Köszönöm a segítséget.
Fékek
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Fékek
Hello! ETZ motoromon cserélnem kell a főfékhengert. Érdemes megvenni a pl Futár motoros boltban kapható MZA vagy török gyártású alkatrészt?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Re: Fékek
Sziasztok!
Esetleg valaki meg tudná mondani mik a gyári ETZ 250-és féktárcsák paraméterei?
Illetve ha valakinél lenne egy elfekvőben szívesen megvenném!
Üdv Frandzsi
Esetleg valaki meg tudná mondani mik a gyári ETZ 250-és féktárcsák paraméterei?
Illetve ha valakinél lenne egy elfekvőben szívesen megvenném!
Üdv Frandzsi
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Szia!Dgergely írta: ↑2022.06.05. 08:58 Sziasztok! Szeretném 150-es etz-men az eredeti első tárcsafékes rendszert átalakítani az új rendszerre, pontosabban erre:
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... y----12703
Olvastam a fórumban, hogy páran már itt végezték az átalakítást, érdeklődnék, hogy lenne-e szükség új alkatrészekre az új rendszer berakásánál vagy az eredeti távtartók/porvédők és főleg az eredeti féknyereg, azok maradhatnak-e?
És kicsit másik topicba tartozik, de remélem kaphatok rá itt is választ, hogy ha új eredeti méretű alufelnit is kap a vas, akkor az új első kerékagyhoz milyen hosszúságú küllők kellenének?
Eredeti porvédő és féknyereg maradhat. Viszont a 163 mm-es küllő helyett 177 mm-es küllő kell hozzá, amit az alábbi linken találsz:
https://mz-b.hu/etz-251-kullo-anya-177- ... 0000150885
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Re: Fékek
Sziasztok! Szeretném 150-es etz-men az eredeti első tárcsafékes rendszert átalakítani az új rendszerre, pontosabban erre:
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... y----12703
Olvastam a fórumban, hogy páran már itt végezték az átalakítást, érdeklődnék, hogy lenne-e szükség új alkatrészekre az új rendszer berakásánál vagy az eredeti távtartók/porvédők és főleg az eredeti féknyereg, azok maradhatnak-e?
És kicsit másik topicba tartozik, de remélem kaphatok rá itt is választ, hogy ha új eredeti méretű alufelnit is kap a vas, akkor az új első kerékagyhoz milyen hosszúságú küllők kellenének?
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... y----12703
Olvastam a fórumban, hogy páran már itt végezték az átalakítást, érdeklődnék, hogy lenne-e szükség új alkatrészekre az új rendszer berakásánál vagy az eredeti távtartók/porvédők és főleg az eredeti féknyereg, azok maradhatnak-e?
És kicsit másik topicba tartozik, de remélem kaphatok rá itt is választ, hogy ha új eredeti méretű alufelnit is kap a vas, akkor az új első kerékagyhoz milyen hosszúságú küllők kellenének?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Persze. Kb minden robogó főfékhenger alkalmas. Kb a kinézet számít, meg hogy vásárolható legyen hozzá tömítéskészlet. Azért a rendszernek sem árt légmentesnek lenni, normális olajjal, meg fékcsővel!
Csege írta: ↑2020.10.12. 18:40 Sziasztok valaki tud segíteni érdemes a gyári fő fekhengert grimecara cserélni a fék hatás nem valami jó esetleg valaki megtudja mondani milyen betét legyen külön nben a fekem az csinálja hogy valamiért engedi a nyomást felkemenyedik kar háromnegyedének fog is de mihelyt nem használom csak harmadszorra fog rendesen nem folyik sehol.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Fékek
Sziasztok valaki tud segíteni érdemes a gyári fő fekhengert grimecara cserélni a fék hatás nem valami jó esetleg valaki megtudja mondani milyen betét legyen külön nben a fekem az csinálja hogy valamiért engedi a nyomást felkemenyedik kar háromnegyedének fog is de mihelyt nem használom csak harmadszorra fog rendesen nem folyik sehol.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Tessék
A Brembo nyerget (fékbetét is jár hozzá) újonnan vettem Olaszországból 58 ezerért, a fém fékcső darabokban (roppantógyűrűk, csatlakozások, fittingek), postával 10 ezer volt itthonról. Ez a nyereg drága dolog újonnan (nyilván nekem nem ez volt a szempontom), használtat meg marha nehéz találni.
Gyári féknyereghez Varga Levente gyártat karmanytúkat, azokkal jó a gyári nyereg is, főfékhengert pedig Gyöngyösi Balázs újít fel gyáriból. Ha benne vagy az FB-s MZ csoportban, ott megtalálod a megnevezett 2 illetőt.
De főfékhengerből inkább ajánlom azt, amit linkeltem korábban, minimum a normális féklámpakapcsoló miatt
A Brembo nyerget (fékbetét is jár hozzá) újonnan vettem Olaszországból 58 ezerért, a fém fékcső darabokban (roppantógyűrűk, csatlakozások, fittingek), postával 10 ezer volt itthonról. Ez a nyereg drága dolog újonnan (nyilván nekem nem ez volt a szempontom), használtat meg marha nehéz találni.
Gyári féknyereghez Varga Levente gyártat karmanytúkat, azokkal jó a gyári nyereg is, főfékhengert pedig Gyöngyösi Balázs újít fel gyáriból. Ha benne vagy az FB-s MZ csoportban, ott megtalálod a megnevezett 2 illetőt.
De főfékhengerből inkább ajánlom azt, amit linkeltem korábban, minimum a normális féklámpakapcsoló miatt
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Este dobok fotót 22.30 tájékán, akkor leszek otthon. Fém fékcső kb 10 ezer, otthon raktam össze, féknyereg drága újonnan (engem pont nem érdekelt)
Re: Fékek
Köszönöm az infót.
Mondjuk a tiéd Grimeca, az enyém meg teljesen kínai volt, bár ki tudja hogy az olaszok is kínában gyártatnak-e...
Esetleg van kéznél képed a féknyeregről és a fém fékcsőről? Azok is kaphatóak?
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Nekem ilyen főfékhengerem van a 251-es ETZ-men, fog mint a kék festéktorokb írta: ↑2020.05.22. 10:39 Sziasztok!
ETZ250 motor, elsőfék közlekedésre alkalmas, de nem igazán erős.
Évekkel ezelőtt eltettem a dobozba a gyári főfékhengert, mert eresztette az olajat. Helyette a szokásos "univerzális" szögletes tartályos főfékhengert használom amit mindenki.
Problémák:
-Szintjelző ablak kétévente megadja magát, nem bírja a napfényt meg a fékolajat.
-Valami kopik, és előbb utóbb kicsit nyekereg a főfékhenger, és enyhén de zavaróan akad a kar.
-Szerintem nem tökéletesen stimmel a főfékhenger és a munkahenger átmérőjének aránya, és ezért azonos fékerőhöz nagyobb húzóerő kell a karon mint a gyári MZ főfékhengerrel.
Tudtok esetleg jobb minőségű főfékhengert ajánlani 400-as vagy 600-as japán vagy német motorról?
https://mz-b.hu/etz-univerzalis-fofekhe ... őfékhenger
Tegyük hozzá, hogy Brembo féknyereg és fém fékcső társaságában van nekem, de sok MZ-s megvan vele elégedve, és jónak tartják, ezért vettem én is ezt. Nekem lassan 2 éve van meg, de nincs baj a szintjelző ablakkal. Ami nyekereghet és kophat, majd akadhat Neked, az a fékkar tengelye, amit én évente kb 2x kiszedek (1 csavar, fél perc se), megzsírozom, és megy vissza. Ez kb összesen 1 perces művelet, és nem kopik, nem nyikorog, nem fog később akadni.
Re: Fékek
Sziasztok!
ETZ250 motor, elsőfék közlekedésre alkalmas, de nem igazán erős.
Évekkel ezelőtt eltettem a dobozba a gyári főfékhengert, mert eresztette az olajat. Helyette a szokásos "univerzális" szögletes tartályos főfékhengert használom amit mindenki.
Problémák:
-Szintjelző ablak kétévente megadja magát, nem bírja a napfényt meg a fékolajat.
-Valami kopik, és előbb utóbb kicsit nyekereg a főfékhenger, és enyhén de zavaróan akad a kar.
-Szerintem nem tökéletesen stimmel a főfékhenger és a munkahenger átmérőjének aránya, és ezért azonos fékerőhöz nagyobb húzóerő kell a karon mint a gyári MZ főfékhengerrel.
Tudtok esetleg jobb minőségű főfékhengert ajánlani 400-as vagy 600-as japán vagy német motorról?
ETZ250 motor, elsőfék közlekedésre alkalmas, de nem igazán erős.
Évekkel ezelőtt eltettem a dobozba a gyári főfékhengert, mert eresztette az olajat. Helyette a szokásos "univerzális" szögletes tartályos főfékhengert használom amit mindenki.
Problémák:
-Szintjelző ablak kétévente megadja magát, nem bírja a napfényt meg a fékolajat.
-Valami kopik, és előbb utóbb kicsit nyekereg a főfékhenger, és enyhén de zavaróan akad a kar.
-Szerintem nem tökéletesen stimmel a főfékhenger és a munkahenger átmérőjének aránya, és ezért azonos fékerőhöz nagyobb húzóerő kell a karon mint a gyári MZ főfékhengerrel.
Tudtok esetleg jobb minőségű főfékhengert ajánlani 400-as vagy 600-as japán vagy német motorról?
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3151
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Fékek
minta alapján kell gyártatni normálisat.
pl.: http://www.warfor.hu/
pl.: http://www.warfor.hu/
Re: Fékek
Kis Ts-re a hátsó fékbowdenre van valami megoldása valakinek? Az utángyártott bowdenek semmit nem érnek, átlehetne valahogy alakítani fékpálcásra?
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3151
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Gyárilag nem. Megpróbálkozhatsz univerzális megoldásokkal (komplett főfékhenger és Kuplung konzol+bowden csere), kérdés, hogy megéri-e (műszaki, méregetés, kísérletezgetés)
Állítható karok
Létezik ETZ250-hez állítható kuplung / fékkar?
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Fékek
Hát, az a leg jobb megoldás ha szét szeded, ki tisztítód.
DE!!! Porvédő gumin át, tűvel juttass be fék folyadékot, és járasd meg.Bocsánat ha baromságnak tűnik,kocsinál be jött,működik. Ám, ez csak tűz oltásra való. Hosszú távon a szétszerelés javaslom.
DE!!! Porvédő gumin át, tűvel juttass be fék folyadékot, és járasd meg.Bocsánat ha baromságnak tűnik,kocsinál be jött,működik. Ám, ez csak tűz oltásra való. Hosszú távon a szétszerelés javaslom.
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Fékek
Szevasztok! Az ETZ-m féknyergében az egyik dugattyú nem mozog. (a másik szépen jár). Milyen módszerrel lehet jól kimozdítani a megszorult dugattyút? Gondolom érdemes lenne szétszedni és kitisztítani...
Re: Fékek
Köszönöm a segítséget. Én is megtaláltam ezt a grimeca márkájú dolgot jó is lett.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Én is ilyet vettem, ez van fent jelenlegMatthej01 írta: ↑2019.07.07. 16:20 Vagy a sok szenvedés helyett, kibasszátok a kukába a "jó"öreg főfékmunkahengert és veszel helyette egy ilyet. És láss csodát JÓ! És csak töredéke lesz annak amit a régi szar összelapátolására kifizettél volna. Ami kb 1 évet se fog kibírni.
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... l----12387
MZ-B-nél viszont van Grimeca is olcsóbban, vettem tartalékba egyet
https://mz-b.hu/etz-univerzalis-fofekhe ... UUfxR5zGso
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Fékek
Vagy a sok szenvedés helyett, kibasszátok a kukába a "jó"öreg főfékmunkahengert és veszel helyette egy ilyet. És láss csodát JÓ! És csak töredéke lesz annak amit a régi szar összelapátolására kifizettél volna. Ami kb 1 évet se fog kibírni.
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... l----12387
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... l----12387
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
motrosmano írta: ↑2019.07.04. 08:40Helló!csitni írta: ↑2019.07.03. 21:00 Sziasztok
Összeraktam az Etz-n az első féket. Már fog de nem tökéletes ha lassan húzom még mindig elvész a fékerő. Tanácstalanságom okán elvittem szerelőhöz. Azt mondta nem levegős. Szerinte a karmantyú a rossz a főfékhengerbe. Mert mindegyik utángyártott szar és ezért enged át. Kérdésem az lenne, hogy amennyiben ez igaz akkor hol lehet jót szerezni vagy csináltatni vagy nemtudom. Mi a megoldás? Mert már mindent kicseréltem. Van amit kétszer is de még mindig nem működik rendesen. Új a fékmunkahenger, benne a dugattyú, a karmantyúk, a nyeregben a karmantyúk, a fékcső. Nem folyatja az olajat de még sem működik rendesen. Ha tud valaki segíteni kérem ne habozzon. Beszéltem valakivel aki tud karmantyút gyártatni de az eredeti méetekre lenne szüksége mert azt mondta ha adok egy mintát akkor ugyan olyan lesz(tehát nem jó) az általa legyártott is. Tehát ha valaki tud esetleg ilyen méreteket az is már segíítség.
Pár hozzászólással lentebb Tony91 már írt elvileg mindjárt 2 lehetséges forrást karmantyú beszerzésére! Sajnos én még nem jutottam el a fék javításáig így nem tudom mennyire használhatóak!
A féknyeregbe tudsz rendes karmantyút venni, amit az MZ kupások is használnak. Varga Leventét kell keresni az MZ csoportban, Ő intézi ezeket
Főfékhengerbe régen szereztem karmantyút, 2010-ben, valami más motoré passzol bele, de már nemtudom, milyenét szereztük hozzá. Azzal 8 évig fasza volt
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Helló!csitni írta: ↑2019.07.03. 21:00 Sziasztok
Összeraktam az Etz-n az első féket. Már fog de nem tökéletes ha lassan húzom még mindig elvész a fékerő. Tanácstalanságom okán elvittem szerelőhöz. Azt mondta nem levegős. Szerinte a karmantyú a rossz a főfékhengerbe. Mert mindegyik utángyártott szar és ezért enged át. Kérdésem az lenne, hogy amennyiben ez igaz akkor hol lehet jót szerezni vagy csináltatni vagy nemtudom. Mi a megoldás? Mert már mindent kicseréltem. Van amit kétszer is de még mindig nem működik rendesen. Új a fékmunkahenger, benne a dugattyú, a karmantyúk, a nyeregben a karmantyúk, a fékcső. Nem folyatja az olajat de még sem működik rendesen. Ha tud valaki segíteni kérem ne habozzon. Beszéltem valakivel aki tud karmantyút gyártatni de az eredeti méetekre lenne szüksége mert azt mondta ha adok egy mintát akkor ugyan olyan lesz(tehát nem jó) az általa legyártott is. Tehát ha valaki tud esetleg ilyen méreteket az is már segíítség.
Pár hozzászólással lentebb Tony91 már írt elvileg mindjárt 2 lehetséges forrást karmantyú beszerzésére! Sajnos én még nem jutottam el a fék javításáig így nem tudom mennyire használhatóak!
Re: Fékek
Sziasztok
Összeraktam az Etz-n az első féket. Már fog de nem tökéletes ha lassan húzom még mindig elvész a fékerő. Tanácstalanságom okán elvittem szerelőhöz. Azt mondta nem levegős. Szerinte a karmantyú a rossz a főfékhengerbe. Mert mindegyik utángyártott szar és ezért enged át. Kérdésem az lenne, hogy amennyiben ez igaz akkor hol lehet jót szerezni vagy csináltatni vagy nemtudom. Mi a megoldás? Mert már mindent kicseréltem. Van amit kétszer is de még mindig nem működik rendesen. Új a fékmunkahenger, benne a dugattyú, a karmantyúk, a nyeregben a karmantyúk, a fékcső. Nem folyatja az olajat de még sem működik rendesen. Ha tud valaki segíteni kérem ne habozzon. Beszéltem valakivel aki tud karmantyút gyártatni de az eredeti méetekre lenne szüksége mert azt mondta ha adok egy mintát akkor ugyan olyan lesz(tehát nem jó) az általa legyártott is. Tehát ha valaki tud esetleg ilyen méreteket az is már segíítség.
Összeraktam az Etz-n az első féket. Már fog de nem tökéletes ha lassan húzom még mindig elvész a fékerő. Tanácstalanságom okán elvittem szerelőhöz. Azt mondta nem levegős. Szerinte a karmantyú a rossz a főfékhengerbe. Mert mindegyik utángyártott szar és ezért enged át. Kérdésem az lenne, hogy amennyiben ez igaz akkor hol lehet jót szerezni vagy csináltatni vagy nemtudom. Mi a megoldás? Mert már mindent kicseréltem. Van amit kétszer is de még mindig nem működik rendesen. Új a fékmunkahenger, benne a dugattyú, a karmantyúk, a nyeregben a karmantyúk, a fékcső. Nem folyatja az olajat de még sem működik rendesen. Ha tud valaki segíteni kérem ne habozzon. Beszéltem valakivel aki tud karmantyút gyártatni de az eredeti méetekre lenne szüksége mert azt mondta ha adok egy mintát akkor ugyan olyan lesz(tehát nem jó) az általa legyártott is. Tehát ha valaki tud esetleg ilyen méreteket az is már segíítség.
Re: Fékek
Köszönöm!
Ezután még az érdekelne, hogy mi a legjobb légtelenítési módszer.
Ezután még az érdekelne, hogy mi a legjobb légtelenítési módszer.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Fékek
Én polírpapírral ledörzsöltem a szennyeződéseket a dugattyúról is,és a munkahenger belsejéből is.Összerakásnál vékonyan megkentem ipari vazelinnal(minden gumi dolgot vazelinnal rakok össze),és azóta hiba nélkül működik(kb 10 éve).A karmantyúknál a szélesebb rész néz mindig az olaj irányába(nyomás hatására beterpeszkedik a házba.Érdemes szétszerelt állapotban féktisztítóval átfújni,kimosni,mert nekem valamilyen fekete anyag morzsák voltak a dugattyúházban.Minden legyen tiszta,és kézzel tudnod kell mozgatni a dugattyút a nyeregben,nem szorulhat semmi,de ne is járjon nagyon könnyen.
Re: Fékek
Sziasztok!
Van itt olyan aki sikeresen újított már etz 250 es tárcsaféket? Érdekes módon amíg nem nyúltam hozzá meglehetősen jól működött. De némi szépítkezései beavatkozás miatt leszedtem a nyerget amiből kiesett a pofárol a ferodol. Ezért vettem új fékpofákat. Nem akart megfelelően működni egyszerűen nem volt fékerő, nem keményedett be a fék. Gondoltam légtelenítek (bár indokolatlannak tűnt hisz zárt maradt a rendszer). Légtelenítés után még mindig nem volt jó. Észrevettem, hogy a féknyeregen az egyik dugattyúnál bugyborékol ki az olaj. Ezért vettem hozzá új tömítéseket a mofa-ker-től. Egyuttal a fékmunkahengerbe is újakat tettem. De összerakás után még mindig nem működött rendesen sőt az új tömítésekkel is bugyborékolt ki az olaj a féknyereg egyik dugattyújából. Most megint rendeltem hozzá felújítókészletet immár fékcsővel, légtelenítőcsavarral, fékcsőtoldattal együtt plusz a tömítések. A kérdésem az lenne, hogy mielőtt megint összeraknám van e esetleg valakinek valami tippje, hogy mit ronthattam el. Illetve mire figyeljek, hogy úgy tudjam összerakni , hogy működjön végre.
Köszönöm előre is
Van itt olyan aki sikeresen újított már etz 250 es tárcsaféket? Érdekes módon amíg nem nyúltam hozzá meglehetősen jól működött. De némi szépítkezései beavatkozás miatt leszedtem a nyerget amiből kiesett a pofárol a ferodol. Ezért vettem új fékpofákat. Nem akart megfelelően működni egyszerűen nem volt fékerő, nem keményedett be a fék. Gondoltam légtelenítek (bár indokolatlannak tűnt hisz zárt maradt a rendszer). Légtelenítés után még mindig nem volt jó. Észrevettem, hogy a féknyeregen az egyik dugattyúnál bugyborékol ki az olaj. Ezért vettem hozzá új tömítéseket a mofa-ker-től. Egyuttal a fékmunkahengerbe is újakat tettem. De összerakás után még mindig nem működött rendesen sőt az új tömítésekkel is bugyborékolt ki az olaj a féknyereg egyik dugattyújából. Most megint rendeltem hozzá felújítókészletet immár fékcsővel, légtelenítőcsavarral, fékcsőtoldattal együtt plusz a tömítések. A kérdésem az lenne, hogy mielőtt megint összeraknám van e esetleg valakinek valami tippje, hogy mit ronthattam el. Illetve mire figyeljek, hogy úgy tudjam összerakni , hogy működjön végre.
Köszönöm előre is
Re: Fékek
Én a képen levő csavaron 10.3-at olvasok.motrosmano írta: ↑2019.05.23. 16:29 Köszi srácok!
Majd elhasználom máshová ezeket a csavarokat, és szerzek olyat, amilyet Áron írt!
Járműveknél sehol nem használatos 8.8-nál rosszabb minőség.
(Azt gyakorlatból tudom, hogy az új 5.6-ost villáskulccsal szaggattam erőlködés nélkül.)
És... ha jól emlékszem eredetileg nyomott oldalfalas önbiztosító anyával szerelték gyárilag. Oda pedig nem kell rugós alátét.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Köszi srácok!
Majd elhasználom máshová ezeket a csavarokat, és szerzek olyat, amilyet Áron írt!
Majd elhasználom máshová ezeket a csavarokat, és szerzek olyat, amilyet Áron írt!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Fékek
Az A2-70 szakítószilárdsága nem megfelelő. A2-80 kell (kb ez felel meg a 8.8-nak)
Rugósalátétből ne tegyél rozsdamenteset mert mégrosszabb anyagból van általában, meghúzod kilapul vége. Nem látja el a feladatát.
Rugósalátétből ne tegyél rozsdamenteset mert mégrosszabb anyagból van általában, meghúzod kilapul vége. Nem látja el a feladatát.
Re: Fékek
Szia!motrosmano írta: ↑2019.05.23. 07:54 Helló!
Nagy dőreség volt tőlem, hogy féktárcsát a kerékagyhoz fogatni A2-70 csavarokat vettem?
Ha nem jók, akkor milyet vegyek?
Köszi előre is!
Ezek valók oda:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 2/27387/c/_/_/?_
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 02/5783/c/_/_/?_
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 02/5925/c/_/_/?_
Vagy ami ugyan ezt tudja.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Helló!
Nagy dőreség volt tőlem, hogy féktárcsát a kerékagyhoz fogatni A2-70 csavarokat vettem?
Ha nem jók, akkor milyet vegyek?
Köszi előre is!
Nagy dőreség volt tőlem, hogy féktárcsát a kerékagyhoz fogatni A2-70 csavarokat vettem?
Ha nem jók, akkor milyet vegyek?
Köszi előre is!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Köszönöm szépen!kiszsebi írta: ↑2019.04.30. 21:54Papíron 4 mm, gyakorlatilag 3,8 még stabil (ahogy a Mesterek mondják)motrosmano írta: ↑2019.04.30. 21:17 Sziasztok!
Valamikor olvastam, hogy mekkora lehet a minimális vastagsága az ETZ féktárcsának, de most nem találom meg, valaki tudna segíteni?
Köszönöm!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2821
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Fékek
Papíron 4 mm, gyakorlatilag 3,8 még stabil (ahogy a Mesterek mondják)motrosmano írta: ↑2019.04.30. 21:17 Sziasztok!
Valamikor olvastam, hogy mekkora lehet a minimális vastagsága az ETZ féktárcsának, de most nem találom meg, valaki tudna segíteni?
Köszönöm!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Sziasztok!
Valamikor olvastam, hogy mekkora lehet a minimális vastagsága az ETZ féktárcsának, de most nem találom meg, valaki tudna segíteni?
Köszönöm!
Valamikor olvastam, hogy mekkora lehet a minimális vastagsága az ETZ féktárcsának, de most nem találom meg, valaki tudna segíteni?
Köszönöm!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Fékek
Ez, egy szuper anyag, nem is tudtam, hogy van ilyen. Szép amit írnak, és biztos így is van, de... Nemtudom magamnak forrasztanák-e nyeregtartó fület. Ez valahogy olyan hihetetlen, az biztos amíg volna más megoldás szívesebben választanám azt . Pl keresnék a működésképtelen, vagy sérült munkahenger helyett, egy működő másikat.
Re: Fékek
Van bizony! Kétféle hőmérséklettel. A leírások szerint ugyan az a szakítószilárdság mint a hegesztésnél, ugyanis kémiai kötést hoz létre.
https://www.szerszamok-webaruhaz.hu/tar ... as_hazilag
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Én meg vettem inkább egy normális Brembo nyerget, problem solved
Ismerősnek meg 33 ezerből lett intézve felújítókészlettel használt, hibátlan Brembo nyereg, ha az új nyereg árát valaki sokallja
A probléma az, hogy évi 12-13 ezer km után, 4 év elteltével meguntam a szopást a gyári nyereggel, megvolt az a pont, mikor azt mondtam, hogy "Kész vége, nem érdekel a jó új nyereg ára, kell a normális fék, ami nem szopat mindig"
Re: Fékek
Ami a legkevésbé látszik az az, hogy az eredeti tartófülek helyett hasonlókat kell aluforrasztással felrakni a telószárra. Azt lehet gyárinak "álcázni".
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég