Üzemanyagellátás
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Átnézted a gépet fals levegő szívása után? Az egész szívórendszerre gondolok, beleértve a gumit, a légszűrőházat és minden tömítést. Akkor szokott bele (gyári gépbe) nagyon nagy kelleni, ha máshonnan is jut be levegő, és nem szív elég benzint a karbiból. Nekem 145 volt benne, és megyegetett, de nem volt az igazi. Aztán rendbetettem az egészet légmentesre az összes tömítést, alig indult el, füstölt mint az állat. elkezdtem cserélgetni és 125 nél álltam meg, gyönyörűen megy vele 100 felett is. Azelőtt 145 el is kevesellt...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Az én /1-esembe 130-as főfuvi van tapasztalataim szerint ez jó neki,bár 125-össel sem vettem észre nagy külömbséget. Persze minden gép más még azonos tipusnál is 

- AtoZz
- biciklis
- Hozzászólások: 44
- Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva
Re: Üzemanyagellátás
köszi!zsakfos írta:Dehogy még keresgetned sem kelljen,itt van a link hozzá:AtoZz írta:30N2 es karbinak mekkorák a gyári fuvókái?
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... tovabb.pdf
csak érdekelt hogy mekkora volt neki gyárilag, majd belövöm meikkel lesz a legjobb
van 95östöl felfele, most 135ös van benne, de kicsillem,ezért érdekelt...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
khm... bele kell h köhögjek, mert érdekes dolgot tapasztaltam a 2000 km bejáratás után.
zsír új még eredeti ndk-s súbertű + tűfúvóka + fúvóka került a karburátorba(komolyan, még sikerült eredetit szerezni), de visszább kellett h tegyem a tűt felülről a 2. rovátkába, mert eddig a 3.-ban volt. a használati útmutató is ezt írja etz 125-150-hez a 022-23.jpg-n. eleinte a gyertyaképből láttam h igényli is, de mostanra ezek szerint összekoptak az új alkatrészek... valamit tudtak már akkor is ezek a fránya fritzek ehh
tehát nem minden a méret! érdemes felülvizsgálni az karburálást a bejáratás végére

zsír új még eredeti ndk-s súbertű + tűfúvóka + fúvóka került a karburátorba(komolyan, még sikerült eredetit szerezni), de visszább kellett h tegyem a tűt felülről a 2. rovátkába, mert eddig a 3.-ban volt. a használati útmutató is ezt írja etz 125-150-hez a 022-23.jpg-n. eleinte a gyertyaképből láttam h igényli is, de mostanra ezek szerint összekoptak az új alkatrészek... valamit tudtak már akkor is ezek a fránya fritzek ehh

tehát nem minden a méret! érdemes felülvizsgálni az karburálást a bejáratás végére




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Útmutatásnak jók ezek a méretek, de 30 év távlatából (nameg nem gyári fúvókákkal) inkább próbálgatással lehet jól belőni.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Melyiknek?AtoZz írta:30N2 es karbinak mekkorák a gyári fuvókái?
2 fajta van.Gondolom neked a /1-é kell.
Töltsd le a szerelések menüből az Mz Hogyan tovább című alapművet és abban ilyeneket fogsz találni:

Dehogy még keresgetned sem kelljen,itt van a link hozzá:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... tovabb.pdf
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- AtoZz
- biciklis
- Hozzászólások: 44
- Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva
Re: Üzemanyagellátás
30N2 es karbinak mekkorák a gyári fuvókái?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
zsugorcsövezést próbálom meg majd karácsonykorbalintmz írta:sziasztok.
Szeretnék venni a szivató végére olyan kis gumitömitést. most még visszatettem a régit de szeretnék oda ujat hogy legközelebb ne legyen vele gond.
Mofaker-en nem találtam. Nem tudjátok hol lehet ilyet kapni? vagy vmi más megoldás?
Köszi,





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Hubernél. De a drágábbat vedd!balintmz írta:sziasztok.
Szeretnék venni a szivató végére olyan kis gumitömitést. most még visszatettem a régit de szeretnék oda ujat hogy legközelebb ne legyen vele gond.
Mofaker-en nem találtam. Nem tudjátok hol lehet ilyet kapni? vagy vmi más megoldás?
Köszi,
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
sziasztok.
Szeretnék venni a szivató végére olyan kis gumitömitést. most még visszatettem a régit de szeretnék oda ujat hogy legközelebb ne legyen vele gond.
Mofaker-en nem találtam. Nem tudjátok hol lehet ilyet kapni? vagy vmi más megoldás?
Köszi,
Szeretnék venni a szivató végére olyan kis gumitömitést. most még visszatettem a régit de szeretnék oda ujat hogy legközelebb ne legyen vele gond.
Mofaker-en nem találtam. Nem tudjátok hol lehet ilyet kapni? vagy vmi más megoldás?
Köszi,
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
OFFDénes írta:A 125 a főfúvóka kapcsán volt emlegetve. Nova félrebeszélt...mint te.
biztos a saját motorja után ment


ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A 125 a főfúvóka kapcsán volt emlegetve. Nova félrebeszélt...mint te. 

- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Dénes ...de hogy lehetne a tűfúvóka 125 amikor akkora a gyári fő fúvóka???
Szerintem nem a tűfúvókáról beszélünk...
Szerintem nem a tűfúvókáról beszélünk...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Az enyém télen mindig sokkal jobban megy, minél hidegebb van annál jobb. Na jó a normál motoros hőmérsékletekre gondoljunk, pl 30-0 fok. Tehát így kevésbé kell neki húzni -> kevesebbet eszik. Igazából persze nem, mindig kb ugyanannyit, de ha nagyon szőrözni akarnánk tudnék kozmetikázni olyan adatsort is
Lényegében azért van ez mert kicsit dúsra van állítva, a hidegben meg több O2 jut be egységnyi térfogatú levegővel...


Lényegében azért van ez mert kicsit dúsra van állítva, a hidegben meg több O2 jut be egységnyi térfogatú levegővel...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Igazatok van én is előszór meglepődtem(az alkatrész neve tűfúvóka"és eddig nem is tudtam van e jelentősége) a méreteken azt hitem mindegyikbe egyforma"(25 éves MZ szerelgetés után)de valóban van itt is különbség érdemes odafigyelni erre is,én vagyok az intő példa erre ezért is írtam le nektek.Dénes írta:Egyik se. Az az, amibe a főfúvóka van belecsavarva. Az a hosszú cucc amiben a tű mozog.
Na ki nyert?
Ezen a képen pl a 23-as.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem nincs sok változás. Csak néhány pillanatig kell megetetni egy kis szivatóval, aztán hamar bemelegszik.
Hány km-t mennél télen? Speckó felszerelés, változtatások? Hóban-esőben?
Hány km-t mennél télen? Speckó felszerelés, változtatások? Hóban-esőben?
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Valaki tudja a nagyETZ városi fogyasztását és téli városi fogyasztását?
Melóba járnék vele, csak nem tudom leeszi-e a nadrágomat. Országúton a gyár tökéletesen eltalálta a 3,5-5 litert, de pl. a benzines autók városban jelentősen többet esznek. Eddig sosem jártam csak településen belül annyit, hogy tankolni kelljen. Olyat pedig hallottam, hogy pl. egy wartburg akár 20 litert is meg tud enni városban télen...
Valaki tudja a nagyETZ városi fogyasztását és téli városi fogyasztását?
Melóba járnék vele, csak nem tudom leeszi-e a nadrágomat. Országúton a gyár tökéletesen eltalálta a 3,5-5 litert, de pl. a benzines autók városban jelentősen többet esznek. Eddig sosem jártam csak településen belül annyit, hogy tankolni kelljen. Olyat pedig hallottam, hogy pl. egy wartburg akár 20 litert is meg tud enni városban télen...

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
HarántfurattalDénes írta:Egyik se. Az az, amibe a főfúvóka van belecsavarva. Az a hosszú cucc amiben a tű mozog.
Na ki nyert?

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Egyik se. Az az, amibe a főfúvóka van belecsavarva. Az a hosszú cucc amiben a tű mozog.
Na ki nyert?

Ezen a képen pl a 23-as.
Na ki nyert?


Ezen a képen pl a 23-as.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Akkor bocsánat azt hittem a főfúkárol beszél.Friggyes Mester írta:De ha jól értem ő az alapjárati fúvókáról beszél(=tű fúvóka)
aszzem 45ös
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Én azt hittem a tűfúvóka a tűszelepbe (amit az úszó zár) épített fúvóka 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
De ha jól értem ő az alapjárati fúvókáról beszél(=tű fúvóka)
aszzem 45ös
aszzem 45ös
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
A 250-esbe a gyári méret 125kupi írta:Ma kiderült a turpisság:szétszedtem a karbit teljesen és a tűfúvóka" 70-es volt benne ami szerintem a 250 es méret,kicseréltem 65-re(125-150 be ez van)és láss csodát tökéletes.Tényleg igaz a mondás minden motor a gyári méretekkel a tökéletes"nem érdemes házilag okoskodni.Fel is hívtam az ismerősömet ő úgy emlékszik régen egy fiatal"motorostársa adta neki a tanácsot:cseréld ki 65-70re jobban fog menni...Hát nem lett igaza.kupi írta:Üdv egyik ismerősöm rám hagyományozott"egy príma alig használt BVF 24 es karbit(ez már két csavaros alapjárat állító csavarral) amit ma fel is szereltem,az úszó szint tökéletes a fő fúvoka95 a sublertű középen szépen indul és fél gázig tökéletes vele bár hiába rakom máshova jobb nem lesz a 150-es TS aztán félgáz után fulladás.Mi lehet az oka? A saját karbim is ilyen BVF24 es de abban 100 as a főfúvóka azzal szépen húz végig lehet itt a bibi? Szerintem az az 5 nem számíthat ennyit,vagy esetleg valakinek tipp? Előre is köszönöm.

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Ma kiderült a turpisság:szétszedtem a karbit teljesen és a tűfúvóka" 70-es volt benne ami szerintem a 250 es méret,kicseréltem 65-re(125-150 be ez van)és láss csodát tökéletes.Tényleg igaz a mondás minden motor a gyári méretekkel a tökéletes"nem érdemes házilag okoskodni.Fel is hívtam az ismerősömet ő úgy emlékszik régen egy fiatal"motorostársa adta neki a tanácsot:cseréld ki 65-70re jobban fog menni...Hát nem lett igaza.kupi írta:Üdv egyik ismerősöm rám hagyományozott"egy príma alig használt BVF 24 es karbit(ez már két csavaros alapjárat állító csavarral) amit ma fel is szereltem,az úszó szint tökéletes a fő fúvoka95 a sublertű középen szépen indul és fél gázig tökéletes vele bár hiába rakom máshova jobb nem lesz a 150-es TS aztán félgáz után fulladás.Mi lehet az oka? A saját karbim is ilyen BVF24 es de abban 100 as a főfúvóka azzal szépen húz végig lehet itt a bibi? Szerintem az az 5 nem számíthat ennyit,vagy esetleg valakinek tipp? Előre is köszönöm.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Igen minden jó a saját karbimmal tökéletes a gép.Ezért is gondolom a hiba az ajándékban" van.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Benzinszint rendben? Légszűrő tiszta?kupi írta:Én is gondoltam már erre de a gyári adat is 95-ös fúvókát ír.De azért köszi ha más nem lesz kipróbálom egy 100as al is.
Csak azért második tippnek, mert ugye, ezt már nem kellene írni

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Én is gondoltam már erre de a gyári adat is 95-ös fúvókát ír.De azért köszi ha más nem lesz kipróbálom egy 100as al is.kiszsebi írta:Az az 5 qrv@ sokat tud számítanikupi írta:... Szerintem az az 5 nem számíthat ennyit,vagy esetleg valakinek tipp? Előre is köszönöm.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Az az 5 qrv@ sokat tud számítanikupi írta:... Szerintem az az 5 nem számíthat ennyit,vagy esetleg valakinek tipp? Előre is köszönöm.

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Üdv egyik ismerősöm rám hagyományozott"egy príma alig használt BVF 24 es karbit(ez már két csavaros alapjárat állító csavarral) amit ma fel is szereltem,az úszó szint tökéletes a fő fúvoka95 a sublertű középen szépen indul és fél gázig tökéletes vele bár hiába rakom máshova jobb nem lessz a 150-es TS aztán félgáz után fulladás.Mi lehet az oka? A saját karbim is ilyen BVF24 es de abban 100 as a főfúvóka azzal szépen húz végig lehet itt a bibi? Szerintem az az 5 nem számíthat ennyit,vagy esetleg valakinek tipp? Előre is köszönöm.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
Bambi mester nem lenne elég a subertűt felhúzni?
Még mielött neki álnék fúvókázni?
Még mielött neki álnék fúvókázni?
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Üzemanyagellátás
köszi a gyors választ.
az üresjárati levegöcsavart tekergettem
néztem a könyvben, szerintem arra irta
olyan kis csövecskében vagy szoknyában vagy micsodában van. én arra gondoltam.
Lehet hogy a keverékem sincs jól beállitva, mert a gyertya elektródája barna a többi fekete
Meg a szivató is rendetlenkedik, lehet a gumitömités vagy eltömödött... nemtudom
DE szerintem lejött a karbiszétszedés ideje
az üresjárati levegöcsavart tekergettem


olyan kis csövecskében vagy szoknyában vagy micsodában van. én arra gondoltam.
Lehet hogy a keverékem sincs jól beállitva, mert a gyertya elektródája barna a többi fekete

Meg a szivató is rendetlenkedik, lehet a gumitömités vagy eltömödött... nemtudom
DE szerintem lejött a karbiszétszedés ideje

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Azt befolyásolja, hogy egységnyi levegőhöz több vagy kevesebb benzin legyen keverve, vagyis dúsítani, ill szegényíteni tudod vele a keveréket terhelési tartományban.balintmz írta:sziasztok.
olvasgattam itt a kommenteket és elöjött a sublertü. Mit befolyásol hogy a tü milyen magasan van? (olvastam a karbis dolgot csak most kapásbol nem vágom)
Ja és még annyit hogy állitottam az alapjáratot és hiába tekertem ki a csavart nem met fel a fordulat. aztán totál kitekertem és szivogatta vissza vákum. ez függhet a tü magasságátol?
csatos karbom van, ott külön járaton megy az alapjárat. gondoltam hogy koszos lenne de nem találtam benne semmit :S
Köszi a segitségeket. Ha rájövök közben megirom
Csatos karbin melyik csavart tekergetted?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Üzemanyagellátás
sziasztok.
olvasgattam itt a kommenteket és elöjött a sublertü. Mit befolyásol hogy a tü milyen magasan van? (olvastam a karbis dolgot csak most kapásbol nem vágom)
Ja és még annyit hogy állitottam az alapjáratot és hiába tekertem ki a csavart nem met fel a fordulat. aztán totál kitekertem és szivogatta vissza vákum. ez függhet a tü magasságátol?
csatos karbom van, ott külön járaton megy az alapjárat. gondoltam hogy koszos lenne de nem találtam benne semmit :S
Köszi a segitségeket. Ha rájövök közben megirom
olvasgattam itt a kommenteket és elöjött a sublertü. Mit befolyásol hogy a tü milyen magasan van? (olvastam a karbis dolgot csak most kapásbol nem vágom)
Ja és még annyit hogy állitottam az alapjáratot és hiába tekertem ki a csavart nem met fel a fordulat. aztán totál kitekertem és szivogatta vissza vákum. ez függhet a tü magasságátol?
csatos karbom van, ott külön járaton megy az alapjárat. gondoltam hogy koszos lenne de nem találtam benne semmit :S
Köszi a segitségeket. Ha rájövök közben megirom

Re: Üzemanyagellátás
conus papó jól mondja, kiegészíteném azzal, hogy a pilóta csuklójától is függ!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
150-es ETZ, lelkiismeretes sajátkezű nagygenerál után, átlag fogyasztás városon kívül 180 cm magas, 65 kg-os pilótával 3,5 liter körül 100 km-entakzol írta:Információt kérek Tőletek a kis ETZ fogyasztásával kapcsolatban. Városon kívül, túrázásnál milyen fogyasztási adatokat mértetek, milyen beállításon van a részterheléstű stb.
Sok helyen, és sokat kérdezek, de kezdő 125-ös ETZ-s vagyok,és sok mindennel szeretnék legalább a saját szintemen tisztában lenni. Különben nagy örömmel motorozok vele, és a motorral való foglalatosság is ínyemre van.
Üdvözlet.: Takzol



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Üzemanyagellátás
Én két 125-ös ETZ-t hajtottam a cégnél /menetlevél norma stb/ 3.5l volt megadva 4 litert fogyasztott egy személlyel mentem általában.takzol írta:Információt kérek Tőletek a kis ETZ fogyasztásával kapcsolatban. Városon kívül, túrázásnál milyen fogyasztási adatokat mértetek, milyen beállításon van a részterheléstű stb.
Sok helyen, és sokat kérdezek, de kezdő 125-ös ETZ-s vagyok,és sok mindennel szeretnék legalább a saját szintemen tisztában lenni. Különben nagy örömmel motorozok vele, és a motorral való foglalatosság is ínyemre van.
Üdvözlet.: Takzol
Vagy 5.-ben 90-nel vagy 4.-ben 75-tel széljárástól függően. Amikor a motort megvettem lecseréltem a lánckereket, 14 -es lánckerékkel nem fogta a szél vissza a fogyasztásom nem változott.
Re: Üzemanyagellátás
Kiszsebi! Köszönöm az információt.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Még új a gyertya, így nem tudok rá mit mondani.
Nyáron mikor voltam asszonnyal, 80-90-es tempón rendesen kiégett az akkori gyertya, alacsonyabb fordulaton éreztem hogy sokat kap, azóta a tűt lentebb raktam, hogy kevesebbet kapjon.
(érdekes, hogy idén 8 literes fogyasztás jött ki, előző évben ugyanez a túra két személlyel + dobozokkal 5 és fél liter volt, bár akkor a légszűrőház fedele le volt szedve.)
Igazából csak kíváncsi voltam a miértjére, de elégedett vagyok a teljesítményével és a megbízhatóságával a motoromnak, belepiszkálni nem szeretnék.

Nyáron mikor voltam asszonnyal, 80-90-es tempón rendesen kiégett az akkori gyertya, alacsonyabb fordulaton éreztem hogy sokat kap, azóta a tűt lentebb raktam, hogy kevesebbet kapjon.
(érdekes, hogy idén 8 literes fogyasztás jött ki, előző évben ugyanez a túra két személlyel + dobozokkal 5 és fél liter volt, bár akkor a légszűrőház fedele le volt szedve.)
Igazából csak kíváncsi voltam a miértjére, de elégedett vagyok a teljesítményével és a megbízhatóságával a motoromnak, belepiszkálni nem szeretnék.

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Fogyasztás: volt, hogy 2,5, de volt, hogy 5,5 literre jöttem ki százon. Ez függ attól, hogy a csuklód mennyire merev. Na meg a súlyodtól, a széltől... Szóval soktól.takzol írta:Információt kérek Tőletek a kis ETZ fogyasztásával kapcsolatban. Városon kívül, túrázásnál milyen fogyasztási adatokat mértetek, milyen beállításon van a részterheléstű stb.
Sok helyen, és sokat kérdezek, de kezdő 125-ös ETZ-s vagyok,és sok mindennel szeretnék legalább a saját szintemen tisztában lenni. Különben nagy örömmel motorozok vele, és a motorral való foglalatosság is ínyemre van.
Üdvözlet.: Takzol
A tűt meg úgy állítsd be, hogy érzésed szerint jól menjen, a gyertyakép meg a legjobb legyen. Sajnos mindenki azt hiszi, hogy van egy recept, ami szerint be lehet állítani és úgy jó is lesz. Sajnos ez csak régen volt így, illetve a gyári NDK-s cuccok idejében is tól-ig határokat adtak meg. Mostanság a sok f0s alkatrészekkel nem lehet egyértelmű javaslatot tenni, mert bazi nagy a szórásuk.
Szerintem régen a céhes időkben a kovácsok precízebben dolgoztak, mint manapság a távol-keletiek.
Nagyjából a közepét keresd meg az előírások alapján, az tud kiindulópont lenni.
Az benzinszintet az úszóházban is úgy érdemes ellenőrizni, hogy mennyi van benne, nem pedig a szerelési útmutatóban leírtak alapján.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Üzemanyagellátás
Nem lehet, hogy kicsit sokat kap?matt1989 írta:Hali!
Az lenne a kérdésem, hogy természetes jelenség az, ha hideg motornál beindítás után magasabb az alapjárat, mint bemelegedve?
Körülbelül 300-500 fordulat/perc különbség van a hideg és meleg motor között, de az alapjárat mindkét esetben egyenletes.
Gyertya milyen?
Re: Üzemanyagellátás
Információt kérek Tőletek a kis ETZ fogyasztásával kapcsolatban. Városon kívül, túrázásnál milyen fogyasztási adatokat mértetek, milyen beállításon van a részterheléstű stb.
Sok helyen, és sokat kérdezek, de kezdő 125-ös ETZ-s vagyok,és sok mindennel szeretnék legalább a saját szintemen tisztában lenni. Különben nagy örömmel motorozok vele, és a motorral való foglalatosság is ínyemre van.
Üdvözlet.: Takzol
Sok helyen, és sokat kérdezek, de kezdő 125-ös ETZ-s vagyok,és sok mindennel szeretnék legalább a saját szintemen tisztában lenni. Különben nagy örömmel motorozok vele, és a motorral való foglalatosság is ínyemre van.
Üdvözlet.: Takzol
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
akkor az en motorm is eleg erdekes, de nekem igy tunik normalisnak: bing karbi hidegen csak szivatoval indul, beindulas utan ha elengedem a szivatot nagyon leesik az alapjarat, le is all, szivatot rahuzva es tartva felmegy a fordulatszam 1700-ig majd ahogy melegedik folyamatosan csokken ez kb fel perc aztan szivatot elenged es szep stabil alapjarat
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is alacosny hidegen a fordulat, és melegen nagyobb. Persze tegyük hozzá, hidegen mielőtt mentem volna vele néha a befulladás határán áll (ilyenkor kis szivató megteszi a dolgát). Viszont melegen magasabb, főleg akkor ha pl 2 közeli lámpa van, és mondjuk fullgázzal indulok, és hirtelen fékezek, merthogy nem váltott a köv. zöldre. Na akkor az 1600at is eléri. Amúgy hidegen 1100 körül, melegen 1300.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Mert ahogyan melegszik a henger, bedúsul a keverék, így lemegy a fordulat.
De ha alapjárat nélkül mész észre se veszed.
De ha alapjárat nélkül mész észre se veszed.

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Frici!
Tudod, az alkohol tudatmódosító szer... Lehet elfelejtette a motorod a fizikát...
Egyébként természetes jelenség sztem. Nekem az összes motoromnál, több karbival ugyanez a jelenség. A Bing-el ilyen hidegben, indítás után 2500 körül van. Bemelegedve, lámpával 1700 körül. Melegebb időben 2000-1600 kb.
Tudod, az alkohol tudatmódosító szer... Lehet elfelejtette a motorod a fizikát...


Egyébként természetes jelenség sztem. Nekem az összes motoromnál, több karbival ugyanez a jelenség. A Bing-el ilyen hidegben, indítás után 2500 körül van. Bemelegedve, lámpával 1700 körül. Melegebb időben 2000-1600 kb.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Érdekes én a fordítottját tapasztaltam...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Az lenne a kérdésem, hogy természetes jelenség az, ha hideg motornál beindítás után magasabb az alapjárat, mint bemelegedve?
Körülbelül 300-500 fordulat/perc különbség van a hideg és meleg motor között, de az alapjárat mindkét esetben egyenletes.
Az lenne a kérdésem, hogy természetes jelenség az, ha hideg motornál beindítás után magasabb az alapjárat, mint bemelegedve?
Körülbelül 300-500 fordulat/perc különbség van a hideg és meleg motor között, de az alapjárat mindkét esetben egyenletes.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Talán a tűszelepet kéne ellenőrizni, illetve a benzinszintet.MiszterQ írta:Sziasztok!
Lenne 1 kérdésem. Mai nap észleltem, hogyha megyek a müzüvel, akkor megállás után ott virít egy kis benzin a blokk tetején, a karbi túlfolyóból került oda. Ezzel együtt a gép nehezen indul melegen (szivató nélkül vagy azzal se).
Mi a diagnosis?
Köszi üdv Q.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Lehet csak sok már benne a km-er szerintem nincs komoly gondja .MiszterQ írta:Ha megindul, akkor megy rendesennova001155 írta: Hú akkor nagy a baj azonnal add nekem ingyen javíthatatlan.
Viccet félretéve lehet a karbitömítés adta meg magát azért került oda az a kis benzin nekem is odaszokott kerülni .
Nehezen indul nézted a gyertyaképet abból megtudod sok vagy kevés az anyag. amúgy megy rendesen ? Ha egyszer megindul.valamint hidegen is jól indul szivatóval 3-4 rúgás.
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Üzemanyagellátás
Ha megindul, akkor megy rendesennova001155 írta:Hú akkor nagy a baj azonnal add nekem ingyen javíthatatlan.MiszterQ írta:Sziasztok!
Lenne 1 kérdésem. Mai nap észleltem, hogyha megyek a müzüvel, akkor megállás után ott virít egy kis benzin a blokk tetején, a karbi túlfolyóból került oda. Ezzel együtt a gép nehezen indul melegen (szivató nélkül vagy azzal se).
Mi a diagnosis?
Köszi üdv Q.
Viccet félretéve lehet a karbitömítés adta meg magát azért került oda az a kis benzin nekem is odaszokott kerülni .
Nehezen indul nézted a gyertyaképet abból megtudod sok vagy kevés az anyag. amúgy megy rendesen ? Ha egyszer megindul.

Relax, don't do it
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég