Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Arról esetleg van leírás hogy a gyújtáskapcsolón melyik szám hogyan van kapcsolva, és minek a kimenete.
Van rajta csak sima átkötés is ami a kapcsolóba nem megy bele?
Köszönöm!
Van rajta csak sima átkötés is ami a kapcsolóba nem megy bele?
Köszönöm!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Boltban nem. Baki Máté gyárt rendelésre.Thomas10100 írta:Sajnos a kábelt már megvették mielött szóltak. De ez a kábel nem hozzá való szerintem.
Lehet valahol jó kábelt venni hozzá?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sajnos a kábelt már megvették mielött szóltak. De ez a kábel nem hozzá való szerintem.
Lehet valahol jó kábelt venni hozzá?
Lehet valahol jó kábelt venni hozzá?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az elvi kapcsolása ugyanaz, viszont ha jól láttam itt konkrét kábelezésről volt szó, meg hogy a lámpából hogyan megy az órába. Ill. a bolti köteg is szóba került ami sajnos halmozottan hátrányos helyzetű - se a hossza se a szine nem stimmel, de amúgy teljesen jó, pl. macskát hajigálnizsakfos írta:aronpfabian írta: Nem! Kis TSen nincs elosztó az ülés alatt, minden egyben van, kivéve az index.
Az index egy utólagos külön kábelezés, villanyszerelő "csokikkal" elosztva.
Ez a gyári, 25 éve be nem indított motoromon volt így, meglepő de nem gányolás. A szinek is stimmeltek mindenütt
Értelmezés.
Bekötés szempontjából ugyanaz!!!
Vagy van olyan fogyasztó ami nem úgy van bekötve mindegyiken?Az hogy most csokival vagy olyan sarus összekötővel van megoldva az index az részletkérdés.Ugyanúgy köti össze mindegyik nem?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
aronpfabian írta:Nem! Kis TSen nincs elosztó az ülés alatt, minden egyben van, kivéve az index.zsakfos írta:Kis és nagy Ts kábelezése bekötés szempontjából ugyanaz.
Viszont egyes vezetékek hossza lehet más,lévén nem ugyanott van minden a 2 tipuson
Az index egy utólagos külön kábelezés, villanyszerelő "csokikkal" elosztva.
Ez a gyári, 25 éve be nem indított motoromon volt így, meglepő de nem gányolás. A szinek is stimmeltek mindenütt
Értelmezés.
Bekötés szempontjából ugyanaz!!!
Vagy van olyan fogyasztó ami nem úgy van bekötve mindegyiken?Az hogy most csokival vagy olyan sarus összekötővel van megoldva az index az részletkérdés.Ugyanúgy köti össze mindegyik nem?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én úgy gondolom, hogy a lámpából kellene a fő vezeték kötegnek elmenni egészen a hátsó lámpáig. Na ez nem így van amit vettek hozzá.aronpfabian írta:... utóbbi motoron minden le lett mérve és Dreamer már be is kábelezte CRU3L motorját a dokumentáció alapján. Ha érdekel el tudom küldeni
Amúgy igen, az index vezetékei csokival voltak megoldva gyárilag a régi kötegen és külön mentek.
A féklámpa kapcsoló vezetéke is külön 1 szál, de nem ér el hátra a lámpáig.
Ha tudod küld el a rajzot légyszives.
Köszi!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
... utóbbi motoron minden le lett mérve és Dreamer már be is kábelezte CRU3L motorját a dokumentáció alapján. Ha érdekel el tudom küldeni
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem! Kis TSen nincs elosztó az ülés alatt, minden egyben van, kivéve az index.zsakfos írta:Kis és nagy Ts kábelezése bekötés szempontjából ugyanaz.
Viszont egyes vezetékek hossza lehet más,lévén nem ugyanott van minden a 2 tipuson
Az index egy utólagos külön kábelezés, villanyszerelő "csokikkal" elosztva.
Ez a gyári, 25 éve be nem indított motoromon volt így, meglepő de nem gányolás. A szinek is stimmeltek mindenütt
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ilyesmi rajzot nem tudtok valahonnét ami az utángyártott színével van?zsakfos írta:Kis és nagy Ts kábelezése bekötés szempontjából ugyanaz.
Viszont egyes vezetékek hossza lehet más,lévén nem ugyanott van minden a 2 tipuson
http://kamioldmotor.boltaneten.hu/image ... lkoteg.jpg
Köszönöm!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kis és nagy Ts kábelezése bekötés szempontjából ugyanaz.
Viszont egyes vezetékek hossza lehet más,lévén nem ugyanott van minden a 2 tipuson
Viszont egyes vezetékek hossza lehet más,lévén nem ugyanott van minden a 2 tipuson
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen ezt láttam, de azthittem máshol is más a kábelkötege.zsakfos írta:Teljesen mindegy hogy 1 vagy 2 órás,a Ts fordulatszámmérőbe csak a műszer világítás pozitív vezeték és még egy testvezeték megy.Ennyi csak a különbség.Ugyhogy olyan túl sok plusz vezeték nem maradhat Max 2 szál.Thomas10100 írta:Sziasztok!
Régebben volt egy TS150-es MZ amikor regisztráltam. Viszont most egy ismerősöm kért meg hogy kábelezzem be a motort.
Kapcsolási rajzban csak olyat találtam ami két órás a lámpán kívül.
Ez viszont amit csinálnom kellene a lámpában van a km óra.
Amit vettek hozzá kábelköteget TS MZ felirattal van, de ahogy megnézegettem túl sok a kábel.
Valahol találni kapcsolási rajzot utángyártott köteghez is?
Nem jó kábelköteget vettek vagy mihez vehették?
1974-es a motor, de 125-ösben is volt amelyiknél csak km óra volt a lámpában? Vagy 125-ösnél kint volt egymás mellett a két óra?
Köszönöm a segítséget!
Hátra se tudom pontosan hogyan megy.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem találom meg például melyik az ami a hátsó lámpához megy, meg hogyan megy az indexekhez a kábelköteg. A gyári megvan csak toldozva foltozva van hátrafelé.rokaazudvaron írta:Üdv!
A TS-nek volt egy "standard" és egy "de lux" verziója. A standardon nem volt fordulatszámmérő, másabb volt a kormánya, a tankja nem volt rómbetétes stb. Én tavaly adtam el a Standard verziómat, már csak a de luxom van meg. A haver keresett szintén kábelköteget a standardhoz, de azt hiszem csak de luxosat tudott venni és azt kötötte be!
Az index 2 szál vezetéke is külön megy a fő kábelkötegtől hátra.
Amit találtam vezetéket a féklámpakapcsolóét is rövidellem én.
A motorblokkból jövő kábelkötegre is csak tippem van, de ezt meg nem tudom összekötni felül a trafónál.
A 250-es kábelkötege is ugyanolyan mint a 125/150-é? Mert nagyon nem passzol sztem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Teljesen mindegy hogy 1 vagy 2 órás,a Ts fordulatszámmérőbe csak a műszer világítás pozitív vezeték és még egy testvezeték megy.Ennyi csak a különbség.Ugyhogy nyugodtan kosd úgy mintha 2 órás lenne.Rajz is pont ezért nincs különThomas10100 írta:Sziasztok!
Régebben volt egy TS150-es MZ amikor regisztráltam. Viszont most egy ismerősöm kért meg hogy kábelezzem be a motort.
Kapcsolási rajzban csak olyat találtam ami két órás a lámpán kívül.
Ez viszont amit csinálnom kellene a lámpában van a km óra.
Amit vettek hozzá kábelköteget TS MZ felirattal van, de ahogy megnézegettem túl sok a kábel.
Valahol találni kapcsolási rajzot utángyártott köteghez is?
Nem jó kábelköteget vettek vagy mihez vehették?
1974-es a motor, de 125-ösben is volt amelyiknél csak km óra volt a lámpában? Vagy 125-ösnél kint volt egymás mellett a két óra?
Köszönöm a segítséget!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2016.05.28. 15:39-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv!
A TS-nek volt egy "standard" és egy "de lux" verziója. A standardon nem volt fordulatszámmérő, másabb volt a kormánya, a tankja nem volt rómbetétes stb. Én tavaly adtam el a Standard verziómat, már csak a de luxom van meg. A haver keresett szintén kábelköteget a standardhoz, de azt hiszem csak de luxosat tudott venni és azt kötötte be!
A TS-nek volt egy "standard" és egy "de lux" verziója. A standardon nem volt fordulatszámmérő, másabb volt a kormánya, a tankja nem volt rómbetétes stb. Én tavaly adtam el a Standard verziómat, már csak a de luxom van meg. A haver keresett szintén kábelköteget a standardhoz, de azt hiszem csak de luxosat tudott venni és azt kötötte be!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Régebben volt egy TS150-es MZ amikor regisztráltam. Viszont most egy ismerősöm kért meg hogy kábelezzem be a motort.
Kapcsolási rajzban csak olyat találtam ami két órás a lámpán kívül.
Ez viszont amit csinálnom kellene a lámpában van a km óra.
Amit vettek hozzá kábelköteget TS MZ felirattal van, de ahogy megnézegettem túl sok a kábel.
Valahol találni kapcsolási rajzot utángyártott köteghez is?
Nem jó kábelköteget vettek vagy mihez vehették?
1974-es a motor, de 125-ösben is volt amelyiknél csak km óra volt a lámpában? Vagy 125-ösnél kint volt egymás mellett a két óra?
Köszönöm a segítséget!
Régebben volt egy TS150-es MZ amikor regisztráltam. Viszont most egy ismerősöm kért meg hogy kábelezzem be a motort.
Kapcsolási rajzban csak olyat találtam ami két órás a lámpán kívül.
Ez viszont amit csinálnom kellene a lámpában van a km óra.
Amit vettek hozzá kábelköteget TS MZ felirattal van, de ahogy megnézegettem túl sok a kábel.
Valahol találni kapcsolási rajzot utángyártott köteghez is?
Nem jó kábelköteget vettek vagy mihez vehették?
1974-es a motor, de 125-ösben is volt amelyiknél csak km óra volt a lámpában? Vagy 125-ösnél kint volt egymás mellett a két óra?
Köszönöm a segítséget!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Vettem a boltban 2 db szénkefét a 150-es TS-hez. Mindkettő faszán vezeti az áramot, de ha beszerelem nincs töltés csak a régi ótvarokkal!
A szénkefe ívét mennyire kell pontosan becsiszolni?
A másik kínom, hogy a hátsó kerekem rohadt közel van a a sárvédőhöz a hajtás oldalt. Ha nem állítom keményre a lengéscsillapítókat, egy nagyobb bukkanónál beleér a kipufogó rögzítő csavarjába a gumi. Help!!!!
Bálint
Vettem a boltban 2 db szénkefét a 150-es TS-hez. Mindkettő faszán vezeti az áramot, de ha beszerelem nincs töltés csak a régi ótvarokkal!
A szénkefe ívét mennyire kell pontosan becsiszolni?
A másik kínom, hogy a hátsó kerekem rohadt közel van a a sárvédőhöz a hajtás oldalt. Ha nem állítom keményre a lengéscsillapítókat, egy nagyobb bukkanónál beleér a kipufogó rögzítő csavarjába a gumi. Help!!!!
Bálint
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az elmúlt napokban próbálgattam 3 mm nekem jónak tűnik szépen megy vele jól is fogyaszt köszönöm !KILL3R etz írta:Akkor fog legkevesebbet enni, amikor a legjobban megy...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor fog legkevesebbet enni, amikor a legjobban megy...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Így próbáltam eddig jónak tűnik hosszabb úton még nem tudom hogy viselkedik fogyasztást tekintve erőre megfelelőnek érzem talán .KILL3R etz írta:Változik ott még pár dolog... Égéstér alak, felömlési örvények, ezzel a hengertöltés foka, a dugattyú nagyobb felülete miatt a hőelvonás, stb...
Fel kell ülni a motorra levett deknivel, és egy lapos csavarhúzóval, aztán 3mm-ről indulva ide-oda állítgatni az alaplapot. Két 250-esnek se biztos hogy ugyanúgy a gyári 3mm lesz az ideális.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Létezik elektromos fordulatszám mérő.A megszakító adja neki a jelet.Ma láttam egyet a békéscsabai börzén.5000Ft-ot kértek érte.Átmérője jó volt,mert beledugta egy MZ gumiharangba,de visszajelzők nem voltak benne...kisemzés írta:Megint nagy baj van.Kedves barátom 150-es etz motorja teljesen gatya,vett egy másik blokkot,hibátlan gyári összeszerelésű de nincs fordulatszám meghajtója.A kérdés az,hogy létezik-e elektronikus fordulatszám mérő,és ha igen,honnan veszi a jelet.Vagy keressünk egy maróst?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Változik ott még pár dolog... Égéstér alak, felömlési örvények, ezzel a hengertöltés foka, a dugattyú nagyobb felülete miatt a hőelvonás, stb...
Fel kell ülni a motorra levett deknivel, és egy lapos csavarhúzóval, aztán 3mm-ről indulva ide-oda állítgatni az alaplapot. Két 250-esnek se biztos hogy ugyanúgy a gyári 3mm lesz az ideális.
Fel kell ülni a motorra levett deknivel, és egy lapos csavarhúzóval, aztán 3mm-ről indulva ide-oda állítgatni az alaplapot. Két 250-esnek se biztos hogy ugyanúgy a gyári 3mm lesz az ideális.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nagyon köszönöm KILL3R Tri-Ton értem így mire gondoltok . Megpróbáljuk összehozni hogy jó legyen .Tri-Ton írta:
Szia Robi !
Ugyan nem tudom mértetek-e sűrítési viszonyt, ( hengernyomást ) de ha az megegyezik a gyárival akkor ugyanaz vonatkozik a 300-ra is mint a 250-re. Hisz a dugattyú lökethossza nem változott, csak az átmérője. Az előgyújtást pedig ez a kettő határozza meg ( nyomás és lökethossz ) no meg valamennyit a begyújtandó mennyiség is, de az itt minimális. Ezért Killernek annyiban igaza van, mivel a nyomás változhatott, hogy ott ahol jól megy, de sokban nem fog eltérni a gyári adattól. Magyarul: ha nagyobb a nyomás, kisebb előgyújtás kell, mivel közelebb van az öngyulladáshoz, ezért már önmagában is kezd növekedni a keverék hőmérséklete. ( kisebb nyomásnál meg előbb kell indítani a gyújtást, hogy a robbanáspont jó helyen legyen )
Remélem így már kielégítő, de konkrét számot mint látod én sem tudok mondani.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Megint nagy baj van.Kedves barátom 150-es etz motorja teljesen gatya,vett egy másik blokkot,hibátlan gyári összeszerelésű de nincs fordulatszám meghajtója.A kérdés az,hogy létezik-e elektronikus fordulatszám mérő,és ha igen,honnan veszi a jelet.Vagy keressünk egy maróst?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A kettőnek nincs köze egymáshoz ha még gyári a bekötésed.Elsosorban izzó,aztán kontakt ellenőrzés főleg az izzófoglalat környékén.Könnyen kimozog a foglalatban.Mozgasd az izzót mindenfelé bekapcsolt állapotban
Ha mindent megcsináltál akkor az jó lenne és működne !!Kicsereltem az izzokat,mindent megcsinaltam ami létezik és nem reagál semmire. Az etz-m gyári álllapotú.
Ülést vedd le és vizsgáld át azt a széles műanyag sarus csatlakozósort, nem korrodált e.
A féklámpa se az első se a hátsó fékre nem reagál?
Az indexnél a búrában a rugós vezetékszorítót is átkapirgálhatnád, és a vezetéket is, mindkettőt.
Le írhatnád hogy eddig mit néztél át,hogy tudjuk hol tartunk.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia Robi !nova001155 írta:Üdv tudna nekem abban valaki segíteni mi a 300 as etz előgyújtása ? Ugye a 250 esé 3 -0.5 mm megszakítóhézag meg 0.3 +0.1 ez illik a 300 ra is vagy mi lenne a megfelelő rá ?
Ugyan nem tudom mértetek-e sűrítési viszonyt, ( hengernyomást ) de ha az megegyezik a gyárival akkor ugyanaz vonatkozik a 300-ra is mint a 250-re. Hisz a dugattyú lökethossza nem változott, csak az átmérője. Az előgyújtást pedig ez a kettő határozza meg ( nyomás és lökethossz ) no meg valamennyit a begyújtandó mennyiség is, de az itt minimális. Ezért Killernek annyiban igaza van, mivel a nyomás változhatott, hogy ott ahol jól megy, de sokban nem fog eltérni a gyári adattól. Magyarul: ha nagyobb a nyomás, kisebb előgyújtás kell, mivel közelebb van az öngyulladáshoz, ezért már önmagában is kezd növekedni a keverék hőmérséklete. ( kisebb nyomásnál meg előbb kell indítani a gyújtást, hogy a robbanáspont jó helyen legyen )
Remélem így már kielégítő, de konkrét számot mint látod én sem tudok mondani.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
igen ez biztos recept gondoltam van valami számszerű adat isKILL3R etz írta:Amennyivel jól megy...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Amennyivel jól megy...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv tudna nekem abban valaki segíteni mi a 300 as etz előgyújtása ? Ugye a 250 esé 3 -0.5 mm megszakítóhézag meg 0.3 +0.1 ez illik a 300 ra is vagy mi lenne a megfelelő rá ?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A féklámpa tényleg egy X-akta. Vagy a közösen vezetett részen van gond (becsípődött a mipolán?) vagy két külön hiba egybeesése
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Attól a féklámpának még mennie kellene.Ezért is írtam hogy ha gyári a vezetékelése,akkor nincs a két lámpának köze egymáshozaronpfabian írta:A testkábel nem tört meg vagy rázódott le?bigudemeter írta:
---
Kicsereltem az izzokat,mindent megcsinaltam ami létezik és nem reagál semmire. Az etz-m gyári álllapotú.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A barna vezeték. De a vezetékösszekötőt is megnézném.
A féklámpa hibáját okozhatja a kapcsoló szétesése is. Ha hozzáérinted a testhez a fékdobból kijövő vezetéket, világít?
A féklámpa hibáját okozhatja a kapcsoló szétesése is. Ha hozzáérinted a testhez a fékdobból kijövő vezetéket, világít?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2014.05.30. 15:58
- MZ-d típusa: ,z etz 250e
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hol van a testkabel?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A testkábel nem tört meg vagy rázódott le?bigudemeter írta:
---
Kicsereltem az izzokat,mindent megcsinaltam ami létezik és nem reagál semmire. Az etz-m gyári álllapotú.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2014.05.30. 15:58
- MZ-d típusa: ,z etz 250e
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
---zsakfos írta:A kettőnek nincs köze egymáshoz ha még gyári a bekötésed.Elsosorban izzó,aztán kontakt ellenőrzés főleg az izzófoglalat környékén.Könnyen kimozog a foglalatban.Mozgasd az izzót mindenfelé bekapcsolt állapotbanbigudemeter írta:Hello. Van egy etz 250-em amivel eddig nem volt semmi problémám. Most egy gondom van hogy valamiért nem működik a féklámpám és a bal hátsó irányjelzőm. Valaki tudd vmi tippet hogy mi lehet?
Kicsereltem az izzokat,mindent megcsinaltam ami létezik és nem reagál semmire. Az etz-m gyári álllapotú.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egyből rád gondoltam mikor tegnap megláttam. Kapott a szénkefe is enni egy kissé. Ajándék volt így nem hagyhattam ott állórésszel együtt. Bár a bronzos elég kókánynak néz ki nem tudom annak olyannak kell-e lennie. Megtaláltam a leírásod a cseréről már csak bronz kellene valahonnan. Csak meg kellene csinálni.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hell!
Ez nem semmi.
Mintha az enyémet látnám.
Az alsó képen lévő meg bronz csúszógyűrűs.Teljesen jó
Tedd be próbáld ki.
Ez nem semmi.
Mintha az enyémet látnám.
Az alsó képen lévő meg bronz csúszógyűrűs.Teljesen jó
Tedd be próbáld ki.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A kettőnek nincs köze egymáshoz ha még gyári a bekötésed.Elsosorban izzó,aztán kontakt ellenőrzés főleg az izzófoglalat környékén.Könnyen kimozog a foglalatban.Mozgasd az izzót mindenfelé bekapcsolt állapotbanbigudemeter írta:Hello. Van egy etz 250-em amivel eddig nem volt semmi problémám. Most egy gondom van hogy valamiért nem működik a féklámpám és a bal hátsó irányjelzőm. Valaki tudd vmi tippet hogy mi lehet?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2014.05.30. 15:58
- MZ-d típusa: ,z etz 250e
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hello. Van egy etz 250-em amivel eddig nem volt semmi problémám. Most egy gondom van hogy valamiért nem működik a féklámpám és a bal hátsó irányjelzőm. Valaki tudd vmi tippet hogy mi lehet?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a tanácsokat! Holnap átnézem a felsoroltakat, csak meglesz valahol a hiba.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali, gyakran előforduló hasonló tüneteket produkáló hibák lehetnek, az üllés alatt hátramenő köteg sérülése, esetleg gyujtótrafó 15-ös pontja ( elfordult, fellazult, eléri az ülléslap) és műszerfal visszajelző foglalat széthullása valamint első lámpatökön belül a hejzetjelző kábel testre ér. Én ezeket nézném át először, és természetesen menet közben amire adódik rálátás.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A gödrös dolog miatt gyanús hogy valamelyik csatlakozó elszabadult és véletlen zárlatokat okoz. Vagy kidörzsölt, megtört vezetékCerebellumm írta:Sziasztok!
250 ETZ motorom a következőt produkálja. A 16A biztositék, mely a feszszabályzóra is van kötve, teljesen spontán kiégeti. Egy pár alkalommal amikor gödörbe mentem, akkor "vágta" ki! De tegnap menet közben a világitást rátéve dobta ki a biztit. Feszszabályzót ma cseréltem, eredeti DDR Ifa, vadiúj. Azt hittem ez volt a hiba, de kb. 30 Km után megint leállt a motor. Még annyit hozzátennék, csak 3 Ah akku van a motorban. Már gondoltam erre is, nem e túlfesz/túltölt, ezért dobja ki a biztositékot. Nincs már ötletem, mi lehet a hiba. Köszi a segitséget.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
250 ETZ motorom a következőt produkálja. A 16A biztositék, mely a feszszabályzóra is van kötve, teljesen spontán kiégeti. Egy pár alkalommal amikor gödörbe mentem, akkor "vágta" ki! De tegnap menet közben a világitást rátéve dobta ki a biztit. Feszszabályzót ma cseréltem, eredeti DDR Ifa, vadiúj. Azt hittem ez volt a hiba, de kb. 30 Km után megint leállt a motor. Még annyit hozzátennék, csak 3 Ah akku van a motorban. Már gondoltam erre is, nem e túlfesz/túltölt, ezért dobja ki a biztositékot. Nincs már ötletem, mi lehet a hiba. Köszi a segitséget.
250 ETZ motorom a következőt produkálja. A 16A biztositék, mely a feszszabályzóra is van kötve, teljesen spontán kiégeti. Egy pár alkalommal amikor gödörbe mentem, akkor "vágta" ki! De tegnap menet közben a világitást rátéve dobta ki a biztit. Feszszabályzót ma cseréltem, eredeti DDR Ifa, vadiúj. Azt hittem ez volt a hiba, de kb. 30 Km után megint leállt a motor. Még annyit hozzátennék, csak 3 Ah akku van a motorban. Már gondoltam erre is, nem e túlfesz/túltölt, ezért dobja ki a biztositékot. Nincs már ötletem, mi lehet a hiba. Köszi a segitséget.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez aztán a halmozott ágyazás.zsakfos írta:sunbim írta:Zsaki. Még a szénkefe témához kapcsolódóan még egy ötlet.
Nem lehet hogy megszorult a szénkefe tartóban a szénkefe, és szikraforgácsoló üzemmódba ment át ? V. nagyon gyenge/túl erős rugók.
Minden előfordulhat,de van ember aki megállapitsa hogy azok a rugók gyengék vagy erősek?Mert én biztos nem tudom megállapitani
Hacsak nem a rugóhuzal vastagságából lehet megítélni.Arra gondoltam az előző gazda nem szerelt e bele erősebbet/gyengébbet, mondjuk mert olyat tudott szerezni.
Egyébként én is egy porszívó szénkeféjét csiszoltam be.
Az mennyivel jobb mintha veszek boltban belevalót amúgy?
Nem jobb csak hirtelen nem volt más.
A réz csúzsógyűrű egyetlen hátránya a magasabb rádiófrekvenciás zavar. De ez kit zavar ?
Engem biztosan nem,mert azt sem tudom mibe zavarhat be.
Mondjuk kiváncsi volnék azért.Te tudod miben lehet zavar? Én is úgy halottam, a szén csúszógyűrű és a kefe hasonlóan viselkedik mint a pipában a zavarszűrő ellenállás, de itt sokkal alacsonyabb a feszűltség, sokkal kisebb m€rtékű .Jelentéktelen. Talán jobban kopik a szénkefe a réz gyűrűvel.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sunbim írta:Zsaki. Még a szénkefe témához kapcsolódóan még egy ötlet.
Nem lehet hogy megszorult a szénkefe tartóban a szénkefe, és szikraforgácsoló üzemmódba ment át ? V. nagyon gyenge/túl erős rugók.
Minden előfordulhat,de van ember aki megállapitsa hogy azok a rugók gyengék vagy erősek?Mert én biztos nem tudom megállapitani
Egyébként én is egy porszívó szénkeféjét csiszoltam be.
Az mennyivel jobb mintha veszek boltban belevalót amúgy?
A réz csúzsógyűrű egyetlen hátránya a magasabb rádiófrekvenciás zavar. De ez kit zavar ?
Engem biztosan nem,mert azt sem tudom mibe zavarhat be.
Mondjuk kiváncsi volnék azért.Te tudod miben lehet zavar?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hűha. Akkor bocs mindenkitől a félreinfóért!csoka írta:Minden borítékba tettem filcet.Tépd szét a borítékot(ha még nem dobtad ki),ott lesz az...sunbim írta:Zsaki. Még a szénkefe témához kapcsolódóan még egy ötlet.
Nem lehet hogy megszorult a szénkefe tartóban a szénkefe, és szikraforgácsoló üzemmódba ment át ? V. nagyon gyenge/túl erős rugók.
Egyébként én is egy porszívó szénkeféjét csiszoltam be.
A réz csúzsógyűrű egyetlen hátránya a magasabb rádiófrekvenciás zavar. De ez kit zavar ?
...
A megszakító szépen legyártott darab. Vettem én is 2őt. Köszi csoka . A pogácsák szépen záródnak nincsenek elcsúszva stb. De nincs rajta olajzófilc.
Vagy az egy különálló alkatrész a gyárin ?
Azt a borítékot az ARIES már bekomposztálta.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Minden borítékba tettem filcet.Tépd szét a borítékot(ha még nem dobtad ki),ott lesz az...sunbim írta:Zsaki. Még a szénkefe témához kapcsolódóan még egy ötlet.
Nem lehet hogy megszorult a szénkefe tartóban a szénkefe, és szikraforgácsoló üzemmódba ment át ? V. nagyon gyenge/túl erős rugók.
Egyébként én is egy porszívó szénkeféjét csiszoltam be.
A réz csúzsógyűrű egyetlen hátránya a magasabb rádiófrekvenciás zavar. De ez kit zavar ?
...
A megszakító szépen legyártott darab. Vettem én is 2őt. Köszi csoka . A pogácsák szépen záródnak nincsenek elcsúszva stb. De nincs rajta olajzófilc.
Vagy az egy különálló alkatrész a gyárin ?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sajnos nem látom a privát üzenet logóját, így itt kérném el a telefonszámodat, a megszakítók ügyében. Van egy nagyon jó cimborám Kamuton, lehet, hogy ismered is, Kertész Zsolti autószerelő. Őt megkérném, hogy vegyen nekem belőle, sokat jár Berénybe, és nekem ráérne akkor megkapni a megszakítót, amikor Zsoltival legközelebb találkozom.csoka írta:Nekem van még eladó megszakítóm.500/db+200 a posta.Csak átutalással tudtok fizetni,mert az utánvétel 2 000Ft körül van(így már nem éri meg).
Üdvözöllek: Pali
- ötvöscsöpi
- Simsonos
- Hozzászólások: 147
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem volt része a filc.sunbim írta:Zsaki. Még a szénkefe témához kapcsolódóan még egy ötlet.
Nem lehet hogy megszorult a szénkefe tartóban a szénkefe, és szikraforgácsoló üzemmódba ment át ? V. nagyon gyenge/túl erős rugók.
Egyébként én is egy porszívó szénkeféjét csiszoltam be.
A réz csúzsógyűrű egyetlen hátránya a magasabb rádiófrekvenciás zavar. De ez kit zavar ?
...
A megszakító szépen legyártott darab. Vettem én is 2őt. Köszi csoka . A pogácsák szépen záródnak nincsenek elcsúszva stb. De nincs rajta olajzófilc.
Vagy az egy különálló alkatrész a gyárin ?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Zsaki. Még a szénkefe témához kapcsolódóan még egy ötlet.
Nem lehet hogy megszorult a szénkefe tartóban a szénkefe, és szikraforgácsoló üzemmódba ment át ? V. nagyon gyenge/túl erős rugók.
Egyébként én is egy porszívó szénkeféjét csiszoltam be.
A réz csúzsógyűrű egyetlen hátránya a magasabb rádiófrekvenciás zavar. De ez kit zavar ?
...
A megszakító szépen legyártott darab. Vettem én is 2őt. Köszi csoka . A pogácsák szépen záródnak nincsenek elcsúszva stb. De nincs rajta olajzófilc.
Vagy az egy különálló alkatrész a gyárin ?
Nem lehet hogy megszorult a szénkefe tartóban a szénkefe, és szikraforgácsoló üzemmódba ment át ? V. nagyon gyenge/túl erős rugók.
Egyébként én is egy porszívó szénkeféjét csiszoltam be.
A réz csúzsógyűrű egyetlen hátránya a magasabb rádiófrekvenciás zavar. De ez kit zavar ?
...
A megszakító szépen legyártott darab. Vettem én is 2őt. Köszi csoka . A pogácsák szépen záródnak nincsenek elcsúszva stb. De nincs rajta olajzófilc.
Vagy az egy különálló alkatrész a gyárin ?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 10 vendég