

Közük nincs általában a fúvókaméretekhez...

Hát igen a kipufogó és a napokban hallottam hogy annak idején a csónak versenyzők a lábuknál lévő pedállal állították a kipufogó hosszát. Tudták mozgatni hossz irányba. Amúgy ez nem monitorharcoskodás hanem nekem ezt tanították és mind 1 az hogy az gyakorlat ez meg elv mert a gyakorlat az elvre épül. Tehát az jó dolog hogy gyakorlatban szépen tudod (most nem köcsögölni karok) De engem nagyon is érdekel hogy mit miért?fjanos írta:szerintem ugy az igazi,ha mindig elváltás után olyan fordulatszám tartományba kerül a motor ahonnan már van nyomaték:D bár én nem nyomaték görbézek,és nem netes okosságokon nötem fel:D!amit ismerek,az a reszelö,marogép,polirpapir:D! és a legeslegfontossabb a kipufogo!hiszen ez a két ütemü lelke..meghatározza a fordulatott,és ezzel variálhatod hogy hová essen a legnagyobb nyomaték.
Így van, a cél az nyomatékváltóval az ideális vonerő-görbe leképezése.Matthej01 írta:Ne haragudj de miért nem szabad elérni? hiszen ez lenne az ideális ha elérné! A nyomaték módosító azért kell hogy mindig az adott üzemi körülményeknek megfelelően a ideális görbe megközelítésével működjön a szerkezet. Ha elérné az elméleti vonalat a gyakorlati akkor a világ behorpadna és beszippantaná a világmindenséget mert nem nem szabad elérnie hanem nem tudja elérni csak közelíteni hozzá.
Ne haragudj de miért nem szabad elérni? hiszen ez lenne az ideális ha elérné! A nyomaték módosító azért kell hogy mindig az adott üzemi körülményeknek megfelelően a ideális görbe megközelítésével működjön a szerkezet. Ha elérné az elméleti vonalat a gyakorlati akkor a világ behorpadna és beszippantaná a világmindenséget mert nem nem szabad elérnie hanem nem tudja elérni csak közelíteni hozzá.
A teljesítmény a következmény, a nyomatékot tudod növelni, és/vagy a fordulatszámot.tams9 írta:Ez egyenlő azzal hogy teljesítményt növelsz. Az azonos nyomaték értéket nagyobb szögsebességgel szorzod.csikin írta:Ha egy MZ max nyomatékhoz tartozó fordulatszámát megemeljük 8000 1/min-re akkor az is megy 160at is ugyanennyi nyomatékkal. És ott van a légellenállási tényező is ami motoroknál nem valami jó érték, de viszont kisebb a felület.
Ez egyenlő azzal hogy teljesítményt növelsz. Az azonos nyomaték értéket nagyobb szögsebességgel szorzod.csikin írta:Ha egy MZ max nyomatékhoz tartozó fordulatszámát megemeljük 8000 1/min-re akkor az is megy 160at is ugyanennyi nyomatékkal. És ott van a légellenállási tényező is ami motoroknál nem valami jó érték, de viszont kisebb a felület.
De az ráhasalva nem? Úgy talán. nekem tapasztalataim szerint a 125 a garantált, ettől csak ideális körülmények között tud többet. Egy mezei előzésnél 110-nél többre nem számíthatok, afölé csak ráhasalva hosszas hosszas húzatás után megy.z25z írta:tams9 írta:Vagy az enyém is vinné a 140-et, ha elkapna mondjuk valami erősebb hátszél, vagy tennék fel plexit?
egy jo 140 km es hatszel tutibiztos![]()
De ha jol be van allitva minden (karburalas, kipufogorendszer, jo a kopresszio, gyujtas, es nem vagy tobb 70 kilonal) akkor nem kell hatszel sem a 135-140 hez
tams9 írta:Vagy az enyém is vinné a 140-et, ha elkapna mondjuk valami erősebb hátszél, vagy tennék fel plexit?
de mit számít mennyit pörög,a teljesítménye akkor is kisebb.csikin írta:Egyetértek z25z-vel egyértelműen üzemi fordulatszámkülönbség szerintem is.
szerintem a nyomaték inkább csak a karakterisztikát határozza meg.kiszsebi írta:A nyomaték is nagyon fontos...tams9 írta:Hello!
Nem teljesen ide illik a téma, de jobb ötletem nem nagyon volt.
Szóval olvasgattam a totalbike-ot ahol egy nagy robogót teszteltek. És olvasom, hogy a 15 lóerős 170kilós vas könnyedén eléri 135km/h -s végsebességét, a minap meg a youtube-on nézek egy videot amin egy 125-ös szintén 15 lóerő körüli CBR 140 fölé megy simán.
Na most akkor miért van az, hogy az én motorom meg 110-120 fölött már csak küszködik, holott legalább 23-24 lóerős (300-as)DIN szabvány szerint a keréken mérve? Ennyit számít, ha van némi idom a vason? Pedig még súlyra is kevesebb mint mondjuk az a robogó, habár az inkább csak a gyorsulásba szól bele jobban.
:-S
szóljatok hozzá...
Itt van néhány érdekes dolog:
http://www.vizgep.bme.hu/mota/mernalap/ma11.pdf
(csak kicsit száraz...)
A nyomaték is nagyon fontos...tams9 írta:Hello!
Nem teljesen ide illik a téma, de jobb ötletem nem nagyon volt.
Szóval olvasgattam a totalbike-ot ahol egy nagy robogót teszteltek. És olvasom, hogy a 15 lóerős 170kilós vas könnyedén eléri 135km/h -s végsebességét, a minap meg a youtube-on nézek egy videot amin egy 125-ös szintén 15 lóerő körüli CBR 140 fölé megy simán.
Na most akkor miért van az, hogy az én motorom meg 110-120 fölött már csak küszködik, holott legalább 23-24 lóerős (300-as)DIN szabvány szerint a keréken mérve? Ennyit számít, ha van némi idom a vason? Pedig még súlyra is kevesebb mint mondjuk az a robogó, habár az inkább csak a gyorsulásba szól bele jobban.
:-S
szóljatok hozzá...
Valóban nem egy nagy ördöngösség normálisan megcsinálni - feltéve ha van az embernek minimális műszaki érzéke. De mifelénk általános szokás pl egy letörött lábtartót úgy felhegeszteni, hogy az ember letérdel a motor mellé, egyi kezében fogva a lábtartót, másik kezével próbál a lábtartó és a váz találkozásánál katatni az elektródával, és ha csinált oda egy muglit - ami adott esetben csak salak - akkor már jó, lehet újra motorozni.Alfa írta:Hegeszteni valóban nem feltétlen érdemes, mert nagyon változó lehet a minősége, de ami tömör anyag és legalább 10es csavarral oda van fogatva valamihez (vagy egy másik részéhez az alkatrésznek, hegesztés helyett, az elbír pár száz kilót (a csavar maga legalábbis egészen biztosan, főleg ha jó minőségű), és alapvető műszaki érzékkel számolás nélkül is meg lehet találni a nagyon kritikus pontokat, vagy az aránytalanul alkalmatlan megoldásokat. Egy lábtartó azért nem űrhajó, a terhelése (mennyiségre és minőségre is, mondjuk 3 szoros biztonsági tényezővel, több mint elég) eléggé egyszerű. Arra érdemes figyelni, hogy a motor eldöntésekor a lábtartó elhajlása veszi fel az energia nagy részét és védi a blokkot is (elég sok ilyen megoldás van amúgy az MZkben a gyenge váz miatt, pl az első futómű), szóval a 25 ös acélrúd nem feltétlen a legjobb megoldás, törekedni kell a gyárival kb megegyező falvastagságra és átmérőre, különben vázhajlás lehet könnyen a vége.
A vázzal magával már más a helyzet, a teherviselő részeken ott hegeszteni vagy átalakítani (fúrni vágni stb) az öngyilkosság minősített esete. Ki tudja milyen anyagból van, hogy edződik be, reped meg, stb. Ugyanezt mondom a kismotor vázba nagy blokkot tenni témára is, de a veszélyessége ellenére elég sokan csinálják. A váz terhelése túl komplex ahhoz, hogy átlássuk elég komoly számítások nélkül.
A lábtartó témára pedig még... az utángyártott úgy hajlong, hogy nem is tudok rá felállni mert lekonyul. Sem anyag, sem falvastagság nincs benne. Vissza is raktam a régit (gyárit), amit meg kikapalálni alig bírtam olyan erős volt.
Hopsz, nem is figyeltem, tényleg, neki kicsi van...KILL3R etz írta:Csak arra vigyázz, hogy ez 250-es ETZ-hez van. Kicsire nem fog passzolni sztem.
Régebben én is raktam fel képet az enyémről, sajnos már nem találom....Talán barkácsolás topicban nézz szét.
A váznak elég sok párhuzamos csöve van arrafele, meg kéne próbálni építeni (hegeszteni laposvasból vagy vékony zártszelvényből) egy lábtartó konzolt (mint a nagymotorokon) , és rátenni egy boltban árult hátsó lábtartót. Oda rakod kb ahova akarod. A váz csövein keresztül össze lehet fogatni őket menetes pálcával pl.tibee01 írta:Sziasztok!
Van vki aki szokott zárt pályán motorozni az ETZjével. Hogy szokták megoldalni a lábtartó kérdést? Ma bukfenceztem egyet Kecskeméten a lábtartó miatt, muszáj vmit csinálni vele.
Várom az ötleteket!
Előre is köszi!
Valaki múltkor linkelte, Odor Motornál van katonai (utángyártott) lábtartó. 4 ropi az ára, rendes felhajlós mint a gyári katonai, a katonai csak oldaltámasz nincs rajt kialakítva (ha jól láttam).tibee01 írta:Fel volt hajlítva. Mondjuk nem volt elvágva belőle. Én is vmi felhajlósra gondoltam. Nincs képetek olyan katonai lábtartóról, nem e le tudnám másolni? Sztem olyat az életbe nem tok szerezni.
150es etz-m van
Hali!2stroke4ever írta:A boost felömlő a kipufogó ablakkal szemközti hengerfalon lévő felömlő csatorna, amit úgy alakítanak ki, hogy viszonylag meredek szögben, 50-65 fokban felfelé lőjön. Segítségével javul a henger öblítése. Még az 50-es években egy MZ mérnök, Walter Kaaden -aki egyébként a rezó atyja is- fejlesztette ki munkatársaival, gyakorlatilag a régi keresztöblítéses rendszerű felömlőt hozzárakták a huroköblítéshez.
http://kepek.freemail.hu/fototar/kepek/ ... 58080.jpeg
paarati írta:Szia Perec,
azt szeretném kérdezni, hogyha nem így membránostul vetted volna a gépet, most belevágnál a megépítésbe?
Engem komolyan foglalkoztat ez a dolog, de mivel elég nagy átfaragást igényel, kissé bátortalan is vagyok. Próbálok minél több infót összeszedni, mielőtt esetleg belevágnék. Elsősorban a gép megbízhatóságát nem szeretném lerontani.... Az esetleges megnövekvő teljesítmény nem annyira izgat, az alacsonyabb fordulatszám tartományokban javuló használhatóság és a kisebb fogyasztás már annál inkább.
Mit tapasztaltál most a legutóbbi blokk széthúzáskor dugattyú téren?
Én egy olyan verziót láttam, ahol a dugattyú szoknyáján a szívó oldalon 3, míg a kipuf oldalon 2 ablak volt nyitva, így nem kellett lerövidíteni a szoknyát, így talán nem "kolompol" annyira.
És természetesen kérdés, hogy hogy viseli a hajtókar 2 csapja és tűgörgői a könnyebb dugót?
Mi az értelme, előnye annak a "hatalmas" előgyújtásnak, amit használsz? Szükséges?
Üdv,
paarati
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég