Kipufogó
- AtoZz
- biciklis
- Hozzászólások: 44
- Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva
Re: Kipufogó
hali!
érdeklene mi a különbség ts/etz250/etz251 kipufogója között/külsöleg-belszöleg/ illetve utángyártott kipufogonál?
esetleg ha valakinek van valami jó kiputarve 250es tsre vagy másik 250esre az legyenszives és osztja meg velem!
kösz elöre is....
érdeklene mi a különbség ts/etz250/etz251 kipufogója között/külsöleg-belszöleg/ illetve utángyártott kipufogonál?
esetleg ha valakinek van valami jó kiputarve 250es tsre vagy másik 250esre az legyenszives és osztja meg velem!
kösz elöre is....
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Kipufogó
Kobra!
Első blikkre annak tűnik. De ha biztosra akarsz menni, akkor onnan ismered meg, hogy belenézel a végébe, és egy zártszelvény szerűséget kell láss ami ferdén fut. Szóval csak az alját látod, meg az élét.
Első blikkre annak tűnik. De ha biztosra akarsz menni, akkor onnan ismered meg, hogy belenézel a végébe, és egy zártszelvény szerűséget kell láss ami ferdén fut. Szóval csak az alját látod, meg az élét.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
Magyarok kisipari gagyirezójától ments meg uram minket.
Van különbség, a boltokban kapható "sport" kipufogó minden téren rosszabb a gyári utángyártott verziójától. Persze az sem olyan jó a mint a gyári, viszont szép és be lehet szerezni olcsón.
Vagy bambi foglalkozott méretezett kipuffokkal, ami drágább, krómozni pedig horror (ha szépre akarod) viszont megy is.
Van különbség, a boltokban kapható "sport" kipufogó minden téren rosszabb a gyári utángyártott verziójától. Persze az sem olyan jó a mint a gyári, viszont szép és be lehet szerezni olcsón.
Vagy bambi foglalkozott méretezett kipuffokkal, ami drágább, krómozni pedig horror (ha szépre akarod) viszont megy is.
Re: Kipufogó
Sziasztok!
Kérdésem lenne a T. csapat felé mégpedig az, hogy az után gyártott rezó és az egyenes kipuf. között van-e valami teljesítmény beli különbség? Valamint nekem azt mondta egy ETZ tulaj, hogy a gyárival jobb volt a motorja mint azúj rezonátorral. Ha valaki tudna szép állapotú gyári dobot vevő lennék rá. Előre is köszönöm a válaszokat.
Kérdésem lenne a T. csapat felé mégpedig az, hogy az után gyártott rezó és az egyenes kipuf. között van-e valami teljesítmény beli különbség? Valamint nekem azt mondta egy ETZ tulaj, hogy a gyárival jobb volt a motorja mint azúj rezonátorral. Ha valaki tudna szép állapotú gyári dobot vevő lennék rá. Előre is köszönöm a válaszokat.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Kipufogó
Hali!
A perkómon utángyártott 251-es van mikor vettem,csak ez volt a boltba,nekem nincs gondom,egy időbe 100 felett letorpant irtam is róla,de kiderült,hogy más a gond,elektronika,szóval jól huz,jól megy szép a hangja a gépnek kb 2000km-t mentem vele
Mondjuk azért lecserélném egy eredeti /1-esre,ha lúd,legyen kövér
A perkómon utángyártott 251-es van mikor vettem,csak ez volt a boltba,nekem nincs gondom,egy időbe 100 felett letorpant irtam is róla,de kiderült,hogy más a gond,elektronika,szóval jól huz,jól megy szép a hangja a gépnek kb 2000km-t mentem vele

Mondjuk azért lecserélném egy eredeti /1-esre,ha lúd,legyen kövér

- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Kipufogó
Bambirezó hosszú lenne a 251-re, és bután nézne ki hogy túllog a kipuff a motoron.KILL3R etz írta:Egyszer hallottam olyasmit, hogy a 300-as hengerhez jobb az utángyártott. Mivel kisebb a fojtása a gyárinál.
Na most hogy ez 251-re is igaz-e![]()
Miért nincs Bambirezód?![]()
Bíztató amit mondassz, még várok hogy talán valaki ír tapasztalatáról.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Kipufogó
Egyszer hallottam olyasmit, hogy a 300-as hengerhez jobb az utángyártott. Mivel kisebb a fojtása a gyárinál.
Na most hogy ez 251-re is igaz-e
Miért nincs Bambirezód?

Na most hogy ez 251-re is igaz-e

Miért nincs Bambirezód?


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Kipufogó
nincs eltömődve csak a belsejét szétbarmolta az előző tulaj. a külsején pedig horpadások és rozsdafoltok is vannak.conus írta:még mindig úgy jársz a legjobban ha kiégeted a kipuffot, majd vagy kipolírozod újra fényesre, vagy lefújod speckó fekete festékkel.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Kipufogó
még mindig úgy jársz a legjobban ha kiégeted a kipuffot, majd vagy kipolírozod újra fényesre, vagy lefújod speckó fekete festékkel. 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Kipufogó
sziasztok!
tanácsot szeretnék kérni tőletek! a 251-en gyári kipuff van de már elég csúnya és hangos is (sajnos már így vettem). az utángyártott kipuff ehhez milyen minőségű? hallottam már olyat (bár az nem 251-es volt) hogy szétesett a belseje. másik meg hogy nem jól van lemásolva, és visszafojtja a motort. nekem már 300-as a gép és lehet hogy ehhez már nem lenne jó? érdemes venni utángyártottat?
várom tanácsaitokat.
köszi
Máté
tanácsot szeretnék kérni tőletek! a 251-en gyári kipuff van de már elég csúnya és hangos is (sajnos már így vettem). az utángyártott kipuff ehhez milyen minőségű? hallottam már olyat (bár az nem 251-es volt) hogy szétesett a belseje. másik meg hogy nem jól van lemásolva, és visszafojtja a motort. nekem már 300-as a gép és lehet hogy ehhez már nem lenne jó? érdemes venni utángyártottat?
várom tanácsaitokat.
köszi
Máté
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Kipufogó
Lehet kapni olyat, hogy a belseje klingerit, kívül pedig réz. Kb 1mm vastag és elég széles is, hogy tömítsen. Nekem bevált, elvileg ha jó a könyök nem szabadna kifújni, de már volt olyan ami alá kellett rakni, mert nem volt hajlandó tömíteni.gabsic írta:Nekem a motorosboltos alukarika nem vált be. Túl keskeny, könnyen félrenyomódik, kifúj mellette.
Miután mguntam vele szenvedni, szereztem kb 2mm vastag préselt azbesztlapot, abból vágtam, tökéletesen tömít
Klingerit szintén sokáig jó volt a TS-nél, csak ne legyen túl vékony a lap amiből kivágod!!! Azzal én is szívtam, mert ilyen kb 0.6 vastag lapból vágtam többször, de meghúzva a hollandert mindig elnyíródott. Dupla olyan vastag viszont tökéletes volt!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Kipufogó
young boys! A kipufodnak elég tompa, kokszos hangja volt ahogy hallottam. Nem ártana vele csinálni valamit.
(kiégetés, csere)

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Kipufogó
hát, mekkora volt az a tank? úgy 20000 km-ig szerintem nem lehet gond egy jól beállított motorral, mármint kipufogó dugulást illetően (az én kicsim 70000 után lett először kiégetve)young boys írta:A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
Nem kicsit...
Egy tank benzint olajosabbra kevertem.
Lehet hogy eldugúlt a kipuff vagy inkább más a probléma?
YB
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Kipufogó
A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
Nem kicsit...
Egy tank benzint olajosabbra kevertem.
Lehet hogy eldugúlt a kipuff vagy inkább más a probléma?
YB
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
Nem kicsit...
Egy tank benzint olajosabbra kevertem.
Lehet hogy eldugúlt a kipuff vagy inkább más a probléma?
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Kipufogó
Nektek a sima szilikon (lóbabnyi) hollander alá-fölé nem vált be? Nem lazul le, nem gyógyul össze, nem kell róla olajat törölni. Úgyis (szinte:) mindenhova érdemes nyomni szereléskor. Nem is értem hogy működhetett régen az MZ szilikon nélkül
. Az alukarika, meg az energiaital a toldásnál tényleg nem ér sokat...

gabsic írta:Nekem a motorosboltos alukarika nem vált be. Túl keskeny, könnyen félrenyomódik, kifúj mellette.
Miután mguntam vele szenvedni, szereztem kb 2mm vastag préselt azbesztlapot, abból vágtam, tökéletesen tömít
Klingerit szintén sokáig jó volt a TS-nél, csak ne legyen túl vékony a lap amiből kivágod!!! Azzal én is szívtam, mert ilyen kb 0.6 vastag lapból vágtam többször, de meghúzva a hollandert mindig elnyíródott. Dupla olyan vastag viszont tökéletes volt!
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Kipufogó
Köszi mindenkinek a tanácsokat, végül ideiglenesen klingeritből vágtam tömítést.
Miután ez a zajforrás megszűnt, kiderült, hogy a könyök és dob csatlakozásnál is kifúj....
Erre mi a tuti megoldás? Watt energiaital doboza egyelőre nem vált be....
Gyárilag van egy "él" képezve a dobon a csatlakozásnál, hogy ne tudjon a tengelye körül elfordulni?
Miután ez a zajforrás megszűnt, kiderült, hogy a könyök és dob csatlakozásnál is kifúj....

Erre mi a tuti megoldás? Watt energiaital doboza egyelőre nem vált be....

Gyárilag van egy "él" képezve a dobon a csatlakozásnál, hogy ne tudjon a tengelye körül elfordulni?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
Nekem a motorosboltos alukarika nem vált be. Túl keskeny, könnyen félrenyomódik, kifúj mellette.
Miután mguntam vele szenvedni, szereztem kb 2mm vastag préselt azbesztlapot, abból vágtam, tökéletesen tömít
Klingerit szintén sokáig jó volt a TS-nél, csak ne legyen túl vékony a lap amiből kivágod!!! Azzal én is szívtam, mert ilyen kb 0.6 vastag lapból vágtam többször, de meghúzva a hollandert mindig elnyíródott. Dupla olyan vastag viszont tökéletes volt!
Miután mguntam vele szenvedni, szereztem kb 2mm vastag préselt azbesztlapot, abból vágtam, tökéletesen tömít

Klingerit szintén sokáig jó volt a TS-nél, csak ne legyen túl vékony a lap amiből kivágod!!! Azzal én is szívtam, mert ilyen kb 0.6 vastag lapból vágtam többször, de meghúzva a hollandert mindig elnyíródott. Dupla olyan vastag viszont tökéletes volt!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Kipufogó
Nekem a klingerit elég régóta szuperál benne, de a koléga által leírt módszert próbálnám meg először.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Kipufogó
bela700 írta: Ha mindenáron tömítést akarsz tenni oda akkor alu vagy réz karikát tegyél.A klingerit az nem igazán bírja sokáig.Egyébként ha az illeszkedő felület nincs szétbarmolva akkor nem kell oda semmilyen tömítés.Ezért nincs is benne a tömítéskészletben sem.Mielőtt meghúznád a hollandert vedd ki a tarócsavart a blokkból,és a hátsó tartót is vedd le.Mert ha egy kicsit a peremezés ferde akkor a tartók miatt nem bírja a hollander rendesen behúzni,hogy ne fújjon ki.Miután így meghúztad,figyelve az irányra,hogy jól áljon ezután visszarakhatod a tartókat.Én mindíg így huzom meg és még sosem fújt ki,tömítés nélkül sem.
Köszi! Ez lesz a megoldás.csodálkoztam is mivel minden ép,és eddig még egy gépemhez sem kellett tömités

Csak pont forditott sorrendben!

Re: Kipufogó
festékes írta:[quote="horhaus"
Sok csavarlazító, vársz aztán sok csavarlazító, vársz, körmös kulcs próba, aztán elkezded elölről.
nekem van tömítés.
Üdv!
Milyen tömitést használsz?
Én már vágtam klingeritből,meg volt asztbesztszalag,de csak kevés ideig szuperál utána nyomja a cuccot lassan a deknire,néha a cipőmre is

Ha mindenáron tömítést akarsz tenni oda akkor alu vagy réz karikát tegyél.A klingerit az nem igazán bírja sokáig.Egyébként ha az illeszkedő felület nincs szétbarmolva akkor nem kell oda semmilyen tömítés.Ezért nincs is benne a tömítéskészletben sem.Mielőtt meghúznád a hollandert vedd ki a tarócsavart a blokkból,és a hátsó tartót is vedd le.Mert ha egy kicsit a peremezés ferde akkor a tartók miatt nem bírja a hollander rendesen behúzni,hogy ne fújjon ki.Miután így meghúztad,figyelve az irányra,hogy jól áljon ezután visszarakhatod a tartókat.Én mindíg így huzom meg és még sosem fújt ki,tömítés nélkül sem.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Kipufogó
Én ma szedtem le és tuti hogy már legalább 5 éve nem volt leszedve adtam neki sok-sok vd40-et + kalimpács
és nagynehezen de lejött.

- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Kipufogó
[quote="horhaus"
Sok csavarlazító, vársz aztán sok csavarlazító, vársz, körmös kulcs próba, aztán elkezded elölről.
nekem van tömítés.[/quote]
Üdv!
Milyen tömitést használsz?
Én már vágtam klingeritből,meg volt asztbesztszalag,de csak kevés ideig szuperál utána nyomja a cuccot lassan a deknire,néha a cipőmre is
Sok csavarlazító, vársz aztán sok csavarlazító, vársz, körmös kulcs próba, aztán elkezded elölről.
nekem van tömítés.[/quote]
Üdv!
Milyen tömitést használsz?
Én már vágtam klingeritből,meg volt asztbesztszalag,de csak kevés ideig szuperál utána nyomja a cuccot lassan a deknire,néha a cipőmre is

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Kipufogó
Ha nagyon nem megy, én megpróbálnám felmelegíteni... Lehet valamivel beragasztották. Bár ez már nem sok jót sejtet.... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Kipufogó
m-tom írta:Sziasztok,
Most kerültem közeli és remélhetőleg tartós kapcsolatba egy 125-ös ETZ-vel. Mivel eddig csak Simson-os tapasztalataim vannak, ill. a moci állapota khmmm….nem kifogástalan, sztem gyakran jövök majd…;-)))
Első kérdésem: kifúj a kipufogó a hengernél. Próbáltam a hollandert leszedni (a horonyba tüske és óvatos kalapácshasználat), de nem sikerült…..
Mi a trükkje? Jobb v. balmenetes-e? Nem szeretnék a hengerben kárt okozni….
Van itt esetleg valami tömítés is?
Lsz segítsetek, köszi!
Sok csavarlazító, vársz aztán sok csavarlazító, vársz, körmös kulcs próba, aztán elkezded elölről.
nekem van tömítés.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Kipufogó
Én kiégetném. De ha esetleg újjat veszel megvenném a régidet.dani667 írta:Halihó!
Nekem egy etz 251-es mocim van, és a gyári kipuff felett az idő eljárt , és olyan kérdésem lenne, h szétszedjem és kiégessem, vagy keressek utángyártottat,és hogy ezek milyen negatív hatással lesznek a teljesítményre vagy a motor hangjára, és utángyártott kipufogót hol lenne érdemes vennem pl(mofaker, hubermotor)? Seegítségeteket előre is köszönöm
Üdv: Dani
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2008.01.28. 23:08
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Kipufogó
Halihó!
Nekem egy etz 251-es mocim van, és a gyári kipuff felett az idő eljárt , és olyan kérdésem lenne, h szétszedjem és kiégessem, vagy keressek utángyártottat,és hogy ezek milyen negatív hatással lesznek a teljesítményre vagy a motor hangjára, és utángyártott kipufogót hol lenne érdemes vennem pl(mofaker, hubermotor)? Seegítségeteket előre is köszönöm
Üdv: Dani
Nekem egy etz 251-es mocim van, és a gyári kipuff felett az idő eljárt , és olyan kérdésem lenne, h szétszedjem és kiégessem, vagy keressek utángyártottat,és hogy ezek milyen negatív hatással lesznek a teljesítményre vagy a motor hangjára, és utángyártott kipufogót hol lenne érdemes vennem pl(mofaker, hubermotor)? Seegítségeteket előre is köszönöm

Üdv: Dani
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Kipufogó
Üdv!m-tom írta:Próbáltam a hollandert leszedni (a horonyba tüske és óvatos kalapácshasználat), de nem sikerült…..
Mi a trükkje? Jobb v. balmenetes-e? Nem szeretnék a hengerben kárt okozni….
Van itt esetleg valami tömítés is?
Lsz segítsetek, köszi!
Jobb menetes. Körmös kulccsal próbáld meg. Tömítés meg sokaknak van, itt a fórumon is írták, hogy milyen. Keress rá. Az enyémen gyárilag sem volt

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Kipufogó
Sziasztok,
Most kerültem közeli és remélhetőleg tartós kapcsolatba egy 125-ös ETZ-vel. Mivel eddig csak Simson-os tapasztalataim vannak, ill. a moci állapota khmmm….nem kifogástalan, sztem gyakran jövök majd…;-)))
Első kérdésem: kifúj a kipufogó a hengernél. Próbáltam a hollandert leszedni (a horonyba tüske és óvatos kalapácshasználat), de nem sikerült…..
Mi a trükkje? Jobb v. balmenetes-e? Nem szeretnék a hengerben kárt okozni….
Van itt esetleg valami tömítés is?
Lsz segítsetek, köszi!
Most kerültem közeli és remélhetőleg tartós kapcsolatba egy 125-ös ETZ-vel. Mivel eddig csak Simson-os tapasztalataim vannak, ill. a moci állapota khmmm….nem kifogástalan, sztem gyakran jövök majd…;-)))
Első kérdésem: kifúj a kipufogó a hengernél. Próbáltam a hollandert leszedni (a horonyba tüske és óvatos kalapácshasználat), de nem sikerült…..
Mi a trükkje? Jobb v. balmenetes-e? Nem szeretnék a hengerben kárt okozni….
Van itt esetleg valami tömítés is?
Lsz segítsetek, köszi!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
nekem joval kiszelesedett a hasznalhato fordulatszam tartomany. kenytelen vagyok 3 hete az MZ-t nyuzni a varosban, mert a simson kicsit meghalt, sokszor 1800-2000 es fordulaton elpaffogok 5-ben 

- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Kipufogó
Hali!
Kipróbáltam vasárnap a Bambi féle pufót.
ELSŐ BENYOMÁSOK:
Érzetre (nincs fordulatórám) úgy 500 rpm-el kisebb fordulatról van erő, ami jó! Ezen felül eddig 90 volt a kényelmes "kerek" tempó 5-ben, ez most úgy 100-nál van (km órám ekkor 110-et mutat). Vége ugyanannyi mint régen.
A pszichológia működik, hogy az ember jobban tépi neki, így aztán a megtett 55km-en mérve 5,5 lit./100km fogyasztást mértem. Azaz normál hajtási stílusban kábé maradt az 5 liter.
Hang tompább mint a régi dobommal, nem "DING-DIRING" hanem "PAFF-FAFARAFF-PAFF"
Naszóval, a jövő szezont ezzel szándékozom lemotorozni, aztán akkor jönnek az újabb és behatóbb tapasz-nyalatok.
Kipróbáltam vasárnap a Bambi féle pufót.
ELSŐ BENYOMÁSOK:
Érzetre (nincs fordulatórám) úgy 500 rpm-el kisebb fordulatról van erő, ami jó! Ezen felül eddig 90 volt a kényelmes "kerek" tempó 5-ben, ez most úgy 100-nál van (km órám ekkor 110-et mutat). Vége ugyanannyi mint régen.
A pszichológia működik, hogy az ember jobban tépi neki, így aztán a megtett 55km-en mérve 5,5 lit./100km fogyasztást mértem. Azaz normál hajtási stílusban kábé maradt az 5 liter.
Hang tompább mint a régi dobommal, nem "DING-DIRING" hanem "PAFF-FAFARAFF-PAFF"

Naszóval, a jövő szezont ezzel szándékozom lemotorozni, aztán akkor jönnek az újabb és behatóbb tapasz-nyalatok.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

Re: Kipufogó
Köszönöm, én is így gondolom!
Üdv: Takzol
Üdv: Takzol
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Kipufogó
Ha jót akarsz akkor ragaszkodsz az eredeti kipuffhoz.takzol írta:Tanácsot szeretnék kérni a kipufogóval kapcsolatban. Nemrég ETZ-125-ös, teljesen gyári állapotú motort vettem. / Csevegő fórumban már kaptam sok jó, és figyelmes segítséget./
Vásárlás után megmutattam a motort régi motoros barátaimnak/ valamikor sokat mentek ETZ-vel/ és elhűltek, hogy milyen szép, és még a kipufogó dob vége is gyári állapotban van.Előzékenyen azonnal be akartak rajta nyomni?lukasztani? csavarni valamit, azzal az indokkal, hogy sokkal jobban fogja bírni az 5. fokozatot, és erősebb lesz. Nyugtatgattak, hogy ne idegeskedjek,ezt minden ETZ-s így csinálja, és a hangja nem fog nagyon változni. Nem engedtem, hogy hozzányúljanak, de azért mondjatok már valamit erről! Csakugyan van valamilyen bevett gyakorlat ezzel kapcsolatban? Engedjek, vagy ragaszkodjak az eredeti állapothoz?
Üdvözlettel: Takzol
Teljesitmény növelés céljára (ha azt szeretnél)beszélj Bambi mesterrel és vele csináltas egy rezót rá...
A gyári kipuffon csak rontani lehet ilyen olyan lukakkal.Javitani nem.
Üdv YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Kipufogó
Én azt tanácsolom hogyha gyári a kifufoggód akkor ne juggasd ki nagy érték egy eredeti gyári kipufogó teljesítmény növekedést szerintem nem okozna hangosabb viszont valamennyivel lehet hogy lenne.takzol írta:Tanácsot szeretnék kérni a kipufogóval kapcsolatban. Nemrég ETZ-125-ös, teljesen gyári állapotú motort vettem. / Csevegő fórumban már kaptam sok jó, és figyelmes segítséget./
Vásárlás után megmutattam a motort régi motoros barátaimnak/ valamikor sokat mentek ETZ-vel/ és elhűltek, hogy milyen szép, és még a kipufogó dob vége is gyári állapotban van.Előzékenyen azonnal be akartak rajta nyomni?lukasztani? csavarni valamit, azzal az indokkal, hogy sokkal jobban fogja bírni az 5. fokozatot, és erősebb lesz. Nyugtatgattak, hogy ne idegeskedjek,ezt minden ETZ-s így csinálja, és a hangja nem fog nagyon változni. Nem engedtem, hogy hozzányúljanak, de azért mondjatok már valamit erről! Csakugyan van valamilyen bevett gyakorlat ezzel kapcsolatban? Engedjek, vagy ragaszkodjak az eredeti állapothoz?
Üdvözlettel: Takzol
Re: Kipufogó
Tanácsot szeretnék kérni a kipufogóval kapcsolatban. Nemrég ETZ-125-ös, teljesen gyári állapotú motort vettem. / Csevegő fórumban már kaptam sok jó, és figyelmes segítséget./
Vásárlás után megmutattam a motort régi motoros barátaimnak/ valamikor sokat mentek ETZ-vel/ és elhűltek, hogy milyen szép, és még a kipufogó dob vége is gyári állapotban van.Előzékenyen azonnal be akartak rajta nyomni?lukasztani? csavarni valamit, azzal az indokkal, hogy sokkal jobban fogja bírni az 5. fokozatot, és erősebb lesz. Nyugtatgattak, hogy ne idegeskedjek,ezt minden ETZ-s így csinálja, és a hangja nem fog nagyon változni. Nem engedtem, hogy hozzányúljanak, de azért mondjatok már valamit erről! Csakugyan van valamilyen bevett gyakorlat ezzel kapcsolatban? Engedjek, vagy ragaszkodjak az eredeti állapothoz?
Üdvözlettel: Takzol
Vásárlás után megmutattam a motort régi motoros barátaimnak/ valamikor sokat mentek ETZ-vel/ és elhűltek, hogy milyen szép, és még a kipufogó dob vége is gyári állapotban van.Előzékenyen azonnal be akartak rajta nyomni?lukasztani? csavarni valamit, azzal az indokkal, hogy sokkal jobban fogja bírni az 5. fokozatot, és erősebb lesz. Nyugtatgattak, hogy ne idegeskedjek,ezt minden ETZ-s így csinálja, és a hangja nem fog nagyon változni. Nem engedtem, hogy hozzányúljanak, de azért mondjatok már valamit erről! Csakugyan van valamilyen bevett gyakorlat ezzel kapcsolatban? Engedjek, vagy ragaszkodjak az eredeti állapothoz?
Üdvözlettel: Takzol
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Kipufogó
Katonai cső nyomatékosabb. De a végsebesség csökken vele. Mivel ott az volt a cél, hogy a konvoj tempóját tartani tudja minden körülmény között (terhelve, oldalkocsi, hegy, sivatag
). De rövidebb könyökkel ez orvosolható elvileg.
No persze mindez akko igaz, ha jól emlékszem a Mester szavaira.


No persze mindez akko igaz, ha jól emlékszem a Mester szavaira.


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Kipufogó
Katonai masszívabb, és felfelé áll egy kicsit.[/quote]
Akkor teljesítménybeni külömbség nincs a gyáriéval szemben?[/quote]
A masszívabbat úgy értem, hogy ha leütsz vele vkit nem horpad be.
[/quote]
:d ha esetleg bunyó van lekapom és osztom a népet vele :d (már ha lenne)
Akkor teljesítménybeni külömbség nincs a gyáriéval szemben?[/quote]
A masszívabbat úgy értem, hogy ha leütsz vele vkit nem horpad be.

:d ha esetleg bunyó van lekapom és osztom a népet vele :d (már ha lenne)
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Kipufogó
A masszívabbat úgy értem, hogy ha leütsz vele vkit nem horpad be.nova001155 írta:Akkor teljesítménybeni külömbség nincs a gyáriéval szemben?Seri19 írta: Katonai masszívabb, és felfelé áll egy kicsit.

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Kipufogó
Akkor teljesítménybeni külömbség nincs a gyáriéval szemben?Seri19 írta:Katonai masszívabb, és felfelé áll egy kicsit.nova001155 írta:Valaki megtudná mondani hogy mi a külömbség a katonai meg a normál gyári között persze a króm de van más is ?:D
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Kipufogó
Katonai masszívabb, és felfelé áll egy kicsit.nova001155 írta:Valaki megtudná mondani hogy mi a külömbség a katonai meg a normál gyári között persze a króm de van más is ?:D
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Kipufogó
Valaki megtudná mondani hogy mi a külömbség a katonai meg a normál gyári között persze a króm de van más is ?:D
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Kipufogó
Dénes!
Ma direktbe 85-ös tempóval mentem be Zalaegerszegre (kb 30 km) és a tankba belenézve, közel 3 liter hiányzott. Nem téptem neki
Amit a kiputól vártam, félig összejött. Ma megcsináltam a fordulatszámmérőt, és tisztán látszik, hogy 3500-4500 között a mutató úgy indul meg nyél gázon, mintha bokorból ugrasztották volna. Igazából rossz értékekkel számoltam ki a hosszt, de ma - remélem - megtaláltam a helyes értékeket. Ennek megfelelően áthangolom magasabb fordulatszám-tartományba.
A karbi állításnál túl sok lehetőségem szerintem nincs. A levegőállító-csavar módosítását figyelmen kívül hagyja a gép, benzinszintet nem vehetem kisebbre, mert akkor 100 körül elfogy belőle a benzin. Fúvókát nem tudtam értelmeset szerezni, csak össze-vissza méretezettet...
Ma megnéztem a 2. rovátkás súber mit eredményezett gyertyatájon, szép sárga volt a gyertya enyhe őzbarna árnyalattal.
Így - és hogy jobban menjen
- visszatettem a 3. ba fentről számolva.
Aztán a márkásabb karburátor beszerzése várat magára, míg nem találok újra állást. :/ Addig fabrikálok még kipufogót
Nagy kedvem van ezzel kísérletezni.
Köszi a választ!
Ma direktbe 85-ös tempóval mentem be Zalaegerszegre (kb 30 km) és a tankba belenézve, közel 3 liter hiányzott. Nem téptem neki

Amit a kiputól vártam, félig összejött. Ma megcsináltam a fordulatszámmérőt, és tisztán látszik, hogy 3500-4500 között a mutató úgy indul meg nyél gázon, mintha bokorból ugrasztották volna. Igazából rossz értékekkel számoltam ki a hosszt, de ma - remélem - megtaláltam a helyes értékeket. Ennek megfelelően áthangolom magasabb fordulatszám-tartományba.
A karbi állításnál túl sok lehetőségem szerintem nincs. A levegőállító-csavar módosítását figyelmen kívül hagyja a gép, benzinszintet nem vehetem kisebbre, mert akkor 100 körül elfogy belőle a benzin. Fúvókát nem tudtam értelmeset szerezni, csak össze-vissza méretezettet...
Ma megnéztem a 2. rovátkás súber mit eredményezett gyertyatájon, szép sárga volt a gyertya enyhe őzbarna árnyalattal.
Így - és hogy jobban menjen

Aztán a márkásabb karburátor beszerzése várat magára, míg nem találok újra állást. :/ Addig fabrikálok még kipufogót

Köszi a választ!
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
Azért nőtt meg a benzinigény, mert hangosabb lett, és azt várod az új kipufftól, hogy gyorsabb, erősebb legyen a gép. Ezért annyira téped neki a tesztek során mint még soha.
És minél hangosabb, annál inkább hiszi azt az ember hogy jól is megy.
Nem hinném, hogy a tömés milyensége számítana. Mint nemrég kiderült az én motorom is tud 10 litert fogyasztani csutkagázon. Egyébként meg 4 alatt is akár. Öhm..próbáld ki te is...
Kevesebb gázzal...
Ha úgy is, akkor állíts a karbin, meg mindenen. Ha nem tudsz, egy Bing karbi még segíthet.
2-3000 km alatt behozza az árát. Számolj utána, mondjuk ha átlag 6-7 helyett lesz 4 liter a fogyi.
És minél hangosabb, annál inkább hiszi azt az ember hogy jól is megy.

Nem hinném, hogy a tömés milyensége számítana. Mint nemrég kiderült az én motorom is tud 10 litert fogyasztani csutkagázon. Egyébként meg 4 alatt is akár. Öhm..próbáld ki te is...

Ha úgy is, akkor állíts a karbin, meg mindenen. Ha nem tudsz, egy Bing karbi még segíthet.
2-3000 km alatt behozza az árát. Számolj utána, mondjuk ha átlag 6-7 helyett lesz 4 liter a fogyi.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Kipufogó
Kb 120 km-ert mentem az új kipuval, tegnap a következő beállításokkal:
Súber fentről lefelé a 3. rovátkában, benzinszint picivel a gyári érték fölött, üveggyapot lap formájában beletömve.
Ma pedig: súber fentről lefelé a 2. rovátkában, benzinszint ici-picit lejjebb, üveggyapot lazábban beletömve.
Tapasztalatok:
Első nap iszonyatosan tépett a gép, vérbeli krosszos ereje volt, hangerő elég magas
Fogyasztás: 9 liter.
Második nap: nem tép annyira a gép, még mindig krosszos, hangerő enyhébb lett, fogyasztás ha nem tépem neki 8,5 liter körül, ha tépem neki: 9 liter.
Hadd tegyem fel a kérdést, kinek van ötlete, miért növekedett meg az utángyártott kipu 6 literes fogyasztásáról 9 literre a benzinigény? Persze gondolom a fojtás hirtelen csökkenése végett, de nekem gyanús az a 9 liter. A 7-el ki is lennék békülve.
Ja és a végsebesség továbbra sem változott, még mindig 115-120 :S
Súber fentről lefelé a 3. rovátkában, benzinszint picivel a gyári érték fölött, üveggyapot lap formájában beletömve.
Ma pedig: súber fentről lefelé a 2. rovátkában, benzinszint ici-picit lejjebb, üveggyapot lazábban beletömve.
Tapasztalatok:
Első nap iszonyatosan tépett a gép, vérbeli krosszos ereje volt, hangerő elég magas

Második nap: nem tép annyira a gép, még mindig krosszos, hangerő enyhébb lett, fogyasztás ha nem tépem neki 8,5 liter körül, ha tépem neki: 9 liter.
Hadd tegyem fel a kérdést, kinek van ötlete, miért növekedett meg az utángyártott kipu 6 literes fogyasztásáról 9 literre a benzinigény? Persze gondolom a fojtás hirtelen csökkenése végett, de nekem gyanús az a 9 liter. A 7-el ki is lennék békülve.
Ja és a végsebesség továbbra sem változott, még mindig 115-120 :S
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Kipufogó
Válasz az optikai tuningban.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Kipufogó
Nem kipu téma de nekem ilyen fejidomok bejönnek hol lehet iet szerezni?
Igaz találtam plexit de olyan drágán hogy ujuj marad a boltba részemről :d
http://www.motorr.hu/13729/givi-a34d45- ... -fustszinu
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Kipufogó
Hát én akkor is így hagyom!
Majd a következőnél talán.


- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
Bambit kérdezd, 17 volt igen, és egyik sem sztem, vagy max saválló. Ízlés szerint festheted krómoztathatod stbPerec írta:Ez piszok jól hangzik, van még ebből a csőből?
Az ára 17 lett?
Krómozott, horganyzott, festett vagy saválló?
Alfa írta:Hát az enyém 5 ösben 3500-on jobban húz mint 4ben 5000en

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég