
Olajok (hajtómû, 2T... )
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Igen, ez is benne van a pakliban.
Sajnos ma már a régi "nagy" nevek sem a régiek.
Ez minden termékre igaz sajnos, erősen piacorientált világban élünk. Minél gyorsabban elromlik valami, az a jó.
Miért ne lenne igaz ez pont egy alsó kategóriás olajra? Tuti jobb volt a régi, békebeli Arol, szerintem, mint a mai.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Sajnos ma már a régi "nagy" nevek sem a régiek.

Ez minden termékre igaz sajnos, erősen piacorientált világban élünk. Minél gyorsabban elromlik valami, az a jó.

Miért ne lenne igaz ez pont egy alsó kategóriás olajra? Tuti jobb volt a régi, békebeli Arol, szerintem, mint a mai.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyurmooo 2009.09.23. 21:05-kor.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hát igen Dodi, ám az annak idején hengeres flakonban árult Arol és a most kapható Arol közt kétszer sem mondom hogy kb. annyi azonosság van hogy ugynaz a nevük...
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Dodi
- Safety Car
- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszönöm!
Sok benzin "bármivel" keverve=TÚÚÚÚÚRA!
És az Jóóóóó!

Sok benzin "bármivel" keverve=TÚÚÚÚÚRA!
És az Jóóóóó!


Trophy 250 UIT-200
- Dodi
- Safety Car
- Hozzászólások: 402
- Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
- MZ-d típusa: ES 250/2 '72
- Tartózkodási hely: Budapest XV.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok!
Én egyetértek Tamással is és Zsakfossal is.Semmiféle fikázásról nincs itt szó.
A 70-es években sok ezer km-t mentem az első Trophymmal arol-lal.Akkor még
olyan hengeres flakonban árulták aminek az egyik végét lekellett vágni.
Vagy a kútnál bekeverve.Minden kétütemű azzal ment a fűnyírótol a csónakmotorokig
Semmi gond nem volt velük.
De mostmár én sem azt használom mert a fekete-fehér tv példája jó de mondhatnánk a
petróleumlámpát is az is világított.
Ja és internet sem volt ahol ezeket meglehetett beszélni,úgy is jó volt.
A legfontosabb,hogy BENZIN legyen de az dögivel
Én egyetértek Tamással is és Zsakfossal is.Semmiféle fikázásról nincs itt szó.
A 70-es években sok ezer km-t mentem az első Trophymmal arol-lal.Akkor még
olyan hengeres flakonban árulták aminek az egyik végét lekellett vágni.
Vagy a kútnál bekeverve.Minden kétütemű azzal ment a fűnyírótol a csónakmotorokig
Semmi gond nem volt velük.
De mostmár én sem azt használom mert a fekete-fehér tv példája jó de mondhatnánk a
petróleumlámpát is az is világított.
Ja és internet sem volt ahol ezeket meglehetett beszélni,úgy is jó volt.
A legfontosabb,hogy BENZIN legyen de az dögivel

Trophy 250 UIT-200
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Üdv!
Én nekem elég volt beleszagolnom a dobozba.... Simsonba nem volt szívem belerakni....
Annyi köze van az olajhoz, hogy gázOLAJ-al van hígítva. Kb annyit is ken sztem.
Bár ezt tényleg jó lenne kitesztelni, vagy valami kémikus utánanézhete az összetevőknek. Akkor kiderül minden
Én nekem elég volt beleszagolnom a dobozba.... Simsonba nem volt szívem belerakni....
Annyi köze van az olajhoz, hogy gázOLAJ-al van hígítva. Kb annyit is ken sztem.
Bár ezt tényleg jó lenne kitesztelni, vagy valami kémikus utánanézhete az összetevőknek. Akkor kiderül minden

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én nem fogom biztos az Arol-t tesztelni, de majd megnézem milyen a dugó-hengerfej most 34e. km közelében. 
18e. km óta Agip Speed keni. 1-2l MOL Sprint még, de ennél lejjebb nem adtam.

18e. km óta Agip Speed keni. 1-2l MOL Sprint még, de ennél lejjebb nem adtam.

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Miért fikázna itt bárki?Neked bevált.Ennyi.Mindenki azzal keveri a benzint amivel neki megfelel.Elárulom amikor összeraktam a motort az elején én is Arol-t használtam és nem volt vele bajom.Aztán annyi embertől olvastam hogy az milyen szar hogy áttértem a Sprint-re.Viszont már csak kiváncsiságból is lefogom tesztelni ezt a kormolásos dolgot.Tamás írta:
Na, akkor az ETZ szarral és fossal is megy.
71000 km-t ment vele, 20 év alatt. Nekem bevált, maradok ennél.
Kiégetve még nem volt a kipufogó, és mégis megy a masina.
Lehet fikázni!![]()
T
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Régen is volt másfajta olaj,csak nehezebb volt beszerezni,illetve drágább volt,de hát ez ma is így van. Ráadásul régen ólmozott keveréket adtak a kútnál! Na az volt az igazán jó üzemanyag a zweitakt motoroknak! Mellesleg az is kokszolt emlékeim szerint! Manapság agyonadalékolt ólommentes benzint tudsz csak tankolni,legalább a jó olajat ne sajnáljuk a kedvencünktől!
Ez az én privát véleményem,mindenkinek lelke rajta,de tudom,hogy a clubtagok többsége
nem tenne Arolt a motorjába.
Ez az én privát véleményem,mindenkinek lelke rajta,de tudom,hogy a clubtagok többsége
nem tenne Arolt a motorjába.

POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Na, akkor az ETZ szarral és fossal is megy.zsakfos írta:Általános vélemény hogy az Arol2T egy szar.
71000 km-t ment vele, 20 év alatt. Nekem bevált, maradok ennél.
Kiégetve még nem volt a kipufogó, és mégis megy a masina.
Lehet fikázni!

T
- jecsy
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hali!
Bp-n a X. kerületben, Ceglédi utca 28/a szám alatt, szintetikus 2t olaj 1200 ft/liter körül van.
Sajna márkát nem tudok mondani, mert a kocsimba vittem olajat, és csak futólag megkérdeztem.
Bp-n a X. kerületben, Ceglédi utca 28/a szám alatt, szintetikus 2t olaj 1200 ft/liter körül van.
Sajna márkát nem tudok mondani, mert a kocsimba vittem olajat, és csak futólag megkérdeztem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
VALAHA a fekete/fehér tv is jó volt,aztán mégis mindenki színest használ már.Na jó!Lehet nem egészen jó a hasonlat,viszont arra akartam rávilágitani hogy sokkal jobb minőségű olajokat lehet kapni azóta(még ott is ahol ezt gyártják).Egyébként az hót ziher hogy egyszer letesztelem ezt a dolgot,mert már én is kiváncsi vagyok rá.Tiszta dugó/henger párossal megyek majd mondjuk 1000 km-t Arollal,aztán megint 1000-t egy másikkal.Fényképezések mindkettő után.Ugyanigy füst fényképezések is.Bár ahhoz hogy teljes képet kapjon az ember a kipuffot is ugyanazt kéne ugyanolyan tisztasággal.Na majd meglátom.Jövőre esküszöm letesztelem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Mégegyszer mondom:VALAHA nem volt másik-oszt jó volt.
Ez azt jelenti:ha ló nincs-a szamár is jó.
Ez azt jelenti:ha ló nincs-a szamár is jó.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
szakavatott szemmel nem tudok róla véleményt mondani. Az biztos, hogy kicsit kokszol, kipuff könyök is elég olajos volt. viszont a kenésére nem tudok panaszkodni 1:40be.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Persze,hogy jó! Telekokszolni a dugattyútetőt,a hengerfejet,meg a kipufogót! 

POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Eszerint mégiscsak jó valamire?
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Mol kúton csak 649
Én is használok. Most hogy lehúztam hengert, már értem a hátrányát. dugattyú tetejétől, és a kipuff kivezetésétől csak úgy pattogott le a mocsok
Viszont nem vagyok benne biztos, hogy másikkal nem ilyen lenne. Előző tulaj nemtudom mivel használta. Én 15ezer Km-t nyomtam le vele eddig. 1:40be keverve, gyakran 6ezer felett forgatva 



- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Pedig valaha nem volt másik...oszt jó volt.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Általános vélemény hogy az Arol2T egy szar.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ma vettem a tesco-ban Mol Arol 2T-t 700ft/5 deci.
Kicsit olcsónak tűnik nekem...
Aki használt már ilyet milyen tapasztalatai vannak vele?
Kicsit olcsónak tűnik nekem...
Aki használt már ilyet milyen tapasztalatai vannak vele?

- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Így van, jó a mol sprint, azt nyomom egy ideje 1:50-be, bár épp most pöfögtetem ki az utolsó cseppeket 1L Valvoline competition-ból amit kaptam....de ha meg kell venni akkor csakis a mol sprint. Drágább olaj felesleges, fúrási intervallumot jó eséllyel nem tolja ki, akkor meg minek....
Tuti elmegy 1:60 1:80-nal is, főleg ha pl. z25z kolléga féle competition olajat használtok.....de én mindíg attól tartok ha egyszer neadj' Isten elkevesell a motor akkor baj lesz....szóval marad az 1:50.
Tuti elmegy 1:60 1:80-nal is, főleg ha pl. z25z kolléga féle competition olajat használtok.....de én mindíg attól tartok ha egyszer neadj' Isten elkevesell a motor akkor baj lesz....szóval marad az 1:50.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Viccelsz?
A Sprint egy komoly, jó minőségű 2T. Én is használom, a teljesítményszintjei kiválóak!
Nem füstöl. Nem is büdös (mint a Repsol, vagy a Valvoline).
http://www.mol.hu/repository/123229.pdf
API TC+
JASO FC
CEC TSC-3
ISO-L EGC
Arol 2T esetében ugyanez: " - " khhhhm....
Egy szintetikus olaj esetleg teljesíti a JASO FD-t de esetleg már nem tudja az API TC+-t....
Vannak olyan vélemények, hogy a szintetikusnak CSAK a katalizátor/kipufogó/lerakódások miatt van értelme, mert a 2T mindig friss olaj, nincs tartós nyírási igénybevétel, mint a 4T-nél.
Én 1:50 és 1:75 közé szoktam keverni, de mindig vigyázok, hogy az adott tankolásra sűrűbb legyen az 1:100-nál. Drága az olaj, nem szabad pocsékolni, meg a környezetet sem illik teljesen szétfüstölni.
A megragadást a pillanatnyi hőigénybevétel okozza, hiába keversz aranyport vagy metabondot, egy percnyi elsoványodott fullgáz ugyanúgy kivégzi!
A Sprint egy komoly, jó minőségű 2T. Én is használom, a teljesítményszintjei kiválóak!
Nem füstöl. Nem is büdös (mint a Repsol, vagy a Valvoline).
http://www.mol.hu/repository/123229.pdf
API TC+
JASO FC
CEC TSC-3
ISO-L EGC
Arol 2T esetében ugyanez: " - " khhhhm....
Egy szintetikus olaj esetleg teljesíti a JASO FD-t de esetleg már nem tudja az API TC+-t....
Vannak olyan vélemények, hogy a szintetikusnak CSAK a katalizátor/kipufogó/lerakódások miatt van értelme, mert a 2T mindig friss olaj, nincs tartós nyírási igénybevétel, mint a 4T-nél.
Én 1:50 és 1:75 közé szoktam keverni, de mindig vigyázok, hogy az adott tankolásra sűrűbb legyen az 1:100-nál. Drága az olaj, nem szabad pocsékolni, meg a környezetet sem illik teljesen szétfüstölni.
A megragadást a pillanatnyi hőigénybevétel okozza, hiába keversz aranyport vagy metabondot, egy percnyi elsoványodott fullgáz ugyanúgy kivégzi!
Gyurmooo írta:Megragadástól azért nem félek, csak eddig mióta enyém a motor, kb. 18e.-km óta (most ~33800 van benne) szinte kizárólag Agip Speed volt benne.
Amit akár 1:100-ba is keverhetnék, de 1:50 volt mindig.
Múltkor vettem egy litert ebből a Sprint olajból, végszükség esetére, de úgy döntöttem most elhasználom.
Féltem a mocit, na...
Bár most talán kicsit dúsabb a keverék az ideálisnál, középen a tű, így tényleg lehet elég lesz.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Megragadástól azért nem félek, csak eddig mióta enyém a motor, kb. 18e.-km óta (most ~33800 van benne) szinte kizárólag Agip Speed volt benne.z25z írta:eleg lesz az 1:60.....nem fog megragadni tole, ha erre gondolsz en 1:75-tel megyek (igaz repsol competicion) de vigan jejottem 5200-5800 as fordulaton BP-Szegedet, sot ma Zenta-Szegedet asszonnyal turadobozzal felmalhazva48 perc haztol-hazig

Amit akár 1:100-ba is keverhetnék, de 1:50 volt mindig.

Múltkor vettem egy litert ebből a Sprint olajból, végszükség esetére, de úgy döntöttem most elhasználom.
Féltem a mocit, na...

Bár most talán kicsit dúsabb a keverék az ideálisnál, középen a tű, így tényleg lehet elég lesz.

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
eleg lesz az 1:60.....nem fog megragadni tole, ha erre gondolsz en 1:75-tel megyek (igaz repsol competicion) de vigan jejottem 5200-5800 as fordulaton BP-Szegedet, sot ma Zenta-Szegedet asszonnyal turadobozzal felmalhazva
48 perc haztol-hazig

- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
MOL Sprint milyen arányban keverhető minimum a benzinhez?
Csak azért kérdezem, mert helyhiány miatt egy fél literes flakonban vittem magammal, és "saccra" 3 dl-t töltöttem 15l benzinhez. Itthon néztem, az csak pont a fele volt, azaz csak 2,5dl...
Mondjuk nem nagy gáz, még tudok rá tölteni, ha Szerintetek kevés így az 1:60.
Főleg városban használom mostanában a gépet, 4000-4500 max. fordulaton.
Elvileg elég lesz ennyi olaj is, de majd írjátok, ha mégsem.
Csak azért kérdezem, mert helyhiány miatt egy fél literes flakonban vittem magammal, és "saccra" 3 dl-t töltöttem 15l benzinhez. Itthon néztem, az csak pont a fele volt, azaz csak 2,5dl...
Mondjuk nem nagy gáz, még tudok rá tölteni, ha Szerintetek kevés így az 1:60.

Főleg városban használom mostanában a gépet, 4000-4500 max. fordulaton.
Elvileg elég lesz ennyi olaj is, de majd írjátok, ha mégsem.

- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
9 dl kell bele.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Valaki útba tudna igazítani
Az ETZ 250 használati útmutatójában 9 deci váltóolajat ír, a szerelési kézikönyv pedig 1000 ccm-t azaz 1 litert.
Na most akkor mennyi kell, mert én 9 decit tettem bele?


Az ETZ 250 használati útmutatójában 9 deci váltóolajat ír, a szerelési kézikönyv pedig 1000 ccm-t azaz 1 litert.
Na most akkor mennyi kell, mert én 9 decit tettem bele?

- tomeeeee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
- MZ-d típusa: ETZ150
- Tartózkodási hely: Várgesztes
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Tutti h 18.000 van benne, még a fateré volt
. Amúgy 0,3mm a generátor oldali főtengely csapágy holtjátéka, nem tom h sok e, de ha azt nézem h a megszakító is ott van.... 


- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
én 20800al vettem lassan már két éve. De már túl van a 35ezren.
De hogy ne offoljak, csináltam ám rám olajcserét közbe 


- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
keveselled? én 17ezerrel vettem 

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
biztos vagy benne h 18000 km van benne és nem cserélték le a km órát?





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- tomeeeee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
- MZ-d típusa: ETZ150
- Tartózkodási hely: Várgesztes
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A generátor felöli résznél vmicske holtjáték van, de nem tudom h mennyi a max megengedhető
, majd 1ik nap lepróbálom mérni, de ha vki tudna adatot mondani, mert nincs kedvem feleslegesen se szétbontani, szimeringet azonban cserélni fogok. Am 4500-5000 1/min -től csak terhelésen ad vmi rágó v milyen hangot 18.000km van benne, és azé nem lett széthajtva sem 


- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sajnos kistz-nél már ennél jóval kissebb lógás is gondot okozhat... Amit kézzel nem is érzel csak műszerrel tudod bemérni. A főtengely meg legjobb tudomásom szerint nagyobb fordulaton központosul a perdület miatt. Bár ebben nem vagyok biztos csak olvastam valahol asszem.
De hogy ne legyen teljesen off: Váltóba vagy OMV bixxol-t vagy repsol-t hallottam legjobbnak
Most nézem conus rangját

De hogy ne legyen teljesen off: Váltóba vagy OMV bixxol-t vagy repsol-t hallottam legjobbnak

Most nézem conus rangját




"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
amikor megvettem a motorom, nekem is az volt a probléma h nagy melegben köpte kifelé az olajat, ráadásul 5000 rpm felett visszadurrogott a kipuff. pedig jól állítottam be a gyújtást. aztán hosszas fejvakargatás után fel akartam kelni a motor mellől, belekapaszkodtam a főtengely végébe a gyújtás oldalon. akkor jött a meglepetés. fel-le tudtam rángatni a főtengelyt annyira lógott. ennek következtében fordulaton elmászott a gyújtás, visszadurrogott a kipuffba és a forgattyús házba ahol a nagy nyomású gáz kifújt mind2 szimmering mellett, és a váltóolajat nyomta kifelé. először a főtengely végét rángassátok meg, nem e kottyan, aztán a szimeringet nézzétek meg. sajnos kisTZ betegség h sz.rrá megy a főtengely azon része amire a csapágyak felszorulnak.





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- tomeeeee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
- MZ-d típusa: ETZ150
- Tartózkodási hely: Várgesztes
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
hali! az én 150etz-nek uan az a baja mint a Ricsinek, és nálam sincsen a betöltőnyílásnál lemezke.
Már nem tok mire gondolni csak a szimeringre, de abba se vaok biztos, semmi ráutaló jelek nincsenek...
Jó volna végre kideríteni h mi a hiba, rem vki tud segíteni
Előre is köszi!
Már nem tok mire gondolni csak a szimeringre, de abba se vaok biztos, semmi ráutaló jelek nincsenek...
Jó volna végre kideríteni h mi a hiba, rem vki tud segíteni

Előre is köszi!
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szia Peti!Peti ETZ250 írta:RicsiMZ!
A beöntőnyilásba ha belekukkantassz kéne látnod egy viszintesen elhelyezett terelő lemezkét.Ami segít elvezetni az olajat mikor töltöd bele ill. nem engedi hogy menet közben kifolyon.Nézd meg lehet hogy ez a lemezke hiányzik!!!
Üdv: Peti.
Köszi, de a 150-es ETZ-be is van, vagy csak a 250-251-be
Üdv:Ricsi.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Üdv Mindenkinek!
Olvasgatom a régebbi hozzászólásokat.
Én már 9000 km-t mentem Valvoline-al, eleinte scooterrel, most durablend 2T-vel, gond nélkül, a hajtókar hézagoló feljövetele sztem nem az olaj, hanem a kókány, nem központos összerakás kérdése.
Én 1600-ért vettem 5 flaskát az auchanban még a tavasszal, az sztem nem rossz ár.
Amúgy ahhoz képest, hogy megvettem, sokat nőtt a kompresszió a motorban, megpolírozta a hengert.
Amúgy az Aral High Energy 2T volt a legjobb, de hát az Aralt megvette az OMW...
A Valvoline-nak tényleg szúrós szaga van, ami a tisztító adalékának (fenol-só)
Amúgy olyan, hogy fullszintetikus olaj, olyan nem létezik, a 35% szintetikus komponenst tartalmazóra már rámondják...
A többi a különböző, legalább 4, féle Ásványi alapolaj.
A szintetikus rész lehet hidrokrakkolt alapolaj, poliizobutilén, lehet alkilát pl a shell-é, különböző ... adalékok.
Vegyészmérnöknek tanulok, kezdek elmélyedni a dolgokban.
Inkább a teljesítményszintekre figyeljetek:API TA-tól TC, TC+-ig, fölfelé haladva nő a teljesítményszint
Jaso FA-tól FD-ig ez is felfelé haladva javul.
A viszkozitásra is figyeljetek(100fokon), a sűrűbb általában jobb is
Néha megesik, hogy a szintetikus kisebb teljesítményszintű...
Na de persze a pénztárca sem utolsó, meg 1:40, akkor egyikkel se lehet gond!
Olvasgatom a régebbi hozzászólásokat.
Én már 9000 km-t mentem Valvoline-al, eleinte scooterrel, most durablend 2T-vel, gond nélkül, a hajtókar hézagoló feljövetele sztem nem az olaj, hanem a kókány, nem központos összerakás kérdése.
Én 1600-ért vettem 5 flaskát az auchanban még a tavasszal, az sztem nem rossz ár.
Amúgy ahhoz képest, hogy megvettem, sokat nőtt a kompresszió a motorban, megpolírozta a hengert.
Amúgy az Aral High Energy 2T volt a legjobb, de hát az Aralt megvette az OMW...
A Valvoline-nak tényleg szúrós szaga van, ami a tisztító adalékának (fenol-só)
Amúgy olyan, hogy fullszintetikus olaj, olyan nem létezik, a 35% szintetikus komponenst tartalmazóra már rámondják...
A többi a különböző, legalább 4, féle Ásványi alapolaj.
A szintetikus rész lehet hidrokrakkolt alapolaj, poliizobutilén, lehet alkilát pl a shell-é, különböző ... adalékok.
Vegyészmérnöknek tanulok, kezdek elmélyedni a dolgokban.
Inkább a teljesítményszintekre figyeljetek:API TA-tól TC, TC+-ig, fölfelé haladva nő a teljesítményszint
Jaso FA-tól FD-ig ez is felfelé haladva javul.
A viszkozitásra is figyeljetek(100fokon), a sűrűbb általában jobb is
Néha megesik, hogy a szintetikus kisebb teljesítményszintű...
Na de persze a pénztárca sem utolsó, meg 1:40, akkor egyikkel se lehet gond!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Igaz, hogy nem lineáris, de asszem' közelítőleg valahol a 20W körül lehet. 
Mint írtam, később megnézem, mit művel bent az olaj, mennyire teszi jól a dolgát. Eredetileg tisztítás céljából raktam bele mellesleg, de kipróbálom, mit mutat.
Egyelőre (kuplung működés szempontjából) kiváló!

Mint írtam, később megnézem, mit művel bent az olaj, mennyire teszi jól a dolgát. Eredetileg tisztítás céljából raktam bele mellesleg, de kipróbálom, mit mutat.

Egyelőre (kuplung működés szempontjából) kiváló!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
ja csak azt felejtetted el, h az olajok viszkozitása nem lineáris 
nem beszélve az egyéb tulajdonságokról
egy kis okosság: http://www.olajdepo.hu/index.php?aktivm ... ontentid=8

nem beszélve az egyéb tulajdonságokról


egy kis okosság: http://www.olajdepo.hu/index.php?aktivm ... ontentid=8


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ja, és így kb. 20W-s olajnak felel meg. Szerintem ami igazán fontos, hogy ne fáradjon el az olaj.
Majd azért ránézek úgy 1000 km múlva, milyen az olaj és a mágnes, ha kopást tapasztalok, megy vissza a hajtóműolaj. De nem valószínű, hogy lesz.
Majd azért ránézek úgy 1000 km múlva, milyen az olaj és a mágnes, ha kopást tapasztalok, megy vissza a hajtóműolaj. De nem valószínű, hogy lesz.

- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Úgy tudom, semmi baja nem lesz a motornak, vagyis a váltó-kuplung egységnek a 15W-40 olajtól. Picit talán könnyebben is forog, kisebb az olaj viszkozitása ugye...
Eddig "normál" hajtómű olaj volt benne nekem is, de most 15-öst raktam bele, próba-szerencse alapon. Kb. 2 dl hajtómű olajom volt itthon, ahhoz adtam 7 dl 15W-40-es olajat, ezt a keveréket töltöttem a motorba.

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
De abban van olajszűrő nem?bambi írta:Hmmmm a Hondám 140000km ment 10-40-s kenőanyaggal,de még nem rágodott beAlfa írta:Csak akkor, ha váltót akarsz cserélni hamarosan![]()
Semmire nem jó, berágódik tőle az egész nem olyan hosszú idő alatt. Ennek ellenére sokan használják így... 80w90 kell bele.

Én úgy hallottam a kisebb viszkozitás akkor baj igazán, ha az olaj nem tud tisztulni, bár lehet az hülyeség, én mindenesetre ha megfeszítenek se teszek bele olyat


MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hmmmm a Hondám 140000km ment 10-40-s kenőanyaggal,de még nem rágodott beAlfa írta:Csak akkor, ha váltót akarsz cserélni hamarosan![]()
Semmire nem jó, berágódik tőle az egész nem olyan hosszú idő alatt. Ennek ellenére sokan használják így... 80w90 kell bele.

- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
RicsiMZ!
A beöntőnyilásba ha belekukkantassz kéne látnod egy viszintesen elhelyezett terelő lemezkét.Ami segít elvezetni az olajat mikor töltöd bele ill. nem engedi hogy menet közben kifolyon.Nézd meg lehet hogy ez a lemezke hiányzik!!!
Üdv: Peti.
A beöntőnyilásba ha belekukkantassz kéne látnod egy viszintesen elhelyezett terelő lemezkét.Ami segít elvezetni az olajat mikor töltöd bele ill. nem engedi hogy menet közben kifolyon.Nézd meg lehet hogy ez a lemezke hiányzik!!!
Üdv: Peti.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Csak akkor, ha váltót akarsz cserélni hamarosan
Semmire nem jó, berágódik tőle az egész nem olyan hosszú idő alatt. Ennek ellenére sokan használják így... 80w90 kell bele.

Semmire nem jó, berágódik tőle az egész nem olyan hosszú idő alatt. Ennek ellenére sokan használják így... 80w90 kell bele.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Üdv! Hajtómüolajként szerintettek jó a 15W40 Bardai auto motorolaj? ekem az autósboltba ezt nyomták a kezembe ahogy mondtam hogy ETZ-250-hez kell olaj!
Előre is köszi!
___________________________________
Magyar égen magyar isten, az MZ-seknek párja nincsen!!!
Jó motorozást!
Előre is köszi!
___________________________________
Magyar égen magyar isten, az MZ-seknek párja nincsen!!!
Jó motorozást!

Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Alfa: Köszi, de az olaj mennyisége megfelelő, és 80W90-es Repsol olaj van benne.
Ezért lehet hogy Bambinak lesz igaza, és a szimmeringem engedi el az olajat.
Ezért lehet hogy Bambinak lesz igaza, és a szimmeringem engedi el az olajat.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég