Üzemanyagellátás
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Akkor jól emlékezett öregem egyik haverjának az ets 250-ről való a karbi.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
C5 jelzésű tű melyik gépekben volt? Emlékszik rá esetleg valaki?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Belerohadt a benzin! Le kell szerelni a karburátort és teljesen kipucolni! Ne felejtsd el a tankban is lecserélni az anyagot.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
ETZ 250-esemmel kis gond van.
Még tavaly ősszel ment közben széttört a generátor csúszógyűrűje. Ezt cseréltem és mivel netről rendeltem rendeltem mellé elektronikus gyújtás alapot. Felszereltem és be is indult. De utána nem használtam a motort.
Most, hogy elővettem a motort be indítom de kb egy perc járatás után leáll, utána nem indul, se szivató nélkül se szivatóval. Néha vissza durrog gondolom ez a kipufogóba jutott üzemanyag miatt van. Gyertyát kiveszem, ami tiszta benzin. Másik gyertyát betéve már nem indul be, néha elkapja de leáll. Bing karbi van rajta. Lehet negyon sok üzemanyagot kap? Bing karbihoz tudtok egy alap beállítást?
Kezdő vagyok még.
Köszi a segítséget.
ETZ 250-esemmel kis gond van.
Még tavaly ősszel ment közben széttört a generátor csúszógyűrűje. Ezt cseréltem és mivel netről rendeltem rendeltem mellé elektronikus gyújtás alapot. Felszereltem és be is indult. De utána nem használtam a motort.
Most, hogy elővettem a motort be indítom de kb egy perc járatás után leáll, utána nem indul, se szivató nélkül se szivatóval. Néha vissza durrog gondolom ez a kipufogóba jutott üzemanyag miatt van. Gyertyát kiveszem, ami tiszta benzin. Másik gyertyát betéve már nem indul be, néha elkapja de leáll. Bing karbi van rajta. Lehet negyon sok üzemanyagot kap? Bing karbihoz tudtok egy alap beállítást?
Kezdő vagyok még.
Köszi a segítséget.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm!
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szilikoncsőből ezt vettem konkrétan:Athem írta:Nagyon jók ezek a dolgok, ha megosztod.
Engem érdekelne egy kicsit hosszabb beszámoló, hogyan miként oldottad meg a szívócsonk és a karburátor találkozását, és milyen anyagból van a közrefogó cső darab amit 2db bilinccsel oldottál meg. A Koso 30-as karbimra én csináltattam egy közdarabot és úgy bele cuppant a szívótorokba. Gondolom ez a megoldás jobb. De volt arról szó valahol, hogy a 32-es karbik már jók méretre a szívó torok felől, csak a levegőszűrőél nagyobbak. Tehát, akkor lehet nem is kell nekem ez a közdarab? Mi a véleményed?
http://importtuning.hu/szilikon-csatlak ... -6768.html
A szívócsonk nekem eleve le van esztergáltatva, a gyári megoldás a 250/251-es ETZ esetében eleve egy szar konstrukció szerintem
A 30-as KOSO-ra így vannak megcsinálva a közgyűrűk, a BVF karbi átmérőivel azonos méretűre esztergáltatva, majd 2 komponensű fémragasztóval rögzítve (ami ugyebár tömít is egyben)

A 32-es karbira valóban nem kell közdarab, a légszűrő felől minimálisan nagyobb, de a gyári légszűrőgumit rá lehet húzni a 32-es karbira, tehát nincs semmi gond. A szívócsonk felől nálam megint az a helyzet, hogy nekem esztergált, így szintén a szilikoncsővel van rögzítve. Ha viszont gyári szívócsonkba teszed, akkor a 2 csavar helyébe beleütközhet a karburátor egy része, ott faragni kell a csonkon, de ezt Zizi jobban megtudja mondani, neki nem esztergált csonkban van a 32-es PWK
Annyit említenék a 32-es karbival kapcsolatban, hogy mivel a karbi mindkét oldalt rövidebb, mint a BVF, így a szívócsonkhoz valamivel közelebb lesz, a túlfolyó nálam majdnem hozzáér a blokkhoz, a légszűrőgumit meg előrébb kell nyújtani. A karbi és a csonk közé még esztergáltatni fogok egy 7-8 mm hosszú gyűrűt, és ezzel visszakerül az eredeti helyzetébe megközelítőleg
A képek:

A túlfolyó közelsége nálam, mivel előrébb van az egész karburátor

A 30-as KOSO így néz ki nálam a közdarabbal az esztergált csonkhoz képest

Felszerelve így mutatottt a 30-as

- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Üzemanyagellátás
Nagyon jók ezek a dolgok, ha megosztod.
Engem érdekelne egy kicsit hosszabb beszámoló, hogyan miként oldottad meg a szívócsonk és a karburátor találkozását, és milyen anyagból van a közrefogó cső darab amit 2db bilinccsel oldottál meg. A Koso 30-as karbimra én csináltattam egy közdarabot és úgy bele cuppant a szívótorokba. Gondolom ez a megoldás jobb. De volt arról szó valahol, hogy a 32-es karbik már jók méretre a szívó torok felől, csak a levegőszűrőél nagyobbak. Tehát, akkor lehet nem is kell nekem ez a közdarab? Mi a véleményed?
Engem érdekelne egy kicsit hosszabb beszámoló, hogyan miként oldottad meg a szívócsonk és a karburátor találkozását, és milyen anyagból van a közrefogó cső darab amit 2db bilinccsel oldottál meg. A Koso 30-as karbimra én csináltattam egy közdarabot és úgy bele cuppant a szívótorokba. Gondolom ez a megoldás jobb. De volt arról szó valahol, hogy a 32-es karbik már jók méretre a szívó torok felől, csak a levegőszűrőél nagyobbak. Tehát, akkor lehet nem is kell nekem ez a közdarab? Mi a véleményed?
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Második mérés, indításnál aránylag sok szívatózással a hideg idők miatt (mivel még mindig napi használatban van a 251-es nálam):sunbim írta:Zizi, nyomassad a tapasztalatokat! Azért mert nem kotyogok bele azt jelzi van még mit tanulnom karburálásból .(de ha nem szeretnétek tapasztalatokról beszámolót látni itt, akkor részemről befejeztem)
Olvasom folyamatosan a tapasztaltakat. És rajtam kívül még szerintem elég sokan.
5,33 liter/100 km-es átlag. Azthiszem, hogy nem piszkálok tovább a 32-es PWK karbin, szerintem beállt a majdnem tökéletes állapotra, ennél jobb nekem nem kell

- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Zizi, nyomassad a tapasztalatokat! Azért mert nem kotyogok bele azt jelzi van még mit tanulnom karburálásból .(de ha nem szeretnétek tapasztalatokról beszámolót látni itt, akkor részemről befejeztem)

Olvasom folyamatosan a tapasztaltakat. És rajtam kívül még szerintem elég sokan.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
No kérem, 2 tele tank elpöfékelése után végre megmértem a 32-es PWK karbim átlagfogyasztását: 5,23 liter/100 km az 583 km-es mért táv során, amiben volt egy 150 km-es út utassal, valamint városi közlekedés is akad benne jócskán.
Szeptember óta van fent ez a 32-es karburátor, most jutottam odáig, hogy felírkáljam a km állásokat, és jegyezzem a tankolásokat


Szeptember óta van fent ez a 32-es karburátor, most jutottam odáig, hogy felírkáljam a km állásokat, és jegyezzem a tankolásokat


- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Tényleg hülyeséget írtam ugyanis az első esetben a tűt nem csak az üzag.szintet emelem meg a második esetben a tűt emelem az üzag.szint változatlan.
z25z írta:popitty írta:KÉRDÉS:
- úgy gondolom ha a karbiban a tűt megemelem, vagy megnövelem az üz.ag. szintet a henger által beszívott üzemag.-levegő keverék mennyisége nem változik hanem az üz.ag.-levegő keverék üzemanyagban dúsabb lesz.
- úgy gondolom ha az előző állítási helyeket nem változtatom csupán a tűt emelem magasabbra ( 2-ről 3. osztás) az üz.ag. - levegő keverék nem változik ám többet szív be a köcsög.
JÓL GONDOLOM?
többször nekifutottam, de nem tudom értelmezni, mit akarsz ebből kihozni. Elsőre azt írod, hogy ha megemeled a tűt.....másodjára meg azt hogy ha az előbb említetteket nem változtatod de a tűt emeld.... Mi van?
![]()
A tűpozicióval a részterhelési tartományban lehet változtatni az üzemanyag/levegő arányt. Ha a tű feljebb kerül (a lemez lentebbi rovátkába) akkor ebben a tartományban a keverék benzinben dúsabb lesz. És fordítva. Természetesen bármelyik irányba mész vele a fogyasztás változni fog. (hacsak folyamatosan nem nyélgázon közlekedszmert ott a tű már nem nagyon játszik)
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Tényleg hülyeséget írtam ugyanis az első esetben a tűt nem csak az üzag.szintet emelem meg a második esetben a tűt emelem az üzag.szint változatlan.
z25z írta:popitty írta:KÉRDÉS:
- úgy gondolom ha a karbiban a tűt megemelem, vagy megnövelem az üz.ag. szintet a henger által beszívott üzemag.-levegő keverék mennyisége nem változik hanem az üz.ag.-levegő keverék üzemanyagban dúsabb lesz.
- úgy gondolom ha az előző állítási helyeket nem változtatom csupán a tűt emelem magasabbra ( 2-ről 3. osztás) az üz.ag. - levegő keverék nem változik ám többet szív be a köcsög.
JÓL GONDOLOM?
többször nekifutottam, de nem tudom értelmezni, mit akarsz ebből kihozni. Elsőre azt írod, hogy ha megemeled a tűt.....másodjára meg azt hogy ha az előbb említetteket nem változtatod de a tűt emeld.... Mi van?
![]()
A tűpozicióval a részterhelési tartományban lehet változtatni az üzemanyag/levegő arányt. Ha a tű feljebb kerül (a lemez lentebbi rovátkába) akkor ebben a tartományban a keverék benzinben dúsabb lesz. És fordítva. Természetesen bármelyik irányba mész vele a fogyasztás változni fog. (hacsak folyamatosan nem nyélgázon közlekedszmert ott a tű már nem nagyon játszik)
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A tű a tűsfúvóka (amibe belemegy) keresztmetszetét változtatja, ezzel szabályoz. Azért kúpos, mert minél jobban kihúzod, a tűsfúvóka legkeskenyebb pontján annál kisebb részt fog bedugni (ugye gázállástól változik, éppen a kúp milyen vastagságú része "találkozik" vele), ezzel változtatja az áteresztő képességét.
A tűtartó lemez pakolásával a tű belógását tudod szabályozni, ezzel a kúpos rész gáztolattyúhoz képesti távolságát. Minél hosszabban lóg be, annál később kezd el keskenyedni, tehát azonos gázálláson annál kevesebb benzin lesz azonos mennyiségű levegőhöz. Ha rövidebbre veszed, akkor fordított a hatás (adott gázálláson több benzin)
Ez a beállítás, ahogy z25z írta, főleg a közepes gázállás körül van érezhető hatással.
A tűtartó lemez pakolásával a tű belógását tudod szabályozni, ezzel a kúpos rész gáztolattyúhoz képesti távolságát. Minél hosszabban lóg be, annál később kezd el keskenyedni, tehát azonos gázálláson annál kevesebb benzin lesz azonos mennyiségű levegőhöz. Ha rövidebbre veszed, akkor fordított a hatás (adott gázálláson több benzin)
Ez a beállítás, ahogy z25z írta, főleg a közepes gázállás körül van érezhető hatással.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
popitty írta:KÉRDÉS:
- úgy gondolom ha a karbiban a tűt megemelem, vagy megnövelem az üz.ag. szintet a henger által beszívott üzemag.-levegő keverék mennyisége nem változik hanem az üz.ag.-levegő keverék üzemanyagban dúsabb lesz.
- úgy gondolom ha az előző állítási helyeket nem változtatom csupán a tűt emelem magasabbra ( 2-ről 3. osztás) az üz.ag. - levegő keverék nem változik ám többet szív be a köcsög.
JÓL GONDOLOM?
többször nekifutottam, de nem tudom értelmezni, mit akarsz ebből kihozni


A tűpozicióval a részterhelési tartományban lehet változtatni az üzemanyag/levegő arányt. Ha a tű feljebb kerül (a lemez lentebbi rovátkába) akkor ebben a tartományban a keverék benzinben dúsabb lesz. És fordítva. Természetesen bármelyik irányba mész vele a fogyasztás változni fog. (hacsak folyamatosan nem nyélgázon közlekedsz

- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
KÉRDÉS:
- úgy gondolom ha a karbiban a tűt megemelem, vagy megnövelem az üz.ag. szintet a henger által beszívott üzemag.-levegő keverék mennyisége nem változik hanem az üz.ag.-levegő keverék üzemanyagban dúsabb lesz.
- úgy gondolom ha az előző állítási helyeket nem változtatom csupán a tűt emelem magasabbra ( 2-ről 3. osztás) az üz.ag. - levegő keverék nem változik ám többet szív be a köcsög.
JÓL GONDOLOM?
- úgy gondolom ha a karbiban a tűt megemelem, vagy megnövelem az üz.ag. szintet a henger által beszívott üzemag.-levegő keverék mennyisége nem változik hanem az üz.ag.-levegő keverék üzemanyagban dúsabb lesz.
- úgy gondolom ha az előző állítási helyeket nem változtatom csupán a tűt emelem magasabbra ( 2-ről 3. osztás) az üz.ag. - levegő keverék nem változik ám többet szív be a köcsög.
JÓL GONDOLOM?
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Írok ide én is, nem biztos, hogy mindenki tud a táblázatról itt



Vettem egy 32-est is, kipróbálni, mert nem hagyott nyugodni a dolog
. 120-as főfuvi, 35-ös alapjárati és középállásos tűvel kezdtem neki a beállításnak. A 35-ös alapjáratival elsokallt, nálam így egyből felejtős lett, 32-esre kellett cserélnem. A 32-essel hideg motornál szívatóval van alapjárat, üzemmelegen viszont gyönyörűen elpöfög alapjáraton szívató nélkül is, ez marad így. Középre tett tűvel ismét megvolt a visszakopogásos jelenségem huzamosabb 100-as tempó után, ezért emeltem a tűn egyet, azóta nyoma sincs a kopogásnak. Amit érdemes megjegyeznem, hogy nekem 2 féle tűt is adtak a 32-es karbihoz. Ami most benne van, az hordósabb kialakítású, amit csomagoltak hozzá másikat, az pedig vékonyabb/hegyesebb. Majd egyszer azt is kipróbálom. A 30-ashoz képest annyival jobbnak látom a 32-est, hogy ötödik fokozatban kb 4.000 - 4.100-tól kezd el dolgozni a powerJet, és 110-ig biztosan nyomja a plusz kaját (eddig húztam el az ETZ-t, elvileg 120-ig is adja a cuccot a jeten keresztül). A 30-as KOSO-m 90-nél (4.000 - 4.100 rpm) abbahagyta ezt, pedig szerintem pont e felett kéne. A motor dinamikusabb lett, jobban gyorsul, mint a 30-assal. Fogyasztást még eztán tudok majd mérni. Ha 5,5 liter körül alakul, akkor hagyok mindent a jelenlegi állásban, ha 6 literhez van közelebb, akkor még bűvészkedek
Tehát röviden:
- Jobbnak tűnik, mint a 30-as KOSO
- Alapjárati 32-es, főfuvi 120-as, tű középtől eggyel emelve (de középen is jó lehet, a préssávomat kell megnéznem, mert szerintem amiatt detonál a dugó)



Vettem egy 32-est is, kipróbálni, mert nem hagyott nyugodni a dolog

Tehát röviden:
- Jobbnak tűnik, mint a 30-as KOSO
- Alapjárati 32-es, főfuvi 120-as, tű középtől eggyel emelve (de középen is jó lehet, a préssávomat kell megnéznem, mert szerintem amiatt detonál a dugó)
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Gexxx írta: Mi ez a mondat? Most komolyan így ismersz?
ahhha, ezért hát soha többet nem alszok veled, hacsak ki nem engesztelsz valahogy



na mielőtt tényleg félreértenénk egymást, persze hogy nem na, én is csak idétlenkedek

- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Mi ez a mondat? Most komolyan így ismersz?z25z írta: (de ha nem szeretnétek tapasztalatokról beszámolót látni itt, akkor részemről befejeztem)

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
A zárójeles részt felejtsd el pánikszerűen!z25z írta:Gexxx írta:Annyit szarakodtok... 28-as, 30-as, 32-es, 34-es.... Mekkora ebből a legnagyobb???
54 talán?![]()
(de ha nem szeretnétek tapasztalatokról beszámolót látni itt, akkor részemről befejeztem)


- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Gexxx írta:Annyit szarakodtok... 28-as, 30-as, 32-es, 34-es.... Mekkora ebből a legnagyobb???
54 talán?

(de ha nem szeretnétek tapasztalatokról beszámolót látni itt, akkor részemről befejeztem)
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Sokan leszünk rá kíváncsiak az biztos melyik lesz a legjobb választás ezek közül. Az a bizonyos arany középút... 

- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Annyit szarakodtok... 28-as, 30-as, 32-es, 34-es.... Mekkora ebből a legnagyobb??? 

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Na, egy 34-est kezdtem tesztelgetni ugyanezek vannak mellékelve. Méricskéltem és még nem nagyon látom át a miért-et, de majd rájövök gyakorlatban. Az egyik rövidebb, de vastagabb tű. Ha rövidebb akkor végeredményben dúsabbnak kellene lennie, de mivel vastagabb azáltal meg szegényebbnek. Gondolom adott fúvóka kombinációval a részterhelés karakterisztikáját változtatja. A 34 első tesztre egy dologban különbözött a 32-estől. Ugyanazon tűpozícióval, fő/alapjárati fúvókával zabált, mint a dög

Próbáltam 38/40 alapjárati fúvókákat közép/eggyel lentebb tűvel: sokallt. 35 alapjárati, 125 fő, 30 jet és legfelső rovátka (teljesen leengedett tű) eddig ez a legjobb beállítás rá. Nagyon jól reagál a gázadásra, húz, mint a dög a fogyasztást egyelőre saccolom, hogy 5,2-5,4 körül lehet. (így zárójelben, úgy nézem a fogyasztásra az alapjárati fúvóka változtatása sokkal nagyobb hatással van, mint a főfúvóka változtatása, persze ezt úgy, hogy 5-ben nem mentem tartósan 5000 felett)
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Üdv Mindenkinek!
Egy tapasztalatomat szeretném megosztani veletek hátha valakinek jól jön. Nekem igen. Ts-em van és mint ismert ezek eredeti karbicsekjei igen kopottak. Én vettem a MOFAKERTŐL ( de többet ilyet nem teszek) egy BVF 24- N1-es karbit ami túl zabáltatta a köcsögöt. Nem is járt rendesen úgy szólt mint egy 4 ütemű szóval tarakírozott. Viszont a karbicsek egész masszívnak látszik hát mi lehet a hiba. Nem untatlak benneteket miket csináltam kísérlet képpen, a vég az, hogy a szívató hüvelyének az alja amire a kis dugattyú gumija rázár síkra van marózva nincs központi emelkedése és így egy kicsit beengedett az üzemag-ból. 30 °-ra maróztuk és a karbi tökéletes.
Egy tapasztalatomat szeretném megosztani veletek hátha valakinek jól jön. Nekem igen. Ts-em van és mint ismert ezek eredeti karbicsekjei igen kopottak. Én vettem a MOFAKERTŐL ( de többet ilyet nem teszek) egy BVF 24- N1-es karbit ami túl zabáltatta a köcsögöt. Nem is járt rendesen úgy szólt mint egy 4 ütemű szóval tarakírozott. Viszont a karbicsek egész masszívnak látszik hát mi lehet a hiba. Nem untatlak benneteket miket csináltam kísérlet képpen, a vég az, hogy a szívató hüvelyének az alja amire a kis dugattyú gumija rázár síkra van marózva nincs központi emelkedése és így egy kicsit beengedett az üzemag-ból. 30 °-ra maróztuk és a karbi tökéletes.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Mindegy az miből van a beválik...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Nagyon várom az eredményeket!
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Én egy kék, kisebb falvastagságú szilikoncsővel raktam fel először a KOSO-t, nem volt teljesen biztos az alapjáratom. Feltettem ezt a vastagabb szilikoncsövet, amit az importtuning.hu-ról vettem, szép stabil az alapjáratomtorokb írta:Köszönöm a jó tippeket a szívócsonkkal kapcsolatban. Rendeltem egy bing karbihoz való szívótorkot, meg egyet az importtuning-os szilikoncsőből, ezzel rábilincseltem a csatos karbit. Így nem szív falsot, rögtön lett alapjárat is

A kéknél vagy a vékonyabb falvastagság okozhatta ezt, vagy az, hogy sorjás volt a szívócsonk az egyik felületen és elkezdte enni az anyagot a rezonancia miatt. A piros felrakása előtt természetesen orvosoltam a sorját


Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a jó tippeket a szívócsonkkal kapcsolatban. Rendeltem egy bing karbihoz való szívótorkot, meg egyet az importtuning-os szilikoncsőből, ezzel rábilincseltem a csatos karbit. Így nem szív falsot, rögtön lett alapjárat is 

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Vigyázzatok, a "benzin-olajálló gumi" (NBR) a benzinkúton kapható alkoholos löttyöt nem bírja, csak a lakkbenzint! Zsakival sikerült beleszaladnunk ebbe két egymástól független helyen is.
Ami nem FPM (="Viton") az nem alkalmas gépjárműre.
Ami nem FPM (="Viton") az nem alkalmas gépjárműre.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Benzinállónak hirdetett gumilemezt találtam az oldalukon különböző vastagságokban, de kb csak táblákban lehet megvenni (szerintem)amatőr írta:Zoli! Abban a bizonyos gumigyárban nincsen véletlen tanksapka alá való gumi?
Kerestem tanksapka alá való cuccot, de a gumilemezen kívül nem találtam értelmeset
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
amatőr írta:Zoli! Abban a bizonyos gumigyárban nincsen véletlen tanksapka alá való gumi?
Fogalmam nincs, mert olyat még nem kerestem

- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 490
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Üzemanyagellátás
Zoli! Abban a bizonyos gumigyárban nincsen véletlen tanksapka alá való gumi?
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nekem úgy van megcsinálva a közgyűrű hossza, hogy a légszűrő gumija szinte rányomja a szívócsonk felületére a karbit. Nagyon össze sem tudod tenni úgy, hogy rés legyen, csak ha meghúzáskor hátrafele húzod a karbitaronpfabian írta:Valójában nem benzinálló, csak részben tűri. Ne legyen semmi rés a karburátor és a csonk között, mert összegyűlik ott a benzin, és azonkívül hogy agyonvágja az alapjáratot, a cső felületét is kikezdi ahol áll rajta.z25z írta:ilyen benzinálló szilikoncsövet pontosan hol lehet kapni?
Amúgy Aliexpressen is rendelhető csak már ősz lesz mire ideér...

Csak most szétszedtem, mert cseréltem szilikoncsövet, tesztelni a pirosat. Ez más fajta, amit anno Kolozsvári Imitől vettem, kíváncsi vagyok rá




2 napja meg berendeltem egy 32-es PowerJet-es KOSO karbit is. Tóth Zoli már teszteli egy ideje, belevágok én is a tesztelésbe
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Jaaa bocs már kicsit le vagyok maradva a hírekkel itt lent... 

- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Visszajöttem, ismét Szegváron vagyok és a Legrand-nál. Amaz a melóhely finoman szólva durva volt...hell írta:Veled már letárgyaltuk el is tettél egyet nekem. És megegyeztünk aktuális lesz megyek is érte. Ja csütörtökön épp arra járok(lándor-tó)...Bár te meg elköltöztél így majd egyeztetünk...
De ha lesz egy benzinállóm is azzal nagy baj nem érhet...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Veled már letárgyaltuk el is tettél egyet nekem. És megegyeztünk aktuális lesz megyek is érte. Ja csütörtökön épp arra járok(lándor-tó)...
Bár te meg elköltöztél így majd egyeztetünk...
De ha lesz egy benzinállóm is azzal nagy baj nem érhet...
Bár még ez sem 100% szükségem lesz ilyesmire de a lényeg legyen itthon sosem lehet tudni.. 




- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
De azért csak mész még arra ugye? 

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
hát Zizi, akkor Te fogsz engem megszemélyesíteniz25z írta:Nem méterre vettem, mert kurva drága lenne (6-8000 Ft). Ez kimondottan speciális benzincső, egy neves cégnek gyárthatták, legalábbis olyan szépen rá van nyomva nagy sárga betűkkel, hogy Semperit .Már voltam pár alkalommal a gumigyárban és eddig mindig tök normálisak voltak. Idézem: "az ügyfélnek van egy problémája ami miatt ide jön, mi azért vagyunk, hogy ezt megoldjuk..." Van honlapjuk amúgy itt meg tudod nézni:
http://www.rugalmasgumiaruhaz.hu/belso- ... c12?page=5
De a honlapon pont nincs a 40-es méret, viszont úgy tudta van nekik, így bevitt a raktárba és addig kereste, amíg meg nem találtaEgy nagy lezsugorfóliázott termékből vágott. Kérdeztem is, hogy nem gond ha megbontja?
Na mindenesetre csak annyit kértem amennyi nekem kellett. De mint látod a honlapon akár rendelhető is. Annyit mondott még az ügyintéző, hogy nem csak méterenként árulják, hanem vágnak is belőle 10 cm-ként. Viszont ez lehet hogy csak személyes megjelenésnél opció.

vagy inkább veszek 1 métert...

(amúgy meg köszi!)
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nem méterre vettem, mert kurva drága lenne (6-8000 Ft). Ez kimondottan speciális benzincső, egy neves cégnek gyárthatták, legalábbis olyan szépen rá van nyomva nagy sárga betűkkel, hogy Semperit .
Már voltam pár alkalommal a gumigyárban és eddig mindig tök normálisak voltak. Idézem: "az ügyfélnek van egy problémája ami miatt ide jön, mi azért vagyunk, hogy ezt megoldjuk..." Van honlapjuk amúgy itt meg tudod nézni:
http://www.rugalmasgumiaruhaz.hu/belso- ... c12?page=5
De a honlapon pont nincs a 40-es méret, viszont úgy tudta van nekik, így bevitt a raktárba és addig kereste, amíg meg nem találta
Egy nagy lezsugorfóliázott termékből vágott. Kérdeztem is, hogy nem gond ha megbontja?
Na mindenesetre csak annyit kértem amennyi nekem kellett. De mint látod a honlapon akár rendelhető is. Annyit mondott még az ügyintéző, hogy nem csak méterenként árulják, hanem vágnak is belőle 10 cm-ként. Viszont ez lehet hogy csak személyes megjelenésnél opció.

http://www.rugalmasgumiaruhaz.hu/belso- ... c12?page=5
De a honlapon pont nincs a 40-es méret, viszont úgy tudta van nekik, így bevitt a raktárba és addig kereste, amíg meg nem találta


- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Zizi, ugye méterre veszed?!z25z írta: Na körbejártam a témát és ezek az aliexpress stb de még a magyar oldalakon árult szilikon -de úgy egyáltalán a szilikon - tényleg nem benzinállók. Megoldottam a dolgot, elmentem a gumigyárba és kaptam benzin és olajálló gumitömlőt a megfelelő méretben.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
És jut belőle nekem is? 

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Na körbejártam a témát és ezek az aliexpress stb de még a magyar oldalakon árult szilikon -de úgy egyáltalán a szilikon - tényleg nem benzinállók. Megoldottam a dolgot, elmentem a gumigyárba és kaptam benzin és olajálló gumitömlőt a megfelelő méretben.aronpfabian írta:
Valójában nem benzinálló, csak részben tűri...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
nincs különösebb sürgető dolgom vele, de ha mutatnátok egy linket hogy melyik az amit tényleg nem vág haza a benzin azt megköszönném, lehet akár aliexpresszes isaronpfabian írta:Valójában nem benzinálló, csak részben tűri. Ne legyen semmi rés a karburátor és a csonk között, mert összegyűlik ott a benzin, és azonkívül hogy agyonvágja az alapjáratot, a cső felületét is kikezdi ahol áll rajta.z25z írta:ilyen benzinálló szilikoncsövet pontosan hol lehet kapni?
Amúgy Aliexpressen is rendelhető csak már ősz lesz mire ideér...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Valójában nem benzinálló, csak részben tűri. Ne legyen semmi rés a karburátor és a csonk között, mert összegyűlik ott a benzin, és azonkívül hogy agyonvágja az alapjáratot, a cső felületét is kikezdi ahol áll rajta.z25z írta:ilyen benzinálló szilikoncsövet pontosan hol lehet kapni?
Amúgy Aliexpressen is rendelhető csak már ősz lesz mire ideér...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hogyhogy? nem vált be a székesfehérvári munka?Tony91 írta: Innen vettem, de többet, mert így érte meg a szállítás miatt
De ha kell, nekem van még itthon, tudok adni
Következő héten költözök vissza Szegvárra, nem leszek messze

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég