Kapcsolási rajz!!!!elbert írta:Sziasztok!
A következő a kérdésem:
ETZ 250 újra lett vezetékelve, van töltés. Kérdés: a töltésvisszajelző két végpontját az elektronikus fesszabályzó melyik sarujára kell kötni?
Előre is köszi.
Üdv,
elbert
Elektronika topik - a pokol kapuja
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
thx sub-ee!
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziahorhaus írta:Sub-ee!
Ez a hétvége jó? Már nagyon hiányzik a motorozás.
Azért nehogy megbukj miattam!
Jövő hétvége 100%,hogy jó lesz!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
conus írta:valaki legyen szíves mondja meg nekem, h gyárilag hány uF-os és hány V-os a gyújtás alaplapon levő kondenzátor
Szia
0,22uF/250V tudo helyettesíteni műanyagtokos kondival is 220n/630V MKT, vagy MKP kondival (ezek impulzusüzemű kondik)
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
valaki legyen szíves mondja meg nekem, h gyárilag hány uF-os és hány V-os a gyújtás alaplapon levő kondenzátor
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Hy!
Pár évvel ezelőtt még nem volt divat havonta mindent áttervezni és megújítani.
Ha igaz,még a Trabi és a Zsiga lámpák is ilyenek.
Max a H4 és a régi között van különbség.
T
Pár évvel ezelőtt még nem volt divat havonta mindent áttervezni és megújítani.
Ha igaz,még a Trabi és a Zsiga lámpák is ilyenek.
Max a H4 és a régi között van különbség.
T
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Nem semmi én annó csepelbe IFA (vagy ikarus)foncsort raktam ezek szerint az is MZ kompatibilis?Bár lehet mivel ikaruszba is van DDR foncsor és IFába is magyar.symontemplar írta:sziasztok
azt tudtátok-e hogy régi katonai csepel autóinknak a lámpa foncsora megegyezik a etz 250 lámafoncsorral éa a króm keret is és nem kell belekókányolni csak az izzókat kell át pakolni oszt hali és véletlenül a csavar helye is passzol csak annyi mert olcsóbb mint a bolti ész szertintem jobb is mert akkor még ráérősen dolgoztak.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- symontemplar
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2008.05.17. 18:51
- Tartózkodási hely: Csongrád megye:Makó
Re: Elektronika
sziasztok
azt tudtátok-e hogy régi katonai csepel autóinknak a lámpa foncsora megegyezik a etz 250 lámafoncsorral éa a króm keret is és nem kell belekókányolni csak az izzókat kell át pakolni oszt hali és véletlenül a csavar helye is passzol csak annyi mert olcsóbb mint a bolti ész szertintem jobb is mert akkor még ráérősen dolgoztak.
azt tudtátok-e hogy régi katonai csepel autóinknak a lámpa foncsora megegyezik a etz 250 lámafoncsorral éa a króm keret is és nem kell belekókányolni csak az izzókat kell át pakolni oszt hali és véletlenül a csavar helye is passzol csak annyi mert olcsóbb mint a bolti ész szertintem jobb is mert akkor még ráérősen dolgoztak.
www.dugattyu.hu ha jó alkatrész kell
Kemény gumit hosszú utat sok benzint.
king of the road MZ-etz
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=285
Kemény gumit hosszú utat sok benzint.
king of the road MZ-etz
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=285
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Sub-ee!
Ez a hétvége jó? Már nagyon hiányzik a motorozás.
Azért nehogy megbukj miattam!
Ez a hétvége jó? Már nagyon hiányzik a motorozás.
Azért nehogy megbukj miattam!
Re: Elektronika
Uraim!Tamás írta:Miért is ne tennék?
Azért nem mindenki analfabéta a szereléshez.
Bocs, a pénz hiánya nem mentesít a kontár munka alól.Akinek komoly kihívás a rajzok olvasása és értelmezése. Akiknek természetes, hogy más nézzen utána az ő bajának. Felnőtt egy nemzedék, akik mindent készen kaptak, nézni és keresni sem tudnak. Nekik szólt ez. Most lehet utálni.
T
Abban Tamásnak van igaza,hogy aki (ez most általánosságban aki) teljesen analfabéta a szereléshez,az ne nagyon vállaljon ilyesmit.
Abban Zsakfosnak,hogy akinek viszont van érzéke/minősítése és még lelkiismeretes is,az miért ne,mert azért ilyen is akad,én kettőt is ismerek (az egyik ugye nyilvánvaló,a másik pedig egy vidéki barátom,aki mellesleg mezőgazdasági gépszerelő),de úgy emlékszem,Zsakfos is dízelgépeket szerel régóta.
Azt nem gondolom,hogy a "mindent készen kapott nemzedék"-kel pont az MZ Club fórumán találkoznánk.
A további eszmecserét viszont a zúzdába vagy a csevegőbe!
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Miért is ne tennék?
Azért nem mindenki analfabéta a szereléshez.
Bocs, a pénz hiánya nem mentesít a kontár munka alól.Akinek komoly kihívás a rajzok olvasása és értelmezése. Akiknek természetes, hogy más nézzen utána az ő bajának. Felnőtt egy nemzedék, akik mindent készen kaptak, nézni és keresni sem tudnak. Nekik szólt ez. Most lehet utálni.
T
Azért nem mindenki analfabéta a szereléshez.
Bocs, a pénz hiánya nem mentesít a kontár munka alól.Akinek komoly kihívás a rajzok olvasása és értelmezése. Akiknek természetes, hogy más nézzen utána az ő bajának. Felnőtt egy nemzedék, akik mindent készen kaptak, nézni és keresni sem tudnak. Nekik szólt ez. Most lehet utálni.
T
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Miért is ne tennék?Tamás írta:OFF
Köszi Gexxxx! Mond csak meg nekik!
Sajnos szinte bármelyik/ mindegyik oldalon megteheted.
Hihetetlen bátorsággal szerelnek egyesek.
Akár még féket és futóművet is
ON
Azért nem mindenki analfabéta a szereléshez.
Gexxx sem azt irta hogy ne szereljen senki,hanem hogy előbb nézzen utána akár itt a letöltésekben is és ha nem talált leirást,megoldást a bajára akkor kérdezzen.
Egyébként nem mindenkinek van lehetősége minden apró hibával megkesresni pl Bambit,ugyanis vannak vidéki emberkék is ahol bizony nem terem minden bokorban Mz szakértő,de még rendes motorszerelő sem.Tudnék mesélni pl az itteni(siófoki)helyzetről akár alkatrész akár szerelő témában.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
OFF
Köszi Gexxxx! Mond csak meg nekik!
Sajnos szinte bármelyik/ mindegyik oldalon megteheted.
Hihetetlen bátorsággal szerelnek egyesek.
Akár még féket és futóművet is
ON
Köszi Gexxxx! Mond csak meg nekik!
Sajnos szinte bármelyik/ mindegyik oldalon megteheted.
Hihetetlen bátorsággal szerelnek egyesek.
Akár még féket és futóművet is
ON
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ezt most komolyan kérdezed? írjuk le egy motor vezetékelését szavakban???Dave92 írta:Segítség!!!
Az egyik deenerált haverom szétkapta a motorban (MZ ETZ 150) a kábeleket. megy a motor, csak nincsen töltés. Valaki megtudja mondani hogy melyik kábelt hova kéne dugni
A fesszabon ezek a jelzések vannak: B+ D- 61 DF D-
köszi...
Letöltéseket nézted már? Ott vannak szép szines bekötési rajzok és kapcsolási ábrák!
pl.: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=276
Innen láthatod, hogy
D- barna;
D+ piros-sárga;
61 zöld-piros;
DF zöld-sárga;
B+ (alias 51) piros
Ha pedig mégis a szines ábrákat szereted, akkor http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg
Ha ezek alapján nem megy, akkor fordulj szakemberhez, ajánlhatok párat.
Nem mindig az a legegyszerűbb, leggyorsabb, ha a fórumban kérdeztek, hanem ha logikusan végignéztek pár dolgot az oldalon. Ha meg nem értetek az elektronikához, akkor ne nyúlkáljatok bele, vagy legalább írjátok fel, mit honnan húztatok le! Azért színesek a vezetékek!!!
Eme kitörésem NEM csak Dave92-nek szól!!!!!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Re: Elektronika
Segítség!!!
Az egyik deenerált haverom szétkapta a motorban (MZ ETZ 150) a kábeleket. megy a motor, csak nincsen töltés. Valaki megtudja mondani hogy melyik kábelt hova kéne dugni
A fesszabon ezek a jelzések vannak: B+ D- 61 DF D-
köszi...
Az egyik deenerált haverom szétkapta a motorban (MZ ETZ 150) a kábeleket. megy a motor, csak nincsen töltés. Valaki megtudja mondani hogy melyik kábelt hova kéne dugni
A fesszabon ezek a jelzések vannak: B+ D- 61 DF D-
köszi...
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Full korom meg feketés- szürke.kupi írta:Szerintem karbi beálitási gond,nézd meg milyen a gyertyád meglátod a szinén mi a baj.operable írta:Hali!
Az miért van, hogy alapjáraton rendesen kipörög a motor, de ha megyek vele akkor meg ilyen szaggatottan megy.
GYujtás lehet?
A gyújtással nem lehet gond, mert másik van rajta?? Mondjuk első rugásra indul.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szerintem karbi beálitási gond,nézd meg milyen a gyertyád meglátod a szinén mi a baj.operable írta:Hali!
Az miért van, hogy alapjáraton rendesen kipörög a motor, de ha megyek vele akkor meg ilyen szaggatottan megy.
GYujtás lehet?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Hali!
Az miért van, hogy alapjáraton rendesen kipörög a motor, de ha megyek vele akkor meg ilyen szaggatottan megy.
GYujtás lehet?
Az miért van, hogy alapjáraton rendesen kipörög a motor, de ha megyek vele akkor meg ilyen szaggatottan megy.
GYujtás lehet?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
OKés köszi:Dbakimate írta:Igen, egyik jöjjön a feszültségszabályzó 61-es pontjáról, a másik a trafó 15-ös pontjáról.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Elektronika
Igen, egyik jöjjön a feszültségszabályzó 61-es pontjáról, a másik a trafó 15-ös pontjáról.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
ÉS azt tegyem rá arra a sarura?bakimate írta:Hozz egy vezetéket a trafó 15-ös pontjáról.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Elektronika
Hozz egy vezetéket a trafó 15-ös pontjáról.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Értem, de nekem ilyen dolgok nincsenek rajta , ugyan is terepre van használva zárt pályárabakimate írta:Nem, azt nem test! A gyújtáskapcsoló 15/54-es pontjára kell kötni.
Szóval egyik saru, zöld-piros, feszültségszabályzó 61-től, másik saru, fekete, gyújtáskapcsoló 15/54-től.
Hogyan lehetne megoldani??
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Elektronika
Nem, azt nem test! A gyújtáskapcsoló 15/54-es pontjára kell kötni.
Szóval egyik saru, zöld-piros, feszültségszabályzó 61-től, másik saru, fekete, gyújtáskapcsoló 15/54-től.
Szóval egyik saru, zöld-piros, feszültségszabályzó 61-től, másik saru, fekete, gyújtáskapcsoló 15/54-től.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem testre kell a másik sarut.Ha az egyik a fesszab 61-es pontján van,a másik meg testen akkor pont forditva működik a lámpa.Amikor nincs töltés nem világit amikor van akkor meg világit.
Helyesen bekötve:az egyik a fesszab 61-es pontja a másik meg az indexrelé azon pontja(49a)amiről megy az indexkapcsolóhoz is.
Helyesen bekötve:az egyik a fesszab 61-es pontja a másik meg az indexrelé azon pontja(49a)amiről megy az indexkapcsolóhoz is.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2009.05.01. 22:33-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Hali!
Jó lett a töltésem !
De ég a töltésjeélző lámpám.
Mondták már hogy lehet hogy tultöltésem van, mert amikor alacsony fordulaton megyek akor éppen csak pslákol a lámpa.
FEszsazb az biztos h jó mert már 2 elektronikussal is ugyanezt produkálta.
A töltés jelző lámpának van egy saruja, és az mellet is van egy. Az test??, mert én annak kötöttem.
Jó lett a töltésem !
De ég a töltésjeélző lámpám.
Mondták már hogy lehet hogy tultöltésem van, mert amikor alacsony fordulaton megyek akor éppen csak pslákol a lámpa.
FEszsazb az biztos h jó mert már 2 elektronikussal is ugyanezt produkálta.
A töltés jelző lámpának van egy saruja, és az mellet is van egy. Az test??, mert én annak kötöttem.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Re: Elektronika
javítjukkobra írta:nem nem
Egyik barátomnak a CX -ének ment tönkre,és gondoltam megkérdezem, hogy tud e vki vkit aki tud generátort javitani ?:D
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia
Milyen generátorról lenne szó?
Üdv.:Sub-ee
Milyen generátorról lenne szó?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika
nem nem
Egyik barátomnak a CX -ének ment tönkre,és gondoltam megkérdezem, hogy tud e vki vkit aki tud generátort javitani ?:D
Egyik barátomnak a CX -ének ment tönkre,és gondoltam megkérdezem, hogy tud e vki vkit aki tud generátort javitani ?:D
Re: Elektronika
csak nem elromlott a honda?kobra írta:Tud vki generátor javitót? \nem MZ\
Köszi.
Re: Elektronika
ok elolvasom nagyon köszi!!
Re: Elektronika
A honlapon a Letöltéseknél megtalálod a kis ETZ használati útmutatót, érdemes lenne elolvasnod!
Mellesleg 9-ik oldal: 2x16A, 4A, 2A.
Mellesleg 9-ik oldal: 2x16A, 4A, 2A.
dávid írta:HELLO.
Az lenne a kérdésem hogy az MZ ETZ 125-ös motorba hány Amperes biztosítékok kellenek??
köszi
Dávid
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika
Tud vki generátor javitót? \nem MZ\
Köszi.
Köszi.
Re: Elektronika
HELLO.
Az lenne a kérdésem hogy az MZ ETZ 125-ös motorba hány Amperes biztosítékok kellenek??
köszi
Dávid
Az lenne a kérdésem hogy az MZ ETZ 125-ös motorba hány Amperes biztosítékok kellenek??
köszi
Dávid
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem igazán erre gondoltam.Simán a DF pontját a dinamónak össze kell kötni a D+ pontjával.Semmi akku téma.A dinamó köztudottan jó öngerjesztő.Ha nem gerjeszti fel magát akkor nem jó.Én ezt egy csupasz vezetékdarabbal kötöttem össze és a dinamó egy testpontja és a vezeték közt mértem a feszt.Ilyenkor a multimétert legalább 20Volt-os méréstartományba kell tenni,mert simán felszaladhat fordulaton a feszültség.Ja és szépen fel kell pörgetni addig mig mérhető feszt nem kapsz.Kb 1500-2000 fordulatnál már elkell hogy kezdjen gerjeszteni és tölteni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Hello operable!
Úgy tudod direktbe kötni a rendszert, hogy a fesz. szabályzó DF jelű kimenetéhez csatlakozó vezetéket /ez közvetlenül a dinamóhoz megy/ egyszerűen rákötöd egy szabad csatlakozóra a biztosíték táblán. Természetesen olyanra ami az akkutól közvetlen 6v-ot kap. Ha nem találsz ilyet akkor az is jó ha valahogy rajta tartod az akku pozitív pólusán. Ezután voltmérővel /multiméter/ kiméred, hogy mekkora feszt. ad a dinamó a D+ kimenetén. Ezt a következő módon teheted meg:
-Leveszed a dinamó dekniét
-Lehúzod a bakeliten D+ jelölésű sarut és a helyére kötöd a voltmérő pozitívját
-A mérő negatívját természetesen egy testre teszed
Elindítva a motort itt kb. 8-10v-körűl kel mutatnia már alapjáraton is /ha nem akkor még próbálkozhatsz egy kis gázzal is/
Ha így sem mutat semmi változást akkor valószínűleg a dinamó rossz.
Nekem is 8-10v-körűl értéket mutatott és így jöttem rá, hogy a dinamóm jó.
Ma kicseréltem a fesz. szabályzót és a töltésem rendbe is jött.
Úgy tudod direktbe kötni a rendszert, hogy a fesz. szabályzó DF jelű kimenetéhez csatlakozó vezetéket /ez közvetlenül a dinamóhoz megy/ egyszerűen rákötöd egy szabad csatlakozóra a biztosíték táblán. Természetesen olyanra ami az akkutól közvetlen 6v-ot kap. Ha nem találsz ilyet akkor az is jó ha valahogy rajta tartod az akku pozitív pólusán. Ezután voltmérővel /multiméter/ kiméred, hogy mekkora feszt. ad a dinamó a D+ kimenetén. Ezt a következő módon teheted meg:
-Leveszed a dinamó dekniét
-Lehúzod a bakeliten D+ jelölésű sarut és a helyére kötöd a voltmérő pozitívját
-A mérő negatívját természetesen egy testre teszed
Elindítva a motort itt kb. 8-10v-körűl kel mutatnia már alapjáraton is /ha nem akkor még próbálkozhatsz egy kis gázzal is/
Ha így sem mutat semmi változást akkor valószínűleg a dinamó rossz.
Nekem is 8-10v-körűl értéket mutatott és így jöttem rá, hogy a dinamóm jó.
Ma kicseréltem a fesz. szabályzót és a töltésem rendbe is jött.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Azt hogtyan érted hogy rövidre kötöd?zsakfos írta:Ez baj!
Sajna addig sötétben tapogatózol amig 100%-ra nem tudod az egyes dolgokról hogy jók-e avagy nem.
Azért a töltésrendszer nem áll olyan sok dologból!!
Ha biztos vagy benne hogy a fesszabod jó és a vezetékek is jól vannak bekötve,akkor lényegében csak a dinamó marad.
Namármost az állórészt viszonylag elég egyszerűen lelehet ellenőrizni testzárlat illetve szakadás szempontjából.
A forgórész már nehezebb dió!
A dinamó legegyszerűbb ellenőrzési módja hogy rövidre kötöd.Kihagyod a fesszabot.
Viszont olyankor akár 20 volt-ig is felszaladhat a feszültség.Ha ez bekövetkezik akkor tuti a dinamód és azonnal lekell állitani.
Le tudnád irni pontosabban?
Az aksim 6V 12 Ah., nem cseszi szét?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ez baj!
Sajna addig sötétben tapogatózol amig 100%-ra nem tudod az egyes dolgokról hogy jók-e avagy nem.
Azért a töltésrendszer nem áll olyan sok dologból!!
Ha biztos vagy benne hogy a fesszabod jó és a vezetékek is jól vannak bekötve,akkor lényegében csak a dinamó marad.
Namármost az állórészt viszonylag elég egyszerűen lelehet ellenőrizni testzárlat illetve szakadás szempontjából.
A forgórész már nehezebb dió!
A dinamó legegyszerűbb ellenőrzési módja hogy rövidre kötöd.Kihagyod a fesszabot.
Viszont olyankor akár 20 volt-ig is felszaladhat a feszültség.Ha ez bekövetkezik akkor tuti a dinamód és azonnal lekell állitani.
Sajna addig sötétben tapogatózol amig 100%-ra nem tudod az egyes dolgokról hogy jók-e avagy nem.
Azért a töltésrendszer nem áll olyan sok dologból!!
Ha biztos vagy benne hogy a fesszabod jó és a vezetékek is jól vannak bekötve,akkor lényegében csak a dinamó marad.
Namármost az állórészt viszonylag elég egyszerűen lelehet ellenőrizni testzárlat illetve szakadás szempontjából.
A forgórész már nehezebb dió!
A dinamó legegyszerűbb ellenőrzési módja hogy rövidre kötöd.Kihagyod a fesszabot.
Viszont olyankor akár 20 volt-ig is felszaladhat a feszültség.Ha ez bekövetkezik akkor tuti a dinamód és azonnal lekell állitani.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Hát igen, de ezen a környéken alig vannak mz-k, amik vannak azok meg babszi gyujtással.zsakfos írta:Ilyenkor a legjobb megoldás ha találsz valakit akinek a Ts-én jó a töltés.
Aztán jöhet a próbálkozás.Fesszabcsere,dinamó csere.Ennyi.
Nem nagy dolog és nem is sok idő,csak kell valaki,bár tudom ez nem mindig egyszerű.
Csak igy tud kizárni az ember biztosan dolgokat.Ha csak annyi van hogy "kimérték azt azt mondták hogy jó" az édes kevés.Természetesen aki keni vágja az elektronika ezen részét,annak biztosan kisujjában van,de aki amatőr szinten szeretné megoldani ezt a problémát annak ez a legegyszerűbb módja szerintem.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ilyenkor a legjobb megoldás ha találsz valakit akinek a Ts-én jó a töltés.
Aztán jöhet a próbálkozás.Fesszabcsere,dinamó csere.Ennyi.
Nem nagy dolog és nem is sok idő,csak kell valaki,bár tudom ez nem mindig egyszerű.
Csak igy tud kizárni az ember biztosan dolgokat.Ha csak annyi van hogy "kimérték azt azt mondták hogy jó" az édes kevés.Természetesen aki keni vágja az elektronika ezen részét,annak biztosan kisujjában van,de aki amatőr szinten szeretné megoldani ezt a problémát annak ez a legegyszerűbb módja szerintem.
Aztán jöhet a próbálkozás.Fesszabcsere,dinamó csere.Ennyi.
Nem nagy dolog és nem is sok idő,csak kell valaki,bár tudom ez nem mindig egyszerű.
Csak igy tud kizárni az ember biztosan dolgokat.Ha csak annyi van hogy "kimérték azt azt mondták hogy jó" az édes kevés.Természetesen aki keni vágja az elektronika ezen részét,annak biztosan kisujjában van,de aki amatőr szinten szeretné megoldani ezt a problémát annak ez a legegyszerűbb módja szerintem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Ha elvinném egy autó elektronika szerelőhöz akkor az kb menyi ér csinálná meg?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Hát sajnos erre nem tudok mit mondani de kedden jön meg a szabályzó akkor már talán okosabb leszek.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Nekem is a fekete dobozos van. És uj, de még jó is, mert egy másik ts ről szedtük le amin jó volt a töltés is.Nandor írta:Hello
Nekem ugyanezt produkálja a ts-em. Olyannyira, hogy még a volt értékek is ugyanazok.
Kicseréltem az állórész és a forgót is de nem változott. Aztán próbaképp a DF-et direktbe kötöttem az akkuval és a feszültség rögtön felment 8v felé alapjáraton. Tehát a dinamó jó csak éppen a fesz. szabályzóból a DF-en nem kap elég feszültséget. Ezek után rendeltem egy új fekete dobozos szabályzót /a régi az kék/ és ha megjött remélem már nem lesz baj a töltéssel.
Akkor mi lehet a gond?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Hello
Nekem ugyanezt produkálja a ts-em. Olyannyira, hogy még a volt értékek is ugyanazok.
Kicseréltem az állórész és a forgót is de nem változott. Aztán próbaképp a DF-et direktbe kötöttem az akkuval és a feszültség rögtön felment 8v felé alapjáraton. Tehát a dinamó jó csak éppen a fesz. szabályzóból a DF-en nem kap elég feszültséget. Ezek után rendeltem egy új fekete dobozos szabályzót /a régi az kék/ és ha megjött remélem már nem lesz baj a töltéssel.
Nekem ugyanezt produkálja a ts-em. Olyannyira, hogy még a volt értékek is ugyanazok.
Kicseréltem az állórész és a forgót is de nem változott. Aztán próbaképp a DF-et direktbe kötöttem az akkuval és a feszültség rögtön felment 8v felé alapjáraton. Tehát a dinamó jó csak éppen a fesz. szabályzóból a DF-en nem kap elég feszültséget. Ezek után rendeltem egy új fekete dobozos szabályzót /a régi az kék/ és ha megjött remélem már nem lesz baj a töltéssel.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Köszönöm Alfa!
Emberek légyszíves segítsetek! [ Ts ]
Mostanság lesz 1 éve hogy szenvedek a töltésemmel :D
Feszszab uj (elektromos), kábelek jók, biztosítékok jók, ""forgó állórész 'elméletileg' ki lett mérve és azt mondták rá hogy jó"", kondi uj, szénkefék uj, töltés tekercs uj, mexakító jó,.
Le mértem a feszültségeket: D+ és test közti áram 0,12 V
DF és test közti áram 0,66 V
Mi lehet a gond???
Valaki valamit irjon hogy mi a fenét csináljak.!!
Martin.
Emberek légyszíves segítsetek! [ Ts ]
Mostanság lesz 1 éve hogy szenvedek a töltésemmel :D
Feszszab uj (elektromos), kábelek jók, biztosítékok jók, ""forgó állórész 'elméletileg' ki lett mérve és azt mondták rá hogy jó"", kondi uj, szénkefék uj, töltés tekercs uj, mexakító jó,.
Le mértem a feszültségeket: D+ és test közti áram 0,12 V
DF és test közti áram 0,66 V
Mi lehet a gond???
Valaki valamit irjon hogy mi a fenét csináljak.!!
Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
(-[==]-) Ez a biztosíték jele (zárójel kötőjel téglalap kötőjel zárójel).
Mindjárt az első vezetéken (baloldal széle) látsz 2 darabot, mind2re az van írva 16A, tehát akkora kell. Nem kerestem tovább, az már a te dolgod, biztos van még
Mindjárt az első vezetéken (baloldal széle) látsz 2 darabot, mind2re az van írva 16A, tehát akkora kell. Nem kerestem tovább, az már a te dolgod, biztos van még
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
Rosszul tudod!
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg
Ha megnézed? Már keresni sem kell!
t[/quote]
És ezen hol van a biztosíték?? :D
Irjátok má le hogy hányas kell bele!?
Köszi, Martin.
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg
Ha megnézed? Már keresni sem kell!
t[/quote]
És ezen hol van a biztosíték?? :D
Irjátok má le hogy hányas kell bele!?
Köszi, Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Elektronika
Üdv ha jól tudom egy 16A és egy 8A [/quote]
Rosszul tudod!
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg
Ha megnézed? Már keresni sem kell!
t
Rosszul tudod!
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg
Ha megnézed? Már keresni sem kell!
t
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
- MZ-d típusa: TS 250
- Tartózkodási hely: Várpalota
Re: Elektronika
15 A-est irt pozitiv, és negatívra.Tamás írta:Kapcsolási rajz megtekintése? Azon megkeresése? T
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég