Üzemanyagellátás
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Louie!
Köszi a segítséget,most már tiszta a dolog.
Üdv!
Louie!
Köszi a segítséget,most már tiszta a dolog.
Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Üzemanyagellátás
E85 és benzin 1:1 arányú keverékéhez szerintetek mekkora fúvóka-méret növelés kell? Gondolom az összes fúvókát azonos százalékban kell növelni. Én úgy 10%-ra saccolom.
Egyelőre még nem rakom a motorba az E85-öt (gyári a moci belseje, és bontatlan, tehát gyári a szimmering is), de szeretném beszerezni hozzá a dolgokat. Viton szimmeringek, fúvókák.
Egyelőre még nem rakom a motorba az E85-öt (gyári a moci belseje, és bontatlan, tehát gyári a szimmering is), de szeretném beszerezni hozzá a dolgokat. Viton szimmeringek, fúvókák.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Én is a challoills-t használom1.50-ben valóban jó a gépnek az ára is baráti és csak egy kicsi szaga van de melyiknek nincs?
Re: Üzemanyagellátás
Tehat a lenyeg az, hogy a keverek aranyt a subertu, suberhez viszonyitott helyzetevel tudod valtoztatni. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy kitekered a karbi felso nagy lezaro kupakjat, amibe belemegy a gazbowden, kihzod az egesz subert mindenestol, kiszeded a suber tut azzal a kis kor alaku lemezkevel egyutt (a subertu allito lemezke), majd ha ugy veled sokat kap a motor, egy rovatkaval kintebb rakod a tut (ekkor azonos gazallas, suber allas mellett, kisebb keresztmetszete lesz a fofuvokanak). Nekem alap meretes fuvokaknal, alulrol a masodik rovatkaban van a tu, bar igaz, hogy utangyartott tu, szoval ki kell probalni. De elotte mindenkepp pontosan lodd be az uzemanyag szintet (hasznalati utasitasban megvan hogyan kell), mert csak ugy kapsz jo ertekeket.E.István írta:Hali!
Lenne egy kérdésem,mert nem teljesen világos a dolog!
A motorba jutó benzin mennyiségét(a keverési arányt)
mivel tudom beszabályozni?
A melléklevegő csavarral vagy az úszószintel?
Már másfél hete szenvedek a karbival és már teljesen összezavarodtam.
Nem úgy megy mint ahogy kellene,túl sokat kap(szerintem)!
A kipuff vége elég olajos!
Előre is köszi a segítséget!
(ETZ 150)
Üdv!
A keverekaranyba nem szol bele a mellek levego csavar.
Udv.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
mész 1 km-t csont gázon, megállsz, gyertyakép, ha jó, akkor főfuvi jóE.István írta:Hali!
Lenne egy kérdésem,mert nem teljesen világos a dolog!
A motorba jutó benzin mennyiségét(a keverési arányt)
mivel tudom beszabályozni?
A melléklevegő csavarral vagy az úszószintel?
Már másfél hete szenvedek a karbival és már teljesen összezavarodtam.
Nem úgy megy mint ahogy kellene,túl sokat kap(szerintem)!
A kipuff vége elég olajos!
Előre is köszi a segítséget!
(ETZ 150)
Üdv!
mész 1km-t normál városi 50 mellett, megállsz, gyertyakép, ha jó, akkor tű jó
alapjárat 2-3 percig, megáll, gyertyakép, ha jó, akkor alapjárati levegőcsavar jó
nekem etz150 bvf24
főfuvi 115
tű felülről a 2.
alapjárati fúvóka 35-ös kicsit kitágítva 40 környékére
alapjárati levegőcsavarra nem reagál nekem, úgyhoyg ez nálam mindegy, amúgy teljes betekeréstől 1.5 fordulat kifelé, azt hiszem ez az általános
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Lenne egy kérdésem,mert nem teljesen világos a dolog!
A motorba jutó benzin mennyiségét(a keverési arányt)
mivel tudom beszabályozni?
A melléklevegő csavarral vagy az úszószintel?
Már másfél hete szenvedek a karbival és már teljesen összezavarodtam.
Nem úgy megy mint ahogy kellene,túl sokat kap(szerintem)!
A kipuff vége elég olajos!
Előre is köszi a segítséget!
(ETZ 150)
Üdv!
Lenne egy kérdésem,mert nem teljesen világos a dolog!
A motorba jutó benzin mennyiségét(a keverési arányt)
mivel tudom beszabályozni?
A melléklevegő csavarral vagy az úszószintel?
Már másfél hete szenvedek a karbival és már teljesen összezavarodtam.
Nem úgy megy mint ahogy kellene,túl sokat kap(szerintem)!
A kipuff vége elég olajos!
Előre is köszi a segítséget!
(ETZ 150)
Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
- MZ-d típusa: MZ250TS
- Tartózkodási hely: Nagysimonyi
Re: Üzemanyagellátás
huu hát erre nemis nagyonn gondoltam csöröga siberem az igaz ..de az sztem mindíg csinálta amióta nálam van .. ezt felujitás óta csinálja mindent probáltam már soha nemjo a gázreakcioja meg negyedik sebeségben olyan mintha elgyöngülne marad egy csomo gáz hiába huzom oda nem reagál rá szinte semmit de 3 ig meg erőteljessen húz.. én ezt má nemértem 

- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is hanonló gondjaim voltak ez etz-nél, és a súberház nekem el volt kopva és ott falsot kapott, a tűm se volt az igazi... egy gyári ndk karbit kellett rá vennem ismerőstől /persze ez volt a végső megoldás/ nagyon sokat kinlódtunk h megjavitsuk ezt a karbit ami volt de az utángyártott cuccok meg szarok, úgyhogy nekem csak másik karbi oldotta meg a gondot... Üdv!Rocksoldier írta:hali!
nekem lenn egy olyan gondom 250 ts nél hogy ha odahuzom alapjáratról a gázt lassan pörög fel .utánna meg alig alig áll vissza alapjáratra kell neki egy két perc ..menetközbe is ilyen lassan kezd el huzni aztán meg hirtelen megindul uszoszint az ugyvan kimérve ahogy könyvbe van 135 ös a föfuvoka pici 35 sibertü második rovátka felülről nemtudom mért van ez ha valaki tudja írjon köszi
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
A súbered szabadon mozog? Mert tudniillik van a karburátorban egy kis pöcök ami a súber elfordulását megakadályozza, lehet hogy kicsúszott, aztán akadályozza a súber mozgást.
Ha lehet akkor fűjasd ki a légbeömlőtől nézve azt a 3 lyukat. Mert az rendesen meg tud szívatni ha el van tömődva. Az egyik lyuk ott az alapjárathoz való, de hogy melyik, egyszerűbb kifújni mindet.
Szerintem dugulás lesz ott a ludas
Ha lehet akkor fűjasd ki a légbeömlőtől nézve azt a 3 lyukat. Mert az rendesen meg tud szívatni ha el van tömődva. Az egyik lyuk ott az alapjárathoz való, de hogy melyik, egyszerűbb kifújni mindet.
Szerintem dugulás lesz ott a ludas

Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
- MZ-d típusa: MZ250TS
- Tartózkodási hely: Nagysimonyi
Re: Üzemanyagellátás
hali!
nekem lenn egy olyan gondom 250 ts nél hogy ha odahuzom alapjáratról a gázt lassan pörög fel .utánna meg alig alig áll vissza alapjáratra kell neki egy két perc ..menetközbe is ilyen lassan kezd el huzni aztán meg hirtelen megindul uszoszint az ugyvan kimérve ahogy könyvbe van 135 ös a föfuvoka pici 35 sibertü második rovátka felülről nemtudom mért van ez ha valaki tudja írjon köszi
nekem lenn egy olyan gondom 250 ts nél hogy ha odahuzom alapjáratról a gázt lassan pörög fel .utánna meg alig alig áll vissza alapjáratra kell neki egy két perc ..menetközbe is ilyen lassan kezd el huzni aztán meg hirtelen megindul uszoszint az ugyvan kimérve ahogy könyvbe van 135 ös a föfuvoka pici 35 sibertü második rovátka felülről nemtudom mért van ez ha valaki tudja írjon köszi

Re: Üzemanyagellátás
Erre én is gondoltam már ahogy elkezdtem törni a fejem rajta
Na majd megnézem 1 másik gyertyával.

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ehh, későn egészítettem ki, gyertyát cserélj, ez a lényeg 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Üzemanyagellátás
A gyújtás felől oké mert akkor nem lenne normális alapjárat. Ha a kuplung felől lenne baj akkor meg füstölne meg köpdösné a gyertyát nem? Meg menet közben is bajok lennének akkor. De semmi ilyesmi.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Gyertya milyen? Egy szimmeringesség bele tud szólni az ilyen dolgokba sztem.
Edit: Sőt, egy elhasználódott/repedt porcelános/ gyárilag fos gyertya is. Cserélj gyertyát, ha jól látom azt még nem tetted. Nekem volt amivel 100 km után már 10.re indult, 200 után egyáltalán nem
Csere, pöccröff
Edit: Sőt, egy elhasználódott/repedt porcelános/ gyárilag fos gyertya is. Cserélj gyertyát, ha jól látom azt még nem tetted. Nekem volt amivel 100 km után már 10.re indult, 200 után egyáltalán nem

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Alfa 2010.03.27. 00:18-kor.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Üzemanyagellátás
Hát pont így nem de hasonlóan
A a lényeg h a szokásostól eltér mert sokszor indítottam már be és mindig 3. rúgásra indult (3. szívatóval). És most vmiért nem. Nem indul el sokadik rúgásra sem szívatóval. Csak teli gázzal. Nincs dugulás, mert menet közben működik a szívató. Új gyűrűket kapott nem régiben. Nem emlékszem már hogy utána h indult. Lehet ez az oka? Én nem hiszem mondjuk.

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
hidegen a motor helyes beindítása:pedro121 írta:Helló mindenki! Nemrég 1 olyan problémával jelenkeztem hogy nem indult be a motor szivítóra, csak gázhúzásra és gondoltam h el van dugulva vhol. Hát kitakarítottam mindent és akkor sem működik. Vmiért nem reagál a szivatóra. Viszont ha megy a motor ott működik a szivató mert leesik a fordulat. Magyarul a szivató az jó. De azt nem értem h hidegen miért nem reagál a szivatóra amikor működik. Van vkinek vmi ötlete h mi ez?
-gáz vissza, szivató be, 3x gyújtás nélkül lenyomod ütközésig a berúgót
-gyújtás ráadod, szivató félig be, 1/4 gáz rárúgsz.
így indítod?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Fú ez nagyon szép
Amúgy ja, ez a légszűrő.

Amúgy ja, ez a légszűrő.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Aki tudja, hogy a dellorto karburátorok levegőszűrő részénél az a tölcsér alakú valami lenne a gyári levegőszűrője?
itt a kép:
http://www.dellorto.co.uk/editor/upload ... %20002.jpg
Aki tudja, hogy a dellorto karburátorok levegőszűrő részénél az a tölcsér alakú valami lenne a gyári levegőszűrője?
itt a kép:
http://www.dellorto.co.uk/editor/upload ... %20002.jpg
Re: Üzemanyagellátás
Helló mindenki! Nemrég 1 olyan problémával jelenkeztem hogy nem indult be a motor szivítóra, csak gázhúzásra és gondoltam h el van dugulva vhol. Hát kitakarítottam mindent és akkor sem működik. Vmiért nem reagál a szivatóra. Viszont ha megy a motor ott működik a szivató mert leesik a fordulat. Magyarul a szivató az jó. De azt nem értem h hidegen miért nem reagál a szivatóra amikor működik. Van vkinek vmi ötlete h mi ez?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ne motorfékezz, nem egészséges.
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Újabb helyzetjelentés!
Jelenleg megy,nem áll le menet közben,könnyen is indul.
Karbi szét szedve,kitakarítva,átnézve.
Vízzsák levéve,kitakarítva.
Most azt csinálja,hogy motorfék után mikor megállásnál üresbe teszem-lefullad!
Utána első,max. 2.-ig rugásra indul és megy tovább.
Ez mi lehet?
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv!
Újabb helyzetjelentés!
Jelenleg megy,nem áll le menet közben,könnyen is indul.
Karbi szét szedve,kitakarítva,átnézve.
Vízzsák levéve,kitakarítva.
Most azt csinálja,hogy motorfék után mikor megállásnál üresbe teszem-lefullad!
Utána első,max. 2.-ig rugásra indul és megy tovább.
Ez mi lehet?
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Közben sok válasz érkezett, mindet nem néztem meg, leírom amit én gondolok.E.István írta:Hali!
Srácok,segítséget kérnék!
ETZ 150-es mennyire müködőképes a 125-ös karbijával?
A 150-es karbijával csak szívok!
Felakad,túlfolyik.Tűszelepet cseréltem-most ott tartok,hogy 2.-km-ént megáll.
Lassabban folyik a benzin be a karbiba,mint a karbiból a hengerbe.
Már ott tartok,hogy felgyújtom!
Kérlek benneteket-akinek van ötlete,ossza meg velem!
Előre is köszi!
Üdv!
Fennakadni/túlfolyni nekem akkor szokott, mikor még nem volt kimosva a benzintank (ismét csak ezt kell mondjam

- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
Igen láttam már a vízzsákban lévő szűrőt és tudom milyen. Mégis láttam már olyan köztes szűrőt amiben kosz volt és közben a vizzsákos szűrő egyben volt és nem volt rajta lyuk. Ha jó szűrő van a csap után akkor nem lehet belőle baj!
conus írta:és vetted már a benzincsap vízzsákját? annál finomabb szűrő nem kellMáté írta:Miért kéne azt onnan kiszedni? nekem is van egy ott benn és semmi baj nincs vele. ha jó a szűrő is folyik benne rendesen a benzin akkor semmi baj nem lehet sztem.
![]()
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
és vetted már a benzincsap vízzsákját? annál finomabb szűrő nem kellMáté írta:Miért kéne azt onnan kiszedni? nekem is van egy ott benn és semmi baj nincs vele. ha jó a szűrő is folyik benne rendesen a benzin akkor semmi baj nem lehet sztem.
conus írta:micsoda? köztes benzinszűrő? nagyon gyorsan dobd ki onnan!![]()
![]()




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hallottam már önmagától eldugult benzinszűrőről.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
Kompresszorral fújasd ki a szűrőt, az megoldás lehet, vagy pucold ki a benzincsapot.
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
Miért kéne azt onnan kiszedni? nekem is van egy ott benn és semmi baj nincs vele. ha jó a szűrő is folyik benne rendesen a benzin akkor semmi baj nem lehet sztem.
conus írta:micsoda? köztes benzinszűrő? nagyon gyorsan dobd ki onnan!![]()
![]()
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
micsoda? köztes benzinszűrő? nagyon gyorsan dobd ki onnan!






10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Már odáig eljutottam,hogy most már nem áll meg 2 km.-enként de még nem
az igazi.Úgy érzem,hogy kicsit kemény a járása.
Az sem tetszik,hogy a tank és a karburátor közé beépített kis
benzinszűrőből a levegő nem akar távozni!
A következő a benzincsap lesz!
Köszi a segítséget!
Üdv!
Már odáig eljutottam,hogy most már nem áll meg 2 km.-enként de még nem
az igazi.Úgy érzem,hogy kicsit kemény a járása.
Az sem tetszik,hogy a tank és a karburátor közé beépített kis
benzinszűrőből a levegő nem akar távozni!
A következő a benzincsap lesz!
Köszi a segítséget!
Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Egy ismerős írta, az E85 ről:
A hagyományos 1:50-es keverékből sajnos kicsapódik az olaj egy része. Próbálgattam egy kémcsőben, hogy mennyi az az olajmennyiség, ami még nem csapódik ki. 1:83 oldásnál nem történt kicsapódás. ( MOL, Dinamic Sprint 2T )
Pozitív tulajdonságok:
- olcsó
- tisztán ég, nem kormozza a hengerfejet, dugattyút
- tiszta marad az üzemanyag ellátó rendszer, nem keletkezik lerakódás
- környezetbarát, nem büdös a füstje
Negatív tulajdonságok:
- A hidegindítás sok esetben nehézkes.
- párás levegőben vizesedik
- többet fogyaszt, sűrűbben kell tankolni (de így is olcsóbbra jön ki)
- kevés E85 kút van (még), hosszabb túrákra tartalékot kell vinni kannában.
Persze a tűn emelni kell, hogy azért kapjon anyagot. Illetve a nagyobb fuvi, esetleg a gyújtásra is ránézni. Gyertyahézaggal is lehet játszani.
A forrás a Simsonklub Magyarország egyik cikke. Fellegi Sándor készítette.
A hagyományos 1:50-es keverékből sajnos kicsapódik az olaj egy része. Próbálgattam egy kémcsőben, hogy mennyi az az olajmennyiség, ami még nem csapódik ki. 1:83 oldásnál nem történt kicsapódás. ( MOL, Dinamic Sprint 2T )
Pozitív tulajdonságok:
- olcsó
- tisztán ég, nem kormozza a hengerfejet, dugattyút
- tiszta marad az üzemanyag ellátó rendszer, nem keletkezik lerakódás
- környezetbarát, nem büdös a füstje
Negatív tulajdonságok:
- A hidegindítás sok esetben nehézkes.
- párás levegőben vizesedik
- többet fogyaszt, sűrűbben kell tankolni (de így is olcsóbbra jön ki)
- kevés E85 kút van (még), hosszabb túrákra tartalékot kell vinni kannában.
Persze a tűn emelni kell, hogy azért kapjon anyagot. Illetve a nagyobb fuvi, esetleg a gyújtásra is ránézni. Gyertyahézaggal is lehet játszani.
A forrás a Simsonklub Magyarország egyik cikke. Fellegi Sándor készítette.
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Köszönöm a sok tanácsotés segítséget!
Végig veszem mindet,előbb-utóbb csak meg lesz,higy mi a kínja!!
Mégegyszer köszönöm!
Szép idő van-jó gurulást mindenkinek!
Üdv!
Köszönöm a sok tanácsotés segítséget!
Végig veszem mindet,előbb-utóbb csak meg lesz,higy mi a kínja!!
Mégegyszer köszönöm!
Szép idő van-jó gurulást mindenkinek!
Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Üzemanyagellátás
Hát sok mindent olvastam már az E85-ről. Az esetek 90%-ában nem javasolják 2T-be több okból is.
Először 2T motorolaj nem keveredik jól az etanollal és rövid idő múltán kicsapódik belőle egy méz szerű anyag, másodszor lebontja a főtengely szimeringet. Azt is olvastam, hogy 20%-al meg kell növelni a fúvókák méretét /tiszta E85 üzem esetén/ a kb. 20%-al kisebb energia tartalom miatt.
Ez persze kb. ugyanekkora fogyasztásnövekedést jelent ami ki is egyenlíti a benzinhez képest kb. 20% árkülönbségét.
Először 2T motorolaj nem keveredik jól az etanollal és rövid idő múltán kicsapódik belőle egy méz szerű anyag, másodszor lebontja a főtengely szimeringet. Azt is olvastam, hogy 20%-al meg kell növelni a fúvókák méretét /tiszta E85 üzem esetén/ a kb. 20%-al kisebb energia tartalom miatt.
Ez persze kb. ugyanekkora fogyasztásnövekedést jelent ami ki is egyenlíti a benzinhez képest kb. 20% árkülönbségét.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
15 lesz az a 25bladzser írta:mivel ennek az üzemanyagnak az etanol tartalma 85%, a többi 25% benzin

-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
Á ennyire nem vészes a helyzet. 1:25 el járok, de eléggé füstös a helyzet, lehet visszaveszek 1:35-re, de fő az óvatosság, nehogy a henger meg a dugó bánja.
Tank miatt nem kell angódnod, lassú folyamat amíg az etanol teszi a dolgát, 1-2 hét.Alapjába véve nekem se patyolat tiszta. Igaz, hogy én nyáron kitakarítottam elég rendesen, de ahoz hogy lefessem belülről nem volt energiám, meg pénzem se
Most jut eszembe: az E85 nem vizesedik be a benzinnel szemben az alkoholtartalom miatt.
Régen benzinhez etilalkoholt öntöttem, hogy a vizet megkösse és az égés során a kipufogógázokkal együtt távozzon a "vízgőz". Etilalkohollal is lehet oktánszámot növelni, ez van valójában a Tescoba kapható autó injektor meg mit tudom én milyen tisztító adalékokba keverve, olyan 70%-os arányban!!! Ez az etilalkoholos dolog se rossz, de E85 jobban bejön
Aki pedig nem olyan merész az E85-el kapcsolatban, felébe nyugodtan tankolhat belőle a benzin mellé. (átlagosan 275Ft-ra jön ki az üzemanyag ára)
Vagy aki nem akar E85-el járni az rakjon bele etil alkoholt, észre fogja venni a változást, mind a 3 általam említett eset során
(Még egy regény, de hátha mondok valami okosat...)
Tank miatt nem kell angódnod, lassú folyamat amíg az etanol teszi a dolgát, 1-2 hét.Alapjába véve nekem se patyolat tiszta. Igaz, hogy én nyáron kitakarítottam elég rendesen, de ahoz hogy lefessem belülről nem volt energiám, meg pénzem se

Most jut eszembe: az E85 nem vizesedik be a benzinnel szemben az alkoholtartalom miatt.
Régen benzinhez etilalkoholt öntöttem, hogy a vizet megkösse és az égés során a kipufogógázokkal együtt távozzon a "vízgőz". Etilalkohollal is lehet oktánszámot növelni, ez van valójában a Tescoba kapható autó injektor meg mit tudom én milyen tisztító adalékokba keverve, olyan 70%-os arányban!!! Ez az etilalkoholos dolog se rossz, de E85 jobban bejön

Aki pedig nem olyan merész az E85-el kapcsolatban, felébe nyugodtan tankolhat belőle a benzin mellé. (átlagosan 275Ft-ra jön ki az üzemanyag ára)
Vagy aki nem akar E85-el járni az rakjon bele etil alkoholt, észre fogja venni a változást, mind a 3 általam említett eset során

(Még egy regény, de hátha mondok valami okosat...)

Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
1:25? kinek van ennyi pénze olajra?
azért ez egy kicsit durva
nekem a tankom nagyon rozsdás belül, mit szólna hozzá az e85? lemarja az egészet? mert akkor legalább 10 tartalék benzinszűrővel kéne elindulnom minden reggel

nekem a tankom nagyon rozsdás belül, mit szólna hozzá az e85? lemarja az egészet? mert akkor legalább 10 tartalék benzinszűrővel kéne elindulnom minden reggel
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
Helló!
Ha valakit érdekel, és még nem hallott a bioetanolról vagy másik ismert neve E85 annak figyelmében ajánlanám.
Az a helyzet, hogy már a második tankkal fogyasztottam ki a motorból, és csak jót tudok róla mondani.
Én csak tisztán bioetanollal járok, az olaj keverési arányom 1:25 ...
-a motor fordulatszáma jelentősen megnőtt... eddig akármi csináltam 6500-tól többet nem pörgött, most pedig kipörög simán a 8200-at.
-sokkal jobban reagál a gázfröccsökre a motor
-kevesebbet eszik
-jobban gyorsul
-végsebességet nem figyeltem, de dinamikusabb lett a jármű
-és nem utolsó sorban, olcsó üzemanyag...
FIGYELEM: akit érdekel, és tisztán evvel szeretne járni az 1:25 be keverje, jól feloldódik benne az olaj, mivel ennek az üzemanyagnak az etanol tartalma 85%, a többi 25% benzin, és benzin származék.
Észrevétel: Egy tank kifogyasztása után észrevettem hogy tele lett szutyokkal a benzinszűrőm, jött az egyszerű megoldás, levettem, kitakarítottam, visszatettem, és a második tank elfogyasztása után már nem volt benne kosz.
Nem csak olcsó, gazdaságos, és jobban megy a motor, hanem még a tankot is rendbe rakja.
Újságba olvastam (Észak-Magyarország Vasárnapi száma) hogy be akarják szüntetni a kutakon az etanolt mert megnő iránta a kereslet és nem lehet kielégíteni a vásárlók igényeit. Terveim közt szerepel E85-ből megvenni vagy 50-100 litert, a szűkösebb napokra
Amikor megjelent a piacon az ára 218-220Ft volt, most 234.... de még így is megéri.
Kocsiba felesbe megéri tankolni belőle: 1/2 95 + 1/2 E85
Lényegében az oktánszáma az E85-nek magasabb mint a 95 ös benziné, a Shel V Power Racing környékén mozog, azt hiszem kicsivel több is attól.
Aki gondoljon tankoljon kukoricát
nekem nagyon bejött, főleg hogy terepen pörgetni kell a gépet 
Ha valakit érdekel, és még nem hallott a bioetanolról vagy másik ismert neve E85 annak figyelmében ajánlanám.
Az a helyzet, hogy már a második tankkal fogyasztottam ki a motorból, és csak jót tudok róla mondani.
Én csak tisztán bioetanollal járok, az olaj keverési arányom 1:25 ...
-a motor fordulatszáma jelentősen megnőtt... eddig akármi csináltam 6500-tól többet nem pörgött, most pedig kipörög simán a 8200-at.
-sokkal jobban reagál a gázfröccsökre a motor
-kevesebbet eszik
-jobban gyorsul
-végsebességet nem figyeltem, de dinamikusabb lett a jármű
-és nem utolsó sorban, olcsó üzemanyag...
FIGYELEM: akit érdekel, és tisztán evvel szeretne járni az 1:25 be keverje, jól feloldódik benne az olaj, mivel ennek az üzemanyagnak az etanol tartalma 85%, a többi 25% benzin, és benzin származék.
Észrevétel: Egy tank kifogyasztása után észrevettem hogy tele lett szutyokkal a benzinszűrőm, jött az egyszerű megoldás, levettem, kitakarítottam, visszatettem, és a második tank elfogyasztása után már nem volt benne kosz.
Nem csak olcsó, gazdaságos, és jobban megy a motor, hanem még a tankot is rendbe rakja.
Újságba olvastam (Észak-Magyarország Vasárnapi száma) hogy be akarják szüntetni a kutakon az etanolt mert megnő iránta a kereslet és nem lehet kielégíteni a vásárlók igényeit. Terveim közt szerepel E85-ből megvenni vagy 50-100 litert, a szűkösebb napokra

Amikor megjelent a piacon az ára 218-220Ft volt, most 234.... de még így is megéri.
Kocsiba felesbe megéri tankolni belőle: 1/2 95 + 1/2 E85
Lényegében az oktánszáma az E85-nek magasabb mint a 95 ös benziné, a Shel V Power Racing környékén mozog, azt hiszem kicsivel több is attól.
Aki gondoljon tankoljon kukoricát



Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Re: Üzemanyagellátás
Lehet, hogy eleg bagatelnek tunik a dolog, de a tank szellozo nyilasat is erdemes megnezned szelel-e, vagy sem. Mikor megvettem a 250-esemet, egy kiadosabb kihuzatas utan rendszeresen megallt a motor menet kozben, majd amig kiszedtem a gyertyat meg visszaraktam (mert arra gyanakodtam eleinte, hogy bekopte), ismet indult. Vakuum keletkezett a tankban, ami miatt csak nagyon lassan csordogalt a benzin.E.István írta:Hali!
Srácok,segítséget kérnék!
ETZ 150-es mennyire müködőképes a 125-ös karbijával?
A 150-es karbijával csak szívok!
Felakad,túlfolyik.Tűszelepet cseréltem-most ott tartok,hogy 2.-km-ént megáll.
Lassabban folyik a benzin be a karbiba,mint a karbiból a hengerbe.
Már ott tartok,hogy felgyújtom!
Kérlek benneteket-akinek van ötlete,ossza meg velem!
Előre is köszi!
Üdv!
Re: Üzemanyagellátás
Azt nézd meg,hogy amit beletettél tűszelepet annak a fúvókája elég nagy-e?Ugyanis ha esetleg kicsi,az lehet magyarázat arra,hogy 2 kilométerenként leáll,mert nem tud annyi benzint átengedni amennyi kellene.Ha ez rendben van nézd meg,hogy a benzincsap nincs e esetleg eldugulva.Én egyszer úgy jártam,hogy a benzincsapba kicseréltem a gumit és az nem volt benzinálló.Úgy megdagadt a benzintől,hogy elzárta az áteresztő furatot.Ha lehúzod a karbiról a bezincsövet és megnyitod a csapot,a benzinnek teljes keresztmetszeten kell folyni.Ha csak véknyan csurog akkor ott a hiba a csapban vagy a tankban.E.István írta:Hali!
Srácok,segítséget kérnék!
ETZ 150-es mennyire müködőképes a 125-ös karbijával?
A 150-es karbijával csak szívok!
Felakad,túlfolyik.Tűszelepet cseréltem-most ott tartok,hogy 2.-km-ént megáll.
Lassabban folyik a benzin be a karbiba,mint a karbiból a hengerbe.
Már ott tartok,hogy felgyújtom!
Kérlek benneteket-akinek van ötlete,ossza meg velem!
Előre is köszi!
Üdv!

- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
kaki az úszód, 207-es babettával szenvedtem ugyanezzel, állandóan beakadt, hol fenn, hol lenn, a megoldást igazából nem tudomE.István írta:Hali!
Srácok,segítséget kérnék!
ETZ 150-es mennyire müködőképes a 125-ös karbijával?
A 150-es karbijával csak szívok!
Felakad,túlfolyik.Tűszelepet cseréltem-most ott tartok,hogy 2.-km-ént megáll.
Lassabban folyik a benzin be a karbiba,mint a karbiból a hengerbe.
Már ott tartok,hogy felgyújtom!
Kérlek benneteket-akinek van ötlete,ossza meg velem!
Előre is köszi!
Üdv!

125-ös karbijával repeszteni fogsz, de a fogyasztás is 5 liter környékére fog emelkedni (ha még nincs annyi)
én 1 szezont használtam, de a többletfogyasztás miatt visszaraktam a bvf 24-est, igaz, nincs alapjárat, de csak 3.5-t fogyaszt
fúvókázással nem kisérleteztem
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
Perec!
mivel drágább a 98-as benzin, így abból nem lopnak ki annyit a benzinkúton mint a 95-ből, így nem is kell felvizezniük

mivel drágább a 98-as benzin, így abból nem lopnak ki annyit a benzinkúton mint a 95-ből, így nem is kell felvizezniük





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Szia
Csak nem utángyártot tüszeleped van?
Azzal lehet szivni én tudom,milyen legetöségeid vannak a cserére?Esetleg egy régi használt,a trabant karbibol való a legjobb én azokbol szoktam kimenteni az eredeti német alkatrészt"és érdekes de az nem is akad.Ha minden kötél szakad az utángyártot szétszerelése is segithet kicsit neg lehet polirozni a vezető szárat de a kupos részhez ne nyuljál.
Csak nem utángyártot tüszeleped van?
Azzal lehet szivni én tudom,milyen legetöségeid vannak a cserére?Esetleg egy régi használt,a trabant karbibol való a legjobb én azokbol szoktam kimenteni az eredeti német alkatrészt"és érdekes de az nem is akad.Ha minden kötél szakad az utángyártot szétszerelése is segithet kicsit neg lehet polirozni a vezető szárat de a kupos részhez ne nyuljál.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Srácok,segítséget kérnék!
ETZ 150-es mennyire müködőképes a 125-ös karbijával?
A 150-es karbijával csak szívok!
Felakad,túlfolyik.Tűszelepet cseréltem-most ott tartok,hogy 2.-km-ént megáll.
Lassabban folyik a benzin be a karbiba,mint a karbiból a hengerbe.
Már ott tartok,hogy felgyújtom!
Kérlek benneteket-akinek van ötlete,ossza meg velem!
Előre is köszi!
Üdv!
Srácok,segítséget kérnék!
ETZ 150-es mennyire müködőképes a 125-ös karbijával?
A 150-es karbijával csak szívok!
Felakad,túlfolyik.Tűszelepet cseréltem-most ott tartok,hogy 2.-km-ént megáll.
Lassabban folyik a benzin be a karbiba,mint a karbiból a hengerbe.
Már ott tartok,hogy felgyújtom!
Kérlek benneteket-akinek van ötlete,ossza meg velem!
Előre is köszi!
Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
Tegnap szétszedtem a karbimat (csere) és még ilyet nem láttam! Mint a patika olyan tiszta volt, a benzin benne gyönyörű halványkék. (a szaga azért a szokásos:( ) Eddig akárhányszor néztem mindig volt benne valami nem odavaló (trutyi, víz, úszkáló szemcsék, fehér oxid, sárga lerakódás stb.), ebből pedig egy cseppet nem kellett kiönteni, csak sutty be a tankba.
Amit a télire (kivételesen, állagmegóvás és üzembiztonság miatt) tankoltam: Repsol scooter: (Lukoil) 98 - 1:60.
Méghogy nincs különbség a 95 és 98 között...
Amit a télire (kivételesen, állagmegóvás és üzembiztonság miatt) tankoltam: Repsol scooter: (Lukoil) 98 - 1:60.
Méghogy nincs különbség a 95 és 98 között...
Re: Üzemanyagellátás
Ehj.
Már az elejétől fogva erre gyanakodtam ugye és megnéztem, gondoltam dugulás. De nem az mert tiszta volt minden fúvóka... A gumi is úgy viselkedik ahogy neki kell a dugattyúban. Jó sokáig szívattam észrevettem h működne ha tudna mert a gumi maga tiszta benzin volt amikor kivettem a helyéről... de mégse indul a motor... Sztem az a járat ami a karbiból a szívócsonkhoz vezetné a benzint az van eldugulva. Szerintetek? Hát más nem lehet... A gumi jó, bowden jó, benzines a gumi és mégse indítja a motort csak gázadásra.

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

Re: Üzemanyagellátás
Vagy esetleg a szivató dugattyújából kijött a gumi. Ha ráhúzza lentmarad.KILL3R etz írta:pedro!
Szerintem eltaláltad. Nézd meg a szivató fúvókáját. Valószínű, hogy az kapott be valamit.

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
pedro!
Szerintem eltaláltad. Nézd meg a szivató fúvókáját. Valószínű, hogy az kapott be valamit.
Szerintem eltaláltad. Nézd meg a szivató fúvókáját. Valószínű, hogy az kapott be valamit.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
Helló mindenki!
Az mitől lehet, hogy a motor nem indul be hidegen szívatásra? Eddig nem volt ilyen gond vele. Arra gyanakszom, hogy a szívató rendszerben vmi eldugulhatott mert ha szívatóval rugdosom nem indul be 5. rúgásra sem, ha viszont teljes gázzal indítom akkor már a 3. rúgásra is beindul. Nem 1x lett tesztelve. Szóval jól gondolom, hogy az lehet a baj?
Az mitől lehet, hogy a motor nem indul be hidegen szívatásra? Eddig nem volt ilyen gond vele. Arra gyanakszom, hogy a szívató rendszerben vmi eldugulhatott mert ha szívatóval rugdosom nem indul be 5. rúgásra sem, ha viszont teljes gázzal indítom akkor már a 3. rúgásra is beindul. Nem 1x lett tesztelve. Szóval jól gondolom, hogy az lehet a baj?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Létezik ETZ 250-es karbihoz valamilyen jó felújító szett? Mofakerben vettem tavaly egy félét, de végül fele nem volt jó a fúvókáknak, aztán a kiszedettből, meg az újakból válogattam össze egy szettet. Végül is nem volt olyan rossz a motor, de azért jobban szeretném minél inkább közelíteni a gyári értékeket.
Másik dolog még, hogy a súber kopása,valamint a henger fal kopása amiben a súber mozog mennyire van rossz hatással az üzemre? Egy idő után már gondolom fals levegő forrása is lehet a motor felé.
Ja és még annyi, hogy miről ismerhető fel a megfelelő súbertű? Gondolok itt elsősorban a profilra, mert a hossz könnyen mérhető.
Kösz a válaszokat!
Üdv!
Létezik ETZ 250-es karbihoz valamilyen jó felújító szett? Mofakerben vettem tavaly egy félét, de végül fele nem volt jó a fúvókáknak, aztán a kiszedettből, meg az újakból válogattam össze egy szettet. Végül is nem volt olyan rossz a motor, de azért jobban szeretném minél inkább közelíteni a gyári értékeket.
Másik dolog még, hogy a súber kopása,valamint a henger fal kopása amiben a súber mozog mennyire van rossz hatással az üzemre? Egy idő után már gondolom fals levegő forrása is lehet a motor felé.
Ja és még annyi, hogy miről ismerhető fel a megfelelő súbertű? Gondolok itt elsősorban a profilra, mert a hossz könnyen mérhető.
Kösz a válaszokat!
Üdv!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
revlimit!
gyújtás oldali szimering

gyújtás oldali szimering




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Korábban itt a fórumon is volt róla szó, olvass vissza, érdemes. Főbb dolgok: Csdani (azt hiszem, ő volt) tesztelgette az olajok keveredését E85-tel, s arra a megállapításra jutott (amire időközben én is), hogy ásványi olaj elegyedik megfelelően az alkohollal, ez nem csapódik ki. Továbbá mintegy 30% többletfogyasztásra kell számolni tiszta E85 esetén, mivel az égéshője lényegesen kisebb, mint a benziné, viszont a kompressziót lehet növelniPJocker írta:Sziasztok!
Községünk benzinkútján elkezdték a BIOETANOL E85 árusítását! Én általában otthon keverem a benzint, bár lehet direkt keveréket is tankolni nálunk, szóval a kérdésem az lenne, hogy szerintetek lehet-e a kétütemű motorokba bioetanolt tankolni? Kocsiknál úgy megy, ha nincs átalakító berendezés szerelve a kocsiba, akkor felesbe szokták keverni a normál üzemanyaggal! De így is sokat lehet spórolni, mert ugye kb 100,-Ft-tal olcsóbb mint a normál benzin!

Én hajlok a kipróbálására, csak végre legyen mivel

bár már alakul a dolog
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég