na de hol van ilyenkor a gyújtás?csikin írta:Nem zavar az a szívónyílás semmitle kell vakolni és elfelejteni:) Henger megfordítás pedig amellett hogy szokatlan és jól néz ki, előnyös hatása van a kipuff hőháztartására.


na de hol van ilyenkor a gyújtás?csikin írta:Nem zavar az a szívónyílás semmitle kell vakolni és elfelejteni:) Henger megfordítás pedig amellett hogy szokatlan és jól néz ki, előnyös hatása van a kipuff hőháztartására.
Ja, hogy a tuningnál nem ugyanolyat akarunk csinálni, mint volt!csikin írta:De pont az a lényeg hogy ne legyen ugyanaz az eredmény:D erről szól a tuning "hangolás". Ha nincs légszűrő, akkor a tölcsér méretei számítanak.
Mint pl. a csónakmotorok?csikin írta:És az olyan gépek amiken nincs is légszűrő?
Ha rendesen beállítod akkor működik.
És az olyan gépek amiken nincs is légszűrő?Alfa írta:A membrános szívás segít, a sportlégszűrő nagyot ront
Nem osztom a véleményedet de lusta vagyok vitázni claviatúrán keresztül.Forrest írta:"A résvezérlésü motoroknál sem szimetrikus a szivásvezérlés."
A hagyományos résvezérlés márpedig szimmetrikus. Szimmetria alatt arra gondolok, hogy FHP-hoz viszonyítva szimmetrikusan nyit, zár.
Forgótárcsa, membrán lényege az aszimmetria létrehozása. Nő az időkeresztmetszet vagy mi a búbánat...
És a modellezők is dolgoznak!:-)bambi írta:De a Simson nem csak akkor,hanem most is fut:-)young boys írta: A résvezérlésü motoroknál sem szimetrikus a szivásvezérlés.
A kettő közötti külömbség onnan adódik hogy a forgótárcsás motoroknál a szivónyilás a karteron van mig a résvezérlésü motoroknál a hengeren.Ezért tuningolható a tárcsás ill a főtengelyen keresztül szivó motor jobbn.
Mondok erre egy példát.
A motoros modellezésben a kisköbcentis (30 cm3 alatt) motorok 90 %-ban 2T motorok.
Ezek mind főtengelyen keresztül vannak szívásvezérelve.
A 80-as évek végén az USA olyan 3,5cm3-is motorokat gyártott amik 4-4,5 LE-t tudtak 45000-48000 ford/min mellet.
Nálunk a Modell Kisérleti Intézett (MOKI) gyártott "olcsó" motorokat.
A 3,5cm3-is motor 0,9-1,1 LE-t teljesitet.
A 25cm3-is 3.5 LE-t.
Megjegyezném hogy akkoriban az utcákon a Simson futott 3,5 LE-vel.
Én a 80-as évek végén segitője voltam egy formula-sport RC8 autó modellezőnek egyesületi szinten.
Csak az EB-t nyert versenyző tudott megverni verseny közbeni tankolásban.
Az ideje általában 3,2-3,5 sec volt az enyém 3,5-3,8 sec.
Akkoriban csak mi tudtunk 4 sec alá menni.
YB
De a Simson nem csak akkor,hanem most is fut:-)young boys írta:A résvezérlésü motoroknál sem szimetrikus a szivásvezérlés.MP1 írta:YB!
Jól látod! Az átömlés, és a kipufogás mindegyiknél szimmetrikus, mert a dugattyú végzi el a vezérlési feladatokat.
A különbség csak a szívásnál van, - ha nem a dugattyú rendezi (pl. membrán v. forgót.) azt is - akkor lesz aszimmetrikus.
Azért ez a "kis" különbség elég elég sok pacit bele tud varázsolni a gépbe!
Üdv: P.
A kettő közötti külömbség onnan adódik hogy a forgótárcsás motoroknál a szivónyilás a karteron van mig a résvezérlésü motoroknál a hengeren.Ezért tuningolható a tárcsás ill a főtengelyen keresztül szivó motor jobbn.
Mondok erre egy példát.
A motoros modellezésben a kisköbcentis (30 cm3 alatt) motorok 90 %-ban 2T motorok.
Ezek mind főtengelyen keresztül vannak szívásvezérelve.
A 80-as évek végén az USA olyan 3,5cm3-is motorokat gyártott amik 4-4,5 LE-t tudtak 45000-48000 ford/min mellet.
Nálunk a Modell Kisérleti Intézett (MOKI) gyártott "olcsó" motorokat.
A 3,5cm3-is motor 0,9-1,1 LE-t teljesitet.
A 25cm3-is 3.5 LE-t.
Megjegyezném hogy akkoriban az utcákon a Simson futott 3,5 LE-vel.
Én a 80-as évek végén segitője voltam egy formula-sport RC8 autó modellezőnek egyesületi szinten.
Csak az EB-t nyert versenyző tudott megverni verseny közbeni tankolásban.
Az ideje általában 3,2-3,5 sec volt az enyém 3,5-3,8 sec.
Akkoriban csak mi tudtunk 4 sec alá menni.
YB
A résvezérlésü motoroknál sem szimetrikus a szivásvezérlés.MP1 írta:YB!
Jól látod! Az átömlés, és a kipufogás mindegyiknél szimmetrikus, mert a dugattyú végzi el a vezérlési feladatokat.
A különbség csak a szívásnál van, - ha nem a dugattyú rendezi (pl. membrán v. forgót.) azt is - akkor lesz aszimmetrikus.
Azért ez a "kis" különbség elég elég sok pacit bele tud varázsolni a gépbe!
Üdv: P.
MP1 írta:YB!
Forrest kérdésére abszolúte igen a válasz!
Tárcsásnál a szívónyílás az AHP után nyit (valahol az átömlő zárása után), és a FHP után zár.
Itt egy forgótárcsás vezérlési diagram:
Membránosnál akkor van nyitva, ha a forgattyúsház nyomása kisebb, mint a szívócső nyomása (+ a membrán és még sok egyéb tényező) - ami különböző fordulatszámokon jelentősen változik (rezó szívóhatása, szívócsőben a beömlő anyag tehetetlensége, stb.).
Üdv: P.
Egyiksem.Forrest írta:Ezt a szimmetrikus vezérlést a membrán ill forgótárcsás vezérlés aszimmetrikussá teszi?
Igen ez meg van nekem is.
a kopogás megnő, mert a 95-ös benzin kompressziótűrése = fos. Ezáltal a teljesítmény is csökken. Viszont ha sikerül valami adalékot belerakni az üzemanyagba, akkor lehet jó is az eredmény, feltéve, hogy a préstáv az előírt marad. Különben szélsőséges esetben a dugó bele is verhet a hengerfejbe. Pl. meleg motornál, valami "jó" minőségű utángyártott hajtókarnál lehet extrém hőtágulás is.fenkri írta:Hello!
Az érdekelne ,hogy mik a hátrányai ha lemaratok 150 es hengerfejből.Tény a csapágyakat nagyon megterheli ezáltal hamarabb kiérnek?:/. Ha vannak tapasztalatok ezzel kapcsolatban akk pls osszátok meg velem.
Néha ad neki az ember 1 gázfröccsöt azt kész.sunbim írta:Naja! Viszont van még 1 előnye a nulla alapjáratnak, hogy nem rugózik/rángat a motor előre hátra kisgáznál!Úgyhogy téllleg könnyebb és még előnyökkel is jár!
.. nade hegymenet lejtőn? ...Mi ken? Elég veszélyes is.
Próbáld meg még egy kicsit nagyobb előgyújtással.kr írta:Csao!
Nekem Bambi-féle 300-asom van. Most értem kb a bejáratás végére. 145-ös fúvókát használok (tényleg az, bemérettem), áttértem 1:50-re, gyújtás 2,9mm, és tűt is visszaraktam középre. Kipu, légszűrő tiszta, gyertya is jó képet mutat. Egy ideje már bele-bele forgatom 5000-be, egyre erősebb lett a bejáratás során. Viszont ennyire akkor is ment amikor 250-es volt. Hozzáteszem nagyon jó 250-es volt, a mutató lazán beleszaladt a 130-ba. Nincs valakinek vmi bevált beállítása? 140-es fúvóka, esetleg eggyel alacsonyabb tű... Olvastam néhányan belefogtak dobok gyártásába. Sokaknak van 300-asuk, erre is lehetne dobot méretezni, szerintem sokat számítana.
kr
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég