Hát, ez az: 2 év. Ennyi idő alatt tényleg minden piszok leülepszik. Amit a szűrő (mert az üzemanyag feloldotta) nem tisztított ki, az ott maradt a karbiban, miután a nafta elpárolgott.szomisi írta: Tele tankkal, zárt csappal lett leállítva 2 éve. Most a tankból kiöntöttem a régi benzint, kitakarítottam, aztán a karbit is szétkaptam és ez a látvány fogadott.
Üzemanyagellátás
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
A tankot mikor pucoltad ki utoljára?[/quote]
Tele tankkal, zárt csappal lett leállítva 2 éve. Most a tankból kiöntöttem a régi benzint, kitakarítottam, aztán a karbit is szétkaptam és ez a látvány fogadott.
Tele tankkal, zárt csappal lett leállítva 2 éve. Most a tankból kiöntöttem a régi benzint, kitakarítottam, aztán a karbit is szétkaptam és ez a látvány fogadott.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Hát, szerintem a benzinben egyre nagyobb mennyiségben jelen lévő etanol okozza. Nagyon jó tisztítószer, kiszedi a tankból az összes üledéket. Biztos ez az oka. A tankot mikor pucoltad ki utoljára?szomisi írta: Nem tudom, mi okozhatta ezt. Van tippetek?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
kiszsebi írta:Mivel jártál? Rozsdamaróval?szomisi írta: TS 150 2 évet állt
MOL 95 + Arol2T
a pláne az h van egy Simsonom abba is ezt használom, a láncfűrészembe , a rotámba és a Trabicsek is ilyet kapott , meg ezentúl már egy pár több évet állt gépet is szervizeltem haveroknak de ilyen esettel még soha nem találkoztam. Nem tudom, mi okozhatta ezt. Van tippetek?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a választ, még a fúvókák méretére kíváncsi lennék...
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Felülről az elsőbladzser írta: A súbert átrakom az első rovátkába..., de honnan az első?
A direktszűrőnél említették, hogy állítani kell a levegőszinten a karbin, mert így több oxigént kap. Így szegény lesz a keverék (benzinben szegény). Valószínű a te szűrőd esetében is ez lesz a gond.bladzser írta: A légszűrőm tiszta, esetemben gézlab, ami 3-4x egymásra van fektetve... simán átfújok rajta szájjal, de a por nem tud átmenni rajta.
A benzinszint beállításához az ülepítőben van egy "beugró" rész. Mikor vízszintesen tartod az ülepítőt, a benzinnek (amit beenged folyni a tűszelep), eddig kell érnie. Tehát kilazítod a karbit (hogy el tudd forgatni) kicsavarod a 3 csavart, ami fölfogja az ülepítőt, majd kiöntöd belőle a benzint. Ezután visszatolod az ülepítőt (ne csavarozd föl), és egyenesbe állítod a karbit. Majd benzincsap kinyit, telefolyik, és ekkor le kell venni (de arra figyelni kell, amint elmozdítod lenek az ülepítőt, a benzinslagban lévő benzin elkezd belefolyni!)bladzser írta: Ha az úszószintemmel van probléma, akkor azt hogy kell beállítanom?
A főfúvókának és a szivató fúvókának mi a mérete?
Ha az említett "beugrás" fölött van a benzin szintje - vízszintesen tartott ülepítő esetén -, akkor sok, ha alatta, akkor kevés a bezin. Állítani az úszón pedig úgy tudsz, hogy azt a kis lemezkét óvatosan meghajtod, ami elzárja a tűszelepet. Ha sokat kap, akkor korábban kellene zárnia, így a tűszelep felé kell megnyomni picit, ha keveset, akkor ellentétes irányba. Értelemszerűen utána ismét benzinszint ellenőrzés.
A fúvókák méretét én nem tudom, erre majd válaszol más, meg hátha valaki tud egyszerűbb módját a benzinszint ellenőrzésének/állításának (továbbá nézd meg a doksikat)
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
Seclusion írta:Első lépés: benzinszint ellenőrzésbladzser írta:Helló!
Olyan kérdésem lenne, hogy a 250-es ETZ blokkom miért zabálja meg a drága 95-ös benzinemet?
A benya szinte semmire nem elég. Fúrt blokkról van szó olyan 260 ccm...
Második lépés: benzin/levegő keverék beállítása
A súbernek én az első két rovátkát ajánlom (nekem az elsőn van)
Mikor a súbert lejebb tettük (levegőt nem állítottuk utána, mert elfelejtettük ), akkor 8 liter volt a fogyasztásom Most nyugis tempóban 4,5 liter.
Lehet még gyújtásprobléma is. (rossz gyújtásszög, gyenge szikra)
A légszűrőt meg lehet, hogy pucolni kéne.
Aztán lehet nagy hülyeség lesz, de gyűrű/dugattyú méret oké a motorban? Gyűrűkopás is okozhat nagy fogyasztást, de ez teljesítménycsökkenéssel is járna.
A lyuk betömését a karburátor esetében pedig hanyagolnám. Egyéb helyeken, még oké lehet, de itt nem véletlen van
Köszi a választ!
Tehát az úszószintemet kellene beállítani...?
A súbert átrakom az első rovátkába..., de honnan az első?
Gyújtásom hibátlanul működik, szikra okés, akkora szikra van, a gyújtásszög is megfelelő.
A légszűrőm tiszta, esetemben gézlab, ami 3-4x egymásra van fektetve... simán átfújok rajta szájjal, de a por nem tud átmenni rajta.
A gyűrűk vaci újak, most lett mind cserélve a motorban. Kompresszióm okés.
Ha az úszószintemmel van probléma, akkor azt hogy kell beállítanom?
A főfúvókának és a szivató fúvókának mi a mérete?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Első lépés: benzinszint ellenőrzésbladzser írta:Helló!
Olyan kérdésem lenne, hogy a 250-es ETZ blokkom miért zabálja meg a drága 95-ös benzinemet?
A benya szinte semmire nem elég. Fúrt blokkról van szó olyan 260 ccm...
Második lépés: benzin/levegő keverék beállítása
A súbernek én az első két rovátkát ajánlom (nekem az elsőn van)
Mikor a súbert lejebb tettük (levegőt nem állítottuk utána, mert elfelejtettük ), akkor 8 liter volt a fogyasztásom Most nyugis tempóban 4,5 liter.
Lehet még gyújtásprobléma is. (rossz gyújtásszög, gyenge szikra)
A légszűrőt meg lehet, hogy pucolni kéne.
Aztán lehet nagy hülyeség lesz, de gyűrű/dugattyú méret oké a motorban? Gyűrűkopás is okozhat nagy fogyasztást, de ez teljesítménycsökkenéssel is járna.
A lyuk betömését a karburátor esetében pedig hanyagolnám. Egyéb helyeken, még oké lehet, de itt nem véletlen van
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
Helló!
Olyan kérdésem lenne, hogy a 250-es ETZ blokkom miért zabálja meg a drága 95-ös benzinemet?
A benya szinte semmire nem elég. Fúrt blokkról van szó olyan 260 ccm...
Szerintem nagyon sokat fogyaszt... Főfúvókám 135-ös.
Gondoltam arra, hogy szivatófúvókát felcseréltem a főfúvókával, de annak másabb a furatja, kissebb(azthiszem), szóval az nem lehet hiba. Szivató gumi normálisan zár...
Ja igen és annak van valami köze a meglehetősen nagy fogyasztáshoz, ha légszűrőgumit felrakom, akkor nem pörög ki a motor, mongyuk 4000-nél tovább... légszűrő nélkül 7500 a fordulatszám....
Mi lehet a probléma?
A subertűnek az én esetemben hanyadik vágatban kell lennie?
A légszűrős témát valaki magyarázza már meg mert nemértem, simsonom is eztcsinálta régen, légszűrőgumit felraktam fúlt mint a bolond
Itt nem fúl a moci, csak nem pörög 4000 fölé, nem lehet váltani
Ötlet?
A levegő szívótoroknál, tudjátok van két kislyuk, na abból vmelyiket be kell tömni?
Azt vettem észre ha az egyiket befogom tovább pörög a motor hirtelen gázfröccs után, nem olyan gyorsan csökken a fordulat...
Olyan kérdésem lenne, hogy a 250-es ETZ blokkom miért zabálja meg a drága 95-ös benzinemet?
A benya szinte semmire nem elég. Fúrt blokkról van szó olyan 260 ccm...
Szerintem nagyon sokat fogyaszt... Főfúvókám 135-ös.
Gondoltam arra, hogy szivatófúvókát felcseréltem a főfúvókával, de annak másabb a furatja, kissebb(azthiszem), szóval az nem lehet hiba. Szivató gumi normálisan zár...
Ja igen és annak van valami köze a meglehetősen nagy fogyasztáshoz, ha légszűrőgumit felrakom, akkor nem pörög ki a motor, mongyuk 4000-nél tovább... légszűrő nélkül 7500 a fordulatszám....
Mi lehet a probléma?
A subertűnek az én esetemben hanyadik vágatban kell lennie?
A légszűrős témát valaki magyarázza már meg mert nemértem, simsonom is eztcsinálta régen, légszűrőgumit felraktam fúlt mint a bolond
Itt nem fúl a moci, csak nem pörög 4000 fölé, nem lehet váltani
Ötlet?
A levegő szívótoroknál, tudjátok van két kislyuk, na abból vmelyiket be kell tömni?
Azt vettem észre ha az egyiket befogom tovább pörög a motor hirtelen gázfröccs után, nem olyan gyorsan csökken a fordulat...
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
Jó lenne egy leeresztő furat ezekre a régi karbikra. Lehetne rajta az üzemanyag szintet is ellenőrizni leszerelés nélkül.
Az epoxi bírja a keveréket tartósan?
Az epoxi bírja a keveréket tartósan?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Meg ne haragudj azért amit most fogok kérdezni de te ebbe belszartál!!!! Tényleg ne haragudj de ez nagyon brutál
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Mivel jártál? Rozsdamaróval?szomisi írta: TS 150 2 évet állt
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Köszi de azon már túl vagyok. És folyik azzal nincs gond. De lehet fölfújom a pofám és szétszedem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Te magad válaszoltál. Viszont előtte az ülepítőpoharat kapd le és nézd meg, hogy a csapból jön-e a nafta.Matthej01 írta:A motor kb 6-7 hónapja áll ilyenkor anélkül hogy szétrobbantanám a karbit (akkor már én is rájövök mi a baj) nem tudna valaki segíteni mert járt már hasonló cipőben
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Na akkor most segíthet valaki mert a "vazze" bike ma próbálta bontogatni pici szárnyait...de beraktam a hall jeladós gyújtás és gyönyörűen működik viszont úgy néz ki a dolog, hogy nem kap naftát. A motor kb 6-7 hónapja áll ilyenkor anélkül hogy szétrobbantanám a karbit (akkor már én is rájövök mi a baj) nem tudna valaki segíteni mert járt már hasonló cipőben
Re: Üzemanyagellátás
Ha a karbid is szét volt szedve akkor nem szóltam, de egy idő után hangyafasznyi víz belekerül és az a keverékkel főleg, de még a sima benzinnel is ilyen szar kocsonyát képez. Üllepítő poharat is pucoldtigris írta:A benzinből nem párolgott ki annyi,az egész motor darabokra volt szedve,pár hete raktuk össze.OMV félszint keverőolaj,normális munőségű benzin.
Régebben egész télen a -20ban benne volt a benya és nem történt ilyena,zért nem értem
Rázogattam a motort indítás előtt negyed óráig.
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Üzemanyagellátás
Hali! Nézd meg a fúvókákat,a hidegindítót különösen, nemárt kipucolni és kifujkálni sűrített levegővel az egészet,benzinszintet belőni megfelelőre...revlimit írta:Hali!
Ha ilyen hidegben a nagy TZ beindul felpörög, majd rögtön leáll, az kevés benzint jelent? Vagy pucoljak karburátort?
MZ TS 150 sportvarázs
Re: Üzemanyagellátás
A benzinből nem párolgott ki annyi,az egész motor darabokra volt szedve,pár hete raktuk össze.OMV félszint keverőolaj,normális munőségű benzin.
Régebben egész télen a -20ban benne volt a benya és nem történt ilyena,zért nem értem
Rázogattam a motort indítás előtt negyed óráig.
Régebben egész télen a -20ban benne volt a benya és nem történt ilyena,zért nem értem
Rázogattam a motort indítás előtt negyed óráig.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Re: Üzemanyagellátás
Üdv! Lehet hogy én tudom rosszul, de a véleményem az, hogy próbáld meg 5ször kb és mindig húzogasd a gázt addig amíg le nem áll, és 6odjára már talán megy mert ha nagyon hideg van akkor a benzin lecsapódik és hiába szívatod... sokszor kell próbálkozni....revlimit írta:Hali!
Ha ilyen hidegben a nagy TZ beindul felpörög, majd rögtön leáll, az kevés benzint jelent? Vagy pucoljak karburátort?
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Ha ilyen hidegben a nagy TZ beindul felpörög, majd rögtön leáll, az kevés benzint jelent? Vagy pucoljak karburátort?
Ha ilyen hidegben a nagy TZ beindul felpörög, majd rögtön leáll, az kevés benzint jelent? Vagy pucoljak karburátort?
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Rendben, köszönöm!
Samu írta:Ezt már nagyon sokszor megbeszéltük, használd a keresőt! Mellesleg a Binget ajánljuk főleg, mert nem kell sokat reszelni rajta, hogy jó legyen. Csak felteszed és kész. A többi is tökéletes persze, minden beállítás és türelem kérdése.
Re: Üzemanyagellátás
Ezt már nagyon sokszor megbeszéltük, használd a keresőt! Mellesleg a Binget ajánljuk főleg, mert nem kell sokat reszelni rajta, hogy jó legyen. Csak felteszed és kész. A többi is tökéletes persze, minden beállítás és türelem kérdése.
Seclusion írta:Ama kérdés merült föl bennem, ha szeretnék egy jobb karburátort tenni a gépre, akkor milyen márkákban gondolkozzak? Amal, Dellorto, Mikuni, Bing. Ezek, amikről tudok. Ebben kinek, milyen tapasztalata van? Teljesítményt mennyire növeli, fogyasztást mennyire csökkenti? És merre szerezzem be? Mert vaterán, néha olyan réginek tűnő karbikat árulnak, hogy jájj.
(250es ETZre gondolom)
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
tigris!
tesókám! én akkor b.sztam rá így amikor krva sz.r minőségű benyát tankoltam
tesókám! én akkor b.sztam rá így amikor krva sz.r minőségű benyát tankoltam
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Ama kérdés merült föl bennem, ha szeretnék egy jobb karburátort tenni a gépre, akkor milyen márkákban gondolkozzak? Amal, Dellorto, Mikuni, Bing. Ezek, amikről tudok. Ebben kinek, milyen tapasztalata van? Teljesítményt mennyire növeli, fogyasztást mennyire csökkenti? És merre szerezzem be? Mert vaterán, néha olyan réginek tűnő karbikat árulnak, hogy jájj.
(250es ETZre gondolom)
(250es ETZre gondolom)
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is volt az állás miatt ilyen a kis ETZ-n nyáron, 25 fok, nyitom a csapot, dől a benzin.
Jól megnyomogattam a hátulját, megpaskoltam, s lőn tömítettség!
Jól megnyomogattam a hátulját, megpaskoltam, s lőn tömítettség!
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Az meg hogy lehet?tigris írta:Na,végre összeállt az MZ,a szikra is megkerült,de...
Benzincsap nyit,a bejáratáshoz 1:30-ra besűrített benzin a tankba,nyitom a csapot,erre folyik a karbiból a benzin.Persze a karbit -8ban nem lehet levenni,mert a gumiharang olyan,mintha bükkfából lenne,a szívócsonk leszedéséhez nem volt kedvem,hát levettem az úszóházat.A keverőolaj jól belekocsonyásodott a karbiba,az akasztotta fel a tűszelepet.
Kérdés:melegben az olaj ugye újra normális lesz?Nincs kedvem leereszteni és kitakarítani a tankot
Milyen olaj az, ami -8-on bekocsonyásodik. Mert általában a leggyengébbek dermedéspontja is -25-30 °C.
Mindenesetre próbáld meg összerázni
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Nem biztos, hogy a hideg okozta ezt, inkább a sok állás miatt a benzin elpárolgott, a takony meg ott maradt.tigris írta: Kérdés:melegben az olaj ugye újra normális lesz?Nincs kedvem leereszteni és kitakarítani a tankot
Mikor takarítottad utoljára a karbit? Ha régen, ez megmagyaráz mindent.
És a tank? Teljesen leütült az is? Mert beleöntve a benzint, az ott lévő üledéket is magával viszi a benzin.
Nézd meg az olajod viszkozitására vonatkozó utalást. Majdnem biztos vagyok benne, hogy -10 °C-ig jó paramétereket mutat.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
Na,végre összeállt az MZ,a szikra is megkerült,de...
Benzincsap nyit,a bejáratáshoz 1:30-ra besűrített benzin a tankba,nyitom a csapot,erre folyik a karbiból a benzin.Persze a karbit -8ban nem lehet levenni,mert a gumiharang olyan,mintha bükkfából lenne,a szívócsonk leszedéséhez nem volt kedvem,hát levettem az úszóházat.A keverőolaj jól belekocsonyásodott a karbiba,az akasztotta fel a tűszelepet.
Kérdés:melegben az olaj ugye újra normális lesz?Nincs kedvem leereszteni és kitakarítani a tankot
Benzincsap nyit,a bejáratáshoz 1:30-ra besűrített benzin a tankba,nyitom a csapot,erre folyik a karbiból a benzin.Persze a karbit -8ban nem lehet levenni,mert a gumiharang olyan,mintha bükkfából lenne,a szívócsonk leszedéséhez nem volt kedvem,hát levettem az úszóházat.A keverőolaj jól belekocsonyásodott a karbiba,az akasztotta fel a tűszelepet.
Kérdés:melegben az olaj ugye újra normális lesz?Nincs kedvem leereszteni és kitakarítani a tankot
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Én pedig egyszerűen légszűrő háznak. Hiszen ez az. A bal oldali "dekli" pedig a szívászaj tompító ház.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Én eddig a légszűrő alumínium izé alkatrészének hívtam, de mostmár csigának fogom
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Ühüm...
Legalábbis én így ismerem.
Legalábbis én így ismerem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
KILL3R etz írta:A légszűrő csigát...
Ezek szerint a felrakott rajzon az L jelű alkatrész a légszűrő csiga?
nem tudtam (ezt sem).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
A légszűrő csigát, és a szívás zaj csökkentőt is le kell hogy vegye.... Sárvédő talán maradhat. Annyit enged a gumi sztem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Ha csak azt veszed le, biztos, hogy kifér? Most van teljesen szétbontva a váz, nekem úgy rémlik, a légszűrő házától nem fér ki.conus írta:matt!
az ülés vedd csak le
Persze biztos nem vagyok benne.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
matt1989 írta:Sziasztok!
A gumicső kivételéhez elég csak kiszerelni a komplett légszűrő dobozt, vagy le kell venni a hátsó sárvédőt és a kereket?
A vázban lévő gumicső kiszereléséhez elég a légszűrő alu házát kiszerelni, nem kell sem a sárvédőt, sem a kereket bántanod.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
matt!
az ülés vedd csak le
az ülés vedd csak le
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Köszi mindenkinek a segítséget!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Ahogy csikin írta, az nem gumitömítés, hanem egy kb. 1-2 mm vastag szivacsréteg van felragasztva a fedlapra. Polifoam-ból talán ki lehet hozni, ahhoz hasonlít a legjobban.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Teljesen tiszta volt az egész, sőt én még a régi légszűrőt is visszatettem, mert az frankó új vastagabbra sikerült és nem ment rá a fedél.
Nekem az a bekarikázott gumitömítés sincs benne, a fedélre van ragasztva egy széles szivacsos tömítés.
Egyébként most jutott eszembe, hogy pókok, hernyók stb. eltömhetik a vázat vagy a gumit benne, mert a leírásod alapján csak ott lehet gond.
Ki kell próbálni mennyire fér ki a gumi, a hideg téli estéken lesz rá időd.
Nekem az a bekarikázott gumitömítés sincs benne, a fedélre van ragasztva egy széles szivacsos tömítés.
Egyébként most jutott eszembe, hogy pókok, hernyók stb. eltömhetik a vázat vagy a gumit benne, mert a leírásod alapján csak ott lehet gond.
Ki kell próbálni mennyire fér ki a gumi, a hideg téli estéken lesz rá időd.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
De a kerék, sárvédő kiszedés nem kell ugye, mert a 250-es ETZ szerelési kézikönyvébe az van hogy azokat is ki kell szedni?
Re: Üzemanyagellátás
Ki kell venned a légszűrő csigát, mivel elég hosszú az a gumicső!
matt1989 írta: A gumicső kivételéhez elég csak kiszerelni a komplett légszűrő dobozt, vagy le kell venni a hátsó sárvédőt és a kereket?
Valamint amit bekarikáztam gumi tömítést lehet valahol venni?
Köszi előre is
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Most fogok majd újat is venni, elvileg holnap rakjuk össze a motort.
Csikin sok retek volt a gumicsőben?
Csikin sok retek volt a gumicsőben?
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Én úgy tudom, hogy ugyanaz a szívórendszer a karburátor gumicsőig 125 150 250 251 301nél. Nem tudom mennyire kell szétszedni a hogy kiszedd a vázból a gumit, amikor én vettem ki festettem a vázat. Levegőszűrőd új? Lehet van valami rejtett dolog arrafelé. De lehet majd énis kipróbálom fedél nélkül, hátha 130% lesz a teljesítménye
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Segítsen nekem valaki legyen szíves!
A 125-ös ETZ és a 251-es ETZ légszűrőrendszere ugyanaz?
Mert 2 éve úgy járok a motorommal, hogy nincs rajta légszűrőfedél, mert ha felrakom kb. 30%-kal csökken a teljesítménye.
Gondoltam rá, hogy lehet a vázban lévő gumicső van eltömődve, vagy a 125ös légszűrőrendszerébe nem jut annyi levegő, mint a 251-esébe.
A gumicső kivételéhez elég csak kiszerelni a komplett légszűrő dobozt, vagy le kell venni a hátsó sárvédőt és a kereket?
Valamint amit bekarikáztam gumi tömítést lehet valahol venni?
Köszi előre is
Segítsen nekem valaki legyen szíves!
A 125-ös ETZ és a 251-es ETZ légszűrőrendszere ugyanaz?
Mert 2 éve úgy járok a motorommal, hogy nincs rajta légszűrőfedél, mert ha felrakom kb. 30%-kal csökken a teljesítménye.
Gondoltam rá, hogy lehet a vázban lévő gumicső van eltömődve, vagy a 125ös légszűrőrendszerébe nem jut annyi levegő, mint a 251-esébe.
A gumicső kivételéhez elég csak kiszerelni a komplett légszűrő dobozt, vagy le kell venni a hátsó sárvédőt és a kereket?
Valamint amit bekarikáztam gumi tömítést lehet valahol venni?
Köszi előre is
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Üzemanyagellátás
Ne haragudjatok, azt elfelejtettem beírni hogy az akksi vadiúj. Mivel nem tudtam hogy köze lehet az alapjárathoz. Más tipp?balintmz írta:hello. a leálláshoz annyit szeretnék hozzáfüzni, hogy lehet aksi tényleg. Nekem is volt hasonlo. Nekem ugy volt hogy ha az 1. max 2. rugásra nem indult akkor már alig világitott a piros lámpa is amugy menet közben tényleg nincs baj ugye mert tölt annyit a motor. amikor már nagyon alacsony a fordulat akkor is villog a piros.
Hát én nem venném 100ra hogy aksi lesz. Az lenne a legtisztább ha kiprobálnád egy tuti jo aksival pl: haverodéval és ha ugyanazt produkálja akkor tuti hogy az aksival nincs gond.
Hát én ennyit tudtam segiteni, vannak itt hozzáértöbbek, azok biztos tudnak közelebbit mondani. Üdv, Bálint
Relax, don't do it
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Üzemanyagellátás
Köszi! Néztem én is a honlapjukat,de csak tűjük van.Inkább ráteszek egy 150-es ETZ karbit,az alapjáratot is pontosabban be lehet állítani vele.Remélem jó lesz :S
MZ TS 150 sportvarázs
Re: Üzemanyagellátás
[quote="Owerlord"]Megvan miért pörög a TS-em. Nem megy le a tolózár a karbiban a helyére,valószínűleg azért mert 125ösé. Nincs valakinek TS 150 tolózárja illetve tűje véletlen??, SOS :
Szia! Most olvasom a "bembomotor" lapján nekik van és ha minden igaz 200 Ft
Szia! Most olvasom a "bembomotor" lapján nekik van és ha minden igaz 200 Ft
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Üzemanyagellátás
Megvan miért pörög a TS-em. Nem megy le a tolózár a karbiban a helyére,valószínűleg azért mert 125ösé. Nincs valakinek TS 150 tolózárja illetve tűje véletlen??, SOS
MZ TS 150 sportvarázs
Re: Üzemanyagellátás
hello. a leálláshoz annyit szeretnék hozzáfüzni, hogy lehet aksi tényleg. Nekem is volt hasonlo. Nekem ugy volt hogy ha az 1. max 2. rugásra nem indult akkor már alig világitott a piros lámpa is amugy menet közben tényleg nincs baj ugye mert tölt annyit a motor. amikor már nagyon alacsony a fordulat akkor is villog a piros.
Hát én nem venném 100ra hogy aksi lesz. Az lenne a legtisztább ha kiprobálnád egy tuti jo aksival pl: haverodéval és ha ugyanazt produkálja akkor tuti hogy az aksival nincs gond.
Hát én ennyit tudtam segiteni, vannak itt hozzáértöbbek, azok biztos tudnak közelebbit mondani. Üdv, Bálint
Hát én nem venném 100ra hogy aksi lesz. Az lenne a legtisztább ha kiprobálnád egy tuti jo aksival pl: haverodéval és ha ugyanazt produkálja akkor tuti hogy az aksival nincs gond.
Hát én ennyit tudtam segiteni, vannak itt hozzáértöbbek, azok biztos tudnak közelebbit mondani. Üdv, Bálint
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég