Am szerintem a stihl olaj nem jó motorokba, mert nem oda van kitalálva... nekem többen is a félszintetikusat ajánlották ezekbe a gépekbe és én is azt használok, és nincs panasz vele...Varga1488 írta: Szerintem teljesen jogos jó mondjuk én a STIHL adalékra esküdök nekem anno a simson is azzal ment és azzal is járattam be csak erősebb keverékel. Az ETZ-be is azt teszek csak most ukrán stihl adalékot mert csak 1800Ft 1 liter am meg 3400 és ugyan az a német import anyag! Jó maximum 20 litert kevertem husqvarna és makita keverékkel és kb 2 liter benzin volt amikor a 3ből volt a mociba nem is tetszett neki..., de néha a szükség ez hozza (épp ha nincs a tankba és mit találok itthon)...
Olajok (hajtómû, 2T... )
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
- Bagolyferi
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
kupi írta:Igen igen sajnos a pénz is döntő a mai világba de én pl arra akartam utalni néha az olcsobb a drágább.Sajnos tapasztalatbol tudom a munkám miadt nagyon sok 2T motort szerelek akár éveken keresztül is látom az állapotváltozásukat,és ha egy ritka gép pl:Robi 150 (2T) sima olcsóbb"olajal van üzemeltetve akkor a fötengelye álltalába rendszeres használat mellet csak pár év de ugyanez a tipus egy jobb olajal(sthil-vagy Mol nivosab (drágáb) olajával vagy bármi más fél vagy szintetikus olajal alig kopik meg.Igy mivel ezekhez szinte nincs alkatrész és ha van akkor aranyárba nem beszélve a javitás kölcségei és a bosszuság..igy nem érdemes az olajon sporolni.Szerintem mindenki maga dönti el mi ér neki többet én csak azt tudom sokszor csodálkoznak ismeröseim: milyen jó és csendes' (az Mz-m) és nem értik meg az övé miért kopog csörög és kell gyertyát cserélgetni 100km enként pedig nem régen újitoták fel...Az tény én keveset motorozom már igy nem olyan nagy érvágás a drágább olaj kibirom,de a pannonia sem bir ki mindent és ahoz igen nehéz jó fötengelyt találni igaz ha az ember nem az örökké valoságnak akarja igy is sokáig elmegy bármilyen olaj származékkal más konstrukció mind az Mz.De ha futárként dolgoznák valami átlagos olcsó mocival vagy Barkaszom lenne akkor nem lenne kérdés a márka csak az ár lenne a döntő.Ez az én személyes tapasztalatom.
Szerintem teljesen jogos jó mondjuk én a STIHL adalékra esküdök nekem anno a simson is azzal ment és azzal is járattam be csak erősebb keverékel. Az ETZ-be is azt teszek csak most ukrán stihl adalékot mert csak 1800Ft 1 liter am meg 3400 és ugyan az a német import anyag! Jó maximum 20 litert kevertem husqvarna és makita keverékkel és kb 2 liter benzin volt amikor a 3ből volt a mociba nem is tetszett neki..., de néha a szükség ez hozza (épp ha nincs a tankba és mit találok itthon)...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Igen igen sajnos a pénz is döntő a mai világba de én pl arra akartam utalni néha az olcsobb a drágább.Sajnos tapasztalatbol tudom a munkám miadt nagyon sok 2T motort szerelek akár éveken keresztül is látom az állapotváltozásukat,és ha egy ritka gép pl:Robi 150 (2T) sima olcsóbb"olajal van üzemeltetve akkor a fötengelye álltalába rendszeres használat mellet csak pár év de ugyanez a tipus egy jobb olajal(sthil-vagy Mol nivosab (drágáb) olajával vagy bármi más fél vagy szintetikus olajal alig kopik meg.Igy mivel ezekhez szinte nincs alkatrész és ha van akkor aranyárba nem beszélve a javitás kölcségei és a bosszuság..igy nem érdemes az olajon sporolni.Szerintem mindenki maga dönti el mi ér neki többet én csak azt tudom sokszor csodálkoznak ismeröseim: milyen jó és csendes' (az Mz-m) és nem értik meg az övé miért kopog csörög és kell gyertyát cserélgetni 100km enként pedig nem régen újitoták fel...Az tény én keveset motorozom már igy nem olyan nagy érvágás a drágább olaj kibirom,de a pannonia sem bir ki mindent és ahoz igen nehéz jó fötengelyt találni igaz ha az ember nem az örökké valoságnak akarja igy is sokáig elmegy bármilyen olaj származékkal más konstrukció mind az Mz.De ha futárként dolgoznák valami átlagos olcsó mocival vagy Barkaszom lenne akkor nem lenne kérdés a márka csak az ár lenne a döntő.Ez az én személyes tapasztalatom.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
á jó kis vita van : ) Mások szerint meg a bioetanol eszi meg a szimeringet. És valóban a 200Ft -os zöld hubert midkettő megeszi : ( pedig azt hittem sokáig nem kell majd hozzányúlni... Az MZ elmegy a kocsikból leengedett fáradt motorolajjal is : ) és ismerek is olyat, aki ha nem is azt, de kimaradt motorolajat használja pl. a pannónia blokkos traktorjába. Egyik héten láttam a másik héten a föld végében vesztegelt a traki valamilyen motorhiba miatt. A szinyója viszont jól ment...
Egy biztos: 2T olajból
1050Ft-os 1:40-ben 17,7Ft-al (arol),
1250Ft-os 1:50-ben 18,1Ft-al (Sprint),
2100Ft-os 1:60-ban 29Ft-al (Repsol)
drágítja meg a (egyelőre még csak) 325Ft-os üzemanyagot literenként. A kúti keverék pedig csak 2-3Ft-al volt drágább 1:40-ben talán abból a békebeli arol-ból.
Egy biztos: 2T olajból
1050Ft-os 1:40-ben 17,7Ft-al (arol),
1250Ft-os 1:50-ben 18,1Ft-al (Sprint),
2100Ft-os 1:60-ban 29Ft-al (Repsol)
drágítja meg a (egyelőre még csak) 325Ft-os üzemanyagot literenként. A kúti keverék pedig csak 2-3Ft-al volt drágább 1:40-ben talán abból a békebeli arol-ból.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
kupi írta:Egy a biztos ami kiprobált és be is vált az bárki mondhat bármit is rosz nem lehet,igaza régi arol-2T is jó volt a gépeknek ment vele de a mai korszerü olajak kimélik a motor alkatrészeit és a kipuffogot is(ez saját tapasztalatom nekem is)nem beszélve a környezetröl amit van aki azt mondja: ki nem sz..ja le""de szerintem ma erre is érdemes gondolni.Pl a saját magad által beszivott füst...Egy biztos megéri kiprobálni több fajta olajat is és csak utána itélkezi.
Na ez az. A RÉGI! Ha jól tudom egy kicsit másabb minőségben volt akkor még.
De mindenki használjon amilyet akar, én nem állok le ezen már vitázni
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Egy a biztos ami kiprobált és be is vált az bárki mondhat bármit is rosz nem lehet,igaza régi arol-2T is jó volt a gépeknek ment vele de a mai korszerü olajak kimélik a motor alkatrészeit és a kipuffogot is(ez saját tapasztalatom nekem is)nem beszélve a környezetröl amit van aki azt mondja: ki nem sz..ja le""de szerintem ma erre is érdemes gondolni.Pl a saját magad által beszivott füst...Egy biztos megéri kiprobálni több fajta olajat is és csak utána itélkezi.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
hát de tényleg már annyi mindent írnak hogy ez jó a másik meg hogy nem jó meg ezzel az olajjal nagyon megy meg füstöl nem füstöl.... vicc
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
ezekben a motoros újságokban már annyi, de annyi f.sságot írtak a 2T olajokról h az valami hihetetlen. a kedvencem az volt amikor "hősokkot" kap a szintetikus olaj a hengerben... őrület...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Azt nem írták, hogy meyik rész kezdi ki a szimmeringeket? Lehet a gyárira értették Az meg már úgyis elporladt.
Most már úgyis mai modern alkatrészeket szerelünk be. Nem értem a féltést.
Most már úgyis mai modern alkatrészeket szerelünk be. Nem értem a féltést.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A jó minőségű szimmeringet szerintem nem.Nandor írta:Az e havi Veteránban azt írják, hogy a szintetikus motorolajak nem jók a régi típusú 2T motorokhoz mert kikezdik a szimeringet.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Az e havi Veteránban azt írják, hogy a szintetikus motorolajak nem jók a régi típusú 2T motorokhoz mert kikezdik a szimeringet.
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18
Szia Pointer!
Sokszor kérdezték és valaki mindig udvariasan válaszol.
Ha sietsz írj bátran, majd valaki megkeresi neked a választ. Hisz ezért vagyunk itt...
Szia Pointer!
Sokszor kérdezték és valaki mindig udvariasan válaszol.
Ha sietsz írj bátran, majd valaki megkeresi neked a választ. Hisz ezért vagyunk itt...
- POINTER
- Simsonos
- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszi a gyors választ!
Üdv!
Pointer
Üdv!
Pointer
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én 10W40 et szoktam, de a tapasztalatok alapján az is teljesen jó, amit mondasz...
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nagyon jó lesz bele.POINTER írta:Sziasztok!
Már biztos sokan megkérdezték, és sokszor válaszoltatok rá, de megköszönném, ha leírnátok milyen olaj jó a váltóba! Sajnos nincs sok időm, a gép előtt ülni és visszaolvasni az előző hsz-eket. A Castrol EP 80W90 jó? Olvastam a Wikis Mz szerelést de az ott ajánlott olajakról túl sok infót nem talátam.
Üdv!
Pointer
ui.:köszönöm a türelmet
- POINTER
- Simsonos
- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok!
Már biztos sokan megkérdezték, és sokszor válaszoltatok rá, de megköszönném, ha leírnátok milyen olaj jó a váltóba! Sajnos nincs sok időm, a gép előtt ülni és visszaolvasni az előző hsz-eket. A Castrol EP 80W90 jó? Olvastam a Wikis Mz szerelést de az ott ajánlott olajakról túl sok infót nem talátam.
Üdv!
Pointer
ui.:köszönöm a türelmet
Már biztos sokan megkérdezték, és sokszor válaszoltatok rá, de megköszönném, ha leírnátok milyen olaj jó a váltóba! Sajnos nincs sok időm, a gép előtt ülni és visszaolvasni az előző hsz-eket. A Castrol EP 80W90 jó? Olvastam a Wikis Mz szerelést de az ott ajánlott olajakról túl sok infót nem talátam.
Üdv!
Pointer
ui.:köszönöm a türelmet
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Már volt róla szó, minden olaj ásványi, csak némely tulajdonság javítására szintetikus adalékokat adnak hozzájuk. Logikusan hangzik nekem is, hogy "cserében" valamely tartományban valamely tulajdonság romolhat. Szintén sokan írták már, és én is azt tartom legcélravezetőbbnek, ha megfelelően választjuk ki a viszkozitást és a teljesítményszinteket.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok.
A Sportmotoron olvastam ezt és gondolotam ki kérem a véleményeteket:
" Azt is elárulom, hogy egy ásványi olaj! UTCAI, NORMÁL! használat mellett, jobb kenést ad a blokknak, mint egy fél vagy full szintetikus akármi! A szintetikus olajakat azért találták ki, mert extrém igénybevételnél akkora hőkülönbséget képesek elviselni, amitől egy sima ásványi olaj "szétesne", azaz kicsapódnának belőle olyan anyagok, amik hatására elveszti a kenőképességét! A szintetikus olajak jobban bírják az extrém hőmérsékletet és hirtelen hőmérséklet változást, viszont nem biztosít olyan magas fokú kenést. Természetesen nem kell itt extrém számokra gondolni, de normál üzemi hőmérsékleten az ásványi olaj jobb! Az is tény, hogy sok motorban a gyári olaj, vagy"-onnan copy-ztam elnézést a "szerzőtől".
De én ugy tudtam hogy a szintetikus olaj jobb minden kőrülmény kőzőtt az ásványitol?
Ezek szerint nem?
A Sportmotoron olvastam ezt és gondolotam ki kérem a véleményeteket:
" Azt is elárulom, hogy egy ásványi olaj! UTCAI, NORMÁL! használat mellett, jobb kenést ad a blokknak, mint egy fél vagy full szintetikus akármi! A szintetikus olajakat azért találták ki, mert extrém igénybevételnél akkora hőkülönbséget képesek elviselni, amitől egy sima ásványi olaj "szétesne", azaz kicsapódnának belőle olyan anyagok, amik hatására elveszti a kenőképességét! A szintetikus olajak jobban bírják az extrém hőmérsékletet és hirtelen hőmérséklet változást, viszont nem biztosít olyan magas fokú kenést. Természetesen nem kell itt extrém számokra gondolni, de normál üzemi hőmérsékleten az ásványi olaj jobb! Az is tény, hogy sok motorban a gyári olaj, vagy"-onnan copy-ztam elnézést a "szerzőtől".
De én ugy tudtam hogy a szintetikus olaj jobb minden kőrülmény kőzőtt az ásványitol?
Ezek szerint nem?
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A higítónak? Hát az eléggé nagy tuning a nitrohigító, mert kb a fele az toluol, ráadásul amikor elbomlik (mármint a motorban) akkor ha jól tudom gyakorlatilak úgy működik mintha közvetlenül dinitrogén-oxidot nyomtunk volna bele a rendszerbe.
Szóval én már több helyről hallottam hogy ezt használják tuningnak, bár én semmi pénzért nem próbálnám ki szerencsétlen kis motoromon
Szóval én már több helyről hallottam hogy ezt használják tuningnak, bár én semmi pénzért nem próbálnám ki szerencsétlen kis motoromon
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
De a higítónak mi értelme lenne? Az alkohol a vízzel való keveredése miatt került a képbe.arovado írta:Én fiatal vagyok ahhoz, hogy minderre emlékezzek De így már értem a dolgot... de hát ennyi erővel akár még nitrohigítót is lehetne beletenni a motor mindenképp kihal tőle elég gyorsan, nem?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én fiatal vagyok ahhoz, hogy minderre emlékezzek De így már értem a dolgot... de hát ennyi erővel akár még nitrohigítót is lehetne beletenni a motor mindenképp kihal tőle elég gyorsan, nem?
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Na meg volt az a háztartás kis piros műanyag flakonos ablak tisztító,abban is volt ha jól tudomkiszsebi írta:A téli ablakmosó régen többnyire denszesz volt.arovado írta:Am...ablakmosót? Az miért jó? erről még nem hallottam... az gyakorlatilag csak glikol, nem? Ezt kifejtené nekem bővebben valaki hogy mit is csinál?
KK
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Jáááá így már értem
Köszönöm:)
Köszönöm:)
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A téli ablakmosó régen többnyire denszesz volt.arovado írta:Am...ablakmosót? Az miért jó? erről még nem hallottam... az gyakorlatilag csak glikol, nem? Ezt kifejtené nekem bővebben valaki hogy mit is csinál?
KK
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
csikin írta:kiszsebi!
Ez az írást én is olvastam 2-3-éve, akkor a raccing TS 150esembe akartam téli ablakmostót csepegtetni Persze nem állandóan, hanem bizonyos helyzekben Mint sok más agyszüleménymet, ez sem valósítottam meg de lehet működött volna. Ha valamit kitiltanak az F1-ből az csak jó lehet
Am...ablakmosót? Az miért jó? erről még nem hallottam... az gyakorlatilag csak glikol, nem? Ezt kifejtené nekem bővebben valaki hogy mit is csinál?
KK
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
kiszsebi!
Ez az írást én is olvastam 2-3-éve, akkor a raccing TS 150esembe akartam téli ablakmostót csepegtetni Persze nem állandóan, hanem bizonyos helyzekben Mint sok más agyszüleménymet, ez sem valósítottam meg de lehet működött volna. Ha valamit kitiltanak az F1-ből az csak jó lehet
Ez az írást én is olvastam 2-3-éve, akkor a raccing TS 150esembe akartam téli ablakmostót csepegtetni Persze nem állandóan, hanem bizonyos helyzekben Mint sok más agyszüleménymet, ez sem valósítottam meg de lehet működött volna. Ha valamit kitiltanak az F1-ből az csak jó lehet
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszi, Szomszéd!csdani írta:I
Amúgy jó volt a cikk, kiszsebi!
Sajnos a cikk nem az én érdemem, én egyszerűen csak ráakadtam. Mint írtam is, sokat keresgettem e témában, mindenhol volt egy kicsi leírva, de ez a cikk majdnem teljesen átfogja a "kutatásom" anyagát.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Igen, sőt valószínűleg(majdnem biztos) a 98 még szarabbul is ég, javulást biztos nem tapasztaltam a széria ETZ 251 esetén. A mostani 300-as hengeren meg akkora a sirrítés, hogy nem is lehet 95-öt használni
Amúgy jó volt a cikk, kiszsebi!
Amúgy jó volt a cikk, kiszsebi!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
arovado!
Szerintem azért, mert ugye az utcai gépkocsikat úgy tervezik, hogy 95 oktános benzinnel fogják üzemeltetni. Szóval ha ennél jobb kompressziótűrésű üzemanyagot kap, akkor se fogja kihasználni. Mivel a kopogásérzékelő csak lefelé tudja tolni a gyújtás időpontot.Szóval csak árban van mérhető különbség.
Anno az 1.6 os vvt-i be is próbáltuk a 100-as benzint, de érezhető különbség nem volt. Csak a pénztárcánknak. És arra a motorra nem nagyon lehet mondani, hogy elavult...
Szerintem azért, mert ugye az utcai gépkocsikat úgy tervezik, hogy 95 oktános benzinnel fogják üzemeltetni. Szóval ha ennél jobb kompressziótűrésű üzemanyagot kap, akkor se fogja kihasználni. Mivel a kopogásérzékelő csak lefelé tudja tolni a gyújtás időpontot.Szóval csak árban van mérhető különbség.
Anno az 1.6 os vvt-i be is próbáltuk a 100-as benzint, de érezhető különbség nem volt. Csak a pénztárcánknak. És arra a motorra nem nagyon lehet mondani, hogy elavult...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Mivel a nagyobb sűrítési arányhoz masszívabb alkatrészek kellenek, ezek gyártási költsége magasabb. Tehát, a motorgyártók inkább kisebb sűrítési viszonnyal tervezik a motorjaikat.arovado írta: a 98-as benzin miért nem terjed el a 95-ös rovására? Elméletileg pedig az jobb a motornak stb... mégis egy időben volt aztán még most is akad, de azért eléggé visszaszorult... ennek mi az oka?
Másik ok, hogy elterjedt a motorvezérlő elektronika, amivel a kopogás csökkenthető, majdhogynem meg is szüntethető.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hát a MOL nálunk is dolgoztat az egyetemen (Szegedi Tudományegyetem) a kolloid tanszéket elég jól pénzelik, szóval valóban elképzelhető hogy lesz valami változás.
Naná, régen tettek bele kis részben ha jól tudom még benzolt is mert annak nagyon-nagy az kompressziótűrése... de így sem érték el azt az értéket amit most a 95-ös benzin mutat kompressziótűrésben. (Persze elérték a versenyzői szinten, de az még nem terjedt el a nagyközönség számára). És most nincs se benzol, se PbTEt de ettől függetlenül mégis javult az átlagosan kapható benzin kompressziótűrése a régiéhez képest. Bár azt pl én nem értem (biztos van valami szofisztikusan elmagyarázott oka amiről nem tudok) hogy pl akkor a 98-as benzin miért nem terjed el a 95-ös rovására? Elméletileg pedig az jobb a motornak stb... mégis egy időben volt aztán még most is akad, de azért eléggé visszaszorult... ennek mi az oka?
Naná, régen tettek bele kis részben ha jól tudom még benzolt is mert annak nagyon-nagy az kompressziótűrése... de így sem érték el azt az értéket amit most a 95-ös benzin mutat kompressziótűrésben. (Persze elérték a versenyzői szinten, de az még nem terjedt el a nagyközönség számára). És most nincs se benzol, se PbTEt de ettől függetlenül mégis javult az átlagosan kapható benzin kompressziótűrése a régiéhez képest. Bár azt pl én nem értem (biztos van valami szofisztikusan elmagyarázott oka amiről nem tudok) hogy pl akkor a 98-as benzin miért nem terjed el a 95-ös rovására? Elméletileg pedig az jobb a motornak stb... mégis egy időben volt aztán még most is akad, de azért eléggé visszaszorult... ennek mi az oka?
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A régi motorok meg annyival kisebb sűrítésűek voltak, már akkor sem voltak hülyék a mérnökök
Szériamotornál elvileg nem is lehet baj a benzinnel.
Az a nem mindegy hogy hogyan érik el az oktánszámot. Mert ólom-tetraetil az má nincs.
Helyette van mangán
De ezek csak adalékok, az a fontosabb, hogy milyen szénhidrogének vannak a benzinben. A nagy oktánszámú aromások viszont lassan, kormozva égnek, ami magyarázhatja hogy miért ment jobban a gép a 91-essel!
Habár a 90-es évek elején lazábbak voltak az aromástartalom-előírások, valószínű nem voltak a finomítók ezen a határon a 91-es benzinnel(akkor 42 térfogatszázalék aromás lehetett, most 35)
Azóta mondjuk sok minden megváltozott, már így is túlságosan belementem
A lényeg, hogy rájöttek, ez így nem járható, az egyetemen, (veszprémi) ami a MOL-nak elég komoly partnere fejlesztésileg, már érződik az előszele a dolognak, NÉHÁNY ÉVEN BELÜL VALÓSZÍNŰLEG KISSÉ ÁTALAKULNAK A BENZINEK TISZTÁBB ÉS GYORSABB ÉGÉS VÁRHATÓ, KÉRDÉS, MILYEN ÁRON!
Szériamotornál elvileg nem is lehet baj a benzinnel.
Az a nem mindegy hogy hogyan érik el az oktánszámot. Mert ólom-tetraetil az má nincs.
Helyette van mangán
De ezek csak adalékok, az a fontosabb, hogy milyen szénhidrogének vannak a benzinben. A nagy oktánszámú aromások viszont lassan, kormozva égnek, ami magyarázhatja hogy miért ment jobban a gép a 91-essel!
Habár a 90-es évek elején lazábbak voltak az aromástartalom-előírások, valószínű nem voltak a finomítók ezen a határon a 91-es benzinnel(akkor 42 térfogatszázalék aromás lehetett, most 35)
Azóta mondjuk sok minden megváltozott, már így is túlságosan belementem
A lényeg, hogy rájöttek, ez így nem járható, az egyetemen, (veszprémi) ami a MOL-nak elég komoly partnere fejlesztésileg, már érződik az előszele a dolognak, NÉHÁNY ÉVEN BELÜL VALÓSZÍNŰLEG KISSÉ ÁTALAKULNAK A BENZINEK TISZTÁBB ÉS GYORSABB ÉGÉS VÁRHATÓ, KÉRDÉS, MILYEN ÁRON!
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
arovado írta:Igen, értem hogy az üzemanyagról szól a 88.as oktánszám de én így gondolkoztam magamban: minthogy az oktánszám a benzinben lévő izooktán és heptánhoz hasonlított kompressziótűrésű anyagok százalékos aránya (az izooktán a 100 a heptán a 0) így feltételezhetően a régi motorokban több volt a kompresszió által előidézett robbanás, minthogy a benzinben több volt a heptán szénláncának kompressziótűréséhez hasonló molekula, és az olajak is gyengébb minőségűek voltak: így a 95ös benzinnel aminek már egész jó a kompressziótűrése, véleményem szerint egy átlagos sűrűségű 2T olaj (szóval nem stihl olaj)szépen ken mindent, hiszen sokkal kevesebb a kompresszió által keltett robbanás, így kevesebb az olaj "kipuffogása" is. Legalábbis én így gondolom... hogy így benzintől is függ a dolog, mert ha jobb a benzin, akkor az olaj jobban tud kenni. Bár lehet hogy ez írtó nagy baromság...
Amúgy előzőleg tényleg hülyén írtam, mert a 10W40ről beszéltem és írtam a benzint is, ott arra, hogy milyen az olaj a 10W40 re gondoltam hogy mindegy... bár elméletileg a 2Tnél is mindegy, de nekem mindenki a fél-szintetikusat ajánlja, én is azt használok most hogy felújítottam a motort.
Előtte viszont, (ez érdekes): a legszarabb arol-t használtam, és mentem kb így 15000km-t összesen... szlovéniába, osztrák alpokba stb... na most szétszedtem a blokkot, és a dugattyún nem volt egyenletes koromhártya. Szóval a hártya nagyon vékonyka volt és nem is fedte be az egészet. Ebből arra következtettem, hogy sokkal több múlik a motor beállításain mint az olajon. -->és itt lehet hogy ismét tévedek... de remélem nem
Bocs a hosszú szövegért.
Az öngyulladás a holtpont környékén következik be, ahol a kipunyílás még messze van...
Ja így is meg lehet fogalmazni az oktánszámot, habár léteznek negatív oktánszámú szénhidrogének is a benzinben is, de méginkább a motorolajban, persze 100 felettiek is vannak a benyában, a xilolok 130 felettiek
Így áll össze a kép, a kúton kiírt 95-ös KÍSÉRLETI oktánszám, aminek jó közelítéssel(asszem 5-8 oktánszám-egység) az egész fp tartományban (20-210 °C) rendelkezésre kell állni
Persze a 95-ös benyának a MOTORoktánszáma csak min 85, a 98-asé min 88, a motoroktánszám érdekesebb tartós terhelés esetén
A többit majd folytatom, el kell mennem
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Miért mit használtál eddig?
EZ API TC, JASO FB, ISO L-EGB
EZ API TC, JASO FB, ISO L-EGB
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hoppá viszont: ha akartok olcsón olajat: http://www.vatera.hu/valvoline_motorcyc ... 07073.html
A valvoline 1300ft/l
A valvoline 1300ft/l
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Igen, értem hogy az üzemanyagról szól a 88.as oktánszám de én így gondolkoztam magamban: minthogy az oktánszám a benzinben lévő izooktán és heptánhoz hasonlított kompressziótűrésű anyagok százalékos aránya (az izooktán a 100 a heptán a 0) így feltételezhetően a régi motorokban több volt a kompresszió által előidézett robbanás, minthogy a benzinben több volt a heptán szénláncának kompressziótűréséhez hasonló molekula, és az olajak is gyengébb minőségűek voltak: így a 95ös benzinnel aminek már egész jó a kompressziótűrése, véleményem szerint egy átlagos sűrűségű 2T olaj (szóval nem stihl olaj)szépen ken mindent, hiszen sokkal kevesebb a kompresszió által keltett robbanás, így kevesebb az olaj "kipuffogása" is. Legalábbis én így gondolom... hogy így benzintől is függ a dolog, mert ha jobb a benzin, akkor az olaj jobban tud kenni. Bár lehet hogy ez írtó nagy baromság...
Amúgy előzőleg tényleg hülyén írtam, mert a 10W40ről beszéltem és írtam a benzint is, ott arra, hogy milyen az olaj a 10W40 re gondoltam hogy mindegy... bár elméletileg a 2Tnél is mindegy, de nekem mindenki a fél-szintetikusat ajánlja, én is azt használok most hogy felújítottam a motort.
Előtte viszont, (ez érdekes): a legszarabb arol-t használtam, és mentem kb így 15000km-t összesen... szlovéniába, osztrák alpokba stb... na most szétszedtem a blokkot, és a dugattyún nem volt egyenletes koromhártya. Szóval a hártya nagyon vékonyka volt és nem is fedte be az egészet. Ebből arra következtettem, hogy sokkal több múlik a motor beállításain mint az olajon. -->és itt lehet hogy ismét tévedek... de remélem nem
Bocs a hosszú szövegért.
Amúgy előzőleg tényleg hülyén írtam, mert a 10W40ről beszéltem és írtam a benzint is, ott arra, hogy milyen az olaj a 10W40 re gondoltam hogy mindegy... bár elméletileg a 2Tnél is mindegy, de nekem mindenki a fél-szintetikusat ajánlja, én is azt használok most hogy felújítottam a motort.
Előtte viszont, (ez érdekes): a legszarabb arol-t használtam, és mentem kb így 15000km-t összesen... szlovéniába, osztrák alpokba stb... na most szétszedtem a blokkot, és a dugattyún nem volt egyenletes koromhártya. Szóval a hártya nagyon vékonyka volt és nem is fedte be az egészet. Ebből arra következtettem, hogy sokkal több múlik a motor beállításain mint az olajon. -->és itt lehet hogy ismét tévedek... de remélem nem
Bocs a hosszú szövegért.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ez kicsit OFF lesz, bocsi.arovado írta:A kézikönyvben pl így szól a fáma: ne tegyünk a motorketékpárba 88-as oktánszámnál alacsonyabb benzint... ez szerintem mindent elárul.
Inkább üzemanyag téma, de itt merült fel.
Szóval, erről az oktánszám dologról: Bambival beszélgettem erről a dologról, a kompressziótér csökkentéséről, azaz a tuningolás ilyen módjáról.
Ő azt mondta, hogy a mai 95-ös benzin korántsem olyan, mint a régi normál, azaz a 86-os. Nos, kicsit utánajártam a dolgoknak, miről is van szó, mit is mondott. Nem a szakmai tudását kérdőjeleztem meg ezzel, de kíváncsivá tett. Mivel itt élek a magyar olaj "hazájában", nem volt nehéz dolgom. Megértettem, miről is van szó, mit is mondott A MESTER. Sőt, azt is, mire alapozza. Teljes mértékig igaza van az általam olvasott, hallott dolgok alapján.
Szeretném mindazt megosztani Veletek, amit találtam - bár elég hosszú dolog.
Egy emberke le is írta mindezt, tömören.
Nézzétek meg a
http://zolikepei.atw.hu/viz.doc
linket.
Hogy nem tudok rendesen írni/fogalmazni ma!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én is 10W40 et használok, és eddig semmi gondom nem volt vele. Szerintem nem az olaj "neve" számít, hanem az ISO meg hasonló besorolások. Egyébként a kézikönyv is 10W40 et javasol, továbbá: amik most a legszarabb olajok közé tartoznak még azok is felülmúlják az MZ korabeli közepes minőségű olajokat. A kézikönyvben pl így szól a fáma: ne tegyünk a motorketékpárba 88-as oktánszámnál alacsonyabb benzint... ez szerintem mindent elárul.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nekem is bevált a hígabb olaj, nincs gondom az üressel. (De utáltam amíg volt!!!) Azért próbálok nem ötödikben megállni:)
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én is 10w40-et használok. Előtte nekem is 80w90 volt de nehezen vette tőle a sebességeket.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Lehet ,hogy a régi olaj is 80-90W volt,csak már nem tudta azt a paramétereket,mint újkorában.Andrá$ írta:Hát nemtom nekem pont az ellenkezője, bár nemtom milyen olaj volt benne de én 80W90-re cseréltem le és érezhetően jobb lett tőle a kuplungom
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nekem meg a hajtómű olajtól ragadt a kuplung, most 10w 40-es motor olajjal megyek, semmi gondja.
Nekem is Bambi mondta, azóta nekem is könnyebben megvan az üres.
Nekem is Bambi mondta, azóta nekem is könnyebben megvan az üres.
Ne dudálj!!!! Küzdj!!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hát nemtom nekem pont az ellenkezője, bár nemtom milyen olaj volt benne de én 80W90-re cseréltem le és érezhetően jobb lett tőle a kuplungom
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszönöm szépen.
Majd akkor olyat veszünk, de még van egy flaska 80W-s olajom az majd nyáron jó lesz. Nekem a sebváltás patent, csak az üres nem jó De azért köszi mégegyszer
Majd akkor olyat veszünk, de még van egy flaska 80W-s olajom az majd nyáron jó lesz. Nekem a sebváltás patent, csak az üres nem jó De azért köszi mégegyszer
Relax, don't do it
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
MiszterQ írta:Na kérlek az lehet !
80W90 Hypoid megy bele. Szokta is csinálni hogy hidegen nem old a kuplung
Tudom hogy nem ez a topic témája de milyen olaj kell bele akkor ? Én a gyári könyv szerintit tettem bele.
Én 10W40 et használok. Ahogy hallottam Bambi mester is ezt teszi bele. Ezzel csak annyi hogy én évente lecserélem, biztos ami biztos, nem vág földhöz évente egy olajcsere és 1L olaj. Előtte nekem is Mol 80W90 volt, de alig bírtam üreset kapcsolni, sebességet váltani, kuplunggal spec nem volt bajom.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Behúzott kuplunggal adsz pár gázfröccsöt, utána jó lesz !
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
beledermed az olaj a lamellákba. én 2-es fokozatban szoktam ilyenkor tenni és úgy elindulni.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- redocstomi
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
- Tartózkodási hely: Körmend
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hali!
Az mitől lehet hogy ha beteszem sebességbe a mocit (első indítás után amikor még hideg) és megugrik, sőt néha le is fullad. De melegen faszán kiemel, csak hidegen van ilyen. Az olaj lehet szar vagy a lamellák, vagy mi?
Az mitől lehet hogy ha beteszem sebességbe a mocit (első indítás után amikor még hideg) és megugrik, sőt néha le is fullad. De melegen faszán kiemel, csak hidegen van ilyen. Az olaj lehet szar vagy a lamellák, vagy mi?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég