Elektronika topik - a pokol kapuja
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem van még eladó megszakítóm.500/db+200 a posta.Csak átutalással tudtok fizetni,mert az utánvétel 2 000Ft körül van(így már nem éri meg).
- ötvöscsöpi
- Simsonos
- Hozzászólások: 147
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Engem is érdekelne, továbbra is 1-2 db biztos ami ziherSass Pál írta:Ki van itt közöttünk, aki vásárolt abból a gyári megszakító tömegből amit árultak nagy tömegben. Ha jól emlékszem minimum húsz darabot kellett megvenni. Ha valaki eladna a készletéből. akkor szívesen átvennék belőle én is 2-3 darabot. Üdvözlettel: Sass Pali
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ki van itt közöttünk, aki vásárolt abból a gyári megszakító tömegből amit árultak nagy tömegben. Ha jól emlékszem minimum húsz darabot kellett megvenni. Ha valaki eladna a készletéből. akkor szívesen átvennék belőle én is 2-3 darabot. Üdvözlettel: Sass Pali
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért az okát meg kéne keresni hogy mitől volt. Csak úgy magától nem történik semmi.Egy laza saru is okozhat melegedést hogy kiolvadjon a forrasztás.Norbedlee írta:Belenéztem a fesz szabályzóba (mág gyári) egy kis forrasztani való volt, de ezután továbbra sem volt töltés, de újra megnéztem a biztit és a 2A-s elment vadászni, csere egy másik 2A-sra és minden rendben is volt
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Belenéztem a fesz szabályzóba (mág gyári) egy kis forrasztani való volt, de ezután továbbra sem volt töltés, de újra megnéztem a biztit és a 2A-s elment vadászni, csere egy másik 2A-sra és minden rendben is volt
Etz 150 87'
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mi volt a megoldás?
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
köszönöm a sok segítséget! Visszatért a töltés a gépbe
köszönöm a sok segítséget! Visszatért a töltés a gépbe
Etz 150 87'
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
nem muszáj gyári bele nekem pl egy nem tudom már mibol is való lecsiszoltam méretre azt ment bele ugyan úgy megy mit a gyárikiszsebi írta:Zsaki!
Vásároltam én is szénkeféket pár évvel ezelőtt. Volt közte egy pár, ami megette Piroskám gyűrűjét, úgy 6-700 km alatt. Ezt kivettem, a régi gyárit raktam inkább vissza (60e+ km-rel...), egy másik forgórésszel. Azóta tökéletes.
Aztán a közelmúltban egy 250-es ETZ-m szénkeféi tűntek kopottnak japánból érkezett barátaink számára, hát odaadtam nekik az "újakat". Krakkót épp megjárták vele, Ajkán már nem volt szén a forgórészen. Ott cseréltem nekik forgórészt és szénkefét is, hazajöttünk.
Néhány napja ismét ráakadtam ezekre a szénkefékre, ismét beraktam Piroskába. Persze tanknyi benzin után forgórész csere...
Aztán most olvasom itt is, meg az FB-n is a történeted...
Nem tudom, megvan-e még ez pár "szénkefém, de ha igen, megkeresem és lemérem saccolóval. Bár szerintem pont a /1-ben van, réz csúszógyűrűs forgórésszel.
A rugókat és tartókat egyik esetben sem cseréltem. Ja, mofakeres beszerzés volt, jobb híján...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gőzöm sincs milyen a gyári szénkefe.Ezek voltak benne.kiszsebi írta:Zsaki!
Vásároltam én is szénkeféket pár évvel ezelőtt. Volt közte egy pár, ami megette Piroskám gyűrűjét, úgy 6-700 km alatt. Ezt kivettem, a régi gyárit raktam inkább vissza (60e+ km-rel...), egy másik forgórésszel. Azóta tökéletes.
Aztán a közelmúltban egy 250-es ETZ-m szénkeféi tűntek kopottnak japánból érkezett barátaink számára, hát odaadtam nekik az "újakat". Krakkót épp megjárták vele, Ajkán már nem volt szén a forgórészen. Ott cseréltem nekik forgórészt és szénkefét is, hazajöttünk.
Néhány napja ismét ráakadtam ezekre a szénkefékre, ismét beraktam Piroskába. Persze tanknyi benzin után forgórész csere...
Aztán most olvasom itt is, meg az FB-n is a történeted...
Nem tudom, megvan-e még ez pár "szénkefém, de ha igen, megkeresem és lemérem saccolóval. Bár szerintem pont a /1-ben van, réz csúszógyűrűs forgórésszel.
A rugókat és tartókat egyik esetben sem cseréltem. Ja, mofakeres beszerzés volt, jobb híján...
De te igencsak mazochista vagy ha ennyire ragaszkodsz a forgórészevő szénkefékhez
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Zsaki!
Vásároltam én is szénkeféket pár évvel ezelőtt. Volt közte egy pár, ami megette Piroskám gyűrűjét, úgy 6-700 km alatt. Ezt kivettem, a régi gyárit raktam inkább vissza (60e+ km-rel...), egy másik forgórésszel. Azóta tökéletes.
Aztán a közelmúltban egy 250-es ETZ-m szénkeféi tűntek kopottnak japánból érkezett barátaink számára, hát odaadtam nekik az "újakat". Krakkót épp megjárták vele, Ajkán már nem volt szén a forgórészen. Ott cseréltem nekik forgórészt és szénkefét is, hazajöttünk.
Néhány napja ismét ráakadtam ezekre a szénkefékre, ismét beraktam Piroskába. Persze tanknyi benzin után forgórész csere...
Aztán most olvasom itt is, meg az FB-n is a történeted...
Nem tudom, megvan-e még ez pár "szénkefém, de ha igen, megkeresem és lemérem saccolóval. Bár szerintem pont a /1-ben van, réz csúszógyűrűs forgórésszel.
A rugókat és tartókat egyik esetben sem cseréltem. Ja, mofakeres beszerzés volt, jobb híján...
Vásároltam én is szénkeféket pár évvel ezelőtt. Volt közte egy pár, ami megette Piroskám gyűrűjét, úgy 6-700 km alatt. Ezt kivettem, a régi gyárit raktam inkább vissza (60e+ km-rel...), egy másik forgórésszel. Azóta tökéletes.
Aztán a közelmúltban egy 250-es ETZ-m szénkeféi tűntek kopottnak japánból érkezett barátaink számára, hát odaadtam nekik az "újakat". Krakkót épp megjárták vele, Ajkán már nem volt szén a forgórészen. Ott cseréltem nekik forgórészt és szénkefét is, hazajöttünk.
Néhány napja ismét ráakadtam ezekre a szénkefékre, ismét beraktam Piroskába. Persze tanknyi benzin után forgórész csere...
Aztán most olvasom itt is, meg az FB-n is a történeted...
Nem tudom, megvan-e még ez pár "szénkefém, de ha igen, megkeresem és lemérem saccolóval. Bár szerintem pont a /1-ben van, réz csúszógyűrűs forgórésszel.
A rugókat és tartókat egyik esetben sem cseréltem. Ja, mofakeres beszerzés volt, jobb híján...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia PaliSass Pál írta: Szia Zsaki! Hát, ez rémísztő!! Amikor vasárnap jöttél mögöttem, még semmi baja nem volt, a világítás is gyönyörűen világított!!!
Ma is gyönyörűen világitott,végülis ha nem forgattam 4500 fölé még ilyen állapotban is volt töltésem,csak felette esett le a feszültség.
Szóval simán hazajöttem vele,itthon kicseréltem a forgórészt és délután már vigyorogva suhantam vele
Egyelőre fogalmam sincs mi okozhatta ezt.
Minden a helyén volt,a szénkefék még mindig a kopáshatáron innen vannak(13 és 14 mm),a megengedett kopás pedig 9 mm.
Szóval nem tudom mi történt,miért következett be.
Mindenesetre már beszerzés alatt van az új bronz csúszógyűrű.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia Zsaki! Hát, ez rémísztő!! Amikor vasárnap jöttél mögöttem, még semmi baja nem volt, a világítás is gyönyörűen világított!!!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sunbim.
Nem esett ki a csavar,a szenkefek végülis nincsenek oda,a csúszógyűrűkből csak a külső sérült, de az mindegy is,hisz nincs külön ugyebár.
Pnlaci.
Ha a tiedet kiveszed így a helyéről, az is csálén fog állni
Nem esett ki a csavar,a szenkefek végülis nincsenek oda,a csúszógyűrűkből csak a külső sérült, de az mindegy is,hisz nincs külön ugyebár.
Pnlaci.
Ha a tiedet kiveszed így a helyéről, az is csálén fog állni
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Meg olyan furin ferdén állnak a szénkefék! Nem az volt a baj hogy lötyögős?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Veled aztán zajlik az élet! Atyaég!! Az hagyyán hogy a szénkefe, de hogy a csúszógyűrűk is odalettek ... És mindkettőő??
Kiesett a szénkefetartó csavar?
Kiesett a szénkefetartó csavar?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hűbazz, ezmiez? meg mitől? hogy?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ma elindultam Becsehelyre Boge klubtárshoz.Balatonboglár magasságában a voltmérő szerint a feszültségem nagy fordulaton leesett 13,8-ról 12,4 körüli értékre.A töltésjelző lámpa nem világitott! A legelső benzinkúton megállva az oldaldeknit lekapva ez a látvány fogadott:
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A legegyszerűbb ha veszel egy lada fesz.szabot 900Ft-ért szoktam venni,ha megjavul tőle jó ha nem akkor van egy tartalékod 900Ft-ért.
http://www.eautosbolt.hu/?page=Products ... uct&id=443
http://www.eautosbolt.hu/?page=Products ... uct&id=443
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
z25z írta:Én is állórészre tippeltem először, mivel az az egyik leggyakoribb, de általában csak 1 fázis szokott egyszerre elszállni, akkor viszont "parázslik" a visszajelző nem teljes fénnyel világít. Forgórész szakadásnál meg elalszik, mintha lenne töltés. Szóval én is a szénkefe-fesszab vonalon kutakodnék.
Köszönöm mindenkinek!
Tavaly évvégén lett komplett felújítás akkor kapott új szénkefét is, viszont fesz. szabból még a régi gyári van lehet arra felé kell kutakodni
Etz 150 87'
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én is állórészre tippeltem először, mivel az az egyik leggyakoribb, de általában csak 1 fázis szokott egyszerre elszállni, akkor viszont "parázslik" a visszajelző nem teljes fénnyel világít. Forgórész szakadásnál meg elalszik, mintha lenne töltés. Szóval én is a szénkefe-fesszab vonalon kutakodnék.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi a sok segítséget!
Akkor ez gondolom lépésről lépésre kell sorba menni minden lehetséges dolgon?
Akkor ez gondolom lépésről lépésre kell sorba menni minden lehetséges dolgon?
Etz 150 87'
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hagyományos feszszabod van? Még a régi?Rá kéne mérni az akkunál hogy van e töltésed.Van műszered?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sztem kiforrasztotta magát az állórészben az egyik fázisod. Vagy szénkefe szakadás.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Folyamatosan ég, nem alszik. Elindulás után pár km után elkezdett világítani és nem is aludt el masszívan vakítottz25z írta:A töltésjelző lámpád mit mutat? Egyáltalán nem alszik ki, halványan világít vagy kialszik? Mértél töltőfeszültséget?
Etz 150 87'
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen rendben vannak a biztik..pnlaci írta:Biztosíték rendben van? A töltésé!Norbedlee írta:és ezeket hogyan tudom leellenőrizni, hogy melyik a rossz esetleg? vezetékeket átnéztem..
Etz 150 87'
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A töltésjelző lámpád mit mutat? Egyáltalán nem alszik ki, halványan világít vagy kialszik? Mértél töltőfeszültséget?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Biztosíték rendben van? A töltésé!Norbedlee írta:és ezeket hogyan tudom leellenőrizni, hogy melyik a rossz esetleg? vezetékeket átnéztem..
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
és ezeket hogyan tudom leellenőrizni, hogy melyik a rossz esetleg? vezetékeket átnéztem..
Etz 150 87'
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Norbedlee írta:Sziasztok!
Biztosítékoknál, gyújtásnál minden kábel ,saru a helyén..
Merre keresgéljek?
Gyújtásnak nem sok köze lesz hozzá, fesszab, generátor vezetékei U,V,W, forgórész.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Fesz.szab., szénkefék első körben. Az egyenirányító esetleg még (de az nem annyira gyakori, elég komolyan rá kell dolgozni hogy baja legyen pl. fordítva bekötött akku)Norbedlee írta:Sziasztok!
Menet közben egyszer csak elment a töltésem szerencsére még a maradék 15km-es távon haza vitt.
Hol keresgéljek mi lehet a gond? (mentem 200km-t akkor minden oké volt, leraktam a gépet és mára ez lett)
Biztosítékoknál, gyújtásnál minden kábel ,saru a helyén..
Merre keresgéljek?
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Menet közben egyszer csak elment a töltésem szerencsére még a maradék 15km-es távon haza vitt.
Hol keresgéljek mi lehet a gond? (mentem 200km-t akkor minden oké volt, leraktam a gépet és mára ez lett)
Biztosítékoknál, gyújtásnál minden kábel ,saru a helyén..
Merre keresgéljek?
Menet közben egyszer csak elment a töltésem szerencsére még a maradék 15km-es távon haza vitt.
Hol keresgéljek mi lehet a gond? (mentem 200km-t akkor minden oké volt, leraktam a gépet és mára ez lett)
Biztosítékoknál, gyújtásnál minden kábel ,saru a helyén..
Merre keresgéljek?
Etz 150 87'
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen H4.aronpfabian írta:Nem pont fordítva? A LED elég pontszerű (kis szögben erős fényű), míg az izzószál egyenletesebb (nagyobb felületen nagyobb látószögben világít). Mindenesetre az egyértelműen látszik hogy nem ide való.
Gondolkodtam a LED-esítésen mert én is láttam ezeket a H4-nek "álcázott" lámpákat, de az eredmény elég siralmas a video alapján... pont mint ahogy az indexnek és féklámpának árult helyettesítő lapkák is teljesen más, életveszélyesen rosszul látható vetítést adnak.
UI: ez H4 foncsor vagy "hagyományos" P45T?
"Nem pont fordítva? A LED elég pontszerű,,
Szerintem nem. A pontszerű fényforrás nálam az, ami minél kisebb területen sugározza ki ugyanazt a fény mennyiséget. A H4 izzószál kb 5mm hosszú, 2-3mm átmérőjű. A LED lapka ahogy írtam kb 10mm átmérőjű.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem pont fordítva? A LED elég pontszerű (kis szögben erős fényű), míg az izzószál egyenletesebb (nagyobb felületen nagyobb látószögben világít). Mindenesetre az egyértelműen látszik hogy nem ide való.
Gondolkodtam a LED-esítésen mert én is láttam ezeket a H4-nek "álcázott" lámpákat, de az eredmény elég siralmas a video alapján... pont mint ahogy az indexnek és féklámpának árult helyettesítő lapkák is teljesen más, életveszélyesen rosszul látható vetítést adnak.
UI: ez H4 foncsor vagy "hagyományos" P45T?
Gondolkodtam a LED-esítésen mert én is láttam ezeket a H4-nek "álcázott" lámpákat, de az eredmény elég siralmas a video alapján... pont mint ahogy az indexnek és féklámpának árult helyettesítő lapkák is teljesen más, életveszélyesen rosszul látható vetítést adnak.
UI: ez H4 foncsor vagy "hagyományos" P45T?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
"Gexxx"sunbim írta:"sunbim"
Vetített kép a LED-ről: https://www.youtube.com/watch?v=uTkUUYw ... e=youtu.be
Nekem nem tetszik... Csak egy pacának tűnik, nem olyan, mint amilyennek a nagykönyv szerint lennie kellene....
Bocsi Laci
Laci, két lapkás. Itt a link róla: http://www.aliexpress.com/snapshot/7475 ... 9168612743pnlaci írta: Szerintem az a baj hogy csak egy lapja van és ezért nem teríti a fényt.Múltkor láttam olyan elsőledes égőt ami négy,hatszögletű. Szerintem az szét terítené a fényt jobban.De általában azt írják hogy gyenge,inkább ködlámpákhoz ajánlják.
Éjszakai fotót nem csináltam az útra vetített fényről. A fényerővel meg voltam elégedve , a terítéssel is úgy ahogy. A ,paca' effektus abból ered hogy a led lapka sokkal nagyobb felületű kb átm.:8-10mm , nem pontszerű. A foncsorokat pedig erre tervezték. A H4-es izzószála(i) pontszerűbbek.
A xenon után nekem ez egy mókusszőrszálnyival visszalépés vetített képileg, de ha azt is figyelembe veszem hogy csak 10w a teljesítményfelvétel = sokkal kevesebb a hőtermelődés, akkor ez előrelépés. A forró gázoktól a xenonnal rátapadt a por a foncsor felső részére, a halogénnel ez a jelenség még sokkal erősebb.
Tehát ha valaki H4-ről váltana LEDre annak mindenféleképpen egy nagy előrelépés fényerőben és látótávolságban is!
Egy jó 55w-os halogén izzó fényárama kb 1500lumen addig a LEDé 2200-2500 kb ötöd teljesítmény felvétel mellett.[/quote]
VáÚ! Drusza meghajlok elötted. Ez így kimerítette a kíváncsiságomat. Lehet hogy én is belevágok. A lapkát meg elírtam elnézést ,úgy gondoltam én is hogy kétoldalas. Ez evidens értékű.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
"sunbim"
Vetített kép a LED-ről: https://www.youtube.com/watch?v=uTkUUYw ... e=youtu.be[/quote]
"Gexxx"
Nekem nem tetszik... Csak egy pacának tűnik, nem olyan, mint amilyennek a nagykönyv szerint lennie kellene....
Bocsi Laci
Éjszakai fotót nem csináltam az útra vetített fényről. A fényerővel meg voltam elégedve , a terítéssel is úgy ahogy. A ,paca' effektus abból ered hogy a led lapka sokkal nagyobb felületű kb átm.:8-10mm , nem pontszerű. A foncsorokat pedig erre tervezték. A H4-es izzószála(i) pontszerűbbek.
A xenon után nekem ez egy mókusszőrszálnyival visszalépés vetített képileg, de ha azt is figyelembe veszem hogy csak 10w a teljesítményfelvétel = sokkal kevesebb a hőtermelődés, akkor ez előrelépés. A forró gázoktól a xenonnal rátapadt a por a foncsor felső részére, a halogénnel ez a jelenség még sokkal erősebb.
Tehát ha valaki H4-ről váltana LEDre annak mindenféleképpen egy nagy előrelépés fényerőben és látótávolságban is!
Egy jó 55w-os halogén izzó fényárama kb 1500lumen addig a LEDé 2200-2500 kb ötöd teljesítmény felvétel mellett.
Vetített kép a LED-ről: https://www.youtube.com/watch?v=uTkUUYw ... e=youtu.be[/quote]
"Gexxx"
Nekem nem tetszik... Csak egy pacának tűnik, nem olyan, mint amilyennek a nagykönyv szerint lennie kellene....
Bocsi Laci
Laci, két lapkás. Itt a link róla: http://www.aliexpress.com/snapshot/7475 ... 9168612743pnlaci írta: Szerintem az a baj hogy csak egy lapja van és ezért nem teríti a fényt.Múltkor láttam olyan elsőledes égőt ami négy,hatszögletű. Szerintem az szét terítené a fényt jobban.De általában azt írják hogy gyenge,inkább ködlámpákhoz ajánlják.
Éjszakai fotót nem csináltam az útra vetített fényről. A fényerővel meg voltam elégedve , a terítéssel is úgy ahogy. A ,paca' effektus abból ered hogy a led lapka sokkal nagyobb felületű kb átm.:8-10mm , nem pontszerű. A foncsorokat pedig erre tervezték. A H4-es izzószála(i) pontszerűbbek.
A xenon után nekem ez egy mókusszőrszálnyival visszalépés vetített képileg, de ha azt is figyelembe veszem hogy csak 10w a teljesítményfelvétel = sokkal kevesebb a hőtermelődés, akkor ez előrelépés. A forró gázoktól a xenonnal rátapadt a por a foncsor felső részére, a halogénnel ez a jelenség még sokkal erősebb.
Tehát ha valaki H4-ről váltana LEDre annak mindenféleképpen egy nagy előrelépés fényerőben és látótávolságban is!
Egy jó 55w-os halogén izzó fényárama kb 1500lumen addig a LEDé 2200-2500 kb ötöd teljesítmény felvétel mellett.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nagyon jó ez a video precíz, megfelelő szerszámokkal. Kis magyarázó alámondással a gyári oktatófilmmel is vetekedne.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nos a gyári megszakítóval hazajöttem kb 12km-t.
Most vagy bemesélem magamnak vagy tényleg jobb lett a motor viselkedése.
Úgy érzem főleg alacsonyabb fordulaton lett jobb.
Ami benne volt utángyártott megszakító,annak a pogácsái nem is voltak egy szintben,de ettől még működött csak kitudja hogyan?
Szóval én érzek pozitiv változást.
Most vagy bemesélem magamnak vagy tényleg jobb lett a motor viselkedése.
Úgy érzem főleg alacsonyabb fordulaton lett jobb.
Ami benne volt utángyártott megszakító,annak a pogácsái nem is voltak egy szintben,de ettől még működött csak kitudja hogyan?
Szóval én érzek pozitiv változást.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát igen akkor esetleg szöveget írni,bár az meg macerás és nem ugyanaz,inkább beszéljzsakfos írta:Igazad van és gondoltam is rá,csak annyira utálom visszahallgatni a saját hangom,hogy azért nem tettem
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igazad van és gondoltam is rá,csak annyira utálom visszahallgatni a saját hangom,hogy azért nem tettemAndrá$ írta:
Mondhattad volna hogy mit is csinálsz közbe úgy kicsit lehet érthetőbb lett volna, persze így is hasznos jóféle az a kis mérőóra
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- ötvöscsöpi
- Simsonos
- Hozzászólások: 147
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ilyen megszakítóra én is beneveznék, ha még lehet 1, 2 db-ra.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mondhattad volna hogy mit is csinálsz közbe úgy kicsit lehet érthetőbb lett volna, persze így is hasznos jóféle az a kis mérőórazsakfos írta:Kicseréltem én is a megszakítót a gyárira.
Ha valakinek esetleg segítség,csináltam egy kis videót a gyújtásbeállitásról próbalámpával,órával.Előtte hézagmérővel be kell állítani a megszakító hézagot természetesen.
https://m.youtube.com/watch?feature=you ... jL40HnS5bs
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kicseréltem én is a megszakítót a gyárira.
Ha valakinek esetleg segítség,csináltam egy kis videót a gyújtásbeállitásról próbalámpával,órával.Előtte hézagmérővel be kell állítani a megszakító hézagot természetesen.
https://m.youtube.com/watch?feature=you ... jL40HnS5bs
Ha valakinek esetleg segítség,csináltam egy kis videót a gyújtásbeállitásról próbalámpával,órával.Előtte hézagmérővel be kell állítani a megszakító hézagot természetesen.
https://m.youtube.com/watch?feature=you ... jL40HnS5bs
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt tanusithatom.Jó a fényereje.Egy esti útra vetített képet megnéznék.Szerintem meg jó lesz azsunbim írta: ...Dee fényerőre jó mert Gexxx mondta a guruláson hogy nagyon b@szta a szemét a tükörben.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ma sikerült időt szakítanom az új megszakító beszerelésére.Az első képen teljesen nyitott állapotban,a másodikon 0,4mm-re állítva,az utolsón a régi látható.
Utángyári az alaplapom,de van bőven lehetőségem előgyújtást adni neki.Észrevétel:a régi megszakítóm feltehetően deformálódott volt,mert beállítás után,a rögzítő csavar meghúzásakor még nyílt vagy 0,2-0,3mm-t.Az újnál ilyen probléma nincs.Akik eddig jelentkeztek vásárolni,azoknak írtam privátot.A filcre 2-3 csepp sűrűolajat javaslok.
Utángyári az alaplapom,de van bőven lehetőségem előgyújtást adni neki.Észrevétel:a régi megszakítóm feltehetően deformálódott volt,mert beállítás után,a rögzítő csavar meghúzásakor még nyílt vagy 0,2-0,3mm-t.Az újnál ilyen probléma nincs.Akik eddig jelentkeztek vásárolni,azoknak írtam privátot.A filcre 2-3 csepp sűrűolajat javaslok.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Próbáld ki most, sötétben, aztán mindjárt tudod az igazat.sunbim írta:Csak az igazságból lehet építkezni! Ne kímélj!z25z írta:
hááát én nem mertem leírni amit gondoltam, mikor megnéztem , és tényleg ne sértődj meg, de most egyetértek gexxx-el
Amúgy ha szar akkor az nem az én szégyenem. Csak felhasználó vagyok. Megadom a linket ahol feedback-et lehet írni a forgalmazónak, mondjuk az még mindig nem a gyártó! ... Kűggyétek, majd továbbítom.
...Dee fényerőre jó mert Gexxx mondta a guruláson hogy nagyon b@szta a szemét a tükörben.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csak az igazságból lehet építkezni! Ne kímélj!z25z írta:
hááát én nem mertem leírni amit gondoltam, mikor megnéztem , és tényleg ne sértődj meg, de most egyetértek gexxx-el
Amúgy ha szar akkor az nem az én szégyenem. Csak felhasználó vagyok. Megadom a linket ahol feedback-et lehet írni a forgalmazónak, mondjuk az még mindig nem a gyártó! ... Kűggyétek, majd továbbítom.
...Dee fényerőre jó mert Gexxx mondta a guruláson hogy nagyon b@szta a szemét a tükörben.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem led a helyzetjelzőm de az elég jó fényű, másik izzóm meg asszem Osram Cool Blue (szép jégfehér fénye van)
Etz 150 87'
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem meg oda izzószálas égő való... Ha jobbat akarunk, akkor drága H4-et kell venni, pl GE megalight ultra... Azzal jól lehet látni...
Nem hiszek ezekben a csodákban.
Nem hiszek ezekben a csodákban.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem az a baj hogy csak egy lapja van és ezért nem teríti a fényt.Múltkor láttam olyan elsőledes égőt ami négy,hatszögletű. Szerintem az szét terítené a fényt jobban.De általában azt írják hogy gyenge,inkább ködlámpákhoz ajánlják.Gexxx írta:Nekem nem tetszik... Csak egy pacának tűnik, nem olyan, mint amilyennek a nagykönyv szerint lennie kellene....
Bocsi Laci
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
hááát én nem mertem leírni amit gondoltam, mikor megnéztem , és tényleg ne sértődj meg, de most egyetértek gexxx-elGexxx írta:Nekem nem tetszik... Csak egy pacának tűnik, nem olyan, mint amilyennek a nagykönyv szerint lennie kellene....
Bocsi Laci
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég