csoka írta:Valakinek megvan az ETZ250 kuplung könnyítési rajza,leírása,fényképe,ami alapján egy gépi forgácsoló meg tudja csinálni?Egy nagyon régi hozzászólást találtam az oldalon,de sajnos a képet már ebből sem tudom lementeni...
Valakinek megvan az ETZ250 kuplung könnyítési rajza,leírása,fényképe,ami alapján egy gépi forgácsoló meg tudja csinálni?Egy nagyon régi hozzászólást találtam az oldalon,de sajnos a képet már ebből sem tudom lementeni...
Annak idején velük fűzettem le az ETZm első kerekét 16" ra és dupla tárcsásra 3,50 es gumival. Jó kis gép lett belőle!
De a Simson hoz értenek igazán a legjobban!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Még megvan az öreg? Létezik a műhely? Jó kis tuningokat csinált régen is.
Persze hogy meg van! Mi az hogy!! A Fiával csinálják együtt..Nekem csináltak simson,..nem 4-felömlő! ...csak normál fúrás ,főtengely javítás,stb,,,szóval profik!
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Ja.
Nagy ötlet volt a trabinál is,tettek volna rá hengerenkénti karbit,mennyivel többet tudott volna és nem evett volna annyit,de hát az a korszak arról szólt,csóróság volt az NDK-ba nem tellett két karbira.
Furattáv: 53mm
Magasság (a tömítő felülettő mérve): 40mm
36mm széles a benyúló rész.
ahogy számoltam minden féle faragás nélkül be fér csak egy membrán házat kel neki késziteni csak nem tudom hogy ez 50 köbcentis motor hoz van és nem tudom 250 es hez igy jolenne ? szerintetek
Lehet, hogy jobban menne vele az MZ, mint a Peugeot robogó, de nem sokkal...
Furattáv: 53mm
Magasság (a tömítő felülettő mérve): 40mm
36mm széles a benyúló rész.
ahogy számoltam minden féle faragás nélkül be fér csak egy membrán házat kel neki késziteni csak nem tudom hogy ez 50 köbcentis motor hoz van és nem tudom 250 es hez igy jolenne ? szerintetek
Hali, ha jól emlékszem a motor-revü tuning sorozatában volt kis etz-hez leírás méretekkel rajzokkal. Valahol a neten találkoztam szkennelt változattal.
sziasztok.következő lenne a kérdésem ugye az etz150 kétféle hengerrel szelték? hogy tudom megkülönböztetni melyik melyik mi különbség résvezérlés?
hol találhatok tuning leíírást hozzá neten nemigazán találtam.
PetiBy írta:szép napot mindenkinek!! valaki próbált már jobb minőségű dugattyút szerezni etz 250-eshez,úgy értem más motorról van -e egyáltalán olyan motor aminek passzos a dugója a 250-eshez. Előre is köszönöm.
Mi bajod van az mz dugójával? Nem rossz a minősége! Nagyon is jól bírja a gyürődést.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
szép napot mindenkinek!! valaki próbált már jobb minőségű dugattyút szerezni etz 250-eshez,úgy értem más motorról van -e egyáltalán olyan motor aminek passzos a dugója a 250-eshez. Előre is köszönöm.
csaki.tibi írta:Hello! És azt hol tudok?? Tudnál neki irni ha megkérlek?
Szia Tibi !
Fent a címsorban ( új üzenet ) , majd bal oldal ( üzenet írása ), felhasználó nevek táblába beírod, hogy ( bambi ), ha kéken beírja a címzetthez akkor jó, ha nem akkor ( felhasználó keresés ), majd jobb oldalon megírod a mondandódat és ( elküld ). Ugye nem bonyolult ?
Üdv.: Tóni
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Whiteman írta:Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre. Adott egy ETZ 150, frissen felújított motorral, új dugó hajtókat stbi. (6 évet állt a gép, esőben fagyban egy udvaron). Kapott egy Dellorto PHBL 28 FS karburátort. Az a problémám vele, alapjárat tökéletes, ha jobban húzom a gázt finoman, akkor elkezd fulladni, ez olyan 2000 es fordulaton van kb., viszont, ha ha még jobban ráhúzom, akkor viszont pörög a motor, de ez ugye csak nagy fordulaton. Mi lehet a probléma? A benzinszint? 108-as főfúvóka van benne, itt egy kép a gyertyáról egy olyan fél óra menet után:
Ha minden más jó, akkor súbertű alakprobléma. Vagy simán csak emelni kell....
Volt egy kis ferdesége a tűnek, amire eddig nem is figyeltem. Most teljesen fenn van a tű, most nem fulladozik annyira mint előtte. Arra gondoltam hogy beletenni egy 115-ös fúvókát és lejjebb tenni a tűt, hátha úgy még jobb lenne.
Whiteman írta:Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre. Adott egy ETZ 150, frissen felújított motorral, új dugó hajtókat stbi. (6 évet állt a gép, esőben fagyban egy udvaron). Kapott egy Dellorto PHBL 28 FS karburátort. Az a problémám vele, alapjárat tökéletes, ha jobban húzom a gázt finoman, akkor elkezd fulladni, ez olyan 2000 es fordulaton van kb., viszont, ha ha még jobban ráhúzom, akkor viszont pörög a motor, de ez ugye csak nagy fordulaton. Mi lehet a probléma? A benzinszint? 108-as főfúvóka van benne, itt egy kép a gyertyáról egy olyan fél óra menet után:
Szerintem sok neki a 28-as karburátor! Lehet játszani a fúvókával, súberrel. A szívócsonkot is átalakítottad 28-asra?
Nem, az a gyári maradt, le van esztergálva belőle, és úgy van összenyomva az új karburátorral
Whiteman írta:Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre. Adott egy ETZ 150, frissen felújított motorral, új dugó hajtókat stbi. (6 évet állt a gép, esőben fagyban egy udvaron). Kapott egy Dellorto PHBL 28 FS karburátort. Az a problémám vele, alapjárat tökéletes, ha jobban húzom a gázt finoman, akkor elkezd fulladni, ez olyan 2000 es fordulaton van kb., viszont, ha ha még jobban ráhúzom, akkor viszont pörög a motor, de ez ugye csak nagy fordulaton. Mi lehet a probléma? A benzinszint? 108-as főfúvóka van benne, itt egy kép a gyertyáról egy olyan fél óra menet után:
Ha minden más jó, akkor súbertű alakprobléma. Vagy simán csak emelni kell....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Whiteman írta:Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre. Adott egy ETZ 150, frissen felújított motorral, új dugó hajtókat stbi. (6 évet állt a gép, esőben fagyban egy udvaron). Kapott egy Dellorto PHBL 28 FS karburátort. Az a problémám vele, alapjárat tökéletes, ha jobban húzom a gázt finoman, akkor elkezd fulladni, ez olyan 2000 es fordulaton van kb., viszont, ha ha még jobban ráhúzom, akkor viszont pörög a motor, de ez ugye csak nagy fordulaton. Mi lehet a probléma? A benzinszint? 108-as főfúvóka van benne, itt egy kép a gyertyáról egy olyan fél óra menet után:
Szerintem sok neki a 28-as karburátor! Lehet játszani a fúvókával, súberrel. A szívócsonkot is átalakítottad 28-asra?
Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre. Adott egy ETZ 150, frissen felújított motorral, új dugó hajtókat stbi. (6 évet állt a gép, esőben fagyban egy udvaron). Kapott egy Dellorto PHBL 28 FS karburátort. Az a problémám vele, alapjárat tökéletes, ha jobban húzom a gázt finoman, akkor elkezd fulladni, ez olyan 2000 es fordulaton van kb., viszont, ha ha még jobban ráhúzom, akkor viszont pörög a motor, de ez ugye csak nagy fordulaton. Mi lehet a probléma? A benzinszint? 108-as főfúvóka van benne, itt egy kép a gyertyáról egy olyan fél óra menet után:
Hali. Főként kis fordulaton a 2felömlős tapasztalatom szerint nyomatékosabb, de pörögni kevésbé szeret. Mindkettőnek vannak előnyei, és kevésbé előnyös tulajdonságai. Ezek értelemszerűen másban mutatkoznak meg.
Természetesen nem az a célom mert inkább túrázásra használom csak szeretném hogy legyen benne erőtartalék! Bambi-nak az elérhetőségét meg tudná valaki adni ?
Ez egy ETZ!Ne várj tőle csodákat,ha "csúcsra hegyezed",a fogyasztásod aránytalanul megnő,az élettartamod nagyon lecsökken.A Bambi féle mozgóalkatrész könnyítéseket csináld-csináltasd meg rajta,vegyél rá egy Bambi féle kipufogót,és egy bontott "nyugati"(dellorto,mikuni...)karburátort,és csoda fog történni.A fogyasztásod csökken,a teljesítményed nő,az élettartam nem változik,és sokkal használhatóbb lesz a motorod.Javaslom,menj el az egyik túrára,és kérd el valamelyik márkatárs ilyen módon átalakított motorját.Azonnal bele fogsz szeretni!Lehet kicsit finomítani még elektronikus gyújtással,de ez már csak "szex utáni atójáték"...
Sziasztok ! Nem nagyon aktív egyik téma se de remélem azért valaki tud segíteni !
Abban kérnék segítséget hogy van egy etz 250-es motorom és szeretnék rá valami tuningot! Valami komolyabbra gondoltam de ne verseny pörgős tuning legyen hanem inkább a pörgős és a nyomatékos között!
Láttam a neten 350 cm3-is 5 felömlős hengert osztott szívó és kipufogó nyílással nagyon megtetszett de nem találok róla videót szóval ha valakinek van esetleg tapasztalata ezzel a hengerrel kapcsolatban nagyon örülnék ha megosztaná velem!
Esetleg ismer valamelyikőtök olyan embert aki csinál és ért is az ilyen tuninghoz az is érdekel!
A másik dolog pedig a kuplung tuning tudom van fent leírás olvastam is de ha valaki tud valami jobba ahol mondjuk nem kell hegeszteni esetleg könnyebbet és megosztaná velem annak is örülnék !
Sell-nek. Cafe-racer-es stílushoz hozzá tartozik az oldalra kitett rendszám, elsősorban azért került oda. De mivel méretileg elég nagy, gondolkodtam, hogy állítva rakom fel, de nem szeretnék állandóan kék villogóra félrállni, hazánkban elég röghöz kötöttek a szervek.
Köszönöm szépen. Egy hónap leforgása alatt sikerült megcsinálnom az egészet. Szabva csak az első sárvédője lett, a hátsó sárvédő helyére csináltam egy segédvázat, amire került az ülés, meg a farok idom, így két év múlva (műszakira) négy csavar kivétele után mehet vissza a gyári.
Van még egy-két képem.
Az új visszapillantó is kész, csak tükör kell bele.
Nekem is tetszik, egyedül a rendszám ami nem annyira. Szerintem a lámpa folytatásában , mint kvázi sárvédő ( megdöntve felrakva) talán egységesebb képet mutatna és megmaradna a motor filingrán "szélessége" is ( ami inkább keskeny), és talán még használatban is lenne funkciója. Gratula hozzá, jó sok meló fekszik benne. sok balesetmentes kilómétert kívánok! Nem sajnáltad megvágni ezt a jó kis gyári gépet?
Üdv mindenkinek!
Új vagyok, most regisztráltam. Egy hónapja vagyok MZ tulaj, ami egy 81-es TS 150, aminek első forgalomba helyezési dátuma a születésem napja előtt 10 nappal volt. Újbóli forgalomba helyezés, műszaki, átírás után egyből nekiestem, és a "végeredményt " szeretném megosztani veletek.
Remélem tetszenek a képek.
sr80 írta:Köszönöm a választ.
Még azt szeretném kérdezni, hogy tudtok-e ajánlani egy olyan oldalt ahonnan olcsón lehet venni MZ alkatrészeket és hellyel közzel minden van?
Egyetértek sell-lel. Inkább jó minőségűt keress, mint olcsót. Általában 1-2 hónap garancia van rájuk, és legfeljebb ennyit is működnek, ha egyátalán... inkább bontott gyári, vagy drágább bolti (bár utóbbi sem mindig garancia a minőségre, sajnos)