na de hol van ilyenkor a gyújtás?csikin írta:Nem zavar az a szívónyílás semmit le kell vakolni és elfelejteni:) Henger megfordítás pedig amellett hogy szokatlan és jól néz ki, előnyös hatása van a kipuff hőháztartására.
Tuning
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Tuning
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Hát, egyedi lenne, az biztos!
Viszont hova vezeted a kipufogót? Jól meg kell tekergetni, hogy a hossza is meglegyen, meg ne is lógjon túl az MZ-n fél méterrel.
Csináld meg! Látni akarom!
Viszont hova vezeted a kipufogót? Jól meg kell tekergetni, hogy a hossza is meglegyen, meg ne is lógjon túl az MZ-n fél méterrel.
Csináld meg! Látni akarom!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Nem zavar az a szívónyílás semmit le kell vakolni és elfelejteni:) Henger megfordítás pedig amellett hogy szokatlan és jól néz ki, előnyös hatása van a kipuff hőháztartására.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Ha jól sejtem, a kisebb kipuff törés miatt... Legalábbis ezért szokták, ha jól tudom. De forgótárcsánál mi lesz az szívónyílással? Új persely?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Hát igen, a forgótárcsát el is felejtettem!
Zseniális dolog, hozzásegítette egy pár cím megnyeréséhez az MZ-t!
Ez ismét az a technológia amit MZ-n csak könyvben láttam. Nem gondoltam, hogy valaki foglalkozik ilyennel!
Egyébként miért akarod megfordítani a hengert?
Zseniális dolog, hozzásegítette egy pár cím megnyeréséhez az MZ-t!
Ez ismét az a technológia amit MZ-n csak könyvben láttam. Nem gondoltam, hogy valaki foglalkozik ilyennel!
Egyébként miért akarod megfordítani a hengert?
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Tuning
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Ja, hogy a tuningnál nem ugyanolyat akarunk csinálni, mint volt!csikin írta:De pont az a lényeg hogy ne legyen ugyanaz az eredmény:D erről szól a tuning "hangolás". Ha nincs légszűrő, akkor a tölcsér méretei számítanak.
Erre nem is gondoltam!
Ha membrános akkor nincs kis fordulatnál sem lényeges gázlengés.
Én egyébként a membránért sem vagyok oda, nagyok a veszteségei. Nagy fordulaton behal tőlük a motor, igaz cserébe alacsonyabb fordulaton sokkal jobb. Van olyan mikor nincs más megoldás, de eddig mindig kieszeltem valamit, hogy ne kelljen a sajátomba membrán.
Éljen a résvezérlés!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Tuning
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Nem csak a kipufogóban van gázlengés, hanem a szívó oldalon is. Ezért nagyon fontos a szívócső hossza, meg az a bödön mérete, amiben az MZ légszűrő van. Illetve sz is, hogy mennyit lóg bele a gumicső.
légszűrő nélkül hiába fúvókázod át, hogy tökéletes legyen a keverék. Megváltozik a gázlengés és soha nem lesz ugyanaz az eredmény.
légszűrő nélkül hiába fúvókázod át, hogy tökéletes legyen a keverék. Megváltozik a gázlengés és soha nem lesz ugyanaz az eredmény.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Tuning
Mint pl. a csónakmotorok?csikin írta:És az olyan gépek amiken nincs is légszűrő?
Ha rendesen beállítod akkor működik.
Nekem volt szerencsém egy Mercury 1660 ccm-es 2 ütemű motorhoz csónakban és egy ugyan ilyenhez egy homokfutóban. Kb kétszeres eltérés volt a fúvókáknál, pedi mindkettőn ugyanolyan karburátor volt (4 hengeres motor, hengerenként 2). A megfelelő légszűrő szívászaj-tompítóval a !szerintem! legjobb megoldás.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Tuning
És az olyan gépek amiken nincs is légszűrő?Alfa írta:A membrános szívás segít, a sportlégszűrő nagyot ront
Ha rendesen beállítod akkor működik.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
- MZ-d típusa: MZ250TS
- Tartózkodási hely: Nagysimonyi
Re: Tuning
hali!
Az lenne a kérdésem. hogy csinált e már valaki főtengely könnyítést úgy mint a tuning leírásban van ..vagy valami hasonlót 250 ts főtengelyét szeretném áttalakitani.Ha tudtok segíteni írjátok le köszi !!!
Az lenne a kérdésem. hogy csinált e már valaki főtengely könnyítést úgy mint a tuning leírásban van ..vagy valami hasonlót 250 ts főtengelyét szeretném áttalakitani.Ha tudtok segíteni írjátok le köszi !!!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
A membrános szívás segít, a sportlégszűrő nagyot ront
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2010.04.25. 15:05
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronhorpács
Re: Tuning
Érdeklődnék,ha megvan már a felfúrás és a membrános szívás egy sport légszűrő segít még rajt valamit?
Egresits László
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Tuning
Nem osztom a véleményedet de lusta vagyok vitázni claviatúrán keresztül.Forrest írta:"A résvezérlésü motoroknál sem szimetrikus a szivásvezérlés."
A hagyományos résvezérlés márpedig szimmetrikus. Szimmetria alatt arra gondolok, hogy FHP-hoz viszonyítva szimmetrikusan nyit, zár.
Forgótárcsa, membrán lényege az aszimmetria létrehozása. Nő az időkeresztmetszet vagy mi a búbánat...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Tuning
Forrest!
Nálad a pont!
Nálad a pont!
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Tuning
"A résvezérlésü motoroknál sem szimetrikus a szivásvezérlés."
A hagyományos résvezérlés márpedig szimmetrikus. Szimmetria alatt arra gondolok, hogy FHP-hoz viszonyítva szimmetrikusan nyit, zár.
Forgótárcsa, membrán lényege az aszimmetria létrehozása. Nő az időkeresztmetszet vagy mi a búbánat...
A hagyományos résvezérlés márpedig szimmetrikus. Szimmetria alatt arra gondolok, hogy FHP-hoz viszonyítva szimmetrikusan nyit, zár.
Forgótárcsa, membrán lényege az aszimmetria létrehozása. Nő az időkeresztmetszet vagy mi a búbánat...
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Tuning
És a modellezők is dolgoznak!:-)bambi írta:De a Simson nem csak akkor,hanem most is fut:-)young boys írta: A résvezérlésü motoroknál sem szimetrikus a szivásvezérlés.
A kettő közötti külömbség onnan adódik hogy a forgótárcsás motoroknál a szivónyilás a karteron van mig a résvezérlésü motoroknál a hengeren.Ezért tuningolható a tárcsás ill a főtengelyen keresztül szivó motor jobbn.
Mondok erre egy példát.
A motoros modellezésben a kisköbcentis (30 cm3 alatt) motorok 90 %-ban 2T motorok.
Ezek mind főtengelyen keresztül vannak szívásvezérelve.
A 80-as évek végén az USA olyan 3,5cm3-is motorokat gyártott amik 4-4,5 LE-t tudtak 45000-48000 ford/min mellet.
Nálunk a Modell Kisérleti Intézett (MOKI) gyártott "olcsó" motorokat.
A 3,5cm3-is motor 0,9-1,1 LE-t teljesitet.
A 25cm3-is 3.5 LE-t.
Megjegyezném hogy akkoriban az utcákon a Simson futott 3,5 LE-vel.
Én a 80-as évek végén segitője voltam egy formula-sport RC8 autó modellezőnek egyesületi szinten.
Csak az EB-t nyert versenyző tudott megverni verseny közbeni tankolásban.
Az ideje általában 3,2-3,5 sec volt az enyém 3,5-3,8 sec.
Akkoriban csak mi tudtunk 4 sec alá menni.
YB
Igaz hogy nagyon megváltozott a világ.És nem mindenben a jó irányba.
Valamikor ebben a kis országban 100000 gyerek modellezett és volt a szabadban kint.
Ma alig valamivel több mint 1000 modellező van az országban.a gyerekek se szeretnek a szabadba kijárni.
És nem érdekli őket az hogy hogyan lehet egy jó dolgott még jobbá tenni tuningolni.
Kivétel a számitógép.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Tuning
De a Simson nem csak akkor,hanem most is fut:-)young boys írta:A résvezérlésü motoroknál sem szimetrikus a szivásvezérlés.MP1 írta:YB!
Jól látod! Az átömlés, és a kipufogás mindegyiknél szimmetrikus, mert a dugattyú végzi el a vezérlési feladatokat.
A különbség csak a szívásnál van, - ha nem a dugattyú rendezi (pl. membrán v. forgót.) azt is - akkor lesz aszimmetrikus.
Azért ez a "kis" különbség elég elég sok pacit bele tud varázsolni a gépbe!
Üdv: P.
A kettő közötti külömbség onnan adódik hogy a forgótárcsás motoroknál a szivónyilás a karteron van mig a résvezérlésü motoroknál a hengeren.Ezért tuningolható a tárcsás ill a főtengelyen keresztül szivó motor jobbn.
Mondok erre egy példát.
A motoros modellezésben a kisköbcentis (30 cm3 alatt) motorok 90 %-ban 2T motorok.
Ezek mind főtengelyen keresztül vannak szívásvezérelve.
A 80-as évek végén az USA olyan 3,5cm3-is motorokat gyártott amik 4-4,5 LE-t tudtak 45000-48000 ford/min mellet.
Nálunk a Modell Kisérleti Intézett (MOKI) gyártott "olcsó" motorokat.
A 3,5cm3-is motor 0,9-1,1 LE-t teljesitet.
A 25cm3-is 3.5 LE-t.
Megjegyezném hogy akkoriban az utcákon a Simson futott 3,5 LE-vel.
Én a 80-as évek végén segitője voltam egy formula-sport RC8 autó modellezőnek egyesületi szinten.
Csak az EB-t nyert versenyző tudott megverni verseny közbeni tankolásban.
Az ideje általában 3,2-3,5 sec volt az enyém 3,5-3,8 sec.
Akkoriban csak mi tudtunk 4 sec alá menni.
YB
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Tuning
A résvezérlésü motoroknál sem szimetrikus a szivásvezérlés.MP1 írta:YB!
Jól látod! Az átömlés, és a kipufogás mindegyiknél szimmetrikus, mert a dugattyú végzi el a vezérlési feladatokat.
A különbség csak a szívásnál van, - ha nem a dugattyú rendezi (pl. membrán v. forgót.) azt is - akkor lesz aszimmetrikus.
Azért ez a "kis" különbség elég elég sok pacit bele tud varázsolni a gépbe!
Üdv: P.
A kettő közötti külömbség onnan adódik hogy a forgótárcsás motoroknál a szivónyilás a karteron van mig a résvezérlésü motoroknál a hengeren.Ezért tuningolható a tárcsás ill a főtengelyen keresztül szivó motor jobbn.
Mondok erre egy példát.
A motoros modellezésben a kisköbcentis (30 cm3 alatt) motorok 90 %-ban 2T motorok.
Ezek mind főtengelyen keresztül vannak szívásvezérelve.
A 80-as évek végén az USA olyan 3,5cm3-is motorokat gyártott amik 4-4,5 LE-t tudtak 45000-48000 ford/min mellet.
Nálunk a Modell Kisérleti Intézett (MOKI) gyártott "olcsó" motorokat.
A 3,5cm3-is motor 0,9-1,1 LE-t teljesitet.
A 25cm3-is 3.5 LE-t.
Megjegyezném hogy akkoriban az utcákon a Simson futott 3,5 LE-vel.
Én a 80-as évek végén segitője voltam egy formula-sport RC8 autó modellezőnek egyesületi szinten.
Csak az EB-t nyert versenyző tudott megverni verseny közbeni tankolásban.
Az ideje általában 3,2-3,5 sec volt az enyém 3,5-3,8 sec.
Akkoriban csak mi tudtunk 4 sec alá menni.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Tuning
YB!
Jól látod! Az átömlés, és a kipufogás mindegyiknél szimmetrikus, mert a dugattyú végzi el a vezérlési feladatokat.
A különbség csak a szívásnál van, - ha nem a dugattyú rendezi (pl. membrán v. forgót.) azt is - akkor lesz aszimmetrikus.
Azért ez a "kis" különbség elég elég sok pacit bele tud varázsolni a gépbe!
Üdv: P.
Jól látod! Az átömlés, és a kipufogás mindegyiknél szimmetrikus, mert a dugattyú végzi el a vezérlési feladatokat.
A különbség csak a szívásnál van, - ha nem a dugattyú rendezi (pl. membrán v. forgót.) azt is - akkor lesz aszimmetrikus.
Azért ez a "kis" különbség elég elég sok pacit bele tud varázsolni a gépbe!
Üdv: P.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Tuning
MP1 írta:YB!
Forrest kérdésére abszolúte igen a válasz!
Tárcsásnál a szívónyílás az AHP után nyit (valahol az átömlő zárása után), és a FHP után zár.
Itt egy forgótárcsás vezérlési diagram:
Membránosnál akkor van nyitva, ha a forgattyúsház nyomása kisebb, mint a szívócső nyomása (+ a membrán és még sok egyéb tényező) - ami különböző fordulatszámokon jelentősen változik (rezó szívóhatása, szívócsőben a beömlő anyag tehetetlensége, stb.).
Üdv: P.
Nem tudom...
Bambultam a résvezérlés diagramját meg ezt...Egyformák.
Annyi a külömbség hogy a tárcsással hosszabb szívás időt lehet adni a motornak de a kipuff és átömlés ugyan úgy szímetrikus.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Tuning
YB!
Forrest kérdésére abszolúte igen a válasz!
Tárcsásnál a szívónyílás az AHP után nyit (valahol az átömlő zárása után), és a FHP után zár.
Itt egy forgótárcsás vezérlési diagram:
Membránosnál akkor van nyitva, ha a forgattyúsház nyomása kisebb, mint a szívócső nyomása (+ a membrán és még sok egyéb tényező) - ami különböző fordulatszámokon jelentősen változik (rezó szívóhatása, szívócsőben a beömlő anyag tehetetlensége, stb.).
Üdv: P.
Forrest kérdésére abszolúte igen a válasz!
Tárcsásnál a szívónyílás az AHP után nyit (valahol az átömlő zárása után), és a FHP után zár.
Itt egy forgótárcsás vezérlési diagram:
Membránosnál akkor van nyitva, ha a forgattyúsház nyomása kisebb, mint a szívócső nyomása (+ a membrán és még sok egyéb tényező) - ami különböző fordulatszámokon jelentősen változik (rezó szívóhatása, szívócsőben a beömlő anyag tehetetlensége, stb.).
Üdv: P.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Tuning
Egyiksem.Forrest írta:Ezt a szimmetrikus vezérlést a membrán ill forgótárcsás vezérlés aszimmetrikussá teszi?
A membrán a vissza lengést akadályozza meg.Ez által nagyobb töltett kerül a dugattyú alá majd a hengerbe.
A forgótárcsásnál nem a dugattyú vezérli a szivást hanem a főtengelyen elhelyezett tárcsa.
Az is megakadályozza a vissza töltést a karburátor felé ezáltal lehet nagyobb teljesitményt elérni.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Tuning
Ezt a szimmetrikus vezérlést a membrán ill forgótárcsás vezérlés aszimmetrikussá teszi?
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Tuning
Köszi MP1!
Na egy ilyen ábrára volt szükségem!
YB
Na egy ilyen ábrára volt szükségem!
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Tuning
Young Boys!
Ez nagyon egyszerű!
A szívás (Ansaugen) 151°: akkor 151/2=75,5°-nál nyit a FHP előtt, és ugyanennyivel zár a FHP után.
Az átömlés (Überströmen) 114°: akkor az átömlő 114/2 = 57° -kal az AHP előtt nyit, és 57°-kal az AHP után zár.
A kipufogás (Ausstoßen) az átömlőhöz hasonlóan 169,5/2 -vel az AHP előtt nyit, illetve ugyanennyivel az AHP után zár.
Itt egy résvezérlésű 2T motor vezérlési diagramja, ami hasonlít az MZ-éhez, csak mások az értékek. Kis német tudással, vagy egy internetes szótárral könnyen megfejthető (csak elolvasni nehéz a rossz minőség miatt).
Üdv: P.
Ez nagyon egyszerű!
A szívás (Ansaugen) 151°: akkor 151/2=75,5°-nál nyit a FHP előtt, és ugyanennyivel zár a FHP után.
Az átömlés (Überströmen) 114°: akkor az átömlő 114/2 = 57° -kal az AHP előtt nyit, és 57°-kal az AHP után zár.
A kipufogás (Ausstoßen) az átömlőhöz hasonlóan 169,5/2 -vel az AHP előtt nyit, illetve ugyanennyivel az AHP után zár.
Itt egy résvezérlésű 2T motor vezérlési diagramja, ami hasonlít az MZ-éhez, csak mások az értékek. Kis német tudással, vagy egy internetes szótárral könnyen megfejthető (csak elolvasni nehéz a rossz minőség miatt).
Üdv: P.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: vezérlési szögek
Igen ez meg van nekem is.
De én olyat keresnék amin minden adat rajta van.
Pl:Szívónyílás nyit felső holtpont előtt ?°-al
szívónyílás zár felső holtpont után ?°-al.....stb...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Tuning
Srácok szükségem lenne a 125-ös ETZ vezérlési szögeire!
Az sem volna baj ha valakinek lenne tuning vezérlése!
Köszi YB
Az sem volna baj ha valakinek lenne tuning vezérlése!
Köszi YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2010.04.25. 15:05
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronhorpács
Re: Tuning
Sziasztok királyok!
Segítséget szeretnék kérni h valaki nem e tudná nekem megcsinálni azt a membrános megoldást etz 250hez??
Találtam pár hirdetést ezzel kapcsolatban de nemnagyon válaszolnak...
Segítséget szeretnék kérni h valaki nem e tudná nekem megcsinálni azt a membrános megoldást etz 250hez??
Találtam pár hirdetést ezzel kapcsolatban de nemnagyon válaszolnak...
Egresits László
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Tuning
Veszel egy nem túl jó állapotú hengerfejet gombokért, és azon tudsz kisérletezni, ha nem sikerül viszarakod a régit aztán csóklom.
Re: Tuning
Köszi mindenkinek a segítséget!! .szentem nem bántom
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Tuning
khm... khmm.... a mol-os 95-ös benzinről meg nem is beszélve...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Hát ez szomorú...
Akkor sorry...
És köszi a felvilágosítást!
Akkor sorry...
És köszi a felvilágosítást!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Tuning
Kill3r!
Nem olyan rég beszélgettem erről a Mesterrel, aki megerősített abban a hitemben, hogy ez a 95-ös nem olyan, mint a régi 92-es. Ezen felül, pont az etanollal kapcsolatban volt néhány kísérletem szakavatott MOL-os csókákkal, akik szintén megerősítettek benne. Viszont az etanol jó adalék a kompressziótűrés növeléséhez, akár kicsi víz hozzáadásával is (mint a régi, vízbefecskendezős motorok).
Nem olyan rég beszélgettem erről a Mesterrel, aki megerősített abban a hitemben, hogy ez a 95-ös nem olyan, mint a régi 92-es. Ezen felül, pont az etanollal kapcsolatban volt néhány kísérletem szakavatott MOL-os csókákkal, akik szintén megerősítettek benne. Viszont az etanol jó adalék a kompressziótűrés növeléséhez, akár kicsi víz hozzáadásával is (mint a régi, vízbefecskendezős motorok).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
fenkri!
Szerintem, valamilyen mértékig javíthat is ideális esetben. Mivel, ha jól tudom, az ájánlott üzemanyag 86-os. Ha sikerül kiszámolni, hogy mennyivel kisebb égéstér megfelelő a 95-ös benzinhez, akkor szerintem hozhat többletet. Ha meg mégis elszámolod magad, ott a 100-as benzin.
Ha tévedek, javítsatok ki...
Szerintem, valamilyen mértékig javíthat is ideális esetben. Mivel, ha jól tudom, az ájánlott üzemanyag 86-os. Ha sikerül kiszámolni, hogy mennyivel kisebb égéstér megfelelő a 95-ös benzinhez, akkor szerintem hozhat többletet. Ha meg mégis elszámolod magad, ott a 100-as benzin.
Ha tévedek, javítsatok ki...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Tuning
a kopogás megnő, mert a 95-ös benzin kompressziótűrése = fos. Ezáltal a teljesítmény is csökken. Viszont ha sikerül valami adalékot belerakni az üzemanyagba, akkor lehet jó is az eredmény, feltéve, hogy a préstáv az előírt marad. Különben szélsőséges esetben a dugó bele is verhet a hengerfejbe. Pl. meleg motornál, valami "jó" minőségű utángyártott hajtókarnál lehet extrém hőtágulás is.fenkri írta:Hello!
Az érdekelne ,hogy mik a hátrányai ha lemaratok 150 es hengerfejből.Tény a csapágyakat nagyon megterheli ezáltal hamarabb kiérnek?:/. Ha vannak tapasztalatok ezzel kapcsolatban akk pls osszátok meg velem .
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Tuning
Hello!
Az érdekelne ,hogy mik a hátrányai ha lemaratok 150 es hengerfejből.Tény a csapágyakat nagyon megterheli ezáltal hamarabb kiérnek?:/. Ha vannak tapasztalatok ezzel kapcsolatban akk pls osszátok meg velem .
Az érdekelne ,hogy mik a hátrányai ha lemaratok 150 es hengerfejből.Tény a csapágyakat nagyon megterheli ezáltal hamarabb kiérnek?:/. Ha vannak tapasztalatok ezzel kapcsolatban akk pls osszátok meg velem .
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Tuning
Kössz a tippet, de nekem valahogy a 2,8- 2,9mm előgyújtás jött be. Esetleg vmi újabb karburátorra gondoltam, pl dellorto ami jól variálható.
Ezügyben valakinek tapasztalata?
Ezügyben valakinek tapasztalata?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Tuning
Néha ad neki az ember 1 gázfröccsöt azt kész.sunbim írta:Naja! Viszont van még 1 előnye a nulla alapjáratnak, hogy nem rugózik/rángat a motor előre hátra kisgáznál! Úgyhogy téllleg könnyebb és még előnyökkel is jár! .. nade hegymenet lejtőn? ...Mi ken? Elég veszélyes is.
Én is alapjárat nélkül használtam a gépet.Most mondjuk nem ,de most teljesen más okból kifolyólag van alapjáratom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Rezóval is megszűnik a rángatás....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Tuning
Igen. Nekem sincs alapjáratom.Lényegesebben jobban viselkedik így a motor.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
Naja! Viszont van még 1 előnye a nulla alapjáratnak, hogy nem rugózik/rángat a motor előre hátra kisgáznál! Úgyhogy téllleg könnyebb és még előnyökkel is jár! .. nade hegymenet lejtőn? ...Mi ken? Elég veszélyes is.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Tuning
és mennyivel egyszerűbb leszedni az alapjáratot, mint hegeszteni új támasztót...ugye kobra?
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Tuning
Sunbim!
ugyanez van nálam is. Viszont van egy előnye is. Nagyon könnyű sztenderre húzni. Nálam nincs alapjárat, így az álló helyzetbe való járatás csak akkor valósul meg ,ha rajta ülök.
ugyanez van nálam is. Viszont van egy előnye is. Nagyon könnyű sztenderre húzni. Nálam nincs alapjárat, így az álló helyzetbe való járatás csak akkor valósul meg ,ha rajta ülök.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Tuning
Próbáld meg még egy kicsit nagyobb előgyújtással.kr írta:Csao!
Nekem Bambi-féle 300-asom van. Most értem kb a bejáratás végére. 145-ös fúvókát használok (tényleg az, bemérettem), áttértem 1:50-re, gyújtás 2,9mm, és tűt is visszaraktam középre. Kipu, légszűrő tiszta, gyertya is jó képet mutat. Egy ideje már bele-bele forgatom 5000-be, egyre erősebb lett a bejáratás során. Viszont ennyire akkor is ment amikor 250-es volt. Hozzáteszem nagyon jó 250-es volt, a mutató lazán beleszaladt a 130-ba. Nincs valakinek vmi bevált beállítása? 140-es fúvóka, esetleg eggyel alacsonyabb tű... Olvastam néhányan belefogtak dobok gyártásába. Sokaknak van 300-asuk, erre is lehetne dobot méretezni, szerintem sokat számítana.
kr
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
Kicsit más téma. ... A problémám eléggé egyedi az MZ-sek között! (azaz, csak volt )
Közép sztenderem magasítottam meg 25mm-rel.
Ugyanis nekem elöl hátsó ráf szélességű ,,felnim" van és a hozzá passzoló gyári, hátsó méretű külső van fent. Ezért a gumik magassága is nagyobb így vízszintes terepen is leért az első és hátsó kerék a talajra.
Ebből kifolyólag történt meg legutóbb, hogy járó motor mellett eldőlt a motor, mert annyira "bebillegett,,. ... Jobb első index csere, tükör csere, a a főfékhenger/fékkar megúszta. (szerencsére fűre dőlt)
Flex-el elvágtam a lábak felett a sztendert. Beletoldottam azonos átmérőlyű csőből 25mm-t, belülre 21mm átmérőjű cső erősítést csúsztattam, és a lábak helyes beállítása után COval körbehegesztettem
Most a talajtól a hátsó kerék kb 1cm-re van ,ha pl. az első a földön van.
A jobb ,,tappancs" külső éléből le kellett vágnom 6mm-t, mert így, szélesebb ,,nyomtávval" már beleért a kipufogóba. Ezt a hiányzó felületet pótoltam a belső élén, amit egy 6mm széles 3mm vastag lemezdarabbal oldottam meg, formára hajlítva,és felhegesztve.
Remélem a terv beválik, és stabilabb ,,két lábbal" áll majd a motorom a földön!
Közép sztenderem magasítottam meg 25mm-rel.
Ugyanis nekem elöl hátsó ráf szélességű ,,felnim" van és a hozzá passzoló gyári, hátsó méretű külső van fent. Ezért a gumik magassága is nagyobb így vízszintes terepen is leért az első és hátsó kerék a talajra.
Ebből kifolyólag történt meg legutóbb, hogy járó motor mellett eldőlt a motor, mert annyira "bebillegett,,. ... Jobb első index csere, tükör csere, a a főfékhenger/fékkar megúszta. (szerencsére fűre dőlt)
Flex-el elvágtam a lábak felett a sztendert. Beletoldottam azonos átmérőlyű csőből 25mm-t, belülre 21mm átmérőjű cső erősítést csúsztattam, és a lábak helyes beállítása után COval körbehegesztettem
Most a talajtól a hátsó kerék kb 1cm-re van ,ha pl. az első a földön van.
A jobb ,,tappancs" külső éléből le kellett vágnom 6mm-t, mert így, szélesebb ,,nyomtávval" már beleért a kipufogóba. Ezt a hiányzó felületet pótoltam a belső élén, amit egy 6mm széles 3mm vastag lemezdarabbal oldottam meg, formára hajlítva,és felhegesztve.
Remélem a terv beválik, és stabilabb ,,két lábbal" áll majd a motorom a földön!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Tuning
Csao!
Nekem Bambi-féle 300-asom van. Most értem kb a bejáratás végére. 145-ös fúvókát használok (tényleg az, bemérettem), áttértem 1:50-re, gyújtás 2,9mm, és tűt is visszaraktam középre. Kipu, légszűrő tiszta, gyertya is jó képet mutat. Egy ideje már bele-bele forgatom 5000-be, egyre erősebb lett a bejáratás során. Viszont ennyire akkor is ment amikor 250-es volt. Hozzáteszem nagyon jó 250-es volt, a mutató lazán beleszaladt a 130-ba. Nincs valakinek vmi bevált beállítása? 140-es fúvóka, esetleg eggyel alacsonyabb tű... Olvastam néhányan belefogtak dobok gyártásába. Sokaknak van 300-asuk, erre is lehetne dobot méretezni, szerintem sokat számítana.
kr
Nekem Bambi-féle 300-asom van. Most értem kb a bejáratás végére. 145-ös fúvókát használok (tényleg az, bemérettem), áttértem 1:50-re, gyújtás 2,9mm, és tűt is visszaraktam középre. Kipu, légszűrő tiszta, gyertya is jó képet mutat. Egy ideje már bele-bele forgatom 5000-be, egyre erősebb lett a bejáratás során. Viszont ennyire akkor is ment amikor 250-es volt. Hozzáteszem nagyon jó 250-es volt, a mutató lazán beleszaladt a 130-ba. Nincs valakinek vmi bevált beállítása? 140-es fúvóka, esetleg eggyel alacsonyabb tű... Olvastam néhányan belefogtak dobok gyártásába. Sokaknak van 300-asuk, erre is lehetne dobot méretezni, szerintem sokat számítana.
kr
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Hat... En nem tom. Nekem megy rendesen a gep, lepik ahogy kell es nem is eszik sokat, sztem a 24essel is ilyen volna ha menne. De hogy mert nem megy az rejtely. Es ami a keszletet illeti lehet ha tenyleg sz@r es elb.ssza meg jobban, nem tom... Nekem egybol betalalt minden a hejere, nem kelett semmit igazitani, es 16k km ota mukodik tokeletesen. Lehet ha a sok sz@r kozul kifogtam egy jot Na de errol ennyit, en csak azt mondom h 22 essel is megy rendesen.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég