Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Zavart érzek az erõtérben! :D
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bakimate írta:
bambi írta:a zavarszûrõ a közáphullámu rádió zavarására ellen van. :D
:-O Dunyhás barátunknál múltkor volt egy kis ETZ. Ugyanez volt a hibajelenség, hogy menet közben a feszültségmérõ össze-vissza mutatott. Levette a gyertyapipát, kicserélte, utána normálisan mutatott a mûszer. A gyertyapipa átkerült a kis TS-emre, beindítva megint össze-vissza mutatott.
hát igen ezért kell szûrõ nélküli pipa :D
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

coco írta:Norbedlee! A 10AH -s akksi toltot megveheted. 251 esed van nem? Abba 9AH -s akksi van. Sorba egy egot oszt szevassz :D
Szeva coco!

Aha 251-esem van és én is 9Ah-s tervezek bele, akkor valószínû az lesz amit te mondasz, holnap megyek venni, majd tájékoztatlak :D köszi
Etz 150 87'
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Norbedlee! A 10AH -s akksi toltot megveheted. 251 esed van nem? Abba 9AH -s akksi van. Sorba egy egot oszt szevassz :D
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

horhaus írta:Kössz a sok tippet.

Zárlatra azért nem gondolok mert égõ nélkül felkapcsolt lámpával megy. Néha indexeléskor is leáll. gondolom a kevés áram irányába kéne haladnom.
Vissza olvastam kicsit a fórumon, és valaki javasolta a kisebb gyertya hézagot. Ma megpróbáltam . Lehet hogy korai az öröm, de látszott a fény az alagút végén. 1km egy kicsit kevés, de haza értem. Nem volt idõm csak úgy motorozgatni.

Mindenkinek köszi.

Még valami. Nem látok a fórumon Pécs környékieket. Mindenki a fõvárost emlegeti.

minden jót.
Pedig vannak pécsi riderek
Etz 150 87'
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Kössz a sok tippet.

Zárlatra azért nem gondolok mert égõ nélkül felkapcsolt lámpával megy. Néha indexeléskor is leáll. gondolom a kevés áram irányába kéne haladnom.
Vissza olvastam kicsit a fórumon, és valaki javasolta a kisebb gyertya hézagot. Ma megpróbáltam . Lehet hogy korai az öröm, de látszott a fény az alagút végén. 1km egy kicsit kevés, de haza értem. Nem volt idõm csak úgy motorozgatni.

Mindenkinek köszi.

Még valami. Nem látok a fórumon Pécs környékieket. Mindenki a fõvárost emlegeti.

minden jót.
Avatar
Diti
Sprinter
Sprinter
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Diti »

bg írta: ""Ja. Még azt is mondta, hogy egészséges 6 voltos motor simán bírja akár a világ végéig a lámpát. Ha jó mindene!
Példabeszéd:
Az fix, hogy a szomszédnak átellenben van egy ezeréves, de minimum 30, telet átélt, 125. ös MZ-je..... ...........a kocsma-lakás távolságot gyanussan gyorsan teszi meg,/.
Van még egy verzió. Kurvára ért hozzá , és tudja mitõl döglik a légy.""
Szia! Ebben van igazság!
Csak tudod az egy kivételes darab lehet. :-)
A mai kis Mz-k tömkelege már túl van a 25-30 éven is, éppen ezért nincsen tökéletesség. Ha meg tökéleteset akarsz, azt mindig gondoznod kellene. Kellett volna.. bla bla ajaj bizony mert az lehetetlen :D
Mint pl. a mechanikus fesszabályozót is. Nem kell nagyon gyakran ránézni, úgy mint pl. a kormánycsapágyra, hogy jó-e a mozgása, de az is mechanikus berendezés! Mint a legtöbb kis Mz-n! Minden mechanikus mozgású szerkezeti elem igényel kisebb-nagyobb gondozást. (csiszolást, beállítást, utánállítást, igazítást, reszelést, olajozást, zsirozást...stb.)
Ha ezt 30 xy év alatt nem követték el, márpedig elektronikához nemigen nyúkálnak az óvatosak, kivétel a hülyék akik elgányolják, mert terepezésre meg motor nyúzásra nem kell nekik a kábelköteg.
Szóval a szomszédod esetében, az a motor használódik a közúton??? No, a lényeg az, hogy idõ múltával az is bekampecol.
Elkopik lassan a megszakító bütyke, beég, beég a fesszab érintkezõje, nem húz be a relé, elállítódik, nem tölti az akksit, tönkre vágja a dinamót.
Ekkor tehát a dájnamóban hosszabb állás ill.szétszerelés után elõfordulhat
hogy a vasmag elveszti a mágnesességét ill.megváltozhat annak iránya! Ha megfelelõ irányú áramot vezetünk az állórésztekercsbe, kialakul a vasmag körül egy megfelelõ IRÁNYÚ mágneses erõtér (ami az elvétel után VALAMENNYIRE megmarad!). Az irány is nagyon lényeges mert "magától" meg tud fordulni, és így a fordított polaritásúvá vált dinamó rongyá égetheti a fesszabályzót! Viszont ennek ellenére is elõfordulhat hogy így sem képes "felállni" a dinamó, ilyenkor sajna nem marad más hátra mint az állórész csere vagy direkt mágneses delejezés.

A gond az, hogy gyakorlatban jónéhány olyan piti hiba is van, ami megszívatja
az embert és nem vagy csak ritkán írnak róluk szakkönyvek lapjain!
"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

bambi írta:a zavarszûrõ a közáphullámu rádió zavarására ellen van. :D
:-O Dunyhás barátunknál múltkor volt egy kis ETZ. Ugyanez volt a hibajelenség, hogy menet közben a feszültségmérõ össze-vissza mutatott. Levette a gyertyapipát, kicserélte, utána normálisan mutatott a mûszer. A gyertyapipa átkerült a kis TS-emre, beindítva megint össze-vissza mutatott.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

Ja. Még azt is mondta, hogy egészséges 6 voltos motor simán bírja akár a világ végéig a lámpát. Ha jó mindene!
Példabeszéd:
Az fix, hogy a szomszédnak átellenben van egy ezeréves, de minimum 30, telet átélt, 125. ös MZ-je. Ennek újkorába biztos belehegesztették a gyújtáskulcsot a kapcsolóba, lámpás állásba, mert ez csak lámpán indul. 2 szokásos szívatós rúgás, meg egy, ami életre kelti a vasat. Szerteszét van rohadva, gyakorlatilag a szántáson kívül mindent tud a motor, / lehet hogy azt is,/ de mégis megy lámpán, meg be is indul.
Azon gondolkodok, hogy valamelyik éjjel átsiklok hozzá miután ártalmatlanná tettem a két másfél méter magas, igen szõrös kutyáját, és kilopom szemrevételezés céljából a komplett vezeték köteget. Vagy lehet hogy nem is ember, hanem valami ufó, és tul képpen nem is holmi 6 volt a hajtóerõ a büszkében, hanem valami különleges energiaforrás. / lehet, hogy repülni is tud, a kocsma-lakás távolságot gyanussan gyorsan teszi meg,/.
Van még egy verzió. Kurvára ért hozzá , és tudja mitõl döglik a légy.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

Diti írta:
bg írta: ugyanezt írtam én is. lámpa felkapcsol. motor leáll. minden jónak tûnik, de mégsem. aksi erõs mint a bika, töltés van, és mégis. volt aki égõhibát mondott, volt aki fesz szabályzót.
Nem pont fesszab a hiba oka. Nem pont pipa.
Teccik ugye tunni hogy a gyújtás 60 Wattot termel? Minden más fogyasztó, ha be van kötve és jól mûködik, pl. a féklámpa, helyzetjelzõk megminden, akkor lezabálja a rencerbõl az áramot. Elveszi a gyújtástól - az isteni szikrát. Érdekes, hogy ha az akksiban már csak 1 volttal kevesebb van, akkor nagyon nehezen indul a gép. Ha meg beindul akkor a rákapcsolt lámpákkal AZONNAL kihagy, prüszköl, leáll a motor.
Én nekem mondhatni tökéletes minden a kis Ts-emen, 7.2 voltot tölt a jó kis mechanikus, De! Kipróbáltam nem egyszer, Ha minden fogyasztót rákapcsolok, Akkor az életben nem indul be a gépezet, csak hogyha lekapcsolom a lámpákat.
Kinek mennyire, de nekem, egyáltalán nem elég ez a 6 volt. Nem szolgál ki teljes mértékben. És gyakori, hogy megviccel.
Alapjáraton ketyeg 2 másodpercet, és kihagyogat a gyújtás.... Mikor leveszem a lámpát, akkor a hiba megszûnik.
A könyvek is megírták; a régi gyújtásrendszerrel rendelkezõ motoroknak, a 6 voltosaknak, akkor pecsételõdött meg a sorsuk, mikor bevezették az egész napos kötelezõ világítást. A dinamó alapjáraton nem töltött, hamarabb elromlott az akku, nem töltött a feszültségszabályozó és tönkrement... etc.



Na nem bírtam ki. Délelõtt betértem egy elektromos szakihoz, amolyan öreg bútordarabhoz, és ecseteltem neki a lámpás hirtelen halált. Két dolgot mondott. Az egyik: vegyek 12 voltos aksit meg bányászlámpát.
A másik. Nincs jó töltés. Ez lehet gyertya gond, fesz szabályzó, stb, szinte minden, ami csak van egy motorban, és kanócról megy, vagy annak valamelyik végén van. Szisztematikus szétszerelést javasolt, és ez egyidejûleg teljes átkábelezést.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Nekem is hasonló problémám volt a 251-essel, az akksi olyan szonten levolt merülve, hogy amikor már ráadtam a gyújtást akkor már a led-ek fel sem villantak....a beindításáról nem is beszélve....nem mértem rá pontosan hogy menniy volt a fesz. de az tuti, hogy nem volt elegendõ......
Etz 150 87'
Avatar
Diti
Sprinter
Sprinter
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Diti »

Kellene egy SzuperÜberFrankó gyújtásegység, amit minden Mz-s könnyen be tudna építeni, és használni, ezzel elkerülve ezeket a kellemetlen gyári betegségeket. :D Valami vérprofit, megbízhatót, tartósat, és aránylag olcsót.
"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
Avatar
Diti
Sprinter
Sprinter
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Diti »

bg írta:
horhaus írta:Sziasztok!

Van-e valakinek ötlete arra a problémámra, hogy miért áll le a motor ha felkapcsolom a lámpát. Most cseréltem feszszabályzót elektronikusra, de nem használt.
A vezetékeket és csatlakozókat át néztem és megspréztem. Az akumlátor jónak tûnik, legalábbis tartja a 6,5 v-ot álló motornál, lámpával is. Ha beindítom a mûszer össze - vissza mér 3 tól 15 v-ig. Az új feszszabályzóval is. Azért gondolom hogy nincs zárlat, mert ha kiveszem az égõt és úgy kapcsolok lámpát akkor megy rendesen.

Elõre is kössz a segítséget.
ugyanezt írtam én is. lámpa felkapcsol. motor leáll. minden jónak tûnik, de mégsem. aksi erõs mint a bika, töltés van, és mégis. volt aki égõhibát mondott, volt aki fesz szabályzót.
Nem pont fesszab a hiba oka. Nem pont pipa.
Teccik ugye tunni hogy a gyújtás 60 Wattot termel? Minden más fogyasztó, ha be van kötve és jól mûködik, pl. a féklámpa, helyzetjelzõk megminden, akkor lezabálja a rencerbõl az áramot. Elveszi a gyújtástól - az isteni szikrát. Érdekes, hogy ha az akksiban már csak 1 volttal kevesebb van, akkor nagyon nehezen indul a gép. Ha meg beindul akkor a rákapcsolt lámpákkal AZONNAL kihagy, prüszköl, leáll a motor.
Én nekem mondhatni tökéletes minden a kis Ts-emen, 7.2 voltot tölt a jó kis mechanikus, De! Kipróbáltam nem egyszer, Ha minden fogyasztót rákapcsolok, Akkor az életben nem indul be a gépezet, csak hogyha lekapcsolom a lámpákat.
Kinek mennyire, de nekem, egyáltalán nem elég ez a 6 volt. Nem szolgál ki teljes mértékben. És gyakori, hogy megviccel.
Alapjáraton ketyeg 2 másodpercet, és kihagyogat a gyújtás.... Mikor leveszem a lámpát, akkor a hiba megszûnik.
A könyvek is megírták; a régi gyújtásrendszerrel rendelkezõ motoroknak, a 6 voltosaknak, akkor pecsételõdött meg a sorsuk, mikor bevezették az egész napos kötelezõ világítást. A dinamó alapjáraton nem töltött, hamarabb elromlott az akku, nem töltött a feszültségszabályozó és tönkrement... etc.
"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Norbedlee írta:
Norbedlee írta:Nem tudtok valami jó motor akku töltõt? mert én tudomásom szerint az autó akku töltõje nem jó hozzá.....(én így tudom)
Nem tudja valaki, hogy milyet érdemes vennem?
amit a coco írt az jó megoldás.vannak úgynevezett inteligens tõltõk is,de azok általában 15000ft felett vannak
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

coco írta:nekem is van egy ilyensmi problemam. bekerult a subee fele feszszab + uj aksi 9ah -s. karbihoz nem volt nyulva. elektronikan minden beallitva. viszont mikor inditom a gepet akkor szep 1500 as alapjarat. rahuzom felmegy 4000 re es nem esik vissza. ha hosszu fenyt kapcsolok akkor vissza esik 1500ra. ha kiveszem vissza 4000 re. mi lehet a baj??? :D a motor amugy kifogastalanul mukodik ezt a bibit kiveve. ja igen es a karbinal probaltam allitani az alapjaratot de olyan mintha az a csavar a karbin csak disz volna... szoval semmit nem er se a levego se a benzin csavar hiaba probalom allitani, ugyanugy bombol, hosszu fenynel vissza esik vagy bedoglik neha :D
nem inném,hogy gyújtás hiba lenne,inkább az üzemanyag ellátásal lehet gond,vagyis nem megfelelõ,a benzin levegõ keverék arány ,bizonyos fordulaton.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bakimate írta:Cseréld ki a gyertyapipát zavarszûrõsre!
a zavarszûrõ a közáphullámu rádió zavarására ellen van. :D
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Norbedlee írta:Nem tudtok valami jó motor akku töltõt? mert én tudomásom szerint az autó akku töltõje nem jó hozzá.....(én így tudom)
Nem tudja valaki, hogy milyet érdemes vennem?
Etz 150 87'
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bg írta:
horhaus írta:Sziasztok!

Van-e valakinek ötlete arra a problémámra, hogy miért áll le a motor ha felkapcsolom a lámpát. Most cseréltem feszszabályzót elektronikusra, de nem használt.
A vezetékeket és csatlakozókat át néztem és megspréztem. Az akumlátor jónak tûnik, legalábbis tartja a 6,5 v-ot álló motornál, lámpával is. Ha beindítom a mûszer össze - vissza mér 3 tól 15 v-ig. Az új feszszabályzóval is. Azért gondolom hogy nincs zárlat, mert ha kiveszem az égõt és úgy kapcsolok lámpát akkor megy rendesen.

Elõre is kössz a segítséget.
ugyanezt írtam én is. lámpa felkapcsol. motor leáll. minden jónak tûnik, de mégsem. aksi erõs mint a bika, töltés van, és mégis. volt aki égõhibát mondott, volt aki fesz szabályzót.
ha az aksi jó akkor nem áll le addig,míg kb 5,8 volt alá nem esik.szerintem zárlat lehet valahol.a kapcsolót nézd meg,mert ott könnyen összeérhet a vezeték.pl ott a duda,és az testet kapcsol.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

nem lehet ego szerintem... mig a regi feszszab volt nekem addig oke volt minden. miota elektronikus van ( par napja ) azota csinalja ezt. es semmi egyebhez nem nyultam a feszszabon kivul.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

horhaus írta:Sziasztok!

Van-e valakinek ötlete arra a problémámra, hogy miért áll le a motor ha felkapcsolom a lámpát. Most cseréltem feszszabályzót elektronikusra, de nem használt.
A vezetékeket és csatlakozókat át néztem és megspréztem. Az akumlátor jónak tûnik, legalábbis tartja a 6,5 v-ot álló motornál, lámpával is. Ha beindítom a mûszer össze - vissza mér 3 tól 15 v-ig. Az új feszszabályzóval is. Azért gondolom hogy nincs zárlat, mert ha kiveszem az égõt és úgy kapcsolok lámpát akkor megy rendesen.

Elõre is kössz a segítséget.
ugyanezt írtam én is. lámpa felkapcsol. motor leáll. minden jónak tûnik, de mégsem. aksi erõs mint a bika, töltés van, és mégis. volt aki égõhibát mondott, volt aki fesz szabályzót.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Coco: nem feltétlenül gyertyapipa hiba.
Horhaus: Zavarja a mûszert, azért mutat össze-vissza értékeket. Ha kicserélted, akkor normálisan fog mutatni.

Ez is egy hibalehetõség, kb. 2 hete volt az egyik haveromnál egy ilyen gép.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Kössz a segítséget

Szerzek egy másik pipát, és újra próbálom. Nem akarok értetlenkedni, de a pipa a mûszert zavarja vagy a motort?
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

akkor az ilyensmi gyertya pipa hiba??? tuti? mert nekem is ez a baj csak hosszu fenynel amiota elektronikus feszszab van.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Cseréld ki a gyertyapipát zavarszûrõsre!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Digitális (nem tûnik profi mûszernek)
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Mechanikus, vagy digitális a fesz.mérõd?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Bocs

ts 250/1 ha ez számít.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok!

Van-e valakinek ötlete arra a problémámra, hogy miért áll le a motor ha felkapcsolom a lámpát. Most cseréltem feszszabályzót elektronikusra, de nem használt.
A vezetékeket és csatlakozókat át néztem és megspréztem. Az akumlátor jónak tûnik, legalábbis tartja a 6,5 v-ot álló motornál, lámpával is. Ha beindítom a mûszer össze - vissza mér 3 tól 15 v-ig. Az új feszszabályzóval is. Azért gondolom hogy nincs zárlat, mert ha kiveszem az égõt és úgy kapcsolok lámpát akkor megy rendesen.

Elõre is kössz a segítséget.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

zsakfos köszi a választ.

Valamit megpróbálok vele kezdeni, talán sikerül rendesen megcsinálni.
Amúgy a képet úgy kölcsönöztem :)
Köszi még egyszer.

Üdv.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kobraCode írta:Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem hogy, a képen amit bekereteztem az a kis alkatrészem ki van kopva és lötyög egy picit. Hogy ennek a kis hibának mi lehet a hátránya? Illetve ezt lehet e javítani valahogy, mondjuk ha bekenem valami szilikon trutymóval és akkor nem tud mozogni a kis bütykön az úgy jó lehet. Igazából az érdekelne hogy mik lehetnek a hátrányai ha az ott 2-3mm-ert jobbra balra tud vándorolni. Mondjuk egy hátránya van, lehet hallani egy picit hogy kopog, de eddig mást nem tapasztaltam.
Köszi elõre is a válaszokat.

Üdv.

Kép
Hát pontosan az a hátránya hogy kopog a motor.Elállitódott az elõgyujtásod az miatt hogy lötyög.Próbálj meg magára az állitólapon levõ kis csapra rátenni egy akkora "csövecskét"aminek az átmérõje megegyezik a bekeretezett kivágás átmérõjével.Magyarul old meg valahogy hogy ne mozoghasson.Még esetleg ha helyileg megy a dolog akkor fixen összszegecselheted a kettõt(vagy apró csavar),hiszen attól még lehet állitani viszont nem tud kikopni.A hátránya ennek a megoldásnak hogy ha kiszereled a Hall-t akkor utána ujra kell állitani a gyujtást(vagy megjegyezni hogy hogyan volt pontosan az állitó lap).Ugy látom akkor ezek szerint Sub-ee megcsinálta a Hall-os gyujtást.Frankón néz ki.
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1934
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Szia! A helyzet az, hogy Subi cuccai teljesen kompatibilisek a motorod régielektronikájával, tehát csak beteszed a helyükre és már mehetsz is tovább!
PJocker írta:Sziasztok!

ETZ250-es mocim van, és úgy tervezem, hogy a hosszú téli estéken teljesen (vázig) szétszedem a gépet és tavaszra új festést stb. kapna. Lényeg a lényeg, hogy az ELEKTRONIKUS GYÚJTÁS (12V), ILLETVE AZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓS cikketek felkeltette az érdeklõdésemet (Sub-ee)! A cikkben maga a megépítés úgy gondolom, hogy egész részletes, és szerintem menne is az összerakás, csak az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan képeket feltenni saját motorokról, ahol az látszik, hogy a motorba hova építettétek be ezeket, illetve hogy iktattátok be a gyújtásba, képekben, kicsit szájbarágósan, hogy jobban értsem én is, aki nem egy elektronikai szaki! elõre is köszi
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

coco írta:
Norbedlee írta:Nem tudtok valami jó motor akku töltõt? mert én tudomásom szerint az autó akku töltõje nem jó hozzá.....(én így tudom)
Nem tudja valaki, hogy milyet érdemes vennem?
Barmilyen jo. En is autossal toltom ha szukseg van ra. Csak annyit szoktam meg hogy mikor toltom akkor sorba kotok egy egot h az ampert vegye le. Ennyi.
tehát akkor az mindegy hogy meddig használható? (pl egyik töltõnél 10AH-tól 120AH-ig) az nem gond hogy a motoré kevesebb?
Etz 150 87'
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem hogy, a képen amit bekereteztem az a kis alkatrészem ki van kopva és lötyög egy picit. Hogy ennek a kis hibának mi lehet a hátránya? Illetve ezt lehet e javítani valahogy, mondjuk ha bekenem valami szilikon trutymóval és akkor nem tud mozogni a kis bütykön az úgy jó lehet. Igazából az érdekelne hogy mik lehetnek a hátrányai ha az ott 2-3mm-ert jobbra balra tud vándorolni. Mondjuk egy hátránya van, lehet hallani egy picit hogy kopog, de eddig mást nem tapasztaltam.
Köszi elõre is a válaszokat.

Üdv.

Kép
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Norbedlee írta:Nem tudtok valami jó motor akku töltõt? mert én tudomásom szerint az autó akku töltõje nem jó hozzá.....(én így tudom)
Nem tudja valaki, hogy milyet érdemes vennem?
Barmilyen jo. En is autossal toltom ha szukseg van ra. Csak annyit szoktam meg hogy mikor toltom akkor sorba kotok egy egot h az ampert vegye le. Ennyi.
Avatar
PJocker
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.04.13. 10:03
Tartózkodási hely: Dusnok

Hozzászólás Szerző: PJocker »

Sziasztok!

ETZ250-es mocim van, és úgy tervezem, hogy a hosszú téli estéken teljesen (vázig) szétszedem a gépet és tavaszra új festést stb. kapna. Lényeg a lényeg, hogy az ELEKTRONIKUS GYÚJTÁS (12V), ILLETVE AZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓS cikketek felkeltette az érdeklõdésemet (Sub-ee)! A cikkben maga a megépítés úgy gondolom, hogy egész részletes, és szerintem menne is az összerakás, csak az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan képeket feltenni saját motorokról, ahol az látszik, hogy a motorba hova építettétek be ezeket, illetve hogy iktattátok be a gyújtásba, képekben, kicsit szájbarágósan, hogy jobban értsem én is, aki nem egy elektronikai szaki! elõre is köszi
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Nem tudtok valami jó motor akku töltõt? mert én tudomásom szerint az autó akku töltõje nem jó hozzá.....(én így tudom)
Nem tudja valaki, hogy milyet érdemes vennem?
Etz 150 87'
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

nekem is van egy ilyensmi problemam. bekerult a subee fele feszszab + uj aksi 9ah -s. karbihoz nem volt nyulva. elektronikan minden beallitva. viszont mikor inditom a gepet akkor szep 1500 as alapjarat. rahuzom felmegy 4000 re es nem esik vissza. ha hosszu fenyt kapcsolok akkor vissza esik 1500ra. ha kiveszem vissza 4000 re. mi lehet a baj??? :D a motor amugy kifogastalanul mukodik ezt a bibit kiveve. ja igen es a karbinal probaltam allitani az alapjaratot de olyan mintha az a csavar a karbin csak disz volna... szoval semmit nem er se a levego se a benzin csavar hiaba probalom allitani, ugyanugy bombol, hosszu fenynel vissza esik vagy bedoglik neha :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára coco 2008.11.11. 18:28-kor.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

bg írta:Ötlet szinten kérdezem.
Van-e valakinek ötlete arra vonatkozólag, hogy 150-es trophy-m, miért áll le melegen, ha világítást kapcsolok? Hidegen is fulladozik a világításkapcsolás után.
Talán emelni kéne az alapjáratot
Etz 150 87'
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

Ötlet szinten kérdezem.
Van-e valakinek ötlete arra vonatkozólag, hogy 150-es trophy-m, miért áll le melegen, ha világítást kapcsolok? Hidegen is fulladozik a világításkapcsolás után.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Nekem Jawa Mustang forgórész volt a fõtengelyen,az Mz állórész maradt,Riga trafóval mûködött! Én így vettem,nem tudom ki alkotta,de ment! Mondjuk az egész vezetékelése két szálból állt,ami a trafóra ment. Se lámpa,se kapcsoló,leállítani is csak lefullasztással lehetett.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Köszi szépen, De nekünk sikerült valahogy felvinni rá esztergálytatás nélkül
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
Szilárd Mz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2007.09.25. 21:49
Tartózkodási hely: Jánkmajtis

Hozzászólás Szerző: Szilárd Mz »

Annyit tudok hogy a babetta forgórészét át kell kúpoltatni esztergályossal hogy felmenjen a fõtengelyre

Hátránya annyi hogy sztem gyengébb szikrát ad mint az akksis gyujtás.

Szilárd Mz
Mit ér az erõ ha nem uralod!!!
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Hali!

Babetta gyujtást hogyan kell felérakni ts-re?? Elönyös??Mi a hátránya?
Köszi a válaszokat.

Üdv. Martin
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
ghostrider

Re: segítség

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

bambi írta:
kuncy_88 írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne az etz250-es motorommal, hogy az elektronikus résznél szerintem valami melegszik.
Szóval, jövök haza Kecskemétrõl Békésre ami kb 130km és Békéscsabánál leállt a moci. Egyszerûen elment a gyújtás,kb 70km/h-nál.Néztem a gyertyát szép szine van és a szikra is szép kék (másik gyertyát is kipróbáltam).Mikor próbálnám inditani, röffen egyett utána pukkan a kipufogó és semmi.Vártam vele vagy 20 percet, hogy hüljön, utána el tudtam indulni, de kb 10km után kezdõdött minden elõröl. :( Ha valaki tud segítsen.Elõre is köszönöm.
esetleg trafó hiba
Biztos hogy az, tapasztalatból mondhatom :D

Üdv. Ghost
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

még az van. De annyit csináltam, hogy kézzel közelebb nyomtam egymáshoz a két csatlakozót, és úgy tettem be a biztosítékot.. jó is azóta. :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

kuti írta:mondjuk érintkezési problémám nekem is volt néha, de annyi hogy kirázkódott kicsit és nem érintkezett jól..
Gyári bizt. táblád van?
Etz 150 87'
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

mondjuk érintkezési problémám nekem is volt néha, de annyi hogy kirázkódott kicsit és nem érintkezett jól..
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Peti ETZ250 írta:
kuti írta: És az üveg az mibe különb az eredetinél? :roll: Nekem teljesen megfelelnek a gyári félék :D Én max olyan biztosítéktáblán gondolkoztam mint a gyári, csak rendesen zártat..
Szeva!

Ezeknél a biztosítékoknál az érinkezõ felület krómozott kialakítású és nem oxidálódik.A gyári biztosítékok érintkezõje pedig alumínium, nekem sok kontakt problémám volt -e végett.Csere után megszüntek az érinkezési problémák, nekem bevált.

Üdv: Peti.
Hali.
Nem tudnál esetleg képéket feldobni róla hogy hogyan oldottad meg? Hogy hogyan néz ki az egész dolog?
Köszi.

Üdv.
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

kuti írta:
Peti ETZ250 írta: Szeva Norbedlee!

A gyári biztosíték táblát én üveg biztosítékra (nem tudom a pontos nevét bocsi) cseréltem, annak a bekötése pontosan megegyezik a gyári biztosítéktábláéhoz.Csak egy kis forrasztást igényelnek a kábelek.

Üdv: Peti
És az üveg az mibe különb az eredetinél? :roll: Nekem teljesen megfelelnek a gyári félék :D Én max olyan biztosítéktáblán gondolkoztam mint a gyári, csak rendesen zártat..
Szeva!

Ezeknél a biztosítékoknál az érinkezõ felület krómozott kialakítású és nem oxidálódik.A gyári biztosítékok érintkezõje pedig alumínium, nekem sok kontakt problémám volt -e végett.Csere után megszüntek az érinkezési problémák, nekem bevált.

Üdv: Peti.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

kuti írta:
Peti ETZ250 írta: Szeva Norbedlee!

A gyári biztosíték táblát én üveg biztosítékra (nem tudom a pontos nevét bocsi) cseréltem, annak a bekötése pontosan megegyezik a gyári biztosítéktábláéhoz.Csak egy kis forrasztást igényelnek a kábelek.

Üdv: Peti
És az üveg az mibe különb az eredetinél? :roll: Nekem teljesen megfelelnek a gyári félék :D Én max olyan biztosítéktáblán gondolkoztam mint a gyári, csak rendesen zártat..
Nekem még a gyári tábla van a gyári hengeres biztosítékokkla, és ezeket sztném kicserélni 2 ágú késesre...
Etz 150 87'
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég