinak mekkorák a gyári fuvókái?
Dehogy még keresgetned sem kelljen,itt van a link hozzá:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... tovabb.pdf
köszi!

csak érdekelt hogy mekkora volt neki gyárilag, majd belövöm meikkel lesz a legjobb

van 95östöl felfele, most 135ös van benne, de kicsillem,ezért érdekelt...
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

khm... bele kell h köhögjek, mert érdekes dolgot tapasztaltam a 2000 km bejáratás után.
zsír új még eredeti ndk-s súbertű + tűfúvóka + fúvóka került a karburátorba(komolyan, még sikerült eredetit szerezni), de visszább kellett h tegyem a tűt felülről a 2. rovátkába, mert eddig a 3.-ban volt. a használati útmutató is ezt írja etz 125-150-hez a 022-23.jpg-n. eleinte a gyertyaképből láttam h igényli is, de mostanra ezek szerint összekoptak az új alkatrészek... valamit tudtak már akkor is ezek a fránya fritzek ehh :P
tehát nem minden a méret! érdemes felülvizsgálni az karburálást a bejáratás végére :twisted: :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2739
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Útmutatásnak jók ezek a méretek, de 30 év távlatából (nameg nem gyári fúvókákkal) inkább próbálgatással lehet jól belőni.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3376
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

AtoZz írta:30N2 es karbinak mekkorák a gyári fuvókái?
Melyiknek?
2 fajta van.Gondolom neked a /1-é kell.
Töltsd le a szerelések menüből az Mz Hogyan tovább című alapművet és abban ilyeneket fogsz találni:

Kép

Dehogy még keresgetned sem kelljen,itt van a link hozzá:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... tovabb.pdf
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
AtoZz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: AtoZz »

30N2 es karbinak mekkorák a gyári fuvókái?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

balintmz írta:sziasztok.
Szeretnék venni a szivató végére olyan kis gumitömitést. most még visszatettem a régit de szeretnék oda ujat hogy legközelebb ne legyen vele gond.
Mofaker-en nem találtam. Nem tudjátok hol lehet ilyet kapni? vagy vmi más megoldás?
Köszi,
zsugorcsövezést próbálom meg majd karácsonykor :P elég hamar 2-3 év alatt elérik az a gumi. :P :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2888
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

balintmz írta:sziasztok.
Szeretnék venni a szivató végére olyan kis gumitömitést. most még visszatettem a régit de szeretnék oda ujat hogy legközelebb ne legyen vele gond.
Mofaker-en nem találtam. Nem tudjátok hol lehet ilyet kapni? vagy vmi más megoldás?
Köszi,
Hubernél. De a drágábbat vedd!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: balintmz »

sziasztok.
Szeretnék venni a szivató végére olyan kis gumitömitést. most még visszatettem a régit de szeretnék oda ujat hogy legközelebb ne legyen vele gond.
Mofaker-en nem találtam. Nem tudjátok hol lehet ilyet kapni? vagy vmi más megoldás?
Köszi,
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2888
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Dénes írta:A 125 a főfúvóka kapcsán volt emlegetve. Nova félrebeszélt...mint te. :)
OFF
biztos a saját motorja után ment :mrgreen: vagy karburátort szerelt :-"
ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2739
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

A 125 a főfúvóka kapcsán volt emlegetve. Nova félrebeszélt...mint te. :)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Dénes ...de hogy lehetne a tűfúvóka 125 amikor akkora a gyári fő fúvóka???
Szerintem nem a tűfúvókáról beszélünk...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az enyém télen mindig sokkal jobban megy, minél hidegebb van annál jobb. Na jó a normál motoros hőmérsékletekre gondoljunk, pl 30-0 fok. Tehát így kevésbé kell neki húzni -> kevesebbet eszik. Igazából persze nem, mindig kb ugyanannyit, de ha nagyon szőrözni akarnánk tudnék kozmetikázni olyan adatsort is :roll: :twisted:

Lényegében azért van ez mert kicsit dúsra van állítva, a hidegben meg több O2 jut be egységnyi térfogatú levegővel...
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Dénes írta:Egyik se. Az az, amibe a főfúvóka van belecsavarva. Az a hosszú cucc amiben a tű mozog.
Na ki nyert? :D

Kép
Ezen a képen pl a 23-as.
Igazatok van én is előszór meglepődtem(az alkatrész neve tűfúvóka"és eddig nem is tudtam van e jelentősége) a méreteken azt hitem mindegyikbe egyforma"(25 éves MZ szerelgetés után)de valóban van itt is különbség érdemes odafigyelni erre is,én vagyok az intő példa erre ezért is írtam le nektek.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2739
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szerintem nincs sok változás. Csak néhány pillanatig kell megetetni egy kis szivatóval, aztán hamar bemelegszik.

Hány km-t mennél télen? Speckó felszerelés, változtatások? Hóban-esőben?
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

Sziasztok!

Valaki tudja a nagyETZ városi fogyasztását és téli városi fogyasztását?

Melóba járnék vele, csak nem tudom leeszi-e a nadrágomat. Országúton a gyár tökéletesen eltalálta a 3,5-5 litert, de pl. a benzines autók városban jelentősen többet esznek. Eddig sosem jártam csak településen belül annyit, hogy tankolni kelljen. Olyat pedig hallottam, hogy pl. egy wartburg akár 20 litert is meg tud enni városban télen... :shock:
Kép
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2888
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Dénes írta:Egyik se. Az az, amibe a főfúvóka van belecsavarva. Az a hosszú cucc amiben a tű mozog.
Na ki nyert? :D
Harántfurattal :D
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2739
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Egyik se. Az az, amibe a főfúvóka van belecsavarva. Az a hosszú cucc amiben a tű mozog.
Na ki nyert? :D

Kép
Ezen a képen pl a 23-as.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Friggyes Mester írta:De ha jól értem ő az alapjárati fúvókáról beszél(=tű fúvóka)
aszzem 45ös
Akkor bocsánat azt hittem a főfúkárol beszél.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Én azt hittem a tűfúvóka a tűszelepbe (amit az úszó zár) épített fúvóka :D
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

De ha jól értem ő az alapjárati fúvókáról beszél(=tű fúvóka)
aszzem 45ös
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

kupi írta:
kupi írta:Üdv egyik ismerősöm rám hagyományozott"egy príma alig használt BVF 24 es karbit(ez már két csavaros alapjárat állító csavarral) amit ma fel is szereltem,az úszó szint tökéletes a fő fúvoka95 a sublertű középen szépen indul és fél gázig tökéletes vele bár hiába rakom máshova jobb nem lesz a 150-es TS aztán félgáz után fulladás.Mi lehet az oka? A saját karbim is ilyen BVF24 es de abban 100 as a főfúvóka azzal szépen húz végig lehet itt a bibi? Szerintem az az 5 nem számíthat ennyit,vagy esetleg valakinek tipp? Előre is köszönöm.
Ma kiderült a turpisság:szétszedtem a karbit teljesen és a tűfúvóka" 70-es volt benne ami szerintem a 250 es méret,kicseréltem 65-re(125-150 be ez van)és láss csodát tökéletes.Tényleg igaz a mondás minden motor a gyári méretekkel a tökéletes"nem érdemes házilag okoskodni.Fel is hívtam az ismerősömet ő úgy emlékszik régen egy fiatal"motorostársa adta neki a tanácsot:cseréld ki 65-70re jobban fog menni...Hát nem lett igaza.
A 250-esbe a gyári méret 125 :wink:
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

kupi írta:Üdv egyik ismerősöm rám hagyományozott"egy príma alig használt BVF 24 es karbit(ez már két csavaros alapjárat állító csavarral) amit ma fel is szereltem,az úszó szint tökéletes a fő fúvoka95 a sublertű középen szépen indul és fél gázig tökéletes vele bár hiába rakom máshova jobb nem lesz a 150-es TS aztán félgáz után fulladás.Mi lehet az oka? A saját karbim is ilyen BVF24 es de abban 100 as a főfúvóka azzal szépen húz végig lehet itt a bibi? Szerintem az az 5 nem számíthat ennyit,vagy esetleg valakinek tipp? Előre is köszönöm.
Ma kiderült a turpisság:szétszedtem a karbit teljesen és a tűfúvóka" 70-es volt benne ami szerintem a 250 es méret,kicseréltem 65-re(125-150 be ez van)és láss csodát tökéletes.Tényleg igaz a mondás minden motor a gyári méretekkel a tökéletes"nem érdemes házilag okoskodni.Fel is hívtam az ismerősömet ő úgy emlékszik régen egy fiatal"motorostársa adta neki a tanácsot:cseréld ki 65-70re jobban fog menni...Hát nem lett igaza.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Igen minden jó a saját karbimmal tökéletes a gép.Ezért is gondolom a hiba az ajándékban" van.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2888
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

kupi írta:Én is gondoltam már erre de a gyári adat is 95-ös fúvókát ír.De azért köszi ha más nem lesz kipróbálom egy 100as al is.
Benzinszint rendben? Légszűrő tiszta?
Csak azért második tippnek, mert ugye, ezt már nem kellene írni :D
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

kiszsebi írta:
kupi írta:... Szerintem az az 5 nem számíthat ennyit,vagy esetleg valakinek tipp? Előre is köszönöm.
Az az 5 qrv@ sokat tud számítani :!:
Én is gondoltam már erre de a gyári adat is 95-ös fúvókát ír.De azért köszi ha más nem lesz kipróbálom egy 100as al is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2888
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

kupi írta:... Szerintem az az 5 nem számíthat ennyit,vagy esetleg valakinek tipp? Előre is köszönöm.
Az az 5 qrv@ sokat tud számítani :!:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Üdv egyik ismerősöm rám hagyományozott"egy príma alig használt BVF 24 es karbit(ez már két csavaros alapjárat állító csavarral) amit ma fel is szereltem,az úszó szint tökéletes a fő fúvoka95 a sublertű középen szépen indul és fél gázig tökéletes vele bár hiába rakom máshova jobb nem lessz a 150-es TS aztán félgáz után fulladás.Mi lehet az oka? A saját karbim is ilyen BVF24 es de abban 100 as a főfúvóka azzal szépen húz végig lehet itt a bibi? Szerintem az az 5 nem számíthat ennyit,vagy esetleg valakinek tipp? Előre is köszönöm.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

Bambi mester nem lenne elég a subertűt felhúzni?
Még mielött neki álnék fúvókázni?
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: balintmz »

köszi a gyors választ.
az üresjárati levegöcsavart tekergettem :) néztem a könyvben, szerintem arra irta :D
olyan kis csövecskében vagy szoknyában vagy micsodában van. én arra gondoltam.

Lehet hogy a keverékem sincs jól beállitva, mert a gyertya elektródája barna a többi fekete :roll:
Meg a szivató is rendetlenkedik, lehet a gumitömités vagy eltömödött... nemtudom

DE szerintem lejött a karbiszétszedés ideje :D
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

balintmz írta:sziasztok.
olvasgattam itt a kommenteket és elöjött a sublertü. Mit befolyásol hogy a tü milyen magasan van? (olvastam a karbis dolgot csak most kapásbol nem vágom)

Ja és még annyit hogy állitottam az alapjáratot és hiába tekertem ki a csavart nem met fel a fordulat. aztán totál kitekertem és szivogatta vissza vákum. ez függhet a tü magasságátol?

csatos karbom van, ott külön járaton megy az alapjárat. gondoltam hogy koszos lenne de nem találtam benne semmit :S


Köszi a segitségeket. Ha rájövök közben megirom :lol:
Azt befolyásolja, hogy egységnyi levegőhöz több vagy kevesebb benzin legyen keverve, vagyis dúsítani, ill szegényíteni tudod vele a keveréket terhelési tartományban.
Csatos karbin melyik csavart tekergetted?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: balintmz »

sziasztok.
olvasgattam itt a kommenteket és elöjött a sublertü. Mit befolyásol hogy a tü milyen magasan van? (olvastam a karbis dolgot csak most kapásbol nem vágom)

Ja és még annyit hogy állitottam az alapjáratot és hiába tekertem ki a csavart nem met fel a fordulat. aztán totál kitekertem és szivogatta vissza vákum. ez függhet a tü magasságátol?

csatos karbom van, ott külön járaton megy az alapjárat. gondoltam hogy koszos lenne de nem találtam benne semmit :S


Köszi a segitségeket. Ha rájövök közben megirom :lol:
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Lóri »

conus papó jól mondja, kiegészíteném azzal, hogy a pilóta csuklójától is függ!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

takzol írta:Információt kérek Tőletek a kis ETZ fogyasztásával kapcsolatban. Városon kívül, túrázásnál milyen fogyasztási adatokat mértetek, milyen beállításon van a részterheléstű stb.
Sok helyen, és sokat kérdezek, de kezdő 125-ös ETZ-s vagyok,és sok mindennel szeretnék legalább a saját szintemen tisztában lenni. Különben nagy örömmel motorozok vele, és a motorral való foglalatosság is ínyemre van.
Üdvözlet.: Takzol
150-es ETZ, lelkiismeretes sajátkezű nagygenerál után, átlag fogyasztás városon kívül 180 cm magas, 65 kg-os pilótával 3,5 liter körül 100 km-en :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: beci58 »

takzol írta:Információt kérek Tőletek a kis ETZ fogyasztásával kapcsolatban. Városon kívül, túrázásnál milyen fogyasztási adatokat mértetek, milyen beállításon van a részterheléstű stb.
Sok helyen, és sokat kérdezek, de kezdő 125-ös ETZ-s vagyok,és sok mindennel szeretnék legalább a saját szintemen tisztában lenni. Különben nagy örömmel motorozok vele, és a motorral való foglalatosság is ínyemre van.
Üdvözlet.: Takzol
Én két 125-ös ETZ-t hajtottam a cégnél /menetlevél norma stb/ 3.5l volt megadva 4 litert fogyasztott egy személlyel mentem általában.
Vagy 5.-ben 90-nel vagy 4.-ben 75-tel széljárástól függően. Amikor a motort megvettem lecseréltem a lánckereket, 14 -es lánckerékkel nem fogta a szél vissza a fogyasztásom nem változott.
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: takzol »

Kiszsebi! Köszönöm az információt.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Még új a gyertya, így nem tudok rá mit mondani. :)

Nyáron mikor voltam asszonnyal, 80-90-es tempón rendesen kiégett az akkori gyertya, alacsonyabb fordulaton éreztem hogy sokat kap, azóta a tűt lentebb raktam, hogy kevesebbet kapjon.

(érdekes, hogy idén 8 literes fogyasztás jött ki, előző évben ugyanez a túra két személlyel + dobozokkal 5 és fél liter volt, bár akkor a légszűrőház fedele le volt szedve.)

Igazából csak kíváncsi voltam a miértjére, de elégedett vagyok a teljesítményével és a megbízhatóságával a motoromnak, belepiszkálni nem szeretnék. :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2888
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

takzol írta:Információt kérek Tőletek a kis ETZ fogyasztásával kapcsolatban. Városon kívül, túrázásnál milyen fogyasztási adatokat mértetek, milyen beállításon van a részterheléstű stb.
Sok helyen, és sokat kérdezek, de kezdő 125-ös ETZ-s vagyok,és sok mindennel szeretnék legalább a saját szintemen tisztában lenni. Különben nagy örömmel motorozok vele, és a motorral való foglalatosság is ínyemre van.
Üdvözlet.: Takzol
Fogyasztás: volt, hogy 2,5, de volt, hogy 5,5 literre jöttem ki százon. Ez függ attól, hogy a csuklód mennyire merev. Na meg a súlyodtól, a széltől... Szóval soktól.
A tűt meg úgy állítsd be, hogy érzésed szerint jól menjen, a gyertyakép meg a legjobb legyen. Sajnos mindenki azt hiszi, hogy van egy recept, ami szerint be lehet állítani és úgy jó is lesz. Sajnos ez csak régen volt így, illetve a gyári NDK-s cuccok idejében is tól-ig határokat adtak meg. Mostanság a sok f0s alkatrészekkel nem lehet egyértelmű javaslatot tenni, mert bazi nagy a szórásuk.
Szerintem régen a céhes időkben a kovácsok precízebben dolgoztak, mint manapság a távol-keletiek.
Nagyjából a közepét keresd meg az előírások alapján, az tud kiindulópont lenni.
Az benzinszintet az úszóházban is úgy érdemes ellenőrizni, hogy mennyi van benne, nem pedig a szerelési útmutatóban leírtak alapján.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla »

matt1989 írta:Hali!

Az lenne a kérdésem, hogy természetes jelenség az, ha hideg motornál beindítás után magasabb az alapjárat, mint bemelegedve?
Körülbelül 300-500 fordulat/perc különbség van a hideg és meleg motor között, de az alapjárat mindkét esetben egyenletes.
Nem lehet, hogy kicsit sokat kap?
Gyertya milyen?
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: takzol »

Információt kérek Tőletek a kis ETZ fogyasztásával kapcsolatban. Városon kívül, túrázásnál milyen fogyasztási adatokat mértetek, milyen beállításon van a részterheléstű stb.
Sok helyen, és sokat kérdezek, de kezdő 125-ös ETZ-s vagyok,és sok mindennel szeretnék legalább a saját szintemen tisztában lenni. Különben nagy örömmel motorozok vele, és a motorral való foglalatosság is ínyemre van.
Üdvözlet.: Takzol
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

akkor az en motorm is eleg erdekes, de nekem igy tunik normalisnak: bing karbi hidegen csak szivatoval indul, beindulas utan ha elengedem a szivatot nagyon leesik az alapjarat, le is all, szivatot rahuzva es tartva felmegy a fordulatszam 1700-ig majd ahogy melegedik folyamatosan csokken ez kb fel perc aztan szivatot elenged es szep stabil alapjarat
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég