Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Ha a 2AT-biztosíték lassabban megy ki mint egy sima 2A-es akkor végképp nem értem minek kínlódni vele,miért nem jó a 2A-es késes,vagy esetleg egy 3A-es késes,ha gáz van kicsapja gyorsan ha nincs gáz akkor meg nincs gáz.
Az meg,hogy gyári dolog,ha akkoriban nem a hengeres biztik lettek volna forgalomban lehet a gyár se szarakodott volna vele.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

z25z írta:Annyi a lényeg, hogy a gerjesztés biztosítéka egy 2 amperes üvegbiztosíték, ezt 2AT-nek jelölik. Ez más foglalatba megy, mint a többi. Az én motoromban utángyártott biztitábla van, és mindegyik biztpsítékhely egyforma és egyforma betétek voltak beletéve, mind 16A-es. Nyilván nem véletlenül tettek a gerjesztéshez 2A-eset. Na most ha valami gebasz van akkor 16A azért sok. Megelőzendő, hogy gallyra bassza a generátort egy esetleges hiba átalakítottam, hogy gyári értékű biztosíték legyen benne. Nagyjából Ennyi. :-)
Örülök neki hogy sikerült megoldanod a problémát.Senkinek nem kívánom hogy gondja legyen a nem megfelelő biztosíték
miatt.El regélem mit tud csinálni egy ilyen biztis balhé:Azért van a 2AT biztosíték,ha véletlenül gond van a feszültség
szabályzóval,ne küldje gajra az egész motort.Pl.:nem szabályoz le,ez által nagyobb feszültséget kap az elektromos rész.
Nekem egyszer majdnem elfüstőlt a motorom miatta még 1986 ban.2012 ben mikor meg vettem ezt a gépet,ezen is 16A
bizti volt.SOS ben megoldottam a problémát.Mit adj isten, rá egy évre behalt a fesszabályzom.Így az üveg bizti bánta és
nem a motor.
Ja amúgy a 2AT= lassú vagy lomha biztosíték.A sima 2A biztik hamarabb leoldanak,ezért van a lomha,hogy azért bírják
a gyürödést.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Annyi a lényeg, hogy a gerjesztés biztosítéka egy 2 amperes üvegbiztosíték, ezt 2AT-nek jelölik. Ez más foglalatba megy, mint a többi. Az én motoromban utángyártott biztitábla van, és mindegyik biztpsítékhely egyforma és egyforma betétek voltak beletéve, mind 16A-es. Nyilván nem véletlenül tettek a gerjesztéshez 2A-eset. Na most ha valami gebasz van akkor 16A azért sok. Megelőzendő, hogy gallyra bassza a generátort egy esetleges hiba átalakítottam, hogy gyári értékű biztosíték legyen benne. Nagyjából Ennyi. :-)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Mi volt a gond a 16A biztivel végül is? Valamiről lemaradtam lehet elnézést érte...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Na megoldottam a 2AT-s biztit, ha nem megy direktbe, akkor áthidalással.... kemény 120 FT-ba került, jó, nem a legszebb, de legalább az előírt biztosíték van benne, nem az eddig beleb...szott 16A-es.
Kép
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

:D ez a szép az együttélésben, szépen ovatosan, formálgatjàk egymást a felek. ;-)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Tökéletes a meglátásod, az eredeti szét volt barmolvat. Ezt kaptam anno a boltban, de ami benne volt abban is mind a 4 helyen műanyag biztik voltak csak átpakoltam. Na de ilyen ez amikor megvesz az ember egy használt motort...nem győztem visszaalakítgatni, mondjuk ennek már 22 éve, lassan közelítek az eredeti állapothoz :-)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Volt a biztitáblának valamikori utángyártása, én is építettem be olyant, megszólalásig hasonlított az eredetire, kupakkal meg , a betűzéssel a biztik alatt, de a hátulján nem volt ddr felirat és tipusszám és nem volt üvegbizti tartója, mind a négy állás egyforma volt, hagyományos bizti ment mindbe. Valószínűleg z25z - nek is ilyen van.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Amikor megvettem a motort voltak érdekes megoldások az elektromos hálózatban,a fesszab,nem volt testelve stb. a lényeg,hogy a 15A-es biztit előtte a 20A-esről leolvadt a műanyag borítás mégis amikor a helyére kerültek a dolgok minden a alkatrész sértetlenül jött ki belőle,pedig amire kijavítgattam a sok szarságot ellőtt egy pár 15-ös biztit.
A 2A-es bizti (sima késes) rég elszáll mire bárminek baja lenne,szóval szerintem semmi értelme ezen a 2AT-n variálni.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

z25z írta:Még mindig gerjesztés biztosítékán agyalok. Tényleg 2AT-s kell bele? De hogy? Nem úgy tűnik, hogy gyárilag az volt a biztosítéktáblában, még ha a könyv is azt írja, hogy az kell oda. Az a kis üvegbiztosíték kb. 2-3 mm-rel rövidebb és nem kúpos a vége, mint a műanyag házú biztosítékoknak. Ötlet?
A gyári biztosíték tartója rafináltan rugóslemezelésü.Ha nem az üvegbiztosíték volt benne,akkor valószínüleg bele erőszakolták a nagyobb biztit. Finoman nyomd össze a lemezt,hogy megtartsa a 2AT biztit.Az enyémen is így volt
mikor megvettem a gépet.(Na meg sok minden más is,azóta nem győzöm rendbe rakni.)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem 2 biztosíték van a motoromban és tökmindegy milyet teszek bel semmi baja nincs....
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

A gyári biztitartóban ki volt alakítva a fészke, a hozzátartozó rugós villák kicsit másként néztek ki, mint a másik 3 biztihez szolgálók. Oda pont beleillett. Olyasformán nézett ki mint a hagyományos biztinél a hosszabb rugós fele, de itt mindkettő olyan volt.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Még mindig gerjesztés biztosítékán agyalok. Tényleg 2AT-s kell bele? De hogy? Nem úgy tűnik, hogy gyárilag az volt a biztosítéktáblában, még ha a könyv is azt írja, hogy az kell oda. Az a kis üvegbiztosíték kb. 2-3 mm-rel rövidebb és nem kúpos a vége, mint a műanyag házú biztosítékoknak. Ötlet?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Gyakorlatilag, igen. Mármint , hogy savazás után a "nagykönyv" szerint pihentetni kell kb 1 órát majd pótolni az esetleg beivódott elektrolitot ( kis méretű akkuknál ez nem jelentős). Az első töltésnél csökkentett a névleges töltőáram ( névleges kapacitás 10%-a) 0,7 szeresével kellene tölteni, elvileg kb 70órán át ügyelve , hogy az akku ne melegedjen 40 fok fölé. Ez a nagykönyv szerinti elmélet.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Jól csinàltad, első a savazás, majd a töltés ! Szerintem itt az utóbbi kérdéses. A töltő, mivel autómata (szabályozott) nem is fogja nagyon felvinni a feszkót, a 12v akku nyugalmi feszültsége valóban, 12.5 volt körül van. Ez, nem feltétlenül utal a töltöttségi szintjére, valószínűleg nemsokkal a töltés után mérted. Az egyetlen biztos a töltöttségi szint megállapítására, a savsűrűség mérés, nemtudom van-e lehetőséged megmérni(méretni).
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: beci58 »

[quote="zsakfos"][quote="kobra"]sziasztok!

Két kérdésem lenne a mélyen tisztelt Szakikhoz! :)

Szia 1 kérdés először savazni kell az akkumulátort utána pihentetni 2 órát utána tölteni töltővel.
2 nekem aldis töltőm van az úgy tölt először feltölti 14,4 voltra utána csepptöltésre kapcsol 12,9 voltra igy napokig is tölthetem nem emelkedik tovább a feszültség
3 feltöltött aksinak töltés nélkül napok mulva, egy hét mulva is 12,6 volt alá nem szabad csökkenni.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sok kell neki,de nem ennyire,egy jó aksinak nem lenne szabad 11V alá esnie,és rövid időn belül vissza kell állnia 12V fölé.
10V egy fáradt,de még használható aksinál elmegy.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

ha tartja a 12,7 V -ot az teljesen jó, az enyém is új méregetem 12,65 öt mutat mindig és semmi baja. Indítózáskor jóhogy leesik, kurva sok A kell az ön9ndítóhoz.
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kobra »

inditózáskor 10.1-10.4V ra esik vissza a feszültség.

Leszedtem a leirását nincs semmi adat erről.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kobra írta:sziasztok!

Két kérdésem lenne a mélyen tisztelt Szakikhoz! :)

1, tönkre tettem e a vadunat uj akkumlátoromat, ha a leirtakkal ellentétben az uj aksit üres állapotban nem töltöttem fel elektromosan majd rá a savat, hanem először a savat töltöttem bele, majd töltöttem elektromosan?

2, Van egy ilyen szuper lidls töltöm Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 Battery Charger, és a fentiekben emlitett aksit tölteném vele, sokadjára, de kb fél óra mulva elkezd villogni pirosan a bekapcsoló gomb ledje. Vajon az aksim kuka vagy a töltö?
12.7V fölé nem tudom tölteni az aksit.

Köszönöm szépen!

Kobra
Szerintem teljesen jól csináltad.
A lidl töltőt nem ismerem,nincs leirás higy mit jelent a led villogás?

12,7V szerintem jó,ha tartani is képes 12 felett terhelésen is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

kobra írta:sziasztok!

Két kérdésem lenne a mélyen tisztelt Szakikhoz! :)

1, tönkre tettem e a vadunat uj akkumlátoromat, ha a leirtakkal ellentétben az uj aksit üres állapotban nem töltöttem fel elektromosan majd rá a savat, hanem először a savat töltöttem bele, majd töltöttem elektromosan?

2, Van egy ilyen szuper lidls töltöm Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 Battery Charger, és a fentiekben emlitett aksit tölteném vele, sokadjára, de kb fél óra mulva elkezd villogni pirosan a bekapcsoló gomb ledje. Vajon az aksim kuka vagy a töltö?
12.7V fölé nem tudom tölteni az aksit.

Köszönöm szépen!

Kobra
Üres (sav nélküli) állapotában működésképtelen az akku, hol láttad hogy akkor kéne rátenni a töltőre? (akkor minek bele sav ha anélkül is megy a vegyi-elektromos reakció? :) )
A tartós 12.7 V egy feltöltött akkumulátor feszültsége.

Ha a villogó bekapcsológomb mint valamiféle visszajelzés nem szerepel a töltő leírásában, akkor gari.
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kobra »

sziasztok!

Két kérdésem lenne a mélyen tisztelt Szakikhoz! :)

1, tönkre tettem e a vadunat uj akkumlátoromat, ha a leirtakkal ellentétben az uj aksit üres állapotban nem töltöttem fel elektromosan majd rá a savat, hanem először a savat töltöttem bele, majd töltöttem elektromosan?

2, Van egy ilyen szuper lidls töltöm Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 Battery Charger, és a fentiekben emlitett aksit tölteném vele, sokadjára, de kb fél óra mulva elkezd villogni pirosan a bekapcsoló gomb ledje. Vajon az aksim kuka vagy a töltö?
12.7V fölé nem tudom tölteni az aksit.

Köszönöm szépen!

Kobra
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Itt a csavar ami kellhet neked:

http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000037257

Anno én vettem kettőt is, ESKA-t küldtek 7x90-es méretben.


Kép
MZ ETZ 251e '89
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

KILL3R etz írta:A hosszabból könnyebb lesz rövidebbet csinálni, mint fordítva... :D

Amúgy az M7x80 is szabvány méret. Ahol van M7, ott lesz 80-as hossz is szerintem. :wink:
Nem is a hosszal van a gond.
Az M7-es szabvány csavarnak 11-es a feje, és csak a német hivatal (DIN) jegyzi, az ISO nem. A 13-as és 14-es fejű M7 ESKA-k alkatrészcsavarok, csak MZ pótalkatrészként rendelhetők (időalagúton keresztül ;) ) vagy esztergályossal gyártathathatók.

Mindenesetre egyelőre DIN M7 (11-es fejű) 80 mm hosszú ment az ETZ 250-be az alkatrészlista szerint, a tartalékblokkon pedig nemsokára lemérem a pontos hosszt Zsakfos javaslata alapján.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A hosszabból könnyebb lesz rövidebbet csinálni, mint fordítva... :D

Amúgy az M7x80 is szabvány méret. Ahol van M7, ott lesz 80-as hossz is szerintem. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szerintem a 90 hosszú az elterjedtebb.
Ezt a 80-as hosszt nem is értem honnan van.
Amugy meg ha megszoritja a forgórészt,akkor nem gond ha hosszabb.Amikor be van téve a megszakitó bütyök a helyére,kell mérni egyet tolómérővel azt annyi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A dinamó ill. generátor forgórészt rögzítő csavar milyen hosszú és milyen szilárdságú kéne legyen?
Két EM250 blokkból is 14-es fejű, M7x90 ESKA 8.8 csavart szedtem ki, pedig az alkatrészjegyzékekben nagyon nem ez szerepel:

ES 250 1957 (nincs cikkszám) Sechskantschraube zur Ankerbefestigung M 7x105 DIN 931
ES 125(/0) 1968 11-49.012 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
ES 125/1 1969 -"-
ETS 250 1969 05-48.071 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
ES 175/2 1970 05-48.071 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
E(T)S 125/1 1974 11-49.012 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
TS 250 1974 11-49.012 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
TS 250/1 1976 11-49.012 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
TS 125 1980 11-49.012 Sechskantschraube zur Ankerbefestigung M 7x80; Schlüsselweite 13
ETZ 250 198? 11-49.012 Sechskantschraube M7x80
ETZ 125 1985 11-49.012 Sechskantschraube M7x80

Ez alapján a leggyakoribb rögzítőcsavar a 11-49.012 cikkszámú (csak a röpsúlyos előgyújtásvezérlésű MM250 és az ős-MM250 blokk tér el ettől), ez pedig 13-as fejű M7x80.

A +10 mm hosszú csavarok okozhatnak problémát?
(na meg ilyen, minden szabánytól eltérő csavart honnan a fenéből szerezhettek akik a kérdésben szereplő blokkokat javították? :) )
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Cs Misi írta:
pnlaci írta:Lehet hogy véletlenül meg ütötted.Könnyen mozdul a vége a gyertyának. Amúgy van hogy szar gyertyát fog ki az ember.
Nálam is volt hogy nem is egy,hanem három gyertya volt szar egymás után.
A rezódobok meg nem igazán vannak jól méretezve az MZ-hez.Jó kis játék a rezonátor hangolása mocihoz.
Nincs gyári kipufogód?
amim van,az nem gyári sztem,túl szép ...:)
Fényképezd le oldalról, a legvégén, és mindkét végébe belevakuzva hogy látsszon a bele, azonnal kiderül miután feltöltötted :)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Cs Misi írta:
pnlaci írta:Lehet hogy véletlenül meg ütötted.Könnyen mozdul a vége a gyertyának. Amúgy van hogy szar gyertyát fog ki az ember.
Nálam is volt hogy nem is egy,hanem három gyertya volt szar egymás után.
A rezódobok meg nem igazán vannak jól méretezve az MZ-hez.Jó kis játék a rezonátor hangolása mocihoz.
Nincs gyári kipufogód?
amim van,az nem gyári sztem,túl szép ...:)
Bakker a rezótól azért sokkal jobb.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

pnlaci írta:Lehet hogy véletlenül meg ütötted.Könnyen mozdul a vége a gyertyának. Amúgy van hogy szar gyertyát fog ki az ember.
Nálam is volt hogy nem is egy,hanem három gyertya volt szar egymás után.
A rezódobok meg nem igazán vannak jól méretezve az MZ-hez.Jó kis játék a rezonátor hangolása mocihoz.
Nincs gyári kipufogód?
amim van,az nem gyári sztem,túl szép ...:)
Cs Misi
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Lehet hogy véletlenül meg ütötted.Könnyen mozdul a vége a gyertyának. Amúgy van hogy szar gyertyát fog ki az ember.
Nálam is volt hogy nem is egy,hanem három gyertya volt szar egymás után.
A rezódobok meg nem igazán vannak jól méretezve az MZ-hez.Jó kis játék a rezonátor hangolása mocihoz.
Nincs gyári kipufogód?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

pnlaci írta:
Cs Misi írta:van hozzá másik rezom is,kipróbálom,köszi
Ha a másik is rezódob volt nem csodálkozom,hogy szarul megy a gép!
kölcsönbe kértem,épp ezért,a változás csekély sajnos,ma az volt a tünet,hogy eltűnt a gyertyahézag,nem volt szikra....:(,ezt sem értem hogyan,új gyertya volt,kb 100 km-t ment...
Cs Misi
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Cs Misi írta:van hozzá másik rezom is,kipróbálom,köszi
Ha a másik is rezódob volt nem csodálkozom,hogy szarul megy a gép!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

van hozzá másik rezom is,kipróbálom,köszi
Cs Misi
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Cs Misi írta:
pnlaci írta:Hát akkor a 3mm se ott van ahol kellene.Van kéznél egy kb 12-15 cm tüskéd? Gyetya ki tüske be,csak fogd be ne csússzon
na azzal ki tudod játszani a felső holtpontot. nekem szint egy tüskére van jelölve a holtpont,meg a 3mm.
persze,egy csavaarhúzóval csináltam,miután meg volt a holtpont,bele a dugó megfogó,és kimértem hogy hány tekerés a 3mm,ahhoz állítottam a gyújtást...szóval pont tele lett a púpom vele...
A 90-es max sebességet az utángyári kipuf is okozhatja, még ha minden más jó is a motoron!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

pnlaci írta:Hát akkor a 3mm se ott van ahol kellene.Van kéznél egy kb 12-15 cm tüskéd? Gyetya ki tüske be,csak fogd be ne csússzon
na azzal ki tudod játszani a felső holtpontot. nekem szint egy tüskére van jelölve a holtpont,meg a 3mm.
persze,egy csavaarhúzóval csináltam,miután meg volt a holtpont,bele a dugó megfogó,és kimértem hogy hány tekerés a 3mm,ahhoz állítottam a gyújtást...szóval pont tele lett a púpom vele...
Cs Misi
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Hát akkor a 3mm se ott van ahol kellene.Van kéznél egy kb 12-15 cm tüskéd? Gyetya ki tüske be,csak fogd be ne csússzon
na azzal ki tudod játszani a felső holtpontot. nekem szint egy tüskére van jelölve a holtpont,meg a 3mm.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

pnlaci írta:Pont ott kel szikrát adjon! egy gyertyával ellenőrizd le.
igen,úgy van beállítva,a gond az lehet hogy ,a hogy a holtpontot csak kézzel állítottam be?
Cs Misi
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Pont ott kel szikrát adjon! egy gyertyával ellenőrizd le.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

pnlaci írta:Szóval az óra járásával megegyezően felső holtpont. aztán vissza fele mérve 3mm.na pont ott kell nyisson a gyújtás.
nem az hogy már ott nyitva van,mert akkor már korábban nyit így erőtlenné válik a gép.Alap lapra van fogatva a jeladó?
CSavar lazitás és addig húzd óvatosan míg pont ott nem nyit.Azért a gyertyát vagy cseréld ki vagy pucold meg.
Ha mégsem jó ezután,akkor írd meg.DE ha jó azt is.
gyári elektromos gyújtás.a gyertya oké
Cs Misi
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Szóval az óra járásával megegyezően felső holtpont. aztán vissza fele mérve 3mm.na pont ott kell nyisson a gyújtás.
nem az hogy már ott nyitva van,mert akkor már korábban nyit így erőtlenné válik a gép.Alap lapra van fogatva a jeladó?
CSavar lazitás és addig húzd óvatosan míg pont ott nem nyit.Azért a gyertyát vagy cseréld ki vagy pucold meg.
Ha mégsem jó ezután,akkor írd meg.DE ha jó azt is.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

pnlaci írta:
Cs Misi írta:Sziasztok!Az a helyzet,hogy megöl a gyújtás,esetleg tudna valaki segíteni beállításban Tatabánya környékén?Szerintem a karbim sem tökéletes..Előre is köszönöm. :shock: :shock: :shock:
Mi a problémád? itt is sokan tudnak neked segiteni.
konkrétan nem megy 90-nél többet,5.ben elgyengül,nem pörög ki erőtlen,nem rég vettem,a gyújtásjeladót is cserélnem kellett,sztem csak be kellene állítani jól pl műszerrel stroboszkóppal akár,igazából már csináltam gyertyából dugó megfogót visszamértem a 3mm-t,ott ad szikrát,a holtpontot kézzel állapítottam meg..de alacsony fordulaton sem jár szépen...ma próbakör volt,néha leáll ,és beledurrogott a kipufogóba a lefulladáskor,olyan mintha elmászna a gyújtás....hát ilyesmi,szóval jobb lenne vkinek megmutatnom inkább..
Cs Misi
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Cs Misi írta:Sziasztok!Az a helyzet,hogy megöl a gyújtás,esetleg tudna valaki segíteni beállításban Tatabánya környékén?Szerintem a karbim sem tökéletes..Előre is köszönöm. :shock: :shock: :shock:
Mi a problémád? itt is sokan tudnak neked segiteni.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

Sziasztok!Az a helyzet,hogy megöl a gyújtás,esetleg tudna valaki segíteni beállításban Tatabánya környékén?Szerintem a karbim sem tökéletes..Előre is köszönöm. :shock: :shock: :shock:
Cs Misi
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

szabados írta:Sziasztok valaki tudna nekem segíteni? Sub-ee féle feszültség szabályzó kapcsolási rajzra lenne szükségem.
Valaki el tudná küldeni e-mailben. szabados9@freemail.hu
Előre is köszönöm!
http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=558
szabados
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2012.06.14. 17:59
MZ-d típusa: MZ TS 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szabados »

Sziasztok valaki tudna nekem segíteni? Sub-ee féle feszültség szabályzó kapcsolási rajzra lenne szükségem.
Valaki el tudná küldeni e-mailben. szabados9@freemail.hu
Előre is köszönöm!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Az évek alatt összegyüjtöttem sok okoságot. :) Van itt sok szép minden mentve a gépemen. :)
Nekem egy ilyen jeladó kellene a golf 1 már 2db is van, de ilyet nem találtam még. :)

Vagy van ilyen megoldás is. :)

Kép


Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Trubica
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2014.09.01. 20:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Trubica »

hell írta:
Ez az a gyujtás amiről itt is szó volt annó! 4T waresz/trabi-tól kezdve a golf1 től az auditól mindenben ez volt. Ez egy fasza cucc annó ki lett itt vesézve...

Egy ilyesmivel szuper a cucc...

Kép
Hát ha én erről tudtam volna :P megspóroltam volna magamnak pár nap kutatást.
Egyébként nem értem, hogy miért nem minden Mz-be ezt tesszük.

Más... Nekem is ugyan ilyen jeladóm van, csak az alaplemezre egy az egyben rácsavarozva és külön esztergálva hozzá tárcsa. Gyakorlatilag 90 fokkal el van forgatva. De sajnos csak lehúzott generátornál működik (azok a fránya mágneses erőterek). Ez a verzió meg azért nem tetszik, mert sok helyet foglal és nehéz az beállítás is. Bár ez legalább működik :oops:

... Ha egyszer már ki lett tárgyalva be lehetne tenni a wikibe, hogy aki mostanában vett MZ-t ne kelljen mindent újra feltalálnia. :-k
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Trubica írta:
aronpfabian írta: Erről a gyújtásról mesélj még valamit légyszi :) milyen típus, hogyan kötöttétek be, mi adja a jelet?
Ez egy általános gyújtás modul. Suzukitól kezdve Opelen át nagyon sok autóba szerelik. Ezért elég elterjedt, és vaterán pár ezerért utánad dobják :) . Ez pont egy bontott audiból van (bosch). 7 pines csatlakozóval.

Alapesetben hall jeladóra megy, egy az egyben rá lehet kötni. Nekem is azzal menne, de a generátor zavarja a jeladót :cry: , ezért most a megszakító vezérli míg meg nem csinálom az optikait.
Sajnos megszakítóval pont fordítva megy, így kellett egy tranziszor és egy ellenállás, ami invertála a jelet :twisted:

Eddig meg vagyok vele elégedve. Teljesen vízálló (még a csatlakozók is), minimális áramfelvétel, áramkorlátozás is van benne (rövidzár elvileg nem teszi tönkre), és álló helyzetben leveszi a gyújtást, nem szívja az aksit.

Bekötés értelemszerűen. +12V, test, gyújtótrafó 1 -> a Hall jeladónak (esetemben megszakító) +12V , test , vezérlőjel), és egy bónusz tacho kimenet.
Ez az a gyujtás amiről itt is szó volt annó! 4T waresz/trabi-tól kezdve a golf1 től az auditól mindenben ez volt. Ez egy fasza cucc annó ki lett itt vesézve...

Egy ilyesmivel szuper a cucc...

Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég