Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Klipsz szíjként van rá találat.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jó lesz az nem tud kiesni elvileg,nekem a kis Ts-be egy vastag gumi szalag(talán postás gumi) tartja helybe de ez amit írtatok számomra is megfontolandó jó ötlet.Márton írta:Erre én is gondoltam csak attól félek, hogy nem tartja majd elég szorosan és billegni fog. Bár egy próbát megér.z25z írta:Egyszer már agyalogtam rajta és nem kivitelezhetetlen, hogy rossz hátizsákból a csatos feszíthető részt úgymond spaniferként kellene felhasználni. Gyorsan oldható és tetszés szerint állítható bármekkora méretű akkuhoz.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sanyikovacssan88 írta:Jó jó de én itt arra gondolok,hogy működnie kellene hibátlanul a savas akumlátorral is ha meg nem máshol a baj amit nem egy nagyobb teleppel orosolnak.z25z írta:Csak közben oltári nagyot fejlődött a világ. A 30 éve megvásárolt szekrénysorodba is megveszed a lapos TV-t holott az anno direkt úgy készült, 70 cm mélységgel hogy beférjen a 80 kilós ruszki csoda. A DKF csapágy sem számítana ma már egyedülállóan kiváló minőségnek, mert a gyártástechnológia és az anyagminőség is sokat fejlődött. Én azt mondom nem kell ultraortodox módon ragaszkodni a gyári megoldásokhoz..be kellene látni, hogy bizony sokat fejlődött a technika és sokkal precízebb, könnyebb, tartósabb, megbízhatóbb, stb. dolgok is megjelentek. csak pár példa: elektronikus indexrelé, fesszab, stb. Persze mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy ragaszkodik-e a régi elavult módszerekhez vagy nyitott az újra. Nyilván OT-re készülőknél ez az opció kilőve.
Ne keress a kákán is csomót"
mérnökök tervezték az igaz de az is igaz akkor nem volt kötelező fényes nappal is pilácsolni,és azok a béke beli aksik azok bírták is anno.De kérdezem hol van az már? A forgalom is egészen más,a ma kapható 6v aksik egy rakás szarok,a legszebb napos időbe egy kihalt mellékúton is égetni kell a komplett világítást miközben ezek a paripák 30-40 évesek soroljam még?
Muszáj kicsit fejleszteni amin lehet így tovább használhatóak maradnak a mai korba is az öreg MZ-k. Még valami: neked milyen van benne? Ugyan olyan riasztó mind nekem,én tettem bele. Ha ha. És nem összekeverni a régi 6v dinamós MZ-t a sokkal modernebb már generátoros ETZ-vel az a TS hez képest atomerőmű".
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Erre én is gondoltam csak attól félek, hogy nem tartja majd elég szorosan és billegni fog. Bár egy próbát megér.z25z írta:Egyszer már agyalogtam rajta és nem kivitelezhetetlen, hogy rossz hátizsákból a csatos feszíthető részt úgymond spaniferként kellene felhasználni. Gyorsan oldható és tetszés szerint állítható bármekkora méretű akkuhoz.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
kovacssan88:
nem nagyobb kapacitásúról van szó (az valóban nem lenne megoldás, lemerül ugyanúgy csak lassabban ) hanem modernebb felépítésűről. Beleerőszakolásról sem igazán lehet beszélni akkor, ha autókba ugyanúgy kapható AGM akku a savas 1:1 kiváltására.
A savas akkumulátor egy nagyon gusztustalan dolog, főleg motoron ahol nem igazán tudod biztosítani az állandó függőleges pozíciót hogy ne folyjon ki és marjon szét mindent. Ha csak annyi előnye lenne az AGM-nek hogy zárt rendszerű, már megérné lecserélni. De még ennél is több van ld. lejjebb (arról nem is beszélve hogy a 6V változatok még jelentősen olcsóbbak is a savas borzalmaknál)
nem nagyobb kapacitásúról van szó (az valóban nem lenne megoldás, lemerül ugyanúgy csak lassabban ) hanem modernebb felépítésűről. Beleerőszakolásról sem igazán lehet beszélni akkor, ha autókba ugyanúgy kapható AGM akku a savas 1:1 kiváltására.
A savas akkumulátor egy nagyon gusztustalan dolog, főleg motoron ahol nem igazán tudod biztosítani az állandó függőleges pozíciót hogy ne folyjon ki és marjon szét mindent. Ha csak annyi előnye lenne az AGM-nek hogy zárt rendszerű, már megérné lecserélni. De még ennél is több van ld. lejjebb (arról nem is beszélve hogy a 6V változatok még jelentősen olcsóbbak is a savas borzalmaknál)
-
- biciklis
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
- MZ-d típusa: mz
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jó jó de én itt arra gondolok,hogy működnie kellene hibátlanul a savas akumlátorral is ha meg nem máshol a baj amit nem egy nagyobb teleppel orosolnak.z25z írta:Csak közben oltári nagyot fejlődött a világ. A 30 éve megvásárolt szekrénysorodba is megveszed a lapos TV-t holott az anno direkt úgy készült, 70 cm mélységgel hogy beférjen a 80 kilós ruszki csoda. A DKF csapágy sem számítana ma már egyedülállóan kiváló minőségnek, mert a gyártástechnológia és az anyagminőség is sokat fejlődött. Én azt mondom nem kell ultraortodox módon ragaszkodni a gyári megoldásokhoz..be kellene látni, hogy bizony sokat fejlődött a technika és sokkal precízebb, könnyebb, tartósabb, megbízhatóbb, stb. dolgok is megjelentek. csak pár példa: elektronikus indexrelé, fesszab, stb. Persze mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy ragaszkodik-e a régi elavult módszerekhez vagy nyitott az újra. Nyilván OT-re készülőknél ez az opció kilőve.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csak közben oltári nagyot fejlődött a világ. A 30 éve megvásárolt szekrénysorodba is megveszed a lapos TV-t holott az anno direkt úgy készült, 70 cm mélységgel hogy beférjen a 80 kilós ruszki csoda. A DKF csapágy sem számítana ma már egyedülállóan kiváló minőségnek, mert a gyártástechnológia és az anyagminőség is sokat fejlődött. Én azt mondom nem kell ultraortodox módon ragaszkodni a gyári megoldásokhoz..be kellene látni, hogy bizony sokat fejlődött a technika és sokkal precízebb, könnyebb, tartósabb, megbízhatóbb, stb. dolgok is megjelentek. csak pár példa: elektronikus indexrelé, fesszab, stb. Persze mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy ragaszkodik-e a régi elavult módszerekhez vagy nyitott az újra. Nyilván OT-re készülőknél ez az opció kilőve.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
- MZ-d típusa: mz
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Már megbocsásatok a tudatlanságomért de ha logikusan átgondolom nem lehet nem a teleppel van a baj hanem az áram termelése kicsi vagyis gyenge a töltés??,inkább a töltést kellene átnézni és nem nem bele való idegen riasztó telepet beleerőszakolni. Mondom én mind laikus látom így de gondoljatok bele ezt mérnökök tervezték és savasra,akkor azzal kell,hogy jó legyen.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egyszer már agyalogtam rajta és nem kivitelezhetetlen, hogy rossz hátizsákból a csatos feszíthető részt úgymond spaniferként kellene felhasználni. Gyorsan oldható és tetszés szerint állítható bármekkora méretű akkuhoz.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az is egy megoldás.KILL3R etz írta:Gyorskötözővel a tálcához húzom.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, ez ilyen tirisztor-tranzisztor jellegű probléma. Minden zárt akksi "zselés", akkor is ha valójában szinte mindegyik szóban forgó típus AGM (pedig nagyon eltér a felépítése és a viselkedése is, és valódi zseléset se nem fogsz olcsón kapni, se nem érdemes hagyományos elektromos rendszerű járműbe beszerelni...)z25z írta:Bocsánat, de tudomásom szerint ez nem helytálló. A riasztó akku nem feltétlen zselés (sőt alig van zselés erre a célra inkább AGM - felitatott üvegszálas) az elterjedt. És nem minden zselés akku ciklikus, lehet indító is. ciklikus: inkább riasztóba, olyan helyekre, ahol lemerül majd újra kell tölteni. Indító: hirtelen nagy áram kinyerésére alkalmas.szketo írta: már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!.
Tehát a riasztó ugyanúgy nem feltétlen zselés, mint amikor azt mondjuk: minden rovar állat, de nem minden állat ízelt lábú.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyorskötözővel a tálcához húzom.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv!
Ki hogy fogatja le a zár aksit? Már nekem is az van egy kis ideje de a nyitott savas aksihoz való lefogató nem jó hozzá. Ami nekem van az alacsonyabb és "mélyebb", vagyis vastagabb mint a sima aksi. Hajtogattam a lefogató lemezen de nem tartja határozottan. Kíváncsi vagyok ki, hogy oldotta meg.
Ki hogy fogatja le a zár aksit? Már nekem is az van egy kis ideje de a nyitott savas aksihoz való lefogató nem jó hozzá. Ami nekem van az alacsonyabb és "mélyebb", vagyis vastagabb mint a sima aksi. Hajtogattam a lefogató lemezen de nem tartja határozottan. Kíváncsi vagyok ki, hogy oldotta meg.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezen a fesszabályzón lehet állítani a töltést?Esetleg van még belőle lehet érdekelne, bár nincs gond a töltéssel de sosem árt ha van tartalékszketo írta:Sziasztok!
Szia kupi!!
Köszönöm válaszod,a akkuval kapcsolatban. A Kis Simson Star-ban már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!. .Szinte alig kell tölteni.bár a simsonnál csak az irányjelzőt,üres jelzőt használom,a park lámpát csak néha poénból....(szóval,szép ha világít este).De, téli időben kiszerelem,mielőtt feltenném tölteni,rámérek és 6.5v mutat a multiméter. Az MZ savas akku már ugyan annyi állás után mit az előbb említett zselés, már csak 6.2v mutat.Bizonyíték, hogy a zselés valóban jobban bírja a töltés nélküli eltelt időt.A savas akkum ebben az évben lesz 3-éves. Ugyanennyi idős a szelés is.
Írod kupi,,, hogy jobb az irányjelző működése, fénye,, állásnál is.Valóban , a simsonnál is ezt tapasztaltam,míg az MZ-nél a savas sokkal gyengébb.
Tanúság ebből, ,az MZ-be is zseléset fogok betenni.Kipróbálom, valóban jobb lesz e az áram ellátásom.
Bocsánat a rossz kép minőségért de, ez az a fesz,szab amit a Bambitól vettem..Már most jobban tölt a dinamó ezzel a készülékkel,mit a hagyományos fekete magyar fesz.szabbal..sajnos, az eredetit nem győztem tisztogatni,néha állítgatni,hiszen nem napi használatban van a motor..Így,ezt megelégelve döntöttem az elektronikus mellett. Ám a magyar csak 2-ezres fordulat után kezdett tölteni,addig a töltés jelző is világított..
Ráadásul ez még bizonyos keretek között állítható is..Nos, ezt fogom tavasszal akkor megspékelni egy zselés akkuval.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bocsánat, de tudomásom szerint ez nem helytálló. A riasztó akku nem feltétlen zselés (sőt alig van zselés erre a célra inkább AGM - felitatott üvegszálas) az elterjedt. És nem minden zselés akku ciklikus, lehet indító is. ciklikus: inkább riasztóba, olyan helyekre, ahol lemerül majd újra kell tölteni. Indító: hirtelen nagy áram kinyerésére alkalmas.szketo írta: már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!.
Tehát a riasztó ugyanúgy nem feltétlen zselés, mint amikor azt mondjuk: minden rovar állat, de nem minden állat ízelt lábú.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem fogsz benne csalódni,jobban bele gondolva nálam a fő baj nem is a gyengécske töltés(60w dinamó)hanem az energia tárolása volt a probléma(természetesen mind minden 6v ES-TS MZ-nél).A használati útmutató le is írja ha rendszeresen éjszaka használjuk töltsünk az aksira meg ilyenek...Sajnos ezt már a tervezéskor is tudták a Német mérnökök,az viszont nem is sejtették nappal is kell égetni a teljes világítást.És igen én itt látom a problémánk gyökereit amire talán itt a megoldás szerencsére fejlődik a világ és az akkumulátorok is.szketo írta:Sziasztok!
Szia kupi!!
Köszönöm válaszod,a akkuval kapcsolatban. A Kis Simson Star-ban már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!. .Szinte alig kell tölteni.bár a simsonnál csak az irányjelzőt,üres jelzőt használom,a park lámpát csak néha poénból....(szóval,szép ha világít este).De, téli időben kiszerelem,mielőtt feltenném tölteni,rámérek és 6.5v mutat a multiméter. Az MZ savas akku már ugyan annyi állás után mit az előbb említett zselés, már csak 6.2v mutat.Bizonyíték, hogy a zselés valóban jobban bírja a töltés nélküli eltelt időt.A savas akkum ebben az évben lesz 3-éves. Ugyanennyi idős a szelés is.
Írod kupi,,, hogy jobb az irányjelző működése, fénye,, állásnál is.Valóban , a simsonnál is ezt tapasztaltam,míg az MZ-nél a savas sokkal gyengébb.
Tanúság ebből, ,az MZ-be is zseléset fogok betenni.Kipróbálom, valóban jobb lesz e az áram ellátásom.
Bocsánat a rossz kép minőségért de, ez az a fesz,szab amit a Bambitól vettem..Már most jobban tölt a dinamó ezzel a készülékkel,mit a hagyományos fekete magyar fesz.szabbal..sajnos, az eredetit nem győztem tisztogatni,néha állítgatni,hiszen nem napi használatban van a motor..Így,ezt megelégelve döntöttem az elektronikus mellett. Ám a magyar csak 2-ezres fordulat után kezdett tölteni,addig a töltés jelző is világított..
Ráadásul ez még bizonyos keretek között állítható is..Nos, ezt fogom tavasszal akkor megspékelni egy zselés akkuval.
Még valami: ha veszel ne a legkisebbet vedd sajnos én nem tudom az enyém mekkora mert le van kopva a felirata viszont méretre se kicsi"épen befér a tárolóba a tartó tálcába be se tudtam tenni,de mivel akár egy hónap állás után is van kürt,index lámpa és indul de hegeszteni is lehetne róla" gondolom nem kicsi.
Biztosan van olyan méret és kapacitás ami megfelel,ha ez ami nekem van megadja magát majd én is körülnézek de ha belegondolunk egy savas 2-3 évet bír egy zselés talán a dupláját vagy többet is a savas is 5-6000ft (és szar) akkor? Még anyagilag is jobban megéri a zselés.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kupi 2017.01.24. 15:46-kor.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Szia kupi!!
Köszönöm válaszod,a akkuval kapcsolatban. A Kis Simson Star-ban már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!. .Szinte alig kell tölteni.bár a simsonnál csak az irányjelzőt,üres jelzőt használom,a park lámpát csak néha poénból....(szóval,szép ha világít este).De, téli időben kiszerelem,mielőtt feltenném tölteni,rámérek és 6.5v mutat a multiméter. Az MZ savas akku már ugyan annyi állás után mit az előbb említett zselés, már csak 6.2v mutat.Bizonyíték, hogy a zselés valóban jobban bírja a töltés nélküli eltelt időt.A savas akkum ebben az évben lesz 3-éves. Ugyanennyi idős a szelés is.
Írod kupi,,, hogy jobb az irányjelző működése, fénye,, állásnál is.Valóban , a simsonnál is ezt tapasztaltam,míg az MZ-nél a savas sokkal gyengébb.
Tanúság ebből, ,az MZ-be is zseléset fogok betenni.Kipróbálom, valóban jobb lesz e az áram ellátásom.
Bocsánat a rossz kép minőségért de, ez az a fesz,szab amit a Bambitól vettem..Már most jobban tölt a dinamó ezzel a készülékkel,mit a hagyományos fekete magyar fesz.szabbal..sajnos, az eredetit nem győztem tisztogatni,néha állítgatni,hiszen nem napi használatban van a motor..Így,ezt megelégelve döntöttem az elektronikus mellett. Ám a magyar csak 2-ezres fordulat után kezdett tölteni,addig a töltés jelző is világított..
Ráadásul ez még bizonyos keretek között állítható is..Nos, ezt fogom tavasszal akkor megspékelni egy zselés akkuval.
Szia kupi!!
Köszönöm válaszod,a akkuval kapcsolatban. A Kis Simson Star-ban már vagy 2-éve használom az úgynevezett riasztó, más néven zselés akkut. Tudjátok!!. .Szinte alig kell tölteni.bár a simsonnál csak az irányjelzőt,üres jelzőt használom,a park lámpát csak néha poénból....(szóval,szép ha világít este).De, téli időben kiszerelem,mielőtt feltenném tölteni,rámérek és 6.5v mutat a multiméter. Az MZ savas akku már ugyan annyi állás után mit az előbb említett zselés, már csak 6.2v mutat.Bizonyíték, hogy a zselés valóban jobban bírja a töltés nélküli eltelt időt.A savas akkum ebben az évben lesz 3-éves. Ugyanennyi idős a szelés is.
Írod kupi,,, hogy jobb az irányjelző működése, fénye,, állásnál is.Valóban , a simsonnál is ezt tapasztaltam,míg az MZ-nél a savas sokkal gyengébb.
Tanúság ebből, ,az MZ-be is zseléset fogok betenni.Kipróbálom, valóban jobb lesz e az áram ellátásom.
Bocsánat a rossz kép minőségért de, ez az a fesz,szab amit a Bambitól vettem..Már most jobban tölt a dinamó ezzel a készülékkel,mit a hagyományos fekete magyar fesz.szabbal..sajnos, az eredetit nem győztem tisztogatni,néha állítgatni,hiszen nem napi használatban van a motor..Így,ezt megelégelve döntöttem az elektronikus mellett. Ám a magyar csak 2-ezres fordulat után kezdett tölteni,addig a töltés jelző is világított..
Ráadásul ez még bizonyos keretek között állítható is..Nos, ezt fogom tavasszal akkor megspékelni egy zselés akkuval.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönet most már ezt is tudom. Tényleg ezért is jó itt ez a fórum tapasztalat megosztás és jelenségek megértése olyan emberek segítségével akik többet konyítanak a dolgokhoz,sokszor elgondolom menyivel egyszerűbb lett volna az életem ha van internet és ilyen fórum a 80-90 es évekbe.aronpfabian írta:14.2V-nál nem lesz túltöltés (14.8V az abszolút határ). 15V már ne legyen. MZ-knél inkább a dinamót lehet komolyan túlgerjeszteni, ha a gyári szabályzót össze-vissza hajtogatták vagy fennhagyták (rosszabb esetben félreértésből RÖVIDREZÁRTÁK) a szabályzóellenállást az elektronikus feszültségszabályzó beszerelése után.z25z írta:uraim! egy újabb élmény volt ez a gyors komment váltás, ezért is szeretek itt veletek fórumozni, mert a tapasztalatból és a szakmai hozzáértésből a végén csak kibontakozik a megoldás
Kis összegzésként akkor az eddigiek alapján elmondhatjuk, hogy MZ esetében semmi szükség az indító (savas) akkura. Jó választás lehet egy ciklikus zselés/agm mert nem kell a kifolyó savtól félni, (apropó ezek is ugyanúgy szulfátosodnak a pólusoknál?) az összes fogyasztó egyidejű használatát is elbírja, de nem szereti a túltöltést. Ez a gyakorlatban mit takarhat? Mondjuk egy hosszú túrán tartós 14,2V pl. pályán nyúzza az ember pár órán keresztül....
Az előző témára ezt találtam hasznosnak, a keretes részt érdemes elolvasni: http://batteryuniversity.com/learn/arti ... ss_mat_agm
Az AGM akkunak kisebb a belső ellenállása és ezért hamarabb reagál mind a terhelésre mind a töltésre mint a savas. Ennek lehet köze kupi tapasztalataihoz a viszonylag nagy terhelésen. A szulfátosodásra is kevésbé hajlamos, de a pólusokra kiülő sókristályok savasnál sem normális, a műanyag ház tömítetlenségére utal az érintekző körül.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
14.2V-nál nem lesz túltöltés (14.8V az abszolút határ). 15V már ne legyen. MZ-knél inkább a dinamót lehet komolyan túlgerjeszteni, ha a gyári szabályzót össze-vissza hajtogatták vagy fennhagyták (rosszabb esetben félreértésből RÖVIDREZÁRTÁK) a szabályzóellenállást az elektronikus feszültségszabályzó beszerelése után.z25z írta:uraim! egy újabb élmény volt ez a gyors komment váltás, ezért is szeretek itt veletek fórumozni, mert a tapasztalatból és a szakmai hozzáértésből a végén csak kibontakozik a megoldás
Kis összegzésként akkor az eddigiek alapján elmondhatjuk, hogy MZ esetében semmi szükség az indító (savas) akkura. Jó választás lehet egy ciklikus zselés/agm mert nem kell a kifolyó savtól félni, (apropó ezek is ugyanúgy szulfátosodnak a pólusoknál?) az összes fogyasztó egyidejű használatát is elbírja, de nem szereti a túltöltést. Ez a gyakorlatban mit takarhat? Mondjuk egy hosszú túrán tartós 14,2V pl. pályán nyúzza az ember pár órán keresztül....
Az előző témára ezt találtam hasznosnak, a keretes részt érdemes elolvasni: http://batteryuniversity.com/learn/arti ... ss_mat_agm
Az AGM akkunak kisebb a belső ellenállása és ezért hamarabb reagál mind a terhelésre mind a töltésre mint a savas. Ennek lehet köze kupi tapasztalataihoz a viszonylag nagy terhelésen. A szulfátosodásra is kevésbé hajlamos, de a pólusokra kiülő sókristályok savasnál sem normális, a műanyag ház tömítetlenségére utal az érintekző körül.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
uraim! egy újabb élmény volt ez a gyors komment váltás, ezért is szeretek itt veletek fórumozni, mert a tapasztalatból és a szakmai hozzáértésből a végén csak kibontakozik a megoldás
Kis összegzésként akkor az eddigiek alapján elmondhatjuk, hogy MZ esetében semmi indokolja, hogy ultra konzervatív módon ragaszkodjunk az indító (savas) akkuhoz. Jó választás lehet egy ciklikus zselés/agm mert nem kell a kifolyó savtól félni, (apropó ezek is ugyanúgy szulfátosodnak a pólusoknál?) az összes fogyasztó egyidejű használatát is elbírja, de nem szereti a túltöltést. Ez a gyakorlatban mit takarhat? Mondjuk egy hosszú túrán tartós 14,2V pl. pályán nyúzza az ember pár órán keresztül....
Kis összegzésként akkor az eddigiek alapján elmondhatjuk, hogy MZ esetében semmi indokolja, hogy ultra konzervatív módon ragaszkodjunk az indító (savas) akkuhoz. Jó választás lehet egy ciklikus zselés/agm mert nem kell a kifolyó savtól félni, (apropó ezek is ugyanúgy szulfátosodnak a pólusoknál?) az összes fogyasztó egyidejű használatát is elbírja, de nem szereti a túltöltést. Ez a gyakorlatban mit takarhat? Mondjuk egy hosszú túrán tartós 14,2V pl. pályán nyúzza az ember pár órán keresztül....
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez valószínűleg azt jelenti, hogy folyamatos nagy terhelés esetén tovább tudja a névleges feszültséghez közel tartani a feszültségét mint a savas. 6V rendszeren ez nagyon nem mindegy, gondolj csak arra, pár rozsdás saru mekkora galibát képes okozni (akár a dinamó teljes működését akadályozza)
A dolog elméleti oldalának utána fogok nézni
A dolog elméleti oldalának utána fogok nézni
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Srácok az elektromos rendszerem jó,három éve lett átvezetékezve kompletten színre átmérőre szakemberrel...Sajnos attól se lett akkor jobb maga a dinamó komplettem már vagy a 4.volt rajta(van pár itthon)a feszszab is volt már pár fajta olcsó drága ilyen olyan és most itt ez a fránya aksi megoldott mindent.
Mondom nem vagyok villanyos szaki alap dolgokat megbabrálok sikeresen de ezt csak ezzel tudom magyarázni több tartalék van az aksiba.
Mondom nem vagyok villanyos szaki alap dolgokat megbabrálok sikeresen de ezt csak ezzel tudom magyarázni több tartalék van az aksiba.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Több 10 amperekről van szó amit nem bír. Az önindító áramfelvétele nem összehasonlítható 1-2 izzóévalz25z írta:de egy olyan szituációt, hogy éjszaka meg kell állni és kell a világítás, az előző számokkal élve 76W+mondjuk egy elakadás jelző 4x21W (nyilván a villogás miatt nem lesz folyamatos 84W terhelés) de legyen úgy 100W töltés nélkül ez cca 8,3A ezt elbírja tartósan? (nyilván egy 9Ah-s akkunál max 1 órát )aronpfabian írta: Az olcsóbb, riasztóba/tápegységbe való típusoknak a kivezetései olyan vékonyak, hogy nem bírják (pontosabban: nehogy bírják ) az önindító nagy áramigényét.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
de egy olyan szituációt, hogy éjszaka meg kell állni és kell a világítás, az előző számokkal élve 76W+mondjuk egy elakadás jelző 4x21W (nyilván a villogás miatt nem lesz folyamatos 84W terhelés) de legyen úgy 100W töltés nélkül ez cca 8,3A ezt elbírja tartósan? (nyilván egy 9Ah-s akkunál max 1 órát )aronpfabian írta: Az olcsóbb, riasztóba/tápegységbe való típusoknak a kivezetései olyan vékonyak, hogy nem bírják (pontosabban: nehogy bírják ) az önindító nagy áramigényét.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ehhez bele kéne látni kupi elektromos rendszerébe, hogy mitől működött jobban az index. Talán magasabb volt a feszültség még a lemerülés határán is? Esetleg valóban gyári hibás volt a savas akksi amivel összehasonlította (a boltos állítása ellenére - ugye azért ő erősen ellenérdekelt a gyári hiba elismerésében)? Azért valljuk be, nem igazán vannak már jelen a nagy márkák a 6V motorkerékpár-akkumulátorok piacán...z25z írta:Hááát nem tudom.... teljesítmény helyett lehet szerencsésebb lenne inkább kapacitásról beszélni? Azt írtad, hogy a nagyobb teljesítményt át tudja hidalni a riasztó akku. Pedig az elmélet szerint a nagy áramigényt az indító szolgálja ki jobban. Mondjuk nem tudom, hogy mennyi az az idő. Ha csak 10-40 másodperc akkor ok. Ilyesmikre vonatkozott igazából a kérdés, hogy valaki szakmailag is meg tudja-e magyarázni melyik a jobb és miért és mik a buktatók? Félre ne érts, eszem ágában nincs sem ellenkezni, sem kötekedni veled. Csak olyan "fasz" vagyok, hogy szeretem a tudományos magyarázatot hozzá és nem elégít ki az, hogy kipróbáltam és működik
Szerk.: a szabályzással tuti nem volt gond, mert a túlfeszültségre az AGM érzékenyebb, hamarabb tönkrement volna.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2017.01.23. 22:23-kor.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jó igazad van nem vagyok elektromos szaki a lényeg jó! Amit viszont irtatok is az a töltő,én is vettem hozzá egy finom"töltőt igaz nincs rá szükségz25z írta:Hááát nem tudom.... teljesítmény helyett lehet szerencsésebb lenne inkább kapacitásról beszélni? Azt írtad, hogy a nagyobb teljesítményt át tudja hidalni a riasztó akku. Pedig az elmélet szerint a nagy áramigényt az indító szolgálja ki jobban. Mondjuk nem tudom, hogy mennyi az az idő. Ha csak 10-40 másodperc akkor ok. Ilyesmikre vonatkozott igazából a kérdés, hogy valaki szakmailag is meg tudja-e magyarázni melyik a jobb és miért és mik a buktatók? Félre ne érts, eszem ágában nincs sem ellenkezni, sem kötekedni veled. Csak olyan "fasz" vagyok, hogy szeretem a tudományos magyarázatot hozzá és nem elégít ki az, hogy kipróbáltam és működik
.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hááát nem tudom.... teljesítmény helyett lehet szerencsésebb lenne inkább kapacitásról beszélni? Azt írtad, hogy a nagyobb teljesítményt át tudja hidalni a riasztó akku. Pedig az elmélet szerint a nagy áramigényt az indító szolgálja ki jobban. Mondjuk nem tudom, hogy mennyi az az idő. Ha csak 10-40 másodperc akkor ok. Ilyesmikre vonatkozott igazából a kérdés, hogy valaki szakmailag is meg tudja-e magyarázni melyik a jobb és miért és mik a buktatók? Félre ne érts, eszem ágában nincs sem ellenkezni, sem kötekedni veled. Csak olyan "fasz" vagyok, hogy szeretem a tudományos magyarázatot hozzá és nem elégít ki az, hogy kipróbáltam és működik
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Miért nem használ mindenki elektronikus gyújtást, miért használja mindenki a rohadtdrága magyar fesz.szab.-t az ötödannyiba kerülő és 10x annyira megbízható Lada helyett, sorolhatnám estig nem ismerik, nem mernek belenyúlni a rendszerbe, nem foglalkoznak vele mert eddig is "jó" volt stbz25z írta:de ha olyan kurva jó, akkor miért nem azt használja mindenki
Az AGM/VRLA akkumulátor 100% felcserélhető a hagyományos savassal, annál igénytelenebb, jobban bírja a mélykisütést és utántöltés nélküli tárolást, emellett nem mar szét maga körül mindent. Egyetlen hátránya hogy ha elforraltad az elektrolitot egy rajtfelejtett szovjet töltővel vagy hibás feszültségszabályzóval, akkor nem tudod utántölteni desztillált vízzel. Tehát a nem rendeltetésszerű használatot nem díjazza (amit a savas se igazán)
Az olcsóbb, riasztóba/tápegységbe való típusoknak a kivezetései olyan vékonyak, hogy nem bírják (pontosabban: nehogy bírják ) az önindító nagy áramigényét.
MZ-n nincsen önindító, tehát nem kell az annak ellátására is alkalmas, drága gépjármű AGM-et megvenni.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Közbe szerintem meg is írtam amire kíváncsi vagy,még azt teszem hozzá eddig csak előnye van nálam(közel 22 éves savas aksizgatás után mondom).z25z írta:Másik topicban beszélgettetek riasztó akku használatáról savas helyett. Én nem igazán értek hozzá, csak amennyit innen-onnan hallottam/olvastam. Az alapján ha jól értelmezem akkor a savas akkuk azok indító akkuk: hirtelen nagy áram leadására képes, de nem tesz neki jót a hosszú folyamatos merítés. Ezzel szemben a ciklikus, ami lehet felitatott üvegszálas (AGM) vagy zselés (maga az elektrolit gél?) az ellenkezőleg: nem bírja a hirtelen nagy áramfelvételt, de jól tűri a hosszú kisütést?
Mivel az MZ-ken nincs önindító ezért józan paraszti ésszel belegondolva tényleg jobb választásnak tűnik egy ciklikus akku, de ha olyan kurva jó, akkor miért nem azt használja mindenki?
Valaki el tudná mondani szájbarágósan, hogy miért jó választás a riasztó akku? Nincs semmi hátránya a savashoz képest? Jó az MZ töltése hozzá? stb.
Előre is köszi!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
szketo"
Az előbbi zselés aksi témáról: nekem a kis Ts már 1990 óta van meg de új korától ismerem,ez a 6v és a gyenge 60w dinamó a gyenge pontja sajnos új korába is ez volt. Nagyon sok évi kínlódás"sok próbálkozás után kb két éve a véletlen adta a kezembe a megoldást.
Egy szép napon lecseréltem savas már halódó kb 2 éves aksimat de az új egy hét után Bp közepén meghalt! Haza vergődtem kényszer gyújtáson(TS előnye) mivel garanciás volt próbáltam érvényesíteni de Dankovics úr kemény ember kijelentette:szar a töltésem! Kaptam egy MÉH telepes barátomtól egy 6v szemétből való riasztó aksit ameddig a garanciális buli lezajlik(a töltésem akkor és azóta is úgy van jó működik gyári szabályzóval).
Teltek a hetek motoroztam és meglepetésemre kiválóan működött a motor lámpa és az irányjelző meg minden,elkezdtem itthon tesztelgetni alapjáraton lámpa index és több percig bírta! Aztán kicserélték a savast bele is tettem de ez már szinte egy piros lámpánál lemerült alapjáraton,ki is dobtam azóta is ezzel a kapott"zseléssel járok ezt télen is bent hagyom jelenleg is teljesen üzembiztos vele.A titok az szerintem ez az aksi(vagy ellem vagy mi)sokkal nagyobb teljesítményű ezáltal át tudja hidalni a nagyobb terhelést vagy a töltés kiesést pl alapjáraton egy lámpánál állva indexelgetve...Soha többet savas.
Az előbbi zselés aksi témáról: nekem a kis Ts már 1990 óta van meg de új korától ismerem,ez a 6v és a gyenge 60w dinamó a gyenge pontja sajnos új korába is ez volt. Nagyon sok évi kínlódás"sok próbálkozás után kb két éve a véletlen adta a kezembe a megoldást.
Egy szép napon lecseréltem savas már halódó kb 2 éves aksimat de az új egy hét után Bp közepén meghalt! Haza vergődtem kényszer gyújtáson(TS előnye) mivel garanciás volt próbáltam érvényesíteni de Dankovics úr kemény ember kijelentette:szar a töltésem! Kaptam egy MÉH telepes barátomtól egy 6v szemétből való riasztó aksit ameddig a garanciális buli lezajlik(a töltésem akkor és azóta is úgy van jó működik gyári szabályzóval).
Teltek a hetek motoroztam és meglepetésemre kiválóan működött a motor lámpa és az irányjelző meg minden,elkezdtem itthon tesztelgetni alapjáraton lámpa index és több percig bírta! Aztán kicserélték a savast bele is tettem de ez már szinte egy piros lámpánál lemerült alapjáraton,ki is dobtam azóta is ezzel a kapott"zseléssel járok ezt télen is bent hagyom jelenleg is teljesen üzembiztos vele.A titok az szerintem ez az aksi(vagy ellem vagy mi)sokkal nagyobb teljesítményű ezáltal át tudja hidalni a nagyobb terhelést vagy a töltés kiesést pl alapjáraton egy lámpánál állva indexelgetve...Soha többet savas.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Másik topicban beszélgettetek riasztó akku használatáról savas helyett. Én nem igazán értek hozzá, csak amennyit innen-onnan hallottam/olvastam. Az alapján ha jól értelmezem akkor a savas akkuk azok indító akkuk: hirtelen nagy áram leadására képes, de nem tesz neki jót a hosszú folyamatos merítés. Ezzel szemben a ciklikus, ami lehet felitatott üvegszálas (AGM) vagy zselés (maga az elektrolit gél?) az ellenkezőleg: nem bírja a hirtelen nagy áramfelvételt, de jól tűri a hosszú kisütést?
Mivel az MZ-ken nincs önindító ezért józan paraszti ésszel belegondolva tényleg jobb választásnak tűnik egy ciklikus akku, de ha olyan kurva jó, akkor miért nem azt használja mindenki?
Valaki el tudná mondani szájbarágósan, hogy miért jó választás a riasztó akku? Nincs semmi hátránya a savashoz képest? Jó az MZ töltése hozzá? Mekkora az az áramerősség amit tartósan ki lehet venni egy ciklikusból? (mondjuk egy töltés nélküli fényszóróhasználat kb: 55+5+4+(6x2) ~ 76W ~ 6,4 A stb.
Előre is köszi!
Mivel az MZ-ken nincs önindító ezért józan paraszti ésszel belegondolva tényleg jobb választásnak tűnik egy ciklikus akku, de ha olyan kurva jó, akkor miért nem azt használja mindenki?
Valaki el tudná mondani szájbarágósan, hogy miért jó választás a riasztó akku? Nincs semmi hátránya a savashoz képest? Jó az MZ töltése hozzá? Mekkora az az áramerősség amit tartósan ki lehet venni egy ciklikusból? (mondjuk egy töltés nélküli fényszóróhasználat kb: 55+5+4+(6x2) ~ 76W ~ 6,4 A stb.
Előre is köszi!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2017.01.23. 22:02-kor.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
srácok valaki vállal elektronikus gyújtás rendberakást?a gyárira gondolok,panelon el van öregedve pár alkatrész.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, megnéztem ,nem 4A hanem 16A, ezt a 4ampert honnan szedtem nem tudom ,lehet nem iszok rendesen? üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok AZT HISZEM 4A nem zárom ki hogy több de meg fogom nézni üdv. juragy
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az vagy nem 4A, vagy nem rajta keresztül folyik az áram. Ilyen kicsi biztosítékkal felkapcsolod a fényszórót és azonnal leolvad, nemhogy még indexet vagy féket használtál volna...jura györgy írta:sziasztok, én csak annyit tenék hozá hogy 1 biztositékom van ami 1 késes főbizti azt hiszem 4A eddig még nem volt gond a 19 év és a 43000 km.alatt üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, én csak annyit tenék hozá hogy 1 biztositékom van ami 1 késes főbizti azt hiszem 4A eddig még nem volt gond a 19 év és a 43000 km.alatt üdv. juragy
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 476
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem 26 éve 8 A-s van benne! Bár a gyári fesszabot az első héten kihajítottam.
Amatőr,... a rádióamatőr
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Magyarul azt irtad amit én csak tudományosabban.
Nem dől össze a világ ha 4A-os van ott
Egyébként meg a gyári adatok sem bztos hogy annyira hű de pontosan kiszámoltak,lásd az akku kapacitást amit többször is módositottak
Nem dől össze a világ ha 4A-os van ott
Egyébként meg a gyári adatok sem bztos hogy annyira hű de pontosan kiszámoltak,lásd az akku kapacitást amit többször is módositottak
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha 4A ellátná azt a feladatot amire tervezték, nem szórakoztak volna az üvegbiztosítékos félmegoldással. Más kérdés hogy valószínűleg ez a biztosíték, ahogy az index előtt lévő is, csak a kőkorszaki gyári elektromos berendezések tipikus működési hibái esetén szükséges (indexnél elszakadt hőszál, itt talán beégett szabályzónyelv?), elektronikus esetén kevésbé lényeges.zsakfos írta:Tegye fel a kezét akinek volt már problémája abból hogy nem 2A bizti volt a gerjesztőszálnál hanem 4A.
Azt már csak halkan mondom hogy vannak akik ki is iktatják,mert eléggé felesleges dolog.
Egy késes biztosíték erre a körre mindenesetre nem sok vizet zavar, és legalább szükség esetén leold. Ilyen megoldásnál elhanyagolható a kontakthiba esélye, a gyárit meg pont amiatt szokták átkötni.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tegye fel a kezét akinek volt már problémája abból hogy nem 2A bizti volt a gerjesztőszálnál hanem 4A.
Azt már csak halkan mondom hogy vannak akik ki is iktatják,mert eléggé felesleges dolog.
Azt már csak halkan mondom hogy vannak akik ki is iktatják,mert eléggé felesleges dolog.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
4A már sok. Nagyobb elektronikai boltban találsz 2-eset (pl. Lomex). Tudok neked adni ha legközelebb találkozunkz25z írta:késesben nem találtam a közelemben egyetlenn autósboltban sem 2A-t, talán 4-es volt a legkisebb, az már sok?
A trafót miért kérdezted? Kellene?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
késesben nem találtam a közelemben egyetlenn autósboltban sem 2A-t, talán 4-es volt a legkisebb, az már sok?
A trafót miért kérdezted? Kellene?
A trafót miért kérdezted? Kellene?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
És itt Simson/MZ esetén megint a praktikus okok állnak az villamos tulajdonságok előtt: a kitöltött biztosíték kevésbé érzékeny a rázkódásra így kevésbé hajlamos mechanikai hatásra leválni a szál az érintkezőről.sunbim írta:ami kvarchomokkal van kitöltve az felépítéséből adódóan; lassú kiolvadású szokott lenni.
Csúnya félmegoldás az egész. Tessék késeset használni
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Elektronikát védenek vele,azért tett a gyár elektronikai üveg biztosítékot ide.
FF - szupergyors
F - gyors
T - lassú
TT- nagyon lassú
jelölés nélküli - normál kiolvadású
250V - névleges feszültség
A névleges áramot is legtöbb gyártó mértékegységgel együtt írja rá (esetleg A-ban) ami kvarchomokkal van kitöltve az felépítéséből adódóan; lassú kiolvadású szokott lenni.
Utóbbiaknál az olvadószál felmelegedését nagyobb hőtehetetlenséget biztosító fémcseppnek az olvadószálra helyezésével késleltetik. A nagyobb feszültségen alkalmazott nagy áramú gyors kioldású biztosítóknál úgy érik el a kiolvadáskor keletkező ív gyors megszakítását, hogy az üvegcsövet kvarchomokkal töltik, mely az ív hatására megolvadva megszakítja az ívet.
FF - szupergyors
F - gyors
T - lassú
TT- nagyon lassú
jelölés nélküli - normál kiolvadású
250V - névleges feszültség
A névleges áramot is legtöbb gyártó mértékegységgel együtt írja rá (esetleg A-ban) ami kvarchomokkal van kitöltve az felépítéséből adódóan; lassú kiolvadású szokott lenni.
Utóbbiaknál az olvadószál felmelegedését nagyobb hőtehetetlenséget biztosító fémcseppnek az olvadószálra helyezésével késleltetik. A nagyobb feszültségen alkalmazott nagy áramú gyors kioldású biztosítóknál úgy érik el a kiolvadáskor keletkező ív gyors megszakítását, hogy az üvegcsövet kvarchomokkal töltik, mely az ív hatására megolvadva megszakítja az ívet.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez így tökéletes. A 6V trafó primer körének ellenállása hatalmas, 1.5 egész Ohm! A szekunder ellenállás is jó 8 kOhmmal. Zárlatos trafó sajnos általában működés közben szokott kiderülni, a multiméter nem küld rá akkora feszültséget hogy átüssön.z25z írta:Uraim! Adott egy trafó (sztem 6V, mert 1975 van beleütve) És gondoltam kimérem. Multiméter 20 kOhm állásba téve, az egyik mérőcsúcs a nagyfesz tüskére majd a másik mérőcsúcsot akár az 1, akár a 15-ös kivezetésre tettem kb. 8 kOhm ellenállást kaptam. Ha az 1-15 között próbáltam, akkor pedig mérhetetlenül alacsonyat, 200 Ohm-os tartományban volt mérhető érték, de ez már a szálszakadás üzemmód is egyben. És sípolt is, hogy nincs szakadás. Akkor ezt jól sejtem, hogy zárlatos és kuka?
és még egy kérdés: nekem 2A-es üvegbiztosítékkal van a gerjesztés védve, pakolászgattam és azt vettem észre hogy a tartalék üvegbiztosítékon T2A 250V van beleütve. Ez most akkor mi, nem jó a tartalékbiztim vagy tök mindegy hogy 250V a 2A az akkor is 2A és jó ez.
Az aljáról kérhetek képet? Ott szokott lenni cikkszám meg az is hogy hány voltos rendszerhez való.
És a másik is jó, T jelű (késleltetett kioldású) üvegbiztosíték, vagy normál ATO késes biztosíték kell a gerjesztőkörre. 250V is rendben van, akkor lenne gond ha pl. 5V lenne ráírva, mert annál nagyobb feszültségű a rendszered.
Amúgy az üvegbiztosítékos dolognak elég prózai oka van: Simsonnál is, MZ-nél is olyan kis áramerősségű rendszert kell védeni, amilyenhez nem létezik hagyományos hengeres (DIN72581/1) biztosíték, ugyanis a két sapka között ilyen vékony szál magától elszakadna. A késes (ATO) biztosíték szerkezete masszívabb, abból gyártanak, mert nem esik szét magától.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az 1-15 kivezetés között néhány Ohm ellenállásnak kell lenni. Ilyenkor már szoktak sípolni a multiméterek.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Uraim! Adott egy trafó (sztem 6V, mert 1975 van beleütve) És gondoltam kimérem. Multiméter 20 kOhm állásba téve, az egyik mérőcsúcs a nagyfesz tüskére majd a másik mérőcsúcsot akár az 1, akár a 15-ös kivezetésre tettem kb. 8 kOhm ellenállást kaptam. Ha az 1-15 között próbáltam, akkor pedig mérhetetlenül alacsonyat, 200 Ohm-os tartományban volt mérhető érték, de ez már a szálszakadás üzemmód is egyben. És sípolt is, hogy nincs szakadás. Akkor ezt jól sejtem, hogy zárlatos és kuka?
és még egy kérdés: nekem 2A-es üvegbiztosítékkal van a gerjesztés védve, pakolászgattam és azt vettem észre hogy a tartalék üvegbiztosítékon T2A 250V van beleütve. Ez most akkor mi, nem jó a tartalékbiztim vagy tök mindegy hogy 250V a 2A az akkor is 2A és jó ez.
és még egy kérdés: nekem 2A-es üvegbiztosítékkal van a gerjesztés védve, pakolászgattam és azt vettem észre hogy a tartalék üvegbiztosítékon T2A 250V van beleütve. Ez most akkor mi, nem jó a tartalékbiztim vagy tök mindegy hogy 250V a 2A az akkor is 2A és jó ez.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok BUÉK, Zoli én helyedben cserélnék 1 gyujtótrafót még mielőtt beruháznék valamilyen más gyujtásba 1 hibás de még müküdő trafó tud érdekes dolgokat produkálni üdv. juragy
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 7 vendég