Azért azt tudnod kell, hogy a '90-es évek elejéig az elektronika alkatrészek minőségére nagyon odafigyeltek, sőt, túl is méretezték a berendezéseket jócskán. A mágnesről: van nagymamádnak régi Lehel hűtője? Na annak az ajtaja biztos van 30 éves, de még mindig zárKILL3R etz írta:Értem. Köszi!
Akkor azt hiszem az új mellett döntök.
Tuning
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2825
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Tuning
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Értem. Köszi!
Akkor azt hiszem az új mellett döntök.
(Akkor bocsi. Ez szép teljesítmény. )
Akkor azt hiszem az új mellett döntök.
(Akkor bocsi. Ez szép teljesítmény. )
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2825
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Tuning
1. igen, a kondezátorok elektrolitja kiszáradhat, a jeladó mágnes idővel demagnetizálódhatKILL3R etz írta:Köszi a válaszokat!
A Sub-ee féle tranzisztoros gyújtást ismerem. Én is azt használom a 150-es be. Valóban érezhető a különbség.
Ezekben a jeladókban van valami, ami tönkremehet, vagy elöregedhet?
(Nem sok az a 70e? Gondolom 7e akart lenni. )
2. soknak sok, ez igaz, de hetvenezer akart lenni
a motort júli 19-én vettem, '89 júli 24-én lett forgalomba helyezve először (ekkor már 600 km volt benne), szept. 1. volt az utolsó garanciális szervíz időpontja (ez 7190 km-nél volt). Képzeld el a többit... Szezon végén volt az első felújítás.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Köszi a válaszokat!
A Sub-ee féle tranzisztoros gyújtást ismerem. Én is azt használom a 150-es be. Valóban érezhető a különbség.
Ezekben a jeladókban van valami, ami tönkremehet, vagy elöregedhet?
(Nem sok az a 70e? Gondolom 7e akart lenni. )
A Sub-ee féle tranzisztoros gyújtást ismerem. Én is azt használom a 150-es be. Valóban érezhető a különbség.
Ezekben a jeladókban van valami, ami tönkremehet, vagy elöregedhet?
(Nem sok az a 70e? Gondolom 7e akart lenni. )
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2825
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Tuning
Hát, bontottan nem nagyon lehet találni etz elektromos gyújtást, de Sub-ee (azaz Müller Szabolcs) készített elektromos gyújtást, szinte a gyárival megegyezőt.Dénes írta:Nekem is ez lenne az új beruházásom. A megszakítós gyújtást mire érdemes cserélni? Érdemes egyáltalán? A legfőbb dolog az üzembiztosság, úgy kérnék ötleteket.
Tapasztalataim: ~70e km-t mentem ilyennel (150-esem van), nem volt vele problémám soha. Azaz egyszer, mikor a fesszabom beégett és túltöltött, akkor kidurrant benne egy dióda. 110 Ft volt. Szóval, megbízható, jól beállítható, ha lóg a főtengely csapágy, akkor is jókor, jó szikrát ad. Egyébként nem tirisztoros, hanem tranzisztoros (mint ahogy már előttem többen is írták). Negatív tapasztalatom gyakorlatilag nincs is vele. Ja + pont: kevésbé érzékeny a nedvességre, mint a megszakítós társa. Mint előttem is írta Szilárd, a gyújtásállítást el is lehet felejteni. Egyszer kell jól belőni, többet nem is kell hozzányúlni...
Szóval, véleményem szerint jobb, sokkal jobb.
Az előgyújtásról meg: eddigi olvasgatásaim, tanulmányaim szerint a 2 ütemű motoroknál számottevő eredmény nem érhető el az előgyújtás szabályozásával. Főleg azon a fordulatszám-tartományon, ahol motorjaink rendes üzemben működnek.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Tuning
A Tirisztoros gyujtás anyi hogy nem igényel tőrődést mivel nincs kopo alkatrész gondolok itt a kalapácsra ami idő után elkopik(ülő)-nem tom pontosan hogy ez e a pontos neve nálunk igy hivják.Őssze foglava jo mind a kettő csak a kalapácsos bizonyos idő ill megtett Km-után, utána kell állitani a Tirisztorosnál ilyen nem áll fenn.Persze ebből kifolyolag a kalapácsossal tőrténik v mi azt akár ut szélén is javithato a tirisztoros az már nehezebb ügy.
Re: Tuning
hello. nekem 251esem van. abban tilisztoros gyujtás van gyárilag. 3 éve volt állitva a gyujtás. azota nem kellett bántani most szetenék csinálni egy elögyujtás méröt hogy gyári elögyujtást tudjak állitani, mert eddig csak szemre volt belöve . Szal szerintem jo dolog.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Nekem is ez lenne az új beruházásom. A megszakítós gyújtást mire érdemes cserélni? Érdemes egyáltalán? A legfőbb dolog az üzembiztosság, úgy kérnék ötleteket.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Üdv Urak!
Gyári tirisztoros gyújtással kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Mennyiben és miben jobb pl. a mexás-nál? Érdemes-e egyáltalán váltani?
A beállítása mennyire körülményes?
Esetleg érdemesebb egy előgyújtásvezérlőre beruházni?
Előre is köszi a válaszokat!
Gyári tirisztoros gyújtással kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Mennyiben és miben jobb pl. a mexás-nál? Érdemes-e egyáltalán váltani?
A beállítása mennyire körülményes?
Esetleg érdemesebb egy előgyújtásvezérlőre beruházni?
Előre is köszi a válaszokat!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Tuning
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Tuning
Hello Alfa!
Ezt a könyvet hol lehet megtalálni?
Ezt a könyvet hol lehet megtalálni?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Nah akkor:
Elvileg 5500ra van hangolva, a kúpszögeket meg kell keresnem, elmentettem annakidején egy txt-be, de asszem a konfúzor a diffúzor kétszerese volt.
A végcső a könyök 0,7-szerese, a végcső a konfúzor kúp 90%-áig belóg (olvastam az itt is fentlevő verseny mz építős könyvben hogy jót tesz neki, kisebb hang és jobb visszatrő hullám+rövidebb az egész annyival), de azt is ki kéne keresni h mekkora.
A főtengely elfordulások a programban javasolt módon maradtak, azt írták ha tanácstalanok vagyunk, az sem rossz. Tanácstalan pedig azért voltam, mert a megadott módon számolva a szerelési könyvben levő adatokkal orbitális baromság jött ki.
A hangtompító egy Németországban vásárolt 1l-es ACÉL sörösdoboz, 2 végcső jön ki ami egy vékony vas nyelű felmosórongy nyeléből készült (ekkorát tudtam szerezni, jól néz ki + az átmérőt ez biztosítja), ami szinte teljesen végigmegy belül a rezó végcső mellett, tehát teljesen megfordítja a gázt. A végcsőre rá van applikálva egy gázfordító cucc is (hogy ne a doboz oldalát verje a nyomás), ami egy rézszalagból készült. Ezzel jóval halkabb és kevésbé van "dobozhangja". Van benne üveggyapot is, de csak módjával. A terv üvegszálas poliészterből egy külső réteget csinálni szintén zajcsillapítás miatt.
Na most ténylegesen, azt kell mondani az utángyártott kipuffnál sokkal jobb, igazából minden fordulaton. Az erejét úgy vettem észre 5000nél meglódul, és utána megy egyre feljebb - na most én egyrészt a csuklóm másrészt a józan ész miatt nem szoktam teljesgázt húzni, mindig a lehető legkisebb gázzal megyek, szóval annyira nem tudom, lényeg hogy az általam általában használt 3700-4000 fordulaton is szépen húz (mindent utángyártotthoz képest érts), és ha pörgetni támad kedvem akkor is. Nem "szabályoz le", 1 ben próbáltam (tudom ez nem releváns) és a max sebességem egy 50 méteres úton 47,7 km/h, minden áttétel gyári (bicikliórával mérve), gáz annyi amennyit a szar csuklómmal tudtam neki tolni. Első próbaúton a kifordulásnál szépen el is estem vele, akkora gázt húztam mint mindig, és bedrifteltem a szemközti bokorba
A fogyasztást nem befolyásolja, rossz irányba semmiképp, összesen 100 km-t mentem vele, az alatt ugyanannyi fogyott mint máskor. Összességében nagyon tetszik, hogy oda forgatom gyakorlatilag ahova akarom, és kis fordulaton is erősen javult, viszont a hangtompítóm kialakítása még messze nem tökéletes, és kicsit szétesett az út végére (ezért kéne az üvegszálas cucc rá, de azt legyártani nagyon büdös, ezért csak kint szabadtéren lehet csinálni, és kell neki legalább 25 fok, szóval majd később. Addig eljárok az utángyártottal is.
Elvileg 5500ra van hangolva, a kúpszögeket meg kell keresnem, elmentettem annakidején egy txt-be, de asszem a konfúzor a diffúzor kétszerese volt.
A végcső a könyök 0,7-szerese, a végcső a konfúzor kúp 90%-áig belóg (olvastam az itt is fentlevő verseny mz építős könyvben hogy jót tesz neki, kisebb hang és jobb visszatrő hullám+rövidebb az egész annyival), de azt is ki kéne keresni h mekkora.
A főtengely elfordulások a programban javasolt módon maradtak, azt írták ha tanácstalanok vagyunk, az sem rossz. Tanácstalan pedig azért voltam, mert a megadott módon számolva a szerelési könyvben levő adatokkal orbitális baromság jött ki.
A hangtompító egy Németországban vásárolt 1l-es ACÉL sörösdoboz, 2 végcső jön ki ami egy vékony vas nyelű felmosórongy nyeléből készült (ekkorát tudtam szerezni, jól néz ki + az átmérőt ez biztosítja), ami szinte teljesen végigmegy belül a rezó végcső mellett, tehát teljesen megfordítja a gázt. A végcsőre rá van applikálva egy gázfordító cucc is (hogy ne a doboz oldalát verje a nyomás), ami egy rézszalagból készült. Ezzel jóval halkabb és kevésbé van "dobozhangja". Van benne üveggyapot is, de csak módjával. A terv üvegszálas poliészterből egy külső réteget csinálni szintén zajcsillapítás miatt.
Na most ténylegesen, azt kell mondani az utángyártott kipuffnál sokkal jobb, igazából minden fordulaton. Az erejét úgy vettem észre 5000nél meglódul, és utána megy egyre feljebb - na most én egyrészt a csuklóm másrészt a józan ész miatt nem szoktam teljesgázt húzni, mindig a lehető legkisebb gázzal megyek, szóval annyira nem tudom, lényeg hogy az általam általában használt 3700-4000 fordulaton is szépen húz (mindent utángyártotthoz képest érts), és ha pörgetni támad kedvem akkor is. Nem "szabályoz le", 1 ben próbáltam (tudom ez nem releváns) és a max sebességem egy 50 méteres úton 47,7 km/h, minden áttétel gyári (bicikliórával mérve), gáz annyi amennyit a szar csuklómmal tudtam neki tolni. Első próbaúton a kifordulásnál szépen el is estem vele, akkora gázt húztam mint mindig, és bedrifteltem a szemközti bokorba
A fogyasztást nem befolyásolja, rossz irányba semmiképp, összesen 100 km-t mentem vele, az alatt ugyanannyi fogyott mint máskor. Összességében nagyon tetszik, hogy oda forgatom gyakorlatilag ahova akarom, és kis fordulaton is erősen javult, viszont a hangtompítóm kialakítása még messze nem tökéletes, és kicsit szétesett az út végére (ezért kéne az üvegszálas cucc rá, de azt legyártani nagyon büdös, ezért csak kint szabadtéren lehet csinálni, és kell neki legalább 25 fok, szóval majd később. Addig eljárok az utángyártottal is.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Tuning
Hello Alfa!
Az általad készített rezóról kérdeznék
Mekkora fordulatra hangoltad, és mekkora főtengelyelfordulással számoltál?
Mekkora lett a rezonáns hossz? Milyen átmérőjű és hosszú végcsövet használtál? Milyen a hangtompító kialakítása, mekkora ebben a belső perforált?
Mekkora a konfúzor félkúpszög?
Ténylegesen hova esik a teljesítménycsúcs, milyen részterhelésben, milyen a túlforgathatósága, pl 4-esben?
Mennyivel lett iszákosabb?
Összességében elégedett vagy a viselkedésével?
Az általad készített rezóról kérdeznék
Mekkora fordulatra hangoltad, és mekkora főtengelyelfordulással számoltál?
Mekkora lett a rezonáns hossz? Milyen átmérőjű és hosszú végcsövet használtál? Milyen a hangtompító kialakítása, mekkora ebben a belső perforált?
Mekkora a konfúzor félkúpszög?
Ténylegesen hova esik a teljesítménycsúcs, milyen részterhelésben, milyen a túlforgathatósága, pl 4-esben?
Mennyivel lett iszákosabb?
Összességében elégedett vagy a viselkedésével?
Re: Tuning
Ezen az oldalon találhattok kiputervező és hengertervező programot, ráadásul magyar nyelvű.
http://nutria.uw.hu/
http://nutria.uw.hu/
Re: Tuning
ha nem titkos, nemlehet valahova feltenni? biztos sok ember lenne akit erdekelne!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Tuning
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Tuning
Szia Sub-ee!
Engem is érdekelne a progi külg márel nekem is.
misi1959@gmail.com.
köszi elöre is.
Udv:misi
Engem is érdekelne a progi külg márel nekem is.
misi1959@gmail.com.
köszi elöre is.
Udv:misi
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2825
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Tuning
Jól eltűntél, csaknem vizsgázgattál? A progi engem is érdekel, emil címemet tudod...sub-ee írta:Van hozzá progid amivel kiszámítod? Ha nincs, akkor szívesen elküldöm, akár a motát is, vagy a progi amit küldök, kiszámítja a palástot és kiterítve megkapod, csak le kell venni a méretet, kivágni lemezből, kigörgőzni és összehegeszteni.
Üdv.:Sub-ee
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Tuning
SziaMatthej01 írta:Na asszem sok időm révén tuningőrület lett úrrá rajtam ezért csinálok magamnak egy rezo dobot a motorra. Vagyis megpróbálok.
Van hozzá progid amivel kiszámítod? Ha nincs, akkor szívesen elküldöm, akár a motát is, vagy a progi amit küldök, kiszámítja a palástot és kiterítve megkapod, csak le kell venni a méretet, kivágni lemezből, kigörgőzni és összehegeszteni.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Tuning
Na asszem sok időm révén tuningőrület lett úrrá rajtam ezért csinálok magamnak egy rezo dobot a motorra. Vagyis megpróbálok.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Tuning
Hát többek között itt van hely. Van itt mz blokk+egy komplett pannónia szétszedve homokszórva alapozva
Ez a helység nem ázik és ezek a cuccok meg hamar tönkremennének mert a garázs nincs kész
Ez a helység nem ázik és ezek a cuccok meg hamar tönkremennének mert a garázs nincs kész
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Tuning
Alacsony fordulaton(2000-3000) nem rosszabb?
Re: Tuning
Nekem is televan a szobám motorcuccokkal, ilyenkor hideg van a műhelyben itt fent sokkal jobb szerelni
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
Neemnem. Úgy szereti!csikin írta:És azért van ott mert akkora értéket képvisel, vagy csak ott volt hely?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Tuning
És azért van ott mert akkora értéket képvisel, vagy csak ott volt hely?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Tuning
Hohó megvan hogy ez eddig nem jutott eszembe hát a szobámba van egy 250-es etz blokk kibontom és ha jól emlékszem le van véve a kuplung na majd ott megvizslatom mit kell rajta szét mc gájevrködni!!! Igen igen ielőtt valaki megkérdezné aszobámba tárolom a kartondobozos motorblokkot!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
Ááádeehoógy! Neemharagszom, csak fussunk össze 1szerMatthej01 írta:Jójó ez mind szép és jó de itt már csak azt látom milyen szépen össze van gányolva és ezt most nem sértésből mondom meg ne haragudj. De hogy néz ez ki eredetileg
Nehogykomolyanvedd Márhogy hogy összegányolva? Hej,Matthej, mi nem tetszik? Márhogy, hogy-hogy néz ki eredetileg?
Itt egy robbantott ábra:
A 9es(tengelykapcsolótest) és a 7es(fogaskoszorú) alkatrészből lett körbe leesztergálva, a 6os nyomólapból csak 1kevés,ahol nincs kopásnyom *kb.1,5-2mm azt a részt leszedni a ,,villák" közötti részen(flexszel,kisreszelővel ) ,a cikkben leírtak alapján:
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/27
* kb.1,5-2mm azt a részt leszedni a ,,villák" közötti részen: én így csináltam; tolómérővel felvettem a kb. 1,5mm méretet, és a befoglaló hegyével körbekarcoltam a ,,villák" között, és így szépen pontosan ki tudtam ,,faragni" a felesleges részt.
biztosan vannak precízebb +oldások,én így oldottam meg
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Tuning
Jójó ez mind szép és jó de itt már csak azt látom milyen szépen össze van gányolva és ezt most nem sértésből mondom meg ne haragudj. De hogy néz ez ki eredetileg
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
Nekem nem sokba. Én hegesztettem, és esztergályoshoz vittem. Az esztergelás munkadíja kb. ..., már nem is tudom pontosan, olyan 1 rekesz sör nagyságrendű volt
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Hmm.. szép teccik
Mennyibe került ez a manőver neked?
Mennyibe került ez a manőver neked?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
Nekem kb 900grammot könnyült a szocimotoros cikk alapján:borutalp06 írta:Kecsegtető!Tudsz róla adatokat?Mármint úgy lett lekönnyítve ahogy a szocimotoros cikkben van leírva?Dénes írta:Nálam van, Bambi által. Hrőőőviiíííí helyett vrümmm-vrümmm. Jobban fogadja a gázt, élénkebb gázreakció, jobban motorozható.
,,ETZ250 könnyített kuplung készítése (Csorba Tamás - 2003-06-18) "
Jobban,gyorsabban vrüümm-vrümm, és rövidebb idő alatt le dönn..dörönnn...dönn ...
Gyorsabb felpörgés, gyorsabban visszaáll alapjáratra. A cikk szerzője ír a hegesztés szakemberrel való elvégeztetésére, véleményem szerint ez jobban arra vonatkozik hogy nem mindegy milyen sorrendben hegesszük le az oldalakat (varratminőség sem mind1 milyen). A keletkező hő miatt deformálódhat a kuplungagy, és a fogaskoszorú. Csúsztatott kuplungnál ütésként, rángatásként jelentkezhet.
Gyökölés, hegesztés után nem árt visszacammogni az esztergályoshoz és ellenőrizni nem üt e, varratokat utánmunkálni (ki1ensúlyozottság)
Van képem az én kuplungomról ...(biztosítóalátét még nincs rágörbítve)
fent a helyén
Azért még kérdezz körbe pár szakit
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Bambit kérdezd, én csak láttam, hogy néz ki. Bár mondta anno, hogy hogyan, mit, mennyit lehet leszedni, de elfelejtettem már.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Tuning
Kecsegtető!Tudsz róla adatokat?Mármint úgy lett lekönnyítve ahogy a szocimotoros cikkben van leírva?
Dénes írta:Nálam van, Bambi által. Hrőőőviiíííí helyett vrümmm-vrümmm. Jobban fogadja a gázt, élénkebb gázreakció, jobban motorozható.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Nálam van, Bambi által. Hrőőőviiíííí helyett vrümmm-vrümmm. Jobban fogadja a gázt, élénkebb gázreakció, jobban motorozható.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Tuning
Hali!Van valakinek a mocijában könnyített kuplung?Tapasztalatokat,tippeket várok...!
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Tuning
Hello Bambi!
A nyomatékgörbét kellene nagyjából lekövetni és kész?
A gyárinak 5200-nál van a maximuma, gondolom ezután nem kellene csökkenteni, hanem hajszálfinoman emelni
5200-nál 2.75, 5500-nál 3,00, 6500-nál gondolom 3,60-ig el lehetne menni.
Viszont 4500-nál és felette kicsivel kb 4900-ig nem mehetek 2.50 alá mivel itt szeret becsörögni.
Tehát elég nehézkes dolog.
Megoldódott a csörgési problémám a hengerfej esztergálással, 45-ről 51mm-re lett a robbanófélgömb átmérője növelve, változatlan sűrítőtér-térfogat mellett.
A gyújtásom is csak 2.3 volt a kisebb állásban, a nagyobban 2,52(az alaplapot tranzisztoros, meg megszakítós esetben is ki szabad hézagolni?), az most a kisebb állásban 2,74, a másik pozícióban 2,99
Gondolom alapjárat környékén is kellene legalább 1 mm-nek lennie
A nyomatékgörbét kellene nagyjából lekövetni és kész?
A gyárinak 5200-nál van a maximuma, gondolom ezután nem kellene csökkenteni, hanem hajszálfinoman emelni
5200-nál 2.75, 5500-nál 3,00, 6500-nál gondolom 3,60-ig el lehetne menni.
Viszont 4500-nál és felette kicsivel kb 4900-ig nem mehetek 2.50 alá mivel itt szeret becsörögni.
Tehát elég nehézkes dolog.
Megoldódott a csörgési problémám a hengerfej esztergálással, 45-ről 51mm-re lett a robbanófélgömb átmérője növelve, változatlan sűrítőtér-térfogat mellett.
A gyújtásom is csak 2.3 volt a kisebb állásban, a nagyobban 2,52(az alaplapot tranzisztoros, meg megszakítós esetben is ki szabad hézagolni?), az most a kisebb állásban 2,74, a másik pozícióban 2,99
Gondolom alapjárat környékén is kellene legalább 1 mm-nek lennie
Re: Tuning
Kellene egy fékpadi mérés hozzá,mert milyen előgyújtás diagrammot fogsz csinálni ha nincs egy nyomaték görbéd?csdani írta:Üdv minden vállalkozó szelleműnek!
Gyakorlati tapasztalatokat szeretnék gyűjteni a programozható előgyújtásvezérlő ETZ 250-en való alkalmazásáról
köszönettel:
csdani
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Tuning
Üdv minden vállalkozó szelleműnek!
Gyakorlati tapasztalatokat szeretnék gyűjteni a programozható előgyújtásvezérlő ETZ 250-en való alkalmazásáról
köszönettel:
csdani
Gyakorlati tapasztalatokat szeretnék gyűjteni a programozható előgyújtásvezérlő ETZ 250-en való alkalmazásáról
köszönettel:
csdani
Re: Tuning
A végsebességről nem írtak.
Annó megcsináltam én is,RD membránnal,és tényleg ugrott,és jó volt a fogyasztása,de a végsebesége kisseb lett.Kicsi bele az RD membrán.Ha többet szeretnétek,akkor legalább az Aprillia rs 125-ös nek a 6 lapos memránját kellene betenni aminagyobb az rd-nél és 34vagy 36-os delorto karbit hozzá.
Annó megcsináltam én is,RD membránnal,és tényleg ugrott,és jó volt a fogyasztása,de a végsebesége kisseb lett.Kicsi bele az RD membrán.Ha többet szeretnétek,akkor legalább az Aprillia rs 125-ös nek a 6 lapos memránját kellene betenni aminagyobb az rd-nél és 34vagy 36-os delorto karbit hozzá.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
> "Ambruzs Gábor" <ambruzsg@vnet.hu> írta:
>
> Kedves László!
>
> Elore bocsatom hogy a motort meg talan 2003-ban eladtam, igy par ezer
> km-t mentem csak vele....
> Szerelembe estem a donorral igy elado sorba kerult a draga mert
> kellett
> az anyagi fedezet egy rd350-hez .
>
> Ami a par ezer km alatt lejott az a kovetkezo volt:
> vhol meg most is megvan a papir amire irtam a tankolasokat, ha jol
> emlekszem vhol 4-4,5L kozott volt a fogyasztas ugy hogy mindent
> csinaltam vele csak nem kimeltem.
> 5.-ben 19-es fogaskerekkel 6000-ig gond nelkul kiforgott 120/80-as
> (vagy
> 90-es?) gumival.
> (km orat hasztalan figyelni az ugyis csal abban a tartomanyban....)
> En szemely szerint ilyen dinamikaval rendelkezo ETZ-n nem ultem .
> Amikor eladasra kerult a sor egy Veszpremi uriember vette meg a
> motort
> aki mondjuk nem volt nagy motoros, ezert megkerte egy baratjat akinek
> szinten 250-es TZ-je volt akkor.
> A barat ugy jott vissza hogy ilyen ETZ-n meg nem ult pedig az ove
> is fel
> volt ujitva.
> Persze padon nem volt a gep ugyhogy nem tudok pontos teljesitmeny
> adatokkal szolgalni, hasra vhol 23-25le korul lehetett de ez tenyleg
> csak hasracsapasos becsles.
>
> Toabba nem tudom hogy a dinamika a valtoztatott vezerles, a
> meretezett
> rezonator meg a reed osszjatekaban mitol hogyan valtozott...
>
> Igazabol nehez is ezeket kulon kezelni mert az osszes tenyezo
> (szivas,oblites,kipufogas) kozotti osszhang a lenyeg.
> Es hogy mekkora volt a nyomatek valtozas alacsony fordulaton?
> Huh....
> Arra emlekszem hogy 5.-ben olyan helyen ahol elotte nem gyorsult
> felfele
> utana ott is gyorsult meg a nyujtott attetel ellenere is.
> De mindezt szamszerusiteni had ne kelljen .
>
> Osszessegeben ha az embernek van kedve meg szabadideje van ertelme
> ezzel
> a dologgal foglalkozni mert technologiailag is egy erdekes dolog, de
> csak ebben az esetben.
> Nyilvan teljesitmenyben, nyomatekban egy kozepes negyutemi is
> felulmulja
> mar az etz-t, szoval a hasznalhatosagon valo javitas nem biztos hogy
> relevans dontesi tenyezo.
> huh
> Szoval van most is egy ETZ250-em (az XS850 mellett) de nem hiszem
> hogy
> ennel is nekiallok a reed beepitesnek...
> Valoszinuleg kap egy normalis dugattyut, jofajta gyuruket, egy jo
> karburatort, esetleg kulonolajzast meg egy jo kipufogot, elektronikus
> gyujtast, fesszabot, villamerevitest meg ha elszabadulnak az
> indulatok
> akkor egy indito motort
> Hat...
> Roviden ennyi
>
> udv
> Gabor
>
> Király Zsuzsaanna & Király László írta:
> >
> > Üdvözletem Gábor!
> > Király László vagyok. Érdeklődnék a szívómembrán gyakorlati
> > tapasztalatai iránt.
> > Foglalkozom a megvalósítás gondolatával.
> >
> > "Természetesen a nagyobb mennyiségű beáramló keverék nem fog a
> > teljesítmény rovására menni.... *Főleg az alsó fordulatszám
> > tartományokban érzékelhető jelentős változás, a motor már
> 2000-2500-as
> > fordulattól kezdve használható.*,,
> >
> > Ez a nyomaték növekedés százalékban kifejezve körülbelül mennyi
> lenne?
> >
> > Természetesen itt most nem kell egy hatalmas nyomatékra gondolni, de
> > elég jelentős a változás. Ami még feltűnő, hogy álló helyzetben már
> > 1000-es fordulatról egy egész *kis gázadás is egy pillanat alatt
> > kilendíti a fordulatszám mutatót.* A másik kedvező változás amit
> okoz,
> > az a *fogyasztáscsökkenés./(Ambruzs Gábor - 2002-11-11)/
> > **
> > *Kb. mennyit csökkent a fogyasztás? Ez eléggé meglep hiszen a
> > teljesítménynövekedést fogyasztásnövekedés szokta követni.*
> >
> > * Még nem nagyon tudok konkrét adatokkal szolgálni, de rövid
> távon úgy
> > néz ki jótékony hatása van a membránnak ezen a téren is. ,,
> >
> > 6év tapasztalata mit mond? Megvan még az Mz?
> >
> > Köszönettel
>
> Köszönöm a választ! Nagyon tanulságos és hasznos infók vannak benne.
> Kérek engedélyt bemásolni az "MZ Klubb Hungary Tunning,,
> rovatába, mert egy pár embert igencsak érdekelne a téma .
>
az engedélyt megadom
>
> Kedves László!
>
> Elore bocsatom hogy a motort meg talan 2003-ban eladtam, igy par ezer
> km-t mentem csak vele....
> Szerelembe estem a donorral igy elado sorba kerult a draga mert
> kellett
> az anyagi fedezet egy rd350-hez .
>
> Ami a par ezer km alatt lejott az a kovetkezo volt:
> vhol meg most is megvan a papir amire irtam a tankolasokat, ha jol
> emlekszem vhol 4-4,5L kozott volt a fogyasztas ugy hogy mindent
> csinaltam vele csak nem kimeltem.
> 5.-ben 19-es fogaskerekkel 6000-ig gond nelkul kiforgott 120/80-as
> (vagy
> 90-es?) gumival.
> (km orat hasztalan figyelni az ugyis csal abban a tartomanyban....)
> En szemely szerint ilyen dinamikaval rendelkezo ETZ-n nem ultem .
> Amikor eladasra kerult a sor egy Veszpremi uriember vette meg a
> motort
> aki mondjuk nem volt nagy motoros, ezert megkerte egy baratjat akinek
> szinten 250-es TZ-je volt akkor.
> A barat ugy jott vissza hogy ilyen ETZ-n meg nem ult pedig az ove
> is fel
> volt ujitva.
> Persze padon nem volt a gep ugyhogy nem tudok pontos teljesitmeny
> adatokkal szolgalni, hasra vhol 23-25le korul lehetett de ez tenyleg
> csak hasracsapasos becsles.
>
> Toabba nem tudom hogy a dinamika a valtoztatott vezerles, a
> meretezett
> rezonator meg a reed osszjatekaban mitol hogyan valtozott...
>
> Igazabol nehez is ezeket kulon kezelni mert az osszes tenyezo
> (szivas,oblites,kipufogas) kozotti osszhang a lenyeg.
> Es hogy mekkora volt a nyomatek valtozas alacsony fordulaton?
> Huh....
> Arra emlekszem hogy 5.-ben olyan helyen ahol elotte nem gyorsult
> felfele
> utana ott is gyorsult meg a nyujtott attetel ellenere is.
> De mindezt szamszerusiteni had ne kelljen .
>
> Osszessegeben ha az embernek van kedve meg szabadideje van ertelme
> ezzel
> a dologgal foglalkozni mert technologiailag is egy erdekes dolog, de
> csak ebben az esetben.
> Nyilvan teljesitmenyben, nyomatekban egy kozepes negyutemi is
> felulmulja
> mar az etz-t, szoval a hasznalhatosagon valo javitas nem biztos hogy
> relevans dontesi tenyezo.
> huh
> Szoval van most is egy ETZ250-em (az XS850 mellett) de nem hiszem
> hogy
> ennel is nekiallok a reed beepitesnek...
> Valoszinuleg kap egy normalis dugattyut, jofajta gyuruket, egy jo
> karburatort, esetleg kulonolajzast meg egy jo kipufogot, elektronikus
> gyujtast, fesszabot, villamerevitest meg ha elszabadulnak az
> indulatok
> akkor egy indito motort
> Hat...
> Roviden ennyi
>
> udv
> Gabor
>
> Király Zsuzsaanna & Király László írta:
> >
> > Üdvözletem Gábor!
> > Király László vagyok. Érdeklődnék a szívómembrán gyakorlati
> > tapasztalatai iránt.
> > Foglalkozom a megvalósítás gondolatával.
> >
> > "Természetesen a nagyobb mennyiségű beáramló keverék nem fog a
> > teljesítmény rovására menni.... *Főleg az alsó fordulatszám
> > tartományokban érzékelhető jelentős változás, a motor már
> 2000-2500-as
> > fordulattól kezdve használható.*,,
> >
> > Ez a nyomaték növekedés százalékban kifejezve körülbelül mennyi
> lenne?
> >
> > Természetesen itt most nem kell egy hatalmas nyomatékra gondolni, de
> > elég jelentős a változás. Ami még feltűnő, hogy álló helyzetben már
> > 1000-es fordulatról egy egész *kis gázadás is egy pillanat alatt
> > kilendíti a fordulatszám mutatót.* A másik kedvező változás amit
> okoz,
> > az a *fogyasztáscsökkenés./(Ambruzs Gábor - 2002-11-11)/
> > **
> > *Kb. mennyit csökkent a fogyasztás? Ez eléggé meglep hiszen a
> > teljesítménynövekedést fogyasztásnövekedés szokta követni.*
> >
> > * Még nem nagyon tudok konkrét adatokkal szolgálni, de rövid
> távon úgy
> > néz ki jótékony hatása van a membránnak ezen a téren is. ,,
> >
> > 6év tapasztalata mit mond? Megvan még az Mz?
> >
> > Köszönettel
>
> Köszönöm a választ! Nagyon tanulságos és hasznos infók vannak benne.
> Kérek engedélyt bemásolni az "MZ Klubb Hungary Tunning,,
> rovatába, mert egy pár embert igencsak érdekelne a téma .
>
az engedélyt megadom
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Tuning
Régebben olvastam valahol, hogy a karburátor szívókeresztmetszetét egy lemezzel vízszintes irányban ketté kell osztani, ez segít a részterhelésen nyitva lévő súbernél a jobb porlasztásban, ugye azonos levegőmennyiség amit szív a motor, ezáltal a légáram felgyorsul.
Tudtok erről valamit? Hiába keresem, nem találom az oldalt.
Tudtok erről valamit? Hiába keresem, nem találom az oldalt.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
A membránt leginkább a hangjáért akarom, nameg a vicc kedvéért, mert bütykölni a motoron valamit ami működik, az jó
Pl keressetek rá RG 500 vagy TZR 250 hangjára, jól hallható mi a különbség az etz-hez képest, nem "visszapöfög" alapjáratra gáz elengedés után.
Sőt pár reed szelepes simson is létezik, nem is olyan kevés. A hangja magáért beszél
Pl keressetek rá RG 500 vagy TZR 250 hangjára, jól hallható mi a különbség az etz-hez képest, nem "visszapöfög" alapjáratra gáz elengedés után.
Sőt pár reed szelepes simson is létezik, nem is olyan kevés. A hangja magáért beszél
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
,,nem éri meg"? Hogy érted? Kevés teljesítménytöblet? Nyűgös a kivitelezése? Drága?nfefe írta:Tulajdonképpen miért is akartok membránt?
Halottam már egy két membrános motor mit tud. De eddig arra jutottunk, hogy réses motort nem éri meg membránosítani. Persze lehet, hogy én tudom rosszul
300ccm-re is sokan megcsinálják azért a 2-3 lóerőért!
A membrán által kiváltott pozitív hatásokat meg lehet valósítani más 1xűbb, olcsóbb módszerekkel? pl. ... vezérlés módosítással?
Valamiért úgy érzem, nem.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Tuning
Tulajdonképpen miért is akartok membránt?
Halottam már egy két membrános motor mit tud. De eddig arra jutottunk, hogy réses motort nem éri meg membránosítani. Persze lehet, hogy én tudom rosszul
Halottam már egy két membrános motor mit tud. De eddig arra jutottunk, hogy réses motort nem éri meg membránosítani. Persze lehet, hogy én tudom rosszul
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Tuning
asszem h a Perec nevű tagnak a motorján ilyen van. de ha nem akkor nagyon hasonlított rá
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Én csinálnám, de a diplomáám miatt sem időm, és ha az lenne akkor meg se pénzem szóval "majd"... Annyi minden van még igazából ami jobb lenne, pl hall jeladós gyújtás, a reed szelepről elég vegyesek a vélemények + dugóátalakítást is igényel
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
Nadekomolyan +osztom, de ez még a jövő zenéje! +próbálom a szerzővel a kapcsolatot felvenni.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
A aaa! Én hamarabb kérdezteem! Előbb inkább te!Alfa írta:Nálam ez be van tervezve, ha esetleg lesz vele tapasztalatod, mindenképp oszd meg velünksunbim írta:Vissza az Mz-hez!
Szívómembránt, ETZ250(300)-ba valaki, próbálta már?
Vélemények?
Pl.: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég