Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
van egy fajta szabvány motoraksi, ami pont befér, és ez 12Ah. szerintem minél nagyobb, annál jobb, hosszabb életűvé válik.
Bokodi Áron- WARESZ
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én úgy tudom, hogy 140x80x140-es akksi simán belemegy, nekem 9Ah-ás Unibat van benne, néhány milliméterrel kisebb, mint a közölt méretek.KrisszETZ251 írta:Hali!
Meg tudjátok nekem mondani az ETZ 251 gyári akkumulátorának a méreteit?
Köszi
-
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Hali!
Egy kis információra lenne szűkségem, ebben kérném a segítségeteket. Motorkerékpár vizsgáztatásnál problémát jelentene az, ha az indexeket és a hátsó lámpát LED-esre cserélem? Nem vágnak ki a vizsgáról a LED-es cuccal?
Előre is köszönöm a hozzászólásokat
Egy kis információra lenne szűkségem, ebben kérném a segítségeteket. Motorkerékpár vizsgáztatásnál problémát jelentene az, ha az indexeket és a hátsó lámpát LED-esre cserélem? Nem vágnak ki a vizsgáról a LED-es cuccal?
Előre is köszönöm a hozzászólásokat
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Elektronika
Hali!
Meg tudjátok nekem mondani az ETZ 251 gyári akkumulátorának a méreteit?
Köszi
Meg tudjátok nekem mondani az ETZ 251 gyári akkumulátorának a méreteit?
Köszi
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ugye! Nem normálisak, ennyi pénzért gyújtást eladni. E-bayen is vannak igen kemény árak.zsakfos írta:Na kiváncsi is lennék hogy mennyit adnak el belőle egy évben.Vagy mondjuk 5 év alatt mennyit nyomtak el.sub-ee írta: Szia
A gyári új elektronikus gyújtás is 30000Ft a boltban.
Üdv.:Sub-ee
Szerintem nem kell nagy jóstehetség hozzá hogy mekkora "hatalamas" számról lehet szó.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na kiváncsi is lennék hogy mennyit adnak el belőle egy évben.Vagy mondjuk 5 év alatt mennyit nyomtak el.sub-ee írta: Szia
A gyári új elektronikus gyújtás is 30000Ft a boltban.
Üdv.:Sub-ee
Szerintem nem kell nagy jóstehetség hozzá hogy mekkora "hatalamas" számról lehet szó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na akkor egyről beszélünkwaresz írta:ZSakfos, Sub-bee!
én írtam is, hogy "hülyétől" vettem a cuccokat potom pénzért. sőt, még genyó is voltam mert rábeszéltem őket, hogy biztosan szarok, javításra szorulnak. komplett rendszert eladótól függően 3-8ezer ft között lehet találni. ki mennyire tartja értékesnek, vagy mennyire tájékozott ezügyben. van olyan állat aki zsír új generátort forgórésszel, komplett gyújtással 30000ft-ért akar adni. és a szemed láttára b@ssza odébb a tekercselésén nyugvó állórészt áhh... valószínűleg nem menetzárlatos... nála lehet kapni pl TS-250 dinamódeklit 10000ért, használtat, csúnyát, amin végiglépked mikor ki van pakolva a sok cucc közé.
Én nem vontam kétségbe hogy annyiért nem lehet kifogni,de nagy szerencse kell hozzá.
Azért az én tapasztalatom az hogy börzére kijáró eladók nagy része sem hülye.Tudják minek mennyi az értéke.Azért is írtam hogy aki ilyet akar venni az készüljön fel 5-6-7-8000 ft-os árra a komplett Etz gyujtáshoz.
Na meg számit az is hogy mennyire sürgős.
Most meséljem el hogy amikor én akartam a /1-re elektronikus gyujtást,akkor sehogy nem jutottam hozzá Etz gyujtáshoz,viszont volt egy Trabi gyujtás amit végül vettem kompletten 6000 ft-ért.Sürgősen kellett ugyhogy nem tudtam kivárni mig lesz egy jobb dolog.Mondjuk azóta sem bánom,mert jól szuperál.
Aztán a tavalyi Polgárdi börzén vettem egy ugyanilyen komplett Trabi gyulát 2000 ft-ért(azóta lepróbálva,működőképes).Nem birtam otthagyni.
Sőt még dobott hozzá a srác 2db trafót is,mondjuk azt nem tudom használni mert nagyok és ruszkik(fogalmam sincs mibe jók),de egyébként azok is működnek.
Szóval kikell fogni.
Ismerem azt a fajtát is aki tényleg horror áron kinálja a portékáját és vérig van sértve ha közlöd vele hogy azért ez nem egy reális ár a piacot nézve.Az ilyenre ott rohad rá a cucca.Egyébként érdemes megnézni a Vaterát.Tele van ilyen elszállt árakkal.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2010.02.14. 13:33-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziawaresz írta:ZSakfos, Sub-bee!
én írtam is, hogy "hülyétől" vettem a cuccokat potom pénzért. sőt, még genyó is voltam mert rábeszéltem őket, hogy biztosan szarok, javításra szorulnak. komplett rendszert eladótól függően 3-8ezer ft között lehet találni. ki mennyire tartja értékesnek, vagy mennyire tájékozott ezügyben. van olyan állat aki zsír új generátort forgórésszel, komplett gyújtással 30000ft-ért akar adni. és a szemed láttára b@ssza odébb a tekercselésén nyugvó állórészt áhh... valószínűleg nem menetzárlatos... nála lehet kapni pl TS-250 dinamódeklit 10000ért, használtat, csúnyát, amin végiglépked mikor ki van pakolva a sok cucc közé.
A gyári új elektronikus gyújtás is 30000Ft a boltban.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- pekbalazs
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Dorog
Re: Elektronika
Hello!
Köszi a választ!
Az Etz generátor már fenn van 2 éve megszakítós gyújtással. Jelenleg fekete dobozos fesszabályzó van rajta, de szeretném majd lecserélni Sub-ee-féle elektronikusra.
Már beszereztem két komplett gyári ETZ elektronikus gyújtás rendszert, az egyiket felteszem, a másik tartaléknak lesz. Tavaszra még terveben vannak a LEDes indexek és a LEDes hátsó lámpa.
Üdv!
Köszi a választ!
Az Etz generátor már fenn van 2 éve megszakítós gyújtással. Jelenleg fekete dobozos fesszabályzó van rajta, de szeretném majd lecserélni Sub-ee-féle elektronikusra.
Már beszereztem két komplett gyári ETZ elektronikus gyújtás rendszert, az egyiket felteszem, a másik tartaléknak lesz. Tavaszra még terveben vannak a LEDes indexek és a LEDes hátsó lámpa.
Üdv!
waresz írta:most éppen erről dumáltunk, de elmondom: ha nincs rajta felejtve hosszú időre a gyújtás álló motornál, és nem tölt túl a generátor, akkor örök életű. az egyik probléma ésszel kontrollálható, a másik meg egy elektronikus feszültségszabályzóval.pekbalazs írta:Üdv mindenkinek!
Tavasszal szeretném feltenni a Ts 250/1-re az ETZ gyári tranzisztoros elektronikus gyújtását.
A kérdésem az lenne hogy mennyire megbízható ez a rendszer? Azt hallottam, hogy az elektronika az, ami megadhatja magát. A jeladó (is) tönkremehet vagy csak az elektronika?
Melyek a gyakoribb meghibásodások ennél a rendszernél?
generátorral együt rakod fel, vagy a dinamóra akarod feltenni? az utóbbihoz átalakítás szükséges. az elektronikát is át kell alakítani, vagy másikat kell csinálni.
Re: Elektronika
ZSakfos, Sub-bee!
én írtam is, hogy "hülyétől" vettem a cuccokat potom pénzért. sőt, még genyó is voltam mert rábeszéltem őket, hogy biztosan szarok, javításra szorulnak. komplett rendszert eladótól függően 3-8ezer ft között lehet találni. ki mennyire tartja értékesnek, vagy mennyire tájékozott ezügyben. van olyan állat aki zsír új generátort forgórésszel, komplett gyújtással 30000ft-ért akar adni. és a szemed láttára b@ssza odébb a tekercselésén nyugvó állórészt áhh... valószínűleg nem menetzárlatos... nála lehet kapni pl TS-250 dinamódeklit 10000ért, használtat, csúnyát, amin végiglépked mikor ki van pakolva a sok cucc közé.
én írtam is, hogy "hülyétől" vettem a cuccokat potom pénzért. sőt, még genyó is voltam mert rábeszéltem őket, hogy biztosan szarok, javításra szorulnak. komplett rendszert eladótól függően 3-8ezer ft között lehet találni. ki mennyire tartja értékesnek, vagy mennyire tájékozott ezügyben. van olyan állat aki zsír új generátort forgórésszel, komplett gyújtással 30000ft-ért akar adni. és a szemed láttára b@ssza odébb a tekercselésén nyugvó állórészt áhh... valószínűleg nem menetzárlatos... nála lehet kapni pl TS-250 dinamódeklit 10000ért, használtat, csúnyát, amin végiglépked mikor ki van pakolva a sok cucc közé.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
most éppen erről dumáltunk, de elmondom: ha nincs rajta felejtve hosszú időre a gyújtás álló motornál, és nem tölt túl a generátor, akkor örök életű. az egyik probléma ésszel kontrollálható, a másik meg egy elektronikus feszültségszabályzóval.pekbalazs írta:Üdv mindenkinek!
Tavasszal szeretném feltenni a Ts 250/1-re az ETZ gyári tranzisztoros elektronikus gyújtását.
A kérdésem az lenne hogy mennyire megbízható ez a rendszer? Azt hallottam, hogy az elektronika az, ami megadhatja magát. A jeladó (is) tönkremehet vagy csak az elektronika?
Melyek a gyakoribb meghibásodások ennél a rendszernél?
generátorral együt rakod fel, vagy a dinamóra akarod feltenni? az utóbbihoz átalakítás szükséges. az elektronikát is át kell alakítani, vagy másikat kell csinálni.
Bokodi Áron- WARESZ
- gergő
- Simsonos
- Hozzászólások: 68
- Csatlakozott: 2009.03.22. 15:05
- MZ-d típusa: ES250/2
- Tartózkodási hely: Devecser Kodály Zoltán u.21
Re: Elektronika
zsakfos írta:Főleg most amikor nem is megy
Befagyott a kikötőbe mint annak a rendje.
Gergő bácsi milyen a készülék?Hazataláltál vele?
Baba!!!
UFF 241 (OK 34-11)
Az ES 250/2 is MZ !!
Az ES 250/2 is MZ !!
- pekbalazs
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Dorog
Re: Elektronika
Üdv mindenkinek!
Tavasszal szeretném feltenni a Ts 250/1-re az ETZ gyári tranzisztoros elektronikus gyújtását.
A kérdésem az lenne hogy mennyire megbízható ez a rendszer? Azt hallottam, hogy az elektronika az, ami megadhatja magát. A jeladó (is) tönkremehet vagy csak az elektronika?
Melyek a gyakoribb meghibásodások ennél a rendszernél?
Tavasszal szeretném feltenni a Ts 250/1-re az ETZ gyári tranzisztoros elektronikus gyújtását.
A kérdésem az lenne hogy mennyire megbízható ez a rendszer? Azt hallottam, hogy az elektronika az, ami megadhatja magát. A jeladó (is) tönkremehet vagy csak az elektronika?
Melyek a gyakoribb meghibásodások ennél a rendszernél?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
nfefe írta:Én az elírását akartam javítani, nem a gyújtás fajtát!sub-ee írta: Nem tirisztor! Tévedés! Ez egy tranzisztoros Hall jeladós gyújtáselektronika.
Üdv.:Sub-ee
Hogy nem tiLisztor hanem TiRisztor
Akkor elnézést!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
akos02 írta: Az egyik kérdésem az lenne, hogy a beletört égőt hogy lehet kiszedni? A másik, hogy az óratartó gumikat hogy kell leszedni? Valami technikát írjatok pls, mert nekem nem jött össze. Köszönöm a segítséget!!
kis csavarhuzoval ki kellene tudnod a foglalatot "feszegetni"
az oratarto gumit meg egyszeruen nyomkodd ossze jol es ugy mar atbujtathato a lyukon
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
Én az elírását akartam javítani, nem a gyújtás fajtát!sub-ee írta:Nem tirisztor! Tévedés! Ez egy tranzisztoros Hall jeladós gyújtáselektronika.nfefe írta:
Üdv.:Sub-ee
Hogy nem tiLisztor hanem TiRisztor
- akos02
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Baracs
Re: Elektronika
Hali! Az a helyzet, hogy szeretném lefesteni a műszerfaltartómat. Elkezdtem lebontani a kormányt is, hogy azt ki fényezzem, meg ilyenek. Amikor a fordulatszámmérőt akartam kivenni, elkezdtem kihúzni belőle az égőket, és az egyiknél az égő nebbemaradt, valami eltörött . Az egyik kérdésem az lenne, hogy a beletört égőt hogy lehet kiszedni? A másik, hogy az óratartó gumikat hogy kell leszedni? Valami technikát írjatok pls, mert nekem nem jött össze. Köszönöm a segítséget!!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia
Ha 700Ft-ért tudsz jeladót mágnessel együtt ETZ-hez akkor légyszi küldj már nekem 10 darabot, annyit simán vennék, én magam rakom össze itthon a jeladókat INFINEON hall kapcsolókkal. A csavart, a közbetétet, a lemezeket a csapágyházat mindent úgy kell legyártatnom, sajnos a csapágy (6003 C3 KOYO) már több mint 1000Ft, igazán nagy szerencséd volt, hogy 700Ft-ért találtál komplett jeladót, aki eladta, az valószínűleg nem tudta mi az, vagy tudta, hogy rossz. A használt cuccban már általában rossz szokott lenni a csapágy, már nem úgy fut mint új korában és a vezeték sem a régi, na meg a többi.
Bár másoknak is ilyen szerencséje lenne mint neked!
Na de, a lényeg a lényegben az, hogy mire mindet legyártatsz, a jeladó sajnos nem jön ki 7000Ft alatt, de ebben benne van minden ami a felszereléséhez szükséges. (kb 1000Ft a hasznom, ebben benne van az összeszerelési idő is, szóval meg sem éri, de azért csinálom)
Egyedül a gyújtáselektronikán van hasznom, így "megéri" egyben csinálni.
Üdv.:Sub-ee
Ha 700Ft-ért tudsz jeladót mágnessel együtt ETZ-hez akkor légyszi küldj már nekem 10 darabot, annyit simán vennék, én magam rakom össze itthon a jeladókat INFINEON hall kapcsolókkal. A csavart, a közbetétet, a lemezeket a csapágyházat mindent úgy kell legyártatnom, sajnos a csapágy (6003 C3 KOYO) már több mint 1000Ft, igazán nagy szerencséd volt, hogy 700Ft-ért találtál komplett jeladót, aki eladta, az valószínűleg nem tudta mi az, vagy tudta, hogy rossz. A használt cuccban már általában rossz szokott lenni a csapágy, már nem úgy fut mint új korában és a vezeték sem a régi, na meg a többi.
Bár másoknak is ilyen szerencséje lenne mint neked!
Na de, a lényeg a lényegben az, hogy mire mindet legyártatsz, a jeladó sajnos nem jön ki 7000Ft alatt, de ebben benne van minden ami a felszereléséhez szükséges. (kb 1000Ft a hasznom, ebben benne van az összeszerelési idő is, szóval meg sem éri, de azért csinálom)
Egyedül a gyújtáselektronikán van hasznom, így "megéri" egyben csinálni.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Azt hiszem te gyújtásprobléma miatt nem fogsz sosem az út szélén éjszakáznizsakfos írta:Persze hogy megszakitós volt hisz ez egy /1!Devil írta:akkor gondolom elotte megszakitos volt a motor es az egyik fele a megszakiton a méasik meg a trafon volt, csak mikor beraktak a jelados gyujtast nem huztak ki a vezeteket hanem bennemaradt, merthat barmikor joljohet ha vissza kell alakitani
Az Etz generátor és a Trabi gyujtás már általam került bele.Nem bennemaradt a vezeték,hanem a vezetékelésnél direkt lett betéve 1-el több vezeték pontosan azért hogy megszakitósra lehessen pár perc alatt(akár az út szélén is)alakitani.Nekem van a motorban egy kis zacsiban megszakitó,bütyök,kondi.Még nem volt rá szükség,meg szerintem nem is lesz,de biztos ami biztos alapon sosem árt ha több lehetősége is van az embernek.
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem tirisztor! Tévedés! Ez egy tranzisztoros Hall jeladós gyújtáselektronika.nfefe írta:Az még mindig TIRISZTOR !
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Főleg most amikor nem is megy
Befagyott a kikötőbe mint annak a rendje.
Gergő bácsi milyen a készülék?Hazataláltál vele?
Befagyott a kikötőbe mint annak a rendje.
Gergő bácsi milyen a készülék?Hazataláltál vele?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- gergő
- Simsonos
- Hozzászólások: 68
- Csatlakozott: 2009.03.22. 15:05
- MZ-d típusa: ES250/2
- Tartózkodási hely: Devecser Kodály Zoltán u.21
Re: Elektronika
De csak a komp után úszva!bambi írta:Szerintem van esélye egy feláras Balatoni kompozásra iszsakfos írta: Ezt:
UFF 241 (OK 34-11)
Az ES 250/2 is MZ !!
Az ES 250/2 is MZ !!
Re: Elektronika
Szerintem van esélye egy feláras Balatoni kompozásra iszsakfos írta:Ezt:Devil írta:akkor meg van fejtve! mit nyertem?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ezt:Devil írta:akkor meg van fejtve! mit nyertem?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
akkor meg van fejtve! mit nyertem?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Persze hogy megszakitós volt hisz ez egy /1!Devil írta:akkor gondolom elotte megszakitos volt a motor es az egyik fele a megszakiton a méasik meg a trafon volt, csak mikor beraktak a jelados gyujtast nem huztak ki a vezeteket hanem bennemaradt, merthat barmikor joljohet ha vissza kell alakitani
Az Etz generátor és a Trabi gyujtás már általam került bele.Nem bennemaradt a vezeték,hanem a vezetékelésnél direkt lett betéve 1-el több vezeték pontosan azért hogy megszakitósra lehessen pár perc alatt(akár az út szélén is)alakitani.Nekem van a motorban egy kis zacsiban megszakitó,bütyök,kondi.Még nem volt rá szükség,meg szerintem nem is lesz,de biztos ami biztos alapon sosem árt ha több lehetősége is van az embernek.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
akkor gondolom elotte megszakitos volt a motor es az egyik fele a megszakiton a méasik meg a trafon volt, csak mikor beraktak a jelados gyujtast nem huztak ki a vezeteket hanem bennemaradt, merthat barmikor joljohet ha vissza kell alakitani
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
A másik fele nincs be illetve lekötve sehova.Csak ugy van a levegőben mint ez a fele.
Könnyités:a trafó közelében van a másik vége.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Természetesen.jarumasz írta:zsakfos!
Ezt majd egyszer lemeózhatom?
Találtam egy fotót róla.
A képen nyilakkal jelöltem azt a 2 lyukat ami a 2 elektronika helyzete.Ha beszarik az éppen aktuálisan használt(mondjuk leég a tarnyó mert rajt hagytam a gyujtást) akkor odaforditom a másik lyukhoz azt kész.A kör az meg az alátétet jelöli ami az egészet betakarja és lefogja természetesen a csavarjával.
Ennél amegoldásnál a gyárival ellentétben nincs csapágyazás,ezért ez egyszerűbb megoldás szerintem.A tartólemezt kell elkésziteni,ráerősiteni a nyáklapot a Hall-al azt kész.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Azért az igazsághoz hozzátartozik hogy nem ezek az árak általánosak börzén.Waresz te szerencsésen kifogtad.
Kompletten inkább azt mondanám hogy 5-6000 ft az ára börzén.
Persze kilehet fogni olcsóbbat én nem mondom hogy nem,de azért nem az az általános.Szerintem!
Nekem Trabi cucc van a /1-en.Jól teljesiti a dolgát.Ott azért kell alakitgatni,de nagy segitség volt hozzá Waresz jó barátjának Peti74-nek a honlapja.Szóval ezt csak azért mondtam el hogy Trabi gyulával is megoldható a müzü.
Tulajdonképp még talán előnyösebb is.2 db gyujtóelektronikája van.Nekem megvan csinálva úgy hogy forditok a mágnesen,átkötök 1 vezetéket és már a másik résszel megyek tovább
Kompletten inkább azt mondanám hogy 5-6000 ft az ára börzén.
Persze kilehet fogni olcsóbbat én nem mondom hogy nem,de azért nem az az általános.Szerintem!
Nekem Trabi cucc van a /1-en.Jól teljesiti a dolgát.Ott azért kell alakitgatni,de nagy segitség volt hozzá Waresz jó barátjának Peti74-nek a honlapja.Szóval ezt csak azért mondtam el hogy Trabi gyulával is megoldható a müzü.
Tulajdonképp még talán előnyösebb is.2 db gyujtóelektronikája van.Nekem megvan csinálva úgy hogy forditok a mágnesen,átkötök 1 vezetéket és már a másik résszel megyek tovább
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Ja, csak tudnám ki az a barom aki elindította a Tirisztort a világjáró útjára? sajna sokan meg átvették szájhagyomány útján.. a legrosszabb az hogy autósboltokba, és börzéken is így hangzik el a hibás megnevezés.
Lényeg: 20000ft-ért ne vedd még akkor se ha zsír új, és eredeti csomagolásában van.
Március 7. vasárnap. budapest pestszentlőrinci piac.
erre a börzére gyere el, és a megfelelő alkatrészeket összesen 3-8ezer forint között megkapod attól függően, hogy kitől veszed. ennél többet ne adj érte. Sub-bee valóban csinál hasonlókat, garanciával, be is szereli valószínűleg. nem akarom rontani az üzletét, de a semmivel sem rosszabb gyári cuccot meg lehet kapni tutira olcsóbban is, viszont meg van az esély arra, hogy zsákbamacska. én 700ft-ért vettem jeladót. szar volt benne a hall-ic. ez volt itthon, megoldottam. 500ft-ért vettem gyújtóelektronikát. ennek a vezetékei voltak alaposan méretre szabva(amúgy jó volt).. megint csak nem volt gond, úgyis egyedi vezetékezést csináltam a motorra. a jeladót pozicionáló alaplemezt 100ft-ért turiztam(nehezen romló cucc) M7es imbuszfejű csavart muszáj szerezni, mert a megszakítós cucchoz tartozó hatlapfejű nem hozzá. ez drága volt, 200ft.
más meg nem kell hozzá.
műszaki érzék kérdése.. beállításához érdemes indikátor órát használni.. más nem kell. aztán a csavarokat menetrögzítővel érdemes lekenni. aztán onnantól nyugodtan le lehet tojni az egészet, időtlen időkig jó. sose kell állítgatni. gyújtást nem szabad rajtafelejteni, mert a végtranzisztor hamarabb le szokott égni, mint a gyújtótrafó.
Lényeg: 20000ft-ért ne vedd még akkor se ha zsír új, és eredeti csomagolásában van.
Március 7. vasárnap. budapest pestszentlőrinci piac.
erre a börzére gyere el, és a megfelelő alkatrészeket összesen 3-8ezer forint között megkapod attól függően, hogy kitől veszed. ennél többet ne adj érte. Sub-bee valóban csinál hasonlókat, garanciával, be is szereli valószínűleg. nem akarom rontani az üzletét, de a semmivel sem rosszabb gyári cuccot meg lehet kapni tutira olcsóbban is, viszont meg van az esély arra, hogy zsákbamacska. én 700ft-ért vettem jeladót. szar volt benne a hall-ic. ez volt itthon, megoldottam. 500ft-ért vettem gyújtóelektronikát. ennek a vezetékei voltak alaposan méretre szabva(amúgy jó volt).. megint csak nem volt gond, úgyis egyedi vezetékezést csináltam a motorra. a jeladót pozicionáló alaplemezt 100ft-ért turiztam(nehezen romló cucc) M7es imbuszfejű csavart muszáj szerezni, mert a megszakítós cucchoz tartozó hatlapfejű nem hozzá. ez drága volt, 200ft.
más meg nem kell hozzá.
műszaki érzék kérdése.. beállításához érdemes indikátor órát használni.. más nem kell. aztán a csavarokat menetrögzítővel érdemes lekenni. aztán onnantól nyugodtan le lehet tojni az egészet, időtlen időkig jó. sose kell állítgatni. gyújtást nem szabad rajtafelejteni, mert a végtranzisztor hamarabb le szokott égni, mint a gyújtótrafó.
Bokodi Áron- WARESZ
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Még jó hogy egyetlenegy darab tirisztor sincs az etz-kben
Tranzisztor esetleg akad Írj Sub-ee nak ő csinál fasza gyújtáselektronikákat, egyik haverom is most vett tőle és
http://sites.google.com/site/muellerelectronics
Tranzisztor esetleg akad Írj Sub-ee nak ő csinál fasza gyújtáselektronikákat, egyik haverom is most vett tőle és
http://sites.google.com/site/muellerelectronics
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
Az még mindig TIRISZTOR !
-
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
HELLÓ
A segítségeteket és a véleményeteket szeretném kérni. Tirisztoros gyújásra szeretném átszerelni a hagymányos gyújtású ETZ 250-esemet. Utána néztem a dolognak, de igen kevés információt találtam. Amit sikerült kiderítenem az az, hogy kell 1/jeladó, 1/jelfogó tartó, 1/jelfogó. Körülbelül 20.000Ft-ba kerülnek ezek az alkatrészek. És most jön a kérdésem: csak ennyi alkatrészre van szűkség, vagy még ezen felül kell beszereznem további alkatészeket? Milyen átalakításokat kell végeznem a motoron, hogy jól működjön majd az új rendszer? Házilag megoldható vagy tapasztalattal rendelkező ember segítsége szűkséges az átépítéshez.
Előre is köszönöm a válaszokat
A segítségeteket és a véleményeteket szeretném kérni. Tirisztoros gyújásra szeretném átszerelni a hagymányos gyújtású ETZ 250-esemet. Utána néztem a dolognak, de igen kevés információt találtam. Amit sikerült kiderítenem az az, hogy kell 1/jeladó, 1/jelfogó tartó, 1/jelfogó. Körülbelül 20.000Ft-ba kerülnek ezek az alkatrészek. És most jön a kérdésem: csak ennyi alkatrészre van szűkség, vagy még ezen felül kell beszereznem további alkatészeket? Milyen átalakításokat kell végeznem a motoron, hogy jól működjön majd az új rendszer? Házilag megoldható vagy tapasztalattal rendelkező ember segítsége szűkséges az átépítéshez.
Előre is köszönöm a válaszokat
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dárgo 2010.02.12. 11:58-kor.
Re: Elektronika
A vezetékes bicikli órák tökéletesen működnek, rádiósat sose tegyetek fel!
Re: Elektronika
a képen vasból lenne?nyakas írta:hali! en aluminiumbol keszitattem ,mert a vas azon a helyen rontja a magneses mezo kialakulasat!
nem tudom... de ha az akkor nem hogy "nem jó megoldás" hanem kifejezetten ROSSZ! a mégneses mezőt a vas jóformán teljesen agyonüti. és mint indukciós fűtőlap elkezd melegedni:P
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
az én generátor közdarab, és blokkmegmunkálásom is Zsakfos-éhoz hasonló. annyi különbséggel, hogy én a közdarab külső vastag élénél fogattam fel az egészet 3 csavarral. a blokkot nem vésővel szedtem ki, mint a német megoldásba, hanem CNC maróval. az eredmény olyan mint ami zsakfos képein látszik. igazából az ötletet tőle vettem, aztán a méricskélés már az én melóm volt. nem kis munka azért, akárhonnan is nézzük.
Bokodi Áron- WARESZ
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Zsakfos!
Köszi a leírást, én egyelőre nem tervezem az átalakítást, csak ]Zoli86 kérdésére feldobtam egy példát, gondolva arra, hogy lesz aki iparosabban megoldotta a generátor fölszerelését, és megosztja velünk.
Üdv:
P.
Köszi a leírást, én egyelőre nem tervezem az átalakítást, csak ]Zoli86 kérdésére feldobtam egy példát, gondolva arra, hogy lesz aki iparosabban megoldotta a generátor fölszerelését, és megosztja velünk.
Üdv:
P.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
MP1!
Az én /1-ben hasonlóképpen van megoldva.
Ami nekem nem tetszik a Német kolléga megoldásásban,hogy kézzel alakitja ki a közbetét felfekvő felületét.Ha megnézi az ember a blokkot akkor látható hogy azon a részen nincs megmunkálva gyárilag a felület.Szóval én amondó vagyok hogy géppel érdemes mindenképp kiszedni a felesleget.Gondolom azt próbálja bemutatni hogy megoldható a dolog blokkszétszedés nélkül és gépi forgácsolás nélkül.
Teljesen feleslegesnek tartom hogy 8 csavarral fogatja fel a közbetétet.Minek?Bőven elég 4 is.Ami pozitivum hogy nagyon klassz méretezéses rajzot készitett.Nálam ugy oldottam meg hogy leszedettem egészen a szimeringig,így nem 1-1,5 mm vastag lett a közbetét alja hanem 5mm.Nekem a közbetét van ugymond a rugós biztositógyűrű helyett a szimeringnél.Igy géppel kiszedve tökéletes felfekvő felület van.Innen az oldalamról leszedhetsz 4 képet.http://www.hevizms.extra.hu/download.php?view.16Ha esetleg kell még kép,vagy bármi segitség csak irj,most tudok bármit mérni mert szét van kapva a blokkom.
Van még egy megoldás ezen kivűl,mégpedig a hegesztéses.Olyankor csak egy gyűrűt kell esztergáltatni,amit 2-3 bordához hegesztenek.Erről a Mester tudna bővebben nyilatkozni,mert én is nála láttam.A módszer egyszerűbb,de legalább olyan hatásos.
Ja még annyit hogy nekem is aluminiumból van a közbetét.Több szempontból is abból érdemes csináltatni.
Az én /1-ben hasonlóképpen van megoldva.
Ami nekem nem tetszik a Német kolléga megoldásásban,hogy kézzel alakitja ki a közbetét felfekvő felületét.Ha megnézi az ember a blokkot akkor látható hogy azon a részen nincs megmunkálva gyárilag a felület.Szóval én amondó vagyok hogy géppel érdemes mindenképp kiszedni a felesleget.Gondolom azt próbálja bemutatni hogy megoldható a dolog blokkszétszedés nélkül és gépi forgácsolás nélkül.
Teljesen feleslegesnek tartom hogy 8 csavarral fogatja fel a közbetétet.Minek?Bőven elég 4 is.Ami pozitivum hogy nagyon klassz méretezéses rajzot készitett.Nálam ugy oldottam meg hogy leszedettem egészen a szimeringig,így nem 1-1,5 mm vastag lett a közbetét alja hanem 5mm.Nekem a közbetét van ugymond a rugós biztositógyűrű helyett a szimeringnél.Igy géppel kiszedve tökéletes felfekvő felület van.Innen az oldalamról leszedhetsz 4 képet.http://www.hevizms.extra.hu/download.php?view.16Ha esetleg kell még kép,vagy bármi segitség csak irj,most tudok bármit mérni mert szét van kapva a blokkom.
Van még egy megoldás ezen kivűl,mégpedig a hegesztéses.Olyankor csak egy gyűrűt kell esztergáltatni,amit 2-3 bordához hegesztenek.Erről a Mester tudna bővebben nyilatkozni,mert én is nála láttam.A módszer egyszerűbb,de legalább olyan hatásos.
Ja még annyit hogy nekem is aluminiumból van a közbetét.Több szempontból is abból érdemes csináltatni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
bladzser, vezetékes óránál nem csinál ilyet. Nálam. (Cateye, vagy milyen márkájú van nekem)
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
hali! en aluminiumbol keszitattem ,mert a vas azon a helyen rontja a magneses mezo kialakulasat!
A viz szalad, a kő marad!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
A honlap címe így helyes: .http://www.mz.cx/technik/adapterring/
Ez pedig a kezdőlap: http://www.mz.cx/
Ez pedig a kezdőlap: http://www.mz.cx/
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Sziasztok!
TS 250/1 generátorosra átalakításáról találtam néhány képet egy német lapon. (www.mz.cx/technik/)
Aki már csinált ilyet, nyugodtan minősítse a megoldást és a kivitelezést (gondolom kimarni, vagy esztergálni szebb lenne), és esetleg tegye közkinccsé a saját -szebb, iparosabb- megoldását.
Üdv:
P.
TS 250/1 generátorosra átalakításáról találtam néhány képet egy német lapon. (www.mz.cx/technik/)
Aki már csinált ilyet, nyugodtan minősítse a megoldást és a kivitelezést (gondolom kimarni, vagy esztergálni szebb lenne), és esetleg tegye közkinccsé a saját -szebb, iparosabb- megoldását.
Üdv:
P.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Igen.Elfér.Zoli86 írta:Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 250/1-es motornál belefér az oldaldeknibe egy 12V-os generátor?
Szeretném átalakítani 12V-ra.
Köszi!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Próbálj meg egy zavarszűrős gyertyapipát szerezni. Az általában megoldja az ilyen zavarokat. Bár szerintem akkor se lesz tökéletes. Ráadásul a zavarszűrős pipák gyakran zárlatosak lesznek. Szerintem inkább egy vezetékes órára cseréld re.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
baloldalra van szerelve mind a két kütyü... más valakinek még ötlet
Vagy neked még vmi tipp/elgondolás?
Vagy neked még vmi tipp/elgondolás?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Szerintem a generátorral ellentétes (azaz a bal) oldalra szereld mind az órát, mind a jeladót.bladzser írta:Ide írom a gondom mert jórészt elektronika.
Szóval adott esetemben egy biciklis kilóméteróra. Vezeték nélküli.
Az óra a kormány ra van erősítve, a jeladó a elsővillára.
Az a helyzet hogy a technika addig szépen, és jól működik, amíg fel nem kapcsolom a lámpát... Ha felkapcsolom, kiakad az óra és 99.9-et mutat...
Gondolom, sőt biztos hogy bezavar neki a motor töltése. Amíg nem volt töltésem és fel volt kapcsolva a lámpám nem jelentkezett a hiba.
Na szóval, arra gondolok, hogy ez a vezetéknélküli cucc egy nagy rakás f*s pedig elég drágán vettem, de ebbe a mociba nem használható.
Mongyuk ha veszek egy vezetékes kilóméterórát, akkor ugyanez a hiba elő fog-e jönni?
Valaki akinek ilyen biciklikilóméterórás megoldása van légyszíves segítsen.
Köszi előre is!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég