Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Jobban szemügyre vettem a képet.
A pirossal jelölt helyeken fekszik fel a generátor?Annyit kellett csak kiszedni?
Nagyon komoly. :D
Kép

Esetleg azt nem tudnád megmondani hogy mennyi mm a mélysége a kiszedésnek?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tibi84 írta:Sziasztok!
Megosztanám veletek az én verziómat a "generátort a TS-re " :lol: feladatra. Célom volt hogy minél kevesebb anyagot távolítsak el a blokkból. Ezért egy egyszerű módszert választottam. Első próbafelhelyezéskor gondosan megmértem a szénkefék, és a kommutátor gyűrűk közti tengelyirányú távolságot. Ezután CNC gépen megmartam a generátor öntvény háza részére a felfekvő felületet. 4 db alátámasztás adódott, egyformán, egymással 90 fokos szögeket bezárva. Az állórész tekercseinek férőhelyet martam az öntvénybe, ezután jól passzolt a generátor a helyére. Két átmenő M6 csavarral fogattam le a blokk nyúlványát keresztül fúrva. Az egyik felső, rövid blokk-összefogató csavart kicseréltem egy általam esztergált hatszög anyagra, ami a menetes oldalával helyettesíti azt. A nyersen megmaradt másik oldalába pedig szereléskor fúrtam M5 menetet. Ez a generátor harmadik rögzítési pontja.
Két éve használom így a motort, azóta az elektromos hibái majdnem teljesen megszűntek. Megérte átalakítani. Véleményeiteket, észrevételeiteket szívesen veszem.

Üdv Mindenkinek!

Tibi

Kép

Kép
Nekem nagyon tetszik a megoldás. :smt023
Nem kell külön közbetét.Frankó.
Nagy szerencse hogy pont azon a köriven van a blokkösszehúzó csavar,mint a generátor lefogatója.
Szuper! :D :D :D
Én nem nagyon látom a kimaratást a blokkból.Nincs még képed róla?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

Sziasztok!
Megosztanám veletek az én verziómat a "generátort a TS-re " :lol: feladatra. Célom volt hogy minél kevesebb anyagot távolítsak el a blokkból. Ezért egy egyszerű módszert választottam. Első próbafelhelyezéskor gondosan megmértem a szénkefék, és a kommutátor gyűrűk közti tengelyirányú távolságot. Ezután CNC gépen megmartam a generátor öntvény háza részére a felfekvő felületet. 4 db alátámasztás adódott, egyformán, egymással 90 fokos szögeket bezárva. Az állórész tekercseinek férőhelyet martam az öntvénybe, ezután jól passzolt a generátor a helyére. Két átmenő M6 csavarral fogattam le a blokk nyúlványát keresztül fúrva. Az egyik felső, rövid blokk-összefogató csavart kicseréltem egy általam esztergált hatszög anyagra, ami a menetes oldalával helyettesíti azt. A nyersen megmaradt másik oldalába pedig szereléskor fúrtam M5 menetet. Ez a generátor harmadik rögzítési pontja.
Két éve használom így a motort, azóta az elektromos hibái majdnem teljesen megszűntek. Megérte átalakítani. Véleményeiteket, észrevételeiteket szívesen veszem.

Üdv Mindenkinek!

Tibi

Kép

Kép
Avatar
Zoli86
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2010.02.10. 13:17
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Pest-megye, Dunakeszi

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Zoli86 »

MP1 írta:Zsakfos!

Köszi a leírást, én egyelőre nem tervezem az átalakítást, csak ]Zoli86 kérdésére feldobtam egy példát, gondolva arra, hogy lesz aki iparosabban megoldotta a generátor fölszerelését, és megosztja velünk.

Üdv:
P.
Köszi a segítségét. Bocsi, hogy eddig még nem köszöntem meg, csak nem sikerült gép közelbe jutnom.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Sziastok!
150-es tzmben kicseréltem a megszakítót és azóta melegszik a motor,kb2km után mintha ragadni kezdene a motor!A gyujtást szakirodalmi adatok alapján állítottam be,elméletileg jól.Azért elméletileg mert mostmár nem tudom mire gondoljak hogy mi lehet a hiba.20 év alatt párszor kellett gyujtász állítanom és akkor minden oké volt.Arra kérlek benneteket segítsetek megoldani a hiba okát!
Köszönöm a segítségeteket előre is
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

revlimit írta: Akkor jól gondolom, hogy semmi problémát nem okozna ha mondjuk autó akksijáról indítanám az ETZ-t bikázva?
Igen, de arra figyelj, hogy ne legyen túlmerülve az akku, mert a generátor maximum 15 Ampert bír, ami gyorsan össze tud jönni (egyszerűség kedvéért, kerekítve: 50W tompított, 5W hátsó, 20W féklámpa, 2*20W irányjelző, 10W műszerfal világítás) 130W/12V ~ 11A
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit »

kiszsebi írta:
bambi írta:Ez igaz,de vegyük azt hogy azt,hogy az ólom oxid levállás kisebb kapacitású aksinál töltésproblémáknál ,vagy egyébb kissebb zárlatnál hamarabb képződik,és mivel hogy az mz motoroknál ilyen ídős korban elég nagy a valószínűsége,ezért ajánlják a nagyobb aksit.Nem beszélve arról,ha tényleg elmegy egy töltés,akkor egy nagyobb aksival általában simán haza lehet menni az ország bármely pontjáról.(kivéve éjszaka).Én ezért is ajánlom a nagyobb aksit. :)
Igen, Bambi, teljesen igazad van, ezt én is így gondolom, valóban jobb a nagyobb kapacitású akku minden esetben, de mint írtam is, ideális esetben azonos az élettartamuk.
Tehát: javaslom én is a nagyobb akkut, amekkora csak belefér. Nekem is volt már problémám a töltéssel, úgy tudtam hazajutni, hogy a hátsó ülésre 44 Ah-s kocsiakkut kötöttem. :( (ezt sikerült szereznem)
Kibírta a 170 km-t...
Akkor jól gondolom, hogy semmi problémát nem okozna ha mondjuk autó akksijáról indítanám az ETZ-t bikázva?
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

bambi írta:Ez igaz,de vegyük azt hogy azt,hogy az ólom oxid levállás kisebb kapacitású aksinál töltésproblémáknál ,vagy egyébb kissebb zárlatnál hamarabb képződik,és mivel hogy az mz motoroknál ilyen ídős korban elég nagy a valószínűsége,ezért ajánlják a nagyobb aksit.Nem beszélve arról,ha tényleg elmegy egy töltés,akkor egy nagyobb aksival általában simán haza lehet menni az ország bármely pontjáról.(kivéve éjszaka).Én ezért is ajánlom a nagyobb aksit. :)
Igen, Bambi, teljesen igazad van, ezt én is így gondolom, valóban jobb a nagyobb kapacitású akku minden esetben, de mint írtam is, ideális esetben azonos az élettartamuk.
Tehát: javaslom én is a nagyobb akkut, amekkora csak belefér. Nekem is volt már problémám a töltéssel, úgy tudtam hazajutni, hogy a hátsó ülésre 44 Ah-s kocsiakkut kötöttem. :( (ezt sikerült szereznem)
Kibírta a 170 km-t...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

kiszsebi írta:
waresz írta:van egy fajta szabvány motoraksi, ami pont befér, és ez 12Ah. szerintem minél nagyobb, annál jobb, hosszabb életűvé válik.
Az akkumulátor élettartamát nem csak a kapacitása határozza meg. Tegyük fel, hogy azonos körülmények között, az előírásoknak megfelelően használunk egy kisebb és egy nagyobb akkut két motoron. Koránt sem biztos, hogy a kisebb előbb tönkremegy, hiszen az akku jóformán csak az induláskor és úgy 1500-as fordulatig - a gerjesztőáram létrehozására - kell. Ezen fordulatszám fölött az akku ki is köthető, már nincs rá szükség.
A savas ólom akku tönkremenetelét leggyakrabban a fenékzárlat okozza, mivel a túlmerített akkut töltéskor óriási sokk éri, az ólomlemezek "hirtelen" meghajolnak és a köztük lévő ólomoxid paszta lehullik a cella aljára. Egyébként ez a paszta normális használat közben is elvándorol az akku aljára. Szóval, ez okozza a kapacitásvesztést. Ettől megy tönkre az akku.
És hogy magamnak is ellentmondjak (skizofrén lennék?): azért gondolják sokan, hogy a nagyobb akku tovább bírja (élettartamban), mert azt a kicsi gerjesztőáramot, amire a generátor működéséhez szükség van, mégy egy 9V-os elem is tudja. Tehát a sz@ródó nagy kapacitású akku még akkor is ad némi szuflát, mikor a kisebb már teljesen meghalt.
Ez igaz,de vegyük azt hogy azt,hogy az ólom oxid levállás kisebb kapacitású aksinál töltésproblémáknál ,vagy egyébb kissebb zárlatnál hamarabb képződik,és mivel hogy az mz motoroknál ilyen ídős korban elég nagy a valószínűsége,ezért ajánlják a nagyobb aksit.Nem beszélve arról,ha tényleg elmegy egy töltés,akkor egy nagyobb aksival általában simán haza lehet menni az ország bármely pontjáról.(kivéve éjszaka).Én ezért is ajánlom a nagyobb aksit. :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

waresz írta:van egy fajta szabvány motoraksi, ami pont befér, és ez 12Ah. szerintem minél nagyobb, annál jobb, hosszabb életűvé válik.
Az akkumulátor élettartamát nem csak a kapacitása határozza meg. Tegyük fel, hogy azonos körülmények között, az előírásoknak megfelelően használunk egy kisebb és egy nagyobb akkut két motoron. Koránt sem biztos, hogy a kisebb előbb tönkremegy, hiszen az akku jóformán csak az induláskor és úgy 1500-as fordulatig - a gerjesztőáram létrehozására - kell. Ezen fordulatszám fölött az akku ki is köthető, már nincs rá szükség.
A savas ólom akku tönkremenetelét leggyakrabban a fenékzárlat okozza, mivel a túlmerített akkut töltéskor óriási sokk éri, az ólomlemezek "hirtelen" meghajolnak és a köztük lévő ólomoxid paszta lehullik a cella aljára. Egyébként ez a paszta normális használat közben is elvándorol az akku aljára. Szóval, ez okozza a kapacitásvesztést. Ettől megy tönkre az akku.
És hogy magamnak is ellentmondjak (skizofrén lennék?): azért gondolják sokan, hogy a nagyobb akku tovább bírja (élettartamban), mert azt a kicsi gerjesztőáramot, amire a generátor működéséhez szükség van, mégy egy 9V-os elem is tudja. Tehát a sz@ródó nagy kapacitású akku még akkor is ad némi szuflát, mikor a kisebb már teljesen meghalt.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata megszakító kalapács által vezérelt elektronikus gyújtásról? Legfőképpen megbízhatóság és élettartam szempontjából érdekelne. Olvastam Sub-ee cikkét és szeretnék építeni egy ilyet. Ha valaki rendelkezik ilyen gyújtással, és és a tapasztalatait megosztaná velem, azt nagyon megköszönném.
Üdv.

Tibi
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Azért írtam a 9Ah-sat, mert ennél még éppen elfér a szerszám fölötte. Belemegy nagyobb is persze. Azthiszem kb 150*90 az akksitartó.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

van egy fajta szabvány motoraksi, ami pont befér, és ez 12Ah. szerintem minél nagyobb, annál jobb, hosszabb életűvé válik.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

KrisszETZ251 írta:Hali!

Meg tudjátok nekem mondani az ETZ 251 gyári akkumulátorának a méreteit?

Köszi
Én úgy tudom, hogy 140x80x140-es akksi simán belemegy, nekem 9Ah-ás Unibat van benne, néhány milliméterrel kisebb, mint a közölt méretek.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

Hali!

Egy kis információra lenne szűkségem, ebben kérném a segítségeteket. Motorkerékpár vizsgáztatásnál problémát jelentene az, ha az indexeket és a hátsó lámpát LED-esre cserélem? Nem vágnak ki a vizsgáról a LED-es cuccal?


Előre is köszönöm a hozzászólásokat
:D
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Hali!

Meg tudjátok nekem mondani az ETZ 251 gyári akkumulátorának a méreteit?

Köszi
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zsakfos írta:
sub-ee írta: Szia

A gyári új elektronikus gyújtás is 30000Ft a boltban.

Üdv.:Sub-ee
Na kiváncsi is lennék hogy mennyit adnak el belőle egy évben.Vagy mondjuk 5 év alatt mennyit nyomtak el.
Szerintem nem kell nagy jóstehetség hozzá hogy mekkora "hatalamas" számról lehet szó. :D
Ugye! Nem normálisak, ennyi pénzért gyújtást eladni. E-bayen is vannak igen kemény árak.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sub-ee írta: Szia

A gyári új elektronikus gyújtás is 30000Ft a boltban.

Üdv.:Sub-ee
Na kiváncsi is lennék hogy mennyit adnak el belőle egy évben.Vagy mondjuk 5 év alatt mennyit nyomtak el.
Szerintem nem kell nagy jóstehetség hozzá hogy mekkora "hatalamas" számról lehet szó. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

waresz írta:ZSakfos, Sub-bee!

én írtam is, hogy "hülyétől" vettem a cuccokat potom pénzért. sőt, még genyó is voltam mert rábeszéltem őket, hogy biztosan szarok, javításra szorulnak. komplett rendszert eladótól függően 3-8ezer ft között lehet találni. ki mennyire tartja értékesnek, vagy mennyire tájékozott ezügyben. van olyan állat aki zsír új generátort forgórésszel, komplett gyújtással 30000ft-ért akar adni. és a szemed láttára b@ssza odébb a tekercselésén nyugvó állórészt :D áhh... valószínűleg nem menetzárlatos... nála lehet kapni pl TS-250 dinamódeklit 10000ért, használtat, csúnyát, amin végiglépked mikor ki van pakolva a sok cucc közé.
Na akkor egyről beszélünk :D
Én nem vontam kétségbe hogy annyiért nem lehet kifogni,de nagy szerencse kell hozzá.
Azért az én tapasztalatom az hogy börzére kijáró eladók nagy része sem hülye.Tudják minek mennyi az értéke.Azért is írtam hogy aki ilyet akar venni az készüljön fel 5-6-7-8000 ft-os árra a komplett Etz gyujtáshoz.
Na meg számit az is hogy mennyire sürgős.
Most meséljem el hogy amikor én akartam a /1-re elektronikus gyujtást,akkor sehogy nem jutottam hozzá Etz gyujtáshoz,viszont volt egy Trabi gyujtás amit végül vettem kompletten 6000 ft-ért.Sürgősen kellett ugyhogy nem tudtam kivárni mig lesz egy jobb dolog.Mondjuk azóta sem bánom,mert jól szuperál.
Aztán a tavalyi Polgárdi börzén vettem egy ugyanilyen komplett Trabi gyulát 2000 ft-ért(azóta lepróbálva,működőképes).Nem birtam otthagyni.
Sőt még dobott hozzá a srác 2db trafót is,mondjuk azt nem tudom használni mert nagyok és ruszkik(fogalmam sincs mibe jók),de egyébként azok is működnek.
Szóval kikell fogni.
Ismerem azt a fajtát is aki tényleg horror áron kinálja a portékáját és vérig van sértve ha közlöd vele hogy azért ez nem egy reális ár a piacot nézve.Az ilyenre ott rohad rá a cucca.Egyébként érdemes megnézni a Vaterát.Tele van ilyen elszállt árakkal.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2010.02.14. 13:33-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

waresz írta:ZSakfos, Sub-bee!

én írtam is, hogy "hülyétől" vettem a cuccokat potom pénzért. sőt, még genyó is voltam mert rábeszéltem őket, hogy biztosan szarok, javításra szorulnak. komplett rendszert eladótól függően 3-8ezer ft között lehet találni. ki mennyire tartja értékesnek, vagy mennyire tájékozott ezügyben. van olyan állat aki zsír új generátort forgórésszel, komplett gyújtással 30000ft-ért akar adni. és a szemed láttára b@ssza odébb a tekercselésén nyugvó állórészt :D áhh... valószínűleg nem menetzárlatos... nála lehet kapni pl TS-250 dinamódeklit 10000ért, használtat, csúnyát, amin végiglépked mikor ki van pakolva a sok cucc közé.
Szia

A gyári új elektronikus gyújtás is 30000Ft a boltban.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
pekbalazs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pekbalazs »

Hello!
Köszi a választ!
Az Etz generátor már fenn van 2 éve megszakítós gyújtással. Jelenleg fekete dobozos fesszabályzó van rajta, de szeretném majd lecserélni Sub-ee-féle elektronikusra.
Már beszereztem két komplett gyári ETZ elektronikus gyújtás rendszert, az egyiket felteszem, a másik tartaléknak lesz. Tavaszra még terveben vannak a LEDes indexek és a LEDes hátsó lámpa.
Üdv!

waresz írta:
pekbalazs írta:Üdv mindenkinek!
Tavasszal szeretném feltenni a Ts 250/1-re az ETZ gyári tranzisztoros elektronikus gyújtását.
A kérdésem az lenne hogy mennyire megbízható ez a rendszer? Azt hallottam, hogy az elektronika az, ami megadhatja magát. A jeladó (is) tönkremehet vagy csak az elektronika?
Melyek a gyakoribb meghibásodások ennél a rendszernél?
most éppen erről dumáltunk, de elmondom: ha nincs rajta felejtve hosszú időre a gyújtás álló motornál, és nem tölt túl a generátor, akkor örök életű. az egyik probléma ésszel kontrollálható, a másik meg egy elektronikus feszültségszabályzóval.

generátorral együt rakod fel, vagy a dinamóra akarod feltenni? az utóbbihoz átalakítás szükséges. az elektronikát is át kell alakítani, vagy másikat kell csinálni.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

ZSakfos, Sub-bee!

én írtam is, hogy "hülyétől" vettem a cuccokat potom pénzért. sőt, még genyó is voltam mert rábeszéltem őket, hogy biztosan szarok, javításra szorulnak. komplett rendszert eladótól függően 3-8ezer ft között lehet találni. ki mennyire tartja értékesnek, vagy mennyire tájékozott ezügyben. van olyan állat aki zsír új generátort forgórésszel, komplett gyújtással 30000ft-ért akar adni. és a szemed láttára b@ssza odébb a tekercselésén nyugvó állórészt :D áhh... valószínűleg nem menetzárlatos... nála lehet kapni pl TS-250 dinamódeklit 10000ért, használtat, csúnyát, amin végiglépked mikor ki van pakolva a sok cucc közé.
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

pekbalazs írta:Üdv mindenkinek!
Tavasszal szeretném feltenni a Ts 250/1-re az ETZ gyári tranzisztoros elektronikus gyújtását.
A kérdésem az lenne hogy mennyire megbízható ez a rendszer? Azt hallottam, hogy az elektronika az, ami megadhatja magát. A jeladó (is) tönkremehet vagy csak az elektronika?
Melyek a gyakoribb meghibásodások ennél a rendszernél?
most éppen erről dumáltunk, de elmondom: ha nincs rajta felejtve hosszú időre a gyújtás álló motornál, és nem tölt túl a generátor, akkor örök életű. az egyik probléma ésszel kontrollálható, a másik meg egy elektronikus feszültségszabályzóval.

generátorral együt rakod fel, vagy a dinamóra akarod feltenni? az utóbbihoz átalakítás szükséges. az elektronikát is át kell alakítani, vagy másikat kell csinálni.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
gergő
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2009.03.22. 15:05
MZ-d típusa: ES250/2
Tartózkodási hely: Devecser Kodály Zoltán u.21

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gergő »

zsakfos írta:Főleg most amikor nem is megy :D
Befagyott a kikötőbe mint annak a rendje.
Gergő bácsi milyen a készülék?Hazataláltál vele?

Baba!!! :smt033
UFF 241 (OK 34-11)

Az ES 250/2 is MZ !!
Avatar
pekbalazs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pekbalazs »

Üdv mindenkinek!
Tavasszal szeretném feltenni a Ts 250/1-re az ETZ gyári tranzisztoros elektronikus gyújtását.
A kérdésem az lenne hogy mennyire megbízható ez a rendszer? Azt hallottam, hogy az elektronika az, ami megadhatja magát. A jeladó (is) tönkremehet vagy csak az elektronika?
Melyek a gyakoribb meghibásodások ennél a rendszernél?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

nfefe írta:
sub-ee írta: Nem tirisztor! Tévedés! Ez egy tranzisztoros Hall jeladós gyújtáselektronika.

Üdv.:Sub-ee
Én az elírását akartam javítani, nem a gyújtás fajtát!
Hogy nem tiLisztor hanem TiRisztor :)

:) Akkor elnézést!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

akos02 írta: Az egyik kérdésem az lenne, hogy a beletört égőt hogy lehet kiszedni? A másik, hogy az óratartó gumikat hogy kell leszedni? Valami technikát írjatok pls, mert nekem nem jött össze. Köszönöm a segítséget!!

kis csavarhuzoval ki kellene tudnod a foglalatot "feszegetni"
az oratarto gumit meg egyszeruen nyomkodd ossze jol es ugy mar atbujtathato a lyukon
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe »

sub-ee írta:
nfefe írta:
Nem tirisztor! Tévedés! Ez egy tranzisztoros Hall jeladós gyújtáselektronika.

Üdv.:Sub-ee
Én az elírását akartam javítani, nem a gyújtás fajtát!
Hogy nem tiLisztor hanem TiRisztor :)
Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 »

Hali! Az a helyzet, hogy szeretném lefesteni a műszerfaltartómat. Elkezdtem lebontani a kormányt is, hogy azt ki fényezzem, meg ilyenek. Amikor a fordulatszámmérőt akartam kivenni, elkezdtem kihúzni belőle az égőket, és az egyiknél az égő nebbemaradt, valami eltörött :? . Az egyik kérdésem az lenne, hogy a beletört égőt hogy lehet kiszedni? A másik, hogy az óratartó gumikat hogy kell leszedni? Valami technikát írjatok pls, mert nekem nem jött össze. Köszönöm a segítséget!!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Szia

Ha 700Ft-ért tudsz jeladót mágnessel együtt ETZ-hez akkor légyszi küldj már nekem 10 darabot, annyit simán vennék, én magam rakom össze itthon a jeladókat INFINEON hall kapcsolókkal. A csavart, a közbetétet, a lemezeket a csapágyházat mindent úgy kell legyártatnom, sajnos a csapágy (6003 C3 KOYO) már több mint 1000Ft, igazán nagy szerencséd volt, hogy 700Ft-ért találtál komplett jeladót, aki eladta, az valószínűleg nem tudta mi az, vagy tudta, hogy rossz. A használt cuccban már általában rossz szokott lenni a csapágy, már nem úgy fut mint új korában és a vezeték sem a régi, na meg a többi. :)

Bár másoknak is ilyen szerencséje lenne mint neked!
Na de, a lényeg a lényegben az, hogy mire mindet legyártatsz, a jeladó sajnos nem jön ki 7000Ft alatt, de ebben benne van minden ami a felszereléséhez szükséges. (kb 1000Ft a hasznom, ebben benne van az összeszerelési idő is, szóval meg sem éri, de azért csinálom)
Egyedül a gyújtáselektronikán van hasznom, így "megéri" :) egyben csinálni.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit »

zsakfos írta:
Devil írta:akkor gondolom elotte megszakitos volt a motor es az egyik fele a megszakiton a méasik meg a trafon volt, csak mikor beraktak a jelados gyujtast nem huztak ki a vezeteket hanem bennemaradt, merthat barmikor joljohet ha vissza kell alakitani :D
Persze hogy megszakitós volt hisz ez egy /1!
Az Etz generátor és a Trabi gyujtás már általam került bele.Nem bennemaradt a vezeték,hanem a vezetékelésnél direkt lett betéve 1-el több vezeték pontosan azért hogy megszakitósra lehessen pár perc alatt(akár az út szélén is)alakitani.Nekem van a motorban egy kis zacsiban megszakitó,bütyök,kondi.Még nem volt rá szükség,meg szerintem nem is lesz,de biztos ami biztos alapon sosem árt ha több lehetősége is van az embernek.
Azt hiszem te gyújtásprobléma miatt nem fogsz sosem az út szélén éjszakázni :D
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

nfefe írta:Az még mindig TIRISZTOR ! :)
Nem tirisztor! Tévedés! Ez egy tranzisztoros Hall jeladós gyújtáselektronika.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Főleg most amikor nem is megy :D
Befagyott a kikötőbe mint annak a rendje.
Gergő bácsi milyen a készülék?Hazataláltál vele?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
gergő
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2009.03.22. 15:05
MZ-d típusa: ES250/2
Tartózkodási hely: Devecser Kodály Zoltán u.21

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gergő »

bambi írta:
zsakfos írta: Ezt: =D> =D> =D> :smt038 :smt038 :smt038
Szerintem van esélye egy feláras Balatoni kompozásra is :mrgreen:
De csak a komp után úszva! :smt033
UFF 241 (OK 34-11)

Az ES 250/2 is MZ !!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:
Devil írta:akkor meg van fejtve! mit nyertem? :lol:
Ezt: =D> =D> =D> :smt038 :smt038 :smt038
Szerintem van esélye egy feláras Balatoni kompozásra is :mrgreen:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Devil írta:akkor meg van fejtve! mit nyertem? :lol:
Ezt: =D> =D> =D> :smt038 :smt038 :smt038
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil »

akkor meg van fejtve! mit nyertem? :lol:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Devil írta:akkor gondolom elotte megszakitos volt a motor es az egyik fele a megszakiton a méasik meg a trafon volt, csak mikor beraktak a jelados gyujtast nem huztak ki a vezeteket hanem bennemaradt, merthat barmikor joljohet ha vissza kell alakitani :D
Persze hogy megszakitós volt hisz ez egy /1!
Az Etz generátor és a Trabi gyujtás már általam került bele.Nem bennemaradt a vezeték,hanem a vezetékelésnél direkt lett betéve 1-el több vezeték pontosan azért hogy megszakitósra lehessen pár perc alatt(akár az út szélén is)alakitani.Nekem van a motorban egy kis zacsiban megszakitó,bütyök,kondi.Még nem volt rá szükség,meg szerintem nem is lesz,de biztos ami biztos alapon sosem árt ha több lehetősége is van az embernek.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil »

akkor gondolom elotte megszakitos volt a motor es az egyik fele a megszakiton a méasik meg a trafon volt, csak mikor beraktak a jelados gyujtast nem huztak ki a vezeteket hanem bennemaradt, merthat barmikor joljohet ha vissza kell alakitani :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Devil írta:
zsakfos írta:Találós kérdés.
Mi lehet a bekarikázott be nem kötött vezeték szerepe?A vége szemes saru.

Kép
a vezetek masik fele hova megy? ezek altalaban testek szoktak lenni
A másik fele nincs be illetve lekötve sehova.Csak ugy van a levegőben mint ez a fele.
Könnyités:a trafó közelében van a másik vége. :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil »

zsakfos írta:Találós kérdés.
Mi lehet a bekarikázott be nem kötött vezeték szerepe?A vége szemes saru.

Kép
a vezetek masik fele hova megy? ezek altalaban testek szoktak lenni
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Találós kérdés.
Mi lehet a bekarikázott be nem kötött vezeték szerepe?A vége szemes saru.

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jarumasz írta:zsakfos!
Ezt majd egyszer lemeózhatom? :mrgreen:
Természetesen.
Találtam egy fotót róla.
A képen nyilakkal jelöltem azt a 2 lyukat ami a 2 elektronika helyzete.Ha beszarik az éppen aktuálisan használt(mondjuk leég a tarnyó mert rajt hagytam a gyujtást) akkor odaforditom a másik lyukhoz azt kész.A kör az meg az alátétet jelöli ami az egészet betakarja és lefogja természetesen a csavarjával.
Ennél amegoldásnál a gyárival ellentétben nincs csapágyazás,ezért ez egyszerűbb megoldás szerintem.A tartólemezt kell elkésziteni,ráerősiteni a nyáklapot a Hall-al azt kész.

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

zsakfos!
Ezt majd egyszer lemeózhatom? :mrgreen:
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Azért az igazsághoz hozzátartozik hogy nem ezek az árak általánosak börzén.Waresz te szerencsésen kifogtad.
Kompletten inkább azt mondanám hogy 5-6000 ft az ára börzén.
Persze kilehet fogni olcsóbbat én nem mondom hogy nem,de azért nem az az általános.Szerintem!
Nekem Trabi cucc van a /1-en.Jól teljesiti a dolgát.Ott azért kell alakitgatni,de nagy segitség volt hozzá Waresz jó barátjának Peti74-nek a honlapja.Szóval ezt csak azért mondtam el hogy Trabi gyulával is megoldható a müzü.
Tulajdonképp még talán előnyösebb is.2 db gyujtóelektronikája van.Nekem megvan csinálva úgy hogy forditok a mágnesen,átkötök 1 vezetéket és már a másik résszel megyek tovább :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

Ja, csak tudnám ki az a barom aki elindította a Tirisztort a világjáró útjára? sajna sokan meg átvették szájhagyomány útján.. a legrosszabb az hogy autósboltokba, és börzéken is így hangzik el a hibás megnevezés.

Lényeg: 20000ft-ért ne vedd még akkor se ha zsír új, és eredeti csomagolásában van.

Március 7. vasárnap. budapest pestszentlőrinci piac.

erre a börzére gyere el, és a megfelelő alkatrészeket összesen 3-8ezer forint között megkapod attól függően, hogy kitől veszed. ennél többet ne adj érte. Sub-bee valóban csinál hasonlókat, garanciával, be is szereli valószínűleg. nem akarom rontani az üzletét, de a semmivel sem rosszabb gyári cuccot meg lehet kapni tutira olcsóbban is, viszont meg van az esély arra, hogy zsákbamacska. én 700ft-ért vettem jeladót. szar volt benne a hall-ic. ez volt itthon, megoldottam. 500ft-ért vettem gyújtóelektronikát. ennek a vezetékei voltak alaposan méretre szabva(amúgy jó volt).. megint csak nem volt gond, úgyis egyedi vezetékezést csináltam a motorra. a jeladót pozicionáló alaplemezt 100ft-ért turiztam(nehezen romló cucc) M7es imbuszfejű csavart muszáj szerezni, mert a megszakítós cucchoz tartozó hatlapfejű nem hozzá. ez drága volt, 200ft.
más meg nem kell hozzá.
műszaki érzék kérdése.. beállításához érdemes indikátor órát használni.. más nem kell. aztán a csavarokat menetrögzítővel érdemes lekenni. aztán onnantól nyugodtan le lehet tojni az egészet, időtlen időkig jó. sose kell állítgatni. gyújtást nem szabad rajtafelejteni, mert a végtranzisztor hamarabb le szokott égni, mint a gyújtótrafó.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Még jó hogy egyetlenegy darab tirisztor sincs az etz-kben :wink:
Tranzisztor esetleg akad :) Írj Sub-ee nak ő csinál fasza gyújtáselektronikákat, egyik haverom is most vett tőle és \:D/
http://sites.google.com/site/muellerelectronics
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Az még mindig TIRISZTOR ! :)
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

HELLÓ

A segítségeteket és a véleményeteket szeretném kérni. Tirisztoros gyújásra szeretném átszerelni a hagymányos gyújtású ETZ 250-esemet. Utána néztem a dolognak, de igen kevés információt találtam. Amit sikerült kiderítenem az az, hogy kell 1/jeladó, 1/jelfogó tartó, 1/jelfogó. Körülbelül 20.000Ft-ba kerülnek ezek az alkatrészek. És most jön a kérdésem: csak ennyi alkatrészre van szűkség, vagy még ezen felül kell beszereznem további alkatészeket? Milyen átalakításokat kell végeznem a motoron, hogy jól működjön majd az új rendszer? Házilag megoldható vagy tapasztalattal rendelkező ember segítsége szűkséges az átépítéshez.


Előre is köszönöm a válaszokat :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dárgo 2010.02.12. 11:58-kor.
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1934
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Samu »

A vezetékes bicikli órák tökéletesen működnek, rádiósat sose tegyetek fel!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég