


Helicoil az micsoda? A rongyos sonka jó ötlet. Ki próbálom. Főleg húsvét idején.nyakas írta:a tocsavar gondodat megtudom oldani ,Helicoillalhorhaus írta:Sziasztok
Minden tanácsnak örülnék. Veszélyben a Gyurma túra, pedig nagyon készülök.a biztosito ful darabja tavozott a kipufogon, de ellenorizd egy darab vekony rongy ,betolod a sonkak koze ugy hogy a fotengely magaval vigye korbeforditod fotengelyt es ellenorizd ,hogy magaval hozott e valamit ,ugyanigy a sonkak alatt is
![]()
Nekem nem zárt van... szntem nem is kell h zárt legyen...
a tocsavar gondodat megtudom oldani ,Helicoillalhorhaus írta:Sziasztok
Nagy a gondom. A motorom menet közben el kezdett csörögni. ( jobban mint eddig) Lehúztam a hengert, és láttam hogy a dugattyú csapszeg végén a zégergyűrü egyik füle hiányzik, és a henger oldalán is van ott egy karc. A dugattyú fölött nem volt a hiányzó darab. Félek leesett a főtengelyhez. Szerintetek szét kell szedni a blokkot és megkeresni? Az nekem nem egyszerű. Nem volt elég a baj még a tőcsavar is meg van szakadva. Pont abban a blokkfélben amiben a motorszám van. Pedig van tartalék blokkom. Van esetleg valami ragasztó a csavarhoz?
Minden tanácsnak örülnék. Veszélyben a Gyurma túra, pedig nagyon készülök.
A tőcsavaros megoldás érdekel. Félek a darabkát nem köpte ki, mert folyamatosan csörömpöl még alapjáraton is, pedig eddig ott szép hangja volt.KILL3R etz írta:horhaus!
Tőcsavarra Heli-coil a megoldás. Majd a szakik megmondják pontosan hogyan. De a lényeg az, hogy egyel nagyobb menetet vágnak a régi helyére, és egy rugó szerű "menet perselyt" tekernek bele. Így visszanyered az eredeti méretet, új menettel. Csavar a csavarban gyakorlatilag.
Azt a kis darabot pedig szerintem inkább kiköpte. Bár ugye semmi se biztos. De kétlem, hogy lentmaradt volna a forgattyús házban. De azért várd meg más véleményét is.
Szerintem meg a piros motorhoz jól megy a piros pasztaconus írta:hát nézd... engem pl irritál az ha valaki piros pasztával rakja össze a blokkfeleket, ezért én feketével dolgozom
olyan 1000 Ft felett már jóminőségűeket lehet kapni, vagy loctite.
Köszi az infót!csikin írta:Gabsic: A préssáv 300cm3 esetén is kb ennyi, de a hengerfej térfogatának nagyobbnak kéne lenni, mint a 250esé, hogy megmaradjon az arány. Az alátét pedig belül kb 22mm kívül kb 30mm.
Kislánckereket azt alapvetően csak lehúzóval szeded le. Nem drága a hozzá való lehúzó, és érdemes azzal, nekem anno a sima 3körmös lehúzó mintha nem fért volna oda. De nem biztos, lehet az nem az mz-nél volt... Próba szerecse körmös lehúzó is jó lehet, de inkább a hozzávaló meneteset ajánlanám.coco írta:Sziasztok. Elegge gondban vagyok. Szoval nekialtam szetszedni a blokkot, komplett de elakadtam. Van az az anya a lamellak alatt a kuplungnal, azt hogy kell kivenni??? Ha rateszek egy kulcsot siman forog vele a korulotte levo fogaskerek.... Ja es a kis fogaskereket le lehet valahogy venni lehuzo nelkul, mert az nekem nincsValaszoktat elore is koszi.
Hát, ha egy ideig jó volt, akkor lehet a főtengely szimmering is. ha szarabb minőségű anyagból lévőt tettél be, az megadhatja magát néhány fordulat után is, ettől pedig megnő a nyomás, ami pedig kitolja az olajat. Nekem először a blokk tetején lévő szuszogónál jelent meg az olaj mindig a szimmering tönkremenetele előtt.arovado írta: Igen ám, de a gond, hogy már összetettük pasztával...és ráadásul jól tettük össze mert egy darabig nem is folyt... csak most már folyik megint pedig az enyémet is így csináltuk és az jó volt... és kb minden pénzünk ebben a három motorban van amit csinálunk, szóval szeretnénk nem szétszedni ismét a blokkot...azért reméletem hogy van valami alternatív megoldás olajfolyás ellen......
Alfa: az o gyűrűt mindenképp cserélem akkor.
Köszi a segítségeket
Am pedig elvileg berúgókarnál is szokott folyni...nekem is folyik ott is... na majd akkor kicserélem mindkettőt!Alfa írta:Bocs hülye vagyok, váltókarra gondoltam, ott folyik, és tudtommal ott is van O gyűrű. Persze lehet h nem.
A berúgókar amúgy is jóval az olajszint felett van
Igen ám, de a gond, hogy már összetettük pasztával...és ráadásul jól tettük össze mert egy darabig nem is folyt... csak most már folyik megint pedig az enyémet is így csináltuk és az jó volt... és kb minden pénzünk ebben a három motorban van amit csinálunk, szóval szeretnénk nem szétszedni ismét a blokkot...azért reméletem hogy van valami alternatív megoldás olajfolyás ellen...KILL3R etz írta:Csak a magad nevében Dénes!![]()
(Kérdés, hogy meddig marad így....)
O-gyűrűt mindenképp tegyetek oda. Én előtte húztam a tengelyre mégegy O-gyűrűt, és bekentem vastagon zsírral. Így talán el sem jut a gyűrűig az olaj.... Majd kiderül.
Blokkfeleket pedig pasztával rakjátok össze... Asszem volt már róla szó. Loctite-nak van valami pasztája, ami hengerfej, vagy szelepfedél tömítésre találtak ki.
Hát te aztán egy kurvavicces gyerek vagyDénes írta:Arovado: Én még nem láttam olyan Mz-t amiből ne csöpögne valahol az olaj. Kérdezd meg Baki Mátét mi az az olajcsöpögés.
Berugókarnál: ha le akarod szedni a tengelyről, már meg van kenve, könnyen lecsúszik.
Lánckerék, üresjelző: nincs gond a lánc kenésével
Olajleeresztő, pozicionáló csavar: Látod, hogy hol a helye a motornak a garázsban.
Gumidugó: így tuti légmentesen záródik.
Nem kell mindenen fennakadni.Szerintem ezeken a helyeken gyárilag kell gyöngyöznie az Mz-nek.
Koppány írta:Remélem a kép felhasználásával nem sértettem szerzői jogokat
tokmindegy mijen iranyban all arra ugyalj hogy a fules lemez ovalis kivagasa a 6 os furatok koze essenKoppány írta:Sziasztok!
A kérdésem a következő lenne: az alábbi képen bejelölt(remélem látható) tengelykapcsoló működtető egység egyik alkatrészén lévő jelölésnek(bevágásnak) fölfelé vagy lefelé kell állnia? Ha esetleg nem a megfelelő pozícióban van az okozhatja-e a kuplung nem megfelelő működését(pl.:nem emel ki a kuplung).
A válaszokat előre is köszönöm!
Remélem a kép felhasználásával nem sértettem szerzői jogokat
Van még egy ötletem a problémádra.A kapcsoló mellett van egy lemez dugóval lezárt furat.(bal oldalán)Nekem egyszer ez alól is elkezdett szivárogni az olaj.Ezt úgy orvosoltam,hogy a motort elborítottam a bal oldalára,lemostam ott a dugó és környékét majd fémragasztóval bekentem.Hagytam megszáradni és csak utána állítottam fel a motort.Megszünt a szivárgás.Ezt még kipróbálhatod hátha a tiéd is ott engedi az olajat.Ezt a múltkor is leírhattam volna de mos jutott eszembe.Egyébként nekem előbb itt kezdett el szivárogni és csak pár évre rá kellett a kapcsolót cserélnem.Sok sikert,üdv:Béla.festékes írta:Hali! Mint irtam a multkor ,az üresjárati visszajelzőnél tömitőpaszta ellenére is csöpög egy kicsit az olaj. Béla klubtárs tanácsára kicseréltem egy ujra,de igy is.Nem zavarna nagyon {Dénesnek mondom}csak sok szegény embernél megfordulok a munkám során
akiknek térburkolata van na ezek mindig nyavajognak ha rácseppen az olaj,mondjuk jogosan. Unom már hogy mindig alápelenkázzak a gépnek,nem csecsemő már meglett 30éves felnőtt.
Még egy o gyürüvel megpróbálkozom,de nem biztos,hogy bejön. Ha van valakinek egy jó ötlete a problémára megköszönöm.
Üdv Laci
szimeringházat felforrósítod a rezsón majd egy csavarhúzóval óvatosan kiütögeted a fészkébőlcsikin írta:Andrei: Leszereled a generátort. Leszereled a szimmeringházat. Kicseréled a szimmeringet (20x30x7), ne legyen ferdén, és vigyázz az ajkára. Aztán összerakod. Kell egy papírtömítés is a ház alá, de rajzlapból is tudsz vágni, mert egyszerű alakú. Vastagsága 0.5 mm körüli legyen, Vagyis karton vastag, nyomtatópapír vékony. Műszaki rajzlap kiváló.
Elvileg ennyi. Szóljon, ha valaki nem ért egyet.
Üdv.: Csikin
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég