
Üzemanyagellátás
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
milyen karbi ez? gyári vagy utángyártott? 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok! Vettem egy karbit,posta hozta és hiányzik belőle egy alkatrész :S Nincs véletlen valakinek? Bejelöltem a rajzon.Ez tartja a főfúvókát a helyén.Köszike előre

Jah 150-es ETZ-jé!!!

Jah 150-es ETZ-jé!!!
MZ TS 150 sportvarázs
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem állítsd be az előgyújtást 3mm-re, ezzel az értékkel el kell forognia 6000fölé. Az, hogy "visszadolgozik" azért van, mert nincs rajta hangolt szívórendszer, vagyis van, csak nem arra a tartományra ahol használod a motort. Így sokkal többet is fogyaszt ugye, mert egyszerűen nem oda jut a keverék ahova kéne. Ez az egyik hátránya a résvezérelt kétüteműeknek, hogy amikor még nem elég nagy a gáz lendülete a a szívótorokban, a szívóütem után amikor megindul lefelé a dugattyú, elkezdi visszatolni a keveréket a szívónyíláson keresztül. Így van, amikor egy "adag" gázkeverék 4-6 szor is átmehet a karbin oda vissza, túldúsítva magát. Ezt hívják multijetting-nek és ezért vannak a membrános motorok karbijában sokkal nagyobb fúvókák. Szóval visszatérve a visszadolgozásra: ez van, ha gyári hangolású motorról leveszed a gyári hangolású szívórendszert.
Bocsi mindenkitől a szentszövegért 


-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
Olyan kopogós az alapjárat...
Szerintem amikor a gyújtással kínlódtam akkor ott a kalapácsot elálítottam
-Gumik megfelelő nyomásra beállítva.
-Kipufogó tiszta, egy hete sincs hogy takarítva lett.
A karburátor úszójára gyanakodom, hogy sok naftát nyom a hengerbe.
Illetve a gyújtás lehet még ludas...
Hát a pörgéssel az a gond hogy eredeti légszűrő nincs rajta, direkt légszűrőről van szó:
PVC cső... a végén egy ráccsal utána közé MÁR csak egy sor géz van téve aztán megint rács, és ez lefogja a motort nem hadja kipörögni a megfelelő fordulatig, 6000-nél elkezd horkolni ÜRESBEN IS...
Ha meg megyek a motorral mongyuk másodikba, és fel akarom pörgetni hogy felrakjam harmadikba, érzem hogy elkezd húzni a mototr, pörög rendesen 3000....4000....5000...aztán 6000-nél olyan mint ha egy tiltás lenne dadog meg horkol mint egy hülye
Ha a PVC cső rajtamarad a légszűrő helyén de a rácsot a gézlappal kipattintom, úgy simán felpörög 7500-ig is akár.
Kell a fordulat mert terepen használom a motort, csak terepen por van légszűrő meg kell mert a dugónak meg a hengernyek annyi mint egy sósperec
Szval kinek mi az ötlete a légszűrős hibámmal kapcsolatban? Miért van ez a jelenség?
JA ÉS TÉLLEG... ha nincs légszűrő és odahúzom a gázt, akkor annyi naftát ki ver a légbeszívótoroknál, hogy attól félek egyszer begyúl, szite lehet látni a fehér színű porlasztott anyagot, tuti hogy sok benzint kap, mert nehezen is indul be,
Úgy tudom beindítani hogy gyújtás le van véve, légbeömlőnél a torkot tenyeremmel befogom, gázt csurira odahúzom rárúgok 3-at... gáz vissza enged... kéz elvesz ...gyújtás ráad... és beindul.
Tutira nem így kell indítani, de erről az énfajta módszeremről semmit nem ír a könyv
Valaki ötlet... miért fullad a motor?
Szerintem amikor a gyújtással kínlódtam akkor ott a kalapácsot elálítottam

-Gumik megfelelő nyomásra beállítva.
-Kipufogó tiszta, egy hete sincs hogy takarítva lett.
A karburátor úszójára gyanakodom, hogy sok naftát nyom a hengerbe.
Illetve a gyújtás lehet még ludas...

Hát a pörgéssel az a gond hogy eredeti légszűrő nincs rajta, direkt légszűrőről van szó:
PVC cső... a végén egy ráccsal utána közé MÁR csak egy sor géz van téve aztán megint rács, és ez lefogja a motort nem hadja kipörögni a megfelelő fordulatig, 6000-nél elkezd horkolni ÜRESBEN IS...
Ha meg megyek a motorral mongyuk másodikba, és fel akarom pörgetni hogy felrakjam harmadikba, érzem hogy elkezd húzni a mototr, pörög rendesen 3000....4000....5000...aztán 6000-nél olyan mint ha egy tiltás lenne dadog meg horkol mint egy hülye

Ha a PVC cső rajtamarad a légszűrő helyén de a rácsot a gézlappal kipattintom, úgy simán felpörög 7500-ig is akár.
Kell a fordulat mert terepen használom a motort, csak terepen por van légszűrő meg kell mert a dugónak meg a hengernyek annyi mint egy sósperec
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Szval kinek mi az ötlete a légszűrős hibámmal kapcsolatban? Miért van ez a jelenség?

JA ÉS TÉLLEG... ha nincs légszűrő és odahúzom a gázt, akkor annyi naftát ki ver a légbeszívótoroknál, hogy attól félek egyszer begyúl, szite lehet látni a fehér színű porlasztott anyagot, tuti hogy sok benzint kap, mert nehezen is indul be,
Úgy tudom beindítani hogy gyújtás le van véve, légbeömlőnél a torkot tenyeremmel befogom, gázt csurira odahúzom rárúgok 3-at... gáz vissza enged... kéz elvesz ...gyújtás ráad... és beindul.
Tutira nem így kell indítani, de erről az énfajta módszeremről semmit nem ír a könyv

Valaki ötlet... miért fullad a motor?

Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A négyütemezés sok benzinnél jön létre. És olyan a hangja mint ha négyütemű lenne, egyenletlenül, keményen jár a motor. Hogy pontosan miért azt nem tudom, gondolom nem ott és akkor robban a benzin-levegő mint ahol, amikor kéne.
Ja, és nem annyi.
Magas fogyasztást eredményezhet, mint minden nem megfelelő beállítás a gumik nyomásától a karburálásig.
Terhelve vagy terheletlenül nem forog? 1-esben vagy 5-ösben?
Ha terhelve nem forog többbet akkor örülj hogy annyit forog.
Ha üresben, akkor ott meg minek pörgeted ész nélkül?
De biztosan itt is beleszól a nem megfelelő gyújtás, kipufogó, karburálás.
Rossz gyújtást a hangjáról fel lehet ismerni üresben is.

Magas fogyasztást eredményezhet, mint minden nem megfelelő beállítás a gumik nyomásától a karburálásig.
Terhelve vagy terheletlenül nem forog? 1-esben vagy 5-ösben?
Ha terhelve nem forog többbet akkor örülj hogy annyit forog.

Ha üresben, akkor ott meg minek pörgeted ész nélkül?

De biztosan itt is beleszól a nem megfelelő gyújtás, kipufogó, karburálás.
Rossz gyújtást a hangjáról fel lehet ismerni üresben is.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
Mit jelent az, hogy egy kétütemű motor elkezd négyütemezni?
Magas fogyasztást eredményezhet a rossz gyújtásbeállítás?
Illetve az lehetséges, hogy rossz gyújtás miatt nem pörög a motor 6000-6500 fölé, vagy a porlasztó hibája???
Magas fogyasztást eredményezhet a rossz gyújtásbeállítás?
Illetve az lehetséges, hogy rossz gyújtás miatt nem pörög a motor 6000-6500 fölé, vagy a porlasztó hibája???

Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2885
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Laczkó írta:Megnéztem a kézikönyvet már régen, le is van töltve abba 125 van de sokan meg azt mondják 135 és nem voltam benn biztos h melyik. Üdv!
Azt hiszem, a 135-öst a 300-as hengerhez javasolják elsősorban.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Üzemanyagellátás
Megnéztem a kézikönyvet már régen, le is van töltve abba 125 van de sokan meg azt mondják 135 és nem voltam benn biztos h melyik. Üdv!Dénes írta:Nem vagyok moderátor vagy ilyesmi, de gyakran teszünk fel olyan kérdést, ami a kezelési/szerelési kézikönyvben le van írva. Miért olyan nehéz "fellapozni"?
Kezelési könyv szerint 125, de 20+ év után 135 lesz az optimális, asszem.
Ja, zabszem van a seggemben.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nem vagyok moderátor vagy ilyesmi, de gyakran teszünk fel olyan kérdést, ami a kezelési/szerelési kézikönyvben le van írva. Miért olyan nehéz "fellapozni"?
Kezelési könyv szerint 125, de 20+ év után 135 lesz az optimális, asszem.
Ja, zabszem van a seggemben.
Kezelési könyv szerint 125, de 20+ év után 135 lesz az optimális, asszem.
Ja, zabszem van a seggemben.

- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Üzemanyagellátás
Szevasztok! 250es etz-nek a főfuvókája 125-ös vagy 135-ös? Az üresjárati meg 45 ugye? Kösz Üdv!
Re: Üzemanyagellátás
Gyári méretű fúvókánál kisebbet beletenni szerintem nem érdemes,mert akkor az erejéből is veszít a gép.Karbipucolás-beállítás,légszűrőcsere,utána jónak kellene lennie.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Lehet, hogy nem kéne sportosan vezetni, és nyélgázon menniDárgo írta:HELLÓ
Egy kis gondom van a TZ-m fogyasztásával, cirka 6 litert megiszik 100Km-en. Szeretném ha egy kicsit kevesebbet fogyasztana. Megoldást jelenthet ha kissebb fúvokát rakok bele? Vagy van esetleg valami más ötletetek?
Köszönöm a segítségeteket

A kisebb fúvókától nem fog úgy menni mint most. Mikor utassal megyek (igen óvatosan, lassú váltással és kigyorsítással), akkor 4,5 litert eszik a motor. Pedig ki van kopva minden

-
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Üzemanyagellátás
HELLÓ
Egy kis gondom van a TZ-m fogyasztásával, cirka 6 litert megiszik 100Km-en. Szeretném ha egy kicsit kevesebbet fogyasztana. Megoldást jelenthet ha kissebb fúvokát rakok bele? Vagy van esetleg valami más ötletetek?
Köszönöm a segítségeteket
Egy kis gondom van a TZ-m fogyasztásával, cirka 6 litert megiszik 100Km-en. Szeretném ha egy kicsit kevesebbet fogyasztana. Megoldást jelenthet ha kissebb fúvokát rakok bele? Vagy van esetleg valami más ötletetek?
Köszönöm a segítségeteket

-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
bambi? ő kicsoda, és ért a motorokhoz?
Na jó csak hülyéskedem... bambi, ha errejársz akkor légyszíves írd már meg a te véleményed erről a sokatevős dologról.
Köszi előre is

Na jó csak hülyéskedem... bambi, ha errejársz akkor légyszíves írd már meg a te véleményed erről a sokatevős dologról.
Köszi előre is

Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Re: Üzemanyagellátás
Köszi mindjárt megnézem 

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2885
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Azt hiszem, az alkatrészt kínál rovatban pont van 150-es (de lehet, hogy 125-öshöz) TS-hez való karbi, hiányosan.szomisi írta:Csak az a baj, hogy az úszó tengelyét tartó furatok is "elpárologtak", úgyhogy most szerválnom kell egy másik karbit, de legalábbis egy felsőrészt biztosan...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Jó kis eszmefutattás erről a sokatevős dologról de szerintem barkács helyett beszélj bambival nagy mágus ám higgyétek el 

Re: Üzemanyagellátás
Csak az a baj, hogy az úszó tengelyét tartó furatok is "elpárologtak", úgyhogy most szerválnom kell egy másik karbit, de legalábbis egy felsőrészt biztosan... 

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2885
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Hát, ez az: 2 év. Ennyi idő alatt tényleg minden piszok leülepszik. Amit a szűrő (mert az üzemanyag feloldotta) nem tisztított ki, az ott maradt a karbiban, miután a nafta elpárolgott.szomisi írta: Tele tankkal, zárt csappal lett leállítva 2 éve. Most a tankból kiöntöttem a régi benzint, kitakarítottam, aztán a karbit is szétkaptam és ez a látvány fogadott.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
A tankot mikor pucoltad ki utoljára?[/quote]
Tele tankkal, zárt csappal lett leállítva 2 éve. Most a tankból kiöntöttem a régi benzint, kitakarítottam, aztán a karbit is szétkaptam és ez a látvány fogadott.
Tele tankkal, zárt csappal lett leállítva 2 éve. Most a tankból kiöntöttem a régi benzint, kitakarítottam, aztán a karbit is szétkaptam és ez a látvány fogadott.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2885
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Hát, szerintem a benzinben egyre nagyobb mennyiségben jelen lévő etanol okozza. Nagyon jó tisztítószer, kiszedi a tankból az összes üledéket. Biztos ez az oka. A tankot mikor pucoltad ki utoljára?szomisi írta: Nem tudom, mi okozhatta ezt. Van tippetek?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
kiszsebi írta:Mivel jártál? Rozsdamaróval?szomisi írta: TS 150 2 évet állt![]()
MOL 95 + Arol2T
a pláne az h van egy Simsonom abba is ezt használom, a láncfűrészembe , a rotámba és a Trabicsek is ilyet kapott , meg ezentúl már egy pár több évet állt gépet is szervizeltem haveroknak de ilyen esettel még soha nem találkoztam. Nem tudom, mi okozhatta ezt. Van tippetek?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a választ, még a fúvókák méretére kíváncsi lennék... 

Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Felülről az elsőbladzser írta: A súbert átrakom az első rovátkába..., de honnan az első?
A direktszűrőnél említették, hogy állítani kell a levegőszinten a karbin, mert így több oxigént kap. Így szegény lesz a keverék (benzinben szegény). Valószínű a te szűrőd esetében is ez lesz a gond.bladzser írta: A légszűrőm tiszta, esetemben gézlab, ami 3-4x egymásra van fektetve... simán átfújok rajta szájjal, de a por nem tud átmenni rajta.
A benzinszint beállításához az ülepítőben van egy "beugró" rész. Mikor vízszintesen tartod az ülepítőt, a benzinnek (amit beenged folyni a tűszelep), eddig kell érnie. Tehát kilazítod a karbit (hogy el tudd forgatni) kicsavarod a 3 csavart, ami fölfogja az ülepítőt, majd kiöntöd belőle a benzint. Ezután visszatolod az ülepítőt (ne csavarozd föl), és egyenesbe állítod a karbit. Majd benzincsap kinyit, telefolyik, és ekkor le kell venni (de arra figyelni kell, amint elmozdítod lenek az ülepítőt, a benzinslagban lévő benzin elkezd belefolyni!)bladzser írta: Ha az úszószintemmel van probléma, akkor azt hogy kell beállítanom?
A főfúvókának és a szivató fúvókának mi a mérete?
Ha az említett "beugrás" fölött van a benzin szintje - vízszintesen tartott ülepítő esetén -, akkor sok, ha alatta, akkor kevés a bezin. Állítani az úszón pedig úgy tudsz, hogy azt a kis lemezkét óvatosan meghajtod, ami elzárja a tűszelepet. Ha sokat kap, akkor korábban kellene zárnia, így a tűszelep felé kell megnyomni picit, ha keveset, akkor ellentétes irányba. Értelemszerűen utána ismét benzinszint ellenőrzés.
A fúvókák méretét én nem tudom, erre majd válaszol más, meg hátha valaki tud egyszerűbb módját a benzinszint ellenőrzésének/állításának

-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
Seclusion írta:Első lépés: benzinszint ellenőrzésbladzser írta:Helló!
Olyan kérdésem lenne, hogy a 250-es ETZ blokkom miért zabálja meg a drága 95-ös benzinemet?![]()
A benya szinte semmire nem elég. Fúrt blokkról van szó olyan 260 ccm...
Második lépés: benzin/levegő keverék beállítása
A súbernek én az első két rovátkát ajánlom (nekem az elsőn van)
Mikor a súbert lejebb tettük (levegőt nem állítottuk utána, mert elfelejtettük), akkor 8 liter volt a fogyasztásom
Most nyugis tempóban 4,5 liter.
Lehet még gyújtásprobléma is. (rossz gyújtásszög, gyenge szikra)
A légszűrőt meg lehet, hogy pucolni kéne.
Aztán lehet nagy hülyeség lesz, de gyűrű/dugattyú méret oké a motorban?Gyűrűkopás is okozhat nagy fogyasztást, de ez teljesítménycsökkenéssel is járna.
A lyuk betömését a karburátor esetében pedig hanyagolnám. Egyéb helyeken, még oké lehet, de itt nem véletlen van
Köszi a választ!
Tehát az úszószintemet kellene beállítani...?
A súbert átrakom az első rovátkába..., de honnan az első?
Gyújtásom hibátlanul működik, szikra okés, akkora szikra van, a gyújtásszög is megfelelő.
A légszűrőm tiszta, esetemben gézlab, ami 3-4x egymásra van fektetve... simán átfújok rajta szájjal, de a por nem tud átmenni rajta.
A gyűrűk vaci újak, most lett mind cserélve a motorban. Kompresszióm okés.
Ha az úszószintemmel van probléma, akkor azt hogy kell beállítanom?
A főfúvókának és a szivató fúvókának mi a mérete?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Első lépés: benzinszint ellenőrzésbladzser írta:Helló!
Olyan kérdésem lenne, hogy a 250-es ETZ blokkom miért zabálja meg a drága 95-ös benzinemet?![]()
A benya szinte semmire nem elég. Fúrt blokkról van szó olyan 260 ccm...
Második lépés: benzin/levegő keverék beállítása
A súbernek én az első két rovátkát ajánlom (nekem az elsőn van)
Mikor a súbert lejebb tettük (levegőt nem állítottuk utána, mert elfelejtettük


Lehet még gyújtásprobléma is. (rossz gyújtásszög, gyenge szikra)
A légszűrőt meg lehet, hogy pucolni kéne.
Aztán lehet nagy hülyeség lesz, de gyűrű/dugattyú méret oké a motorban?

A lyuk betömését a karburátor esetében pedig hanyagolnám. Egyéb helyeken, még oké lehet, de itt nem véletlen van

-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Üzemanyagellátás
Helló!
Olyan kérdésem lenne, hogy a 250-es ETZ blokkom miért zabálja meg a drága 95-ös benzinemet?
A benya szinte semmire nem elég. Fúrt blokkról van szó olyan 260 ccm...
Szerintem nagyon sokat fogyaszt... Főfúvókám 135-ös.
Gondoltam arra, hogy szivatófúvókát felcseréltem a főfúvókával, de annak másabb a furatja, kissebb(azthiszem), szóval az nem lehet hiba. Szivató gumi normálisan zár...
Ja igen és annak van valami köze a meglehetősen nagy fogyasztáshoz, ha légszűrőgumit felrakom, akkor nem pörög ki a motor, mongyuk 4000-nél tovább... légszűrő nélkül 7500 a fordulatszám....
Mi lehet a probléma?
A subertűnek az én esetemben hanyadik vágatban kell lennie?
A légszűrős témát valaki magyarázza már meg mert nemértem, simsonom is eztcsinálta régen, légszűrőgumit felraktam fúlt mint a bolond
Itt nem fúl a moci, csak nem pörög 4000 fölé, nem lehet váltani
Ötlet?
A levegő szívótoroknál, tudjátok van két kislyuk, na abból vmelyiket be kell tömni?
Azt vettem észre ha az egyiket befogom tovább pörög a motor hirtelen gázfröccs után, nem olyan gyorsan csökken a fordulat...
Olyan kérdésem lenne, hogy a 250-es ETZ blokkom miért zabálja meg a drága 95-ös benzinemet?

A benya szinte semmire nem elég. Fúrt blokkról van szó olyan 260 ccm...
Szerintem nagyon sokat fogyaszt... Főfúvókám 135-ös.
Gondoltam arra, hogy szivatófúvókát felcseréltem a főfúvókával, de annak másabb a furatja, kissebb(azthiszem), szóval az nem lehet hiba. Szivató gumi normálisan zár...
Ja igen és annak van valami köze a meglehetősen nagy fogyasztáshoz, ha légszűrőgumit felrakom, akkor nem pörög ki a motor, mongyuk 4000-nél tovább... légszűrő nélkül 7500 a fordulatszám....
Mi lehet a probléma?
A subertűnek az én esetemben hanyadik vágatban kell lennie?
A légszűrős témát valaki magyarázza már meg mert nemértem, simsonom is eztcsinálta régen, légszűrőgumit felraktam fúlt mint a bolond
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Itt nem fúl a moci, csak nem pörög 4000 fölé, nem lehet váltani

Ötlet?
A levegő szívótoroknál, tudjátok van két kislyuk, na abból vmelyiket be kell tömni?
Azt vettem észre ha az egyiket befogom tovább pörög a motor hirtelen gázfröccs után, nem olyan gyorsan csökken a fordulat...
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Üzemanyagellátás
Jó lenne egy leeresztő furat ezekre a régi karbikra. Lehetne rajta az üzemanyag szintet is ellenőrizni leszerelés nélkül.
Az epoxi bírja a keveréket tartósan?
Az epoxi bírja a keveréket tartósan?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Meg ne haragudj azért amit most fogok kérdezni de te ebbe belszartál!!!! Tényleg ne haragudj de ez nagyon brutál 

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2885
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Mivel jártál? Rozsdamaróval?szomisi írta: TS 150 2 évet állt


Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Köszi de azon már túl vagyok. És folyik azzal nincs gond. De lehet fölfújom a pofám és szétszedem.


- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2885
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Te magad válaszoltál. Viszont előtte az ülepítőpoharat kapd le és nézd meg, hogy a csapból jön-e a nafta.Matthej01 írta:A motor kb 6-7 hónapja áll ilyenkor anélkül hogy szétrobbantanám a karbit (akkor már én is rájövök mi a baj) nem tudna valaki segíteni mert járt már hasonló cipőben![]()
![]()
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Na akkor most segíthet valaki mert a "vazze" bike ma próbálta bontogatni pici szárnyait...de beraktam a hall jeladós gyújtás és gyönyörűen működik viszont úgy néz ki a dolog, hogy nem kap naftát. A motor kb 6-7 hónapja áll ilyenkor anélkül hogy szétrobbantanám a karbit (akkor már én is rájövök mi a baj) nem tudna valaki segíteni mert járt már hasonló cipőben




Re: Üzemanyagellátás
Ha a karbid is szét volt szedve akkor nem szóltam, de egy idő után hangyafasznyi víz belekerül és az a keverékkel főleg, de még a sima benzinnel is ilyen szar kocsonyát képez. Üllepítő poharat is pucoldtigris írta:A benzinből nem párolgott ki annyi,az egész motor darabokra volt szedve,pár hete raktuk össze.OMV félszint keverőolaj,normális munőségű benzin.
Régebben egész télen a -20ban benne volt a benya és nem történt ilyena,zért nem értem![]()
Rázogattam a motort indítás előtt negyed óráig.
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Üzemanyagellátás
Hali! Nézd meg a fúvókákat,a hidegindítót különösen, nemárt kipucolni és kifujkálni sűrített levegővel az egészet,benzinszintet belőni megfelelőre...revlimit írta:Hali!
Ha ilyen hidegben a nagy TZ beindul felpörög, majd rögtön leáll, az kevés benzint jelent? Vagy pucoljak karburátort?
MZ TS 150 sportvarázs
Re: Üzemanyagellátás
A benzinből nem párolgott ki annyi,az egész motor darabokra volt szedve,pár hete raktuk össze.OMV félszint keverőolaj,normális munőségű benzin.
Régebben egész télen a -20ban benne volt a benya és nem történt ilyena,zért nem értem
Rázogattam a motort indítás előtt negyed óráig.
Régebben egész télen a -20ban benne volt a benya és nem történt ilyena,zért nem értem

Rázogattam a motort indítás előtt negyed óráig.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
Re: Üzemanyagellátás
Üdv! Lehet hogy én tudom rosszul, de a véleményem az, hogy próbáld meg 5ször kb és mindig húzogasd a gázt addig amíg le nem áll, és 6odjára már talán megyrevlimit írta:Hali!
Ha ilyen hidegben a nagy TZ beindul felpörög, majd rögtön leáll, az kevés benzint jelent? Vagy pucoljak karburátort?

- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Ha ilyen hidegben a nagy TZ beindul felpörög, majd rögtön leáll, az kevés benzint jelent? Vagy pucoljak karburátort?
Ha ilyen hidegben a nagy TZ beindul felpörög, majd rögtön leáll, az kevés benzint jelent? Vagy pucoljak karburátort?

A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Rendben, köszönöm!
Samu írta:Ezt már nagyon sokszor megbeszéltük, használd a keresőt! Mellesleg a Binget ajánljuk főleg, mert nem kell sokat reszelni rajta, hogy jó legyen. Csak felteszed és kész. A többi is tökéletes persze, minden beállítás és türelem kérdése.
Re: Üzemanyagellátás
Ezt már nagyon sokszor megbeszéltük, használd a keresőt! Mellesleg a Binget ajánljuk főleg, mert nem kell sokat reszelni rajta, hogy jó legyen. Csak felteszed és kész. A többi is tökéletes persze, minden beállítás és türelem kérdése.
Seclusion írta:Ama kérdés merült föl bennem, ha szeretnék egy jobb karburátort tenni a gépre, akkor milyen márkákban gondolkozzak? Amal, Dellorto, Mikuni, Bing. Ezek, amikről tudok. Ebben kinek, milyen tapasztalata van? Teljesítményt mennyire növeli, fogyasztást mennyire csökkenti? És merre szerezzem be? Mert vaterán, néha olyan réginek tűnő karbikat árulnak, hogy jájj.
(250es ETZre gondolom)
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
tigris!
tesókám! én akkor b.sztam rá így amikor krva sz.r minőségű benyát tankoltam

tesókám! én akkor b.sztam rá így amikor krva sz.r minőségű benyát tankoltam




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Ama kérdés merült föl bennem, ha szeretnék egy jobb karburátort tenni a gépre, akkor milyen márkákban gondolkozzak? Amal, Dellorto, Mikuni, Bing. Ezek, amikről tudok. Ebben kinek, milyen tapasztalata van? Teljesítményt mennyire növeli, fogyasztást mennyire csökkenti? És merre szerezzem be? Mert vaterán, néha olyan réginek tűnő karbikat árulnak, hogy jájj. 
(250es ETZre gondolom)

(250es ETZre gondolom)
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is volt az állás miatt ilyen a kis ETZ-n nyáron, 25 fok, nyitom a csapot, dől a benzin.
Jól megnyomogattam a hátulját, megpaskoltam, s lőn tömítettség!
Jól megnyomogattam a hátulját, megpaskoltam, s lőn tömítettség!
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Az meg hogy lehet?tigris írta:Na,végre összeállt az MZ,a szikra is megkerült,de...
Benzincsap nyit,a bejáratáshoz 1:30-ra besűrített benzin a tankba,nyitom a csapot,erre folyik a karbiból a benzin.Persze a karbit -8ban nem lehet levenni,mert a gumiharang olyan,mintha bükkfából lenne,a szívócsonk leszedéséhez nem volt kedvem,hát levettem az úszóházat.A keverőolaj jól belekocsonyásodott a karbiba,az akasztotta fel a tűszelepet.
Kérdés:melegben az olaj ugye újra normális lesz?Nincs kedvem leereszteni és kitakarítani a tankot
Milyen olaj az, ami -8-on bekocsonyásodik. Mert általában a leggyengébbek dermedéspontja is -25-30 °C.
Mindenesetre próbáld meg összerázni
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2885
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Nem biztos, hogy a hideg okozta ezt, inkább a sok állás miatt a benzin elpárolgott, a takony meg ott maradt.tigris írta: Kérdés:melegben az olaj ugye újra normális lesz?Nincs kedvem leereszteni és kitakarítani a tankot
Mikor takarítottad utoljára a karbit? Ha régen, ez megmagyaráz mindent.
És a tank? Teljesen leütült az is? Mert beleöntve a benzint, az ott lévő üledéket is magával viszi a benzin.
Nézd meg az olajod viszkozitására vonatkozó utalást. Majdnem biztos vagyok benne, hogy -10 °C-ig jó paramétereket mutat.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
Na,végre összeállt az MZ,a szikra is megkerült,de...
Benzincsap nyit,a bejáratáshoz 1:30-ra besűrített benzin a tankba,nyitom a csapot,erre folyik a karbiból a benzin.Persze a karbit -8ban nem lehet levenni,mert a gumiharang olyan,mintha bükkfából lenne,a szívócsonk leszedéséhez nem volt kedvem,hát levettem az úszóházat.A keverőolaj jól belekocsonyásodott a karbiba,az akasztotta fel a tűszelepet.
Kérdés:melegben az olaj ugye újra normális lesz?Nincs kedvem leereszteni és kitakarítani a tankot
Benzincsap nyit,a bejáratáshoz 1:30-ra besűrített benzin a tankba,nyitom a csapot,erre folyik a karbiból a benzin.Persze a karbit -8ban nem lehet levenni,mert a gumiharang olyan,mintha bükkfából lenne,a szívócsonk leszedéséhez nem volt kedvem,hát levettem az úszóházat.A keverőolaj jól belekocsonyásodott a karbiba,az akasztotta fel a tűszelepet.
Kérdés:melegben az olaj ugye újra normális lesz?Nincs kedvem leereszteni és kitakarítani a tankot

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2885
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Én pedig egyszerűen légszűrő háznak. Hiszen ez az. A bal oldali "dekli" pedig a szívászaj tompító ház.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Én eddig a légszűrő alumínium izé alkatrészének hívtam, de mostmár csigának fogom 

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Ühüm...
Legalábbis én így ismerem.

Legalábbis én így ismerem.


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég