Nálam ez be van tervezve, ha esetleg lesz vele tapasztalatod, mindenképp oszd meg velünksunbim írta:Vissza az Mz-hez!
Szívómembránt, ETZ250(300)-ba valaki, próbálta már?
Vélemények?
Pl.: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12
Tuning
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
Vissza az Mz-hez!
Szívómembránt, ETZ250(300)-ba valaki, próbálta már?
Vélemények?
Pl.: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12
Szívómembránt, ETZ250(300)-ba valaki, próbálta már?
Vélemények?
Pl.: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Tuning
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Nekem 10 körül lehet a simó vége.... Olyan kipuffal amit itt valaki belinkelt. Kicsit kinyitott csatornákkal már ezt tudja....
Kis pöcsköszörű..
Kis pöcsköszörű..
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Tuning
Aki a motorom építette, csinált már 1-2 Simsont 12 ezer körül forognak.
stihl fűrész
stihl fűrész
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Tuning
Simson többet forog mint az MZ? Mennyit forog a szimó? A legjobb amin nevetni szoktam(Simsonos mondja): "A Simsonom 6000-nél letilt..."nfefe írta: ... Bár egy MZ nem forog annyit mitn egy Simson, állítólag bírnia kellene kevésbé minőségi dugókkal is.
Most így hirtelen ennyi. De ha van benne hiba szóljatok!
És melyik elektronika tilt le benne?
Üdv.: Papszi
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
nfefe!
A gondolatomra reagáltál?
A gondolatomra reagáltál?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Tuning
Nehéz kérdés,sok vélemény hangzott el már itt különféle tipusokról,Ha lehet ne legyen tajvani,vagy kínai,és ne legyen kopott.borutalp06 írta:Bambi!
Tényleg,te milyen karbit javasolnál 250-es etz-re?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Tuning
Simsonban elég sokan használnak Keystone dugattyúkat, amik kúposabbak és vékony krómgyűrűvel is lehet venni őket. 60ccm es méretnél kezdődik. Általában tényleg a pörgősebb, esetleg tuning motorokba rakják. Van egy gyűrűs változat is,de az ha jól emlékszem csak a nagyon forgós motorokhoz ajánlották.KILL3R etz írta:
Én is gondolkodom azon, hogy ehhez hasonló dugót készíttetni. Bár egy MZ nem forog annyit mitn egy Simson, állítólag bírnia kellene kevésbé minőségi dugókkal is.
Most így hirtelen ennyi. De ha van benne hiba szóljatok!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Tuning
Bambi!
Tényleg,te milyen karbit javasolnál 250-es etz-re?
Tényleg,te milyen karbit javasolnál 250-es etz-re?
Re: Tuning
szerintem 30-nál nem kell nagyobbemdzsi írta:Sziasztok!
Elterveztem, hogy majd valamikor a közeljövőben rakok egy mikuni vm karbit a 251-es etzémre és ebben kérem a segítségeteket: mekkora legyen a torokátmérője, hol lehet ilyen karbit beszerezni, mennyivel megy jobban tőle a motor, illetve csökkeni fog-e a fogyasztás, jah és a hidegindítás terén jobb lesz-e mint a gyári karbi?
Re: Tuning
Sziasztok!
Elterveztem, hogy majd valamikor a közeljövőben rakok egy mikuni vm karbit a 251-es etzémre és ebben kérem a segítségeteket: mekkora legyen a torokátmérője, hol lehet ilyen karbit beszerezni, mennyivel megy jobban tőle a motor, illetve csökkeni fog-e a fogyasztás, jah és a hidegindítás terén jobb lesz-e mint a gyári karbi?
Elterveztem, hogy majd valamikor a közeljövőben rakok egy mikuni vm karbit a 251-es etzémre és ebben kérem a segítségeteket: mekkora legyen a torokátmérője, hol lehet ilyen karbit beszerezni, mennyivel megy jobban tőle a motor, illetve csökkeni fog-e a fogyasztás, jah és a hidegindítás terén jobb lesz-e mint a gyári karbi?
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Tuning
Le lehet velük zsírozni, hogy olcsóbb legyen...csak a megfelelő emberrel kell dumálni Tavaly is olyan Ladát dobtak össze, hogy visított a blokkjahell írta:A GAMF-on! Jeszus ott minden egy vagyonba kerül! Alter bácsi elintézi!
Üdv.: Papszi
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Hát engem minden idomozás érdekel, fix első idomszet (fej, oldal, blokkpáncél) különösenPapszi írta:Hali!
Ha valakit mélyebben érdekel az MZ felidomozása.. annak tudok készíteni tervrajzot, mert most tanultuk a 3D-s felületmodellezőt...és már sikerült összehozni egy tuning motorháztetőt Egy MZ idom meg nem foghat ki rajtam És elképzelhető, hogy itt a GAMF-on le is gyártják a fröccsöntőbe vagy üvegszálból
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Tuning
A GAMF-on! Jeszus ott minden egy vagyonba kerül! Alter bácsi elintézi!
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Tuning
Hali!
Ha valakit mélyebben érdekel az MZ felidomozása.. annak tudok készíteni tervrajzot, mert most tanultuk a 3D-s felületmodellezőt...és már sikerült összehozni egy tuning motorháztetőt Egy MZ idom meg nem foghat ki rajtam És elképzelhető, hogy itt a GAMF-on le is gyártják a fröccsöntőbe vagy üvegszálból
Ha valakit mélyebben érdekel az MZ felidomozása.. annak tudok készíteni tervrajzot, mert most tanultuk a 3D-s felületmodellezőt...és már sikerült összehozni egy tuning motorháztetőt Egy MZ idom meg nem foghat ki rajtam És elképzelhető, hogy itt a GAMF-on le is gyártják a fröccsöntőbe vagy üvegszálból
Üdv.: Papszi
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Nekem 135 ös főfúvóka legalsó (legkevesebb benzin, úgy értem) tűállásban (utángyártott tű) kap elég jól
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Nagyobb főfúvóka, amit kikell próbálgatni: 135-145 (BVF)
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Tuning
Üdv Mindenki!
Aki 300-asítást csinált ETZ-n annak mik a karbi beállításai?
Aki 300-asítást csinált ETZ-n annak mik a karbi beállításai?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Tuning
coco!
én kacérkodom a gondolattal h a rossz főtengelyemet fémmel felszóratom ott ahol szétverte a csapágy, és könnyíttetek rajta. egyébként ha valami olcsó és könnyű gyújtással ki tudnád váltani azt a bazi nehéz generátor forgórészt, az is sokat számítana.
én kacérkodom a gondolattal h a rossz főtengelyemet fémmel felszóratom ott ahol szétverte a csapágy, és könnyíttetek rajta. egyébként ha valami olcsó és könnyű gyújtással ki tudnád váltani azt a bazi nehéz generátor forgórészt, az is sokat számítana.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Tuning
membran a szivotorokra ,lukasdugo,masik huvely,6felömlö,osztott kipufogonyilas
A viz szalad, a kő marad!
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Sziasztok. Par tippet szeretnek kerni.... 125 os TZ blokkot azon kivul hogy felfurom 150 re es a rezo kipuffon kivul, valahogy me`g meg lehete matatni h kapjon par lovat meg? Ja es esetleg mas karburator is jovolna ami passzol ra. Valaszokat elore is koszi...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Én a króm gyűrűről nem sok jót hallottam.
Én is gondolkoztam rajta de lebeszéltek....
Miszerint abból a gyűrűből csak 1db kell. Ez ugye spec dugót jelent. Akkor sokkal jobban eszi a perselyt, mivel talán keményebb az anyag, de minimum ugyanolyan keménységű.
Versenymotorokra szokták tenni ahol 3-4 futam után henger dugó csere van automatikusan. Addig természetesen biztos jobban teljesít.
De ha valaki jártasabb a témában én is várom a hozzászólását.
Én is gondolkoztam rajta de lebeszéltek....
Miszerint abból a gyűrűből csak 1db kell. Ez ugye spec dugót jelent. Akkor sokkal jobban eszi a perselyt, mivel talán keményebb az anyag, de minimum ugyanolyan keménységű.
Versenymotorokra szokták tenni ahol 3-4 futam után henger dugó csere van automatikusan. Addig természetesen biztos jobban teljesít.
De ha valaki jártasabb a témában én is várom a hozzászólását.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Tuning
Azért ez a krómos gyűrű dolog izgatja a fantáziám, egy munkatársam motorjában 5 éve van ilyen, és még most is "penge" a gép. Pedig nem kíméli, egy 60-as tuningolt Simson a moci. 7500-8000 körül van a max. fordulata, amit rendszeresen ki is használ. Múltkor szét volt szedve, megnézte a srác mennyire kopott el a henger-dugó, de mintha új lenne, úgy néz ki!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Tuning
Nekem van egy új lengyel dugóm,75,45-ös de akitől vettem felrakásnál eltörte az egyik gyűrűt....
Amúgy Bambi művek....
Neki is írtam,de még nem válaszolt,gondoltam addig próbálok nyomozni...
Hátha.....
Mindegy,remélem vna neki....
Amúgy Bambi művek....
Neki is írtam,de még nem válaszolt,gondoltam addig próbálok nyomozni...
Hátha.....
Mindegy,remélem vna neki....
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Tuning
Szerintem van nekik nyers gyűrű több méretben, Te mondod milyen irányú legyen a stift, és olyat "mar" bele, vagy mittomén hogy csinálják.
Hívd fel őket!
Én is így fogom tenni, veszek egy lengyel dugót, és rendelek hozzá gyűrűt tőlük.
De Pesten a Tábori is biztos tud Neked ebben segíteni. Sőt, jobbat is tudok!
Keresd Bambit, Ő a 250>>300 mester úgy tudom.
Hívd fel őket!
Én is így fogom tenni, veszek egy lengyel dugót, és rendelek hozzá gyűrűt tőlük.
De Pesten a Tábori is biztos tud Neked ebben segíteni. Sőt, jobbat is tudok!
Keresd Bambit, Ő a 250>>300 mester úgy tudom.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Tuning
Ezek szerint van nekik raktáron,vagy legyártják?Gyurmooo írta:Pár hsz.-t vissza írtam ez az egri céget, náluk van, króm bevonattal.
Postán is küldenek.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Tuning
Pár hsz.-t vissza írtam ez az egri céget, náluk van, króm bevonattal.
Postán is küldenek.
Postán is küldenek.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Tuning
Hali!Tudna nekem valaki linket,vagy infót mondani,hogy 300-as dugattyúhoz hol tudok gyűrűket szerezni?
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Tuning
Ilyesmi lehet, mint középen:
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Tuning
69,5 van egy elvileg (nem mentek érte) még náluk, de ami kell, legyártják.
Ne értsen senki félre engem, nem dicsérem Őket, mert se jó, se rossz tapasztalatom nincs velük!
De mint nemrég volt róla szó, alternatívaként Bert@ helyett szóba jöhetne.
És a telefon túlvégén nagyon korrektnek tűnt az illető. Miközben beszéltünk, kapott egy fontos hívást, ez késő du. volt.
Másnap reggel hívott, hogy mi a pontos kívánságom tehát.
Lényeg, hogy minta alapján dolgoznak, kellene egy lengyel 75,5-ös dugó valahonnét kölcsönbe, akár foglalóval, és azt kéne velük megcsináltatni, többünk örömére.
Ne értsen senki félre engem, nem dicsérem Őket, mert se jó, se rossz tapasztalatom nincs velük!
De mint nemrég volt róla szó, alternatívaként Bert@ helyett szóba jöhetne.
És a telefon túlvégén nagyon korrektnek tűnt az illető. Miközben beszéltünk, kapott egy fontos hívást, ez késő du. volt.
Másnap reggel hívott, hogy mi a pontos kívánságom tehát.
Lényeg, hogy minta alapján dolgoznak, kellene egy lengyel 75,5-ös dugó valahonnét kölcsönbe, akár foglalóval, és azt kéne velük megcsináltatni, többünk örömére.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Rendes 250-es dugóik is vannak ilyen felállásban?
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Tuning
Pontosan ez lenne a kérdés...
Miben és hol különbözik egy trabi max. túlméretes (azaz 75,5 mm), és az ETZ 301 dugó.
Az anyag elvileg rendben lenne, sötét szürke mint a gyári. Sőt, bevonat is van rajta, az olaj megtartása miatt. Meg kell nézni a honlapjukon, ott van egy ilyen dugattyú.
Lehet kérni vékonyabb gyűrűvel is, 2-3 db, 1-1,5-2mm-es, ahogy kívánja a vevő.
Krómos gyűrűket raknak rá.
Miben és hol különbözik egy trabi max. túlméretes (azaz 75,5 mm), és az ETZ 301 dugó.
Az anyag elvileg rendben lenne, sötét szürke mint a gyári. Sőt, bevonat is van rajta, az olaj megtartása miatt. Meg kell nézni a honlapjukon, ott van egy ilyen dugattyú.
Lehet kérni vékonyabb gyűrűvel is, 2-3 db, 1-1,5-2mm-es, ahogy kívánja a vevő.
Krómos gyűrűket raknak rá.
csdani írta:Biztosan teljesen egyforma a szoknyája hossza?
És még ugyanott van az átömlő kivágás?
Az ilyen maszekok sosem tudják produkálni a gyári megmunkálást, pontosságot, meg általában vastagabbak, nehezebbek, többet tágulnak
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Tuning
Tud visszarugdalni, semmiféle TÖRÉSÉRT nem vállalok felelősséget...
Sokat szórakoztam a gyújtás indítási részével, de kéne egy holtponti
jeladó és akkor egy gyengéd átfordítással is beindulna melegen,
így az első szikránál fix 2ms időzítéssel javítok a helyzeten, mert melegen
inkább a motor rúg engem, mint én a motort.
Természetesen 1000-es fordulat alatt csökkenteni kellene az előgyújtást.
Amúgy 1000-4000 ig tényleg nem sok, sőt 2000-3000 között lehet, hogy meglepődnénk, hogy mekkora előgyújtással kezdene keményen járni a gép, és hol kezdene el csörögni, mert ettől még 10mm-nél is messze van. A mm-ben mért előgyújtás természetesen köszönő viszonyban sincs a fokban mérttel, az első mm 10fokot is jelent, a 10 mm-es tartományban már csak töredékét.
Sokat szórakoztam a gyújtás indítási részével, de kéne egy holtponti
jeladó és akkor egy gyengéd átfordítással is beindulna melegen,
így az első szikránál fix 2ms időzítéssel javítok a helyzeten, mert melegen
inkább a motor rúg engem, mint én a motort.
Természetesen 1000-es fordulat alatt csökkenteni kellene az előgyújtást.
Amúgy 1000-4000 ig tényleg nem sok, sőt 2000-3000 között lehet, hogy meglepődnénk, hogy mekkora előgyújtással kezdene keményen járni a gép, és hol kezdene el csörögni, mert ettől még 10mm-nél is messze van. A mm-ben mért előgyújtás természetesen köszönő viszonyban sincs a fokban mérttel, az első mm 10fokot is jelent, a 10 mm-es tartományban már csak töredékét.
csdani írta:És nem rugdal vissza a 7-10mm-től? Nem sok az egy kicsit?
Vagy alapjáraton 0mm a gyújtás?
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Tuning
Biztosan teljesen egyforma a szoknyája hossza?
És még ugyanott van az átömlő kivágás?
Az ilyen maszekok sosem tudják produkálni a gyári megmunkálást, pontosságot, meg általában vastagabbak, nehezebbek, többet tágulnak
És még ugyanott van az átömlő kivágás?
Az ilyen maszekok sosem tudják produkálni a gyári megmunkálást, pontosságot, meg általában vastagabbak, nehezebbek, többet tágulnak
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Tuning
Így leírva nekem is soknak tűnik, de gyakorlatban még jó is lehet akár.
Más. Mi a különbség a Trabant 75,5mm-es dugattyú és a gyári 300-as dugó között, tudja-e valaki? Méretben, szoknya, gyűrű, stb. Megkérdeztem az egri Belcord Kft.-t, tudna készíteni 18mm-es csappal ekkora méretű dugattyút.
Más. Mi a különbség a Trabant 75,5mm-es dugattyú és a gyári 300-as dugó között, tudja-e valaki? Méretben, szoknya, gyűrű, stb. Megkérdeztem az egri Belcord Kft.-t, tudna készíteni 18mm-es csappal ekkora méretű dugattyút.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Tuning
És nem rugdal vissza a 7-10mm-től? Nem sok az egy kicsit?
Vagy alapjáraton 0mm a gyújtás?
Vagy alapjáraton 0mm a gyújtás?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
Huh! Ezt nagyon szépen köszönöm! Sok hasznát fogom venni!Perec írta:Én 7-10mm-t használok alapjáratól kb 4100-4400 ig (ahol megjön az erő), innen gyári érték különben csörög...
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2009.08.12. 14:28
- MZ-d típusa: ETZ250
Re: Tuning
Sziasztok!
Am a trabant dugóattyú meglett csinálva perselyesre és így tűrörgős felül.
Régen nekem volt rabi dugó egy másik ETZ-be abba jóvolt meg jólment.Havernak is az van benne, és neki sincs gondja vele.Szal nemtudom.
csdani: léccyíves mondj már 1 elérhetőséget vagy vagyél már fel léccy MSN-re és ott még beszélünk mert lehet kéne annak az ember vagy cég címe aki árul 300 as dugót!
MSN cím: motoros91@hotmail.com
Am a trabant dugóattyú meglett csinálva perselyesre és így tűrörgős felül.
Régen nekem volt rabi dugó egy másik ETZ-be abba jóvolt meg jólment.Havernak is az van benne, és neki sincs gondja vele.Szal nemtudom.
csdani: léccyíves mondj már 1 elérhetőséget vagy vagyél már fel léccy MSN-re és ott még beszélünk mert lehet kéne annak az ember vagy cég címe aki árul 300 as dugót!
MSN cím: motoros91@hotmail.com
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Tuning
Én 7-10mm-t használok alapjáratól kb 4100-4400 ig (ahol megjön az erő), innen gyári érték különben csörög, aztán 5000-5300 fölött újra nagyobb előgyújtás kell.
Egy kicsit (határozottan érezhető, főleg dombos vidéken) keményebb hangja és ereje lesz alul, erősebb alapjárat, fölül meg a végsebességet tornázza fel.
Egyszer egy nagyfordulatú 2T gyújtásgörbéjét láttam, totál ellentétes a 4T-vel.
Ahol rossz az öblítés a nagyon lassú égés ezért nagy előgyújtás kell.
Nem is optimalizáltam tovább annyit csinál ez az egyszerű is.
Ne is gondolkodj tizedekben, többre van szükség ! Ha csörög valahol, jegyezd meg és
vegyél vissza ott.
Egy kicsit (határozottan érezhető, főleg dombos vidéken) keményebb hangja és ereje lesz alul, erősebb alapjárat, fölül meg a végsebességet tornázza fel.
Egyszer egy nagyfordulatú 2T gyújtásgörbéjét láttam, totál ellentétes a 4T-vel.
Ahol rossz az öblítés a nagyon lassú égés ezért nagy előgyújtás kell.
Nem is optimalizáltam tovább annyit csinál ez az egyszerű is.
Ne is gondolkodj tizedekben, többre van szükség ! Ha csörög valahol, jegyezd meg és
vegyél vissza ott.
Seclusion írta:Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy valaki tud nekem szolgálni egy ETZ előgyújtásgörbével? (150 és 250 is érdekelne). 500 as fordulattól tudom beállítani 100 as léptékekkel. Szeretném a legideálisabb értékeket megadni neki, hogy kapjak egy kis plusz nyomatékot és kisebb fogyasztást. Ha lehetséges, akkor ezeket szögben adja meg, aki tudja, mert az átszámolás macerás lenne (szerintem). Előre is köszönöm!
Üdv.: Szilárd
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Tuning
Szeva!
Egyetértek matt1989 kollégával, a trabi dugónak más a hossza, így a vezérlés is más(nem jobb)
Meg trabi dugóval csak 275ccm, gyári Kanuni dugóval, az csak 2 gyűrűs, így 291ccm
Az enyém holnap lesz kész, kis járatás után pénteken veszem át.
Nekem, mivel túlméretes, így 6-ot kérnek a fúrásért, de elég jó munkát végeznek, még a századot is megfelezik...
A gyári Kanuni(török MZ) dugó 6700Ft
Egyetértek matt1989 kollégával, a trabi dugónak más a hossza, így a vezérlés is más(nem jobb)
Meg trabi dugóval csak 275ccm, gyári Kanuni dugóval, az csak 2 gyűrűs, így 291ccm
Az enyém holnap lesz kész, kis járatás után pénteken veszem át.
Nekem, mivel túlméretes, így 6-ot kérnek a fúrásért, de elég jó munkát végeznek, még a századot is megfelezik...
A gyári Kanuni(török MZ) dugó 6700Ft
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Tuning
na most akkor konkretan forditva van benne a dugo vagy feltetelezed? amugy akar trabi dugo, akar nem nyilvan nem veletlen, hogy a nyil a kipuff fele kell mutasson....Gál Martin írta:Sziasztok!
Olyna kérdésem lenne hogy nekem az ETZ-be trabant dugó lett téve.Szerintetek lehet az hogy a trabant dugó fordítva van bele rakva szal a nyil hátra fele mutat de a sitfelés előre áll mert átlett stiftelve úgy hogy az első gyűrű nem a szívó felé áll hanem fentről lefele nézve bal, jobb, bal-ra van stiftelve. Martin.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Tuning
Hagyjál fel a Trabant dugattyúval szerintem, ha gyári Trabi dugó volt akkor még vissza is tudod alakítani tűgörgőssé és nem kell 1:30ba keverni.
Nekem is az volt benne jó még másodikban is megemelte az elejét, de 6 és fél litert evett és 1:30-ba kellett keverni szóval nem gazdaságos.
Fúrasd fel 300-asra jobban jársz nem tudom ott mennyi nálunk 3000 a fúrás + dugó ára meg ilyesmik és legalább nem lesz vele gondod. Kevesebbet fog enni és erősebb is lesz és kevesebb olaj kell bele.
De ez csak az én véleményem a motor és a döntés a Tiéd
Nekem is az volt benne jó még másodikban is megemelte az elejét, de 6 és fél litert evett és 1:30-ba kellett keverni szóval nem gazdaságos.
Fúrasd fel 300-asra jobban jársz nem tudom ott mennyi nálunk 3000 a fúrás + dugó ára meg ilyesmik és legalább nem lesz vele gondod. Kevesebbet fog enni és erősebb is lesz és kevesebb olaj kell bele.
De ez csak az én véleményem a motor és a döntés a Tiéd
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára matt1989 2009.08.12. 20:36-kor.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2009.08.12. 14:28
- MZ-d típusa: ETZ250
Re: Tuning
Sziasztok!
Olyna kérdésem lenne hogy nekem az ETZ-be trabant dugó lett téve.És hááát olyan gondom van hogy nemjó a motor.Konpresszió van benne mint az állat de nembír menni .És míg nemlett szétszedve a gyári blokkja ami teljesne kopott volna bírta vinni magát 5.be 19 es első lánckerékkel.Szerintetek lehet az hogy a trabant dugó fordítva van bele rakva szal a nyil hátra fele mutat de a sitfelés előre áll mert átlett stiftelve úgy hogy az első gyűrű nem a szívó felé áll hanem fentről lefele nézve bal, jobb, bal-ra van stiftelve. 3mm-es előgyujtással nembír menni./mm-es előgyujtás kell neki hogy vigye magát. A gyári 135 ös fúvókával rengeteget kap.100 as simson fúvókával úgy ahogy jó, de ittis alapjáraton olyan mintha sokallnak de fordulaton emgfullad.Segítsetek!
Köszi!
Martin.
Olyna kérdésem lenne hogy nekem az ETZ-be trabant dugó lett téve.És hááát olyan gondom van hogy nemjó a motor.Konpresszió van benne mint az állat de nembír menni .És míg nemlett szétszedve a gyári blokkja ami teljesne kopott volna bírta vinni magát 5.be 19 es első lánckerékkel.Szerintetek lehet az hogy a trabant dugó fordítva van bele rakva szal a nyil hátra fele mutat de a sitfelés előre áll mert átlett stiftelve úgy hogy az első gyűrű nem a szívó felé áll hanem fentről lefele nézve bal, jobb, bal-ra van stiftelve. 3mm-es előgyujtással nembír menni./mm-es előgyujtás kell neki hogy vigye magát. A gyári 135 ös fúvókával rengeteget kap.100 as simson fúvókával úgy ahogy jó, de ittis alapjáraton olyan mintha sokallnak de fordulaton emgfullad.Segítsetek!
Köszi!
Martin.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
Igen, én írtam/írom hozzá, mert még nem végleges... Picit szivat (PC oldalon), de majd megmutatom neki ki a Jani...
Köszi az infót!
Köszi az infót!
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Tuning
A könyve azt írja: gyújtási időpont: 2,5mm+0,5mm
22fok15'-2fok
szóval durván 0,5mm csökkentés 2fok csökkenésnek felel meg
A progit te írtad hozzá?
22fok15'-2fok
szóval durván 0,5mm csökkentés 2fok csökkenésnek felel meg
A progit te írtad hozzá?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
Ha ma sikerül kreálnom egy előgyújtásgörbét, és megkapom a még fennálló kérdéseimre a választ (ez elektronika, mivel én magam építem a gyújtást), akkor igyekszek minél hamarabb beszámolni az eredményről. A problémám még az, hogy a mm-es előgyújtást, nem egészen tudom átszámolni (vagy csak lusta vagyok rajta gondolkodni) szögbe. Na de nem járatom tovább az ujjamcsdani írta:Majd, ha elkészül, várom a tapasztalatokat a gyújtással kapcsolatban!
Talán ha a teljesítménygörbét követnéd, a max teljesítmény közelében érné el a 3mm-t, e fölött maradna ugyanannyi, 1.5mm alá meg sztem ne menj, de első körön inkább 2.0mm
Addig is tudna valaki beszámolóval szolgálni az ilyen gyújtással kapcsolatban?
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Tuning
Majd, ha elkészül, várom a tapasztalatokat a gyújtással kapcsolatban!
Talán ha a teljesítménygörbét követnéd, a max teljesítmény közelében érné el a 3mm-t, e fölött maradna ugyanannyi, 1.5mm alá meg sztem ne menj, de első körön inkább 2.0mm
Addig is tudna valaki beszámolóval szolgálni az ilyen gyújtással kapcsolatban?
Talán ha a teljesítménygörbét követnéd, a max teljesítmény közelében érné el a 3mm-t, e fölött maradna ugyanannyi, 1.5mm alá meg sztem ne menj, de első körön inkább 2.0mm
Addig is tudna valaki beszámolóval szolgálni az ilyen gyújtással kapcsolatban?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
Tudom, hogy ez lenne a legjobb, de sajnos jelenleg erre nincs lehetőségem Azért köszönöm!bambi írta:Vidd el fékpadra a motort,és ott a saját teljesítményéhez tudod állítani a gyújtást
Re: Tuning
Vidd el fékpadra a motort,és ott a saját teljesítményéhez tudod állítani a gyújtástSeclusion írta:Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy valaki tud nekem szolgálni egy ETZ előgyújtásgörbével? (150 és 250 is érdekelne). 500 as fordulattól tudom beállítani 100 as léptékekkel. Szeretném a legideálisabb értékeket megadni neki, hogy kapjak egy kis plusz nyomatékot és kisebb fogyasztást. Ha lehetséges, akkor ezeket szögben adja meg, aki tudja, mert az átszámolás macerás lenne (szerintem). Előre is köszönöm!
Üdv.: Szilárd
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég