Elektronika topik - a pokol kapuja
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
- Csatolmányok
-
- DSCF1302.pdf E.FESZ.SZAB.pdf
- (231.71 KiB) Letöltve 183 alkalommal.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt a 3 (4? - hátlap lehet a test) csatlakozósat láttam már máshol is. Hogyan lehet bekötni MZbe? A 61 esetleg kimarad?
Mondjuk a lengyel szöveg fordítása segíthet. Mintha egy diódát említene, kérdés hogy azt külön kell beszerelni (ez csak dinamószabályzó visszáramgátló nélkül) vagy benne van?
Mondjuk a lengyel szöveg fordítása segíthet. Mintha egy diódát említene, kérdés hogy azt külön kell beszerelni (ez csak dinamószabályzó visszáramgátló nélkül) vagy benne van?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Először azt nézd már meg, hogy fasza erős-e a szénkefe rugója és kellő erővel nyomja-e a szénkefét neki a csúszógyűrűnek!Ez okozhat töltéscsökkenést elég erőteljesen! Utána a többi...
Ha gyorsan átváltok betolóba működő motornál akkor is leáll, de most már megkeresem azt a 61-es sarut!
Ha gyorsan átváltok betolóba működő motornál akkor is leáll, de most már megkeresem azt a 61-es sarut!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az elektronikus Trabi 6V fesz.szab.ról kérhetek egy képet? Ilyet még nem láttam, érdekel
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi. Hát tök hasonló cipőben járunk. Mindig van valami. Nem kellett volna elolvasnom a problémádat akkor én még most is abban a tudatban volnék, hogy jó a bet.állásom. De a kérdésem, hogy ha üzem közben átkapcsolsz bet.állásra (gyújtáskapcsoló jobb oldal utolsó állás) jár a motorod vagy sem.
A töltésem sem a legjobb ami neked van az tökéletes lehet mert az aksit a töltő is 7, valamennyivel tölti a végén. Az én töltésem pedig nem éri el a 7V-ot, de ehhez is elég magas fordulat kell. De miért történik ez amikor eddig nem volt. Most kísérletezgeni fogok: 1/ felszerelem a leszerelt tekercset az állórészhez. Ha a töltés nem változik leszerelem. 2/Kicserélem a fesz.szabot. Ha nem a töltés nemváltozik. sbt. 3/Visszaszerelem a korábbi állórészt amit közben megjavítottam. Ha stb és áramszedőt szerelek rá és a villamos sínek között közlekedem.
Minden esetre kösz
üdv. István
A töltésem sem a legjobb ami neked van az tökéletes lehet mert az aksit a töltő is 7, valamennyivel tölti a végén. Az én töltésem pedig nem éri el a 7V-ot, de ehhez is elég magas fordulat kell. De miért történik ez amikor eddig nem volt. Most kísérletezgeni fogok: 1/ felszerelem a leszerelt tekercset az állórészhez. Ha a töltés nem változik leszerelem. 2/Kicserélem a fesz.szabot. Ha nem a töltés nemváltozik. sbt. 3/Visszaszerelem a korábbi állórészt amit közben megjavítottam. Ha stb és áramszedőt szerelek rá és a villamos sínek között közlekedem.
Minden esetre kösz
üdv. István
rokaazudvaron írta:Szia Poppity! Megkaptam az üzenetedet! Az Mz Ts a végzetem elektronikailag...imádom, hogy bármi elszaródhat, így minden apró jelre figyelni kell vezetés közben! A fél éves aksimat kinyírta, így vettem bele egy újat! A rugó kilágyulását spirálfüzet borítójából vágott szigetelővel oldottam meg amit a szénkefe és a rugó közé raktam. Azóta nem volt vele probléma és a töltésem is 7,2-7,5 V 4000-es fordulaton! Mondjuk hozzáteszem, hogy a régi mechanikus feszültségszabályzót ledobtam a francba és felpattintottam rá egy 6V-os dinamós Trabant elektronikus feszültségszabályzót, amit bontatlan szoci csomagolásban sikerült beszereznek a vateráról egy ezresért!
A betolóállással még nem sikerült foglalkoznom. Régebben dugdostam én mindent mindenhova, tologattam kettesben, próbáltam lejtőn lefelé leállítani a motort, majd betolóállásba váltani, de nekem sohase mozdult meg benne.
Én ezért kérdeztem az itt jelenlévőktől, hogy valaki elárulhatná, hogy melyik sarura mit dugjak. Amúgy napi szinten használom a gépet munkába járásra Miskolcra be és haza!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyári kapcsolási rajz szerint csináld.rokaazudvaron írta: Én ezért kérdeztem az itt jelenlévőktől, hogy valaki elárulhatná, hogy melyik sarura mit dugjak. Amúgy napi szinten használom a gépet munkába járásra Miskolcra be és haza!
http://www.moser-bs.de/MZ/Schaltpl%E4ne/ts250-1.pdf
Amúgy a lényeg hogy a gyújtáskapcsolón a fesszabtól jövő vezeték a gyujtáskapcsoló 61 pontjára legyen dugva
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia Poppity! Megkaptam az üzenetedet! Az Mz Ts a végzetem elektronikailag...imádom, hogy bármi elszaródhat, így minden apró jelre figyelni kell vezetés közben! A fél éves aksimat kinyírta, így vettem bele egy újat! A rugó kilágyulását spirálfüzet borítójából vágott szigetelővel oldottam meg amit a szénkefe és a rugó közé raktam. Azóta nem volt vele probléma és a töltésem is 7,2-7,5 V 4000-es fordulaton! Mondjuk hozzáteszem, hogy a régi mechanikus feszültségszabályzót ledobtam a francba és felpattintottam rá egy 6V-os dinamós Trabant elektronikus feszültségszabályzót, amit bontatlan szoci csomagolásban sikerült beszereznek a vateráról egy ezresért!
A betolóállással még nem sikerült foglalkoznom. Régebben dugdostam én mindent mindenhova, tologattam kettesben, próbáltam lejtőn lefelé leállítani a motort, majd betolóállásba váltani, de nekem sohase mozdult meg benne.
Én ezért kérdeztem az itt jelenlévőktől, hogy valaki elárulhatná, hogy melyik sarura mit dugjak. Amúgy napi szinten használom a gépet munkába járásra Miskolcra be és haza!
A betolóállással még nem sikerült foglalkoznom. Régebben dugdostam én mindent mindenhova, tologattam kettesben, próbáltam lejtőn lefelé leállítani a motort, majd betolóállásba váltani, de nekem sohase mozdult meg benne.
Én ezért kérdeztem az itt jelenlévőktől, hogy valaki elárulhatná, hogy melyik sarura mit dugjak. Amúgy napi szinten használom a gépet munkába járásra Miskolcra be és haza!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Nem volt mit olvasnom hát olvasgattam a fórumon és itt találtam, hogy valakinek a Ts-én nem működik a betolóállás ill. nem lehet betolni. Ha jól értem neki lágyult ki a rugója is és lehet, hogy ennek tudható be. Na most én aki meg voltam győződve, hogy az én bet.állásom tökéletes - mivel menet közben ha átkapcsolom tovább működik a motor - ki akartan próbálni ezt a beállítást és hopp. Szr. Én sem tudom betolni. Gondoltam nagyobb sebesség kell hát legurultam egy lejtőn. Semmi. Ez tényleg egy gépsárkány. Mit nézzek meg? (Nem veszek új motort) Tehát ha járás közben átkapcsolom működik, de betoni nem lehet?!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A régi Bosch számozás szerinti 260-as az előírt, válasszETZ 251 Dani írta:Köszi,ezen belül is milyen típusú gyertyát javasolsz?
http://veteran.forum.hu/attachments/sze ... es.hu_.jpg
Denso itt nincs felsorolva, de ahhoz egy másik táblázat segít:
http://veteran.forum.hu/attachments/sze ... ertyak.jpg
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2015.08.30. 16:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi,ezen belül is milyen típusú gyertyát javasolsz?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jó lesz hozzá az óra.
Gyertyának valami márkás (Brisk, NGK, Denso), megbízható helyről pl. UNIX
Gyertyának valami márkás (Brisk, NGK, Denso), megbízható helyről pl. UNIX
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2015.08.30. 16:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Szeretném megkérdezni hogy egy MZ TS-nek a fordulatszámmérő óráját,fel lehet-e használni 250/251-es ETZ-hez,magyarán amit értékeket mutatna (a ts műszere) ugyan azt fogja a gyári ford.mérő is? Mert látta rajta egy jelzést a TS műszeren hogy i=0,25 (ha jól tudom) ugyan ez ,meg van a gyári műszeren is!
Továbbá szeretném megkérdezni azt hogy ki milyen gyújtógyertyát ajánl?!
Minden jót,várom válaszaitokat!
Továbbá szeretném megkérdezni azt hogy ki milyen gyújtógyertyát ajánl?!
Minden jót,várom válaszaitokat!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
MZsGabi írta:
Ma meg kaptam a csúszó gyűrűket.
Össze is raktam.Nagyon szuper, szerintem még szebben is jár.
De az alapjárat biztos magasabb lett. Gondolom a törött vagy sérült csúszógyűrűvel nem volt az igazi a kontakt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ma meg kaptam a csúszó gyűrűket.MZsGabi írta:zsakfos írta:Ugyan már.Mi nehézség van egy csúszógyűrű cserében?
A végéről alátétet leszeded,a zsinórt letekered a csúszógyűrű alatt,kiforrasztod és lehúzod a tengelyről.
Az új felrakása forditott sorrendben történik.
Ennyi.
Abszolút nem nagy dolog.
A csúszógyűrűkhöz szinte hozzá sem kell érni,hisz kompletten cserélhető,nem sérülékeny dolog.Ha meg bronzgyűrűset veszel,akkor meg pláne nem.
Ebben a hozzászólásban egyszer már leírtam képekkel a cserét: kedd jan. 28, 2014 10:49 pm
Azóta annyit okosodtam már hogy a bronzgyűrűs csúszógyűrű az IFA csúszógyűrű elméletileg ugyanaz a méret.
Ha már úgyis kidobnád a forgórészt,inkább küldd el nekem,majd én rendbeteszem magamnak
Szia!
Ma szét szedtem, tényleg nem ördöngösség , ha az ember tudja mit kell csinálnia.
Megrendelem a csúszó gyűrűt és jövőhéten össze rakom.A csúszó gyűrűt felragasztottad valamivel?
Össze is raktam.Nagyon szuper, szerintem még szebben is jár.
De az alapjárat biztos magasabb lett. Gondolom a törött vagy sérült csúszógyűrűvel nem volt az igazi a kontakt.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az én töltésemmel max annyi a probléma,hogy míg elaludtam a tv elött addig a párom megitta a tölteni valómat.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv!
Miután pnlaci-nak megoldódni látszik a töltése én szállítanám is a következő fejtörőt! Az MZ TS 150-n folyamatosan döglődött a szénkefém, mert a rugó mindig kilágyult. Ok, vettem egy új szénkefe szettet, hátha szar a vezetéke. Befaragtam az újat, az meg nem hajlandó levenni a töltést!!!! Pedig mind a grafit, mind a vezeték, mind pedig együttesen faszán vezetik az áramot (nem a motoron, hanem kimérve). Így visszaraktam a régi szénkefét, ott meg gyönyörűen jön a töltés, csak a rugó kilágyulását elkerülendően a grafitrúd és a rugó közé beraktam két spirálfüzet borító papírlapocskát, hátha szigetel és az áram inkább a vezetéken fog mászkálni :!
Az új szénkefével van egy furcsa zakatoló hangja, lehet, hogy a befaragással van a probléma? Pedig ívet is adtam, és políroztam is a felületét a kefének!
Miután pnlaci-nak megoldódni látszik a töltése én szállítanám is a következő fejtörőt! Az MZ TS 150-n folyamatosan döglődött a szénkefém, mert a rugó mindig kilágyult. Ok, vettem egy új szénkefe szettet, hátha szar a vezetéke. Befaragtam az újat, az meg nem hajlandó levenni a töltést!!!! Pedig mind a grafit, mind a vezeték, mind pedig együttesen faszán vezetik az áramot (nem a motoron, hanem kimérve). Így visszaraktam a régi szénkefét, ott meg gyönyörűen jön a töltés, csak a rugó kilágyulását elkerülendően a grafitrúd és a rugó közé beraktam két spirálfüzet borító papírlapocskát, hátha szigetel és az áram inkább a vezetéken fog mászkálni :!
Az új szénkefével van egy furcsa zakatoló hangja, lehet, hogy a befaragással van a probléma? Pedig ívet is adtam, és políroztam is a felületét a kefének!
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Király vagy!z25z írta:Köszi a tippeket. Sikereült is, meglepően könnyen kijött, nem is értem hogy szakadt le a csavarfej, egyáltalán nem volt belerohadva-szorulva. Szerencsémre maradt egy icipici kiemelkedő rész és a legkisebb műszerészcsavarhúzót meg tudtam támasztani rajta. Óvatosan kocogtatva sikerült majd egy miliméternyit kitekerni, onnantól meg egy kúpos fogóval ki lehetett csavarni.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi a tippeket. Sikereült is, meglepően könnyen kijött, nem is értem hogy szakadt le a csavarfej, egyáltalán nem volt belerohadva-szorulva. Szerencsémre maradt egy icipici kiemelkedő rész és a legkisebb műszerészcsavarhúzót meg tudtam támasztani rajta. Óvatosan kocogtatva sikerült majd egy miliméternyit kitekerni, onnantól meg egy kúpos fogóval ki lehetett csavarni.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem rossz amit Pnlaci írt, viszont én a túloldalon kezdeném, nem a törött fej felől. ( előtte 1-2 órával azért nem árt a csavarlazító sem )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem szorosan ment fel,nem ragasztottam,de ha úgy érzed,akkor bármilyen 2 komponensű ragasztó megteszi.MZsGabi írta:
Szia!
Ma szét szedtem, tényleg nem ördöngösség , ha az ember tudja mit kell csinálnia.
Megrendelem a csúszó gyűrűt és jövőhéten össze rakom.A csúszó gyűrűt felragasztottad valamivel?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
zsakfos írta:Ugyan már.Mi nehézség van egy csúszógyűrű cserében?
A végéről alátétet leszeded,a zsinórt letekered a csúszógyűrű alatt,kiforrasztod és lehúzod a tengelyről.
Az új felrakása forditott sorrendben történik.
Ennyi.
Abszolút nem nagy dolog.
A csúszógyűrűkhöz szinte hozzá sem kell érni,hisz kompletten cserélhető,nem sérülékeny dolog.Ha meg bronzgyűrűset veszel,akkor meg pláne nem.
Ebben a hozzászólásban egyszer már leírtam képekkel a cserét: kedd jan. 28, 2014 10:49 pm
Azóta annyit okosodtam már hogy a bronzgyűrűs csúszógyűrű az IFA csúszógyűrű elméletileg ugyanaz a méret.
Ha már úgyis kidobnád a forgórészt,inkább küldd el nekem,majd én rendbeteszem magamnak
Szia!
Ma szét szedtem, tényleg nem ördöngösség , ha az ember tudja mit kell csinálnia.
Megrendelem a csúszó gyűrűt és jövőhéten össze rakom.A csúszó gyűrűt felragasztottad valamivel?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia Z. Van fúrófejes csavarod? Pontozd meg,azt küld bele a csavart a közepébe.elvileg befog feszülni és meg indul a csavar.Ha mégsem akkor a fúrt lyukba egy méretes csavarhúzóval ami belefeszül el kéne induljon.Sok sikert.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ugyan már.Mi nehézség van egy csúszógyűrű cserében?
A végéről alátétet leszeded,a zsinórt letekered a csúszógyűrű alatt,kiforrasztod és lehúzod a tengelyről.
Az új felrakása forditott sorrendben történik.
Ennyi.
Abszolút nem nagy dolog.
A csúszógyűrűkhöz szinte hozzá sem kell érni,hisz kompletten cserélhető,nem sérülékeny dolog.Ha meg bronzgyűrűset veszel,akkor meg pláne nem.
Ebben a hozzászólásban egyszer már leírtam képekkel a cserét: kedd jan. 28, 2014 10:49 pm
Azóta annyit okosodtam már hogy a bronzgyűrűs csúszógyűrű az IFA csúszógyűrű elméletileg ugyanaz a méret.
Ha már úgyis kidobnád a forgórészt,inkább küldd el nekem,majd én rendbeteszem magamnak
A végéről alátétet leszeded,a zsinórt letekered a csúszógyűrű alatt,kiforrasztod és lehúzod a tengelyről.
Az új felrakása forditott sorrendben történik.
Ennyi.
Abszolút nem nagy dolog.
A csúszógyűrűkhöz szinte hozzá sem kell érni,hisz kompletten cserélhető,nem sérülékeny dolog.Ha meg bronzgyűrűset veszel,akkor meg pláne nem.
Ebben a hozzászólásban egyszer már leírtam képekkel a cserét: kedd jan. 28, 2014 10:49 pm
Azóta annyit okosodtam már hogy a bronzgyűrűs csúszógyűrű az IFA csúszógyűrű elméletileg ugyanaz a méret.
Ha már úgyis kidobnád a forgórészt,inkább küldd el nekem,majd én rendbeteszem magamnak
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igazad van. Ma levettem a generátort és lövésem sincs,hogy lehetne le venni a csúszógyűrűket...
De a piactéren épp van eladó generátor.Már írtam is az eladónak.
Köszi a segítséget.
Széles utat!
De a piactéren épp van eladó generátor.Már írtam is az eladónak.
Köszi a segítséget.
Széles utat!
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Házilag? Hát én a helyedben nem vállalnám be.Nagyon sérülékeny a gyűrű.Inkább nézzél egy használható darabot az eladó alkatrészek topicban . Üdv. Laci.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Nincs töltésem, mert elfogyott az egyik csúszó gyűrűm a generátor forgó részéről.
Kérdésem az lenn, hogy tudom itthon kicserélni. A segítséget előre is köszi.
Széles utat!
Nincs töltésem, mert elfogyott az egyik csúszó gyűrűm a generátor forgó részéről.
Kérdésem az lenn, hogy tudom itthon kicserélni. A segítséget előre is köszi.
Széles utat!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért írta, hogy hiába bütyköli az útszélen a rugót a betolóállás hibája miatt lemerült akkuval, még betolni sem tudja.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szénkefe nélkül nem működik a betolóállás, hiszen pont azt csinálja hogy az akku kiiktatásával közvetlenül a dinamóra kapcsol
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv!
Tegnap ledobtam a régi szénkefémet, és felpattintottam egy újat. Tesztelni még nem tudtam, mert most meg az aksim mondott csütörtököt. Nem tudom 4,3 Volt felé tölteni. Úgy tűnik megunta az eddigi szénkefézgetést. Ma intézek egy újat, aztán majd írok
Tegnap ledobtam a régi szénkefémet, és felpattintottam egy újat. Tesztelni még nem tudtam, mert most meg az aksim mondott csütörtököt. Nem tudom 4,3 Volt felé tölteni. Úgy tűnik megunta az eddigi szénkefézgetést. Ma intézek egy újat, aztán majd írok
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali, a rugó a hőtől lágyul ki , ami akkor keletkezik ha a rugó vezeti az áramot , ez akkor szokott előfordulni, ha oxidált a csazlakozó saruja, vagy olyannal is találkoztam, hogy magában a kefébe csatlakozó réz kivezetés volt kilazulva a kefe anyagában. Ezeket nézted már? Itt minden rendben?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv mindenkinek!
Van egy szeretett MZ TS 150-es típusú gépem. Már egy ideje szopok az elektromos rendszerével. Jelenleg a fő problémám, amire szeretnék megoldást találni az, hogy a + szénkefe nyomórugója folyamatosan kilágyul, így a töltésnek szeva, aksi 10 km-en belül lemerül, aztán tolás haza.
Ja ugye a betolóállásom sem működik, szóval, ha a rugót meg is mahinálom, akkor is tolás a vége. . Ha valakinek van ilyen gépsárkánya, és működik rajta a betolóállás, akkor írja már meg, hogy a kapcsoló hányas pontjára mit dugja össze...
Köszönettel
Attila
Van egy szeretett MZ TS 150-es típusú gépem. Már egy ideje szopok az elektromos rendszerével. Jelenleg a fő problémám, amire szeretnék megoldást találni az, hogy a + szénkefe nyomórugója folyamatosan kilágyul, így a töltésnek szeva, aksi 10 km-en belül lemerül, aztán tolás haza.
Ja ugye a betolóállásom sem működik, szóval, ha a rugót meg is mahinálom, akkor is tolás a vége. . Ha valakinek van ilyen gépsárkánya, és működik rajta a betolóállás, akkor írja már meg, hogy a kapcsoló hányas pontjára mit dugja össze...
Köszönettel
Attila
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm!
aronpfabian írta:A dinamó és a szabályzó egy rendszert alkot, külön-külön nem igazán van értelme méregetni (hacsak nem direkt egy-egy alkatrészt akarsz cserélni). A 6.9 V az akkusarukon mérve jó, ez azt mutatja, működik a dinamó és bekapcsolódott az elektromos rendszerbe (az akku saját feszültsége ennél kisebb)popitty írta:Üdv és halleluja mindenkinek.
Már szinte mindent tudok a Ts-em elektromos rendszeréről természetesen úgy, hogy elolvasom azokat a tanácsokat amiket adtatok. Ám ennek az összetett technikának a megzabolázása még mindig további kérdéseket generál. Azt kérdezem tisztelt márkatársak, hogy a 6 V-os dinamónak mennyivel kell tölteni, és hol kell ezt mérni a feszszab. előtt amikor az még nem avatkozik a dolgokba tehát a dimangónál vagy elég az akkunál? Az akkunál mérve közepes fordulaton ( 3-4000) 6,9 V-ot mérek de gondolom ez a szabályzó eredménye. Az aksi 6 V 11 A.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A dinamó és a szabályzó egy rendszert alkot, külön-külön nem igazán van értelme méregetni (hacsak nem direkt egy-egy alkatrészt akarsz cserélni). A 6.9 V az akkusarukon mérve jó, ez azt mutatja, működik a dinamó és bekapcsolódott az elektromos rendszerbe (az akku saját feszültsége ennél kisebb)popitty írta:Üdv és halleluja mindenkinek.
Már szinte mindent tudok a Ts-em elektromos rendszeréről természetesen úgy, hogy elolvasom azokat a tanácsokat amiket adtatok. Ám ennek az összetett technikának a megzabolázása még mindig további kérdéseket generál. Azt kérdezem tisztelt márkatársak, hogy a 6 V-os dinamónak mennyivel kell tölteni, és hol kell ezt mérni a feszszab. előtt amikor az még nem avatkozik a dolgokba tehát a dimangónál vagy elég az akkunál? Az akkunál mérve közepes fordulaton ( 3-4000) 6,9 V-ot mérek de gondolom ez a szabályzó eredménye. Az aksi 6 V 11 A.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 201
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv és halleluja mindenkinek.
Már szinte mindent tudok a Ts-em elektromos rendszeréről természetesen úgy, hogy elolvasom azokat a tanácsokat amiket adtatok. Ám ennek az összetett technikának a megzabolázása még mindig további kérdéseket generál. Azt kérdezem tisztelt márkatársak, hogy a 6 V-os dinamónak mennyivel kell tölteni, és hol kell ezt mérni a feszszab. előtt amikor az még nem avatkozik a dolgokba tehát a dimangónál vagy elég az akkunál? Az akkunál mérve közepes fordulaton ( 3-4000) 6,9 V-ot mérek de gondolom ez a szabályzó eredménye. Az aksi 6 V 11 A.
Már szinte mindent tudok a Ts-em elektromos rendszeréről természetesen úgy, hogy elolvasom azokat a tanácsokat amiket adtatok. Ám ennek az összetett technikának a megzabolázása még mindig további kérdéseket generál. Azt kérdezem tisztelt márkatársak, hogy a 6 V-os dinamónak mennyivel kell tölteni, és hol kell ezt mérni a feszszab. előtt amikor az még nem avatkozik a dolgokba tehát a dimangónál vagy elég az akkunál? Az akkunál mérve közepes fordulaton ( 3-4000) 6,9 V-ot mérek de gondolom ez a szabályzó eredménye. Az aksi 6 V 11 A.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Régi, döglött akksi első körben. Ha az újat sem tölti, akkor jó eséllyel feszültségszabályzó, de még érdemes ránézni a generátor csatlakozóira is ("szeret" elengedni a forrasztás) ill. a szénkefékre, csúszópályára.Kovács Tomii írta:Sziasztok! Etz 251sem menet közben ráadom a világítást es a motor leáll; ha pedig helyzetjelzovel megyek a motor erőtlen es csak gyujtason tudom rendesen hasznlni. Tipp ki mire gondol hibára?
Kevésbé valószínű az egyenirányító, az inkább akkor megy tönkre ha fordítva kötöd be az akksit (de akkor a motor sem megy sehova), amúgy nem szokott baja lenni.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2015.08.16. 10:39
- MZ-d típusa: Mz Etz 251
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Etz 251sem menet közben ráadom a világítást es a motor leáll; ha pedig helyzetjelzovel megyek a motor erőtlen es csak gyujtason tudom rendesen hasznlni. Tipp ki mire gondol hibára?
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Némi frissítés/pontosítás került a 6V-os MZ-re babetta gyújtást hozzászólásomhoz. Akit érdekel, kattintson a linkre.
http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... 39#p119739
Az iromány belinkelve lett facebook-ra is, azóta már 2-en is nekiálltak az átalakításnak. Kérdésekre állok rendelkezésre továbbra is.
Némi frissítés/pontosítás került a 6V-os MZ-re babetta gyújtást hozzászólásomhoz. Akit érdekel, kattintson a linkre.
http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... 39#p119739
Az iromány belinkelve lett facebook-ra is, azóta már 2-en is nekiálltak az átalakításnak. Kérdésekre állok rendelkezésre továbbra is.
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mert mien mentél keresztül?Mert nekem nem esett le hogy mi is történt végülis.Csak annyit vettem le hogy tönkrement a fesszabod.Vagy más is volt?pnlaci írta:Na sziasztok.Hogy megint ismételjem magam. Alig bírom követni amit írtok Nem csak a régi fajta szabályzóval lehet
gond,az új is behalhat!És nem is kicsit.Nem véletlenül jártatom a lepénylesőmet hogy nem szabad kihagyni a biztosítását a
gerjesztésnek.Nem kívánom senkinek se azt amin én átmentem az elektromos részén.
És nem kel vadászni a 2AT biztit,én simán vettem az elektromos boltban.Kapható!De a Bakony túra óta nekem is késes van
bent,sima 2A eddig kifogástalanul szolgál.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Van benne valami.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Érdekes mennyire ragaszkodnak sokan ehhez a lassú biztihez csak mert a mérnökök azt mondták,de szemrebbenés nélkül furatják 300-asra a mocit.
Pedig a mérnökök ~250-hez terveztek mindent.
Pedig a mérnökök ~250-hez terveztek mindent.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na sziasztok.Hogy megint ismételjem magam. Alig bírom követni amit írtok Nem csak a régi fajta szabályzóval lehet
gond,az új is behalhat!És nem is kicsit.Nem véletlenül jártatom a lepénylesőmet hogy nem szabad kihagyni a biztosítását a
gerjesztésnek.Nem kívánom senkinek se azt amin én átmentem az elektromos részén.
És nem kel vadászni a 2AT biztit,én simán vettem az elektromos boltban.Kapható!De a Bakony túra óta nekem is késes van
bent,sima 2A eddig kifogástalanul szolgál.
gond,az új is behalhat!És nem is kicsit.Nem véletlenül jártatom a lepénylesőmet hogy nem szabad kihagyni a biztosítását a
gerjesztésnek.Nem kívánom senkinek se azt amin én átmentem az elektromos részén.
És nem kel vadászni a 2AT biztit,én simán vettem az elektromos boltban.Kapható!De a Bakony túra óta nekem is késes van
bent,sima 2A eddig kifogástalanul szolgál.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pnlaci 2015.09.01. 21:33-kor.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jó, rendben. Elfogadható a késes 2A http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=6445 , 4 és 16A, ha jó minőségű . Tehát kb ott olvad ahol kell.
Azért is biztosítják külön külön a főáramköröket, ha az index 4A v. gerjesztés 2A kiolvad még tovább tudjunk haladni ha nincs tartalék, vagy már elfogyott. Ne egyből a 16osokat verdesse ki.
Azért is biztosítják külön külön a főáramköröket, ha az index 4A v. gerjesztés 2A kiolvad még tovább tudjunk haladni ha nincs tartalék, vagy már elfogyott. Ne egyből a 16osokat verdesse ki.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A fő biztositékon. Ehhez miért kell alaposan megnézni?kiszsebi írta:Az lenne a kérdésem, hogy melyik biztosíték védi a tompított/távolsági fényt, illetve ezek vezetékeit, kapcsolóját.
Mielőtt válaszolna valaki, kérem, alaposan nézze meg a kapcsolási rajzot, hogy melyik csövön dzsal oda a petró!
És persze azt is, hogy a saját gépén hogy van bekötve a biztosíték.
Továbbá, mi történik, ha zárlatossá válik az akku? De úgy igazából, ahogy a '80-as és korábbi években készültek tudtak.
Szerintem ez a pár kérdés rávilágít, miért van a gyári feszültségszabályzóban túláram kapcsoló.
Fogalmam sincs mi történik ha zárlatos lesz az akku,nekem nem 40 éves akku van benne
Miért van túláram kapcsoló? Hogy nehogy a nyúl vigye a puskát ha elszalad a feszkó
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Éppen hasonlón (túláramvédelem) gondolkoztam így a biztosíték körüli eszmefuttatás olvasása közben. Sajna most nincs időm mérni, de ha lessz beszámolok róla igaz-e a spekulációm. ( gyanítom a 2 A- s bizti lehet nem a forgórészt védi) bővebben majd ha mérések is alátámasztják az elméletet.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az lenne a kérdésem, hogy melyik biztosíték védi a tompított/távolsági fényt, illetve ezek vezetékeit, kapcsolóját.
Mielőtt válaszolna valaki, kérem, alaposan nézze meg a kapcsolási rajzot, hogy melyik csövön dzsal oda a petró!
És persze azt is, hogy a saját gépén hogy van bekötve a biztosíték.
Továbbá, mi történik, ha zárlatossá válik az akku? De úgy igazából, ahogy a '80-as és korábbi években készültek tudtak.
Szerintem ez a pár kérdés rávilágít, miért van a gyári feszültségszabályzóban túláram kapcsoló.
Mielőtt válaszolna valaki, kérem, alaposan nézze meg a kapcsolási rajzot, hogy melyik csövön dzsal oda a petró!
És persze azt is, hogy a saját gépén hogy van bekötve a biztosíték.
Továbbá, mi történik, ha zárlatossá válik az akku? De úgy igazából, ahogy a '80-as és korábbi években készültek tudtak.
Szerintem ez a pár kérdés rávilágít, miért van a gyári feszültségszabályzóban túláram kapcsoló.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pontosan.aronpfabian írta:.
Ennek ellenére a generátor forgórész biztosítása nem ördögtől való, csak túllihegni sem érdemes
Enyémekben is ott van a biztositék,nem mondtam hogy mindeki szüntesse meg,de nehogy már a fél országot átkutassam hogy T-s 2A biztire leljek
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég