A pirossal jelölt helyeken fekszik fel a generátor?Annyit kellett csak kiszedni?
Nagyon komoly.


Esetleg azt nem tudnád megmondani hogy mennyi mm a mélysége a kiszedésnek?
Nekem nagyon tetszik a megoldás.tibi84 írta:Sziasztok!
Megosztanám veletek az én verziómat a "generátort a TS-re "feladatra. Célom volt hogy minél kevesebb anyagot távolítsak el a blokkból. Ezért egy egyszerű módszert választottam. Első próbafelhelyezéskor gondosan megmértem a szénkefék, és a kommutátor gyűrűk közti tengelyirányú távolságot. Ezután CNC gépen megmartam a generátor öntvény háza részére a felfekvő felületet. 4 db alátámasztás adódott, egyformán, egymással 90 fokos szögeket bezárva. Az állórész tekercseinek férőhelyet martam az öntvénybe, ezután jól passzolt a generátor a helyére. Két átmenő M6 csavarral fogattam le a blokk nyúlványát keresztül fúrva. Az egyik felső, rövid blokk-összefogató csavart kicseréltem egy általam esztergált hatszög anyagra, ami a menetes oldalával helyettesíti azt. A nyersen megmaradt másik oldalába pedig szereléskor fúrtam M5 menetet. Ez a generátor harmadik rögzítési pontja.
Két éve használom így a motort, azóta az elektromos hibái majdnem teljesen megszűntek. Megérte átalakítani. Véleményeiteket, észrevételeiteket szívesen veszem.
Üdv Mindenkinek!
Tibi
Köszi a segítségét. Bocsi, hogy eddig még nem köszöntem meg, csak nem sikerült gép közelbe jutnom.MP1 írta:Zsakfos!
Köszi a leírást, én egyelőre nem tervezem az átalakítást, csak ]Zoli86 kérdésére feldobtam egy példát, gondolva arra, hogy lesz aki iparosabban megoldotta a generátor fölszerelését, és megosztja velünk.
Üdv:
P.
Igen, de arra figyelj, hogy ne legyen túlmerülve az akku, mert a generátor maximum 15 Ampert bír, ami gyorsan össze tud jönni (egyszerűség kedvéért, kerekítve: 50W tompított, 5W hátsó, 20W féklámpa, 2*20W irányjelző, 10W műszerfal világítás) 130W/12V ~ 11Arevlimit írta: Akkor jól gondolom, hogy semmi problémát nem okozna ha mondjuk autó akksijáról indítanám az ETZ-t bikázva?
Akkor jól gondolom, hogy semmi problémát nem okozna ha mondjuk autó akksijáról indítanám az ETZ-t bikázva?kiszsebi írta:Igen, Bambi, teljesen igazad van, ezt én is így gondolom, valóban jobb a nagyobb kapacitású akku minden esetben, de mint írtam is, ideális esetben azonos az élettartamuk.bambi írta:Ez igaz,de vegyük azt hogy azt,hogy az ólom oxid levállás kisebb kapacitású aksinál töltésproblémáknál ,vagy egyébb kissebb zárlatnál hamarabb képződik,és mivel hogy az mz motoroknál ilyen ídős korban elég nagy a valószínűsége,ezért ajánlják a nagyobb aksit.Nem beszélve arról,ha tényleg elmegy egy töltés,akkor egy nagyobb aksival általában simán haza lehet menni az ország bármely pontjáról.(kivéve éjszaka).Én ezért is ajánlom a nagyobb aksit.
Tehát: javaslom én is a nagyobb akkut, amekkora csak belefér. Nekem is volt már problémám a töltéssel, úgy tudtam hazajutni, hogy a hátsó ülésre 44 Ah-s kocsiakkut kötöttem.(ezt sikerült szereznem)
Kibírta a 170 km-t...
Igen, Bambi, teljesen igazad van, ezt én is így gondolom, valóban jobb a nagyobb kapacitású akku minden esetben, de mint írtam is, ideális esetben azonos az élettartamuk.bambi írta:Ez igaz,de vegyük azt hogy azt,hogy az ólom oxid levállás kisebb kapacitású aksinál töltésproblémáknál ,vagy egyébb kissebb zárlatnál hamarabb képződik,és mivel hogy az mz motoroknál ilyen ídős korban elég nagy a valószínűsége,ezért ajánlják a nagyobb aksit.Nem beszélve arról,ha tényleg elmegy egy töltés,akkor egy nagyobb aksival általában simán haza lehet menni az ország bármely pontjáról.(kivéve éjszaka).Én ezért is ajánlom a nagyobb aksit.
Ez igaz,de vegyük azt hogy azt,hogy az ólom oxid levállás kisebb kapacitású aksinál töltésproblémáknál ,vagy egyébb kissebb zárlatnál hamarabb képződik,és mivel hogy az mz motoroknál ilyen ídős korban elég nagy a valószínűsége,ezért ajánlják a nagyobb aksit.Nem beszélve arról,ha tényleg elmegy egy töltés,akkor egy nagyobb aksival általában simán haza lehet menni az ország bármely pontjáról.(kivéve éjszaka).Én ezért is ajánlom a nagyobb aksit.kiszsebi írta:Az akkumulátor élettartamát nem csak a kapacitása határozza meg. Tegyük fel, hogy azonos körülmények között, az előírásoknak megfelelően használunk egy kisebb és egy nagyobb akkut két motoron. Koránt sem biztos, hogy a kisebb előbb tönkremegy, hiszen az akku jóformán csak az induláskor és úgy 1500-as fordulatig - a gerjesztőáram létrehozására - kell. Ezen fordulatszám fölött az akku ki is köthető, már nincs rá szükség.waresz írta:van egy fajta szabvány motoraksi, ami pont befér, és ez 12Ah. szerintem minél nagyobb, annál jobb, hosszabb életűvé válik.
A savas ólom akku tönkremenetelét leggyakrabban a fenékzárlat okozza, mivel a túlmerített akkut töltéskor óriási sokk éri, az ólomlemezek "hirtelen" meghajolnak és a köztük lévő ólomoxid paszta lehullik a cella aljára. Egyébként ez a paszta normális használat közben is elvándorol az akku aljára. Szóval, ez okozza a kapacitásvesztést. Ettől megy tönkre az akku.
És hogy magamnak is ellentmondjak (skizofrén lennék?): azért gondolják sokan, hogy a nagyobb akku tovább bírja (élettartamban), mert azt a kicsi gerjesztőáramot, amire a generátor működéséhez szükség van, mégy egy 9V-os elem is tudja. Tehát a sz@ródó nagy kapacitású akku még akkor is ad némi szuflát, mikor a kisebb már teljesen meghalt.
Az akkumulátor élettartamát nem csak a kapacitása határozza meg. Tegyük fel, hogy azonos körülmények között, az előírásoknak megfelelően használunk egy kisebb és egy nagyobb akkut két motoron. Koránt sem biztos, hogy a kisebb előbb tönkremegy, hiszen az akku jóformán csak az induláskor és úgy 1500-as fordulatig - a gerjesztőáram létrehozására - kell. Ezen fordulatszám fölött az akku ki is köthető, már nincs rá szükség.waresz írta:van egy fajta szabvány motoraksi, ami pont befér, és ez 12Ah. szerintem minél nagyobb, annál jobb, hosszabb életűvé válik.
Én úgy tudom, hogy 140x80x140-es akksi simán belemegy, nekem 9Ah-ás Unibat van benne, néhány milliméterrel kisebb, mint a közölt méretek.KrisszETZ251 írta:Hali!
Meg tudjátok nekem mondani az ETZ 251 gyári akkumulátorának a méreteit?
Köszi
Ugye! Nem normálisak, ennyi pénzért gyújtást eladni. E-bayen is vannak igen kemény árak.zsakfos írta:Na kiváncsi is lennék hogy mennyit adnak el belőle egy évben.Vagy mondjuk 5 év alatt mennyit nyomtak el.sub-ee írta: Szia
A gyári új elektronikus gyújtás is 30000Ft a boltban.
Üdv.:Sub-ee
Szerintem nem kell nagy jóstehetség hozzá hogy mekkora "hatalamas" számról lehet szó.
Na kiváncsi is lennék hogy mennyit adnak el belőle egy évben.Vagy mondjuk 5 év alatt mennyit nyomtak el.sub-ee írta: Szia
A gyári új elektronikus gyújtás is 30000Ft a boltban.
Üdv.:Sub-ee
Na akkor egyről beszélünkwaresz írta:ZSakfos, Sub-bee!
én írtam is, hogy "hülyétől" vettem a cuccokat potom pénzért. sőt, még genyó is voltam mert rábeszéltem őket, hogy biztosan szarok, javításra szorulnak. komplett rendszert eladótól függően 3-8ezer ft között lehet találni. ki mennyire tartja értékesnek, vagy mennyire tájékozott ezügyben. van olyan állat aki zsír új generátort forgórésszel, komplett gyújtással 30000ft-ért akar adni. és a szemed láttára b@ssza odébb a tekercselésén nyugvó állórésztáhh... valószínűleg nem menetzárlatos... nála lehet kapni pl TS-250 dinamódeklit 10000ért, használtat, csúnyát, amin végiglépked mikor ki van pakolva a sok cucc közé.
Sziawaresz írta:ZSakfos, Sub-bee!
én írtam is, hogy "hülyétől" vettem a cuccokat potom pénzért. sőt, még genyó is voltam mert rábeszéltem őket, hogy biztosan szarok, javításra szorulnak. komplett rendszert eladótól függően 3-8ezer ft között lehet találni. ki mennyire tartja értékesnek, vagy mennyire tájékozott ezügyben. van olyan állat aki zsír új generátort forgórésszel, komplett gyújtással 30000ft-ért akar adni. és a szemed láttára b@ssza odébb a tekercselésén nyugvó állórésztáhh... valószínűleg nem menetzárlatos... nála lehet kapni pl TS-250 dinamódeklit 10000ért, használtat, csúnyát, amin végiglépked mikor ki van pakolva a sok cucc közé.
waresz írta:most éppen erről dumáltunk, de elmondom: ha nincs rajta felejtve hosszú időre a gyújtás álló motornál, és nem tölt túl a generátor, akkor örök életű. az egyik probléma ésszel kontrollálható, a másik meg egy elektronikus feszültségszabályzóval.pekbalazs írta:Üdv mindenkinek!
Tavasszal szeretném feltenni a Ts 250/1-re az ETZ gyári tranzisztoros elektronikus gyújtását.
A kérdésem az lenne hogy mennyire megbízható ez a rendszer? Azt hallottam, hogy az elektronika az, ami megadhatja magát. A jeladó (is) tönkremehet vagy csak az elektronika?
Melyek a gyakoribb meghibásodások ennél a rendszernél?
generátorral együt rakod fel, vagy a dinamóra akarod feltenni? az utóbbihoz átalakítás szükséges. az elektronikát is át kell alakítani, vagy másikat kell csinálni.
most éppen erről dumáltunk, de elmondom: ha nincs rajta felejtve hosszú időre a gyújtás álló motornál, és nem tölt túl a generátor, akkor örök életű. az egyik probléma ésszel kontrollálható, a másik meg egy elektronikus feszültségszabályzóval.pekbalazs írta:Üdv mindenkinek!
Tavasszal szeretném feltenni a Ts 250/1-re az ETZ gyári tranzisztoros elektronikus gyújtását.
A kérdésem az lenne hogy mennyire megbízható ez a rendszer? Azt hallottam, hogy az elektronika az, ami megadhatja magát. A jeladó (is) tönkremehet vagy csak az elektronika?
Melyek a gyakoribb meghibásodások ennél a rendszernél?
zsakfos írta:Főleg most amikor nem is megy![]()
Befagyott a kikötőbe mint annak a rendje.
Gergő bácsi milyen a készülék?Hazataláltál vele?
nfefe írta:Én az elírását akartam javítani, nem a gyújtás fajtát!sub-ee írta: Nem tirisztor! Tévedés! Ez egy tranzisztoros Hall jeladós gyújtáselektronika.
Üdv.:Sub-ee
Hogy nem tiLisztor hanem TiRisztor
akos02 írta: Az egyik kérdésem az lenne, hogy a beletört égőt hogy lehet kiszedni? A másik, hogy az óratartó gumikat hogy kell leszedni? Valami technikát írjatok pls, mert nekem nem jött össze. Köszönöm a segítséget!!
Én az elírását akartam javítani, nem a gyújtás fajtát!sub-ee írta:Nem tirisztor! Tévedés! Ez egy tranzisztoros Hall jeladós gyújtáselektronika.nfefe írta:
Üdv.:Sub-ee
Azt hiszem te gyújtásprobléma miatt nem fogsz sosem az út szélén éjszakáznizsakfos írta:Persze hogy megszakitós volt hisz ez egy /1!Devil írta:akkor gondolom elotte megszakitos volt a motor es az egyik fele a megszakiton a méasik meg a trafon volt, csak mikor beraktak a jelados gyujtast nem huztak ki a vezeteket hanem bennemaradt, merthat barmikor joljohet ha vissza kell alakitani
Az Etz generátor és a Trabi gyujtás már általam került bele.Nem bennemaradt a vezeték,hanem a vezetékelésnél direkt lett betéve 1-el több vezeték pontosan azért hogy megszakitósra lehessen pár perc alatt(akár az út szélén is)alakitani.Nekem van a motorban egy kis zacsiban megszakitó,bütyök,kondi.Még nem volt rá szükség,meg szerintem nem is lesz,de biztos ami biztos alapon sosem árt ha több lehetősége is van az embernek.
Nem tirisztor! Tévedés! Ez egy tranzisztoros Hall jeladós gyújtáselektronika.nfefe írta:Az még mindig TIRISZTOR !
De csak a komp után úszva!bambi írta:Szerintem van esélye egy feláras Balatoni kompozásra iszsakfos írta: Ezt:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Szerintem van esélye egy feláras Balatoni kompozásra iszsakfos írta:Ezt:Devil írta:akkor meg van fejtve! mit nyertem?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ezt:Devil írta:akkor meg van fejtve! mit nyertem?
Persze hogy megszakitós volt hisz ez egy /1!Devil írta:akkor gondolom elotte megszakitos volt a motor es az egyik fele a megszakiton a méasik meg a trafon volt, csak mikor beraktak a jelados gyujtast nem huztak ki a vezeteket hanem bennemaradt, merthat barmikor joljohet ha vissza kell alakitani
A másik fele nincs be illetve lekötve sehova.Csak ugy van a levegőben mint ez a fele.
Természetesen.jarumasz írta:zsakfos!
Ezt majd egyszer lemeózhatom?
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég