Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2825
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

KILL3R etz írta:Értem. Köszi!

Akkor azt hiszem az új mellett döntök.
Azért azt tudnod kell, hogy a '90-es évek elejéig az elektronika alkatrészek minőségére nagyon odafigyeltek, sőt, túl is méretezték a berendezéseket jócskán. A mágnesről: van nagymamádnak régi Lehel hűtője? Na annak az ajtaja biztos van 30 éves, de még mindig zár :)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Értem. Köszi!

Akkor azt hiszem az új mellett döntök.

(Akkor bocsi. ](*,) :oops: Ez szép teljesítmény. =D> :wink: 8) )
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2825
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

KILL3R etz írta:Köszi a válaszokat!

A Sub-ee féle tranzisztoros gyújtást ismerem. Én is azt használom a 150-es be. Valóban érezhető a különbség.
Ezekben a jeladókban van valami, ami tönkremehet, vagy elöregedhet?


(Nem sok az a 70e? :twisted: Gondolom 7e akart lenni. :roll: :D )
1. igen, a kondezátorok elektrolitja kiszáradhat, a jeladó mágnes idővel demagnetizálódhat
2. soknak sok, ez igaz, de hetvenezer akart lenni
a motort júli 19-én vettem, '89 júli 24-én lett forgalomba helyezve először (ekkor már 600 km volt benne), szept. 1. volt az utolsó garanciális szervíz időpontja (ez 7190 km-nél volt). Képzeld el a többit... Szezon végén volt az első felújítás.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi a válaszokat!

A Sub-ee féle tranzisztoros gyújtást ismerem. Én is azt használom a 150-es be. Valóban érezhető a különbség.
Ezekben a jeladókban van valami, ami tönkremehet, vagy elöregedhet?

(Nem sok az a 70e? :twisted: Gondolom 7e akart lenni. :roll: :D )
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2825
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Dénes írta:Nekem is ez lenne az új beruházásom. :) A megszakítós gyújtást mire érdemes cserélni? Érdemes egyáltalán? A legfőbb dolog az üzembiztosság, úgy kérnék ötleteket. :)
Hát, bontottan nem nagyon lehet találni etz elektromos gyújtást, de Sub-ee (azaz Müller Szabolcs) készített elektromos gyújtást, szinte a gyárival megegyezőt.
Tapasztalataim: ~70e km-t mentem ilyennel (150-esem van), nem volt vele problémám soha. Azaz egyszer, mikor a fesszabom beégett és túltöltött, akkor kidurrant benne egy dióda. 110 Ft volt. Szóval, megbízható, jól beállítható, ha lóg a főtengely csapágy, akkor is jókor, jó szikrát ad. Egyébként nem tirisztoros, hanem tranzisztoros (mint ahogy már előttem többen is írták). Negatív tapasztalatom gyakorlatilag nincs is vele. Ja + pont: kevésbé érzékeny a nedvességre, mint a megszakítós társa. Mint előttem is írta Szilárd, a gyújtásállítást el is lehet felejteni. Egyszer kell jól belőni, többet nem is kell hozzányúlni...
Szóval, véleményem szerint jobb, sokkal jobb.
Az előgyújtásról meg: eddigi olvasgatásaim, tanulmányaim szerint a 2 ütemű motoroknál számottevő eredmény nem érhető el az előgyújtás szabályozásával. Főleg azon a fordulatszám-tartományon, ahol motorjaink rendes üzemben működnek.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Szilárd
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.03. 19:58
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Szilárd »

A Tirisztoros gyujtás anyi hogy nem igényel tőrődést mivel nincs kopo alkatrész gondolok itt a kalapácsra ami idő után elkopik(ülő)-nem tom pontosan hogy ez e a pontos neve nálunk igy hivják.Őssze foglava jo mind a kettő csak a kalapácsos bizonyos idő ill megtett Km-után, utána kell állitani a Tirisztorosnál ilyen nem áll fenn.Persze ebből kifolyolag a kalapácsossal tőrténik v mi azt akár ut szélén is javithato a tirisztoros az már nehezebb ügy. :)
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: balintmz »

hello. nekem 251esem van. abban tilisztoros gyujtás van gyárilag. 3 éve volt állitva a gyujtás. azota nem kellett bántani :D most szetenék csinálni egy elögyujtás méröt hogy gyári elögyujtást tudjak állitani, mert eddig csak szemre volt belöve :) :) . Szal szerintem jo dolog.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nekem is ez lenne az új beruházásom. :) A megszakítós gyújtást mire érdemes cserélni? Érdemes egyáltalán? A legfőbb dolog az üzembiztosság, úgy kérnék ötleteket. :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv Urak!

Gyári tirisztoros gyújtással kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Mennyiben és miben jobb pl. a mexás-nál? Érdemes-e egyáltalán váltani?
A beállítása mennyire körülményes?

Esetleg érdemesebb egy előgyújtásvezérlőre beruházni?

Előre is köszi a válaszokat!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csdani »

Hello Alfa!

Ezt a könyvet hol lehet megtalálni?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nah akkor:

Elvileg 5500ra van hangolva, a kúpszögeket meg kell keresnem, elmentettem annakidején egy txt-be, de asszem a konfúzor a diffúzor kétszerese volt.

A végcső a könyök 0,7-szerese, a végcső a konfúzor kúp 90%-áig belóg (olvastam az itt is fentlevő verseny mz építős könyvben hogy jót tesz neki, kisebb hang és jobb visszatrő hullám+rövidebb az egész annyival), de azt is ki kéne keresni h mekkora.

A főtengely elfordulások a programban javasolt módon maradtak, azt írták ha tanácstalanok vagyunk, az sem rossz. Tanácstalan pedig azért voltam, mert a megadott módon számolva a szerelési könyvben levő adatokkal orbitális baromság jött ki.

A hangtompító egy Németországban vásárolt 1l-es ACÉL sörösdoboz, 2 végcső jön ki ami egy vékony vas nyelű felmosórongy nyeléből készült (ekkorát tudtam szerezni, jól néz ki + az átmérőt ez biztosítja), ami szinte teljesen végigmegy belül a rezó végcső mellett, tehát teljesen megfordítja a gázt. A végcsőre rá van applikálva egy gázfordító cucc is (hogy ne a doboz oldalát verje a nyomás), ami egy rézszalagból készült. Ezzel jóval halkabb és kevésbé van "dobozhangja". Van benne üveggyapot is, de csak módjával. A terv üvegszálas poliészterből egy külső réteget csinálni szintén zajcsillapítás miatt.

Na most ténylegesen, azt kell mondani az utángyártott kipuffnál sokkal jobb, igazából minden fordulaton. Az erejét úgy vettem észre 5000nél meglódul, és utána megy egyre feljebb - na most én egyrészt a csuklóm másrészt a józan ész miatt nem szoktam teljesgázt húzni, mindig a lehető legkisebb gázzal megyek, szóval annyira nem tudom, lényeg hogy az általam általában használt 3700-4000 fordulaton is szépen húz (mindent utángyártotthoz képest érts), és ha pörgetni támad kedvem akkor is. Nem "szabályoz le", 1 ben próbáltam (tudom ez nem releváns) és a max sebességem egy 50 méteres úton 47,7 km/h, minden áttétel gyári (bicikliórával mérve), gáz annyi amennyit a szar csuklómmal tudtam neki tolni. Első próbaúton a kifordulásnál szépen el is estem vele, akkora gázt húztam mint mindig, és bedrifteltem a szemközti bokorba :twisted:

A fogyasztást nem befolyásolja, rossz irányba semmiképp, összesen 100 km-t mentem vele, az alatt ugyanannyi fogyott mint máskor. Összességében nagyon tetszik, hogy oda forgatom gyakorlatilag ahova akarom, és kis fordulaton is erősen javult, viszont a hangtompítóm kialakítása még messze nem tökéletes, és kicsit szétesett az út végére (ezért kéne az üvegszálas cucc rá, de azt legyártani nagyon büdös, ezért csak kint szabadtéren lehet csinálni, és kell neki legalább 25 fok, szóval majd később. Addig eljárok az utángyártottal is.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csdani »

Hello Alfa!


Az általad készített rezóról kérdeznék
Mekkora fordulatra hangoltad, és mekkora főtengelyelfordulással számoltál?
Mekkora lett a rezonáns hossz? Milyen átmérőjű és hosszú végcsövet használtál? Milyen a hangtompító kialakítása, mekkora ebben a belső perforált?
Mekkora a konfúzor félkúpszög?

Ténylegesen hova esik a teljesítménycsúcs, milyen részterhelésben, milyen a túlforgathatósága, pl 4-esben?
Mennyivel lett iszákosabb?

Összességében elégedett vagy a viselkedésével?
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csdani »

Hello sub-ee!

Ha belefér, nekem is elküldhetnéd a kipuprogramokat: csatho.daniel@freemail.hu
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Weedow »

Ezen az oldalon találhattok kiputervező és hengertervező programot, ráadásul magyar nyelvű.
http://nutria.uw.hu/
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Devil »

ha nem titkos, nemlehet valahova feltenni? biztos sok ember lenne akit erdekelne!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Jól hangzik ez a program ha még beleférek nekem is elküldenéd
andras4@citromail.hu
előre is köszi :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: misi »

Szia Sub-ee!
Engem is érdekelne a progi külg márel nekem is.
misi1959@gmail.com.
köszi elöre is.
Udv:misi
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2825
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sub-ee írta:Van hozzá progid amivel kiszámítod? Ha nincs, akkor szívesen elküldöm, akár a motát is, vagy a progi amit küldök, kiszámítja a palástot és kiterítve megkapod, csak le kell venni a méretet, kivágni lemezből, kigörgőzni és összehegeszteni.

Üdv.:Sub-ee
Jól eltűntél, csaknem vizsgázgattál? A progi engem is érdekel, emil címemet tudod...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Matthej01 írta:Na asszem sok időm révén tuningőrület lett úrrá rajtam ezért csinálok magamnak egy rezo dobot a motorra. Vagyis megpróbálok. :D
Szia

Van hozzá progid amivel kiszámítod? Ha nincs, akkor szívesen elküldöm, akár a motát is, vagy a progi amit küldök, kiszámítja a palástot és kiterítve megkapod, csak le kell venni a méretet, kivágni lemezből, kigörgőzni és összehegeszteni.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Na asszem sok időm révén tuningőrület lett úrrá rajtam ezért csinálok magamnak egy rezo dobot a motorra. Vagyis megpróbálok. :D
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Hát többek között itt van hely. Van itt mz blokk+egy komplett pannónia szétszedve homokszórva alapozva
:!: Ez a helység nem ázik :D és ezek a cuccok meg hamar tönkremennének mert a garázs nincs kész
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csdani »

Alacsony fordulaton(2000-3000) nem rosszabb?
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Weedow »

Nekem is televan a szobám motorcuccokkal, ilyenkor hideg van a műhelyben itt fent sokkal jobb szerelni :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim »

csikin írta:És azért van ott mert akkora értéket képvisel, vagy csak ott volt hely? :twisted:
Neemnem. Úgy szereti! :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

És azért van ott mert akkora értéket képvisel, vagy csak ott volt hely? :twisted:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Hohó megvan hogy ez eddig nem jutott eszembe hát a szobámba van egy 250-es etz blokk kibontom és ha jól emlékszem le van véve a kuplung na majd ott megvizslatom mit kell rajta szét mc gájevrködni!!! Igen igen ielőtt valaki megkérdezné aszobámba tárolom a kartondobozos motorblokkot!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Matthej01 írta:Jójó ez mind szép és jó de itt már csak azt látom milyen szépen össze van gányolva és ezt most nem sértésből mondom meg ne haragudj. De hogy néz ez ki eredetileg :?:
Ááádeehoógy! Neemharagszom, csak fussunk össze 1szer :smt070
Nehogykomolyanvedd :smt044 Márhogy hogy összegányolva? Hej,Matthej, mi nem tetszik? Márhogy, hogy-hogy néz ki eredetileg?
Itt egy robbantott ábra:
Kép
A 9es(tengelykapcsolótest) és a 7es(fogaskoszorú) alkatrészből lett körbe leesztergálva, a 6os nyomólapból csak 1kevés,ahol nincs kopásnyom *kb.1,5-2mm azt a részt leszedni a ,,villák" közötti részen(flexszel,kisreszelővel :D ) ,a cikkben leírtak alapján:
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/27

* kb.1,5-2mm azt a részt leszedni a ,,villák" közötti részen: én így csináltam; tolómérővel felvettem a kb. 1,5mm méretet, és a befoglaló hegyével körbekarcoltam a ,,villák" között, és így szépen pontosan ki tudtam ,,faragni" a felesleges részt.

biztosan vannak precízebb +oldások,én így oldottam meg :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Jójó ez mind szép és jó de itt már csak azt látom milyen szépen össze van gányolva és ezt most nem sértésből mondom meg ne haragudj. De hogy néz ez ki eredetileg :?:
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Nekem nem sokba. Én hegesztettem, és esztergályoshoz vittem. Az esztergelás munkadíja kb. ..., már nem is tudom pontosan, olyan 1 rekesz sör nagyságrendű volt :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csikin »

Hmm.. szép :) teccik :)
Mennyibe került ez a manőver neked?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim »

borutalp06 írta:Kecsegtető!Tudsz róla adatokat?Mármint úgy lett lekönnyítve ahogy a szocimotoros cikkben van leírva?
Dénes írta:Nálam van, Bambi által. Hrőőőviiíííí helyett vrümmm-vrümmm. :D Jobban fogadja a gázt, élénkebb gázreakció, jobban motorozható.
Nekem kb 900grammot könnyült a szocimotoros cikk alapján:
,,ETZ250 könnyített kuplung készítése (Csorba Tamás - 2003-06-18) "
Jobban,gyorsabban vrüümm-vrümm, és rövidebb idő alatt le dönn..dörönnn...dönn ... :mrgreen:
Gyorsabb felpörgés, gyorsabban visszaáll alapjáratra. A cikk szerzője ír a hegesztés szakemberrel való elvégeztetésére, véleményem szerint ez jobban arra vonatkozik hogy nem mindegy milyen sorrendben hegesszük le az oldalakat (varratminőség sem mind1 milyen). A keletkező hő miatt deformálódhat a kuplungagy, és a fogaskoszorú. Csúsztatott kuplungnál ütésként, rángatásként jelentkezhet.
Gyökölés, hegesztés után nem árt visszacammogni az esztergályoshoz és ellenőrizni nem üt e, varratokat utánmunkálni (ki1ensúlyozottság)
Van képem az én kuplungomról ...(biztosítóalátét még nincs rágörbítve)
Kép

fent a helyén


Kép

Azért még kérdezz körbe pár szakit :smt114 :smt023 :smt024
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Bambit kérdezd, én csak láttam, hogy néz ki. Bár mondta anno, hogy hogyan, mit, mennyit lehet leszedni, de elfelejtettem már.
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

Kecsegtető!Tudsz róla adatokat?Mármint úgy lett lekönnyítve ahogy a szocimotoros cikkben van leírva?
Dénes írta:Nálam van, Bambi által. Hrőőőviiíííí helyett vrümmm-vrümmm. :D Jobban fogadja a gázt, élénkebb gázreakció, jobban motorozható.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nálam van, Bambi által. Hrőőőviiíííí helyett vrümmm-vrümmm. :D Jobban fogadja a gázt, élénkebb gázreakció, jobban motorozható.
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

Hali!Van valakinek a mocijában könnyített kuplung?Tapasztalatokat,tippeket várok...! :D :-({|=
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csdani »

Hello Bambi!

A nyomatékgörbét kellene nagyjából lekövetni és kész?
A gyárinak 5200-nál van a maximuma, gondolom ezután nem kellene csökkenteni, hanem hajszálfinoman emelni
5200-nál 2.75, 5500-nál 3,00, 6500-nál gondolom 3,60-ig el lehetne menni.
Viszont 4500-nál és felette kicsivel kb 4900-ig nem mehetek 2.50 alá mivel itt szeret becsörögni.
Tehát elég nehézkes dolog.

Megoldódott a csörgési problémám a hengerfej esztergálással, 45-ről 51mm-re lett a robbanófélgömb átmérője növelve, változatlan sűrítőtér-térfogat mellett.
A gyújtásom is csak 2.3 volt a kisebb állásban, a nagyobban 2,52(az alaplapot tranzisztoros, meg megszakítós esetben is ki szabad hézagolni?), az most a kisebb állásban 2,74, a másik pozícióban 2,99
Gondolom alapjárat környékén is kellene legalább 1 mm-nek lennie
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi »

csdani írta:Üdv minden vállalkozó szelleműnek!

Gyakorlati tapasztalatokat szeretnék gyűjteni a programozható előgyújtásvezérlő ETZ 250-en való alkalmazásáról

köszönettel:
csdani
Kellene egy fékpadi mérés hozzá,mert milyen előgyújtás diagrammot fogsz csinálni ha nincs egy nyomaték görbéd?
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csdani »

Üdv minden vállalkozó szelleműnek!

Gyakorlati tapasztalatokat szeretnék gyűjteni a programozható előgyújtásvezérlő ETZ 250-en való alkalmazásáról

köszönettel:
csdani
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi »

A végsebességről nem írtak.
Annó megcsináltam én is,RD membránnal,és tényleg ugrott,és jó volt a fogyasztása,de a végsebesége kisseb lett.Kicsi bele az RD membrán.Ha többet szeretnétek,akkor legalább az Aprillia rs 125-ös nek a 6 lapos memránját kellene betenni aminagyobb az rd-nél és 34vagy 36-os delorto karbit hozzá.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim »

> "Ambruzs Gábor" <ambruzsg@vnet.hu> írta:
>
> Kedves László!
>
> Elore bocsatom hogy a motort meg talan 2003-ban eladtam, igy par ezer
> km-t mentem csak vele....
> Szerelembe estem a donorral igy elado sorba kerult a draga mert
> kellett
> az anyagi fedezet egy rd350-hez :).
>
> Ami a par ezer km alatt lejott az a kovetkezo volt:
> vhol meg most is megvan a papir amire irtam a tankolasokat, ha jol
> emlekszem vhol 4-4,5L kozott volt a fogyasztas ugy hogy mindent
> csinaltam vele csak nem kimeltem.
> 5.-ben 19-es fogaskerekkel 6000-ig gond nelkul kiforgott 120/80-as
> (vagy
> 90-es?) gumival.
> (km orat hasztalan figyelni az ugyis csal abban a tartomanyban....)
> En szemely szerint ilyen dinamikaval rendelkezo ETZ-n nem ultem :).
> Amikor eladasra kerult a sor egy Veszpremi uriember vette meg a
> motort
> aki mondjuk nem volt nagy motoros, ezert megkerte egy baratjat akinek
> szinten 250-es TZ-je volt akkor.
> A barat ugy jott vissza hogy ilyen ETZ-n meg nem ult pedig az ove
> is fel
> volt ujitva.
> Persze padon nem volt a gep ugyhogy nem tudok pontos teljesitmeny
> adatokkal szolgalni, hasra vhol 23-25le korul lehetett de ez tenyleg
> csak hasracsapasos becsles.
>
> Toabba nem tudom hogy a dinamika a valtoztatott vezerles, a
> meretezett
> rezonator meg a reed osszjatekaban mitol hogyan valtozott...
>
> Igazabol nehez is ezeket kulon kezelni mert az osszes tenyezo
> (szivas,oblites,kipufogas) kozotti osszhang a lenyeg.
> Es hogy mekkora volt a nyomatek valtozas alacsony fordulaton?
> Huh....
> Arra emlekszem hogy 5.-ben olyan helyen ahol elotte nem gyorsult
> felfele
> utana ott is gyorsult meg a nyujtott attetel ellenere is.
> De mindezt szamszerusiteni had ne kelljen :).
>
> Osszessegeben ha az embernek van kedve meg szabadideje van ertelme
> ezzel
> a dologgal foglalkozni mert technologiailag is egy erdekes dolog, de
> csak ebben az esetben.
> Nyilvan teljesitmenyben, nyomatekban egy kozepes negyutemi is
> felulmulja
> mar az etz-t, szoval a hasznalhatosagon valo javitas nem biztos hogy
> relevans dontesi tenyezo.
> huh :)
> Szoval van most is egy ETZ250-em (az XS850 mellett) de nem hiszem
> hogy
> ennel is nekiallok a reed beepitesnek...
> Valoszinuleg kap egy normalis dugattyut, jofajta gyuruket, egy jo
> karburatort, esetleg kulonolajzast meg egy jo kipufogot, elektronikus
> gyujtast, fesszabot, villamerevitest meg ha elszabadulnak az
> indulatok
> akkor egy indito motort :)
> Hat...
> Roviden ennyi :)
>
> udv
> Gabor
>

> Király Zsuzsaanna & Király László írta:
> >
> > Üdvözletem Gábor!
> > Király László vagyok. Érdeklődnék a szívómembrán gyakorlati
> > tapasztalatai iránt.
> > Foglalkozom a megvalósítás gondolatával.
> >
> > "Természetesen a nagyobb mennyiségű beáramló keverék nem fog a
> > teljesítmény rovására menni.... *Főleg az alsó fordulatszám
> > tartományokban érzékelhető jelentős változás, a motor már
> 2000-2500-as
> > fordulattól kezdve használható.*,,
> >
> > Ez a nyomaték növekedés százalékban kifejezve körülbelül mennyi
> lenne?
> >
> > Természetesen itt most nem kell egy hatalmas nyomatékra gondolni, de
> > elég jelentős a változás. Ami még feltűnő, hogy álló helyzetben már
> > 1000-es fordulatról egy egész *kis gázadás is egy pillanat alatt
> > kilendíti a fordulatszám mutatót.* A másik kedvező változás amit
> okoz,
> > az a *fogyasztáscsökkenés./(Ambruzs Gábor - 2002-11-11)/
> > **
> > *Kb. mennyit csökkent a fogyasztás? Ez eléggé meglep hiszen a
> > teljesítménynövekedést fogyasztásnövekedés szokta követni.*
> >
> > * Még nem nagyon tudok konkrét adatokkal szolgálni, de rövid
> távon úgy
> > néz ki jótékony hatása van a membránnak ezen a téren is. ,,
> >
> > 6év tapasztalata mit mond? Megvan még az Mz?
> >
> > Köszönettel

>
> Köszönöm a választ! Nagyon tanulságos és hasznos infók vannak benne.
> Kérek engedélyt :) bemásolni az "MZ Klubb Hungary Tunning,,
> rovatába, mert egy pár embert igencsak érdekelne a téma :) .
>
az engedélyt megadom :)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Régebben olvastam valahol, hogy a karburátor szívókeresztmetszetét egy lemezzel vízszintes irányban ketté kell osztani, ez segít a részterhelésen nyitva lévő súbernél a jobb porlasztásban, ugye azonos levegőmennyiség amit szív a motor, ezáltal a légáram felgyorsul.
Tudtok erről valamit? Hiába keresem, nem találom az oldalt. ](*,)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A membránt leginkább a hangjáért akarom, nameg a vicc kedvéért, mert bütykölni a motoron valamit ami működik, az jó :D

Pl keressetek rá RG 500 vagy TZR 250 hangjára, jól hallható mi a különbség az etz-hez képest, nem "visszapöfög" alapjáratra gáz elengedés után.

Sőt pár reed szelepes simson is létezik, nem is olyan kevés. A hangja magáért beszél :twisted:
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim »

nfefe írta:Tulajdonképpen miért is akartok membránt?
Halottam már egy két membrános motor mit tud. De eddig arra jutottunk, hogy réses motort nem éri meg membránosítani. Persze lehet, hogy én tudom rosszul :)
,,nem éri meg"? Hogy érted? Kevés teljesítménytöblet? Nyűgös a kivitelezése? Drága?
300ccm-re is sokan megcsinálják azért a 2-3 lóerőért! :mrgreen:
A membrán által kiváltott pozitív hatásokat meg lehet valósítani más 1xűbb, olcsóbb módszerekkel? pl. ... :smt115 vezérlés módosítással?
Valamiért úgy érzem, nem. :-k
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Tulajdonképpen miért is akartok membránt?
Halottam már egy két membrános motor mit tud. De eddig arra jutottunk, hogy réses motort nem éri meg membránosítani. Persze lehet, hogy én tudom rosszul :)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: conus »

asszem h a Perec nevű tagnak a motorján ilyen van. :roll: de ha nem akkor nagyon hasonlított rá :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Alfa »

sunbim írta:
Alfa írta: Nálam ez be van tervezve, ha esetleg lesz vele tapasztalatod, mindenképp oszd meg velünk :D
A aaa! Én hamarabb kérdezteem! :smt016 Előbb inkább te! :mrgreen:

Kép
Én csinálnám, de a diplomáám miatt sem időm, és ha az lenne akkor meg se pénzem :D szóval "majd"... Annyi minden van még igazából ami jobb lenne, pl hall jeladós gyújtás, a reed szelepről elég vegyesek a vélemények + dugóátalakítást is igényel
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Nadekomolyan 8) +osztom, de ez még a jövő zenéje! :smt035 +próbálom a szerzővel a kapcsolatot felvenni. :smt024
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3103
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Alfa írta:
sunbim írta:Vissza az Mz-hez!
Szívómembránt, ETZ250(300)-ba valaki, próbálta már?
Vélemények?
Pl.: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12
Nálam ez be van tervezve, ha esetleg lesz vele tapasztalatod, mindenképp oszd meg velünk :D
A aaa! Én hamarabb kérdezteem! :smt016 Előbb inkább te! :mrgreen:

Kép
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég