Mi nyírhatja ki a trafót?Már a másodikat cserélem,amíg hideg simán megy aztán 5-6 perc után felforrósodik,és csak alapjárat van....nyilván kell vennem egy újat,de van valami amit meg kéne nézni ,hogy ez már kibírjon 3 hétnél többet?
köszi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ha tisztán megvan az ék helye a tengelyben is, meg a forgórészben is, akkor nem lehet más, minthogy magas az ék, vagy éppen a benyomásnál kifordul. Az ékpálya tiszta legyen. Melyik az igaz ?verbation írta:Sziasztok!
Ts 125-re a dinamó forgórészét hogy kell feltenni a főtengelyre, hogy ne üssön, mert egy órán keresztül próbáltam de ékkel valahogy nem megy, ha kiveszem az éket akkor be tudom állítani, hogy jó legyen.
Janika70 írta:Sziasztok! Uj tulajként egy Ts 150-n bütykölök. Ha valaki tenne föl egy kapcsolási rajzot hozzá, azt nagyon megköszönném! Legtöbbször telòn tudok benézni, esetleg van váltò olaj minőségről, mennyiségről topic? Köszi!
Német oldalról és "lemagyarositottam" magamnak.sunbim írta:Gyorsabb voltam két percel, de a tied Zsaki nagyon szépen meg van rajzolva, nagyon áttekinthető!
Honnan szedted?Elmentettem.
Az index visszajelzőre 2 db vezeték megy,mégpedig mindegyik oldalról 1-1 vezeték.pnlaci írta:Oda jutottam,hogy a refó nem villog,a fénykürt nem nem villantja az indexet.Viszont ha a H4 izzót leveszem a foglalatról
akkor nem csinálja a visszajelző a freszkót.(mármint a kék refó visszajelző)Ha vissza rakom az izzót akkor ujra csinálja. Viszont az indexvisszajelző kábelje(feketezöld)
a lámpafejben a baloldali sorkapocsban hol kell lennie? Elöl a feketezöld kábeleknél,vagy hátul a feketekék kábeleknél?
Mert elöl csak a jobb index vezetékei vannak,hátul meg ami megy az indexreléhez.Az a közösítő nem?
Amugy rendesen müködik minden,csak a visszajelzőben csinálja a műsort.
A jobb és a bal oldali idexek pozitívjai közé van kötve az index visszajelző izzó.pnlaci írta:Oda jutottam,hogy a refó nem villog,a fénykürt nem nem villantja az indexet.Viszont ha a H4 izzót leveszem a foglalatról
akkor nem csinálja a visszajelző a freszkót.(mármint a kék refó visszajelző)Ha vissza rakom az izzót akkor ujra csinálja. Viszont az indexvisszajelző kábelje(feketezöld)
a lámpafejben a baloldali sorkapocsban hol kell lennie? Elöl a feketezöld kábeleknél,vagy hátul a feketekék kábeleknél?
Mert elöl csak a jobb index vezetékei vannak,hátul meg ami megy az indexreléhez.Az a közösítő nem?
Amugy rendesen müködik minden,csak a visszajelzőben csinálja a műsort.
A magyar ceglédi trafó jó sokott lenni. Én legutóbb a 4 Kelemennél vettem, de szerintem máshol is kapható!torokb írta:Szervusztok!
ETZ 250-es motoromon a DDR gyújtótrafó megadta magát (egyik korábban már ragasztott szarv letört végleg).
Korábban már próbálkoztam egy "ELPROM ELHOVO BULGARIA" gyújtótrafóval, de az amint bemelegedett, megszűnt működni (nem, nem volt fordítva bekötve) Kiszerelés után megvizsgálva az olajat is eresztette magából. Kérdésem, hogy mindegyik ilyen, vagy ha most veszek egy másikat akkor van esélye hogy működni fog?
Bármilyen javaslat bevált gyújtótrafóról?
Köszi megnézem amit tanácsoltál.Este megírom a fejleményeket.sunbim írta:Laci filmezd már le léccci, vagy fejtsd ki bővebben mert számomra ez olyan mintha azt mondtad volna ufót láttál.pnlaci írta:Miért van az ha jobbra indexelek,a jobb oldali vissza jelző megy. (zöld)Ha balra indexelek a bal oldali.(kék)Ez valami új hülyesége a mocinak.![]()
Komolyra fordítva a szót én az index kapcsolóházat szedném szét ,ott lehet valami baj. Reflektor a lámpatestben nem villog? Ha fénykürtölsz index nem villan fel?
A biztosíték kérdéshez hozzászólva; CSAK a megfelelő értékű használata megengedett, mert hiába ,,eddig semmi baja nem volt,, után jöhet egy olyan hogy teljes vagy részleges rövidzárlat , benne van a nevében, ez biztosítja az áramköröket túláram ellen. És inkább egy olcsóbb alkatrész menjen tönkre mint egy drágább. Az arányok a lényeg!
Laci filmezd már le léccci, vagy fejtsd ki bővebben mert számomra ez olyan mintha azt mondtad volna ufót láttál.pnlaci írta:Miért van az ha jobbra indexelek,a jobb oldali vissza jelző megy. (zöld)Ha balra indexelek a bal oldali.(kék)Ez valami új hülyesége a mocinak.
Nem.pnlaci írta: Na tavaly pont egy új elektronikussal szívtam meg.Szépen beraktam az új fesszabot,3000/min fúdejó,azt 3600/min felett
meg kilőtte a biztit.(kiderült hogy gyári hibás volt az új fesszabájzó)Inkább egy 10.- bizti menjen el,mint egy 10 000.-
alkatrész,vagy nem?
Na tavaly pont egy új elektronikussal szívtam meg.Szépen beraktam az új fesszabot,3000/min fúdejó,azt 3600/min felettzsakfos írta:Túlspilázzátok ezt a dolgot szerintem nem kicsit.
Ki kell dobni azt a hulladék elektromechanikus fesszabot a francba,betenni egy elektronikust,azt még biztositék sem kell
Végül tényleg a 90-es lett jó, köszi!zsakfos írta:Szerintem a 90 hosszú az elterjedtebb.
Ezt a 80-as hosszt nem is értem honnan van.
Amugy meg ha megszoritja a forgórészt,akkor nem gond ha hosszabb.Amikor be van téve a megszakitó bütyök a helyére,kell mérni egyet tolómérővel azt annyi.
Persze! Hogy mész így OT-ra............ ?Miklós_88 írta:Nekem már vagy 3 éve teljesen újra lett kábelezve a motorom. Egyedül az egyenirányító diódasor, illetve a generátor álló és forgórészem a gyári.
4 fészkes késes biztosíték tábla, 3 lábú elektronikus fesszabályzó Bambitól, Mecseki gyújtás, Honda gyújtótrafó, stb.
Eleve úgy lett bekötve a motor, hogy külön a gerjesztés le sincs biztosítva. Felesleges. Azóta sem volt soha semmilyen problémám elektronikusan. Ha az elektronikus fesszab meghal, max nem lesz töltésem, de azt meg észreveszem.
Oké, nem gyári cuccok, de sokkal megbízhatóbban működnek, mint az öreg, DDR-es darabok.
Én meguntam a kínlódást ezekkel a régi vackokkal, ezért amit csak lehet, kicserélek modernebbre.
Aztán lehet, én csinálok valamit rosszul.
A hengeres üvegbiztit sem egyszerű összekaparni manapság járműboltokban. Viszont ilyen van sok elektronikai dologban, lehet kapni az ilyesmit forgalmazó barkács üzletben (teszkó autó ízzós részlege körül is.......)z25z írta:Körbejártam a témát: műanyag hengeresben 5 A-esnél kisebbet nem találtam. Késeshez meg biztosítéktáblát kellene cserélni, amire olyan összeget mondott a boltos, hogy huhogtam, mint a bagoly....hát ezért.
Nem vagyok autó v,motorvillamossági szerelő,hogy elmagyarázzam a miérteket meg a határfeszültségi faszságokat.Én csak aPatrik írta:Ha a 2AT-biztosíték lassabban megy ki mint egy sima 2A-es akkor végképp nem értem minek kínlódni vele,miért nem jó a 2A-es késes,vagy esetleg egy 3A-es késes,ha gáz van kicsapja gyorsan ha nincs gáz akkor meg nincs gáz.
Az meg,hogy gyári dolog,ha akkoriban nem a hengeres biztik lettek volna forgalomban lehet a gyár se szarakodott volna vele.
Örülök neki hogy sikerült megoldanod a problémát.Senkinek nem kívánom hogy gondja legyen a nem megfelelő biztosítékz25z írta:Annyi a lényeg, hogy a gerjesztés biztosítéka egy 2 amperes üvegbiztosíték, ezt 2AT-nek jelölik. Ez más foglalatba megy, mint a többi. Az én motoromban utángyártott biztitábla van, és mindegyik biztpsítékhely egyforma és egyforma betétek voltak beletéve, mind 16A-es. Nyilván nem véletlenül tettek a gerjesztéshez 2A-eset. Na most ha valami gebasz van akkor 16A azért sok. Megelőzendő, hogy gallyra bassza a generátort egy esetleges hiba átalakítottam, hogy gyári értékű biztosíték legyen benne. Nagyjából Ennyi.
A gyári biztosíték tartója rafináltan rugóslemezelésü.Ha nem az üvegbiztosíték volt benne,akkor valószínüleg bele erőszakolták a nagyobb biztit. Finoman nyomd össze a lemezt,hogy megtartsa a 2AT biztit.Az enyémen is így voltz25z írta:Még mindig gerjesztés biztosítékán agyalok. Tényleg 2AT-s kell bele? De hogy? Nem úgy tűnik, hogy gyárilag az volt a biztosítéktáblában, még ha a könyv is azt írja, hogy az kell oda. Az a kis üvegbiztosíték kb. 2-3 mm-rel rövidebb és nem kúpos a vége, mint a műanyag házú biztosítékoknak. Ötlet?
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég