
Elektronika topik - a pokol kapuja
hát igen ezért kell szûrõ nélküli pipabakimate írta::-O Dunyhás barátunknál múltkor volt egy kis ETZ. Ugyanez volt a hibajelenség, hogy menet közben a feszültségmérõ össze-vissza mutatott. Levette a gyertyapipát, kicserélte, utána normálisan mutatott a mûszer. A gyertyapipa átkerült a kis TS-emre, beindítva megint össze-vissza mutatott.bambi írta:a zavarszûrõ a közáphullámu rádió zavarására ellen van.

- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Pedig vannak pécsi riderekhorhaus írta:Kössz a sok tippet.
Zárlatra azért nem gondolok mert égõ nélkül felkapcsolt lámpával megy. Néha indexeléskor is leáll. gondolom a kevés áram irányába kéne haladnom.
Vissza olvastam kicsit a fórumon, és valaki javasolta a kisebb gyertya hézagot. Ma megpróbáltam . Lehet hogy korai az öröm, de látszott a fény az alagút végén. 1km egy kicsit kevés, de haza értem. Nem volt idõm csak úgy motorozgatni.
Mindenkinek köszi.
Még valami. Nem látok a fórumon Pécs környékieket. Mindenki a fõvárost emlegeti.
minden jót.
Etz 150 87'
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Kössz a sok tippet.
Zárlatra azért nem gondolok mert égõ nélkül felkapcsolt lámpával megy. Néha indexeléskor is leáll. gondolom a kevés áram irányába kéne haladnom.
Vissza olvastam kicsit a fórumon, és valaki javasolta a kisebb gyertya hézagot. Ma megpróbáltam . Lehet hogy korai az öröm, de látszott a fény az alagút végén. 1km egy kicsit kevés, de haza értem. Nem volt idõm csak úgy motorozgatni.
Mindenkinek köszi.
Még valami. Nem látok a fórumon Pécs környékieket. Mindenki a fõvárost emlegeti.
minden jót.
Zárlatra azért nem gondolok mert égõ nélkül felkapcsolt lámpával megy. Néha indexeléskor is leáll. gondolom a kevés áram irányába kéne haladnom.
Vissza olvastam kicsit a fórumon, és valaki javasolta a kisebb gyertya hézagot. Ma megpróbáltam . Lehet hogy korai az öröm, de látszott a fény az alagút végén. 1km egy kicsit kevés, de haza értem. Nem volt idõm csak úgy motorozgatni.
Mindenkinek köszi.
Még valami. Nem látok a fórumon Pécs környékieket. Mindenki a fõvárost emlegeti.
minden jót.
- Diti
- Sprinter
- Hozzászólások: 256
- Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
- MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
- Kapcsolat:
Szia! Ebben van igazság!bg írta: ""Ja. Még azt is mondta, hogy egészséges 6 voltos motor simán bírja akár a világ végéig a lámpát. Ha jó mindene!
Példabeszéd:
Az fix, hogy a szomszédnak átellenben van egy ezeréves, de minimum 30, telet átélt, 125. ös MZ-je..... ...........a kocsma-lakás távolságot gyanussan gyorsan teszi meg,/.
Van még egy verzió. Kurvára ért hozzá , és tudja mitõl döglik a légy.""
Csak tudod az egy kivételes darab lehet.

A mai kis Mz-k tömkelege már túl van a 25-30 éven is, éppen ezért nincsen tökéletesség. Ha meg tökéleteset akarsz, azt mindig gondoznod kellene. Kellett volna.. bla bla ajaj bizony mert az lehetetlen

Mint pl. a mechanikus fesszabályozót is. Nem kell nagyon gyakran ránézni, úgy mint pl. a kormánycsapágyra, hogy jó-e a mozgása, de az is mechanikus berendezés! Mint a legtöbb kis Mz-n! Minden mechanikus mozgású szerkezeti elem igényel kisebb-nagyobb gondozást. (csiszolást, beállítást, utánállítást, igazítást, reszelést, olajozást, zsirozást...stb.)
Ha ezt 30 xy év alatt nem követték el, márpedig elektronikához nemigen nyúkálnak az óvatosak, kivétel a hülyék akik elgányolják, mert terepezésre meg motor nyúzásra nem kell nekik a kábelköteg.
Szóval a szomszédod esetében, az a motor használódik a közúton??? No, a lényeg az, hogy idõ múltával az is bekampecol.
Elkopik lassan a megszakító bütyke, beég, beég a fesszab érintkezõje, nem húz be a relé, elállítódik, nem tölti az akksit, tönkre vágja a dinamót.
Ekkor tehát a dájnamóban hosszabb állás ill.szétszerelés után elõfordulhat
hogy a vasmag elveszti a mágnesességét ill.megváltozhat annak iránya! Ha megfelelõ irányú áramot vezetünk az állórésztekercsbe, kialakul a vasmag körül egy megfelelõ IRÁNYÚ mágneses erõtér (ami az elvétel után VALAMENNYIRE megmarad!). Az irány is nagyon lényeges mert "magától" meg tud fordulni, és így a fordított polaritásúvá vált dinamó rongyá égetheti a fesszabályzót! Viszont ennek ellenére is elõfordulhat hogy így sem képes "felállni" a dinamó, ilyenkor sajna nem marad más hátra mint az állórész csere vagy direkt mágneses delejezés.
A gond az, hogy gyakorlatban jónéhány olyan piti hiba is van, ami megszívatja
az embert és nem vagy csak ritkán írnak róluk szakkönyvek lapjain!
"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
:-O Dunyhás barátunknál múltkor volt egy kis ETZ. Ugyanez volt a hibajelenség, hogy menet közben a feszültségmérõ össze-vissza mutatott. Levette a gyertyapipát, kicserélte, utána normálisan mutatott a mûszer. A gyertyapipa átkerült a kis TS-emre, beindítva megint össze-vissza mutatott.bambi írta:a zavarszûrõ a közáphullámu rádió zavarására ellen van.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Ja. Még azt is mondta, hogy egészséges 6 voltos motor simán bírja akár a világ végéig a lámpát. Ha jó mindene!
Példabeszéd:
Az fix, hogy a szomszédnak átellenben van egy ezeréves, de minimum 30, telet átélt, 125. ös MZ-je. Ennek újkorába biztos belehegesztették a gyújtáskulcsot a kapcsolóba, lámpás állásba, mert ez csak lámpán indul. 2 szokásos szívatós rúgás, meg egy, ami életre kelti a vasat. Szerteszét van rohadva, gyakorlatilag a szántáson kívül mindent tud a motor, / lehet hogy azt is,/ de mégis megy lámpán, meg be is indul.
Azon gondolkodok, hogy valamelyik éjjel átsiklok hozzá miután ártalmatlanná tettem a két másfél méter magas, igen szõrös kutyáját, és kilopom szemrevételezés céljából a komplett vezeték köteget. Vagy lehet hogy nem is ember, hanem valami ufó, és tul képpen nem is holmi 6 volt a hajtóerõ a büszkében, hanem valami különleges energiaforrás. / lehet, hogy repülni is tud, a kocsma-lakás távolságot gyanussan gyorsan teszi meg,/.
Van még egy verzió. Kurvára ért hozzá , és tudja mitõl döglik a légy.
Példabeszéd:
Az fix, hogy a szomszédnak átellenben van egy ezeréves, de minimum 30, telet átélt, 125. ös MZ-je. Ennek újkorába biztos belehegesztették a gyújtáskulcsot a kapcsolóba, lámpás állásba, mert ez csak lámpán indul. 2 szokásos szívatós rúgás, meg egy, ami életre kelti a vasat. Szerteszét van rohadva, gyakorlatilag a szántáson kívül mindent tud a motor, / lehet hogy azt is,/ de mégis megy lámpán, meg be is indul.
Azon gondolkodok, hogy valamelyik éjjel átsiklok hozzá miután ártalmatlanná tettem a két másfél méter magas, igen szõrös kutyáját, és kilopom szemrevételezés céljából a komplett vezeték köteget. Vagy lehet hogy nem is ember, hanem valami ufó, és tul képpen nem is holmi 6 volt a hajtóerõ a büszkében, hanem valami különleges energiaforrás. / lehet, hogy repülni is tud, a kocsma-lakás távolságot gyanussan gyorsan teszi meg,/.
Van még egy verzió. Kurvára ért hozzá , és tudja mitõl döglik a légy.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Diti írta:Nem pont fesszab a hiba oka. Nem pont pipa.bg írta: ugyanezt írtam én is. lámpa felkapcsol. motor leáll. minden jónak tûnik, de mégsem. aksi erõs mint a bika, töltés van, és mégis. volt aki égõhibát mondott, volt aki fesz szabályzót.
Teccik ugye tunni hogy a gyújtás 60 Wattot termel? Minden más fogyasztó, ha be van kötve és jól mûködik, pl. a féklámpa, helyzetjelzõk megminden, akkor lezabálja a rencerbõl az áramot. Elveszi a gyújtástól - az isteni szikrát. Érdekes, hogy ha az akksiban már csak 1 volttal kevesebb van, akkor nagyon nehezen indul a gép. Ha meg beindul akkor a rákapcsolt lámpákkal AZONNAL kihagy, prüszköl, leáll a motor.
Én nekem mondhatni tökéletes minden a kis Ts-emen, 7.2 voltot tölt a jó kis mechanikus, De! Kipróbáltam nem egyszer, Ha minden fogyasztót rákapcsolok, Akkor az életben nem indul be a gépezet, csak hogyha lekapcsolom a lámpákat.
Kinek mennyire, de nekem, egyáltalán nem elég ez a 6 volt. Nem szolgál ki teljes mértékben. És gyakori, hogy megviccel.
Alapjáraton ketyeg 2 másodpercet, és kihagyogat a gyújtás.... Mikor leveszem a lámpát, akkor a hiba megszûnik.
A könyvek is megírták; a régi gyújtásrendszerrel rendelkezõ motoroknak, a 6 voltosaknak, akkor pecsételõdött meg a sorsuk, mikor bevezették az egész napos kötelezõ világítást. A dinamó alapjáraton nem töltött, hamarabb elromlott az akku, nem töltött a feszültségszabályozó és tönkrement... etc.
Na nem bírtam ki. Délelõtt betértem egy elektromos szakihoz, amolyan öreg bútordarabhoz, és ecseteltem neki a lámpás hirtelen halált. Két dolgot mondott. Az egyik: vegyek 12 voltos aksit meg bányászlámpát.
A másik. Nincs jó töltés. Ez lehet gyertya gond, fesz szabályzó, stb, szinte minden, ami csak van egy motorban, és kanócról megy, vagy annak valamelyik végén van. Szisztematikus szétszerelést javasolt, és ez egyidejûleg teljes átkábelezést.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Diti
- Sprinter
- Hozzászólások: 256
- Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
- MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
- Kapcsolat:
Kellene egy SzuperÜberFrankó gyújtásegység, amit minden Mz-s könnyen be tudna építeni, és használni, ezzel elkerülve ezeket a kellemetlen gyári betegségeket.
Valami vérprofit, megbízhatót, tartósat, és aránylag olcsót.

"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
- Diti
- Sprinter
- Hozzászólások: 256
- Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
- MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
- Kapcsolat:
Nem pont fesszab a hiba oka. Nem pont pipa.bg írta:ugyanezt írtam én is. lámpa felkapcsol. motor leáll. minden jónak tûnik, de mégsem. aksi erõs mint a bika, töltés van, és mégis. volt aki égõhibát mondott, volt aki fesz szabályzót.horhaus írta:Sziasztok!
Van-e valakinek ötlete arra a problémámra, hogy miért áll le a motor ha felkapcsolom a lámpát. Most cseréltem feszszabályzót elektronikusra, de nem használt.
A vezetékeket és csatlakozókat át néztem és megspréztem. Az akumlátor jónak tûnik, legalábbis tartja a 6,5 v-ot álló motornál, lámpával is. Ha beindítom a mûszer össze - vissza mér 3 tól 15 v-ig. Az új feszszabályzóval is. Azért gondolom hogy nincs zárlat, mert ha kiveszem az égõt és úgy kapcsolok lámpát akkor megy rendesen.
Elõre is kössz a segítséget.
Teccik ugye tunni hogy a gyújtás 60 Wattot termel? Minden más fogyasztó, ha be van kötve és jól mûködik, pl. a féklámpa, helyzetjelzõk megminden, akkor lezabálja a rencerbõl az áramot. Elveszi a gyújtástól - az isteni szikrát. Érdekes, hogy ha az akksiban már csak 1 volttal kevesebb van, akkor nagyon nehezen indul a gép. Ha meg beindul akkor a rákapcsolt lámpákkal AZONNAL kihagy, prüszköl, leáll a motor.
Én nekem mondhatni tökéletes minden a kis Ts-emen, 7.2 voltot tölt a jó kis mechanikus, De! Kipróbáltam nem egyszer, Ha minden fogyasztót rákapcsolok, Akkor az életben nem indul be a gépezet, csak hogyha lekapcsolom a lámpákat.
Kinek mennyire, de nekem, egyáltalán nem elég ez a 6 volt. Nem szolgál ki teljes mértékben. És gyakori, hogy megviccel.
Alapjáraton ketyeg 2 másodpercet, és kihagyogat a gyújtás.... Mikor leveszem a lámpát, akkor a hiba megszûnik.
A könyvek is megírták; a régi gyújtásrendszerrel rendelkezõ motoroknak, a 6 voltosaknak, akkor pecsételõdött meg a sorsuk, mikor bevezették az egész napos kötelezõ világítást. A dinamó alapjáraton nem töltött, hamarabb elromlott az akku, nem töltött a feszültségszabályozó és tönkrement... etc.
"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
amit a coco írt az jó megoldás.vannak úgynevezett inteligens tõltõk is,de azok általában 15000ft felett vannakNorbedlee írta:Norbedlee írta:Nem tudtok valami jó motor akku töltõt? mert én tudomásom szerint az autó akku töltõje nem jó hozzá.....(én így tudom)
Nem tudja valaki, hogy milyet érdemes vennem?
nem inném,hogy gyújtás hiba lenne,inkább az üzemanyag ellátásal lehet gond,vagyis nem megfelelõ,a benzin levegõ keverék arány ,bizonyos fordulaton.coco írta:nekem is van egy ilyensmi problemam. bekerult a subee fele feszszab + uj aksi 9ah -s. karbihoz nem volt nyulva. elektronikan minden beallitva. viszont mikor inditom a gepet akkor szep 1500 as alapjarat. rahuzom felmegy 4000 re es nem esik vissza. ha hosszu fenyt kapcsolok akkor vissza esik 1500ra. ha kiveszem vissza 4000 re. mi lehet a baj???a motor amugy kifogastalanul mukodik ezt a bibit kiveve. ja igen es a karbinal probaltam allitani az alapjaratot de olyan mintha az a csavar a karbin csak disz volna... szoval semmit nem er se a levego se a benzin csavar hiaba probalom allitani, ugyanugy bombol, hosszu fenynel vissza esik vagy bedoglik neha
ha az aksi jó akkor nem áll le addig,míg kb 5,8 volt alá nem esik.szerintem zárlat lehet valahol.a kapcsolót nézd meg,mert ott könnyen összeérhet a vezeték.pl ott a duda,és az testet kapcsol.bg írta:ugyanezt írtam én is. lámpa felkapcsol. motor leáll. minden jónak tûnik, de mégsem. aksi erõs mint a bika, töltés van, és mégis. volt aki égõhibát mondott, volt aki fesz szabályzót.horhaus írta:Sziasztok!
Van-e valakinek ötlete arra a problémámra, hogy miért áll le a motor ha felkapcsolom a lámpát. Most cseréltem feszszabályzót elektronikusra, de nem használt.
A vezetékeket és csatlakozókat át néztem és megspréztem. Az akumlátor jónak tûnik, legalábbis tartja a 6,5 v-ot álló motornál, lámpával is. Ha beindítom a mûszer össze - vissza mér 3 tól 15 v-ig. Az új feszszabályzóval is. Azért gondolom hogy nincs zárlat, mert ha kiveszem az égõt és úgy kapcsolok lámpát akkor megy rendesen.
Elõre is kössz a segítséget.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
ugyanezt írtam én is. lámpa felkapcsol. motor leáll. minden jónak tûnik, de mégsem. aksi erõs mint a bika, töltés van, és mégis. volt aki égõhibát mondott, volt aki fesz szabályzót.horhaus írta:Sziasztok!
Van-e valakinek ötlete arra a problémámra, hogy miért áll le a motor ha felkapcsolom a lámpát. Most cseréltem feszszabályzót elektronikusra, de nem használt.
A vezetékeket és csatlakozókat át néztem és megspréztem. Az akumlátor jónak tûnik, legalábbis tartja a 6,5 v-ot álló motornál, lámpával is. Ha beindítom a mûszer össze - vissza mér 3 tól 15 v-ig. Az új feszszabályzóval is. Azért gondolom hogy nincs zárlat, mert ha kiveszem az égõt és úgy kapcsolok lámpát akkor megy rendesen.
Elõre is kössz a segítséget.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Coco: nem feltétlenül gyertyapipa hiba.
Horhaus: Zavarja a mûszert, azért mutat össze-vissza értékeket. Ha kicserélted, akkor normálisan fog mutatni.
Ez is egy hibalehetõség, kb. 2 hete volt az egyik haveromnál egy ilyen gép.
Horhaus: Zavarja a mûszert, azért mutat össze-vissza értékeket. Ha kicserélted, akkor normálisan fog mutatni.
Ez is egy hibalehetõség, kb. 2 hete volt az egyik haveromnál egy ilyen gép.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Sziasztok!
Van-e valakinek ötlete arra a problémámra, hogy miért áll le a motor ha felkapcsolom a lámpát. Most cseréltem feszszabályzót elektronikusra, de nem használt.
A vezetékeket és csatlakozókat át néztem és megspréztem. Az akumlátor jónak tûnik, legalábbis tartja a 6,5 v-ot álló motornál, lámpával is. Ha beindítom a mûszer össze - vissza mér 3 tól 15 v-ig. Az új feszszabályzóval is. Azért gondolom hogy nincs zárlat, mert ha kiveszem az égõt és úgy kapcsolok lámpát akkor megy rendesen.
Elõre is kössz a segítséget.
Van-e valakinek ötlete arra a problémámra, hogy miért áll le a motor ha felkapcsolom a lámpát. Most cseréltem feszszabályzót elektronikusra, de nem használt.
A vezetékeket és csatlakozókat át néztem és megspréztem. Az akumlátor jónak tûnik, legalábbis tartja a 6,5 v-ot álló motornál, lámpával is. Ha beindítom a mûszer össze - vissza mér 3 tól 15 v-ig. Az új feszszabályzóval is. Azért gondolom hogy nincs zárlat, mert ha kiveszem az égõt és úgy kapcsolok lámpát akkor megy rendesen.
Elõre is kössz a segítséget.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Hát pontosan az a hátránya hogy kopog a motor.Elállitódott az elõgyujtásod az miatt hogy lötyög.Próbálj meg magára az állitólapon levõ kis csapra rátenni egy akkora "csövecskét"aminek az átmérõje megegyezik a bekeretezett kivágás átmérõjével.Magyarul old meg valahogy hogy ne mozoghasson.Még esetleg ha helyileg megy a dolog akkor fixen összszegecselheted a kettõt(vagy apró csavar),hiszen attól még lehet állitani viszont nem tud kikopni.A hátránya ennek a megoldásnak hogy ha kiszereled a Hall-t akkor utána ujra kell állitani a gyujtást(vagy megjegyezni hogy hogyan volt pontosan az állitó lap).Ugy látom akkor ezek szerint Sub-ee megcsinálta a Hall-os gyujtást.Frankón néz ki.kobraCode írta:Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy, a képen amit bekereteztem az a kis alkatrészem ki van kopva és lötyög egy picit. Hogy ennek a kis hibának mi lehet a hátránya? Illetve ezt lehet e javítani valahogy, mondjuk ha bekenem valami szilikon trutymóval és akkor nem tud mozogni a kis bütykön az úgy jó lehet. Igazából az érdekelne hogy mik lehetnek a hátrányai ha az ott 2-3mm-ert jobbra balra tud vándorolni. Mondjuk egy hátránya van, lehet hallani egy picit hogy kopog, de eddig mást nem tapasztaltam.
Köszi elõre is a válaszokat.
Üdv.
Szia! A helyzet az, hogy Subi cuccai teljesen kompatibilisek a motorod régielektronikájával, tehát csak beteszed a helyükre és már mehetsz is tovább!
PJocker írta:Sziasztok!
ETZ250-es mocim van, és úgy tervezem, hogy a hosszú téli estéken teljesen (vázig) szétszedem a gépet és tavaszra új festést stb. kapna. Lényeg a lényeg, hogy az ELEKTRONIKUS GYÚJTÁS (12V), ILLETVE AZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓS cikketek felkeltette az érdeklõdésemet (Sub-ee)! A cikkben maga a megépítés úgy gondolom, hogy egész részletes, és szerintem menne is az összerakás, csak az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan képeket feltenni saját motorokról, ahol az látszik, hogy a motorba hova építettétek be ezeket, illetve hogy iktattátok be a gyújtásba, képekben, kicsit szájbarágósan, hogy jobban értsem én is, aki nem egy elektronikai szaki! elõre is köszi
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
tehát akkor az mindegy hogy meddig használható? (pl egyik töltõnél 10AH-tól 120AH-ig) az nem gond hogy a motoré kevesebb?coco írta:Barmilyen jo. En is autossal toltom ha szukseg van ra. Csak annyit szoktam meg hogy mikor toltom akkor sorba kotok egy egot h az ampert vegye le. Ennyi.Norbedlee írta:Nem tudtok valami jó motor akku töltõt? mert én tudomásom szerint az autó akku töltõje nem jó hozzá.....(én így tudom)
Nem tudja valaki, hogy milyet érdemes vennem?
Etz 150 87'
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy, a képen amit bekereteztem az a kis alkatrészem ki van kopva és lötyög egy picit. Hogy ennek a kis hibának mi lehet a hátránya? Illetve ezt lehet e javítani valahogy, mondjuk ha bekenem valami szilikon trutymóval és akkor nem tud mozogni a kis bütykön az úgy jó lehet. Igazából az érdekelne hogy mik lehetnek a hátrányai ha az ott 2-3mm-ert jobbra balra tud vándorolni. Mondjuk egy hátránya van, lehet hallani egy picit hogy kopog, de eddig mást nem tapasztaltam.
Köszi elõre is a válaszokat.
Üdv.

Lenne egy olyan kérdésem hogy, a képen amit bekereteztem az a kis alkatrészem ki van kopva és lötyög egy picit. Hogy ennek a kis hibának mi lehet a hátránya? Illetve ezt lehet e javítani valahogy, mondjuk ha bekenem valami szilikon trutymóval és akkor nem tud mozogni a kis bütykön az úgy jó lehet. Igazából az érdekelne hogy mik lehetnek a hátrányai ha az ott 2-3mm-ert jobbra balra tud vándorolni. Mondjuk egy hátránya van, lehet hallani egy picit hogy kopog, de eddig mást nem tapasztaltam.
Köszi elõre is a válaszokat.
Üdv.

- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Barmilyen jo. En is autossal toltom ha szukseg van ra. Csak annyit szoktam meg hogy mikor toltom akkor sorba kotok egy egot h az ampert vegye le. Ennyi.Norbedlee írta:Nem tudtok valami jó motor akku töltõt? mert én tudomásom szerint az autó akku töltõje nem jó hozzá.....(én így tudom)
Nem tudja valaki, hogy milyet érdemes vennem?
Sziasztok!
ETZ250-es mocim van, és úgy tervezem, hogy a hosszú téli estéken teljesen (vázig) szétszedem a gépet és tavaszra új festést stb. kapna. Lényeg a lényeg, hogy az ELEKTRONIKUS GYÚJTÁS (12V), ILLETVE AZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓS cikketek felkeltette az érdeklõdésemet (Sub-ee)! A cikkben maga a megépítés úgy gondolom, hogy egész részletes, és szerintem menne is az összerakás, csak az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan képeket feltenni saját motorokról, ahol az látszik, hogy a motorba hova építettétek be ezeket, illetve hogy iktattátok be a gyújtásba, képekben, kicsit szájbarágósan, hogy jobban értsem én is, aki nem egy elektronikai szaki! elõre is köszi
ETZ250-es mocim van, és úgy tervezem, hogy a hosszú téli estéken teljesen (vázig) szétszedem a gépet és tavaszra új festést stb. kapna. Lényeg a lényeg, hogy az ELEKTRONIKUS GYÚJTÁS (12V), ILLETVE AZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓS cikketek felkeltette az érdeklõdésemet (Sub-ee)! A cikkben maga a megépítés úgy gondolom, hogy egész részletes, és szerintem menne is az összerakás, csak az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan képeket feltenni saját motorokról, ahol az látszik, hogy a motorba hova építettétek be ezeket, illetve hogy iktattátok be a gyújtásba, képekben, kicsit szájbarágósan, hogy jobban értsem én is, aki nem egy elektronikai szaki! elõre is köszi
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
nekem is van egy ilyensmi problemam. bekerult a subee fele feszszab + uj aksi 9ah -s. karbihoz nem volt nyulva. elektronikan minden beallitva. viszont mikor inditom a gepet akkor szep 1500 as alapjarat. rahuzom felmegy 4000 re es nem esik vissza. ha hosszu fenyt kapcsolok akkor vissza esik 1500ra. ha kiveszem vissza 4000 re. mi lehet a baj???
a motor amugy kifogastalanul mukodik ezt a bibit kiveve. ja igen es a karbinal probaltam allitani az alapjaratot de olyan mintha az a csavar a karbin csak disz volna... szoval semmit nem er se a levego se a benzin csavar hiaba probalom allitani, ugyanugy bombol, hosszu fenynel vissza esik vagy bedoglik neha 


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára coco 2008.11.11. 18:28-kor.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Ötlet szinten kérdezem.
Van-e valakinek ötlete arra vonatkozólag, hogy 150-es trophy-m, miért áll le melegen, ha világítást kapcsolok? Hidegen is fulladozik a világításkapcsolás után.
Van-e valakinek ötlete arra vonatkozólag, hogy 150-es trophy-m, miért áll le melegen, ha világítást kapcsolok? Hidegen is fulladozik a világításkapcsolás után.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Szilárd Mz
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2007.09.25. 21:49
- Tartózkodási hely: Jánkmajtis
Re: segítség
Biztos hogy az, tapasztalatból mondhatombambi írta:esetleg trafó hibakuncy_88 írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne az etz250-es motorommal, hogy az elektronikus résznél szerintem valami melegszik.
Szóval, jövök haza Kecskemétrõl Békésre ami kb 130km és Békéscsabánál leállt a moci. Egyszerûen elment a gyújtás,kb 70km/h-nál.Néztem a gyertyát szép szine van és a szikra is szép kék (másik gyertyát is kipróbáltam).Mikor próbálnám inditani, röffen egyett utána pukkan a kipufogó és semmi.Vártam vele vagy 20 percet, hogy hüljön, utána el tudtam indulni, de kb 10km után kezdõdött minden elõröl.Ha valaki tud segítsen.Elõre is köszönöm.

Üdv. Ghost
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Hali.Peti ETZ250 írta:Szeva!kuti írta: És az üveg az mibe különb az eredetinél?Nekem teljesen megfelelnek a gyári félék
Én max olyan biztosítéktáblán gondolkoztam mint a gyári, csak rendesen zártat..
Ezeknél a biztosítékoknál az érinkezõ felület krómozott kialakítású és nem oxidálódik.A gyári biztosítékok érintkezõje pedig alumínium, nekem sok kontakt problémám volt -e végett.Csere után megszüntek az érinkezési problémák, nekem bevált.
Üdv: Peti.
Nem tudnál esetleg képéket feldobni róla hogy hogyan oldottad meg? Hogy hogyan néz ki az egész dolog?
Köszi.
Üdv.
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Szeva!kuti írta:És az üveg az mibe különb az eredetinél?Peti ETZ250 írta: Szeva Norbedlee!
A gyári biztosíték táblát én üveg biztosítékra (nem tudom a pontos nevét bocsi) cseréltem, annak a bekötése pontosan megegyezik a gyári biztosítéktábláéhoz.Csak egy kis forrasztást igényelnek a kábelek.
Üdv: PetiNekem teljesen megfelelnek a gyári félék
Én max olyan biztosítéktáblán gondolkoztam mint a gyári, csak rendesen zártat..
Ezeknél a biztosítékoknál az érinkezõ felület krómozott kialakítású és nem oxidálódik.A gyári biztosítékok érintkezõje pedig alumínium, nekem sok kontakt problémám volt -e végett.Csere után megszüntek az érinkezési problémák, nekem bevált.
Üdv: Peti.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Nekem még a gyári tábla van a gyári hengeres biztosítékokkla, és ezeket sztném kicserélni 2 ágú késesre...kuti írta:És az üveg az mibe különb az eredetinél?Peti ETZ250 írta: Szeva Norbedlee!
A gyári biztosíték táblát én üveg biztosítékra (nem tudom a pontos nevét bocsi) cseréltem, annak a bekötése pontosan megegyezik a gyári biztosítéktábláéhoz.Csak egy kis forrasztást igényelnek a kábelek.
Üdv: PetiNekem teljesen megfelelnek a gyári félék
Én max olyan biztosítéktáblán gondolkoztam mint a gyári, csak rendesen zártat..
Etz 150 87'
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég