Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ugyanaz amit én írtam, csak kötőjel nélkül. :twisted: :lol: :-#
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

nyakas írta:
horhaus írta:Sziasztok



Minden tanácsnak örülnék. Veszélyben a Gyurma túra, pedig nagyon készülök.
a tocsavar gondodat megtudom oldani ,Helicoillal \:D/ a biztosito ful darabja tavozott a kipufogon, de ellenorizd egy darab vekony rongy ,betolod a sonkak koze ugy hogy a fotengely magaval vigye korbeforditod fotengelyt es ellenorizd ,hogy magaval hozott e valamit ,ugyanigy a sonkak alatt is :wink: :!:
Helicoil az micsoda? A rongyos sonka jó ötlet. Ki próbálom. Főleg húsvét idején.
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrei »

uraim

holnap kis ETZ gyújtásoldali szimeringet cserélnék, 20x30x7 már megvan, sötétkék színű, motorosboltban vettem
hulladék?
etanolt bírja? :)
ez már a teljesen elektromos gyújtásos változat, nincs megszakító, van valami praktika, hogy hogy vegyem le a forgórészt?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Hát mondjuk igen, ebben az olajdologban van igazság... bár én pont ma szedtem szét Bambi irányítása mellett és nekem minden csupa olaj volt pfujjj... de aztán kiderült h kb fél literrel több olaj van a blokkban mint kéne XD
De a legjobb, ha a szervízkönyvben megnézitek, mert ott tuti le van írva, hogy milyen kell...
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nem biztos, hogy elér odáig az olaj, a zárt csapágyak pedig élettartamra vannak kenve. A max fordulatuk pedig 10000 1/min fölött van. Egyébként nekem is nyitott van, de rozsdás már kicsit.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

z25z írta:Udv! a kuplungnal a kinyomoban levo csapagynak (6302) muszaj zartnak lennie?

Bambi, ilyen lett a barkacsmegoldasom, kicsit csaloka a kep, telefonnal keszult :-) :
Kép
Mas: asszonyka elment a postara, es nincs hir a csomagrol :cry: remelhetoleg csak a husveti forgalom kavart be
Nekem nem zárt van... szntem nem is kell h zárt legyen...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Udv! a kuplungnal a kinyomoban levo csapagynak (6302) muszaj zartnak lennie?

Bambi, ilyen lett a barkacsmegoldasom, kicsit csaloka a kep, telefonnal keszult :-) :
Kép
Mas: asszonyka elment a postara, es nincs hir a csomagrol :cry: remelhetoleg csak a husveti forgalom kavart be
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

horhaus írta:Sziasztok

Nagy a gondom. A motorom menet közben el kezdett csörögni. ( jobban mint eddig) Lehúztam a hengert, és láttam hogy a dugattyú csapszeg végén a zégergyűrü egyik füle hiányzik, és a henger oldalán is van ott egy karc. A dugattyú fölött nem volt a hiányzó darab. Félek leesett a főtengelyhez. Szerintetek szét kell szedni a blokkot és megkeresni? Az nekem nem egyszerű. Nem volt elég a baj még a tőcsavar is meg van szakadva. Pont abban a blokkfélben amiben a motorszám van. Pedig van tartalék blokkom. Van esetleg valami ragasztó a csavarhoz?

Minden tanácsnak örülnék. Veszélyben a Gyurma túra, pedig nagyon készülök.
a tocsavar gondodat megtudom oldani ,Helicoillal \:D/ a biztosito ful darabja tavozott a kipufogon, de ellenorizd egy darab vekony rongy ,betolod a sonkak koze ugy hogy a fotengely magaval vigye korbeforditod fotengelyt es ellenorizd ,hogy magaval hozott e valamit ,ugyanigy a sonkak alatt is :wink: :!:
A viz szalad, a kő marad!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Délután meguntam a szakdoga-írást úgyhogy nekiestem a vasnak.
Présrést belőttem 1.2mm-re, olaj feltöltés, lábtartófelrakás, kuplungállítás, láncfeszesség és kerék-egynyomonfutás-állítás után mehetett is.
Tapasztalatok: naagggyyyon lányos lett így... Semmi agresszió, hirtelen ugrálás, rángatás, bakkecskézés, csörgés, kopogás semmi.
Szóval kafaaaa :D Bár így meg elég limonádé lett, tényleg lányos motor lett belőle :D Már vissza sem akar rúgni :D
Tehát blokk-gond megoldva, mos majd jöhet a karbi-finomhangolás, főfékhenger-javítás, fesszabályzó-állítás, tank és sárvédőfestés, lánc és láncvédő-csere...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

KILL3R etz írta:horhaus!

Tőcsavarra Heli-coil a megoldás. Majd a szakik megmondják pontosan hogyan. De a lényeg az, hogy egyel nagyobb menetet vágnak a régi helyére, és egy rugó szerű "menet perselyt" tekernek bele. Így visszanyered az eredeti méretet, új menettel. Csavar a csavarban gyakorlatilag.

Azt a kis darabot pedig szerintem inkább kiköpte. Bár ugye semmi se biztos. De kétlem, hogy lentmaradt volna a forgattyús házban. De azért várd meg más véleményét is.
A tőcsavaros megoldás érdekel. Félek a darabkát nem köpte ki, mert folyamatosan csörömpöl még alapjáraton is, pedig eddig ott szép hangja volt.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

horhaus!

Tőcsavarra Heli-coil a megoldás. Majd a szakik megmondják pontosan hogyan. De a lényeg az, hogy egyel nagyobb menetet vágnak a régi helyére, és egy rugó szerű "menet perselyt" tekernek bele. Így visszanyered az eredeti méretet, új menettel. Csavar a csavarban gyakorlatilag.

Azt a kis darabot pedig szerintem inkább kiköpte. Bár ugye semmi se biztos. De kétlem, hogy lentmaradt volna a forgattyús házban. De azért várd meg más véleményét is.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sztem talán tőcsavart meg foglya egy jófajta fém ragasztó :roll:
ismerősöm hátsókerék tengelyén is szétment a menet rá lett hajtva aztán fémragasztóval megragasztva másnap Balaton oda vissza semmi baja nem volt talán 2 hete vett új tengelyt
jó 1 éve használta így :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Nagy a gondom. A motorom menet közben el kezdett csörögni. ( jobban mint eddig) Lehúztam a hengert, és láttam hogy a dugattyú csapszeg végén a zégergyűrü egyik füle hiányzik, és a henger oldalán is van ott egy karc. A dugattyú fölött nem volt a hiányzó darab. Félek leesett a főtengelyhez. Szerintetek szét kell szedni a blokkot és megkeresni? Az nekem nem egyszerű. Nem volt elég a baj még a tőcsavar is meg van szakadva. Pont abban a blokkfélben amiben a motorszám van. Pedig van tartalék blokkom. Van esetleg valami ragasztó a csavarhoz?

Minden tanácsnak örülnék. Veszélyben a Gyurma túra, pedig nagyon készülök.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

conus írta:hát nézd... engem pl irritál az ha valaki piros pasztával rakja össze a blokkfeleket, ezért én feketével dolgozom :P
olyan 1000 Ft felett már jóminőségűeket lehet kapni, vagy loctite. :mrgreen:
Szerintem meg a piros motorhoz jól megy a piros paszta :)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: coco »

Ja es a a valto kiszerelesehez valamilyen specialis szerszam kelle?? vagy eleg a csavarhuzo es a villaskulcs? :D
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: coco »

Ertelek en es koszi szepen Gabsic de en Erdelybe lakom, itt nincs mofaker :( Megprobalok egyet csinaltatni... Az oregemnek van valami ismerose s a konyv alapjan hatha tud csinalni egyet. Meg egyszer koszi.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

koko!

esztergás haverod nincs aki tudna ilyet csinálni?

Kép

mert nem egy nagy durranás 2 menetet esztergapadon belefúrni :mrgreen:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára conus 2010.04.07. 15:22-kor.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csikin írta:Gabsic: A préssáv 300cm3 esetén is kb ennyi, de a hengerfej térfogatának nagyobbnak kéne lenni, mint a 250esé, hogy megmaradjon az arány. Az alátét pedig belül kb 22mm kívül kb 30mm.
Köszi az infót!
Én az előbb említett hogyantovább könyvből lestem az 1.2-1.6 mm-t és ez alapján 1.4et lőttem be, de hát az peregyre vonatkozik. Szóval majd lemegyek vele 1.1 körülre.

Alátét ügyben is megnyugodtam akkor egyelőre.
Nekem volt a fordulatmérős anya alatt egy vékony lapos alátét, és egy olyan hullámos rugós acélalátét mint amilyen a videóban is van. Tehát ami úgy néz ki mint a menesztőhöz való alátét, csak ennek kb 16os a belseje. Na emiatt aggódtam hogy esetleg aki rakta össze balf@sz volt, és nem a menesztőhöz rakta hanem kívülre. De ha 22es a belseje a hullámos alátétnek is akkor nem lehetett kívülre tenni:) (mondjuk a videón kisebbnek tűnt, mintha a menesztő külső alátétei kisebbek lennének mint a menesztő belső távtartó alátétje)

Amiatt gondoltam erre, mert marhamód kerreg a kuplungom alapjáraton üresben, és a könyv szerint ez a menesztő túl nagy tengelyirányú játéka miatt lehet.

coco: én magamnak esztergáltam a kismzhez lehúzót, de pl mofakernél is van ha jól emlékszem... mivel már nincs lehetőségem esztergálni (legalábbis nem ingyen) ezért a 251hez én is a mofánál vettem lehúzót.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: coco »

Koszi szepen, megcsinalom holnap, ja es igen balmenetes az anya... Viszont az a baj hogy itt nem tudom hogy honnan tudnek szerezni lehuzot :( Nem lehet uzletbe kapni :(
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

coco írta:Sziasztok. Elegge gondban vagyok. Szoval nekialtam szetszedni a blokkot, komplett de elakadtam. Van az az anya a lamellak alatt a kuplungnal, azt hogy kell kivenni??? Ha rateszek egy kulcsot siman forog vele a korulotte levo fogaskerek.... Ja es a kis fogaskereket le lehet valahogy venni lehuzo nelkul, mert az nekem nincs :( Valaszoktat elore is koszi.
Kislánckereket azt alapvetően csak lehúzóval szeded le. Nem drága a hozzá való lehúzó, és érdemes azzal, nekem anno a sima 3körmös lehúzó mintha nem fért volna oda. De nem biztos, lehet az nem az mz-nél volt... Próba szerecse körmös lehúzó is jó lehet, de inkább a hozzávaló meneteset ajánlanám.

A kuplungagy anyája szerintem neked is balmenetes (TS-nél legalábbis balmenet), leszedéséhez csinálj egy egyszerű célszerszámot: fogsz egy rossz (vagy felesleges) acéllamellát, és arra hegessz sugárirányban egy kb max 8as gömbvasat, laposvasat, stb, olyan 20 centis darabot legalább, és azzal a belső és külső kuplungagyat összezárod, és ellent tudsz vele tartani. remélem érthető volt így. Ha nem, akkor a főoldalon a dokumentumok között ott van az MZ - Hogyan tovább könyv, abban van róla rajz is.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok. Elegge gondban vagyok. Szoval nekialtam szetszedni a blokkot, komplett de elakadtam. Van az az anya a lamellak alatt a kuplungnal, azt hogy kell kivenni??? Ha rateszek egy kulcsot siman forog vele a korulotte levo fogaskerek.... Ja es a kis fogaskereket le lehet valahogy venni lehuzo nelkul, mert az nekem nincs :( Valaszoktat elore is koszi.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Gabsic: A préssáv 300cm3 esetén is kb ennyi, de a hengerfej térfogatának nagyobbnak kéne lenni, mint a 250esé, hogy megmaradjon az arány. Az alátét pedig belül kb 22mm kívül kb 30mm.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Megnéztem ma a blokkszerelős videót. Kétszer. A részletekre is odafigyelve.
Háááát... amit csak lehetett azt mind elkúrtam...
Tehát akkor a gurukhoz 2 kérdésem lenne:
1.) 251nél 0.9...1.2 között kell legyen a présméret, 300nál is ennyi van előírva?
2.) Kuplungnál mekkora átmérőjű a hullámos alátét a kuplung és a menetsző között? (ha valakinek van szétszedve otthon blokk légyszi mérje meg....kösziii)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

hasitott?
ooo jeee...
azert köszi....
asszem ebből kuplung-lehúzás lesz :S
bár előbb teszek fel videot majd a hangjárol. de üresbe igencsak kerreg, szerintem ott is valami alátet kimaradt...
néztem a könyvet, jól értelmeztem hogy a kuplungmenesztőn kivül levö lapos és hullámos alátét 22es belsõ átmérőjű? azokat ugye nem lehet elkeverni kivülre az anya alá?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Hasított.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Én évek óta török TORK nevű pasztát használok, semmi gondom vele, nem folyat semmim amit ilyennel raktam össze. Egy tubus 700ft kb, van piros és fekete is. Az a fontos hogy előtte zsirtalanitsd a felületeket pl higitóval vagy benzinnel.

Más:
Kérdés: 250esnél a főtengely végén a fordulatmérő-hajtós anya alá milyen alátét való? a könyv rugósat ír, de nekem sima lapos volt alatta. Mivel itt fontos hogy ne lazuljon le, a gyári megoldást akarom követni. Ha rugós alátét akkor milyen? Sima hasított fajta, vagy hullámos való oda eredetileg?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

hát nézd... engem pl irritál az ha valaki piros pasztával rakja össze a blokkfeleket, ezért én feketével dolgozom :P
olyan 1000 Ft felett már jóminőségűeket lehet kapni, vagy loctite. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Helló!
Nekem is az a gondom mint az előző hozzászólónak.Csöpög az olaj a blokkból.A kérdésem az lenne h melyik jobb a tömítő paszta vagy az úgynevezett klingeritből kivágott tömítés.Egyik haverom nagy motoros és ő a klingerittömítésre esküszik de itt több helyen is olvasom h a paszta jobb.Ha paszta jobb akkor az milyen árban van és milyen fajtát/márkát érdemes venni?
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

A fene... pedig reméltem h nem kell ismét szétpakolni a blokkot, mert eléggé macerás...meg már a tököm kivan a szét-összehuzogatással :D
Mégegyszer köszi a helpeket!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

arovado!

fontos hogy jóminőségű szilikontakonnyal rakjátok össze a blokkfeleket, és egy olyan kb 0,5-1mm vastagságban kenjétek fel az egyik félre majd vájratok egy 10 percet h kicsit megkössön. ha hozzáérinted az ujjad és nem ragad rá akkor jó :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

arovado írta: Igen ám, de a gond, hogy már összetettük pasztával...és ráadásul jól tettük össze mert egy darabig nem is folyt... csak most már folyik megint pedig az enyémet is így csináltuk és az jó volt... és kb minden pénzünk ebben a három motorban van amit csinálunk, szóval szeretnénk nem szétszedni ismét a blokkot...azért reméletem hogy van valami alternatív megoldás olajfolyás ellen... :D ...
Alfa: az o gyűrűt mindenképp cserélem akkor.
Köszi a segítségeket :)
Hát, ha egy ideig jó volt, akkor lehet a főtengely szimmering is. ha szarabb minőségű anyagból lévőt tettél be, az megadhatja magát néhány fordulat után is, ettől pedig megnő a nyomás, ami pedig kitolja az olajat. Nekem először a blokk tetején lévő szuszogónál jelent meg az olaj mindig a szimmering tönkremenetele előtt.
Egyébként jómagam is viton szimmeringet raktam be, de a "jó minőség" kb. 20 km után megmutatkozott, most nekem is cserélnem kell.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Alfa írta:Bocs hülye vagyok, váltókarra gondoltam, ott folyik, és tudtommal ott is van O gyűrű. Persze lehet h nem.

A berúgókar amúgy is jóval az olajszint felett van :twisted:
Am pedig elvileg berúgókarnál is szokott folyni...nekem is folyik ott is... na majd akkor kicserélem mindkettőt!
Köszönöm a segítséget!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Bocs hülye vagyok, váltókarra gondoltam, ott folyik, és tudtommal ott is van O gyűrű. Persze lehet h nem.

A berúgókar amúgy is jóval az olajszint felett van :twisted:
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

KILL3R etz írta:Csak a magad nevében Dénes! :twisted:
(Kérdés, hogy meddig marad így.... :? )

O-gyűrűt mindenképp tegyetek oda. Én előtte húztam a tengelyre mégegy O-gyűrűt, és bekentem vastagon zsírral. Így talán el sem jut a gyűrűig az olaj.... Majd kiderül.

Blokkfeleket pedig pasztával rakjátok össze... Asszem volt már róla szó. Loctite-nak van valami pasztája, ami hengerfej, vagy szelepfedél tömítésre találtak ki.
Igen ám, de a gond, hogy már összetettük pasztával...és ráadásul jól tettük össze mert egy darabig nem is folyt... csak most már folyik megint pedig az enyémet is így csináltuk és az jó volt... és kb minden pénzünk ebben a három motorban van amit csinálunk, szóval szeretnénk nem szétszedni ismét a blokkot...azért reméletem hogy van valami alternatív megoldás olajfolyás ellen... :D ...
Alfa: az o gyűrűt mindenképp cserélem akkor.

Köszi a segítségeket :)
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Dénes írta:Arovado: Én még nem láttam olyan Mz-t amiből ne csöpögne valahol az olaj. Kérdezd meg Baki Mátét mi az az olajcsöpögés. :D

Berugókarnál: ha le akarod szedni a tengelyről, már meg van kenve, könnyen lecsúszik.
Lánckerék, üresjelző: nincs gond a lánc kenésével
Olajleeresztő, pozicionáló csavar: Látod, hogy hol a helye a motornak a garázsban.
Gumidugó: így tuti légmentesen záródik.

Nem kell mindenen fennakadni. :D Szerintem ezeken a helyeken gyárilag kell gyöngyöznie az Mz-nek. :)
Hát te aztán egy kurvavicces gyerek vagy :D de én akkoris teljesen nagyon király motort akarom ha már a gatyámat is ráköltöttem, szóval igyekszem megoldani :) ...jah talit mikor??
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Tengelykapcsoló működtető

Hozzászólás Szerző: z25z »

Koppány írta:Remélem a kép felhasználásával nem sértettem szerzői jogokat :)

Egyaltalan nem, sot kulon oromomre szolgal, hogy nem csak a sajat hulyesegemre foglalta a helyet, hanem masnak is hasznosan jott a kep. :lol:

Udv!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Király ötlet Béla! Megnéztem jobban nekem is ott szivárog! Köszi
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Tengelykapcsoló működtető

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Koppány írta:Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne: az alábbi képen bejelölt(remélem látható) tengelykapcsoló működtető egység egyik alkatrészén lévő jelölésnek(bevágásnak) fölfelé vagy lefelé kell állnia? Ha esetleg nem a megfelelő pozícióban van az okozhatja-e a kuplung nem megfelelő működését(pl.:nem emel ki a kuplung).

Kép
A válaszokat előre is köszönöm!
Remélem a kép felhasználásával nem sértettem szerzői jogokat :)
tokmindegy mijen iranyban all arra ugyalj hogy a fules lemez ovalis kivagasa a 6 os furatok koze essen :!: a kiemelo csigad bevagasai kopottak en cserelnem a helyedben a fuleslemezzel egyutt :!: :!: :!:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

festékes írta:Hali! Mint irtam a multkor ,az üresjárati visszajelzőnél tömitőpaszta ellenére is csöpög egy kicsit az olaj. Béla klubtárs tanácsára kicseréltem egy ujra,de igy is. #-o Nem zavarna nagyon {Dénesnek mondom}csak sok szegény embernél megfordulok a munkám során :twisted: akiknek térburkolata van na ezek mindig nyavajognak ha rácseppen az olaj,mondjuk jogosan. Unom már hogy mindig alápelenkázzak a gépnek,nem csecsemő már meglett 30éves felnőtt. :D Még egy o gyürüvel megpróbálkozom,de nem biztos,hogy bejön. Ha van valakinek egy jó ötlete a problémára megköszönöm.
Üdv Laci
Van még egy ötletem a problémádra.A kapcsoló mellett van egy lemez dugóval lezárt furat.(bal oldalán)Nekem egyszer ez alól is elkezdett szivárogni az olaj.Ezt úgy orvosoltam,hogy a motort elborítottam a bal oldalára,lemostam ott a dugó és környékét majd fémragasztóval bekentem.Hagytam megszáradni és csak utána állítottam fel a motort.Megszünt a szivárgás.Ezt még kipróbálhatod hátha a tiéd is ott engedi az olajat.Ezt a múltkor is leírhattam volna de mos jutott eszembe.Egyébként nekem előbb itt kezdett el szivárogni és csak pár évre rá kellett a kapcsolót cserélnem.Sok sikert,üdv:Béla.
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék!
A hengerben a kipufogó menete megszakadt, hol lehet megcsináltatni? Már korábban írta valaki, hogy elvitte esztergályoshoz, de kihez, és hova??? Pesten tudna valaki egy jó szakit ajánlani???
Köszi: P.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Hali! Mint irtam a multkor ,az üresjárati visszajelzőnél tömitőpaszta ellenére is csöpög egy kicsit az olaj. Béla klubtárs tanácsára kicseréltem egy ujra,de igy is. #-o Nem zavarna nagyon {Dénesnek mondom}csak sok szegény embernél megfordulok a munkám során :twisted: akiknek térburkolata van na ezek mindig nyavajognak ha rácseppen az olaj,mondjuk jogosan. Unom már hogy mindig alápelenkázzak a gépnek,nem csecsemő már meglett 30éves felnőtt. :D Még egy o gyürüvel megpróbálkozom,de nem biztos,hogy bejön. Ha van valakinek egy jó ötlete a problémára megköszönöm.
Üdv Laci
Koppány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.03.30. 14:17
Tartózkodási hely: Hatvan

Tengelykapcsoló működtető

Hozzászólás Szerző: Koppány »

Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne: az alábbi képen bejelölt(remélem látható) tengelykapcsoló működtető egység egyik alkatrészén lévő jelölésnek(bevágásnak) fölfelé vagy lefelé kell állnia? Ha esetleg nem a megfelelő pozícióban van az okozhatja-e a kuplung nem megfelelő működését(pl.:nem emel ki a kuplung).

Kép
A válaszokat előre is köszönöm!
Remélem a kép felhasználásával nem sértettem szerzői jogokat :)
tibee01
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2010.04.04. 17:48
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibee01 »

Sziasztok!
Most regisztráltam az mz club oldalon is és a fórumon is, úgyhogy bocsi ha vmit nem úgy csinálok mint ahogy itt szokás.

Már egy ideje megvan a 150es etz-m, és most némi átalakításra adtam a fejem. Henger hengerfej rezonátor karbi. A Pmax 8000-nél lesz, és 10000-ig túlforgatható lesz, ezért gondoltam azt, hogy a főtengely ki kellene egyensúlyozni, mind tömegerő, és 1. rendű tömegerő terén is. Persze nem ellensúlyokkal, hanem az alsó csap oldalról való tömegelvétellel. Csinált e már vki ilyet, illetve kinek van ilyennel tapsztalata.

Válaszaitokat előre is köszönöm!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nekem valaki azt mondta, hogy ha a gumidugó légmentes, akkor a melegedéssel járó nyomásnövekedés miatt kinyomja a réseken ott is, ahol eddig nem tette volna. Tény h mióta fúrtam forró tűvel egy kis lyukat a dugóba, lényegesen kevesebb jön ki.

Nekem a berúgókarnál folyik csak... sztem nincs ott az O gyűrű, vagy meghalt.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Csak a magad nevében Dénes! :twisted:
(Kérdés, hogy meddig marad így.... :? )

O-gyűrűt mindenképp tegyetek oda. Én előtte húztam a tengelyre mégegy O-gyűrűt, és bekentem vastagon zsírral. Így talán el sem jut a gyűrűig az olaj.... Majd kiderül.

Blokkfeleket pedig pasztával rakjátok össze... Asszem volt már róla szó. Loctite-nak van valami pasztája, ami hengerfej, vagy szelepfedél tömítésre találtak ki.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Arovado: Én még nem láttam olyan Mz-t amiből ne csöpögne valahol az olaj. Kérdezd meg Baki Mátét mi az az olajcsöpögés. :D

Berugókarnál: ha le akarod szedni a tengelyről, már meg van kenve, könnyen lecsúszik.
Lánckerék, üresjelző: nincs gond a lánc kenésével
Olajleeresztő, pozicionáló csavar: Látod, hogy hol a helye a motornak a garázsban.
Gumidugó: így tuti légmentesen záródik.

Nem kell mindenen fennakadni. :D Szerintem ezeken a helyeken gyárilag kell gyöngyöznie az Mz-nek. :)
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Szerintem a gyújtás oldali szimering kivételére a legegyszerűbb mód amit Sunbim mondott.


Ha már mindent leszereltél és ott a szimering veled szemben, tekersz bele 2 darab csavart az egyiket a bal a másikat a jobb felébe, de ne túl mélyen, hogy az olajterelő lemezt meg ne sértsd, majd a két csavart fogóval megfogod és könnyedén ki tudod húzni a helyéről a szimeringet, se melegítés semmi nem kell.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Üdv!
Ismét kérezhetnékem van :) szóval ha megengeditek:
(otthon szereljük egyik haverom motorját) összetettük a blokkot pasztával, tök jó minden nem folyik az olaj sehol... na mostanra kb 200km után már folyik egy kicsit alul is, meg a berúgónál is (oda nem tettünk úgy o gyűrűt, lehet hogy az megoldaná...) de folyik a blokk alján is, meg fentről az olajbeönőből is egy kicsi-kicsi ki szokott jönni a gumidugó mellett valahogy...
És nagyon nincs kedvem újra szétszedni a blokkot, szóval megoldható valami béta megoldással, hogy ne folyjon az olaj (ill nem folyik csaK csöpög picit napi 2-3csepp)?
Előre is köszönöm!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

csikin írta:Andrei: Leszereled a generátort. Leszereled a szimmeringházat. Kicseréled a szimmeringet (20x30x7), ne legyen ferdén, és vigyázz az ajkára. Aztán összerakod. Kell egy papírtömítés is a ház alá, de rajzlapból is tudsz vágni, mert egyszerű alakú. Vastagsága 0.5 mm körüli legyen, Vagyis karton vastag, nyomtatópapír vékony. Műszaki rajzlap kiváló.
Elvileg ennyi. Szóljon, ha valaki nem ért egyet. :)
Üdv.: Csikin
szimeringházat felforrósítod a rezsón majd egy csavarhúzóval óvatosan kiütögeted a fészkéből :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

reiti!

Valószínű, hogy a karbid csörög. Vedd ki a súberhengert, és ha bemaródások, súrlódás nyomok vannak rajta, esetleg már ovális alakú, akkor bingo. :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 2 vendég