Akkor ráhibáztam?csikin írta: Elküldve: pén. jan. 08, 2010 7:37 pm
Szerintem forgórész tekercsszakadás...
Elektronika topik - a pokol kapuja
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Igen kell ellenállást mérned a csúszógyűrűk közt.bladzser írta:Szóval.. lementem ma a motorhoz.
sarukat lehúztam a blokknál.. az összeset, és rámértem a szénkefénél a két kijövő vezetékre.(egyik vezeték ami D-, a másik ami DF), és semmijen ellenállást nem mutatott a műszer, még csak nem is sípoltsemmi ...szálszakadás lenne.
Van ott egy alátét a csúszógyűrűk és a rögzítő csavar között, azt ott kotyog.. tehát az nincs lehúzva...
Akkor először azt leellenőrizném, hogy jó-e a blokkban a töltéshez kapcsolódó dolgok.
Álló részen mértem 1,2-1,3 Ohm ot... szóval ez jó?
A másik.. forgórésznél nem mértem ellenállást, de mindkét szénkefe jó!
Forgórészen kell a csúszógyűrűk között ellenállást mérnem?
4-4,5 Ohm.
Szálszakadás lesz ott jól sejted.Viszont mivel nem a csúszógyűrűknél hanem a vezetékeknél mértél,igy még a szénkefék és a vezetékeik is benne vannak a hibalehetőségben.Csak a csúszógyűrűk felületén mérj szénkefék eltávolitása után.Ha akkor sincs ellenállás,illetve nem sipol a szakadás jelző akkor a forgórész szálszakadásos.
Az az alátét ami a csúszógyűrűk felett van azt nem a rögzitőcsavar szoritja,az teljesen különálló dolog a csavartól.Azt az alátétet a forgórész anyagából "lehajtott,vágózott"3 db 120 fokban valami rögziti(képen bekeretezve).Leirni nehezebb mint amikor látod.Ha kihajtod a csavart és kiszeded a megszakitóbütyköt akkor tisztán láthatod miről beszélek.Önmagában az hogy mozog még nem okozhatna bajt szerintem.Viszont ha a forgórészen a csúszógyűrűket tudod mozgatni az már lehet a baj forrása.Mint amit z25z is irt.Mindneképp szedd le a forgórészt és úgy vizsgáld meg szemre is meg méréssel is.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A szerelési kézikönyvben (mzclubról is letölthető) megtalálható pontosan a generátor részeinek ellenőrzése a megfelelő értékekkel. Ezek után is lehet vele még probléma, de első körben csináld végig azt.
Pontosabban nem ez az első kör, de ha már szét van szedve (gondolom szét van, forgórészt pl csak kiszerelve tudod mérni, különben hülyeséget mutat, amúgy is nettó 5 perc), próbáld meg.
Nekem pl 3 féle töltés gondom volt: az egyiknél a biztosítéktábla biztosítéka nem érintkezett, a másiknál a kijövő forgórész vezeték hozzáért a forgórész külsejéhez (ezt a kettőt bambi találta meg), és hát nem kellett volna, a harmadik pedig az volt h az elektronikus (fekete) fesszab talpát nem szabad letestelni, mert ha megteszed nem lesz töltés, ezt én derítettem ki.
Szal lehet még bőven probléma, de ha az ember teljesen tanácstalan, érdemes kimérni először hogy valami szervi baja van-e.
Pontosabban nem ez az első kör, de ha már szét van szedve (gondolom szét van, forgórészt pl csak kiszerelve tudod mérni, különben hülyeséget mutat, amúgy is nettó 5 perc), próbáld meg.
Nekem pl 3 féle töltés gondom volt: az egyiknél a biztosítéktábla biztosítéka nem érintkezett, a másiknál a kijövő forgórész vezeték hozzáért a forgórész külsejéhez (ezt a kettőt bambi találta meg), és hát nem kellett volna, a harmadik pedig az volt h az elektronikus (fekete) fesszab talpát nem szabad letestelni, mert ha megteszed nem lesz töltés, ezt én derítettem ki.
Szal lehet még bőven probléma, de ha az ember teljesen tanácstalan, érdemes kimérni először hogy valami szervi baja van-e.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
bladzser
- Simsonos

- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Szóval.. lementem ma a motorhoz.
sarukat lehúztam a blokknál.. az összeset, és rámértem a szénkefénél a két kijövő vezetékre.(egyik vezeték ami D-, a másik ami DF), és semmijen ellenállást nem mutatott a műszer, még csak nem is sípolt
semmi ...szálszakadás lenne.
Van ott egy alátét a csúszógyűrűk és a rögzítő csavar között, azt ott kotyog.. tehát az nincs lehúzva...
Akkor először azt leellenőrizném, hogy jó-e a blokkban a töltéshez kapcsolódó dolgok.
Álló részen mértem 1,2-1,3 Ohm ot... szóval ez jó?
A másik.. forgórésznél nem mértem ellenállást, de mindkét szénkefe jó!
Forgórészen kell a csúszógyűrűk között ellenállást mérnem?
sarukat lehúztam a blokknál.. az összeset, és rámértem a szénkefénél a két kijövő vezetékre.(egyik vezeték ami D-, a másik ami DF), és semmijen ellenállást nem mutatott a műszer, még csak nem is sípolt
Van ott egy alátét a csúszógyűrűk és a rögzítő csavar között, azt ott kotyog.. tehát az nincs lehúzva...
Akkor először azt leellenőrizném, hogy jó-e a blokkban a töltéshez kapcsolódó dolgok.
Álló részen mértem 1,2-1,3 Ohm ot... szóval ez jó?
A másik.. forgórésznél nem mértem ellenállást, de mindkét szénkefe jó!
Forgórészen kell a csúszógyűrűk között ellenállást mérnem?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti

- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
meg annyit: engem nagyon szivatott a dolog, mert a teltesjelzo nem vilagitott, de ha a forgoreszen ellenallast mertem akkor pedig volt erdekes modon pont akkor erintkeztek a letort vegek szoival teljes volt a tanacstalansag
aztan bambi mester adott egy jo tippet, csak mar nem emlekszem pontosan (hatha kisegit
) valamelyik vezeteket raadott gyujtasnal ha a forgoreszhez erintem es kigyullad a toltesjelzo lampa akkor forgoresz hiba. (talan a zold-keket)
ez tortent... levettem a forgoreszt ujra, latszolag nem volt baja, de amikor a csuszogyuruket megneztem, hogy stabilak-e akkor el lehetett mozgatni nehany mm-t
aztan bambi mester adott egy jo tippet, csak mar nem emlekszem pontosan (hatha kisegit
ez tortent... levettem a forgoreszt ujra, latszolag nem volt baja, de amikor a csuszogyuruket megneztem, hogy stabilak-e akkor el lehetett mozgatni nehany mm-t
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti

- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
csikin irta:
Álló motornál, ha ráadod a gyújtást, akkor világítania kell. Járó motornál, ha nincs töltés, akkor világítania kell. Ha nem világít álló motornál ráadott gyújtással akkor vagy az izzó rossz, vagy valamilyen elkötés van.
Ezeket találtam még hivatalos teendőként, ha gyújtás bekapcsolva és nem világít a töltéslámpa:
61-es kábel és szabályzó között szakadás
szabályzó D- és DF szakadás
rossz a diódahíd
Es van am megegy, vissza kellene keresni, de nagyjabol oktober 8-9 kornyeken volt ugyanez a bajom. Irtam is hogy megszivtam mert a toltesjelzo nem vilagitott, holott nem volt toltesem igy a toltesproblema akkor derult ki mikor menet kozben lemerult az orszaguton az aksi.
Nalam forgoresz menetszakadas volt a hiba mint utobb kiderult. Egyszeruen a forgoreszen a csuszogyuruk elfordultak es elnyirta a vezeteket.
Álló motornál, ha ráadod a gyújtást, akkor világítania kell. Járó motornál, ha nincs töltés, akkor világítania kell. Ha nem világít álló motornál ráadott gyújtással akkor vagy az izzó rossz, vagy valamilyen elkötés van.
Ezeket találtam még hivatalos teendőként, ha gyújtás bekapcsolva és nem világít a töltéslámpa:
61-es kábel és szabályzó között szakadás
szabályzó D- és DF szakadás
rossz a diódahíd
Es van am megegy, vissza kellene keresni, de nagyjabol oktober 8-9 kornyeken volt ugyanez a bajom. Irtam is hogy megszivtam mert a toltesjelzo nem vilagitott, holott nem volt toltesem igy a toltesproblema akkor derult ki mikor menet kozben lemerult az orszaguton az aksi.
Nalam forgoresz menetszakadas volt a hiba mint utobb kiderult. Egyszeruen a forgoreszen a csuszogyuruk elfordultak es elnyirta a vezeteket.
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
"Na utánajártam a dolgoknak ...
Megmértem az UVW résznél az ellenállást, olyan 1,2-1,3 ohm körüli a D- hoz képest.
Tehát az elvileg jó."
Az állórész tekercseid közül valamelyik test zárlatos ( gondolom lehúztad a sarukat mérés közben?).
Megmértem az UVW résznél az ellenállást, olyan 1,2-1,3 ohm körüli a D- hoz képest.
Tehát az elvileg jó."
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én is megépítettem már ezt, nem szuperált valami jól, de lehet én rontottam el.
Inkább építsd meg azt, ami a főoldalról elérhető a cikkekben, Müller Szabi féle fesszab.
Az a gond hogy én nem vagyok MZ-közelben, nem is tudok méricskélni.
Én úgy tudom, és amit küldtem rajz az alapján, akkor kell a 61-en + feszültségnek megjelenni, ha tölt a generátor.
A rajzot nem a fesszabályzó miatt küldtem, mert az az egyetlen amit nem értek
Szerintem a tiédben nem kerek valami...
Azért van összekötve a D+ az 51-el, mert azon a kapcson keresztül tölti a generátor az akkut.
Azt nem tudom, hogy az eredeti fesszab igényel-e feszültséget, de akkor lemerülne hamar.
Ha lehúzod a vezetékeket a feszültségszabályzóról, akkor miket mérsz? 61-en nem lehet 12v akkor se szerintem.
A zárlatkeresés egész máshogy működik egy komplett rendszerben, mintha csak egy lecsatlakoztatott vezetéket vizsgálnál, hogy szakadt-e a burkolat.
Leállított motornál, mivel nincs töltés, 61 és D- között 0V. Azt nem tudom mekkora feszültség jelenik meg a DF és D- között, de álló motornál 0, ha ráadod a gyújtást, akkor valamennyit.
Ezeket találtam még hivatalos teendőként, ha gyújtás bekapcsolva és nem világít a töltéslámpa:
61-es kábel és szabályzó között szakadás
szabályzó D- és DF szakadás
rossz a diódahíd
eredeti:
Cable 61 to regulator interrupted -> Replace cable
Regulator Earth and Cable DF interrupted -> Replace cable
Rectifier Defective -> Replace rectifier
Inkább építsd meg azt, ami a főoldalról elérhető a cikkekben, Müller Szabi féle fesszab.
Az a gond hogy én nem vagyok MZ-közelben, nem is tudok méricskélni.
Én úgy tudom, és amit küldtem rajz az alapján, akkor kell a 61-en + feszültségnek megjelenni, ha tölt a generátor.
A rajzot nem a fesszabályzó miatt küldtem, mert az az egyetlen amit nem értek
Szerintem a tiédben nem kerek valami...
Azért van összekötve a D+ az 51-el, mert azon a kapcson keresztül tölti a generátor az akkut.
Azt nem tudom, hogy az eredeti fesszab igényel-e feszültséget, de akkor lemerülne hamar.
Ha lehúzod a vezetékeket a feszültségszabályzóról, akkor miket mérsz? 61-en nem lehet 12v akkor se szerintem.
A zárlatkeresés egész máshogy működik egy komplett rendszerben, mintha csak egy lecsatlakoztatott vezetéket vizsgálnál, hogy szakadt-e a burkolat.
Leállított motornál, mivel nincs töltés, 61 és D- között 0V. Azt nem tudom mekkora feszültség jelenik meg a DF és D- között, de álló motornál 0, ha ráadod a gyújtást, akkor valamennyit.
Ezeket találtam még hivatalos teendőként, ha gyújtás bekapcsolva és nem világít a töltéslámpa:
61-es kábel és szabályzó között szakadás
szabályzó D- és DF szakadás
rossz a diódahíd
eredeti:
Cable 61 to regulator interrupted -> Replace cable
Regulator Earth and Cable DF interrupted -> Replace cable
Rectifier Defective -> Replace rectifier
-
bladzser
- Simsonos

- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
csikin írta:Akkor ezek szerint az állórész tekercselése jó.
Szerintem elviseli a 15W-ot is de 2W-os való oda. Igy fejből azt mondom hogy a 15 és a 61 közé kell ez a lámpa, de ugyanazt éred el vele ha az 51 és 61 közé teszed, csak ekkor sosem tudod lekapcsolni. Álló motornál, ha ráadod a gyújtást, akkor világítania kell. Járó motornál, ha nincs töltés, akkor világítania kell. Ha nem világít álló motornál ráadott gyújtással akkor vagy az izzó rossz, vagy valamilyen elkötés van. A 61-es ponttól megy fel egy hosszú vezeték az izzóhoz, a másik fele meg egy kapcsolt pozitív.
Igen a D+on mindig kell feszültséget mérned, álló motornál az akksi feszültségét, járó motornál a töltőfeszültséget, ami jó esetben magasabb. mint az akksin mért feszültség.
Aminek levetted a tetejét az a feszültségszabályzód, ez kapcsolgatja a gerjesztést. A leírásod alapján ez az alulapra ragasztott nyák, egy fekete dobozban, fehér matricával, és elképzelhető, hogy rossz, próbálj meg egy másikat.
A B+ az az akksi+ ami MZ-ül 51-es pont azt jelenti Battery+, és ezen a kapcson keresztül töltődik az akkumulátor.
Elvileg ráadott gyújtással álló motor mellett a DF-en 12V körüli értéket kell mérned, járó motornál kevesebbet, de annál többet minél nagyobb a terhelés.
A 61 az pozitív akkor ha van töltés, elvileg ez a kontrollfeszültség, ami alapján szabályozza a gerjesztést a fesszabályzó, tehát álló motornál 0V, járónál 12V.
Ennyire futotta így hirtelen, már át se látomHa valamit rosszul tudok, ami simán előfordulhat, akkor szóljatok!
Hát Akkor a feszültségszabályzómmal lenne a gond(?) , mert ha igen akkor elektrotechnikus létemre összerakok egy feszültségszabályzót. Belinkelem a rajzot, kérdésem ez működik így, működőképes a rajz?
Tehát a szitu ami nálam van:
61 -esen 12V van, de nemtudom hogy, ez nekem leálított motornál 12V... járó motornális ugyanennyi...
érted ha 12V jön egyikről meg másikról... esélytelen hogy kigyúljon az izzó
A másik hogy a fenébe szabályoz egy feszültségszabályzó , hogy kapcsolgat, meg hogy fogja vissza a feszültséget hogy ne szaladjon 14-15 V fölé, ha a D+ össze van kötve a B+ -al ? Ezt nemértem én. Elektronikus feszszabályzóm van, de a te rajzod sztem a régihez való, de semmi gond mert a bekötés ugyanilyen... enyém most így van bekötve de így se jó....
Az egyenirányítónál ahogy méregettem...
tapasztalatok:
-12V feszt mértem a 61-es kapocs és a D- között.
-12V feszt mértem a DF-es kapocs és a D- között.
-aztán rövidzármérővel vizsgáltam a sípolós cucc... akkor... "rövidzárat" mértem az egyenirányító 61 es kapcsa és az egyenirányító D3 kapcsa között.. illetve a 61-es kapocs és a D- között... sípolt a cucc.. de nem 0000-kat írt ki hanem .. először 51 et majd második variáccióban 250 valamennyit.. szóval elvilág diódák jók..
- ha az áram mérőre átpakkoltam a multiméter vezetékét meg beállítását és a 61-re rácsiptettem meg az aku negatívjára akkor kigyúlt az izzó, de beindított motornál nem aludt ki.. szóval ez így nemjó.. de a lámpa kigyult...és 0.35 Ampert mértem...
A méréseket leállított motornál csináltam...
A legfőbb dolog.. leállított motornál, mit kell mérnem D- hoz képest mérnem a 61 kapcson.. 12V... vagy 0V (azaz rövidzár?!)
Illetve a DF en mindíg kell lenni + 12V-nak vagy azon hány voltot kell mérnem D- hoz képest ( álló ill. beindított motornál?)
várom a válaszotok...
Tudom átláthatatlan, de már agyamramegy ez a töltés dolog...
Amit meg akarok építeni fesz szabályzót.. képeket beraktam...


Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Akkor ezek szerint az állórész tekercselése jó.
Szerintem elviseli a 15W-ot is de 2W-os való oda. Igy fejből azt mondom hogy a 15 és a 61 közé kell ez a lámpa, de ugyanazt éred el vele ha az 51 és 61 közé teszed, csak ekkor sosem tudod lekapcsolni. Álló motornál, ha ráadod a gyújtást, akkor világítania kell. Járó motornál, ha nincs töltés, akkor világítania kell. Ha nem világít álló motornál ráadott gyújtással akkor vagy az izzó rossz, vagy valamilyen elkötés van. A 61-es ponttól megy fel egy hosszú vezeték az izzóhoz, a másik fele meg egy kapcsolt pozitív.
Igen a D+on mindig kell feszültséget mérned, álló motornál az akksi feszültségét, járó motornál a töltőfeszültséget, ami jó esetben magasabb. mint az akksin mért feszültség.
Aminek levetted a tetejét az a feszültségszabályzód, ez kapcsolgatja a gerjesztést. A leírásod alapján ez az alulapra ragasztott nyák, egy fekete dobozban, fehér matricával, és elképzelhető, hogy rossz, próbálj meg egy másikat.
A B+ az az akksi+ ami MZ-ül 51-es pont azt jelenti Battery+, és ezen a kapcson keresztül töltődik az akkumulátor.
Elvileg ráadott gyújtással álló motor mellett a DF-en 12V körüli értéket kell mérned, járó motornál kevesebbet, de annál többet minél nagyobb a terhelés.
A 61 az pozitív akkor ha van töltés, elvileg ez a kontrollfeszültség, ami alapján szabályozza a gerjesztést a fesszabályzó, tehát álló motornál 0V, járónál 12V.
Ennyire futotta így hirtelen, már át se látom
Ha valamit rosszul tudok, ami simán előfordulhat, akkor szóljatok!

Szerintem elviseli a 15W-ot is de 2W-os való oda. Igy fejből azt mondom hogy a 15 és a 61 közé kell ez a lámpa, de ugyanazt éred el vele ha az 51 és 61 közé teszed, csak ekkor sosem tudod lekapcsolni. Álló motornál, ha ráadod a gyújtást, akkor világítania kell. Járó motornál, ha nincs töltés, akkor világítania kell. Ha nem világít álló motornál ráadott gyújtással akkor vagy az izzó rossz, vagy valamilyen elkötés van. A 61-es ponttól megy fel egy hosszú vezeték az izzóhoz, a másik fele meg egy kapcsolt pozitív.
Igen a D+on mindig kell feszültséget mérned, álló motornál az akksi feszültségét, járó motornál a töltőfeszültséget, ami jó esetben magasabb. mint az akksin mért feszültség.
Aminek levetted a tetejét az a feszültségszabályzód, ez kapcsolgatja a gerjesztést. A leírásod alapján ez az alulapra ragasztott nyák, egy fekete dobozban, fehér matricával, és elképzelhető, hogy rossz, próbálj meg egy másikat.
A B+ az az akksi+ ami MZ-ül 51-es pont azt jelenti Battery+, és ezen a kapcson keresztül töltődik az akkumulátor.
Elvileg ráadott gyújtással álló motor mellett a DF-en 12V körüli értéket kell mérned, járó motornál kevesebbet, de annál többet minél nagyobb a terhelés.
A 61 az pozitív akkor ha van töltés, elvileg ez a kontrollfeszültség, ami alapján szabályozza a gerjesztést a fesszabályzó, tehát álló motornál 0V, járónál 12V.
Ennyire futotta így hirtelen, már át se látom

-
bladzser
- Simsonos

- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
csikin írta:Sunbim: A D+ ra fölösleges feszültséget vezetni.
A gerjesztés biztosítéka biztosan jó mert a blokkban a DF-en megjelenik a 12V
szóval a szénkefék között is van feszültség.
juragy: Lehet állórész szakadás is, de akkor vagy mindhárom fázis egyszerre (mert mind rossz), vagy a csillagpont a keksz.
bladzser: Szerintem mérd meg a forgórészen a csúszógyűrűk közötti és az állórész fázisok közötti ellenállását. És azt hogy a fázistekercsek testre (D-) átvezetnek-e.
Na utánajártam a dolgoknak ...
Megmértem az UVW résznél az ellenállást, olyan 1,2-1,3 ohm körüli a D- hoz képest.
Tehát az elvileg jó.
Nem volt töltés visszajelző lámpa.
Utánajártam ennek is, bekötöttem egy 15W-os izzót (remélem nem csináltam hülyeséget
Először rosszul értelmeztem a rajzot, és az égőt a 61 és az aksi - közé kötöttem így se világított.
Elvileg az egyenirányítóból kijövő D+ vezetéken akkor kell feszültséget mérnem ha van töltés? Illetve ezen gondolom már egyenfeszültséget kell mérnem?
Másik dolog, leszedtem az egyenirányító tetejét, az enyém elektronikus. Van rajta olyan hogy B+ ez megegyezik az 51es kapoccsal,?
Illetve ahogy levettem a tetejét azt figyeltem meg, hogy a B+ és a D+ össze van a nyáklapon zárva (bele se kellene dugnia levegóbe öszköthetném ezt a két szálat) ... tehát köze nincs a másik 3 szálhoz... a DF, D-, 61 -es szálakhoz.
Ez szerintetek jólvan így...?
Az egyenirányítómban, TIP "tranzisztor van"
Egy bazinagy dióda a D- és a DF közé rakva...
Mégegy dolog, ha minden szabályosan jól össze van kötve...akkor
- A blokk szélén a DF-en kell valamekkora feszültséget mérnem a D- -hoz képest álló illetve járó motor mellett?
- A 61 es szál az MÍNUSZ VAGY PLUSZ.. erre nembírok rájönni. de sztem mínusz...?
- A U /V/ W szálakon ráadott gyujtásnál a D- hoz képest kell valamekkora feszültséget mérnem?
- Ráadott gyújtásnál, a 61 -es szálon a + hoz képest 12V körüli értéket kell mérnem, illetve járó motornál mekkora feszültség van D- hoz képest a 61 es szálon?
ILLETVE:
Ha jár a motor és mérek feszültségeket akkor a D- hoz képest
az U/ W/ V/ DF/ 61/ D+ szálakon mekkora feszültségértéket kell mérnem?
Sajnos közelbe nincs ilyen MZ-s ismerősöm akinek a motorján mindezeket lemérhetném, valaki ki tudja légyszíves írja már meg minden kérdésemre a választ
Előre is nagyonszépn köszönöm!
Mégegy dolog, valaki leírná a feszszabályzó működését, minek fügvényében kapcsolgatja a 61 es kapcsot...?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Amint lesz pénzem, akkor építek egy prototípust, olyannak akinek van hall jeladója és küldöm, hogy tesztelni lehessen.gulyesz írta:Szia Szabolcs!sub-ee írta:Sziasztok
Egy elég nagy fejlesztésbe kezdtem, tervezek egy univerzális elektronikus gyújtóegységet, amely úgy néz ki, hogy 1 és 2 hengeres 2 ütemű motorokhoz lenne használható, természetesen FET-es gyújtás. Programozható előgyújtásszög görbéje lenne a vezérlő kontrollernek. egy sima PC-vel lehetne soros porton keresztül akár fékpados teszt alatt feltölteni a beállított értékeket.
Kérdésem az lenne, hogy volna-e ilyen gyújtásra igény? MZ-re átalakítás nélkül rá lehetne szerelni.
Segítséget kérnék a fejlesztésben és a tesztelésben, mert nekem sajnos nincs MZ-m amin tesztelni tudnám a cuccot.
Ez a programozó szoftveréről egy screenshot:
Üdv.:Sub-ee
Engem is érdekelne a gyújtás cuccos.
Üdv.: Tamás
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- gulyesz
- Simsonos

- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Érsekcsanád
Re: Elektronika
Szia Szabolcs!sub-ee írta:Sziasztok
Egy elég nagy fejlesztésbe kezdtem, tervezek egy univerzális elektronikus gyújtóegységet, amely úgy néz ki, hogy 1 és 2 hengeres 2 ütemű motorokhoz lenne használható, természetesen FET-es gyújtás. Programozható előgyújtásszög görbéje lenne a vezérlő kontrollernek. egy sima PC-vel lehetne soros porton keresztül akár fékpados teszt alatt feltölteni a beállított értékeket.
Kérdésem az lenne, hogy volna-e ilyen gyújtásra igény? MZ-re átalakítás nélkül rá lehetne szerelni.
Segítséget kérnék a fejlesztésben és a tesztelésben, mert nekem sajnos nincs MZ-m amin tesztelni tudnám a cuccot.
Ez a programozó szoftveréről egy screenshot:
Üdv.:Sub-ee
Engem is érdekelne a gyújtás cuccos.
Üdv.: Tamás
Tamás
- juragy
- biciklis

- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Kissomjyó
Re: Elektronika
hali a duda nekem is kapcsoló (nyomógomb) miatt nem akart megszólalni üdv juragy
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
ok köszi a segítségetAlfa írta:A kapcsoló biztos h nem rossz, mert a duda ugyanazzal az állással megy, mint a
- index
- féklámpa
- fénykürt
Szóval ha nem testelési problémáról van szó, akkor már csak a tápvezetéke lehet szar, vagy a kürt egyik saruja, de az ugye nem, mert 2 sima vezetékkel működött.
Próbáld ki úgy h a motoron van, a test vezetéke egy tök sima drót hozzáérintve a vázhoz, ha úgy is jó a kürt akkor test rossz, ha úgy sem akkor táp.
Sőt van még rossz saru lehetőség bent a lámpatestben is.
Jah és ha kapcsolóként nem gyk-t hanem kürtgombot értettél, ott is lehet oxidáció ami miatt akkora feszültség esik, hogy nem tud rendesen megszólalni.
csak még annyit hogy nekem az index az másik kapcsoló jobb oldalt mivel TS
de megnézem majd amiket mondtál
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A kapcsoló biztos h nem rossz, mert a duda ugyanazzal az állással megy, mint a
- index
- féklámpa
- fénykürt
Szóval ha nem testelési problémáról van szó, akkor már csak a tápvezetéke lehet szar, vagy a kürt egyik saruja, de az ugye nem, mert 2 sima vezetékkel működött.
Próbáld ki úgy h a motoron van, a test vezetéke egy tök sima drót hozzáérintve a vázhoz, ha úgy is jó a kürt akkor test rossz, ha úgy sem akkor táp.
Sőt van még rossz saru lehetőség bent a lámpatestben is.
Jah és ha kapcsolóként nem gyk-t hanem kürtgombot értettél, ott is lehet oxidáció ami miatt akkora feszültség esik, hogy nem tud rendesen megszólalni.
- index
- féklámpa
- fénykürt
Szóval ha nem testelési problémáról van szó, akkor már csak a tápvezetéke lehet szar, vagy a kürt egyik saruja, de az ugye nem, mert 2 sima vezetékkel működött.
Próbáld ki úgy h a motoron van, a test vezetéke egy tök sima drót hozzáérintve a vázhoz, ha úgy is jó a kürt akkor test rossz, ha úgy sem akkor táp.
Sőt van még rossz saru lehetőség bent a lámpatestben is.
Jah és ha kapcsolóként nem gyk-t hanem kürtgombot értettél, ott is lehet oxidáció ami miatt akkora feszültség esik, hogy nem tud rendesen megszólalni.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Aki még emlékszik rá régen volt ilyen gondom hogy nem volt jó a duda, vagyis hát nagyon halk volt.Nah most megoldódott a probléma legalább is rájöttem:D ugye szét lett szedve kipucolva összerakva és aksi töltőről lett próbálva fölraktuk szépen gyújtásról szinte semmi alapjáraton is ugyanannyi volt nagy nulla.Most hogy ismét szét lett szedve
feltöltöttem az aksit és 2 vezetékkel simán rádugtam és láss csodát szól elég jól szóval nem a duda szar hanem vagy vmi vezeték de inkább a kapcsolóra gyanakszom.
Hátha vki majd egyszer ugyanígy lesz vele.
Hátha vki majd egyszer ugyanígy lesz vele.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Készítem lassan a terveket, ahogy számolgattam igen komoly cucc lesz.KILL3R etz írta:Sub-ee!
Én már régebben gondolkozok ilyen gyújtáson. De erről már beszélgettünk is, az optikai jeladóval együtt.Ha megfelel én feltudok ajánlani egy "gyári" 250-es és egy 150-es ETZ-t tesztelésre. Gyári alatt értem, hogy nincs nagyon farigcsálva.Aztán valami görbét majd kikisérletezünk.![]()
juragy!
Ugyanazt ha bármi mással lerobbansz. Megjavítod!![]()
![]()
Mondjuk pénz híján elég lassan fog elkészülni szerintem a prototípus.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
juragy írta:sziasztok ilyen elektronikus gyújtással le robbansz az út szélén akkor mit csinálsz? üdv juragy
Kikapcsol a vezérlés és normál értéken megy a motor. Be van biztosítva rendesen a cucc!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Sub-ee!
Én már régebben gondolkozok ilyen gyújtáson. De erről már beszélgettünk is, az optikai jeladóval együtt.Ha megfelel én feltudok ajánlani egy "gyári" 250-es és egy 150-es ETZ-t tesztelésre. Gyári alatt értem, hogy nincs nagyon farigcsálva.Aztán valami görbét majd kikisérletezünk.
juragy!
Ugyanazt ha bármi mással lerobbansz. Megjavítod!

Én már régebben gondolkozok ilyen gyújtáson. De erről már beszélgettünk is, az optikai jeladóval együtt.Ha megfelel én feltudok ajánlani egy "gyári" 250-es és egy 150-es ETZ-t tesztelésre. Gyári alatt értem, hogy nincs nagyon farigcsálva.Aztán valami görbét majd kikisérletezünk.
juragy!
Ugyanazt ha bármi mással lerobbansz. Megjavítod!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- juragy
- biciklis

- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Kissomjyó
Re: Elektronika
sziasztok ilyen elektronikus gyújtással le robbansz az út szélén akkor mit csinálsz? üdv juragy
Re: Elektronika
hello. már hallottam ilyesmiröl IGC 60 név alatt. gondolom ismered. Még nem probáltam és azt olvastam hogy a régebbi modellekkel volt vmi gond. állitolag az chip-pel szreltek már jobbak, de tapasztalatom nincs vele. Bálint
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasztok
Egy elég nagy fejlesztésbe kezdtem, tervezek egy univerzális elektronikus gyújtóegységet, amely úgy néz ki, hogy 1 és 2 hengeres 2 ütemű motorokhoz lenne használható, természetesen FET-es gyújtás. Programozható előgyújtásszög görbéje lenne a vezérlő kontrollernek. egy sima PC-vel lehetne soros porton keresztül akár fékpados teszt alatt feltölteni a beállított értékeket.
Kérdésem az lenne, hogy volna-e ilyen gyújtásra igény? MZ-re átalakítás nélkül rá lehetne szerelni.
Segítséget kérnék a fejlesztésben és a tesztelésben, mert nekem sajnos nincs MZ-m amin tesztelni tudnám a cuccot.
Ez a programozó szoftveréről egy screenshot:

Üdv.:Sub-ee
Egy elég nagy fejlesztésbe kezdtem, tervezek egy univerzális elektronikus gyújtóegységet, amely úgy néz ki, hogy 1 és 2 hengeres 2 ütemű motorokhoz lenne használható, természetesen FET-es gyújtás. Programozható előgyújtásszög görbéje lenne a vezérlő kontrollernek. egy sima PC-vel lehetne soros porton keresztül akár fékpados teszt alatt feltölteni a beállított értékeket.
Kérdésem az lenne, hogy volna-e ilyen gyújtásra igény? MZ-re átalakítás nélkül rá lehetne szerelni.
Segítséget kérnék a fejlesztésben és a tesztelésben, mert nekem sajnos nincs MZ-m amin tesztelni tudnám a cuccot.
Ez a programozó szoftveréről egy screenshot:

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
És akkor benzinszagú az olaj. De ez már másik topic.
Re: Elektronika
Ezt kiderítheted ha megnézed mennyire zabálja az olajat (mennyi a leengedett olaj mennyisége) ha feltűnően sok akkor ellképzelhető hogy szimering.akos02 írta:Az a baj, hogy nem tudok üzemi menetet menni vele, mert így nem nagyon lehet használni. A légszűrő már lett nézve, ki is lett fújva belőle a por, de aztmondták hogy még arra a kifújásra se volt nagy szükség, mert elég tiszta volt. A gyertya egyébként fényes fekete, mivel tiszta olaj (nem korom). Köszönöm a szakértői választ !:D
- akos02
- biciklis

- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Baracs
Re: Elektronika
Az a baj, hogy nem tudok üzemi menetet menni vele, mert így nem nagyon lehet használni. A légszűrő már lett nézve, ki is lett fújva belőle a por, de aztmondták hogy még arra a kifújásra se volt nagy szükség, mert elég tiszta volt. A gyertya egyébként fényes fekete, mivel tiszta olaj (nem korom). Köszönöm a szakértői választ !:D
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Pl okozhatja az hogy rúgsz rajta kettőt aztán leállítod. Ez nekem is létező probléma, full dzsuvás ha csak szarakodok vele pár percet. Viszont ha megyek vele, akkor teljesen jó őzbarna.akos02 írta:Sziasztok. Szarakodik a motorom, 4000 fölé nem lehet pörgetni, mert ott már rángat, fulldoklik stb. Ez valszeg a retkes gyertyámtól van, csak az a gáz, hogy kicserélem (egy tisztára), rárúgok 2-t, elindítom, és már is tiszta olaj az egész gyertya, már-már úszik az olajban. Már kaptam olyan tanácsot, hogy főtengelyszimering. Még nem cseréltem ki benne (majd a hó folyamán meglesz), de a kérdésem az lenne, hogy a szimmeringen kívül még mi okozhatja még ezt a problémát? Köszönöm a segítséget!
A gyertyát csak üzemi menet után szabad nézni, legalább fél óra legyen. Ha akkor is fényes fekete, akkor szimmering, ha matt fekete akkor sokat kap, nagy általánosságban ez igaz.
Ha egy fok fölé nem lehet pörgetni, az lehet egy nagyon elállítódott gyújtás, főtengelycsapágy (ha kalimpál, a gyújtás pontatlan), de a legvalószínűbb az elkoszolódott légszűrő. Ebben az esetben is fekete lesz a gyertya, mert az ugye már mind1 az égés szempontjából h sok a benzin vagy kevés a levegő, mindenképp túl dús lesz. Ilyen gondom volt direktszűrővel, amit ugye olajozni kell, csak félreértettem a használati útmutatót, és a végén már 3000 ig se pörgött, olyan volt mint a leszabályzás.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Értem. Azért előbb a gyújtást nézd át szerintem. A szimmeringhez elég nagy bontás kell. De én még így is a trafót tartom esélyesnek. 
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- akos02
- biciklis

- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Baracs
Re: Elektronika
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
akos02!
Nekem trafónak tűnik. Szimmering azért nem valószínű, mert max a váltóból tudna olajat szívni, de oda inkább átfúj, ha szar a szimmering. Főleg ha ez egyik pillanatról a másikra jött.
Szerintem zárlatos a trafód. Próbáld meg járatni pár percig, és fogd meg a trafó házát. Ha nem tudod már levenni a kezed, akkor igazam volt.

Nekem trafónak tűnik. Szimmering azért nem valószínű, mert max a váltóból tudna olajat szívni, de oda inkább átfúj, ha szar a szimmering. Főleg ha ez egyik pillanatról a másikra jött.
Szerintem zárlatos a trafód. Próbáld meg járatni pár percig, és fogd meg a trafó házát. Ha nem tudod már levenni a kezed, akkor igazam volt.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- juragy
- biciklis

- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Kissomjyó
Re: Elektronika
hűtés miatt van benne trafó olaj üdv .juragy
- akos02
- biciklis

- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Baracs
Re: Elektronika
Sziasztok. Szarakodik a motorom, 4000 fölé nem lehet pörgetni, mert ott már rángat, fulldoklik stb. Ez valszeg a retkes gyertyámtól van, csak az a gáz, hogy kicserélem (egy tisztára), rárúgok 2-t, elindítom, és már is tiszta olaj az egész gyertya, már-már úszik az olajban. Már kaptam olyan tanácsot, hogy főtengelyszimering. Még nem cseréltem ki benne (majd a hó folyamán meglesz), de a kérdésem az lenne, hogy a szimmeringen kívül még mi okozhatja még ezt a problémát? Köszönöm a segítséget!
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Ha nem tudsz gyárit szerezni, akkor bontóban próbálj keresni wartburg vagy trabi trafót. Én másfél évig jártam ilyenekkel, mert az volt itthon. Méretre, teljesítményre megegyezik a gyárival.
Az más kérdés, hogy amikor letérdelt, akkor lecseréltem egy szilárd Honda trafóra
Na azért az más világ 
Az más kérdés, hogy amikor letérdelt, akkor lecseréltem egy szilárd Honda trafóra
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- jecsy
- biciklis

- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján
Re: Elektronika
Köszi a válaszokat, letesztelem!
Üdv
Üdv
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én úgy tudom, a hűtés miatt van benne olaj.
Re: Elektronika
különbség: súly:Dcsikin írta:Majd valaki hozzáértő akkor elmondja van e teljesítménybeli különbség a kettő között, de én egy gyárira szavazok.
felesleges beleraknod azt a trafót két okból: egyik az hogy b@szottnagy és nem fog elférni normálisan, másik, meg hogy nagy a kapcsolási áram. hamarabb beéghet a megszakítód. inkább azt nézd meg, hogy leszedett gyertyapipa mellett, mekkora a legnagyobb szikra amit elő tud állítani az az utángyártott. nekem pilisborosjenői trafó van a kis TS-be ami ráadásul 6Vos. 10-12mmről röhögve ad szikrát. amit érdemes csinálni ezekkel, az az hogy meggátoljuk a kiszáradásukat. általában egy idő után levet eresztenek magukból, (aztán menetzárlatosak lesznek) ami azért van, mert töltőanyagként van benne valami olajféle. valami jó nitrós festékkel kend körbe az aluminium, és a müanyag rész találkozását, de úgy hogy előtte alaposan zsirtalanítod.
Bokodi Áron- WARESZ
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Majd valaki hozzáértő akkor elmondja van e teljesítménybeli különbség a kettő között, de én egy gyárira szavazok. 
- jecsy
- biciklis

- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján
Re: Elektronika
Már lassan 4 hónapja egy teljes felújításban vagyok, és mivel régi trafóm van, valami nevenincs (nem gyári) ezért összerakáskor minden olyan dologra figyelni akarok, ami később hibalehetőségként felmerülhet. A lada trafót megbízhatónak tartom, ezért szeretném berakni. (mármint ha nincs hátránya)
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Elvileg működni fog. De miért akarod kicserélni?
- jecsy
- biciklis

- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján
Re: Elektronika
Hali!
Autó trafójára kicserélhetem az Etz trafóját?
Itt konkrétan egy Ladának a trafójára gondolok.
Üdv.
Autó trafójára kicserélhetem az Etz trafóját?
Itt konkrétan egy Ladának a trafójára gondolok.
Üdv.
- juragy
- biciklis

- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Kissomjyó
Re: Elektronika
na én nem test zárlatra gondoltam hanem menet zárlatra kevés a menet vastag a drót csak speciális készülékkel lehet kimérni üdv. juragy
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sunbim: A D+ ra fölösleges feszültséget vezetni.
A gerjesztés biztosítéka biztosan jó mert a blokkban a DF-en megjelenik a 12V
szóval a szénkefék között is van feszültség.
juragy: Lehet állórész szakadás is, de akkor vagy mindhárom fázis egyszerre (mert mind rossz), vagy a csillagpont a keksz.
bladzser: Szerintem mérd meg a forgórészen a csúszógyűrűk közötti és az állórész fázisok közötti ellenállását. És azt hogy a fázistekercsek testre (D-) átvezetnek-e.
A gerjesztés biztosítéka biztosan jó mert a blokkban a DF-en megjelenik a 12V
szóval a szénkefék között is van feszültség.
juragy: Lehet állórész szakadás is, de akkor vagy mindhárom fázis egyszerre (mert mind rossz), vagy a csillagpont a keksz.
bladzser: Szerintem mérd meg a forgórészen a csúszógyűrűk közötti és az állórész fázisok közötti ellenállását. És azt hogy a fázistekercsek testre (D-) átvezetnek-e.
- juragy
- biciklis

- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Kissomjyó
Re: Elektronika
az állórész is lehet zárlatos nekem is az volt de előbb azt kéne megtudni : van gerjesztés? a 2 szénkefén villanynak kell lennie ajánlom a 4w izzós próba lámpát üdv juragy
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti

- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
akkor jol tippeltem
bar kb. 12 eve lattam utoljara hatulrol

- sunbim
- operatőr

- Hozzászólások: 3145
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Töltéslámpád nem kontakthibás/nincs kiégve?bladzser írta:Helló!
Olyan problémám van, hogy nincs töltés![]()
250es MZ blokkról van szó.
Egyenirányító után rátettem a D+ -ra a multimétert, 0,5 V ot mutat....
ha felpörgetem a motort, majdnem hogy csurira, akkor olyan 2 V.
A generátortól feljövő 3 vezeték jól van rádugva, (U V W) , illetve a DF is be van dugva, de azon 12 V -ot mérek (a dekninél) Normális ez?
Nekem már ott nem tetszik a dolog, hogy az egyenirányítő D3 részén CSAK 0,5V-ot mérek....
Szénkeféket megcsiszoltam, meg a "tengelyt" is aminek nekinyomódnak.
csak ugy finom csiszolás volt.
A szénkefék hozzáérnek rendesen.
A szénkefék hogyvannak, a belső a -, akülső a DF?
mert nekem így van benne.
Illetve a szénkeféknek mi a szerepük, ezeken történik a tekercs gerjesztése, vagy az az U V W szálakon keresztül?
Hülye generátor nem tudok rájönni miért nem tölt....
Az egyenirányítót tiszta, egy porszem sincs benne.
Végigolvastam vagy 40-45 hozzászólást ebben a témába, de semmi, valaki írta hogy ő 3, valahány V -okat mért az U V W -n.
És 6, valamennyit a DF-en.
Nekem is ennyit kellene mérnem (váltakozófeszültségben)?
A blokk oldalán én az UVW
csak 0,2 V -okat mérek egyenként...
Szerintetek hol lehet a hiba?
Aki tud segíteni légyszíves minnél hamarabb válaszoljon, mert a moci darabokban heverelektronikailag, jah és gyújtás az OK
bocs ha hosszúra sikerült... várom a válaszokat....
...2A üvegbiztosíték nem kontakthibás?
... Húzd le a D+ról a gyári kábelt adj rá +12Vot , és ha felgerjed a generátor/van töltés/ akkor fesszab. hiba v. töltéslámpa v. bizti hiba.
...Esetleg rámérhetsz a szénkefe csatlakozókra is, ha jól rémlik olyan 3-4ohm körüli értéket kell hogy mutasson a műszer.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Dénes
- fi#azsoké

- Hozzászólások: 2739
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2895
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
királybambi írta:gyorsan töltsünk lottót,mert lehet,hogy a heti nyerőszámok
aki már nem egyet látott. meg is játszom, ígérem.
ha bejön, 23,-án megyek....
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Stravkó
- Long Vehicle

- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
bambi írta:gyorsan töltsünk lottót,mert lehet,hogy a heti nyerőszámok
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Re: Elektronika
képet tegyél fel légyszi,úgy könnyebben tudnánk segíteniquadfreerider írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy etz 150 elektronikájában van relé?? Vagy mi az amin ezek a számok vannak: 15, 30, 54, 56, 58???
Re: Elektronika
gyorsan töltsünk lottót,mert lehet,hogy a heti nyerőszámok 
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég
