Nekem is szokott lenni pótgyertya, de a patakparton térdig érő gazban néha elkallódiknova001155 írta:Nálam is mindig van 1-2 gyertya fő a biztonság nem foglal sok helyet és ha megáll a motor az út szélén és nincs gyertya akkor lennék igazán ideges. Szerencsére még nem állt meg alattam a motor kivéve mikor elszállt a töltés és kifogyott az akku na akkor volt szencségelés meg ima hogy na még ezt a kicsit bírd ki nemsokára ott vagyunkMZCs írta:Én azt a módszert használtam , hogy volt nálam mindig 1 v. 2 cseregyertya.
Ha valami gond volt akkor csere, régi gyertya elhajít (nem szó szerint) és irány tovább.
Elektronika topik - a pokol kapuja
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2895
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Nálam is mindig van 1-2 gyertya fő a biztonság nem foglal sok helyet és ha megáll a motor az út szélén és nincs gyertya akkor lennék igazán ideges. Szerencsére még nem állt meg alattam a motor kivéve mikor elszállt a töltés és kifogyott az akku na akkor volt szencségelés meg ima hogy na még ezt a kicsit bírd ki nemsokára ott vagyunkMZCs írta:Én azt a módszert használtam , hogy volt nálam mindig 1 v. 2 cseregyertya.
Ha valami gond volt akkor csere, régi gyertya elhajít (nem szó szerint) és irány tovább.
- POINTER
- Simsonos

- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Igaza van Kisszsebinek szerintem is a viszáramkapcsoló , az az egy érintkezős oldala, ha jól van beállítva
nehéz ujjheggyel benyomni, a motor alapjáratakor nem szokott zárni.
A zárlat kereséshez a + saru és a vezeték közé egy féklámpa izzót kell sorba kötni a hibakeresés idejére
ameddig meg van a zárlat addig világít az izzó és az akkumulátort is védi.[/quote]
Köszi a segítséget!
Pointer
nehéz ujjheggyel benyomni, a motor alapjáratakor nem szokott zárni.
A zárlat kereséshez a + saru és a vezeték közé egy féklámpa izzót kell sorba kötni a hibakeresés idejére
ameddig meg van a zárlat addig világít az izzó és az akkumulátort is védi.[/quote]
Köszi a segítséget!
Pointer
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nálam az az érthetetlen dolog történik, hogy a gyertya 400 km után tetszhalál állapotába kerül. vagyis megáll a motor (általában ez úgy néz ki h nem indul), kiveszem, tök száraz és jó a gyertyakép (már amikor menet közben áll meg), majd kicserélem egy másikra, és megy tovább. 400 km után ez is behal (nem számít mennyit megyek vele egyfolytában), ekkor visszacserélem az előzőre, és pöcc röff. 2 gyertyát cserélgetek már mióta az eszemet tudom, meg van 1-2 új is, a biztonság kedvéért.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- MZCs
- bajnok

- Hozzászólások: 811
- Csatlakozott: 2009.10.04. 11:04
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Budapest - Füzesgyarmat
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én azt a módszert használtam , hogy volt nálam mindig 1 v. 2 cseregyertya.
Ha valami gond volt akkor csere, régi gyertya elhajít (nem szó szerint) és irány tovább.
Ha valami gond volt akkor csere, régi gyertya elhajít (nem szó szerint) és irány tovább.
- Dénes
- fi#azsoké

- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nálam ez úgy működik, hogy beteszek egy gyertyát és 10ezer km után kicserélem egy újra. Na nem mintha baja lenne, de ez az ajánlás és nem szeretem a meglepetéseket. Soha nem néztem még gyertyaképet, soha nem köpte be, télen-nyáron hóban fagyban ugyanazt a brisk n14c-t használom.
Nemtom mi nálatok ez a gyertyafetisizmus.
Nemtom mi nálatok ez a gyertyafetisizmus.
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Igazándiból nagyon teljesítmény változást nem vettem még észre csak a gyertyaképen de szerintem ha ezt a gyertyát nem cserélem ki akkor az lesz a vége hogy otthagy az útszélén valahol mert nem tud kitisztulni.Friggyes Mester írta:Tényleg fontos ez a gyertya cserebere?
Én a nyári kánikulába és fagyközelbe is ugyanazzal mentem,,,
Kösz molcsaba meglesem milyenek ezek.
- Krepp
- bajnok

- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Tényleg fontos ez a gyertya cserebere?
Én a nyári kánikulába és fagyközelbe is ugyanazzal mentem,,,
Én a nyári kánikulába és fagyközelbe is ugyanazzal mentem,,,
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- molcsaba
- Paparazzi

- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Elektronika
Hidegben NGK B6HS; átmeneti időben NGK B7HS; nyáron NGK B8HS. 
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Bejöttek a hideg idők :s milyen gyertyát érdemes beletenni a 250-es tz be gondolom a nyári gyertya nem jó magas hőértékűvolt idáig benne most kikaptam jószutykos volt azelött szépen égette lehet az volt a baja hogy 4-5 fok körül is mentem vele.
Re: Elektronika
Igaza van Kisszsebinek szerintem is a viszáramkapcsoló , az az egy érintkezős oldala, ha jól van beállítvaPOINTER írta:Sziasztok!
6 voltos Ts-emen a következő a probléma: ha ráadom a gyújtást, akkor az
akkumulátor negatív saruja forró lesz. További kapcsoló állásoknál a
helyzetjelző ill. a tompított/távolsági fényszóró világítanak de
halványan, a saru itt is jó forró lesz, a motort is be lehet indítani.
Valami nem kóser a dologban, de egyszerűen nem tudok rájönni mi lehet az.
Előre is köszönöm az ötleteket.
Pointer
nehéz ujjheggyel benyomni, a motor alapjáratakor nem szokott zárni.
A zárlat kereséshez a + saru és a vezeték közé egy féklámpa izzót kell sorba kötni a hibakeresés idejére
ameddig meg van a zárlat addig világít az izzó és az akkumulátort is védi.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2895
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
mechanikus fesszabályozó esetén az áramkapcsoló beégése okozhat ilyetPOINTER írta:Sziasztok!
6 voltos Ts-emen a következő a probléma: ha ráadom a gyújtást, akkor az
akkumulátor negatív saruja forró lesz. További kapcsoló állásoknál a
helyzetjelző ill. a tompított/távolsági fényszóró világítanak de
halványan, a saru itt is jó forró lesz, a motort is be lehet indítani.
Valami nem kóser a dologban, de egyszerűen nem tudok rájönni mi lehet az.
Előre is köszönöm az ötleteket.
Pointer
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
POINTER írta:Sziasztok!
6 voltos Ts-emen a következő a probléma: ha ráadom a gyújtást, akkor az
akkumulátor negatív saruja forró lesz. További kapcsoló állásoknál a
helyzetjelző ill. a tompított/távolsági fényszóró világítanak de
halványan, a saru itt is jó forró lesz, a motort is be lehet indítani.
Valami nem kóser a dologban, de egyszerűen nem tudok rájönni mi lehet az.
Előre is köszönöm az ötleteket.
Pointer
Vagy kontakt hiba vagy zárlat van a rendszerben.
Vegyél elő egy műszert ami legalább 10 A-es méréshatárú...de jobb lenne egy 20 A-es.
Sarú lehúz...piros(+) vezeték a hálózatra fekete(-) vezeték az akkumulátorra...
Nem volna szabad 1-2 A-nál többet mutatnia ráadott gyújtásnál...
Ha ennél több(mivel melegszik jóval több) akkor lehet átbújni a rendszert a zárlat megtalálására.
Jó keresést!
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- POINTER
- Simsonos

- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Sziasztok!
6 voltos Ts-emen a következő a probléma: ha ráadom a gyújtást, akkor az
akkumulátor negatív saruja forró lesz. További kapcsoló állásoknál a
helyzetjelző ill. a tompított/távolsági fényszóró világítanak de
halványan, a saru itt is jó forró lesz, a motort is be lehet indítani.
Valami nem kóser a dologban, de egyszerűen nem tudok rájönni mi lehet az.
Előre is köszönöm az ötleteket.
Pointer
6 voltos Ts-emen a következő a probléma: ha ráadom a gyújtást, akkor az
akkumulátor negatív saruja forró lesz. További kapcsoló állásoknál a
helyzetjelző ill. a tompított/távolsági fényszóró világítanak de
halványan, a saru itt is jó forró lesz, a motort is be lehet indítani.
Valami nem kóser a dologban, de egyszerűen nem tudok rájönni mi lehet az.
Előre is köszönöm az ötleteket.
Pointer
Re: Elektronika
Köszi mindenkinek
Van műszerem megyek neki is látok 
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
ehun vane leírás:TsAtesz írta:Sziasztok!Még új vagyok itt és az Mz-sek között is![]()
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat!
Na berajzoltam a képen egypár dolgot.A baloldali piros csikok az alapállásban levő fesszabnak a két érintkező közti hézagát mutatja.Ott 0.3-0.4mm nek kell lenni a hézagnak.Ha stimmel akkor jó.A jobb oldali két érintkező közti hézagnak is hasonlónak kell lennie azt nem kell olyan pontosan beállitani de olyan 0.3-0.5mm hézag legyen nyitott állapotban .Ha gyári a fesszabod talán nem nyult még hozzzá senki akkor a hézagok jók.A sárga csikkal jelölt kábelokat többször is dugd rá a helyére h jobban érintkezzenek.Ahova kék csikot raktam 2 helyre oda arugó és az alu lemez közé dugjál be csiszolópapirt és jol csiszold meg,mert nekem is ott volt beoxidálva.Ezután a csiszolás után azért kipróbálnám.Ha nem jó még mindig akkor amit zöld csikkal jelöltem azon a fülön kell nyomni egy nagyon picit abba az irányba ahogy látod ezáltal az érintkező majd jobban nekifeszül a bal oldali érintkezőjének és nagyobb feszültségnél fog leszabályozni.De ehhez csak ha van műszered akkor nyulj hozzá.Töltsd fel az akksidat először aztán Ha már van műszered inditsd el a motort kapcsold fel a tompitottlámpát és mérd meg mennyivel tölt a motor.Az akksi + és - ára tedd a műszert.HA mondjuk magasabb fordulaton is csak olyan 6.5 volt akkor a zöld csikkal jelölt fülön nyomj abba az irányba de az ujjaddal nyomj mert ha itt fogóval próbálkozol járó motornál hamar zárlatot csinálsz.Egy picit(0.5-1)mm t nyomj rajta.Majd mérj rá mivel tölt.Ha emelkedett akkor jó irányba haladsz.Ha eléri a 7 voltot ott állj meg toább ne nyomd már.Ezeket az értékeket nagyobb gáznál nézd gázfröcsökkel olyan 3-4000 fordulaton nézd meg.HA lámpával 7 volt on van nagyobb fordulaton akkor jó lesz.Azért nem javaslom a 7.2 voltot mert ha nem kapcsolsz tompitottat hanem gyujtáson közlekednél beéghet a fesszab mert nincs nagy fogyasztó és a tölts elérheti a 7.6 v ot is és akár beéghet.Ezért én mindig miután elinditom a motoromat félperc után rákapcsolom a tompitottat.És mindig azzal közlekedek.Ha motorozol 1-2 órát folyamatban esetleg vidd magaddal a műszert és vhol az ut szélén mérj rá mennyivel tölt.Mert emelkedhet ,ha lámpával felmenne esetleg 7.2 v ra akkor nyomj egy igen igen picit vissza vagyis jobbra azon az alu fülön.Hameg esetleg még kevés lenne a töltés akkor balra nyomj rajta.Többször is mérj azért majd az ut alatt.És olyan 80 körül közlekedj városon kívül mert akkor jól tölt.A motoron csak ugy vedd le a fesszab aluház fedelét h vmelyik akksi sarut lehuzod a biztositéknál mert nekem már sikerült levételkor zárlatot csinálni.Kábelt huzd le fedelet leveszed majd kábel vissza.És akkor indits és mérj.

(forrás: index.hu mz fórum)
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- horhaus
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 391
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Ha nem sikerül az elektronikus is jó megoldás.(ha a feszszab a probléma)
Re: Elektronika
Köszi a válaszokat:) Holnap megnézem.Hátha sikerül összehoznifestékes írta:Hali!Nézzd meg a feszabályzón,hogy az érintkezők nincsenek e beégve,illetve a saruk jól érintkeznek e,finom csiszpapir és némi kontaktspré segithet,hátha csak ennyi a gondTsAtesz írta:Sziasztok!Még új vagyok itt és az Mz-sek között is![]()
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat!
- festékes
- bajnok

- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Hali!Nézzd meg a feszabályzón,hogy az érintkezők nincsenek e beégve,illetve a saruk jól érintkeznek e,finom csiszpapir és némi kontaktspré segithet,hátha csak ennyi a gondTsAtesz írta:Sziasztok!Még új vagyok itt és az Mz-sek között is![]()
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat!
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Fesszabot érdemes kicserélni ugyan nem ugyanaz mint a tz nél de okulj az én hibámból mindent kicseréltem az én motoromon és nincs töltés forgórész állórész diódahíd utsónak hagytam a fesszabot naná hogy az volt a rossz. De mégmielött cserélgetnél bármit is szénkeféket nézd meg szerintem vagy cseréld ki az a legolcsóbb.TsAtesz írta:Sziasztok!Még új vagyok itt és az Mz-sek között is![]()
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat!
Ez a gyertyába vágott gyujtásállítós dolog egész jónak tűnik :d holnap megcsinálom én is :d de a nikkelezett szemmértékemet nem veri semmi
Re: Elektronika
Sziasztok!Még új vagyok itt és az Mz-sek között is
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat!
Nem rég vettem egy 125ös TS-t gyári állapotban:D
1 hete vettem észre,hogy nincs töltésem.1 nap vezeték ellenőrzés meg próbálgatás után feladtam és kicseréltem mindent az állórészen.Sajnos így sincs töltés a fesz.szabályzóhoz meg nem értek.Tudna valaki segíteni,hogy a fesz.szabályzón mit állítsak vagy állítsak-e?
És,hogy az elektronikus fesz.szabályzót megéri-e megvenni?
Köszönöm a válaszokat!
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Én nem kergetemcsikin írta:Segítek: tekergetni kellyoung boys írta: És ez hogy müködik?????????
Azért az órátol ez egy kicsit messze van...
Gondoltam rá de hátha...
De nem.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
affaire írta:Ez úgy működik kérlek szépen hogy:young boys írta: És ez hogy müködik?????????
Azért az órátol ez egy kicsit messze van...
Amint a képen látod ez 1 gyertya volt valamikor.. Kivered belöle a porcelánt minden egyebet ami nem kell oda fursz bele 1 M6os menetet!
És raksz bele 1 M6os csavart nos mivel az M6os csavarnak 1mm a menetemelkedése ezért ugyebár 1 tekerés 1mm-ert jelent!
Beállítod a dugót a felső holtpontra beletekered a gyertya helyére a csavart ütközésig tekered igy megvan a felső holdpont helyzete.
Visszahajtod kicsit a fötengelyt és mondjuk tekersz 3 teljes fordulatot a csavaron az ugye 3mm-er (250es blokknal) dogot ütközésig neki és ott kell hogy legyen a gyujtási pontnak. 2.5 nél értelem szerüen 2és fél tekerés. Mondjuk az 1.8at csak ugy kb ra tudod allítani pl simson 51nél de még mindig pontosabb mint a csavarhúzós módszer!
Ja a tekerést ugy tudod egyszerűen megjegyezni hogy bepontozod a 6lap fejét és így látod mikor ér körbe![]()
Így elég érthető voltam?
Tökéletesen érthető volt!
Köszönöm!
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Elektronika
Ez úgy működik kérlek szépen hogy:
Amint a képen látod ez 1 gyertya volt valamikor.. Kivered belöle a porcelánt minden egyebet ami nem kell oda fursz bele 1 M6os menetet!
És raksz bele 1 M6os csavart nos mivel az M6os csavarnak 1mm a menetemelkedése ezért ugyebár 1 tekerés 1mm-ert jelent!
Beállítod a dugót a felső holtpontra beletekered a gyertya helyére a csavart ütközésig tekered igy megvan a felső holdpont helyzete.
Visszahajtod kicsit a fötengelyt és mondjuk tekersz 3 teljes fordulatot a csavaron az ugye 3mm-er (250es blokknal) dogot ütközésig neki és ott kell hogy legyen a gyujtási pontnak. 2.5 nél értelem szerüen 2és fél tekerés. Mondjuk az 1.8at csak ugy kb ra tudod allítani pl simson 51nél de még mindig pontosabb mint a csavarhúzós módszer!
Ja a tekerést ugy tudod egyszerűen megjegyezni hogy bepontozod a 6lap fejét és így látod mikor ér körbe
Így elég érthető voltam?
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Segítek: tekergetni kellyoung boys írta: És ez hogy müködik?????????
Azért az órátol ez egy kicsit messze van...
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
És ez hogy müködik?????????
Azért az órátol ez egy kicsit messze van...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Elektronika
"young boys írta:"Csavarhúzó a gyertya helyére és jöhet a csodamódszer nikkelezett szemmértéknekem bevállt
Ui.: Az normális jelenség hogy ráadom a gyujtást a gépre és nemvilágít ki a piros lámpa ugye azt jelentené hogy nincs előgerjesztés beindítom röffen kettőt leállítom akkor kivilágít és töltés is van rendesen?
Az utszéli gyújtásbeállitásra ez jó megoldás.
De csak ideig óráig...[/quote]
Jaja az utszélihez jó de másra nem!
Szemre nem lehet beállítani pontosan vagyis lehet de kell hozzá 1 jó adag mázli is hogy pont ó helyen álljon a dugó!
Én inkább ezt használom a mellékelt képen!
Ezzel tökéletesen be lehet állítani!
És egyszerűen elkészíthető!
Pont olyan mint 1 indikátor óra

- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
"Csavarhúzó a gyertya helyére és jöhet a csodamódszer nikkelezett szemmérték
nekem bevállt 
Ui.: Az normális jelenség hogy ráadom a gyujtást a gépre és nemvilágít ki a piros lámpa ugye azt jelentené hogy nincs előgerjesztés beindítom röffen kettőt leállítom akkor kivilágít és töltés is van rendesen?[/quote]"
Az utszéli gyújtásbeállitásra ez jó megoldás.
De csak ideig óráig...
Ui.: Az normális jelenség hogy ráadom a gyujtást a gépre és nemvilágít ki a piros lámpa ugye azt jelentené hogy nincs előgerjesztés beindítom röffen kettőt leállítom akkor kivilágít és töltés is van rendesen?[/quote]"
Az utszéli gyújtásbeállitásra ez jó megoldás.
De csak ideig óráig...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Lehet szénkefe vagy csúszógyűrű. nemsok kedvem van szétszedni :sKILL3R etz írta:Szerintem a következő megoldás lesz a legjobb.
1: Keressünk egy kb 5 kilós kalapácsot.
2: Álljunk kb 2m távolságra a motortól.
3: Az indiánoktól ellesett módszerrel (Pl Winnetou)
tiszta erőből qrjuk hozzá a megszakítóhoz.
Ha jól céloztunk, meglesz a helyes beállítás. +- 10 mm nem oszt, nem szoroz....
De most komolyan srácok. Nem véletlenül írta le a német tizedmilliméterre pontosan... Így van kitalálva az blokk. Így üzemel gyárilag!!! jól.
Tuningolt blokknál persze lehet más a helyzet, de akkor se legyünk már ennyire igénytelenek.
Aki állított már vissza eltolódott gyújtást normálisra, sztem tudja miről beszélek.
Persze mindenki azt tesz a motorjával amit akar.
Ez csak az én véleményem.![]()
![]()
Már a pontos beállítás. (Indikátor óra+hézagmérő, esetleg stroboszkóp)
Nova!
Szerintem kontakthiba lesz valahol a visszajelzőben. Foglalat, vagy csatlakozások.
Erről az előgyujtásról jut eszembe nekem van egy olyan forgórészem aranytartalékban ami elvan görbülve szemmeljól látható hogy vanglizik a vége akkora előgyujtást ad a gépnek hogy nem lehet előrefele beindítani csak hátrafele rárugsz és visszarug olyat hogy bokatörés gyanus és megindul hátrafele. Először az tünt fel hogy miért nem mér a fordulatszámmérő aztán rájöttem .
Mondanom sem kell MOFAKERES a dolog.
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Szerintem a következő megoldás lesz a legjobb.
1: Keressünk egy kb 5 kilós kalapácsot.
2: Álljunk kb 2m távolságra a motortól.
3: Az indiánoktól ellesett módszerrel (Pl Winnetou)
tiszta erőből qrjuk hozzá a megszakítóhoz.
Ha jól céloztunk, meglesz a helyes beállítás. +- 10 mm nem oszt, nem szoroz....
De most komolyan srácok. Nem véletlenül írta le a német tizedmilliméterre pontosan... Így van kitalálva az blokk. Így üzemel gyárilag!!! jól.
Tuningolt blokknál persze lehet más a helyzet, de akkor se legyünk már ennyire igénytelenek.
Aki állított már vissza eltolódott gyújtást normálisra, sztem tudja miről beszélek.
Persze mindenki azt tesz a motorjával amit akar.
Ez csak az én véleményem.
Már a pontos beállítás. (Indikátor óra+hézagmérő, esetleg stroboszkóp)
Nova!
Szerintem kontakthiba lesz valahol a visszajelzőben. Foglalat, vagy csatlakozások.
1: Keressünk egy kb 5 kilós kalapácsot.
2: Álljunk kb 2m távolságra a motortól.
3: Az indiánoktól ellesett módszerrel (Pl Winnetou)
tiszta erőből qrjuk hozzá a megszakítóhoz.
Ha jól céloztunk, meglesz a helyes beállítás. +- 10 mm nem oszt, nem szoroz....
De most komolyan srácok. Nem véletlenül írta le a német tizedmilliméterre pontosan... Így van kitalálva az blokk. Így üzemel gyárilag!!! jól.
Tuningolt blokknál persze lehet más a helyzet, de akkor se legyünk már ennyire igénytelenek.
Aki állított már vissza eltolódott gyújtást normálisra, sztem tudja miről beszélek.
Persze mindenki azt tesz a motorjával amit akar.
Ez csak az én véleményem.
Már a pontos beállítás. (Indikátor óra+hézagmérő, esetleg stroboszkóp)
Nova!
Szerintem kontakthiba lesz valahol a visszajelzőben. Foglalat, vagy csatlakozások.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Csavarhúzó a gyertya helyére és jöhet a csodamódszer nikkelezett szemmértékyoung boys írta:Na erről beszélek én is.Nem véletlen hogy jó gyújtást indikátor óra nélkül nehéz belőni.kiszsebi írta: Az MZ nem Jawa
Hidd el, mérhető különbséget jelent még 2 tized is.
YB
Ui.: Az normális jelenség hogy ráadom a gyujtást a gépre és nemvilágít ki a piros lámpa ugye azt jelentené hogy nincs előgerjesztés beindítom röffen kettőt leállítom akkor kivilágít és töltés is van rendesen?
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Na erről beszélek én is.Nem véletlen hogy jó gyújtást indikátor óra nélkül nehéz belőni.kiszsebi írta:Az MZ nem Jawayoung boys írta: Nos azért én ennyire nem osztom a véleményed...
A 0,5 mm a főtengelyen szögelfordulásban kb 5-7° gyújtási szög is lehet.
Úgy hogy csak óvatosan a mm-rel.
YB
Hidd el, mérhető különbséget jelent még 2 tized is.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2895
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Az MZ nem Jawayoung boys írta: Nos azért én ennyire nem osztom a véleményed...
A 0,5 mm a főtengelyen szögelfordulásban kb 5-7° gyújtási szög is lehet.
Úgy hogy csak óvatosan a mm-rel.
YB
Hidd el, mérhető különbséget jelent még 2 tized is.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
gabsic írta:0.5 mm-t SOHA nem fogsz észrevenni, az nem fog ilyen tünetet okozni!!!! 2-3mm hiba már talán észrevehető lenne.affaire írta: Igazad van!
Na beállítottam fhp elött 3mm re!
Fasza lett megy jol porog szépen jár csak 1 gond vele hogy hidegen kuva nehezen akar elindulni..
Melegen rugásra megy!
Még nem jó helyen lenne a gyújtása?
Ha 2.5 re allitom akkor el se akart indulni...
Nézd át a cumót, szerintem valami más gondod lesz!
Nos azért én ennyire nem osztom a véleményed...
A 0,5 mm a főtengelyen szögelfordulásban kb 5-7° gyújtási szög is lehet.
Úgy hogy csak óvatosan a mm-rel.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
affaire írta:Kösz mindenkinek aki segített így mar menni fog...
De én úgy tudom hogy a 250 esnek fhp elött 3 mmre van a gyujtása valaki meg 2.5 öt irt!
Na meg probalom hatha ugy lesz a jo!
Vissza olvasva nem irtál tipust!
Én meg nemtudhatom hogy mivel jársz.
A 2.5 mm a kis ETZ (125)értéke.
Legközelebb azért ird ki hogy a többiek tudják miről is van szó.
Üdv YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
gabsic
- bajnok

- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
0.5 mm-t SOHA nem fogsz észrevenni, az nem fog ilyen tünetet okozni!!!! 2-3mm hiba már talán észrevehető lenne.affaire írta: Igazad van!
Na beállítottam fhp elött 3mm re!
Fasza lett megy jol porog szépen jár csak 1 gond vele hogy hidegen kuva nehezen akar elindulni..
Melegen rugásra megy!
Még nem jó helyen lenne a gyújtása?
Ha 2.5 re allitom akkor el se akart indulni...
Nézd át a cumót, szerintem valami más gondod lesz!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Igazad van!kiszsebi írta:Ne feledd: a kézikönyvek is "tólig" határt írnak, mely a kompressziótól, a használt üzemanyagtól, a karburálástól, a vezető igényeitől és még sok minden mástól is függenek. Mindezek figyelembe vételével állíts gyújtást!affaire írta:Kösz mindenkinek aki segített így mar menni fog...
De én úgy tudom hogy a 250 esnek fhp elött 3 mmre van a gyujtása valaki meg 2.5 öt irt!
Na meg probalom hatha ugy lesz a jo!
Na beállítottam fhp elött 3mm re!
Fasza lett megy jol porog szépen jár csak 1 gond vele hogy hidegen kuva nehezen akar elindulni..
Melegen rugásra megy!
Még nem jó helyen lenne a gyújtása?
Ha 2.5 re allitom akkor el se akart indulni...
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2895
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Ne feledd: a kézikönyvek is "tólig" határt írnak, mely a kompressziótól, a használt üzemanyagtól, a karburálástól, a vezető igényeitől és még sok minden mástól is függenek. Mindezek figyelembe vételével állíts gyújtást!affaire írta:Kösz mindenkinek aki segített így mar menni fog...
De én úgy tudom hogy a 250 esnek fhp elött 3 mmre van a gyujtása valaki meg 2.5 öt irt!
Na meg probalom hatha ugy lesz a jo!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
Kösz mindenkinek aki segített így mar menni fog...
De én úgy tudom hogy a 250 esnek fhp elött 3 mmre van a gyujtása valaki meg 2.5 öt irt!
Na meg probalom hatha ugy lesz a jo!
De én úgy tudom hogy a 250 esnek fhp elött 3 mmre van a gyujtása valaki meg 2.5 öt irt!
Na meg probalom hatha ugy lesz a jo!
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Ezt még nem figyeltem meg rajta...
Majd ránézek a babettámra
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Ez sem rosz megoldásconus írta:addig állítod a gyújtáslapot visszafelé amíg nem érzed h amikor rárúgsz a berúgókarra akkor az pont a felső holtpontnál ütött rá a dugóra. onnan egy kicsit állítod még a másik irányba oszt jónapot. riga deltán nekem így volt a gyújtás beállítás annóaffaire írta:Üdv!
Ha a karburátorba durrog vissza az elő vagy utógyújtás?
Hogy lehet egyszerűen és nagyszerűen beállítani mz-n babetta gyújtást?![]()
![]()
A babetta lendkeréken belül van 1 db mágnes...
Beállitod a dugattyút a felső holtpont elé 2,5 mm-re.
A jeladót addig tekerketed amig pont a közepére fog esni a mágnes.
Beinditod és megnézed mennyire jár egyenletesen mennyire könnyen pörög fel.
Ezek után már csak finomitod a gyújtást addig amig könnyedén felpörög de nem kell csak
1-2°-ot tekergetni jobbra vagy balra...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
addig állítod a gyújtáslapot visszafelé amíg nem érzed h amikor rárúgsz a berúgókarra akkor az pont a felső holtpontnál ütött rá a dugóra. onnan egy kicsit állítod még a másik irányba oszt jónapot. riga deltán nekem így volt a gyújtás beállítás annóaffaire írta:Üdv!
Ha a karburátorba durrog vissza az elő vagy utógyújtás?
Hogy lehet egyszerűen és nagyszerűen beállítani mz-n babetta gyújtást?
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
affaire írta:Üdv!
Ha a karburátorba durrog vissza az elő vagy utógyújtás?
Hogy lehet egyszerűen és nagyszerűen beállítani mz-n babetta gyújtást?
Egyszerü mint az 1x1!
A karburátor az eleje a motornak a kipufogó az utólja a motornak!
Tehát előgyújtás...
Vegyél vissza belőle...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Elektronika
Üdv!
Ha a karburátorba durrog vissza az elő vagy utógyújtás?
Hogy lehet egyszerűen és nagyszerűen beállítani mz-n babetta gyújtást?
Ha a karburátorba durrog vissza az elő vagy utógyújtás?
Hogy lehet egyszerűen és nagyszerűen beállítani mz-n babetta gyújtást?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2895
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Én mindezt próbáltam, de a trafó és a gyertya kábel miatt állt le a motor a mély vízben, a Gerecse-Vértes túrán. Talán láttátok a videót. Ha nem, fötöpösunbim írta:...Ezzel a +oldással remélhetőleg víz alatt is motorozhatok, ha elég gázt húzok, és nem engedem visszaesni a furdulatot![]()
![]()
![]()
...Én mondom: Ez így van!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- sunbim
- operatőr

- Hozzászólások: 3145
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Az Alföld III. esős körülményei és az az előtti pénteki, alapos motormosásnak köszönhetően
ismét ,,vizes karburátoros,vizes gyújtásos" túrában volt részem
Szétszedtem a gyújtás elektronika fekete dobozát, amit előzőleg már jól kiszigeteltem szilóval, ez a szigetelőanyag sem vált be, elengedett a felülettől, beengedte a vizet. Belül vízcseppek, párás panel látványa fogadott.
Indulni indult a motor tőle, ment is gyújtáskihagyás nélkül, a ~3800-4200 ford.szám tartományt kivéve. Egyenletes tempónál a jelenség nem jelentkezett! Csak mikor odahúztam neki. Tippeltem a vizes karburátorra, hogy csak egy bizonyos vákumra szippantja fel a vizet a súber tetejéről, és alóla, mert itt is találtam vizet, nem keveset, de az úszóház vízmentes volt. A gáz és szivató bowden alsó végén vadiúj szigetelő gumi van, elvileg ott nem mehet be víz, de akkor hol
Minden esetre a gyújtás dobozt alaposan kiszárítottam kompresszorral & hőlégfúvóval, majd a doboz rögzítőgumik eltávolítása után, furatait le celluxoztam, és kiszámoltam hogy ~150ml műgyanta fér el a dobozban az elektronika körül
Bekevertem a ,,lét" és beletöltöttem a dobozba, színültig!
Ezzel a +oldással remélhetőleg víz alatt is motorozhatok, ha elég gázt húzok, és nem engedem visszaesni a furdulatot

Sub-ee mondja: ,,Meg ha valaki barkácsolni szeretne, akkor jobb egy kész panelből kiindulni amit tud építgetni a maga kedvére."
Én mondom: Ez így van!
ismét ,,vizes karburátoros,vizes gyújtásos" túrában volt részem
Szétszedtem a gyújtás elektronika fekete dobozát, amit előzőleg már jól kiszigeteltem szilóval, ez a szigetelőanyag sem vált be, elengedett a felülettől, beengedte a vizet. Belül vízcseppek, párás panel látványa fogadott.
Indulni indult a motor tőle, ment is gyújtáskihagyás nélkül, a ~3800-4200 ford.szám tartományt kivéve. Egyenletes tempónál a jelenség nem jelentkezett! Csak mikor odahúztam neki. Tippeltem a vizes karburátorra, hogy csak egy bizonyos vákumra szippantja fel a vizet a súber tetejéről, és alóla, mert itt is találtam vizet, nem keveset, de az úszóház vízmentes volt. A gáz és szivató bowden alsó végén vadiúj szigetelő gumi van, elvileg ott nem mehet be víz, de akkor hol
Minden esetre a gyújtás dobozt alaposan kiszárítottam kompresszorral & hőlégfúvóval, majd a doboz rögzítőgumik eltávolítása után, furatait le celluxoztam, és kiszámoltam hogy ~150ml műgyanta fér el a dobozban az elektronika körül
Bekevertem a ,,lét" és beletöltöttem a dobozba, színültig!
Ezzel a +oldással remélhetőleg víz alatt is motorozhatok, ha elég gázt húzok, és nem engedem visszaesni a furdulatot

Sub-ee mondja: ,,Meg ha valaki barkácsolni szeretne, akkor jobb egy kész panelből kiindulni amit tud építgetni a maga kedvére."
Én mondom: Ez így van!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaJBiafra írta:Hello, vettem egy elektronikus fesszabot, 6 voltost kis TS hez, de nem tudom bekötni.B+; D+;61;DF;D- jelölései vannak. A B+ gondolom akku +, a D- pedig test. Melyik megy a szénkefére, a mellette lévő csatlakozóra, ill a kondira? Az ellenállástekercset már leszereltem. Esetleg ha vki tudna segíteni abban is, hogy akku nélküli indításhoz hogyan kell átkötni a kis TS-t? Indítókulcsot teljesen jobbra kell fordítani állítólag.
B+ akku pozitív piros vezeték
D+ dinamó pozitív vastag zöld-piros vezeték
61 gyújtáskapcsoló 61 vékony zöld-piros vezeték
DF gerjesztés zöld-kék vezeték
D- test barna vezeték
esetleg itt egy rajz:

A kondi a gyújtáshoz tartozik, annak nincs köze a töltéshez!
Az akku nélküli indításhoz nem kell átkötni a kis TS-t, teljesen kifordítod a gyújtáskapcsolót jobbra és betolod! Ha eléred a megfelelő fordulatot, a motor elindul (öngerjesztés, a dinamóról megy minden!)
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaMáté írta:Nem akarom elvenni Sub-ee kenyerét, de tavasszal és nyáron is szokott lenni a Lidl-ben motoros interkom kb 3000ft-ért. Barátnőmmel ilyet használunk, és kb már 3000 km-t mentünk együtt és nincs vele semmi probléma. És ami jó benne: adnak hozzá mindenféle telefon típushoz csatlakozót és még audiot is lehet rá kötni.
Máté
Én is vettem, de kizárólagosan a headsetek miatt, azok megérik, de a cuccal nem nagyon vagyok megelégedve, kevés a funkciója és nem elég nagy az erősítése! Meg ha valaki barkácsolni szeretne, akkor jobb egy kész panelből kiindulni amit tud építgetni a maga kedvére.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasunbim írta:Kösz Sub-ee.sub-ee írta: Szia
Fémdobozba szereld be és műszer testjét kösd rá és azonnal szűrve vannak a zavarok! Na meg rakhatsz elé egy nagy tápszűrő kondit! Mondjuk 4700uF/25V
Amúgy örülök, hogy tetszik a cucc,én mondtam, hogy jó nagy erősítése van és nem lesz gond azzal, hogy nem hallod meg ilyesmi.
Szívesen segítek neked keverőt építeni hozzá, szerintem 4 csatornás váltókapcsolós elég is lenne.
Az interkomon lévő trimmerekbe rakhatsz előlapi tekergető tüskét, így menet közben tudod állítni a hangerőt az utasnak és magadnak is.
Üdv.:Sub-ee
De, tekergetős, potméteres lesz a ,,csatornaválasztó" .Az én fülesemen is külön minden csatorna , és az utasén is. Ollan lesz mint egy diszkós pult!
![]()
Jaja, a mikrofon
hangerő is kivezetett potméteres lesz, a potik már megvannak, ggyyőnnyőőrűű
gombokkal!
![]()
![]()
...a táp felőli zavarok megszűntek: 7809 + C zavarszűrő tagokkal, a gyújtásfelőli rádió zavart pont így gondoltam megoldani, ügyes vagy! (csak viccelek)![]()
![]()
![]()
...a doboza alu vagy korracél legyen?
az alu könnyebb,a korracél fényesebb
![]()
Én mindenképp ajánlom az alu szép műszerdobozt, ezt aránylag olcsón lehet kapni a boltban. Ilyenre gondolok, igényes és fényezett:
http://www.d-audio.hu/index.php?main_pa ... ge&pID=928
Én is most építek egy digitális speciális akkutöltőt és ilyen dobozba fogom építeni, még panel felfogatás is van bennük, mindenhol szétcsavarozható. Egy akkora méretű doboz ami neked kell kb. 1500Ft.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


