Üzemanyagellátás
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Úszóházban nincs vmi jelzése?
- jecsy
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Tudja valaki, hogy milyen értékekre kell beállítani egy Bing 84 es karbit üzemanyag szint terén?
Sajnos sehol nem találok róla olvasmányt.
Tudja valaki, hogy milyen értékekre kell beállítani egy Bing 84 es karbit üzemanyag szint terén?
Sajnos sehol nem találok róla olvasmányt.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Dehogynem: a vezetőjé...Devil írta: az nem tipus hiba, ha elesel es valami megrongalodik, akkor ennyi erovel, az is tipushiba az autoknal, ha a karosszeria osszegyurodik egy balesetben.



Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
az nem tipus hiba, ha elesel es valami megrongalodik, akkor ennyi erovel, az is tipushiba az autoknal, ha a karosszeria osszegyurodik egy balesetben.kiszsebi írta:Sajnos, én mégis típushibának mondanám: nekem sem volt...mrpocok írta: Hát ütköző az nem van.Köszi
nagyot buktam, utána "eltűnt"...
de már van, visszahegesztette egy aranykezű ember.
Típushiba: lúzerség (most talán joggal használom ezt a szót?!)![]()
Szóval, ütközéskor ez le szokott törni. De ez már off.
Re: Üzemanyagellátás
Annyi a titka hogy nem szabad vastagon felvinni, mindig egy kicsi réteg és visszacsiszolás, utána ha kell újabb réteg, mert az a baj hogy vastagon nem bír kiszáradni a gitt "belseje" csak sok idő múltán és azért reped meg.conus írta:ha van karosszériás haverod akkor meg kéne próbálni visszahorpasztani vagy kihúzatni vele, mert gittelni csak 1-2 mm mélységben illik, meg ha jól tudom a túl vastag gittelés egy idő múlva megreped, bár ezt a fényező szakik jobban tudják
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Sajnos, én mégis típushibának mondanám: nekem sem volt...mrpocok írta: Hát ütköző az nem van.Köszi
nagyot buktam, utána "eltűnt"...
de már van, visszahegesztette egy aranykezű ember.
Típushiba: lúzerség (most talán joggal használom ezt a szót?!)

Szóval, ütközéskor ez le szokott törni. De ez már off.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
mrpocok írta:
Üdv MZ fanok!
Épp most fogok egy öreg TS 250/1 felújításába. A benzintankkal kapcsolatban lenne kérdésem. A tank elejénél a villaszárak ütköznek a tankkal (gondolom ez amolyan tipushiba vagy mi) és be van horpadva mindkét oldalon egy picit. szóval hogy lehet ezt vhogy javítani vagy nem ér annyit és nézzek újat, esetleg bontó?
Előre is köszönöm!
ezt nem lehet tipushibanak mondani, a kormanyon van egy utkozo valoszinu ez van letorve es ezert fordul tul, hogy beleer a tankba. Az also villanyaknal a vazhoz kellene lennie hegesztve egy kb 2 centi szeles fulnek, ha ez nincs, akkor ott a problema. A tankot meg javitani, ugy tudod, ha a seruleseket kigitteled aztan le kell fenyezni, ha viszont zavar akkor keress ra masik tankot, de ez az olcsobb megoldas.
Hát ütköző az nem van.
Köszi
Üdv MZ fanok!
Épp most fogok egy öreg TS 250/1 felújításába. A benzintankkal kapcsolatban lenne kérdésem. A tank elejénél a villaszárak ütköznek a tankkal (gondolom ez amolyan tipushiba vagy mi) és be van horpadva mindkét oldalon egy picit. szóval hogy lehet ezt vhogy javítani vagy nem ér annyit és nézzek újat, esetleg bontó?
Előre is köszönöm!
ezt nem lehet tipushibanak mondani, a kormanyon van egy utkozo valoszinu ez van letorve es ezert fordul tul, hogy beleer a tankba. Az also villanyaknal a vazhoz kellene lennie hegesztve egy kb 2 centi szeles fulnek, ha ez nincs, akkor ott a problema. A tankot meg javitani, ugy tudod, ha a seruleseket kigitteled aztan le kell fenyezni, ha viszont zavar akkor keress ra masik tankot, de ez az olcsobb megoldas.
Hát ütköző az nem van.

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
ha van karosszériás haverod akkor meg kéne próbálni visszahorpasztani vagy kihúzatni vele, mert gittelni csak 1-2 mm mélységben illik, meg ha jól tudom a túl vastag gittelés egy idő múlva megreped, bár ezt a fényező szakik jobban tudják 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Üzemanyagellátás
ezt nem lehet tipushibanak mondani, a kormanyon van egy utkozo valoszinu ez van letorve es ezert fordul tul, hogy beleer a tankba. Az also villanyaknal a vazhoz kellene lennie hegesztve egy kb 2 centi szeles fulnek, ha ez nincs, akkor ott a problema. A tankot meg javitani, ugy tudod, ha a seruleseket kigitteled aztan le kell fenyezni, ha viszont zavar akkor keress ra masik tankot, de ez az olcsobb megoldas.mrpocok írta:Üdv MZ fanok!
Épp most fogok egy öreg TS 250/1 felújításába. A benzintankkal kapcsolatban lenne kérdésem. A tank elejénél a villaszárak ütköznek a tankkal (gondolom ez amolyan tipushiba vagy mi) és be van horpadva mindkét oldalon egy picit. szóval hogy lehet ezt vhogy javítani vagy nem ér annyit és nézzek újat, esetleg bontó?
Előre is köszönöm!
Re: Üzemanyagellátás
Üdv MZ fanok!
Épp most fogok egy öreg TS 250/1 felújításába. A benzintankkal kapcsolatban lenne kérdésem. A tank elejénél a villaszárak ütköznek a tankkal (gondolom ez amolyan tipushiba vagy mi) és be van horpadva mindkét oldalon egy picit. szóval hogy lehet ezt vhogy javítani vagy nem ér annyit és nézzek újat, esetleg bontó?
Előre is köszönöm!
Épp most fogok egy öreg TS 250/1 felújításába. A benzintankkal kapcsolatban lenne kérdésem. A tank elejénél a villaszárak ütköznek a tankkal (gondolom ez amolyan tipushiba vagy mi) és be van horpadva mindkét oldalon egy picit. szóval hogy lehet ezt vhogy javítani vagy nem ér annyit és nézzek újat, esetleg bontó?
Előre is köszönöm!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Üzemanyagellátás
a léghűtés is jobban szereti 10 fokot mint a 30-at 

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
"Hat kerlekszepen hosszu a tortenet, de megprobalom osszeszedni: az van vele, hogy edesapam vette 67 ben boltbol ujonnan, ahoz a motorhoz kapcsolodnak az elso motoros emlekeim is, ,,
Jó kis történet! z25z!
Jó kis történet! z25z!

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Hűvös idő az ETZm tekintetében kb. 5fok, naggyából. Érezhetőbben jobban gyorsul,jobban kipörög. Ezért van a turbódízel verdákban is ,,interkúller" , hűvösebb,kisebb térfogatú a beszívott gáz(levegő), ezért több.
A -10C, és ehhez hasonlók már ,,hideg" idő! Nem bír a gép felmelegedni, ... ,,hűvösen" üzemel. Nem esik jól neki, érzem.
A -10C, és ehhez hasonlók már ,,hideg" idő! Nem bír a gép felmelegedni, ... ,,hűvösen" üzemel. Nem esik jól neki, érzem.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2010.01.16. 00:19-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Üzemanyagellátás
Én most is,mint eddig mindig,motorral járok dolgozni.Amikor -14 fok volt akkor is.
Ha száraz(de azért hideg)az idő akkor meló után szoktam egy kissebb kört csapatni a müzüvel.(kb 10-15km)
A tapasztalatom az,hogy IGEN,hidegben jobban megy a müzü.
Egyébként a régi öregek is azt mondják,hogy annak idelyén ha "versenyezgettek",akkor mindig hajnalban csinálták,mert akkor jobban megy a 2T.
Ez az én véleményem.
Ha száraz(de azért hideg)az idő akkor meló után szoktam egy kissebb kört csapatni a müzüvel.(kb 10-15km)
A tapasztalatom az,hogy IGEN,hidegben jobban megy a müzü.
Egyébként a régi öregek is azt mondják,hogy annak idelyén ha "versenyezgettek",akkor mindig hajnalban csinálták,mert akkor jobban megy a 2T.
Ez az én véleményem.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Én is csatlakoznék, az én motorjaim is sokkal rugalmasabbak 10°C-ban, mint 30-ban.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
conus!
Lehet ki van száradva....
Bocs az off-ért
Lehet ki van száradva....


Bocs az off-ért

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
szívni nem szív kevesebbet (sokkal), inkább a szívócsatornán, a forgattyúsházban, az átömlő csatornák és a henger falain kicsapódó üza miatt kell a szivató.conus írta:nekem hidegben sz.rabbul megy a motorom, és kevesebbet is szív mert rá kell adnom a szivatót is h nehogy lehörögjön amíg be nem melegszik. a fizikai papolásból meg semmit nem értek
a melegen "többet szív" csak a hőtágulásból adódó tömítetlenségek megszűnése miatt állhat fenn.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
nekem hidegben sz.rabbul megy a motorom, és kevesebbet is szív mert rá kell adnom a szivatót is h nehogy lehörögjön amíg be nem melegszik. a fizikai papolásból meg semmit nem értek 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Kiszsebi kollégánál a pont!
Persze hidegben kevésbé párolog, a tüzelőszer, úgyhogy nagyon hidegben szegényedik a keverék
Igen, ha hidegebb a henger, a benne lévő gáz kevésbé tágul ki, (közelítésképpen a P*V=z*n*R*T értelmében de más képletet is lehetne használni) így abból több fér bele, jobb töltés, ami nem mellékesen nagyobb teljesítményt is okoz
Ez a magyarázata, hogy az alkoholos gépek a jóval kisebb fűtőérték ( 27000 vs 46000 kJ/kg) ellenére is jobban teljesítenek
Nagyobb arányban biztos nem fogom keverni, de mindenkinek szíve-joga.
Persze hidegben kevésbé párolog, a tüzelőszer, úgyhogy nagyon hidegben szegényedik a keverék
Igen, ha hidegebb a henger, a benne lévő gáz kevésbé tágul ki, (közelítésképpen a P*V=z*n*R*T értelmében de más képletet is lehetne használni) így abból több fér bele, jobb töltés, ami nem mellékesen nagyobb teljesítményt is okoz
Ez a magyarázata, hogy az alkoholos gépek a jóval kisebb fűtőérték ( 27000 vs 46000 kJ/kg) ellenére is jobban teljesítenek
Nagyobb arányban biztos nem fogom keverni, de mindenkinek szíve-joga.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Hőtágulás: a hideg levegő sűrűbb, ezért több jut belőle a hengerbe. viszont ezáltal több naftát is képes felrántani. tehát a benzin:levegő aránya megmarad (bocs, üza:levegő), így az égés feltételei biztosítottak.conus írta:én nem értem ezt. hidegben megtáltosodik a motor?meg miért szívna többet? több levegőt nem?
![]()
többek között a turbós járgányoknál is azért hűtik vissza a levegőt, hogy sűrűbb legyen
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Üzemanyagellátás
én nem értem ezt. hidegben megtáltosodik a motor?
meg miért szívna többet? több levegőt nem?






10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Szevasztok!
Nálunk Lábatlanon is van egy E85 kút. Gondoltam, ki kéne próbálni, úgyhogy én is elegyedési vizsgálatokba fogtam.
Persze én is végezhettem volna pipettával, miegymással, de a fecskendő is megfelel, a kúton se lesz pontos bemérés. A tiszta alkohol- olaj 1:40 persze nekem is fehér emulziót(apró cseppek, mivel a 2 anyag korlátozottan elegyedik, valamint a fehér lehet még adalék kiválás) hozott (nem azeotrópot, mert azt az etilalkohol alkot a vízzel 96-4 térfogatszázalékban, és a bioetanolban lévő 85% alkohol szintén ilyen összetételű, tehát veszünk vele vizet is)
A fele-fele benzin-alkohol + 1:40 keverékkel már 3-4 napi állás után se jött elő semmi fehér kiválás, úgyhogy kiválás szempontjából felesben már használható.
Azt mondják, hogy 20-25%-ban minden gond nélkül használható.Én is kb így fogom majd használni egy tankhoz 2-3 lityi. Nagyobb mértékben már ki tudja, hogy az eltérő polaritás miatt az olaj mihez fog kötődni, mennyire fog tisztítani
Kedvező tulajdonsága, hogy nagy az oktánszáma, és 3x akkora párolgáshője van, mint a benzinnek, úgyhogy még rendesen hűti is a motort ( ez majd megoldja a maradék öngyulladási hajlamot, mivel egy kicsit túllőttem a 300-asításkor a célon, azóta csak 98) A henger jobb hűtéskor több anyagot szívhat, nagyobb teljesítmény ( gondolom Ti is éreztétek ezt, hogy hideg időben, mintha megtáltosodna!)
Viszont kicsi az energiatartalma, és sokkal rosszabban párolog, ezért nagyobb fúvókák kellenek, nagy keverési aránynál hidegben indítási nehézségek.
Nálunk Lábatlanon is van egy E85 kút. Gondoltam, ki kéne próbálni, úgyhogy én is elegyedési vizsgálatokba fogtam.
Persze én is végezhettem volna pipettával, miegymással, de a fecskendő is megfelel, a kúton se lesz pontos bemérés. A tiszta alkohol- olaj 1:40 persze nekem is fehér emulziót(apró cseppek, mivel a 2 anyag korlátozottan elegyedik, valamint a fehér lehet még adalék kiválás) hozott (nem azeotrópot, mert azt az etilalkohol alkot a vízzel 96-4 térfogatszázalékban, és a bioetanolban lévő 85% alkohol szintén ilyen összetételű, tehát veszünk vele vizet is)
A fele-fele benzin-alkohol + 1:40 keverékkel már 3-4 napi állás után se jött elő semmi fehér kiválás, úgyhogy kiválás szempontjából felesben már használható.
Azt mondják, hogy 20-25%-ban minden gond nélkül használható.Én is kb így fogom majd használni egy tankhoz 2-3 lityi. Nagyobb mértékben már ki tudja, hogy az eltérő polaritás miatt az olaj mihez fog kötődni, mennyire fog tisztítani
Kedvező tulajdonsága, hogy nagy az oktánszáma, és 3x akkora párolgáshője van, mint a benzinnek, úgyhogy még rendesen hűti is a motort ( ez majd megoldja a maradék öngyulladási hajlamot, mivel egy kicsit túllőttem a 300-asításkor a célon, azóta csak 98) A henger jobb hűtéskor több anyagot szívhat, nagyobb teljesítmény ( gondolom Ti is éreztétek ezt, hogy hideg időben, mintha megtáltosodna!)
Viszont kicsi az energiatartalma, és sokkal rosszabban párolog, ezért nagyobb fúvókák kellenek, nagy keverési aránynál hidegben indítási nehézségek.
Re: Üzemanyagellátás
az egyik haveromank van 638-asa és tud alkatrészeket szerezni csak messziröl és nem is a legolcsobban. Ha vmit nem tudsz felhajtani esetleg elkérem a kontaktot. Bálint
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Dodi írta:Zizi!
Apropó Jawa.Mi van azzal a Jawa-val ott Karcagon hátul a garázsban?
Láttam ám...![]()
Hat kerlekszepen hosszu a tortenet, de megprobalom osszeszedni: az van vele, hogy edesapam vette 67 ben boltbol ujonnan, ahoz a motorhoz kapcsolodnak az elso motoros emlekeim is, hogy apam visz vele (kb 4 eves lehettem), nagyon tetszett, aztan mindig motorozni szerettem volna. Valamikor '82 tajan banalis hiba miatt (kipurcant az akksi) apam betette a garazsba es ott kezdett az enyeszette lenni (27297 km-rel a hata mogott). 1990 ben meglett a kismotor jogsim akkor simsonoztam, de hat gyorsan kinottem a kis SR50-est. 1992 ben a nagymotorra is meglett az A korlatlan, kolcson MZ-ket vezettem nagyon beleszerettem, de anyagilag elerhetetlenek volat szamomra akkor. Ekkor jott kepbe, hogy feltamasztom a JAWA-t. 1991-ben kezdtem hozza. Majd 10 ev allas alatt volt mit csinalni rajta, ujra kromoztatni mindent, gumicserek, festegetes, a blokkon kivul apro darabokra szedes ujra osszerakas stb. Gimnazista voltam, csak a nyari + alkalmi munkakbol volt penzem igy lassan haladt a dolog. A karburatorbol a nagy felujitas kozepette elbaszarintottam valahova a suber tut. Voltam nagy gondban...elkezdtem alkatreszt keresni, de mar akkor sem nagyon lehetett alkatreszt talalni, tut meg kulon vegkepp nem, igy megvettem egy komplett 559-est alkatresznek 4000 ft-ert (kesobb lesz meg jelentosege)
1993-ra elkeszult a motor gyonyoruen felujitva, vegigjartam a kalvariat az ujra forgalomba helyezessel, kozponti vizsga Szolnokon stb. Megkaptam ra a rendszamot es en voltam a vilag legbuszkebb motorosa, hogy azt a motort nyuzom, amiert apam anno megdolgozott meg udvarolt joanyamnak meg vitte ide oda stb. Idokozben jo uzletet csinaltam, az SR50-esre rafizettem 10 000 forintot es '93-ban megvettem a mostani ETZ-met.



szettort a hajtokar, kijott a blokkon, ugy hogy a hengertalp, blokkfel is tort.
Itt jon a kepbe az alkatresznek vasarolt 559-es. A blokknak szerencsere nem a motorszam feloli resze ment tonkre, igy blokkfelparositassal es atultetve a hengert hengerfejet uj csapagyakkal szimmeringekkel osszeraktam, de nem lett az igazi, mivel a tartalekhenger mar 85 000 km-t futott, kompresszio nuku. Idokozben lejart a muszaki, joanyam kiadta a fel is ut le is ut parancsot, jottem szegedre, a motor megint csak az enyeszet utjara lepett.
De a rolo meg nincs lehuzva szamara, a harmadik eselyre var csak penz kerdese, nem tettem le arrol, hogy ujra eredeti pompajaban fog ragyogni. Ehez valszeg be kell vonnom Bambi mestert is, egyszer mar emlitettem neki. Es latom edesapam szemeben is az elerzekenyulest, amikor mondom, hogy ez meg egyszer fog menni az orszagutakon. Minden vagyam egyebkent, hogy fullra felujitom es elviszem az oreget vele egy turara. Csak hat ebben az anyagi helyzetben nem tudom mikor lesz belole kezzel foghato vegeredmeny

Na szoval igy all a JAWA project

ui.: bocsanat az OFF-ert es akit untattam elnezest.
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Üzemanyagellátás
A 2T olajokat valóban benzinhez fejlesztették ki. A motoroknak is szüksége van átalakításra az etanolos üzemmódhoz.
Az etilalkohollal a víz azeotrópot képez, ami fehéres folyadék. Metilalkoholban viszont jól elegyedik a víz, és még ráadásul a metilalkohol oktánszáma is magas.

Az etilalkohollal a víz azeotrópot képez, ami fehéres folyadék. Metilalkoholban viszont jól elegyedik a víz, és még ráadásul a metilalkohol oktánszáma is magas.

Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- Dodi
- Safety Car
- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Re: Üzemanyagellátás
Zizi!
Apropó Jawa.Mi van azzal a Jawa-val ott Karcagon hátul a garázsban?
Láttam ám...

Apropó Jawa.Mi van azzal a Jawa-val ott Karcagon hátul a garázsban?
Láttam ám...


Trophy 250 UIT-200
- Bagolyferi
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Üzemanyagellátás
Az MZ-n Berliner Filter Verke......BFV
A Jawán Jikov
A Jawán Jikov
-
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Üzemanyagellátás
Aha köszi, akkor összekevertem.... 

Re: Üzemanyagellátás
Jikov az Jawa karbi és más a felfogatása is mint az MZ-knek
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
a jikov az a jawakon van ugy emlekszem, mz-ben tuti nemquadfreerider írta:Sziasztok! Mz-ken Jikov karbi gyárilag szokott lenni? És ha igen akkor melyik tipusain?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok! Mz-ken Jikov karbi gyárilag szokott lenni? És ha igen akkor melyik tipusain?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
És az etanolhoz még egy:
http://etanol.blog.hu/2009/09/23/alkoholos_etz
http://etanol.blog.hu/2009/09/23/alkoholos_etz
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Ja, előbb ezt elfelejtettem (index fórumon, Holicska Endre írta, remélem, nem bánja, ha ide is bemásolom). Szóval, ez az egy, ami még kicsit visszatart.
A 2T olaj keveredése etanolban: Azt láttam több tankolásnál, hogy nem a szokásos módon keveredik az olaj az üanyagban. Mondjuk ezt sejtettem előre is, de a tapasztalás felkeltette benem az igényt egy kísérletre. Szomszédomtól kértem segítséget, aki kutatóbiológus egy nagy gyógyszergyártó cégnél. Kémcsöveket pipettát hozott, s belevágtunk. 3 különböző 2T olajat szereztem be, ásványolajat arol 2T-t, szintetikus olajat, Castrol racing 2T full sintetic, és egy számomra ismeretlen Castrol biolube 100 vízben (is) oldódó 2T hajómotor olajat. 3 kémcső mindegyikébe egységnyi etanolt tettünk. Ehhez a pipettával adagolva kb a szabványos kétszerese, 1:25 aránynak megfelelő olajat kevertünk, minden olajból egy-egy kémcsőbe. Sajnos nem fényképeztem, de érdemes lett volna.
Arol2T pici különálló részekre, "gyöngyökké" szakadt, és lement az aljára. Felrázva átlátszattlan elegyet alkotott, melyben egy fehér kiválló egység is megjelent. Pont olyan mint mikor ouzoba vizet keverünk. Ezt a maszlagot az MZ-ben is töbször láttam a porlasztó zegzugos részeiben mikor arolt használtam.
full Sintetic olaj: ugyan ez, de mondjuk csak fele ennyire jelentek meg tünetek, kétszer szívesebben keveredett az olaj az etanollal. Felrázva ugyanaz mint az előző, de a fehér maszlag legfeljebb ötödében jelent meg az előzőhöz képest.
Biolube: Majdnem az elvárható, kívánatos keveredés történt, de nem igazolható belőle semmi, mivel az agresszív zöld színe dominánsan azonnal elfestett mindent. Eredmményül ebből is egy korlátozottan átlátszó zöld elegy keletkezett. Fehér maszlag elmaradt.
Mindhárom egy hete pihent mozdulatlanul a pincében. (fele elpárolgott) Mostanra egyfoma enyhén áttetsző folyadék lett, és mindegyikből egy barna, -a zöldnél egy zöld- kulimájsz csapódott ki, és ülepedett le az aljára.
Megállapítása a szomszédomnak: Ezeket az olajokat nem az alkohol közegére találták ki, nem csodálkozik az eredményen.
Én meg azt mondom, az alkohol a vízzel és benzinnel, zsírokkal való közös és egyszerre tartó barátsága miatt leginkább egy detergensre hasonlít.
A 2T olaj keveredése etanolban: Azt láttam több tankolásnál, hogy nem a szokásos módon keveredik az olaj az üanyagban. Mondjuk ezt sejtettem előre is, de a tapasztalás felkeltette benem az igényt egy kísérletre. Szomszédomtól kértem segítséget, aki kutatóbiológus egy nagy gyógyszergyártó cégnél. Kémcsöveket pipettát hozott, s belevágtunk. 3 különböző 2T olajat szereztem be, ásványolajat arol 2T-t, szintetikus olajat, Castrol racing 2T full sintetic, és egy számomra ismeretlen Castrol biolube 100 vízben (is) oldódó 2T hajómotor olajat. 3 kémcső mindegyikébe egységnyi etanolt tettünk. Ehhez a pipettával adagolva kb a szabványos kétszerese, 1:25 aránynak megfelelő olajat kevertünk, minden olajból egy-egy kémcsőbe. Sajnos nem fényképeztem, de érdemes lett volna.
Arol2T pici különálló részekre, "gyöngyökké" szakadt, és lement az aljára. Felrázva átlátszattlan elegyet alkotott, melyben egy fehér kiválló egység is megjelent. Pont olyan mint mikor ouzoba vizet keverünk. Ezt a maszlagot az MZ-ben is töbször láttam a porlasztó zegzugos részeiben mikor arolt használtam.
full Sintetic olaj: ugyan ez, de mondjuk csak fele ennyire jelentek meg tünetek, kétszer szívesebben keveredett az olaj az etanollal. Felrázva ugyanaz mint az előző, de a fehér maszlag legfeljebb ötödében jelent meg az előzőhöz képest.
Biolube: Majdnem az elvárható, kívánatos keveredés történt, de nem igazolható belőle semmi, mivel az agresszív zöld színe dominánsan azonnal elfestett mindent. Eredmményül ebből is egy korlátozottan átlátszó zöld elegy keletkezett. Fehér maszlag elmaradt.
Mindhárom egy hete pihent mozdulatlanul a pincében. (fele elpárolgott) Mostanra egyfoma enyhén áttetsző folyadék lett, és mindegyikből egy barna, -a zöldnél egy zöld- kulimájsz csapódott ki, és ülepedett le az aljára.
Megállapítása a szomszédomnak: Ezeket az olajokat nem az alkohol közegére találták ki, nem csodálkozik az eredményen.
Én meg azt mondom, az alkohol a vízzel és benzinnel, zsírokkal való közös és egyszerre tartó barátsága miatt leginkább egy detergensre hasonlít.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Üzemanyagellátás
Én is ki akarom próbálni, de a legközelebbi kút 25 km. a legolcsóbb pedig 50km. Majd ha jön a jóidő 

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Spekulálok rajta, a Hungrana (tán a legnagyobb itthoni gyártója, remélem nem reklám) egyik műszakis embere mondta - aki szintén motorozik -, hogy picit többet kell adni neki, azt mehet. Ez mellett Bambi mondott nekem egy nevet, aki MZ-vel, bioetanollal versenyzett. Sajnos elfelejtettem a nevét, de ha olvassa a hozzászólást, biztos megmondja, kiről van szóBagolyferi írta:Sziasztok
E85 bioetanolt használ valaki az MZ-jébe? Tapasztalatok, vélemények érdekelnek.
220-227 Ft/liter nálunk Borsodban.

Szóval, ha kész lesz a moci, mindenképp kipróbálom.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Bagolyferi
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok
E85 bioetanolt használ valaki az MZ-jébe? Tapasztalatok, vélemények érdekelnek.
220-227 Ft/liter nálunk Borsodban.
E85 bioetanolt használ valaki az MZ-jébe? Tapasztalatok, vélemények érdekelnek.
220-227 Ft/liter nálunk Borsodban.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Nekem nincs szűrőm és a szivatóm se ilyen! 

- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
És a főfúvókához szűrőt? Nekem meg az nincs benne ahogy nézem. 

- jecsy
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Addig vaciláltam a kérdésen, amíg vettem egy használt Bing 84 karbit.
Teljesen hibátlan állapotú, viszont a mellékelt oldalon lévő ábrán a 40 es számú kicsi tömítés hiányzik. A szivató levegő csatornáját zárja el amikor a szivató nem működik.
Hol lehetne ilyen alkatrészt szerezni?
http://www.mbppg.com/media/photoalbums/ ... 4.jpg.html
Addig vaciláltam a kérdésen, amíg vettem egy használt Bing 84 karbit.
Teljesen hibátlan állapotú, viszont a mellékelt oldalon lévő ábrán a 40 es számú kicsi tömítés hiányzik. A szivató levegő csatornáját zárja el amikor a szivató nem működik.
Hol lehetne ilyen alkatrészt szerezni?
http://www.mbppg.com/media/photoalbums/ ... 4.jpg.html
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
http://www.mofaker.hu/
vagy
http://hubermotor.hu/
Én Huber-nél szoktam vásárolni.
Mindkét helyen van fúvókakészlet. Bár a minősége kérdéses. Általában nem sok közük van a mérethez ami bele van ütve...
Érdemes feldörzsárazni ezeket. Vagy legalább ellenőrizni kalibrátorral.
vagy
http://hubermotor.hu/
Én Huber-nél szoktam vásárolni.
Mindkét helyen van fúvókakészlet. Bár a minősége kérdéses. Általában nem sok közük van a mérethez ami bele van ütve...

Érdemes feldörzsárazni ezeket. Vagy legalább ellenőrizni kalibrátorral.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Üzemanyagellátás
És ti milyen boltban szoktátok beszerezni az alkatrészeket???
MErt én eddig nem nagyon találtam olyan boltot ahol mindent megkaptam..
MErt én eddig nem nagyon találtam olyan boltot ahol mindent megkaptam..
-
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Üzemanyagellátás
Fúvókákat hol lehet kapni?
MErt én eddig csak javitókészletet találtam amibe van fúvóka, csak fúvókát nem.
MErt én eddig csak javitókészletet találtam amibe van fúvóka, csak fúvókát nem.
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sztem nem kell a karbi cserétől betojni. Sajna a régi BVF-ek már mind elkoptak. Mondjuk lényeges, hogy a donor 2t legyen, mert más a porlasztócső kiképzése, azt hogy gyakorlatban ez mennyire gond azt nem tudom. Alapjárati keveréket lehessen rajta állítani, a fúvókákat lehet cserélni, a tűt állítani, ennyi. De amúgy még tűt is lehet kapni mindenhez. Én trophyra egy dellortót(28 phbh) alakítottam át: ledugóztam a gyorsítófúvóka becsatlakozást, meg a külső(!) alapjárati levegő ellátást(emiatt viszont a gyárilag vmi puha fémmel ledugózott levegő furatot kellett kifúrnom), vettem bele pár fúvókát, úszót, tűt beállítottam, szettel átalakítottam a szívatót bowdenesre, meg lekaptam a fűtéscsöveket róla, és kész. A beállítást meg óvatos próbákkal lehet megcsinálni. Sztem megállt 8e-ből.
Re: Üzemanyagellátás
Attol még nem biztos,hogy nagyobb fúvókákat kell beletenni.Ezt a motor dinamikája,és a gyertya kép határozza meg.quadfreerider írta:Szia csdani!
A motor valóban nem gyári, mert a beömlők, kiömlők, felömlők reszelve, polirozva vannak. Köszi a tanácsot
-
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Üzemanyagellátás
Szia csdani!
A motor valóban nem gyári, mert a beömlők, kiömlők, felömlők reszelve, polirozva vannak. Köszi a tanácsot
A motor valóban nem gyári, mert a beömlők, kiömlők, felömlők reszelve, polirozva vannak. Köszi a tanácsot
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
quadfreerider!
Miért akarsz nagyobb fúvókát tenni a motorodra?
Van rajta valami komolyabb tuning?
Mert ha nincs, akkor minden motor, még az MZ is a gyári méretekkel megy a legjobban, plusz pénztárcát is kímél!
Mert nekem a 251-es 300-asítása után még bejáratási időszakban 145 van, de érezhetően sokat kap, de van kenés!
140-ben fog megállni sztem, a gyári 130 helyett
Amúgy elég sokat kellett kitekerni az alapjárat-állító csavaron a csatos karbin, a fúrás után, mert ennél a karbinál alapjáraton a súber teljesen lezárja a torkot, a nagyobb henger jóval többet szív!
Mondom, ha nincs tuning, akkor mindenképpen gyári méret!
Miért akarsz nagyobb fúvókát tenni a motorodra?
Van rajta valami komolyabb tuning?
Mert ha nincs, akkor minden motor, még az MZ is a gyári méretekkel megy a legjobban, plusz pénztárcát is kímél!
Mert nekem a 251-es 300-asítása után még bejáratási időszakban 145 van, de érezhetően sokat kap, de van kenés!
140-ben fog megállni sztem, a gyári 130 helyett
Amúgy elég sokat kellett kitekerni az alapjárat-állító csavaron a csatos karbin, a fúrás után, mert ennél a karbinál alapjáraton a súber teljesen lezárja a torkot, a nagyobb henger jóval többet szív!
Mondom, ha nincs tuning, akkor mindenképpen gyári méret!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Meg kell mérni a csatlakozó csonk külsejét, a gyári karbié 40mm, lehet pont belemegy..
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A lippo az zsír, yamaha tzr-eken is az van, garantáltan 2 ütem 1 henger. Már a 125 ös.
A vízcsöves megoldást meg láttam már máshol is, és működött.
A vízcsöves megoldást meg láttam már máshol is, és működött.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- jecsy
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Írtam az embernek, aki a karbit árulja és ezt válaszolta: "Szia!
Igen jo lesz ra, egy baratom is feltette az ETZ-re. Annyi, hogy a
fofuvokat kellett attenni 125-rol 105-re. (szabvany 5 mm-es) Ez ugyanis a
TZM 150-es Yamahan van gyarilag, ami 38 loeros. Lefureszeled a csonkot a
csavar elott, es egy vizcsovel ket bilinccsel felteszed.
A 30-as karbi Lippo, nem Keihin."
Kissé tanácstalan vagyok, mert nem akarok szívni vele, viszont csak egy új minőségi karbi. Megpróbáljam?
Írtam az embernek, aki a karbit árulja és ezt válaszolta: "Szia!
Igen jo lesz ra, egy baratom is feltette az ETZ-re. Annyi, hogy a
fofuvokat kellett attenni 125-rol 105-re. (szabvany 5 mm-es) Ez ugyanis a
TZM 150-es Yamahan van gyarilag, ami 38 loeros. Lefureszeled a csonkot a
csavar elott, es egy vizcsovel ket bilinccsel felteszed.
A 30-as karbi Lippo, nem Keihin."
Kissé tanácstalan vagyok, mert nem akarok szívni vele, viszont csak egy új minőségi karbi. Megpróbáljam?

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 6 vendég