Ez egy korabeli ES blokk, szintén nem a legpontosabb az öntvények illesztése.csi22 írta:Sziasztok!
Lehet volt már erről szó de én nem találtam így keresésben és elég fontos kérdés nyomaszt így mz tulajdonos ként hozzátok fordulok segítségül.
Lenne egy mz ts 125 papíros motorom 1975 gyártású.
A problémám az lenne hogy vétel után nem igazán ment és megállapítottam szimeringes a gép így hát nem kerülhetem el a generált.A blokkot szépen szétszedtem ügyelve mindenre szépen megtakarítottam és az alkatrészeket felújítattam.
A probléma a célegyenesbe kapott el.A két blokkfél ránézésre nem egyezik,eltérések vannak az illesztésnél és a párosító számokat se találom,bár azt se tudom melyik lenne az illetve hol keressem.
Aki hasonló motort birtokol vagy hasonló problémája lenne a blokkal az kérem segítsen.Esetleg ha van valakinek hasonló blokkja akár képeket is küldhetne az illesztésekről,számokról rajta.
Teszek fel 1-2képet hogy szemléltessem a problémám.
Illetve a képeken nem látszik de a blokk és henger közti csatlakozásnál az egyik oldalt 3 borda a másik oldalt 2 borda van.
A két/három borda nem hiba, a jobb blokkfélen a csavarokhoz való hozzáférés miatt nem fért el a legalsó.
Az öntvény "díszítőelemeinek" illesztésénél fontosabb hogy a csavarokkal összeállítva a blokkfeleket a tengelyek furatai pontosan szemben vannak-e, ha nem, hamar "megeszi" a csapágyakat vagy durvább esetben szorulnak a tengelyek. Az összetartozó blokkfeleken együtt munkálták meg ezeket a furatokat, az előbbi jelenség kiküszöbölésére.