Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Melák »

Gexxx írta: 2023.08.10. 14:14 a kocka tartályosak használhatók
Köszönöm a segítséget.
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3151
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

a kocka tartályosak használhatók
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello! ETZ motoromon cserélnem kell a főfékhengert. Érdemes megvenni a pl Futár motoros boltban kapható MZA vagy török gyártású alkatrészt?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
Frandzsi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2022.07.30. 09:37
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Frandzsi »

sell írta: 2023.02.14. 14:54 Üdv, gyári tárcsa átmérője 280mm , vastagsága 5- 5.5 mm, megengedett minimális vastagsága 4.5 mm. Erre voltál kíváncsi?
Igen köszi!
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

Üdv, gyári tárcsa átmérője 280mm , vastagsága 5- 5.5 mm, megengedett minimális vastagsága 4.5 mm. Erre voltál kíváncsi?
Avatar
Frandzsi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2022.07.30. 09:37
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Frandzsi »

Sziasztok!
Esetleg valaki meg tudná mondani mik a gyári ETZ 250-és féktárcsák paraméterei?
Illetve ha valakinél lenne egy elfekvőben szívesen megvenném!

Üdv Frandzsi
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Gádoros
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Dgergely írta: 2022.06.05. 08:58 Sziasztok! Szeretném 150-es etz-men az eredeti első tárcsafékes rendszert átalakítani az új rendszerre, pontosabban erre:

https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... y----12703

Olvastam a fórumban, hogy páran már itt végezték az átalakítást, érdeklődnék, hogy lenne-e szükség új alkatrészekre az új rendszer berakásánál vagy az eredeti távtartók/porvédők és főleg az eredeti féknyereg, azok maradhatnak-e?
És kicsit másik topicba tartozik, de remélem kaphatok rá itt is választ, hogy ha új eredeti méretű alufelnit is kap a vas, akkor az új első kerékagyhoz milyen hosszúságú küllők kellenének?
Szia!
Eredeti porvédő és féknyereg maradhat. Viszont a 163 mm-es küllő helyett 177 mm-es küllő kell hozzá, amit az alábbi linken találsz:

https://mz-b.hu/etz-251-kullo-anya-177- ... 0000150885
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Dgergely
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2016.02.02. 22:00
MZ-d típusa: Mz etz 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dgergely »

Sziasztok! Szeretném 150-es etz-men az eredeti első tárcsafékes rendszert átalakítani az új rendszerre, pontosabban erre:

https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... y----12703

Olvastam a fórumban, hogy páran már itt végezték az átalakítást, érdeklődnék, hogy lenne-e szükség új alkatrészekre az új rendszer berakásánál vagy az eredeti távtartók/porvédők és főleg az eredeti féknyereg, azok maradhatnak-e?
És kicsit másik topicba tartozik, de remélem kaphatok rá itt is választ, hogy ha új eredeti méretű alufelnit is kap a vas, akkor az új első kerékagyhoz milyen hosszúságú küllők kellenének?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Persze. Kb minden robogó főfékhenger alkalmas. Kb a kinézet számít, meg hogy vásárolható legyen hozzá tömítéskészlet. Azért a rendszernek sem árt légmentesnek lenni, normális olajjal, meg fékcsővel!
Csege írta: 2020.10.12. 18:40 Sziasztok valaki tud segíteni érdemes a gyári fő fekhengert grimecara cserélni a fék hatás nem valami jó esetleg valaki megtudja mondani milyen betét legyen külön nben a fekem az csinálja hogy valamiért engedi a nyomást felkemenyedik kar háromnegyedének fog is de mihelyt nem használom csak harmadszorra fog rendesen nem folyik sehol.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Csege
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2020.09.23. 17:54
MZ-d típusa: Etz 250,és 125/1

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Csege »

Sziasztok valaki tud segíteni érdemes a gyári fő fekhengert grimecara cserélni a fék hatás nem valami jó esetleg valaki megtudja mondani milyen betét legyen külön nben a fekem az csinálja hogy valamiért engedi a nyomást felkemenyedik kar háromnegyedének fog is de mihelyt nem használom csak harmadszorra fog rendesen nem folyik sehol.
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: torokb »

Tony91 írta: 2020.05.27. 23:01 ....
De főfékhengerből inkább ajánlom azt, amit linkeltem korábban, minimum a normális féklámpakapcsoló miatt
Köszönöm a tippet!
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Gádoros
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Tessék
IMG_20200417_150335.jpg
A Brembo nyerget (fékbetét is jár hozzá) újonnan vettem Olaszországból 58 ezerért, a fém fékcső darabokban (roppantógyűrűk, csatlakozások, fittingek), postával 10 ezer volt itthonról. Ez a nyereg drága dolog újonnan (nyilván nekem nem ez volt a szempontom), használtat meg marha nehéz találni.
Gyári féknyereghez Varga Levente gyártat karmanytúkat, azokkal jó a gyári nyereg is, főfékhengert pedig Gyöngyösi Balázs újít fel gyáriból. Ha benne vagy az FB-s MZ csoportban, ott megtalálod a megnevezett 2 illetőt.
De főfékhengerből inkább ajánlom azt, amit linkeltem korábban, minimum a normális féklámpakapcsoló miatt
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Gádoros
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

torokb írta: 2020.05.27. 11:28
Tony91 írta: 2020.05.24. 09:27
Nekem ilyen főfékhengerem van a 251-es ETZ-men, fog mint a kék festék :D
Köszönöm az infót.

Mondjuk a tiéd Grimeca, az enyém meg teljesen kínai volt, bár ki tudja hogy az olaszok is kínában gyártatnak-e...

Esetleg van kéznél képed a féknyeregről és a fém fékcsőről? Azok is kaphatóak?
Este dobok fotót 22.30 tájékán, akkor leszek otthon. Fém fékcső kb 10 ezer, otthon raktam össze, féknyereg drága újonnan (engem pont nem érdekelt)
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: torokb »

Tony91 írta: 2020.05.24. 09:27
Nekem ilyen főfékhengerem van a 251-es ETZ-men, fog mint a kék festék :D
Köszönöm az infót.

Mondjuk a tiéd Grimeca, az enyém meg teljesen kínai volt, bár ki tudja hogy az olaszok is kínában gyártatnak-e...

Esetleg van kéznél képed a féknyeregről és a fém fékcsőről? Azok is kaphatóak?
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Gádoros
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

torokb írta: 2020.05.22. 10:39 Sziasztok!

ETZ250 motor, elsőfék közlekedésre alkalmas, de nem igazán erős.

Évekkel ezelőtt eltettem a dobozba a gyári főfékhengert, mert eresztette az olajat. Helyette a szokásos "univerzális" szögletes tartályos főfékhengert használom amit mindenki.
Problémák:
-Szintjelző ablak kétévente megadja magát, nem bírja a napfényt meg a fékolajat.
-Valami kopik, és előbb utóbb kicsit nyekereg a főfékhenger, és enyhén de zavaróan akad a kar.
-Szerintem nem tökéletesen stimmel a főfékhenger és a munkahenger átmérőjének aránya, és ezért azonos fékerőhöz nagyobb húzóerő kell a karon mint a gyári MZ főfékhengerrel.

Tudtok esetleg jobb minőségű főfékhengert ajánlani 400-as vagy 600-as japán vagy német motorról?
Nekem ilyen főfékhengerem van a 251-es ETZ-men, fog mint a kék festék :D

https://mz-b.hu/etz-univerzalis-fofekhe ... őfékhenger

Tegyük hozzá, hogy Brembo féknyereg és fém fékcső társaságában van nekem, de sok MZ-s megvan vele elégedve, és jónak tartják, ezért vettem én is ezt. Nekem lassan 2 éve van meg, de nincs baj a szintjelző ablakkal. Ami nyekereghet és kophat, majd akadhat Neked, az a fékkar tengelye, amit én évente kb 2x kiszedek (1 csavar, fél perc se), megzsírozom, és megy vissza. Ez kb összesen 1 perces művelet, és nem kopik, nem nyikorog, nem fog később akadni.
IMG_20200413_130240.jpg
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: torokb »

Sziasztok!

ETZ250 motor, elsőfék közlekedésre alkalmas, de nem igazán erős.

Évekkel ezelőtt eltettem a dobozba a gyári főfékhengert, mert eresztette az olajat. Helyette a szokásos "univerzális" szögletes tartályos főfékhengert használom amit mindenki.
Problémák:
-Szintjelző ablak kétévente megadja magát, nem bírja a napfényt meg a fékolajat.
-Valami kopik, és előbb utóbb kicsit nyekereg a főfékhenger, és enyhén de zavaróan akad a kar.
-Szerintem nem tökéletesen stimmel a főfékhenger és a munkahenger átmérőjének aránya, és ezért azonos fékerőhöz nagyobb húzóerő kell a karon mint a gyári MZ főfékhengerrel.

Tudtok esetleg jobb minőségű főfékhengert ajánlani 400-as vagy 600-as japán vagy német motorról?
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3151
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

minta alapján kell gyártatni normálisat.
pl.: http://www.warfor.hu/
sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sipi5000 »

Kis Ts-re a hátsó fékbowdenre van valami megoldása valakinek? Az utángyártott bowdenek semmit nem érnek, átlehetne valahogy alakítani fékpálcásra?
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3151
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Gyárilag nem. Megpróbálkozhatsz univerzális megoldásokkal (komplett főfékhenger és Kuplung konzol+bowden csere), kérdés, hogy megéri-e (műszaki, méregetés, kísérletezgetés)
Alibiman
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.12.14. 18:00
MZ-d típusa: ETZ250

Állítható karok

Hozzászólás Szerző: Alibiman »

Létezik ETZ250-hez állítható kuplung / fékkar?
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: szketo »

Hát, az a leg jobb megoldás ha szét szeded, ki tisztítód.
DE!!! Porvédő gumin át, tűvel juttass be fék folyadékot, és járasd meg.Bocsánat ha baromságnak tűnik,kocsinál be jött,működik. Ám, ez csak tűz oltásra való. Hosszú távon a szétszerelés javaslom.
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Melák »

Szevasztok! Az ETZ-m féknyergében az egyik dugattyú nem mozog. (a másik szépen jár). Milyen módszerrel lehet jól kimozdítani a megszorult dugattyút? Gondolom érdemes lenne szétszedni és kitisztítani...
Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csitni »

Köszönöm a segítséget. Én is megtaláltam ezt a grimeca márkájú dolgot jó is lett.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Nekem tök ingyen volt, az egyik előző munkahelyemen ilyenek voltak a járműveken, és csak "selejteznem" kellett 1-et.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Gádoros
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Matthej01 írta: 2019.07.07. 16:20 Vagy a sok szenvedés helyett, kibasszátok a kukába a "jó"öreg főfékmunkahengert és veszel helyette egy ilyet. És láss csodát JÓ! És csak töredéke lesz annak amit a régi szar összelapátolására kifizettél volna. Ami kb 1 évet se fog kibírni.

https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... l----12387
Én is ilyet vettem, ez van fent jelenleg
MZ-B-nél viszont van Grimeca is olcsóbban, vettem tartalékba egyet

https://mz-b.hu/etz-univerzalis-fofekhe ... UUfxR5zGso
IMG_20190626_093044.jpg
IMG_20190626_093058.jpg
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Vagy a sok szenvedés helyett, kibasszátok a kukába a "jó"öreg főfékmunkahengert és veszel helyette egy ilyet. És láss csodát JÓ! És csak töredéke lesz annak amit a régi szar összelapátolására kifizettél volna. Ami kb 1 évet se fog kibírni.

https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... l----12387
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Gádoros
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

motrosmano írta: 2019.07.04. 08:40
csitni írta: 2019.07.03. 21:00 Sziasztok

Összeraktam az Etz-n az első féket. Már fog de nem tökéletes ha lassan húzom még mindig elvész a fékerő. Tanácstalanságom okán elvittem szerelőhöz. Azt mondta nem levegős. Szerinte a karmantyú a rossz a főfékhengerbe. Mert mindegyik utángyártott szar és ezért enged át. Kérdésem az lenne, hogy amennyiben ez igaz akkor hol lehet jót szerezni vagy csináltatni vagy nemtudom. Mi a megoldás? Mert már mindent kicseréltem. Van amit kétszer is de még mindig nem működik rendesen. Új a fékmunkahenger, benne a dugattyú, a karmantyúk, a nyeregben a karmantyúk, a fékcső. Nem folyatja az olajat de még sem működik rendesen. Ha tud valaki segíteni kérem ne habozzon. Beszéltem valakivel aki tud karmantyút gyártatni de az eredeti méetekre lenne szüksége mert azt mondta ha adok egy mintát akkor ugyan olyan lesz(tehát nem jó) az általa legyártott is. Tehát ha valaki tud esetleg ilyen méreteket az is már segíítség.
Helló!
Pár hozzászólással lentebb Tony91 már írt elvileg mindjárt 2 lehetséges forrást karmantyú beszerzésére! Sajnos én még nem jutottam el a fék javításáig így nem tudom mennyire használhatóak!

A féknyeregbe tudsz rendes karmantyút venni, amit az MZ kupások is használnak. Varga Leventét kell keresni az MZ csoportban, Ő intézi ezeket
Főfékhengerbe régen szereztem karmantyút, 2010-ben, valami más motoré passzol bele, de már nemtudom, milyenét szereztük hozzá. Azzal 8 évig fasza volt
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

csitni írta: 2019.07.03. 21:00 Sziasztok

Összeraktam az Etz-n az első féket. Már fog de nem tökéletes ha lassan húzom még mindig elvész a fékerő. Tanácstalanságom okán elvittem szerelőhöz. Azt mondta nem levegős. Szerinte a karmantyú a rossz a főfékhengerbe. Mert mindegyik utángyártott szar és ezért enged át. Kérdésem az lenne, hogy amennyiben ez igaz akkor hol lehet jót szerezni vagy csináltatni vagy nemtudom. Mi a megoldás? Mert már mindent kicseréltem. Van amit kétszer is de még mindig nem működik rendesen. Új a fékmunkahenger, benne a dugattyú, a karmantyúk, a nyeregben a karmantyúk, a fékcső. Nem folyatja az olajat de még sem működik rendesen. Ha tud valaki segíteni kérem ne habozzon. Beszéltem valakivel aki tud karmantyút gyártatni de az eredeti méetekre lenne szüksége mert azt mondta ha adok egy mintát akkor ugyan olyan lesz(tehát nem jó) az általa legyártott is. Tehát ha valaki tud esetleg ilyen méreteket az is már segíítség.
Helló!
Pár hozzászólással lentebb Tony91 már írt elvileg mindjárt 2 lehetséges forrást karmantyú beszerzésére! Sajnos én még nem jutottam el a fék javításáig így nem tudom mennyire használhatóak!
Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csitni »

Sziasztok

Összeraktam az Etz-n az első féket. Már fog de nem tökéletes ha lassan húzom még mindig elvész a fékerő. Tanácstalanságom okán elvittem szerelőhöz. Azt mondta nem levegős. Szerinte a karmantyú a rossz a főfékhengerbe. Mert mindegyik utángyártott szar és ezért enged át. Kérdésem az lenne, hogy amennyiben ez igaz akkor hol lehet jót szerezni vagy csináltatni vagy nemtudom. Mi a megoldás? Mert már mindent kicseréltem. Van amit kétszer is de még mindig nem működik rendesen. Új a fékmunkahenger, benne a dugattyú, a karmantyúk, a nyeregben a karmantyúk, a fékcső. Nem folyatja az olajat de még sem működik rendesen. Ha tud valaki segíteni kérem ne habozzon. Beszéltem valakivel aki tud karmantyút gyártatni de az eredeti méetekre lenne szüksége mert azt mondta ha adok egy mintát akkor ugyan olyan lesz(tehát nem jó) az általa legyártott is. Tehát ha valaki tud esetleg ilyen méreteket az is már segíítség.
Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csitni »

Köszönöm!
Ezután még az érdekelne, hogy mi a legjobb légtelenítési módszer.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

Én polírpapírral ledörzsöltem a szennyeződéseket a dugattyúról is,és a munkahenger belsejéből is.Összerakásnál vékonyan megkentem ipari vazelinnal(minden gumi dolgot vazelinnal rakok össze),és azóta hiba nélkül működik(kb 10 éve).A karmantyúknál a szélesebb rész néz mindig az olaj irányába(nyomás hatására beterpeszkedik a házba.Érdemes szétszerelt állapotban féktisztítóval átfújni,kimosni,mert nekem valamilyen fekete anyag morzsák voltak a dugattyúházban.Minden legyen tiszta,és kézzel tudnod kell mozgatni a dugattyút a nyeregben,nem szorulhat semmi,de ne is járjon nagyon könnyen.
Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csitni »

Sziasztok!

Van itt olyan aki sikeresen újított már etz 250 es tárcsaféket? Érdekes módon amíg nem nyúltam hozzá meglehetősen jól működött. De némi szépítkezései beavatkozás miatt leszedtem a nyerget amiből kiesett a pofárol a ferodol. Ezért vettem új fékpofákat. Nem akart megfelelően működni egyszerűen nem volt fékerő, nem keményedett be a fék. Gondoltam légtelenítek (bár indokolatlannak tűnt hisz zárt maradt a rendszer). Légtelenítés után még mindig nem volt jó. Észrevettem, hogy a féknyeregen az egyik dugattyúnál bugyborékol ki az olaj. Ezért vettem hozzá új tömítéseket a mofa-ker-től. Egyuttal a fékmunkahengerbe is újakat tettem. De összerakás után még mindig nem működött rendesen sőt az új tömítésekkel is bugyborékolt ki az olaj a féknyereg egyik dugattyújából. Most megint rendeltem hozzá felújítókészletet immár fékcsővel, légtelenítőcsavarral, fékcsőtoldattal együtt plusz a tömítések. A kérdésem az lenne, hogy mielőtt megint összeraknám van e esetleg valakinek valami tippje, hogy mit ronthattam el. Illetve mire figyeljek, hogy úgy tudjam összerakni , hogy működjön végre.

Köszönöm előre is
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

Fém önzáróanya kell a tárcsa rögzítéséhez.
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2019.05.23. 16:29 Köszi srácok!
Majd elhasználom máshová ezeket a csavarokat, és szerzek olyat, amilyet Áron írt!
:-k Én a képen levő csavaron 10.3-at olvasok. :-k
Járműveknél sehol nem használatos 8.8-nál rosszabb minőség. :roll:
(Azt gyakorlatból tudom, hogy az új 5.6-ost villáskulccsal szaggattam erőlködés nélkül.)
És... ha jól emlékszem eredetileg nyomott oldalfalas önbiztosító anyával szerelték gyárilag. Oda pedig nem kell rugós alátét.
8-[
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3096
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim »

A csavar végére A2 önzáró anya és nem kell biztosító alátét, elég a normál.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Köszi srácok!
Majd elhasználom máshová ezeket a csavarokat, és szerzek olyat, amilyet Áron írt!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Az A2-70 szakítószilárdsága nem megfelelő. A2-80 kell (kb ez felel meg a 8.8-nak)

Rugósalátétből ne tegyél rozsdamenteset mert mégrosszabb anyagból van általában, meghúzod kilapul vége. Nem látja el a feladatát.
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2019.05.23. 07:54 Helló!
Nagy dőreség volt tőlem, hogy féktárcsát a kerékagyhoz fogatni A2-70 csavarokat vettem?
Ha nem jók, akkor milyet vegyek?
Köszi előre is!
Szia!
Ezek valók oda:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 2/27387/c/_/_/?_
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 02/5783/c/_/_/?_
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 02/5925/c/_/_/?_
Vagy ami ugyan ezt tudja.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3096
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Nekem is A2-vel van rögzìtve. Nem tudom mennyire szakszerű de soha nem fog rozsdàsodni. Eddig nincs gond.

;)
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Helló!
Nagy dőreség volt tőlem, hogy féktárcsát a kerékagyhoz fogatni A2-70 csavarokat vettem?
Ha nem jók, akkor milyet vegyek?
Köszi előre is!
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

kiszsebi írta: 2019.04.30. 21:54
motrosmano írta: 2019.04.30. 21:17 Sziasztok!
Valamikor olvastam, hogy mekkora lehet a minimális vastagsága az ETZ féktárcsának, de most nem találom meg, valaki tudna segíteni? :roll:
Köszönöm!
Papíron 4 mm, gyakorlatilag 3,8 még stabil (ahogy a Mesterek mondják)
Köszönöm szépen!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2821
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

motrosmano írta: 2019.04.30. 21:17 Sziasztok!
Valamikor olvastam, hogy mekkora lehet a minimális vastagsága az ETZ féktárcsának, de most nem találom meg, valaki tudna segíteni? :roll:
Köszönöm!
Papíron 4 mm, gyakorlatilag 3,8 még stabil (ahogy a Mesterek mondják)
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Sziasztok!
Valamikor olvastam, hogy mekkora lehet a minimális vastagsága az ETZ féktárcsának, de most nem találom meg, valaki tudna segíteni? :roll:
Köszönöm!
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

Ez, egy szuper anyag, nem is tudtam, hogy van ilyen. Szép amit írnak, és biztos így is van, de... Nemtudom magamnak forrasztanák-e nyeregtartó fület. Ez valahogy olyan hihetetlen, az biztos amíg volna más megoldás szívesebben választanám azt . Pl keresnék a működésképtelen, vagy sérült munkahenger helyett, egy működő másikat.
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

sunbim írta: 2019.03.25. 15:46
Zorka írta: 2019.03.25. 13:17

Nem hegesztés, forrasztás.
Van olyan? ... Pláne, főleg féknél! :smt112
Van bizony! Kétféle hőmérséklettel. A leírások szerint ugyan az a szakítószilárdság mint a hegesztésnél, ugyanis kémiai kötést hoz létre.
https://www.szerszamok-webaruhaz.hu/tar ... as_hazilag
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3096
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Zorka írta: 2019.03.25. 13:17
sunbim írta: 2019.03.25. 11:57

Az alu hegesztést !nem! javaslom a teló szárra. Módosul a szilárdsága és a csövet is elhúzza.
Nem hegesztés, forrasztás.
Van olyan? ... Pláne, főleg féknél! :smt112
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

sunbim írta: 2019.03.25. 11:57
Zorka írta: 2019.03.24. 13:17
Ami a legkevésbé látszik az az, hogy az eredeti tartófülek helyett hasonlókat kell aluforrasztással felrakni a telószárra. Azt lehet gyárinak "álcázni".
Az alu hegesztést !nem! javaslom a teló szárra. Módosul a szilárdsága és a csövet is elhúzza.
Nem hegesztés, forrasztás.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3096
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Zorka írta: 2019.03.24. 13:17
Matthej01 írta: 2019.03.24. 13:06

Lehet olyan diszkrét cuccot csinálni, hogy szinte észre sem venni, csak sokat kell vele foglalkozni.
Ami a legkevésbé látszik az az, hogy az eredeti tartófülek helyett hasonlókat kell aluforrasztással felrakni a telószárra. Azt lehet gyárinak "álcázni".
Az alu hegesztést !nem! javaslom a teló szárra. Módosul a szilárdsága és a csövet is elhúzza.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Gádoros
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Matthej01 írta: 2019.03.24. 13:06
Tony91 írta: 2019.03.24. 11:42

Ez a konzolos dolog nekem is eszemben volt, de aztán ráhagytam inkább. Nézzen ki normálisan
Lehet olyan diszkrét cuccot csinálni, hogy szinte észre sem venni, csak sokat kell vele foglalkozni.
Én meg vettem inkább egy normális Brembo nyerget, problem solved :D
Ismerősnek meg 33 ezerből lett intézve felújítókészlettel használt, hibátlan Brembo nyereg, ha az új nyereg árát valaki sokallja
A probléma az, hogy évi 12-13 ezer km után, 4 év elteltével meguntam a szopást a gyári nyereggel, megvolt az a pont, mikor azt mondtam, hogy "Kész vége, nem érdekel a jó új nyereg ára, kell a normális fék, ami nem szopat mindig"
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Matthej01 írta: 2019.03.24. 13:06
Tony91 írta: 2019.03.24. 11:42

Ez a konzolos dolog nekem is eszemben volt, de aztán ráhagytam inkább. Nézzen ki normálisan
Lehet olyan diszkrét cuccot csinálni, hogy szinte észre sem venni, csak sokat kell vele foglalkozni.
Ami a legkevésbé látszik az az, hogy az eredeti tartófülek helyett hasonlókat kell aluforrasztással felrakni a telószárra. Azt lehet gyárinak "álcázni".
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég