Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

conus írta:zsaky,

a 7Ah-snak feltüntetett akksinak egy 6 Ah-s képe van kitéve, holott a típusszám egyezik :-({|= :mrgreen:
Ejha!
De jó szemed van!
Ezt nem is figyeltem.
Na szép mondhatom.
Remélem küldeni 7 Ah-ást fognak.
Kösz hogy figyelmeztettél,majd odafigyelek átvételkor.
Ha nem azt küldik nem veszem át.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

zsaky,

a 7Ah-snak feltüntetett akksinak egy 6 Ah-s képe van kitéve, holott a típusszám egyezik :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Perec írta:Hello!

Nekem a 27-es van, túl hosszú, nem fér el rendesen, meg sarukat is gyártani kell hozzá. 6 éve szolgál hóban, kánikulában.
Hú bakker!
A méretek!
A /1-be 115-nél szélesebb nem fér el rendesen és annyira a szélességre koncentráltam a választás során hogy a magasságot figyelmen kivűl hagytam. ](*,)
Na ahogy te irtad hogy túl hosszú neked,egyből bevillant ez a fejembe.
Kirohantam a motorhoz és mértem.Hát éppen csak hogy be fog férni #-o
Még alakitgatnom is kell.Odébb kell szereljem az elektronikus gyújtás fekete dobozát.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Srácok kösz a válaszokat.
Remélem jól szolgál majd a /1-ben.
Ami benne volt akksi az kipurcant egyik pillanatról a másikra és a Sástó túrára a gyerekem robogójából szedtem ki az akksit,azzal mentem.Viszont az csak 4Ah-ás és azt vettem észre(meg a többiek is odafelé)hogy az egyik piros lámpánál alapjáraton(amikor nincs töltés,legalábbis nekem nincs) leállt a motor.Ahogy félreálltam,lámpa lekapcs,inditok és megy a motor.
Na onnantól amikor csak lehetett helyzejelzővel mentem azokon a helyeken ahol számitani lehetett megállásra.Helyzetjelzővel semmi probléma nem volt.
Természetesen menet közben amikor már volt töltés semmi probléma nem volt.
Na szóval ez a 7Ah csak elég lesz nem? :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

conus írta:zsaky!

nekem nem olyan rég volt akksi dilemmám a kipurcant 5 éves 5Ah-s akksim miatt. sokáig keresgéltem a neten, de nem találtam zselésből olyan 8-9 Ah-st ami méretre pont belepasszolt volna a gyári akksi tartó tálcába. így maradtam a 9Ah-s savas yuasa-nál. csak h miért nem volt elég nekem a 6 Ah: tompított fény 55w+5w=60w ami már eleve 12V*5A=60w, plusz még gyújtás, plusz még féklámpa(1,5 A), plusz még index(3,5A villanásonként). :mrgreen:
Ha jó a töltésed akkor nem nyúl ilyen terhelés mellett az akuhoz a lámpák én úgytudom nekem 5 amperos van bent amióta meglett csinálva a töltésem nem merült le egyszer sem.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Hello!

Nekem a 27-es van, túl hosszú, nem fér el rendesen, meg sarukat is gyártani kell hozzá. 6 éve szolgál hóban, kánikulában. Pici az önkisülése, akkutöltőm nincs, ha valami extrém probléma lenne adapterrel esetleg soros izzóval operálok.

A savas akku szereti, ha mindig fel van töltve, ha nincs, akkor szulfátosodik. Az is jó ha berakás előtt alaposan feltöltöd 0,1 C-vel, jó 14 Voltig, de azért ne hagyd sokáig bugyogni.

A zárt akkuból (túl)töltés hatására távozik víz (párolgással nem), jó tesz neki, ha sem a motor, sem te nem forralod sokat 13,8 Volt fölött.

Én is úgy tudom, hogy lehet vízzel javítani, ha előtte túltöltéssel ki lett párologtatva...

A különbség, hogy a ZÁRTat nem zavarja, ha felborul a gép, nem áll ki belőle cső, nem marja a motorod a sav, és nem kell vele foglalkozni sok évig, azonkívül nehezebben lesz cellazárlatos, mert nem hullik le a cucc az aljára a lemezekről.
zsakfos írta:http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 465b22452f

Aki ért az akksikhoz,attól kérdezném hogy mi a különbség a zselés és a zárt akksi közt?
Pld a linkelt oldalon a 22-es és a 25-ös akksi közt?
A 25-ös zárt akksit venném meg.

Üzembehelyezés,töltés hogyan merre?
Ha ezt megrendelem és megkapom mit kell tennem vele?
Csak beteszem a motorba azt kész?
Vagy kell előtte tölteni?Ha kell mennyi Amper-el?
Az hogy zárt az gondolom azt jelenti hogy sosem kell utántölteni.Viszont valahol a neten olvastam hogy ügyesen fellehet nyitni ha már idősebb és akkor lehet utántölteni amivel kilehet tolni az élettartamát.Ez igaz?
Kösz a válaszokat előre is.
Kép
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

zsaky!

nekem nem olyan rég volt akksi dilemmám a kipurcant 5 éves 5Ah-s akksim miatt. sokáig keresgéltem a neten, de nem találtam zselésből olyan 8-9 Ah-st ami méretre pont belepasszolt volna a gyári akksi tartó tálcába. így maradtam a 9Ah-s savas yuasa-nál. csak h miért nem volt elég nekem a 6 Ah: tompított fény 55w+5w=60w ami már eleve 12V*5A=60w, plusz még gyújtás, plusz még féklámpa(1,5 A), plusz még index(3,5A villanásonként). :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

zsakfos írta:http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 465b22452f

Aki ért az akksikhoz,attól kérdezném hogy mi a különbség a zselés és a zárt akksi közt?
Pld a linkelt oldalon a 22-es és a 25-ös akksi közt?
A 25-ös zárt akksit venném meg.

Üzembehelyezés,töltés hogyan merre?
Ha ezt megrendelem és megkapom mit kell tennem vele?
Csak beteszem a motorba azt kész?
Vagy kell előtte tölteni?Ha kell mennyi Amper-el?
Az hogy zárt az gondolom azt jelenti hogy sosem kell utántölteni.Viszont valahol a neten olvastam hogy ügyesen fellehet nyitni ha már idősebb és akkor lehet utántölteni amivel kilehet tolni az élettartamát.Ez igaz?
Kösz a válaszokat előre is.
Helo bár nincs odaírva de szerintem ez lehet hogy zselés a 25-ös. Savas akkut még nemláttam ami lelenne zárva mivel töltés közben gázok keletkeznek valahol ki kell jutniuk meg a folyadék folyamatosan párolog. Töltés ugyanúgy mint a többit de ezek kapásból töltötten érkeznek ha jó az értesülésem beledobod a motorba jársz vele 1 kört azt jóvan. Zselés akkut megnemhiszem hogy lehet tölteni bármivel is.

Szerk.: De persze lehet hogy tévedek majd egy szaki kijavít.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 465b22452f

Aki ért az akksikhoz,attól kérdezném hogy mi a különbség a zselés és a zárt akksi közt?
Pld a linkelt oldalon a 22-es és a 25-ös akksi közt?
A 25-ös zárt akksit venném meg.

Üzembehelyezés,töltés hogyan merre?
Ha ezt megrendelem és megkapom mit kell tennem vele?
Csak beteszem a motorba azt kész?
Vagy kell előtte tölteni?Ha kell mennyi Amper-el?
Az hogy zárt az gondolom azt jelenti hogy sosem kell utántölteni.Viszont valahol a neten olvastam hogy ügyesen fellehet nyitni ha már idősebb és akkor lehet utántölteni amivel kilehet tolni az élettartamát.Ez igaz?
Kösz a válaszokat előre is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

Nandor,

válasz az üzemanyag topikban :idea: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Nandor írta:
festékes írta: Köszi akkor megvárom a további fejleményeket!Néhány klubbtárrsal már beszéltem erről régebben,ők arra tippelnek,nem biztos,hogy,elektronika lehet egyszerüen sokat kap és kissebb főfuvi kell,de annyi melóm van,hogy még nem jutottam el hogy alaposabban körülnézzek a gépen.De a probléma kisértetiesen hasonlit a tiedhez 4500 alatt tökéletes efelett vacakol,főleg 5-ben 90 fölött.Mindenesetre várom mi lesz trafócsere után előre is köszi!
Ez a fúvóka dolog érdekes én is gondoltam rá, hogy esetleg sokat kap. Már csak azért is mert elég sokat fogyaszt, a másik furcsa dolog meg az, hogy 1500-as fordulaton is tudok vele menni. Már kísérleteztem vele, hogy ha a szívatót menet közben ráhúzom akkor is hasonlóképp rángat. Viszont akkor nem értem, hogy miért magas fordulaton jelentkezik hiszen akkor van a motornak a legnagyobb üzemanyagigénye.
Ha mégis ez a probléma akkor mit lehet csinálni? Nekem még gyáriak a fúvókáim /bár biztos hogy 33év alatt nagyobbra koptak/.
Jövő hét végefele már sztem egy kicsit ráérek,és fetétlen neki állok a hibakeresésnek,valszeg először karbi aztán,ha nem nincs változás jöhet a sakkozás az elektronikával.Egy konditcserét azért,holnap még megejtek gyorsan hátha bejön :D Apropó a /1-esnél ugye 140-es a főfuvi ha jól emlékszem nem?Bocsi tudom,hogy ez már másik topic,csak a témához kapcsolódik.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

conus írta:Nandor,

azonnali újrafúvókázás + kalibrálás :!:
magasabb fordulaton több benzin kell a motornak, de több levegő is.
ha már alacsony fordulaton sincs rendben a bezin-levegő keverék aránya, akkor magasabbon sem lesz rendben.
meg valami 20 vagy 30 ezer km-enként kell fúvókát cserélni... ha jól emlékszem :mrgreen:
Milyen fúvókát érdemes bele tenni? A boltban kapható utángyártott jó? Esetleg valamelyik autóé nem jó hozzá?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

Nandor,

azonnali újrafúvókázás + kalibrálás :!:
magasabb fordulaton több benzin kell a motornak, de több levegő is.
ha már alacsony fordulaton sincs rendben a bezin-levegő keverék aránya, akkor magasabbon sem lesz rendben.
meg valami 20 vagy 30 ezer km-enként kell fúvókát cserélni... ha jól emlékszem :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

festékes írta: Köszi akkor megvárom a további fejleményeket!Néhány klubbtárrsal már beszéltem erről régebben,ők arra tippelnek,nem biztos,hogy,elektronika lehet egyszerüen sokat kap és kissebb főfuvi kell,de annyi melóm van,hogy még nem jutottam el hogy alaposabban körülnézzek a gépen.De a probléma kisértetiesen hasonlit a tiedhez 4500 alatt tökéletes efelett vacakol,főleg 5-ben 90 fölött.Mindenesetre várom mi lesz trafócsere után előre is köszi!
Ez a fúvóka dolog érdekes én is gondoltam rá, hogy esetleg sokat kap. Már csak azért is mert elég sokat fogyaszt, a másik furcsa dolog meg az, hogy 1500-as fordulaton is tudok vele menni. Már kísérleteztem vele, hogy ha a szívatót menet közben ráhúzom akkor is hasonlóképp rángat. Viszont akkor nem értem, hogy miért magas fordulaton jelentkezik hiszen akkor van a motornak a legnagyobb üzemanyagigénye.
Ha mégis ez a probléma akkor mit lehet csinálni? Nekem még gyáriak a fúvókáim /bár biztos hogy 33év alatt nagyobbra koptak/.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

MrDok írta:
festékes írta: Üdv Mr Dok! Még nem,de azt hogy látom hogy jó e?
Szia! Megfogod a megszakítót, mondjuk körömmel megemeled a kalapácsát. Érzed rajta hogy csak lazán nyomja a rugó, vagy rendesen.
Vagy esetleg a rugóját kicsavarozod és megnézed mennyire áll el a helyétől kb 3-4 mm kell neki előfeszítésnek.
Köszi megnézem igy már értem!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

festékes írta: Üdv Mr Dok! Még nem,de azt hogy látom hogy jó e?
Szia! Megfogod a megszakítót, mondjuk körömmel megemeled a kalapácsát. Érzed rajta hogy csak lazán nyomja a rugó, vagy rendesen.
Vagy esetleg a rugóját kicsavarozod és megnézed mennyire áll el a helyétől kb 3-4 mm kell neki előfeszítésnek.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
szaké
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.07.27. 18:14
MZ-d típusa: etz 125 e

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szaké »

Igazad van... csak egy kicsit fellökték az agyam... :smt013
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

szaké írta:Sziasztok!
Tegnap elmentem a HUBER MOTOR """MOTOROS BOLTBA""(!!!!!!!!)
Tudom, hogy bonyolult kérés, de kértem egy ETZ megszakítóbütyköt. Mivel soha nem kellett leszednem, nem tudtam a méreteit, egyébként sem hordok magammal tolómérőt, esztergapadot stb., ezért bíztam abban, amit egy "komoly" szerelő overállt viselő MOTOROS BOLTI ELADÓ mond. Szépen hazaviszem, szétkapom a motort... és nini kb.1mm-rel nagyobb az átmérője a befogadó résznél. (Még tegnap a fórumon MrDok. (kösz neki) mondta, hogy szinte biztos, hogy a TS-é). Én jóhiszeműen vissza autózok (és ez már pontosan 2x annyival több kilométer, benzin, idő stb. mint amennyinek kellene lennie. tőlünk a HUBER 17km) és teljesen természetesnek veszem, hogy kicserélik.(HANGSÚLYOZOM, NEM EGY HIBÁS ETZ ALK.R.-RŐL AN SZÓ, HANEM ARRÓL, HOGY NEM TUDJÁK MIT ADNAK EL, EGY TELJESEN MÁS ALKATRÉSZT) Tehát odaértem, ahol közlik velem, hogy ők "azt hitték" , hogy ez az amit kértem.Továbbá azt, hogy nekik most nincs ilyen alkatrészük, de majd valamikor lesz akkor kicserélik. Én erről azt gondoltam, hogy nem "valamikor" akarom a motoromat megcsinálni, ezért kértem, hogy adják vissza a pénzt és megyek máshová ahol ki tudnak szolgálni. Erre ők azt mondták, hogy nem lehet, vásároljam le.Ilyen dumák: vegyek olajat, gyertyát, az úgyis kell !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ekkor kezdett a vérnyomásom felmenni) ELRONTANAK VALAMIT, ÉS AZZAL INTÉZNÉK EL, HOGY VÁSÁROLJAK NÁLUK OLYAN DOLGOKAT, AMIRE NINCS SZÜKSÉGEM!!!!!!!! Erre még én kaptam a pofámra, hogy miért veszekszem velük, HISZEM NEM ŐK TEHETNEK RÓLA. A beszállítókra fogták (csak az a bibi, hogy a fogy.véd. törv. szerint nem lehet ez magyarázat, az nekik kell velük lefocizni.) Jött még olyan duma,hogy biztos nem szakember szerelte az alkatrészt és lehet hogy jó.(Igen, a szakember beletud tenni egy 12mm-es acél furatba egy több mint 13mm-es ugyancsak acél csapot.gratulálok) ekkor sarkon fordultam és kijöttem) Az lenne a kérdésem hozzátok:
TI MIT TENNÉTEK??? (Azon kívül, hogy panasszal éltek a fogy.véd. felé--már megtettem)

(de gondoljátok, hogy nem az az 1300Ft a dühítő)
Igazad van,de ez a Szerviz topic!
Attól hogy mérges vagy még nem kell minden fórumot teleirni a panaszoddal.Elég lett volna mondjuk a megnevedd topic.
Továbbiakban ott folytasd légyszi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
szaké
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.07.27. 18:14
MZ-d típusa: etz 125 e

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szaké »

Sziasztok!
Tegnap elmentem a HUBER MOTOR """MOTOROS BOLTBA""(!!!!!!!!)
Tudom, hogy bonyolult kérés, de kértem egy ETZ megszakítóbütyköt. Mivel soha nem kellett leszednem, nem tudtam a méreteit, egyébként sem hordok magammal tolómérőt, esztergapadot stb., ezért bíztam abban, amit egy "komoly" szerelő overállt viselő MOTOROS BOLTI ELADÓ mond. Szépen hazaviszem, szétkapom a motort... és nini kb.1mm-rel nagyobb az átmérője a befogadó résznél. (Még tegnap a fórumon MrDok. (kösz neki) mondta, hogy szinte biztos, hogy a TS-é). Én jóhiszeműen vissza autózok (és ez már pontosan 2x annyival több kilométer, benzin, idő stb. mint amennyinek kellene lennie. tőlünk a HUBER 17km) és teljesen természetesnek veszem, hogy kicserélik.(HANGSÚLYOZOM, NEM EGY HIBÁS ETZ ALK.R.-RŐL AN SZÓ, HANEM ARRÓL, HOGY NEM TUDJÁK MIT ADNAK EL, EGY TELJESEN MÁS ALKATRÉSZT) Tehát odaértem, ahol közlik velem, hogy ők "azt hitték" , hogy ez az amit kértem.Továbbá azt, hogy nekik most nincs ilyen alkatrészük, de majd valamikor lesz akkor kicserélik. Én erről azt gondoltam, hogy nem "valamikor" akarom a motoromat megcsinálni, ezért kértem, hogy adják vissza a pénzt és megyek máshová ahol ki tudnak szolgálni. Erre ők azt mondták, hogy nem lehet, vásároljam le.Ilyen dumák: vegyek olajat, gyertyát, az úgyis kell !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ekkor kezdett a vérnyomásom felmenni) ELRONTANAK VALAMIT, ÉS AZZAL INTÉZNÉK EL, HOGY VÁSÁROLJAK NÁLUK OLYAN DOLGOKAT, AMIRE NINCS SZÜKSÉGEM!!!!!!!! Erre még én kaptam a pofámra, hogy miért veszekszem velük, HISZEM NEM ŐK TEHETNEK RÓLA. A beszállítókra fogták (csak az a bibi, hogy a fogy.véd. törv. szerint nem lehet ez magyarázat, az nekik kell velük lefocizni.) Jött még olyan duma,hogy biztos nem szakember szerelte az alkatrészt és lehet hogy jó.(Igen, a szakember beletud tenni egy 12mm-es acél furatba egy több mint 13mm-es ugyancsak acél csapot.gratulálok) ekkor sarkon fordultam és kijöttem) Az lenne a kérdésem hozzátok:
TI MIT TENNÉTEK??? (Azon kívül, hogy panasszal éltek a fogy.véd. felé--már megtettem)

(de gondoljátok, hogy nem az az 1300Ft a dühítő)
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

MrDok írta:Üdv! Néztétek a megszakító-rugó erejét? Magas fordulaton kihagyhat a gyújtás ha nem tud visszazárni....
Üdv Mr Dok!Még nem,de azt hogy látom hogy jó e?
festékes írta: Nem oldódott meg. Sikerült bilincset találnom és felraktam, viszont 4800-as fordulat felett szaggat és rángat. Már csak a trafó maradt, vasárnap azt is kicserélem.
Köszi akkor megvárom a további fejleményeket!Néhány klubbtárrsal már beszéltem erről régebben,ők arra tippelnek,nem biztos,hogy,elektronika lehet egyszerüen sokat kap és kissebb főfuvi kell,de annyi melóm van,hogy még nem jutottam el hogy alaposabban körülnézzek a gépen.De a probléma kisértetiesen hasonlit a tiedhez 4500 alatt tökéletes efelett vacakol,főleg 5-ben 90 fölött.Mindenesetre várom mi lesz trafócsere után előre is köszi!
[/quote]
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

szaké írta:Sziasztok!
Megtudná mondani valaki, hogy az ETZ forgórészen mekkora az átmérője annak a furatnak, amelybe a mexa bütyök bele ül. A Huber "Műveknél" kértem egy ETZ bütyköt, de sokkal nagyobb az átmérője (1mm-rel biztos!!) Nem voltam érthető a boltban, vagy Én nem vagyok elég erős, hogy beletuszkoljam.
Nagyobb a dinamós ts-es-ekben van, vidd vissza, és nézesd meg velük, biztos összekeverték. Ahogy mondod, ETZ-é kb 1 mm-el kisebb.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Üdv! Néztétek a megszakító-rugó erejét? Magas fordulaton kihagyhat a gyújtás ha nem tud visszazárni....
festékes írta: Nem oldódott meg. Sikerült bilincset találnom és felraktam, viszont 4800-as fordulat felett szaggat és rángat. Már csak a trafó maradt, vasárnap azt is kicserélem.
Köszi akkor megvárom a további fejleményeket!Néhány klubbtárrsal már beszéltem erről régebben,ők arra tippelnek,nem biztos,hogy,elektronika lehet egyszerüen sokat kap és kissebb főfuvi kell,de annyi melóm van,hogy még nem jutottam el hogy alaposabban körülnézzek a gépen.De a probléma kisértetiesen hasonlit a tiedhez 4500 alatt tökéletes efelett vacakol,főleg 5-ben 90 fölött.Mindenesetre várom mi lesz trafócsere után előre is köszi![/quote]
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
szaké
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.07.27. 18:14
MZ-d típusa: etz 125 e

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szaké »

Sziasztok!
Megtudná mondani valaki, hogy az ETZ forgórészen mekkora az átmérője annak a furatnak, amelybe a mexa bütyök bele ül. A Huber "Műveknél" kértem egy ETZ bütyköt, de sokkal nagyobb az átmérője (1mm-rel biztos!!) Nem voltam érthető a boltban, vagy Én nem vagyok elég erős, hogy beletuszkoljam.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Nandor írta:
festékes írta: Nandor!Majd légyszi irdd már meg,hogy megszünt e a gond kondicsere után, mert az enyémnél is ua. a probléma! Köszi :D
Nem oldódott meg. Sikerült bilincset találnom és felraktam, viszont 4800-as fordulat felett szaggat és rángat. Már csak a trafó maradt, vasárnap azt is kicserélem.
Köszi akkor megvárom a további fejleményeket!Néhány klubbtárrsal már beszéltem erről régebben,ők arra tippelnek,nem biztos,hogy,elektronika lehet egyszerüen sokat kap és kissebb főfuvi kell,de annyi melóm van,hogy még nem jutottam el hogy alaposabban körülnézzek a gépen.De a probléma kisértetiesen hasonlit a tiedhez 4500 alatt tökéletes efelett vacakol,főleg 5-ben 90 fölött.Mindenesetre várom mi lesz trafócsere után előre is köszi!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

festékes írta: Nandor!Majd légyszi irdd már meg,hogy megszünt e a gond kondicsere után, mert az enyémnél is ua. a probléma! Köszi :D
Nem oldódott meg. Sikerült bilincset találnom és felraktam, viszont 4800-as fordulat felett szaggat és rángat. Már csak a trafó maradt, vasárnap azt is kicserélem.
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Látod frensis, ezért szeretek ide írni....
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

kisbocsi írta:Üdv!

Csak egy kérdés, nem tudom, hogy elektronika-e vagy sem, de félek hogy az.
Szóval Sástóról hazafelé, szakadó esőben hatvan előtt elkezdett le-lefulladni a gép, ha visszaengedtem a gázt, de ah tartottam a fordulatot, akkor nem.
Viszont beértünk a városba és a pirosnál megállt.
Rugdosom, semmi, egyszer csak két rúgás közt szólt egy olyat, mintha sörétessel lőttek volna.....
Aztán elindult és ment...???
Mikorra pestre értünk, abszolút semmi baja....

Szerintetek?

Azt a durrogtatást direkt is szokták csinálni, csak rosszabb esetben leugrik a kúpról a kuplung.
:roll:
Próbáld ki:

Felpörgeted a gépet maxra, leveszed a gyújtást egy pillanatra, húzod a szívatót, utána ráadod a gyújtást, és ha ügyes vagy akkorát szól, hogy szétviszi a kipufogót.
:P

Láttam már olyan ETZ kipufogót, hogy a végénél eleresztette a hegesztés és az egész hangtompító rendszerrel együtt kilőtte.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

sunbim írt már neked. Szerintem is "bevizesedett" az úszóház. Ha azóta nem produkálja akkor ne foglalkozz vele. Ezek a legjobb hibák. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Üdv!

Csak egy kérdés, nem tudom, hogy elektronika-e vagy sem, de félek hogy az.
Szóval Sástóról hazafelé, szakadó esőben hatvan előtt elkezdett le-lefulladni a gép, ha visszaengedtem a gázt, de ah tartottam a fordulatot, akkor nem.
Viszont beértünk a városba és a pirosnál megállt.
Rugdosom, semmi, egyszer csak két rúgás közt szólt egy olyat, mintha sörétessel lőttek volna.....
Aztán elindult és ment...???
Mikorra pestre értünk, abszolút semmi baja....

Szerintetek?
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Nandor írta:


Hát sajnos még nem tudom kipróbálni mert csak ilyen kondit tudtam venni :( :
Kép
Pedig nekem ilyen kellene:
Kép

Igy most gondolkodnom kell hogy milyen megoldással fogassam fel. Egy ötletem már van. :D
Nekem van ilyen kondim itthon, eredetileg rometté. Ha pesten jársz ugorj be és odadom mert nekem már nem kell. Ha érdekel írj pü-t.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

festékes írta:
Nandor írta: Igen megszakítós.
Köszi Alfa megpróbálom.
Nandor!Majd légyszi irdd már meg,hogy megszünt e a gond kondicsere után, mert az enyémnél is ua. a probléma! Köszi :D
Hát sajnos még nem tudom kipróbálni mert csak ilyen kondit tudtam venni :( :
Kép
Pedig nekem ilyen kellene:
Kép

Igy most gondolkodnom kell hogy milyen megoldással fogassam fel. Egy ötletem már van. :D
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Akkor remélhetőleg összefutunk.
:)

Ha nem lesz fuvarom, gondolkodok, hogy motorral kéne kinézni.
Esetleg nem lehetne megoldani, hogy a nagyon fínyes kis TZ-vel gyere?
Nem ismerem arra a járást, mehetnénk együtt.
:mrgreen:
Melák írta:Hello!
Naná, hogy bírja a bowden! Kecskemét aug 7-én? Igen, tervezem!

frensis írta: Az ETZ generátorának hosszabb a kúpja, ezért nem ül fel rendesen a /1 kúpjára.
Nos, vagy elviszed esztergályoshoz és átszabatod a kúpot, ami vagy jó lesz, vagy nem.
Vagy veszel egy 250-es ETZ főtengelyt és megoldódtak a gondjaid.

Kecskeméti börzére jössz ?
Bowden bírja ?
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Mi a véleményetek erről az izzórol? Vki használ ilyet? Egyáltalán törvényesen lehet iylet rakni a motorba?
Halogén fényszóró izzó H4 GE Megalight Ultra +90% 12V 60/55W P43t 50440SXU
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello!
Naná, hogy bírja a bowden! Kecskemét aug 7-én? Igen, tervezem!

frensis írta:
Melák írta:Hello!
Hátha valaki elkövetett már ilyet. TS 250/1 átszabható-e úgy hogy az ETZ generátor felszerelhető legyen?
Az ETZ generátorának hosszabb a kúpja, ezért nem ül fel rendesen a /1 kúpjára.
Nos, vagy elviszed esztergályoshoz és átszabatod a kúpot, ami vagy jó lesz, vagy nem.
Vagy veszel egy 250-es ETZ főtengelyt és megoldódtak a gondjaid.

Kecskeméti börzére jössz ?
Bowden bírja ?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Seri19 írta:
frensis írta:Üdv !

Ki milyen gyertyát használ/ajánl kis TS-be ?
150-es henger van rajta, és szeretnék hosszabb 150-170 km-s útra is menni vele a közeljövőben.
Jelenleg egy kb. 40 éves KLG (made in hungary) gyertya van benne, megy ezzel is, de hát csak jobb lenne egy új.
Fölösleges kicserélni ha jól indul vele és működik, de a útra vigyél magaddal +1et.
mondjuk Briskn15c sztem.
Köszi !
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Melák írta:Hello!
Hátha valaki elkövetett már ilyet. TS 250/1 átszabható-e úgy hogy az ETZ generátor felszerelhető legyen?
Az ETZ generátorának hosszabb a kúpja, ezért nem ül fel rendesen a /1 kúpjára.
Nos, vagy elviszed esztergályoshoz és átszabatod a kúpot, ami vagy jó lesz, vagy nem.
Vagy veszel egy 250-es ETZ főtengelyt és megoldódtak a gondjaid.

Kecskeméti börzére jössz ?
Bowden bírja ?
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg »

conus írta:
bg írta:
A töltésvisszajelző lámpa alapjáraton sem ég. Tehát van töltés nem?
...
mivel szövegértési gondjaid vannak, javaslom vegyél egy pár órát Dr Grétsy-nél. :twisted: :mrgreen:


Szerintem teljesen egyértelműen fogalmaztam.

„A töltésvisszajelző lámpa alapjáraton sem ég. Tehát van töltés nem?”

Ergo-ha ég/ világít/ alapjáraton, akkor nincs töltés. /merthogy ezt hívatott jelezni a lámpa, ha jól tudom./ :lol:

Egyébként lekophatnál rólam!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bg 2010.07.28. 22:37-kor.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Olyan problémám lenne bár nem mz de hátha tud valaki segíteni!
Van nálam 1 Cagiva 250 es kétütemű és szaggat rángat a motor húzatás küzben!
Elektronikus gyújtása van. Én arra gyanakszom hogy nem a gyári tirisztor van rajta honnan lehetne hozzá szerezni gyárit vagy olyat amivel rendesen megy. Esetleg babetta gyújtást rá lehet szerelni mert ennek 1 kimenő szála van meg 1 test ami a vázhoz kapcsolódik a bebettáé meg ugye 3 dugós!
Valakin ek van valami ötlete ezzel kapcsolatban?
Neten nem találtam semmi értelmes oldalt ami ezzel vagy ehhez hasonló alkatrészekkel foglalkozna.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Melák írta:Hello!
Hátha valaki elkövetett már ilyet. TS 250/1 átszabható-e úgy hogy az ETZ generátor felszerelhető legyen?
Én most alakítottam át a /1esemet.
Átalakítható igen!
Fasza lett bár kell kicsit kinlódni vele!
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello!
Hátha valaki elkövetett már ilyet. TS 250/1 átszabható-e úgy hogy az ETZ generátor felszerelhető legyen?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

frensis írta:Üdv !

Ki milyen gyertyát használ/ajánl kis TS-be ?
150-es henger van rajta, és szeretnék hosszabb 150-170 km-s útra is menni vele a közeljövőben.
Jelenleg egy kb. 40 éves KLG (made in hungary) gyertya van benne, megy ezzel is, de hát csak jobb lenne egy új.
Fölösleges kicserélni ha jól indul vele és működik, de a útra vigyél magaddal +1et.
mondjuk Briskn15c sztem.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv !

Ki milyen gyertyát használ/ajánl kis TS-be ?
150-es henger van rajta, és szeretnék hosszabb 150-170 km-s útra is menni vele a közeljövőben.
Jelenleg egy kb. 40 éves KLG (made in hungary) gyertya van benne, megy ezzel is, de hát csak jobb lenne egy új.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Nandor írta:
coco írta:Nandor. Ilyen fura kopogo hangot ad ki (hengernel)?
Hát ezt nehéz leírni. 4e-felett megtorpan és ropogós hangja lessz. Igázából a teljes motorhang megváltozik valahogy úgy mintha kicsi lenne az előgyújtás.
Mindenesetre holnap veszek kondit aztán majd meglátjuk.
Nekem ugyan ez volt, és a trafót is kicseréltem mert a kondi csere nem oldotta meg a problémát, a trafó csere után jó lett.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Nekem is ezt csinalta szinte, csak en kopogo hangot hallottam a hengertol, alig porgott, 5000 nel vege volt es nem volt ereje abszolut. En csak gyujtast alitottam mert elallitodott es minden oke lett :D
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

bg írta:
A töltésvisszajelző lámpa alapjáraton sem ég. Tehát van töltés nem?
...
mivel szövegértési gondjaid vannak, javaslom vegyél egy pár órát Dr Grétsy-nél. :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

coco írta:Nandor. Ilyen fura kopogo hangot ad ki (hengernel)?
Hát ezt nehéz leírni. 4e-felett megtorpan és ropogós hangja lessz. Igázából a teljes motorhang megváltozik valahogy úgy mintha kicsi lenne az előgyújtás.
Mindenesetre holnap veszek kondit aztán majd meglátjuk.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg »

conus írta:
bg írta:Írtam a leálló motorról, meg előgyújtásról.
Lassan prózai a kérdés, hiszen számolok visszafelé az elektronikus gyújtásig, /subee/ de megkérdezem.

A gyári érték 2, 5. Erre lett beállítva, /előtte 2 volt, probléma nélkül, de ugye a gyári értékek…/, és megzabálta az aksit. Az új aksit!

Nem vett fel töltést, és leállt mindig a gép. Most vissza lett állítva 2 re, erőtlenebb a gép viszont stabil. /nem áll le a lámpánál!/ És nem utolsó sorban a 4,5 éves leharcolt aksit úgy megtöltötte, de úgy..............!
Elméletileg semmi köze a gyújtásnak a töltéshez. / ha jól tudom/- De ha mégis van, akkor az tényleg képes kinyírni az aksit? Vagy rossz volt az új aksim eleve?
Vagy csak a gyári érték nálam nem jött be?
Ki érti ezt…
alapjáraton nincs elégséges töltés, csak fordulaton kb 3000 rpm-nél.
nekem is ez volt h néha lerohadtam feltöltött akksival is peros lámpánál.
aztán ez addig fajult h feltöltött akksi másnap reggelre 0-ra merült.
új akksival minden ok. :-" :mrgreen:

A töltésvisszajelző lámpa alapjáraton sem ég. Tehát van töltés nem?
Csak akkor világít, amikor leállítom, vagy beindítás nélkül fordítom el a gyújtáskulcsot, tehát elméletileg működik.

Egy 4,5 éves aksival vettem a gépet, állítólag cserére volt érett.
Vettem egy új aksit, és ekkor állítottunk előgyújtást. 2 ről 2,5 re.
Kb. 2 hét alatt eljutottam, oda hogy az új aksi még kürtölni sem volt képes, nem hogy beindítani a motort!
Felvettem a szemétből a 4,5 aksit, előgyújtás vissza kettőre, és hirtelen felindulásból lenyomtam 100 km erőltetett menetet. Tipikus haragból elkövetett géphajszolás volt, szerintem mindenki ismeri a kinyalom seggét és mégis beszarik érzést, amikor dögölj meg te szemét alapon működik a dolog, ha beszarsz az úton, akkor eláslak és kész.
Persze ilyenkor nem megy tönkre!
Szóval úgy feltöltötte a 4,5 évs aksit, hogy majd felrobban. Az áramot tartja azóta is.
Vagy lehet hogy semmi köze a az előgyújtásnak mindehhez? Lehet hogy pusztán az uj aksim volt rossz?
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

bg írta:Írtam a leálló motorról, meg előgyújtásról.
Lassan prózai a kérdés, hiszen számolok visszafelé az elektronikus gyújtásig, /subee/ de megkérdezem.

A gyári érték 2, 5. Erre lett beállítva, /előtte 2 volt, probléma nélkül, de ugye a gyári értékek…/, és megzabálta az aksit. Az új aksit!

Nem vett fel töltést, és leállt mindig a gép. Most vissza lett állítva 2 re, erőtlenebb a gép viszont stabil. /nem áll le a lámpánál!/ És nem utolsó sorban a 4,5 éves leharcolt aksit úgy megtöltötte, de úgy..............!
Elméletileg semmi köze a gyújtásnak a töltéshez. / ha jól tudom/- De ha mégis van, akkor az tényleg képes kinyírni az aksit? Vagy rossz volt az új aksim eleve?
Vagy csak a gyári érték nálam nem jött be?
Ki érti ezt…
alapjáraton nincs elégséges töltés, csak fordulaton kb 3000 rpm-nél.
nekem is ez volt h néha lerohadtam feltöltött akksival is peros lámpánál.
aztán ez addig fajult h feltöltött akksi másnap reggelre 0-ra merült.
új akksival minden ok. :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Nandor. Ilyen fura kopogo hangot ad ki (hengernel)?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Vagy valójában nem annyi az előgyújtásod, mint amennyit mérsz.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég