Üzemanyagellátás
Re: Üzemanyagellátás
Na akkor ráteszek egy lapáttal.Ha megyek vele és üzem meleg,akkor minden perfekt.Pirosnál gyönyörü alap,bár lehet hogy az 1300 körüli sok,leállítás után elsöre indul és azonnal felveszi az alapgázt...
Elektronikus gond biztos kizárt? Ugyanis alapon sürün világlik a töltés lámpa.Jövö heti vásárlási tervek között uj szénkefék is szerepelnek...
Elektronikus gond biztos kizárt? Ugyanis alapon sürün világlik a töltés lámpa.Jövö heti vásárlási tervek között uj szénkefék is szerepelnek...
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 513
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Üzemanyagellátás
mindenféleképp üzemanyag gond.Érdemes lenne újra szétkapni a karbit,kivenni a főfúvókát(a tartójával együtt,kövezzetek meg,de nem tudom a szaknevét
,lehet dugulás van..)mivel gázadásra sem reagál,nem jön fel a benzin a főfúvón a keverőtérbe,és azért áll le.
igazábol a méretnek menetközben van jelentősége,üresben mennie kéne..hacsak pöfögve is..
Fontos a méret ,egy haverom 250 es oldalkocsis ETZ t nyirt ki,mert úgy akart spórolni,hogy 110es (!) re cserélte a főfúvót..eredmény:alsó felső tűgörgő háza felkenődve a ftg-re..sose láttam még ilyet...megolvadt ftg szimeringet..és kékre szineződött csapágyat.."Olyan szép hangja volt" mondta...
és nekem is van egy gondom,már feladtam mindent..Beindul,üresen pörög,gázt vesz,alapjárat 1100..elinduláskor:meglódul,majd fuldoklik,hirtelen szivató ráhúzáskor rendben megy..szivató visszaenged,akkor egy ideig ok,megállok,ujra elinduláskor ismét..Mi lehet?Tűszelep nem nyit rendesen?Minden fúvóka helyes..és ha bemelegszik,akkor rendben van ..Szóval?

igazábol a méretnek menetközben van jelentősége,üresben mennie kéne..hacsak pöfögve is..
Fontos a méret ,egy haverom 250 es oldalkocsis ETZ t nyirt ki,mert úgy akart spórolni,hogy 110es (!) re cserélte a főfúvót..eredmény:alsó felső tűgörgő háza felkenődve a ftg-re..sose láttam még ilyet...megolvadt ftg szimeringet..és kékre szineződött csapágyat.."Olyan szép hangja volt" mondta...
és nekem is van egy gondom,már feladtam mindent..Beindul,üresen pörög,gázt vesz,alapjárat 1100..elinduláskor:meglódul,majd fuldoklik,hirtelen szivató ráhúzáskor rendben megy..szivató visszaenged,akkor egy ideig ok,megállok,ujra elinduláskor ismét..Mi lehet?Tűszelep nem nyit rendesen?Minden fúvóka helyes..és ha bemelegszik,akkor rendben van ..Szóval?
fores
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
hát azt úgy kell. nekem most 1 hónapig állt a motor, csutkára behúzott szivatóval 3-szor körberúgtam a főtengelyt, majd így hagyva + félgáz indítottam, és az első 300 m után toltam vissza félig a szivató kart, aztán még kellett kb. ugyaennyi mire felmelegedett a masina alattam. 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Üzemanyagellátás
Hát a fúvóka gyári,a ráírt méretek egyeznek.A valós méret megállapításához lyuk idomszer lenne szükséges,mivel itt néhány tizedes méretekről vala szó.14 éves fémipari rutinommal belenéztem,szemre erősen azonosak,persze ettől még lehet eltérés.Söt!
Viszont a szivatóval bogarat tettél a fülembe,az teljesen eredeti darab,30 éves.Szerintem ki is cserélem a jövő héten.
Az mennyire lehet megoldás ha gyújtással együtt rajta hagyom a szivatót és úgy indítok?Bocs ha hülyeséget mondtam,gyanítom hogy túl szívja magát,esetleg beköpi a gyertyát stb...
Viszont a szivatóval bogarat tettél a fülembe,az teljesen eredeti darab,30 éves.Szerintem ki is cserélem a jövő héten.
Az mennyire lehet megoldás ha gyújtással együtt rajta hagyom a szivatót és úgy indítok?Bocs ha hülyeséget mondtam,gyanítom hogy túl szívja magát,esetleg beköpi a gyertyát stb...
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Fúvókák méretét nézted? Nem azt ami rá van írva, hanem a valós méretét?Ricsi414 írta:Gyors segítséget kérek a T. Szakértő Uraktól!![]()
![]()
1980-as TS 250/1. Karbi felújítva: új főfúvóka,új úszó,ultra precízen beállítva,új tüszelep,minden lik,alkatrész aranytisztára pucolva,kifújva,stb.
Indítás az MZ Szent Biblia szerint:szivatóval,gyújtás nélkül kettő rúgás,harmadikra gyújtás reá és indul.Ezután pöfög párat,de nem pörög föl és a gázadásra sem reagál,majd lefullad. Új benzincső van rajta,vadonat benzincsap és ugyanilyen külső szűrő.Ha lekapom a csövet és nyitom a csapot látszólag normálisan jön a nyál...
Amikor van elég idöm rugdalni,egy idő után szépen elkapja az alapjáratot és lehet vele kimenni a világból.Száz fölött megy,nem akadozik,jól húz....
Ezek után feltenném a nap kérdését: MI A TÚRÓ BAJA VAN????![]()
![]()
Nem lehet, hogy a szívató gumitömítése megdagad a benzintől és kicsúszott a helyéről, leragad? Így nincs szívató...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
Gyors segítséget kérek a T. Szakértő Uraktól!
1980-as TS 250/1. Karbi felújítva: új főfúvóka,új úszó,ultra precízen beállítva,új tüszelep,minden lik,alkatrész aranytisztára pucolva,kifújva,stb.
Indítás az MZ Szent Biblia szerint:szivatóval,gyújtás nélkül kettő rúgás,harmadikra gyújtás reá és indul.Ezután pöfög párat,de nem pörög föl és a gázadásra sem reagál,majd lefullad. Új benzincső van rajta,vadonat benzincsap és ugyanilyen külső szűrő.Ha lekapom a csövet és nyitom a csapot látszólag normálisan jön a nyál...
Amikor van elég idöm rugdalni,egy idő után szépen elkapja az alapjáratot és lehet vele kimenni a világból.Száz fölött megy,nem akadozik,jól húz....
Ezek után feltenném a nap kérdését: MI A TÚRÓ BAJA VAN????



1980-as TS 250/1. Karbi felújítva: új főfúvóka,új úszó,ultra precízen beállítva,új tüszelep,minden lik,alkatrész aranytisztára pucolva,kifújva,stb.
Indítás az MZ Szent Biblia szerint:szivatóval,gyújtás nélkül kettő rúgás,harmadikra gyújtás reá és indul.Ezután pöfög párat,de nem pörög föl és a gázadásra sem reagál,majd lefullad. Új benzincső van rajta,vadonat benzincsap és ugyanilyen külső szűrő.Ha lekapom a csövet és nyitom a csapot látszólag normálisan jön a nyál...
Amikor van elég idöm rugdalni,egy idő után szépen elkapja az alapjáratot és lehet vele kimenni a világból.Száz fölött megy,nem akadozik,jól húz....
Ezek után feltenném a nap kérdését: MI A TÚRÓ BAJA VAN????
](./images/smilies/eusa_wall.gif)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Ricsi414 2010.10.31. 11:12-kor.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Tanktisztítás: az etanol kioldja a legutolsó rozsdát is, főleg, ha sokáig hagyod benne. Sokan ezért nem merik beletankolni a kocsiba még egyszer az ismeretségi körömben, mert mindenük eldugult tőle: kiszedett minden koszt a tankból és a csövekből. Főleg, hogy festés előtt van a tankod. Kérdezd Fricit, milyen lett a tankja a piától 
Lánc, és bármi egyéb alkatrésszel kapcsolatban: nem lesz annak az égvilágon semmi baja, csak legyen lezsírozva vagy olajban álljon!!!

Lánc, és bármi egyéb alkatrésszel kapcsolatban: nem lesz annak az égvilágon semmi baja, csak legyen lezsírozva vagy olajban álljon!!!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Mind1 mivel kevered az üvegszilánkot, csak ne legyen gyúlékony, így a lakkbenzin nem annyira nyerő (szerintem). Sima vízzel is elég, lényeg a kiszárítás utána. A láncnak nem hiszem h bármi baja is lenne... Elvan az ezer évig is 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Üzemanyagellátás
És még egy kérdésem lenne... a jövő héten kicserélem a kuplungláncot, de a motor nem hiszem hogy még a tavasz előtt be lesz indítva mert az elemeket leveszem és kipucolom a tankot csapot stb. és majd tavasszal megy festésre szóval nem lesz baja a láncnak ha egész télen úgy fog állni? mivel még új..
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Üzemanyagellátás
Értem, ahoz mit szólsz ha lakkbenzint higítok vízzel meg teszek hozzá üvegszilánkot és úgy rázom ösze az úgy jó?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A tankot azzal mosod ki amivel úgy érzed, hogy ha szikrát vet nem fog berobbanni a kezedben az egész, az üvegszilánkot javaslom. Befőttes üveget valami anyagba tekersz, és összetöröd kalapáccsal, annyit amennyi szted elég. A következő megoldás a 6-8-10 stb méretű anya rázogatása, de ez már acél az acélon, sose bíztam benne. Még szokták javasolni a kavicsot, de ha ez kova, az kb a tűzcsiholás műveletével egyenlő, szóval ésszel
. Rázogatás: legjobb a betonkeverő, pár órára otthagyni, ha ez nincs akkor kis vizet belerakva rázni (szintén szikraképződés megakadályozására). Utána tökéletesen ki kell szárítani, hajszárítóval vagy ilyesmivel, ha marad benne víz, semmit se ér az egész.
A légszűrőt meg nem ér kimosni, papírból van. Ha elhasználódott, 1-2 szer ki lehet fújni (belülről kifele), de inkább cserélni érdemes, kb 500 ftos tétel.

A légszűrőt meg nem ér kimosni, papírból van. Ha elhasználódott, 1-2 szer ki lehet fújni (belülről kifele), de inkább cserélni érdemes, kb 500 ftos tétel.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani hogy ha rozsdás a tankom akkor azt hogyan pucoljam ki? és még egy kérdés a légszűrőt mivel, hogyan mossam ki?
Valaki meg tudná mondani hogy ha rozsdás a tankom akkor azt hogyan pucoljam ki? és még egy kérdés a légszűrőt mivel, hogyan mossam ki?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
sehogy. bent van a fűtött műhelyben a vas. nekem egy rozsdamarózás üvegszilánkkal 4 évet kibír. és ha teletankolom az miért jó? több benzin -> több vízkicsapódás -> több rozsda. szerintem.young boys írta:Hogy szoktátok téliesiteni az üzemanyag tartályt?
Lassan elkellene raknom a gépet és jó lenne ha nem a rozsdátlanitással kellene kezdeni a jövő évet.




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Holnap beugrunk az Aquaworld-be Zsu-val, nem ugrassz fel Mázlista?

Hehe beszéldd meg a főnökömmel biztos dijazni fogja
Viszont hétfőn megyek Anyával a debreceni termálba,nehogy már túl jól érezzd magad
Azértis átmegyek az aqvatikumba is és szétcsúzdázom a hátsómon a fürdőgatyát!
Jó bulizást nektek
Bocs az offért,de ezt nem hagyhattam szó nélkül :
D




Hehe beszéldd meg a főnökömmel biztos dijazni fogja






Bocs az offért,de ezt nem hagyhattam szó nélkül :






- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
EEErrőől van szó Druszám!festékes írta:Én ugy téliesitem,hogy sehogyHa van egy kis napsütés vagy száraz lesz egy kicsit az út,beöltözök jegesmedvének,akksi be, és csapok néhány kanyart
Ki se birnám,most vágjam a centit,hogy mikor lesz tavasz?Elég volt anno a seregben



melegre járatom, hallgatom egy kicsit a hangját, húzogatom neki kicsit, végig kapcsolgatom a sebességeket. És ha télen csontszáraz az út, akkor m1ek 1 kört.
Holnap beugrunk az Aquaworld-be Zsu-val, nem ugrassz fel Mázlista?



...
Dodi!
A szombati Duna Pláza-i beszélgetésünkről jutott eszembe még egy pár 5let amiért sokat kaphat a Trophy-d, tocsoghat a gyertyád. Mondtad hogy használtan vettél egy csatos karbit rá és hiába csökkented a főfúvóka méretét.
Súbertű nem belevaló! ... esetleg a keverőfúvóka sem. Nekem is sokáig ez volt a problémám, mert a megforrasztott gyári tűmet lecseréltem, de akkor még nem tudtam hogy ezek az utángyártott tűk mennyire szarok. És a régi gyári tűvel és tolómérővel felszerelkezve mentem tűt keresni a szénakazalba,

Már nem is tudom hol kaptam akkoriban, Futár motorosbolt, vagy négy Kelemen, ...

Minden esetre vastagabb legyen a részterhelés tartománya.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Én ugy téliesitem,hogy sehogy
Ha van egy kis napsütés vagy száraz lesz egy kicsit az út,beöltözök jegesmedvének,akksi be, és csapok néhány kanyart
Ki se birnám,most vágjam a centit,hogy mikor lesz tavasz?Elég volt anno a seregben 



- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
Én is szintén járatom még a motort elzást csappal amíg le nem áll, viszont mindig szoktam teletankolni. nem volt eddig rozsdával gondom, mert a csapon van egy szűrő, ami már egyből a tankban megfogja a koszt.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Teletank.
Én a karbiból is kijártatom a benzint, nehogy "bekövesedjen". És amikor eszembe jut akkor átforgatom 1x-2x havonta.
Utóbbi kettő csak az én heppem.


Én a karbiból is kijártatom a benzint, nehogy "bekövesedjen". És amikor eszembe jut akkor átforgatom 1x-2x havonta.
Utóbbi kettő csak az én heppem.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
Hogy szoktátok téliesiteni az üzemanyag tartályt?
Lassan elkellene raknom a gépet és jó lenne ha nem a rozsdátlanitással kellene kezdeni a jövő évet.
Lassan elkellene raknom a gépet és jó lenne ha nem a rozsdátlanitással kellene kezdeni a jövő évet.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
ok, igazad van frici, kimaradt az h "egy az egyben".





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Conus, az éremnek 2 oldala van...
Azért használom ezt, évek óta...
Azért használom ezt, évek óta...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
aha. közben megtaláltam:
http://www.mofaker.hu/?termek_id=301520
igen, ilyen válla nincs az enyémnek körben... ez nagy ts-be biztos h jó, de etz-be sajnos nem...

http://www.mofaker.hu/?termek_id=301520
igen, ilyen válla nincs az enyémnek körben... ez nagy ts-be biztos h jó, de etz-be sajnos nem...




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Az enyém is narancssárga+fémrács+stb csak van egy kis válla a belső átmérőnél mindkét oldalon, ami kitartja a légszűrőház fedelét. De majd lefaragom 

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
nekem sikerült 3 éve amikor újítottam fel a motort olyan utángyártott légszűrőt venni ami gond nélkül passzolt az eredeti helyére. narancssárga hab a két oldala, fényes fémrács kívül belül, sárga kartonpapír a belseje. ennél többet nem tudok segíteni.





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Az enyémben is az van, mert a szar utángyártott nem fért bele, és lusta voltam faragni. De lehet most kicserélem az újra.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
Pontosan úgy néz ki.csikin írta:Ha kívül lyukacsos papír van rajta és TGL akkor elég régi lehet. Ilyet már nemnagyon kapsz, csak hasonlót.
Mikor megláttam majd le esett az állam.
És elvileg tavaly ilyenkor lett rendbe rakva a gép.
Ahhoz képest hogy 45000 HUF lett ráköltve...egy légszürő még beleférhetett volna.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha kívül lyukacsos papír van rajta és TGL akkor elég régi lehet. Ilyet már nemnagyon kapsz, csak hasonlót.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Üzemanyagellátás
Halika!
Valaki betudna linkelni nekem egy GYÁRI ETZ 125 légszürőt.
Most vettem ki az enyémből és szerintem még azzal jött ki a gyárból.
Még TGL számos a kódja.
Köszike YB
Valaki betudna linkelni nekem egy GYÁRI ETZ 125 légszürőt.
Most vettem ki az enyémből és szerintem még azzal jött ki a gyárból.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Még TGL számos a kódja.
Köszike YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Teknőc
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Elnézést, ha megengeditek, hozzászólnék.
Nekem ts 125-ösöm van, a fogyasztásom a városban 3,5-4l között, az országúton 70-es seb.-ig 3l alatt, 80-85-ös tempónál kb.4l –re jön ki nálam. Persze, függ jócskán is a terheléstől (Két személy)is, mástól is….
De egy valódi szaki szavait idézve:
„Hajtásmód, kipufogó, végáttétel és karburálásfüggõ” a fogyasztás.
Ennél pontosabban nehéz pontosan fogalmazni.
Másik kérdésre a válaszom:
Megéri 150 dugót beletenni a 125-ösbe, szerintem.
Főleg, ha eredeti (!)DDR dugó az.
Erősebb, nyomatékosabb lesz a motor, s ha az első lánckereket is kicseréled, az 150-esére, (a ts-nél 16 fogú) akkor a sebességed is nőni fog, persze nem túl sokat.
Ha pedig meghagyod a lánckereket (a 125-ösét!) ( ts-nél 15 fogú) sokkal jobban fogja bírni az emelkedőket.
A fogyasztás kis mértékben nő, legrosszabb esetben fél liter, de ezt kétlem, véleményem max 1-2 dl.
Kill3retz jól mondja, a főtengely nagyobb igénybevételnek van kitéve, de ha jól tudom azonos a két típusnak a főtengelye.
Teknőc
Elnézést, ha megengeditek, hozzászólnék.

Nekem ts 125-ösöm van, a fogyasztásom a városban 3,5-4l között, az országúton 70-es seb.-ig 3l alatt, 80-85-ös tempónál kb.4l –re jön ki nálam. Persze, függ jócskán is a terheléstől (Két személy)is, mástól is….

De egy valódi szaki szavait idézve:
„Hajtásmód, kipufogó, végáttétel és karburálásfüggõ” a fogyasztás.

Ennél pontosabban nehéz pontosan fogalmazni.

Másik kérdésre a válaszom:
Megéri 150 dugót beletenni a 125-ösbe, szerintem.

Főleg, ha eredeti (!)DDR dugó az.

Erősebb, nyomatékosabb lesz a motor, s ha az első lánckereket is kicseréled, az 150-esére, (a ts-nél 16 fogú) akkor a sebességed is nőni fog, persze nem túl sokat.
Ha pedig meghagyod a lánckereket (a 125-ösét!) ( ts-nél 15 fogú) sokkal jobban fogja bírni az emelkedőket.
A fogyasztás kis mértékben nő, legrosszabb esetben fél liter, de ezt kétlem, véleményem max 1-2 dl.
Kill3retz jól mondja, a főtengely nagyobb igénybevételnek van kitéve, de ha jól tudom azonos a két típusnak a főtengelye.

Teknőc
http://youtu.be/T6ZBCTjTBnA"
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Mindenben.
De tényleg, ha megengedheted, akkor mindenképp érdemes lecserélni. Érezhetően nyomatékosabb, forgósabb szerintem. Talán kicsivel kevesebbet bír a főtengely, de szerintem minimális. Egyébként is egy elcseszett konstrukció szerintem...
Sokat nem rontasz vele rajta.
Nekem csak pozitív tapasztalatom van a 150-eseítéssel kapcsolatban. A mai 125-ös csodákat simán össze lehet vele szedni így.
Tranzisztoros gyújtást érdemes még beszerezni, az is sokat dob rajta...

De tényleg, ha megengedheted, akkor mindenképp érdemes lecserélni. Érezhetően nyomatékosabb, forgósabb szerintem. Talán kicsivel kevesebbet bír a főtengely, de szerintem minimális. Egyébként is egy elcseszett konstrukció szerintem...


Nekem csak pozitív tapasztalatom van a 150-eseítéssel kapcsolatban. A mai 125-ös csodákat simán össze lehet vele szedni így.



Tranzisztoros gyújtást érdemes még beszerezni, az is sokat dob rajta...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Üzemanyagellátás
És mi a véleményed róla? miben változott, miben lett jobb miben roszabb? mert nekem is 25ösöm van és gondolkodok a 150-es hengerbe
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Eredetileg 125-ös volt, fél évig használtam úgy...
Gyári 150-es henger ment rá, meg 24-es karbi. Ha jól tudom akkor a gyári sem különbözött másban.
Gyári 150-es henger ment rá, meg 24-es karbi. Ha jól tudom akkor a gyári sem különbözött másban.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Üzemanyagellátás
Neked 125-ös a motor 150-es hengerrel, vagy alapból 150-es?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
80-90 es utazóval, hosszú távon nekem megállt 4 literben. Városban 6 is lehet. De az már erősen vezetési stílus függő...
A 150-es valamivel kevesebbet kér, ha ugyanúgy használod mint a 125-öst. De mivel ilyen csak elméletben létezik, ezért ott fél litert rá lehet számolni.
80-90 es utazóval, hosszú távon nekem megállt 4 literben. Városban 6 is lehet. De az már erősen vezetési stílus függő...
A 150-es valamivel kevesebbet kér, ha ugyanúgy használod mint a 125-öst. De mivel ilyen csak elméletben létezik, ezért ott fél litert rá lehet számolni.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Nagyon régóta van bennem ez a kérdés hogy menyit eszik az MZ(ETZ 125), valaki 8 liert mond valaki 4-et és nem tudom eldönteni hogy ki mond igazat, sajnos még nem próbálhatom ki (még nincs jogsim) de egyre jobban idegesít a dolog... valaki mondja már meg hogy ha az ember szép 85-öt utazóba megy mit eszik egy gyári 125ös etz?és mit eszik városba?
Választ előre is köszi!
Nagyon régóta van bennem ez a kérdés hogy menyit eszik az MZ(ETZ 125), valaki 8 liert mond valaki 4-et és nem tudom eldönteni hogy ki mond igazat, sajnos még nem próbálhatom ki (még nincs jogsim) de egyre jobban idegesít a dolog... valaki mondja már meg hogy ha az ember szép 85-öt utazóba megy mit eszik egy gyári 125ös etz?és mit eszik városba?
Választ előre is köszi!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Én nem találtam hozzá könyvet sehol, de bisztos létezik valami. Olyas valami levegő állító bár én nem jövök rá a működésére nem nagyon változik a helyzet ha tekergetem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Köszi!
Egyébként egész más világ ez a karbi a bvf után....
Már a kidolgozása is... Van benne pár okos megoldás...
Esetleg beállítási kézikönyv fellelhető valahol? Ha jól láttam, ezen is van külön keverékképző csavar? Vagy mi az a kisebb csavar a torok környékén?
Egyébként egész más világ ez a karbi a bvf után....
Már a kidolgozása is... Van benne pár okos megoldás...


Esetleg beállítási kézikönyv fellelhető valahol? Ha jól láttam, ezen is van külön keverékképző csavar? Vagy mi az a kisebb csavar a torok környékén?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Igen.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a segítséget!
Ha jól emlékszem, akkor babetta fúvókák jók bele ugye?
Menet szempontjából persze...
Ha jól emlékszem, akkor babetta fúvókák jók bele ugye?
Menet szempontjából persze...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Nekem a gyári főfúvóka van a Bing-ben 118, a tű felülről a 3 állásban ha jól emlékszem (most állítottam eddig 2.-ban volt de majdnem fehér volt a gyertya
). Az úszószintet nem tudom azt sosem piszkáltam. Ja igen nekem 30 torkú van. Így lehet ezzel nem sokat segítettem!

- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Most asszem 115-120 körül van benne. Alapjárati gyári, ami nemtom mekkora. Úszószinthez sosem nyúltam, nameg amugyse olyan elhajlós az úszója mint a bvf-nek. Tehát az is gyári.
Tű meg mittomén, sztem legszegényebben.

Re: Üzemanyagellátás
Értem,tehát rövid bovdent! Köszi
Takzol

Takzol
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Üdv Urak!
Binges kollégákat kérdezném: Milyen fúvókákkal használjátok a gépet?
Dénes!
110-es főfuvit, már említetted... Alapjárati mekkora?
Tűállás, úszószint?
Most szerváltam egy 32-es torkút, és nem szeretném 0-ról kezdve belőni.
Ugyanitt eladó egy sima és egy csatos 30-as karbi.
Kicsit kopottak, és picit csörögnek de bőven használható állapotban vannak. Gyári tűvel, felfúvókázva. Irányár: 5000 Ft/db
Binges kollégákat kérdezném: Milyen fúvókákkal használjátok a gépet?
Dénes!
110-es főfuvit, már említetted... Alapjárati mekkora?
Tűállás, úszószint?
Most szerváltam egy 32-es torkút, és nem szeretném 0-ról kezdve belőni.
Ugyanitt eladó egy sima és egy csatos 30-as karbi.
Kicsit kopottak, és picit csörögnek de bőven használható állapotban vannak. Gyári tűvel, felfúvókázva. Irányár: 5000 Ft/db
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
vagy méretre vágod mint ahogy conus bácsi is tettetakzol írta:Az ETZ 125-höz szeretnék gázbovdent venni. A kínálatban van rövid, és hosszú. Segítsetek, hogy melyiket kell választanom!
Üdv.: Takzol





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Rövidet. Ha nincs magas kormányod.
Re: Üzemanyagellátás
Az ETZ 125-höz szeretnék gázbovdent venni. A kínálatban van rövid, és hosszú. Segítsetek, hogy melyiket kell választanom!
Üdv.: Takzol
Üdv.: Takzol
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
a karburátor beállításánál dől el h konyítasz-e valamit a motorszereléshez vagy sem. szerintem






10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Kérésed parancs!

egyébként itt lehet nézelődni:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18
30-40 év távlatából azonban ezek csak iránymutató adatok szerintem. Ki kell próbálgatni minden lehetséges beállítással. Sok idő és jónéhány fúvóka kell hozzá.

egyébként itt lehet nézelődni:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18
30-40 év távlatából azonban ezek csak iránymutató adatok szerintem. Ki kell próbálgatni minden lehetséges beállítással. Sok idő és jónéhány fúvóka kell hozzá.
- pviktor
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kőröstetétlen
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok. 250-es Trophy karburátor beállításához lenne szükségem pár adatra, értem ez alatt levegőcsavar állását, subertű állását, főfúvóka, alapjárati fúvóka méretét! Köszönöm
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Üzemanyagellátás
Etanolnak kisebb az égéshője sztem ebből adódik a más gyertyakép, amúgy meg nekem a simóm etanolos, csak hiányzik az a finom 2t szag. 

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég