Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

csikin írta: Elküldve: pén. jan. 08, 2010 7:37 pm
Szerintem forgórész tekercsszakadás...
Akkor ráhibáztam? :twisted:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bladzser írta:Szóval.. lementem ma a motorhoz.
sarukat lehúztam a blokknál.. az összeset, és rámértem a szénkefénél a két kijövő vezetékre.(egyik vezeték ami D-, a másik ami DF), és semmijen ellenállást nem mutatott a műszer, még csak nem is sípolt :shock: semmi ...szálszakadás lenne.
Van ott egy alátét a csúszógyűrűk és a rögzítő csavar között, azt ott kotyog.. tehát az nincs lehúzva...

Akkor először azt leellenőrizném, hogy jó-e a blokkban a töltéshez kapcsolódó dolgok.
Álló részen mértem 1,2-1,3 Ohm ot... szóval ez jó?
A másik.. forgórésznél nem mértem ellenállást, de mindkét szénkefe jó!

Forgórészen kell a csúszógyűrűk között ellenállást mérnem?
Igen kell ellenállást mérned a csúszógyűrűk közt.
4-4,5 Ohm.
Szálszakadás lesz ott jól sejted.Viszont mivel nem a csúszógyűrűknél hanem a vezetékeknél mértél,igy még a szénkefék és a vezetékeik is benne vannak a hibalehetőségben.Csak a csúszógyűrűk felületén mérj szénkefék eltávolitása után.Ha akkor sincs ellenállás,illetve nem sipol a szakadás jelző akkor a forgórész szálszakadásos.
Az az alátét ami a csúszógyűrűk felett van azt nem a rögzitőcsavar szoritja,az teljesen különálló dolog a csavartól.Azt az alátétet a forgórész anyagából "lehajtott,vágózott"3 db 120 fokban valami rögziti(képen bekeretezve).Leirni nehezebb mint amikor látod.Ha kihajtod a csavart és kiszeded a megszakitóbütyköt akkor tisztán láthatod miről beszélek.Önmagában az hogy mozog még nem okozhatna bajt szerintem.Viszont ha a forgórészen a csúszógyűrűket tudod mozgatni az már lehet a baj forrása.Mint amit z25z is irt.Mindneképp szedd le a forgórészt és úgy vizsgáld meg szemre is meg méréssel is.

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A szerelési kézikönyvben (mzclubról is letölthető) megtalálható pontosan a generátor részeinek ellenőrzése a megfelelő értékekkel. Ezek után is lehet vele még probléma, de első körben csináld végig azt.

Pontosabban nem ez az első kör, de ha már szét van szedve (gondolom szét van, forgórészt pl csak kiszerelve tudod mérni, különben hülyeséget mutat, amúgy is nettó 5 perc), próbáld meg.

Nekem pl 3 féle töltés gondom volt: az egyiknél a biztosítéktábla biztosítéka nem érintkezett, a másiknál a kijövő forgórész vezeték hozzáért a forgórész külsejéhez (ezt a kettőt bambi találta meg), és hát nem kellett volna, a harmadik pedig az volt h az elektronikus (fekete) fesszab talpát nem szabad letestelni, mert ha megteszed nem lesz töltés, ezt én derítettem ki.

Szal lehet még bőven probléma, de ha az ember teljesen tanácstalan, érdemes kimérni először hogy valami szervi baja van-e.
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Szóval.. lementem ma a motorhoz.
sarukat lehúztam a blokknál.. az összeset, és rámértem a szénkefénél a két kijövő vezetékre.(egyik vezeték ami D-, a másik ami DF), és semmijen ellenállást nem mutatott a műszer, még csak nem is sípolt :shock: semmi ...szálszakadás lenne.
Van ott egy alátét a csúszógyűrűk és a rögzítő csavar között, azt ott kotyog.. tehát az nincs lehúzva...

Akkor először azt leellenőrizném, hogy jó-e a blokkban a töltéshez kapcsolódó dolgok.
Álló részen mértem 1,2-1,3 Ohm ot... szóval ez jó?
A másik.. forgórésznél nem mértem ellenállást, de mindkét szénkefe jó!

Forgórészen kell a csúszógyűrűk között ellenállást mérnem?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

meg annyit: engem nagyon szivatott a dolog, mert a teltesjelzo nem vilagitott, de ha a forgoreszen ellenallast mertem akkor pedig volt erdekes modon pont akkor erintkeztek a letort vegek szoival teljes volt a tanacstalansag
aztan bambi mester adott egy jo tippet, csak mar nem emlekszem pontosan (hatha kisegit :lol: ) valamelyik vezeteket raadott gyujtasnal ha a forgoreszhez erintem es kigyullad a toltesjelzo lampa akkor forgoresz hiba. (talan a zold-keket)
ez tortent... levettem a forgoreszt ujra, latszolag nem volt baja, de amikor a csuszogyuruket megneztem, hogy stabilak-e akkor el lehetett mozgatni nehany mm-t
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

csikin irta:
Álló motornál, ha ráadod a gyújtást, akkor világítania kell. Járó motornál, ha nincs töltés, akkor világítania kell. Ha nem világít álló motornál ráadott gyújtással akkor vagy az izzó rossz, vagy valamilyen elkötés van.

Ezeket találtam még hivatalos teendőként, ha gyújtás bekapcsolva és nem világít a töltéslámpa:
61-es kábel és szabályzó között szakadás
szabályzó D- és DF szakadás
rossz a diódahíd


Es van am megegy, vissza kellene keresni, de nagyjabol oktober 8-9 kornyeken volt ugyanez a bajom. Irtam is hogy megszivtam mert a toltesjelzo nem vilagitott, holott nem volt toltesem igy a toltesproblema akkor derult ki mikor menet kozben lemerult az orszaguton az aksi.
Nalam forgoresz menetszakadas volt a hiba mint utobb kiderult. Egyszeruen a forgoreszen a csuszogyuruk elfordultak es elnyirta a vezeteket.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

"Na utánajártam a dolgoknak ...
Megmértem az UVW résznél az ellenállást, olyan 1,2-1,3 ohm körüli a D- hoz képest.
Tehát az elvileg jó." [-X Az állórész tekercseid közül valamelyik test zárlatos ( gondolom lehúztad a sarukat mérés közben?).
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én is megépítettem már ezt, nem szuperált valami jól, de lehet én rontottam el.
Inkább építsd meg azt, ami a főoldalról elérhető a cikkekben, Müller Szabi féle fesszab.

Az a gond hogy én nem vagyok MZ-közelben, nem is tudok méricskélni.
Én úgy tudom, és amit küldtem rajz az alapján, akkor kell a 61-en + feszültségnek megjelenni, ha tölt a generátor.
A rajzot nem a fesszabályzó miatt küldtem, mert az az egyetlen amit nem értek :D
Szerintem a tiédben nem kerek valami...
Azért van összekötve a D+ az 51-el, mert azon a kapcson keresztül tölti a generátor az akkut.
Azt nem tudom, hogy az eredeti fesszab igényel-e feszültséget, de akkor lemerülne hamar.
Ha lehúzod a vezetékeket a feszültségszabályzóról, akkor miket mérsz? 61-en nem lehet 12v akkor se szerintem.
A zárlatkeresés egész máshogy működik egy komplett rendszerben, mintha csak egy lecsatlakoztatott vezetéket vizsgálnál, hogy szakadt-e a burkolat.

Leállított motornál, mivel nincs töltés, 61 és D- között 0V. Azt nem tudom mekkora feszültség jelenik meg a DF és D- között, de álló motornál 0, ha ráadod a gyújtást, akkor valamennyit.

Ezeket találtam még hivatalos teendőként, ha gyújtás bekapcsolva és nem világít a töltéslámpa:
61-es kábel és szabályzó között szakadás
szabályzó D- és DF szakadás
rossz a diódahíd

eredeti:
Cable 61 to regulator interrupted -> Replace cable
Regulator Earth and Cable DF interrupted -> Replace cable
Rectifier Defective -> Replace rectifier
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

csikin írta:Akkor ezek szerint az állórész tekercselése jó.
Szerintem elviseli a 15W-ot is de 2W-os való oda. Igy fejből azt mondom hogy a 15 és a 61 közé kell ez a lámpa, de ugyanazt éred el vele ha az 51 és 61 közé teszed, csak ekkor sosem tudod lekapcsolni. Álló motornál, ha ráadod a gyújtást, akkor világítania kell. Járó motornál, ha nincs töltés, akkor világítania kell. Ha nem világít álló motornál ráadott gyújtással akkor vagy az izzó rossz, vagy valamilyen elkötés van. A 61-es ponttól megy fel egy hosszú vezeték az izzóhoz, a másik fele meg egy kapcsolt pozitív.
Igen a D+on mindig kell feszültséget mérned, álló motornál az akksi feszültségét, járó motornál a töltőfeszültséget, ami jó esetben magasabb. mint az akksin mért feszültség.
Aminek levetted a tetejét az a feszültségszabályzód, ez kapcsolgatja a gerjesztést. A leírásod alapján ez az alulapra ragasztott nyák, egy fekete dobozban, fehér matricával, és elképzelhető, hogy rossz, próbálj meg egy másikat.
A B+ az az akksi+ ami MZ-ül 51-es pont azt jelenti Battery+, és ezen a kapcson keresztül töltődik az akkumulátor.
Elvileg ráadott gyújtással álló motor mellett a DF-en 12V körüli értéket kell mérned, járó motornál kevesebbet, de annál többet minél nagyobb a terhelés.
A 61 az pozitív akkor ha van töltés, elvileg ez a kontrollfeszültség, ami alapján szabályozza a gerjesztést a fesszabályzó, tehát álló motornál 0V, járónál 12V.
Ennyire futotta így hirtelen, már át se látom :) Ha valamit rosszul tudok, ami simán előfordulhat, akkor szóljatok!

Kép

Hát Akkor a feszültségszabályzómmal lenne a gond(?) , mert ha igen akkor elektrotechnikus létemre összerakok egy feszültségszabályzót. Belinkelem a rajzot, kérdésem ez működik így, működőképes a rajz?

Tehát a szitu ami nálam van:
61 -esen 12V van, de nemtudom hogy, ez nekem leálított motornál 12V... járó motornális ugyanennyi...
érted ha 12V jön egyikről meg másikról... esélytelen hogy kigyúljon az izzó :?

A másik hogy a fenébe szabályoz egy feszültségszabályzó , hogy kapcsolgat, meg hogy fogja vissza a feszültséget hogy ne szaladjon 14-15 V fölé, ha a D+ össze van kötve a B+ -al ? Ezt nemértem én. Elektronikus feszszabályzóm van, de a te rajzod sztem a régihez való, de semmi gond mert a bekötés ugyanilyen... enyém most így van bekötve de így se jó....

Az egyenirányítónál ahogy méregettem...
tapasztalatok:
-12V feszt mértem a 61-es kapocs és a D- között.
-12V feszt mértem a DF-es kapocs és a D- között.
-aztán rövidzármérővel vizsgáltam a sípolós cucc... akkor... "rövidzárat" mértem az egyenirányító 61 es kapcsa és az egyenirányító D3 kapcsa között.. illetve a 61-es kapocs és a D- között... sípolt a cucc.. de nem 0000-kat írt ki hanem .. először 51 et majd második variáccióban 250 valamennyit.. szóval elvilág diódák jók..
- ha az áram mérőre átpakkoltam a multiméter vezetékét meg beállítását és a 61-re rácsiptettem meg az aku negatívjára akkor kigyúlt az izzó, de beindított motornál nem aludt ki.. szóval ez így nemjó.. de a lámpa kigyult...és 0.35 Ampert mértem...

A méréseket leállított motornál csináltam...

A legfőbb dolog.. leállított motornál, mit kell mérnem D- hoz képest mérnem a 61 kapcson.. 12V... vagy 0V (azaz rövidzár?!)

Illetve a DF en mindíg kell lenni + 12V-nak vagy azon hány voltot kell mérnem D- hoz képest ( álló ill. beindított motornál?)

várom a válaszotok...

Tudom átláthatatlan, de már agyamramegy ez a töltés dolog... :-k
Amit meg akarok építeni fesz szabályzót.. képeket beraktam...
Kép

Kép
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Akkor ezek szerint az állórész tekercselése jó.
Szerintem elviseli a 15W-ot is de 2W-os való oda. Igy fejből azt mondom hogy a 15 és a 61 közé kell ez a lámpa, de ugyanazt éred el vele ha az 51 és 61 közé teszed, csak ekkor sosem tudod lekapcsolni. Álló motornál, ha ráadod a gyújtást, akkor világítania kell. Járó motornál, ha nincs töltés, akkor világítania kell. Ha nem világít álló motornál ráadott gyújtással akkor vagy az izzó rossz, vagy valamilyen elkötés van. A 61-es ponttól megy fel egy hosszú vezeték az izzóhoz, a másik fele meg egy kapcsolt pozitív.
Igen a D+on mindig kell feszültséget mérned, álló motornál az akksi feszültségét, járó motornál a töltőfeszültséget, ami jó esetben magasabb. mint az akksin mért feszültség.
Aminek levetted a tetejét az a feszültségszabályzód, ez kapcsolgatja a gerjesztést. A leírásod alapján ez az alulapra ragasztott nyák, egy fekete dobozban, fehér matricával, és elképzelhető, hogy rossz, próbálj meg egy másikat.
A B+ az az akksi+ ami MZ-ül 51-es pont azt jelenti Battery+, és ezen a kapcson keresztül töltődik az akkumulátor.
Elvileg ráadott gyújtással álló motor mellett a DF-en 12V körüli értéket kell mérned, járó motornál kevesebbet, de annál többet minél nagyobb a terhelés.
A 61 az pozitív akkor ha van töltés, elvileg ez a kontrollfeszültség, ami alapján szabályozza a gerjesztést a fesszabályzó, tehát álló motornál 0V, járónál 12V.
Ennyire futotta így hirtelen, már át se látom :) Ha valamit rosszul tudok, ami simán előfordulhat, akkor szóljatok!

Kép
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

csikin írta:Sunbim: A D+ ra fölösleges feszültséget vezetni.
A gerjesztés biztosítéka biztosan jó mert a blokkban a DF-en megjelenik a 12V
szóval a szénkefék között is van feszültség.
juragy: Lehet állórész szakadás is, de akkor vagy mindhárom fázis egyszerre (mert mind rossz), vagy a csillagpont a keksz.
bladzser: Szerintem mérd meg a forgórészen a csúszógyűrűk közötti és az állórész fázisok közötti ellenállását. És azt hogy a fázistekercsek testre (D-) átvezetnek-e.

Na utánajártam a dolgoknak ...
Megmértem az UVW résznél az ellenállást, olyan 1,2-1,3 ohm körüli a D- hoz képest.
Tehát az elvileg jó.
Nem volt töltés visszajelző lámpa.
Utánajártam ennek is, bekötöttem egy 15W-os izzót (remélem nem csináltam hülyeséget :shock: ) a 61 és az aksi + része közé. De semmi, nem gyúl ki, pedig ki kellene neki. (most így van összerakva)
Először rosszul értelmeztem a rajzot, és az égőt a 61 és az aksi - közé kötöttem így se világított.
Elvileg az egyenirányítóból kijövő D+ vezetéken akkor kell feszültséget mérnem ha van töltés? Illetve ezen gondolom már egyenfeszültséget kell mérnem?

Másik dolog, leszedtem az egyenirányító tetejét, az enyém elektronikus. Van rajta olyan hogy B+ ez megegyezik az 51es kapoccsal,?
Illetve ahogy levettem a tetejét azt figyeltem meg, hogy a B+ és a D+ össze van a nyáklapon zárva (bele se kellene dugnia levegóbe öszköthetném ezt a két szálat) ... tehát köze nincs a másik 3 szálhoz... a DF, D-, 61 -es szálakhoz.
Ez szerintetek jólvan így...?

Az egyenirányítómban, TIP "tranzisztor van"

Egy bazinagy dióda a D- és a DF közé rakva...




Mégegy dolog, ha minden szabályosan jól össze van kötve...akkor
- A blokk szélén a DF-en kell valamekkora feszültséget mérnem a D- -hoz képest álló illetve járó motor mellett?
- A 61 es szál az MÍNUSZ VAGY PLUSZ.. erre nembírok rájönni. de sztem mínusz...?
- A U /V/ W szálakon ráadott gyujtásnál a D- hoz képest kell valamekkora feszültséget mérnem?
- Ráadott gyújtásnál, a 61 -es szálon a + hoz képest 12V körüli értéket kell mérnem, illetve járó motornál mekkora feszültség van D- hoz képest a 61 es szálon?


ILLETVE:
Ha jár a motor és mérek feszültségeket akkor a D- hoz képest
az U/ W/ V/ DF/ 61/ D+ szálakon mekkora feszültségértéket kell mérnem?

Sajnos közelbe nincs ilyen MZ-s ismerősöm akinek a motorján mindezeket lemérhetném, valaki ki tudja légyszíves írja már meg minden kérdésemre a választ [-o< ....
Előre is nagyonszépn köszönöm!

Mégegy dolog, valaki leírná a feszszabályzó működését, minek fügvényében kapcsolgatja a 61 es kapcsot...?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

gulyesz írta:
sub-ee írta:Sziasztok

Egy elég nagy fejlesztésbe kezdtem, tervezek egy univerzális elektronikus gyújtóegységet, amely úgy néz ki, hogy 1 és 2 hengeres 2 ütemű motorokhoz lenne használható, természetesen FET-es gyújtás. Programozható előgyújtásszög görbéje lenne a vezérlő kontrollernek. egy sima PC-vel lehetne soros porton keresztül akár fékpados teszt alatt feltölteni a beállított értékeket.

Kérdésem az lenne, hogy volna-e ilyen gyújtásra igény? MZ-re átalakítás nélkül rá lehetne szerelni.

Segítséget kérnék a fejlesztésben és a tesztelésben, mert nekem sajnos nincs MZ-m amin tesztelni tudnám a cuccot.

Ez a programozó szoftveréről egy screenshot:


Kép

Üdv.:Sub-ee
Szia Szabolcs!

Engem is érdekelne a gyújtás cuccos.

Üdv.: Tamás
Amint lesz pénzem, akkor építek egy prototípust, olyannak akinek van hall jeladója és küldöm, hogy tesztelni lehessen.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

sub-ee írta:Sziasztok

Egy elég nagy fejlesztésbe kezdtem, tervezek egy univerzális elektronikus gyújtóegységet, amely úgy néz ki, hogy 1 és 2 hengeres 2 ütemű motorokhoz lenne használható, természetesen FET-es gyújtás. Programozható előgyújtásszög görbéje lenne a vezérlő kontrollernek. egy sima PC-vel lehetne soros porton keresztül akár fékpados teszt alatt feltölteni a beállított értékeket.

Kérdésem az lenne, hogy volna-e ilyen gyújtásra igény? MZ-re átalakítás nélkül rá lehetne szerelni.

Segítséget kérnék a fejlesztésben és a tesztelésben, mert nekem sajnos nincs MZ-m amin tesztelni tudnám a cuccot.

Ez a programozó szoftveréről egy screenshot:


Kép

Üdv.:Sub-ee
Szia Szabolcs!

Engem is érdekelne a gyújtás cuccos.

Üdv.: Tamás
Tamás
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: juragy »

hali a duda nekem is kapcsoló (nyomógomb) miatt nem akart megszólalni üdv juragy
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Alfa írta:A kapcsoló biztos h nem rossz, mert a duda ugyanazzal az állással megy, mint a
- index
- féklámpa
- fénykürt

Szóval ha nem testelési problémáról van szó, akkor már csak a tápvezetéke lehet szar, vagy a kürt egyik saruja, de az ugye nem, mert 2 sima vezetékkel működött.

Próbáld ki úgy h a motoron van, a test vezetéke egy tök sima drót hozzáérintve a vázhoz, ha úgy is jó a kürt akkor test rossz, ha úgy sem akkor táp.

Sőt van még rossz saru lehetőség bent a lámpatestben is.

Jah és ha kapcsolóként nem gyk-t hanem kürtgombot értettél, ott is lehet oxidáció ami miatt akkora feszültség esik, hogy nem tud rendesen megszólalni.
ok köszi a segítséget :)
csak még annyit hogy nekem az index az másik kapcsoló jobb oldalt mivel TS
de megnézem majd amiket mondtál
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A kapcsoló biztos h nem rossz, mert a duda ugyanazzal az állással megy, mint a
- index
- féklámpa
- fénykürt

Szóval ha nem testelési problémáról van szó, akkor már csak a tápvezetéke lehet szar, vagy a kürt egyik saruja, de az ugye nem, mert 2 sima vezetékkel működött.

Próbáld ki úgy h a motoron van, a test vezetéke egy tök sima drót hozzáérintve a vázhoz, ha úgy is jó a kürt akkor test rossz, ha úgy sem akkor táp.

Sőt van még rossz saru lehetőség bent a lámpatestben is.

Jah és ha kapcsolóként nem gyk-t hanem kürtgombot értettél, ott is lehet oxidáció ami miatt akkora feszültség esik, hogy nem tud rendesen megszólalni.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Aki még emlékszik rá régen volt ilyen gondom hogy nem volt jó a duda, vagyis hát nagyon halk volt.Nah most megoldódott a probléma legalább is rájöttem:D ugye szét lett szedve kipucolva összerakva és aksi töltőről lett próbálva fölraktuk szépen gyújtásról szinte semmi alapjáraton is ugyanannyi volt nagy nulla.Most hogy ismét szét lett szedve :? feltöltöttem az aksit és 2 vezetékkel simán rádugtam és láss csodát szól elég jól szóval nem a duda szar hanem vagy vmi vezeték de inkább a kapcsolóra gyanakszom.

Hátha vki majd egyszer ugyanígy lesz vele.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

KILL3R etz írta:Sub-ee!

Én már régebben gondolkozok ilyen gyújtáson. De erről már beszélgettünk is, az optikai jeladóval együtt.Ha megfelel én feltudok ajánlani egy "gyári" 250-es és egy 150-es ETZ-t tesztelésre. Gyári alatt értem, hogy nincs nagyon farigcsálva.Aztán valami görbét majd kikisérletezünk. :wink:

juragy!

Ugyanazt ha bármi mással lerobbansz. Megjavítod! :twisted: :D :roll:
Készítem lassan a terveket, ahogy számolgattam igen komoly cucc lesz.
Mondjuk pénz híján elég lassan fog elkészülni szerintem a prototípus.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

juragy írta:sziasztok ilyen elektronikus gyújtással le robbansz az út szélén akkor mit csinálsz? üdv juragy

Kikapcsol a vezérlés és normál értéken megy a motor. Be van biztosítva rendesen a cucc!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Sub-ee!

Én már régebben gondolkozok ilyen gyújtáson. De erről már beszélgettünk is, az optikai jeladóval együtt.Ha megfelel én feltudok ajánlani egy "gyári" 250-es és egy 150-es ETZ-t tesztelésre. Gyári alatt értem, hogy nincs nagyon farigcsálva.Aztán valami görbét majd kikisérletezünk. :wink:

juragy!

Ugyanazt ha bármi mással lerobbansz. Megjavítod! :twisted: :D :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: juragy »

sziasztok ilyen elektronikus gyújtással le robbansz az út szélén akkor mit csinálsz? üdv juragy
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: balintmz »

hello. már hallottam ilyesmiröl IGC 60 név alatt. gondolom ismered. Még nem probáltam és azt olvastam hogy a régebbi modellekkel volt vmi gond. állitolag az chip-pel szreltek már jobbak, de tapasztalatom nincs vele. Bálint
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Sziasztok

Egy elég nagy fejlesztésbe kezdtem, tervezek egy univerzális elektronikus gyújtóegységet, amely úgy néz ki, hogy 1 és 2 hengeres 2 ütemű motorokhoz lenne használható, természetesen FET-es gyújtás. Programozható előgyújtásszög görbéje lenne a vezérlő kontrollernek. egy sima PC-vel lehetne soros porton keresztül akár fékpados teszt alatt feltölteni a beállított értékeket.

Kérdésem az lenne, hogy volna-e ilyen gyújtásra igény? MZ-re átalakítás nélkül rá lehetne szerelni.

Segítséget kérnék a fejlesztésben és a tesztelésben, mert nekem sajnos nincs MZ-m amin tesztelni tudnám a cuccot.

Ez a programozó szoftveréről egy screenshot:


Kép

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

És akkor benzinszagú az olaj. De ez már másik topic.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Weedow »

akos02 írta:Az a baj, hogy nem tudok üzemi menetet menni vele, mert így nem nagyon lehet használni. A légszűrő már lett nézve, ki is lett fújva belőle a por, de aztmondták hogy még arra a kifújásra se volt nagy szükség, mert elég tiszta volt. A gyertya egyébként fényes fekete, mivel tiszta olaj (nem korom). Köszönöm a szakértői választ !:D
Ezt kiderítheted ha megnézed mennyire zabálja az olajat (mennyi a leengedett olaj mennyisége) ha feltűnően sok akkor ellképzelhető hogy szimering.
Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 »

Az a baj, hogy nem tudok üzemi menetet menni vele, mert így nem nagyon lehet használni. A légszűrő már lett nézve, ki is lett fújva belőle a por, de aztmondták hogy még arra a kifújásra se volt nagy szükség, mert elég tiszta volt. A gyertya egyébként fényes fekete, mivel tiszta olaj (nem korom). Köszönöm a szakértői választ !:D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

akos02 írta:Sziasztok. Szarakodik a motorom, 4000 fölé nem lehet pörgetni, mert ott már rángat, fulldoklik stb. Ez valszeg a retkes gyertyámtól van, csak az a gáz, hogy kicserélem (egy tisztára), rárúgok 2-t, elindítom, és már is tiszta olaj az egész gyertya, már-már úszik az olajban. Már kaptam olyan tanácsot, hogy főtengelyszimering. Még nem cseréltem ki benne (majd a hó folyamán meglesz), de a kérdésem az lenne, hogy a szimmeringen kívül még mi okozhatja még ezt a problémát? Köszönöm a segítséget!
Pl okozhatja az hogy rúgsz rajta kettőt aztán leállítod. Ez nekem is létező probléma, full dzsuvás ha csak szarakodok vele pár percet. Viszont ha megyek vele, akkor teljesen jó őzbarna.

A gyertyát csak üzemi menet után szabad nézni, legalább fél óra legyen. Ha akkor is fényes fekete, akkor szimmering, ha matt fekete akkor sokat kap, nagy általánosságban ez igaz.

Ha egy fok fölé nem lehet pörgetni, az lehet egy nagyon elállítódott gyújtás, főtengelycsapágy (ha kalimpál, a gyújtás pontatlan), de a legvalószínűbb az elkoszolódott légszűrő. Ebben az esetben is fekete lesz a gyertya, mert az ugye már mind1 az égés szempontjából h sok a benzin vagy kevés a levegő, mindenképp túl dús lesz. Ilyen gondom volt direktszűrővel, amit ugye olajozni kell, csak félreértettem a használati útmutatót, és a végén már 3000 ig se pörgött, olyan volt mint a leszabályzás.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Értem. Azért előbb a gyújtást nézd át szerintem. A szimmeringhez elég nagy bontás kell. De én még így is a trafót tartom esélyesnek. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 »

:D Először is kösz a választ. Am nem egyik pillanatról a másikra jött, hanem egyre szarabb lett. Tehát az elején pótgyertya nélkül bátran indultam el. Majd kezdődött h pár hetente gyertyát kell tisztítani. Ezután jött h 1-2 használat utáni tisztítás, majd minden használat után, most pedig már a használat se megy nagyon :(
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

akos02!

Nekem trafónak tűnik. Szimmering azért nem valószínű, mert max a váltóból tudna olajat szívni, de oda inkább átfúj, ha szar a szimmering. Főleg ha ez egyik pillanatról a másikra jött.

Szerintem zárlatos a trafód. Próbáld meg járatni pár percig, és fogd meg a trafó házát. Ha nem tudod már levenni a kezed, akkor igazam volt. :twisted: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: juragy »

hűtés miatt van benne trafó olaj üdv .juragy
Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 »

Sziasztok. Szarakodik a motorom, 4000 fölé nem lehet pörgetni, mert ott már rángat, fulldoklik stb. Ez valszeg a retkes gyertyámtól van, csak az a gáz, hogy kicserélem (egy tisztára), rárúgok 2-t, elindítom, és már is tiszta olaj az egész gyertya, már-már úszik az olajban. Már kaptam olyan tanácsot, hogy főtengelyszimering. Még nem cseréltem ki benne (majd a hó folyamán meglesz), de a kérdésem az lenne, hogy a szimmeringen kívül még mi okozhatja még ezt a problémát? Köszönöm a segítséget!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha nem tudsz gyárit szerezni, akkor bontóban próbálj keresni wartburg vagy trabi trafót. Én másfél évig jártam ilyenekkel, mert az volt itthon. Méretre, teljesítményre megegyezik a gyárival.

Az más kérdés, hogy amikor letérdelt, akkor lecseréltem egy szilárd Honda trafóra 8) :D Na azért az más világ :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Köszi a válaszokat, letesztelem!

Üdv
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én úgy tudom, a hűtés miatt van benne olaj.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

csikin írta:Majd valaki hozzáértő akkor elmondja van e teljesítménybeli különbség a kettő között, de én egy gyárira szavazok. ;)
különbség: súly:D
felesleges beleraknod azt a trafót két okból: egyik az hogy b@szottnagy és nem fog elférni normálisan, másik, meg hogy nagy a kapcsolási áram. hamarabb beéghet a megszakítód. inkább azt nézd meg, hogy leszedett gyertyapipa mellett, mekkora a legnagyobb szikra amit elő tud állítani az az utángyártott. nekem pilisborosjenői trafó van a kis TS-be ami ráadásul 6Vos. 10-12mmről röhögve ad szikrát. amit érdemes csinálni ezekkel, az az hogy meggátoljuk a kiszáradásukat. általában egy idő után levet eresztenek magukból, (aztán menetzárlatosak lesznek) ami azért van, mert töltőanyagként van benne valami olajféle. valami jó nitrós festékkel kend körbe az aluminium, és a müanyag rész találkozását, de úgy hogy előtte alaposan zsirtalanítod.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Majd valaki hozzáértő akkor elmondja van e teljesítménybeli különbség a kettő között, de én egy gyárira szavazok. ;)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Már lassan 4 hónapja egy teljes felújításban vagyok, és mivel régi trafóm van, valami nevenincs (nem gyári) ezért összerakáskor minden olyan dologra figyelni akarok, ami később hibalehetőségként felmerülhet. A lada trafót megbízhatónak tartom, ezért szeretném berakni. (mármint ha nincs hátránya)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Elvileg működni fog. De miért akarod kicserélni?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Hali!

Autó trafójára kicserélhetem az Etz trafóját?
Itt konkrétan egy Ladának a trafójára gondolok.

Üdv.
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: juragy »

na én nem test zárlatra gondoltam hanem menet zárlatra kevés a menet vastag a drót csak speciális készülékkel lehet kimérni üdv. juragy
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Sunbim: A D+ ra fölösleges feszültséget vezetni.
A gerjesztés biztosítéka biztosan jó mert a blokkban a DF-en megjelenik a 12V
szóval a szénkefék között is van feszültség.
juragy: Lehet állórész szakadás is, de akkor vagy mindhárom fázis egyszerre (mert mind rossz), vagy a csillagpont a keksz.
bladzser: Szerintem mérd meg a forgórészen a csúszógyűrűk közötti és az állórész fázisok közötti ellenállását. És azt hogy a fázistekercsek testre (D-) átvezetnek-e.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: juragy »

az állórész is lehet zárlatos nekem is az volt de előbb azt kéne megtudni : van gerjesztés? a 2 szénkefén villanynak kell lennie ajánlom a 4w izzós próba lámpát üdv juragy
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

akkor jol tippeltem :twisted: bar kb. 12 eve lattam utoljara hatulrol :lol: :lol:
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

bladzser írta:Helló!
Olyan problémám van, hogy nincs töltés :(
250es MZ blokkról van szó.
Egyenirányító után rátettem a D+ -ra a multimétert, 0,5 V ot mutat....
ha felpörgetem a motort, majdnem hogy csurira, akkor olyan 2 V.

A generátortól feljövő 3 vezeték jól van rádugva, (U V W) , illetve a DF is be van dugva, de azon 12 V -ot mérek (a dekninél) Normális ez?
Nekem már ott nem tetszik a dolog, hogy az egyenirányítő D3 részén CSAK 0,5V-ot mérek....

Szénkeféket megcsiszoltam, meg a "tengelyt" is aminek nekinyomódnak.
csak ugy finom csiszolás volt.
A szénkefék hozzáérnek rendesen.
A szénkefék hogyvannak, a belső a -, akülső a DF?
mert nekem így van benne.

Illetve a szénkeféknek mi a szerepük, ezeken történik a tekercs gerjesztése, vagy az az U V W szálakon keresztül?
Hülye generátor nem tudok rájönni miért nem tölt....



Az egyenirányítót tiszta, egy porszem sincs benne.

Végigolvastam vagy 40-45 hozzászólást ebben a témába, de semmi, valaki írta hogy ő 3, valahány V -okat mért az U V W -n.
És 6, valamennyit a DF-en.
Nekem is ennyit kellene mérnem (váltakozófeszültségben)?

A blokk oldalán én az UVW
csak 0,2 V -okat mérek egyenként...



Szerintetek hol lehet a hiba?


Aki tud segíteni légyszíves minnél hamarabb válaszoljon, mert a moci darabokban hever :( elektronikailag, jah és gyújtás az OK :!:

bocs ha hosszúra sikerült... várom a válaszokat....
Töltéslámpád nem kontakthibás/nincs kiégve?
...2A üvegbiztosíték nem kontakthibás?
... Húzd le a D+ról a gyári kábelt adj rá +12Vot , és ha felgerjed a generátor/van töltés/ akkor fesszab. hiba v. töltéslámpa v. bizti hiba.
...Esetleg rámérhetsz a szénkefe csatlakozókra is, ha jól rémlik olyan 3-4ohm körüli értéket kell hogy mutasson a műszer.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

quadfreerider írta:Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy etz 150 elektronikájában van relé?? Vagy mi az amin ezek a számok vannak: 15, 30, 54, 56, 58???
Az a gyújtáskapcsoló. :)


Kép
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

bambi írta:gyorsan töltsünk lottót,mert lehet,hogy a heti nyerőszámok :)
király :)
aki már nem egyet látott. meg is játszom, ígérem.
ha bejön, 23,-án megyek....
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

bambi írta:gyorsan töltsünk lottót,mert lehet,hogy a heti nyerőszámok :)
:lol: :lol: :lol:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

quadfreerider írta:Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy etz 150 elektronikájában van relé?? Vagy mi az amin ezek a számok vannak: 15, 30, 54, 56, 58???
képet tegyél fel légyszi,úgy könnyebben tudnánk segíteni
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

gyorsan töltsünk lottót,mert lehet,hogy a heti nyerőszámok :)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég