Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha a 2AT-biztosíték lassabban megy ki mint egy sima 2A-es akkor végképp nem értem minek kínlódni vele,miért nem jó a 2A-es késes,vagy esetleg egy 3A-es késes,ha gáz van kicsapja gyorsan ha nincs gáz akkor meg nincs gáz.
Az meg,hogy gyári dolog,ha akkoriban nem a hengeres biztik lettek volna forgalomban lehet a gyár se szarakodott volna vele.
Az meg,hogy gyári dolog,ha akkoriban nem a hengeres biztik lettek volna forgalomban lehet a gyár se szarakodott volna vele.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Örülök neki hogy sikerült megoldanod a problémát.Senkinek nem kívánom hogy gondja legyen a nem megfelelő biztosítékz25z írta:Annyi a lényeg, hogy a gerjesztés biztosítéka egy 2 amperes üvegbiztosíték, ezt 2AT-nek jelölik. Ez más foglalatba megy, mint a többi. Az én motoromban utángyártott biztitábla van, és mindegyik biztpsítékhely egyforma és egyforma betétek voltak beletéve, mind 16A-es. Nyilván nem véletlenül tettek a gerjesztéshez 2A-eset. Na most ha valami gebasz van akkor 16A azért sok. Megelőzendő, hogy gallyra bassza a generátort egy esetleges hiba átalakítottam, hogy gyári értékű biztosíték legyen benne. Nagyjából Ennyi.
miatt.El regélem mit tud csinálni egy ilyen biztis balhé:Azért van a 2AT biztosíték,ha véletlenül gond van a feszültség
szabályzóval,ne küldje gajra az egész motort.Pl.:nem szabályoz le,ez által nagyobb feszültséget kap az elektromos rész.
Nekem egyszer majdnem elfüstőlt a motorom miatta még 1986 ban.2012 ben mikor meg vettem ezt a gépet,ezen is 16A
bizti volt.SOS ben megoldottam a problémát.Mit adj isten, rá egy évre behalt a fesszabályzom.Így az üveg bizti bánta és
nem a motor.
Ja amúgy a 2AT= lassú vagy lomha biztosíték.A sima 2A biztik hamarabb leoldanak,ezért van a lomha,hogy azért bírják
a gyürödést.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Annyi a lényeg, hogy a gerjesztés biztosítéka egy 2 amperes üvegbiztosíték, ezt 2AT-nek jelölik. Ez más foglalatba megy, mint a többi. Az én motoromban utángyártott biztitábla van, és mindegyik biztpsítékhely egyforma és egyforma betétek voltak beletéve, mind 16A-es. Nyilván nem véletlenül tettek a gerjesztéshez 2A-eset. Na most ha valami gebasz van akkor 16A azért sok. Megelőzendő, hogy gallyra bassza a generátort egy esetleges hiba átalakítottam, hogy gyári értékű biztosíték legyen benne. Nagyjából Ennyi. 

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mi volt a gond a 16A biztivel végül is? Valamiről lemaradtam lehet elnézést érte...
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja


- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tökéletes a meglátásod, az eredeti szét volt barmolvat. Ezt kaptam anno a boltban, de ami benne volt abban is mind a 4 helyen műanyag biztik voltak csak átpakoltam. Na de ilyen ez amikor megvesz az ember egy használt motort...nem győztem visszaalakítgatni, mondjuk ennek már 22 éve, lassan közelítek az eredeti állapothoz 

-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Volt a biztitáblának valamikori utángyártása, én is építettem be olyant, megszólalásig hasonlított az eredetire, kupakkal meg , a betűzéssel a biztik alatt, de a hátulján nem volt ddr felirat és tipusszám és nem volt üvegbizti tartója, mind a négy állás egyforma volt, hagyományos bizti ment mindbe. Valószínűleg z25z - nek is ilyen van.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Amikor megvettem a motort voltak érdekes megoldások az elektromos hálózatban,a fesszab,nem volt testelve stb. a lényeg,hogy a 15A-es biztit előtte a 20A-esről leolvadt a műanyag borítás mégis amikor a helyére kerültek a dolgok minden a alkatrész sértetlenül jött ki belőle,pedig amire kijavítgattam a sok szarságot ellőtt egy pár 15-ös biztit.
A 2A-es bizti (sima késes) rég elszáll mire bárminek baja lenne,szóval szerintem semmi értelme ezen a 2AT-n variálni.
A 2A-es bizti (sima késes) rég elszáll mire bárminek baja lenne,szóval szerintem semmi értelme ezen a 2AT-n variálni.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A gyári biztosíték tartója rafináltan rugóslemezelésü.Ha nem az üvegbiztosíték volt benne,akkor valószínüleg bele erőszakolták a nagyobb biztit. Finoman nyomd össze a lemezt,hogy megtartsa a 2AT biztit.Az enyémen is így voltz25z írta:Még mindig gerjesztés biztosítékán agyalok. Tényleg 2AT-s kell bele? De hogy? Nem úgy tűnik, hogy gyárilag az volt a biztosítéktáblában, még ha a könyv is azt írja, hogy az kell oda. Az a kis üvegbiztosíték kb. 2-3 mm-rel rövidebb és nem kúpos a vége, mint a műanyag házú biztosítékoknak. Ötlet?
mikor megvettem a gépet.(Na meg sok minden más is,azóta nem győzöm rendbe rakni.)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem 2 biztosíték van a motoromban és tökmindegy milyet teszek bel semmi baja nincs....
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A gyári biztitartóban ki volt alakítva a fészke, a hozzátartozó rugós villák kicsit másként néztek ki, mint a másik 3 biztihez szolgálók. Oda pont beleillett. Olyasformán nézett ki mint a hagyományos biztinél a hosszabb rugós fele, de itt mindkettő olyan volt.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Még mindig gerjesztés biztosítékán agyalok. Tényleg 2AT-s kell bele? De hogy? Nem úgy tűnik, hogy gyárilag az volt a biztosítéktáblában, még ha a könyv is azt írja, hogy az kell oda. Az a kis üvegbiztosíték kb. 2-3 mm-rel rövidebb és nem kúpos a vége, mint a műanyag házú biztosítékoknak. Ötlet?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyakorlatilag, igen. Mármint , hogy savazás után a "nagykönyv" szerint pihentetni kell kb 1 órát majd pótolni az esetleg beivódott elektrolitot ( kis méretű akkuknál ez nem jelentős). Az első töltésnél csökkentett a névleges töltőáram ( névleges kapacitás 10%-a) 0,7 szeresével kellene tölteni, elvileg kb 70órán át ügyelve , hogy az akku ne melegedjen 40 fok fölé. Ez a nagykönyv szerinti elmélet.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jól csinàltad, első a savazás, majd a töltés ! Szerintem itt az utóbbi kérdéses. A töltő, mivel autómata (szabályozott) nem is fogja nagyon felvinni a feszkót, a 12v akku nyugalmi feszültsége valóban, 12.5 volt körül van. Ez, nem feltétlenül utal a töltöttségi szintjére, valószínűleg nemsokkal a töltés után mérted. Az egyetlen biztos a töltöttségi szint megállapítására, a savsűrűség mérés, nemtudom van-e lehetőséged megmérni(méretni).
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
[quote="zsakfos"][quote="kobra"]sziasztok!
Két kérdésem lenne a mélyen tisztelt Szakikhoz!
Szia 1 kérdés először savazni kell az akkumulátort utána pihentetni 2 órát utána tölteni töltővel.
2 nekem aldis töltőm van az úgy tölt először feltölti 14,4 voltra utána csepptöltésre kapcsol 12,9 voltra igy napokig is tölthetem nem emelkedik tovább a feszültség
3 feltöltött aksinak töltés nélkül napok mulva, egy hét mulva is 12,6 volt alá nem szabad csökkenni.
Két kérdésem lenne a mélyen tisztelt Szakikhoz!

Szia 1 kérdés először savazni kell az akkumulátort utána pihentetni 2 órát utána tölteni töltővel.
2 nekem aldis töltőm van az úgy tölt először feltölti 14,4 voltra utána csepptöltésre kapcsol 12,9 voltra igy napokig is tölthetem nem emelkedik tovább a feszültség
3 feltöltött aksinak töltés nélkül napok mulva, egy hét mulva is 12,6 volt alá nem szabad csökkenni.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sok kell neki,de nem ennyire,egy jó aksinak nem lenne szabad 11V alá esnie,és rövid időn belül vissza kell állnia 12V fölé.
10V egy fáradt,de még használható aksinál elmegy.
10V egy fáradt,de még használható aksinál elmegy.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
ha tartja a 12,7 V -ot az teljesen jó, az enyém is új méregetem 12,65 öt mutat mindig és semmi baja. Indítózáskor jóhogy leesik, kurva sok A kell az ön9ndítóhoz.
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
inditózáskor 10.1-10.4V ra esik vissza a feszültség.
Leszedtem a leirását nincs semmi adat erről.
Leszedtem a leirását nincs semmi adat erről.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem teljesen jól csináltad.kobra írta:sziasztok!
Két kérdésem lenne a mélyen tisztelt Szakikhoz!![]()
1, tönkre tettem e a vadunat uj akkumlátoromat, ha a leirtakkal ellentétben az uj aksit üres állapotban nem töltöttem fel elektromosan majd rá a savat, hanem először a savat töltöttem bele, majd töltöttem elektromosan?
2, Van egy ilyen szuper lidls töltöm Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 Battery Charger, és a fentiekben emlitett aksit tölteném vele, sokadjára, de kb fél óra mulva elkezd villogni pirosan a bekapcsoló gomb ledje. Vajon az aksim kuka vagy a töltö?
12.7V fölé nem tudom tölteni az aksit.
Köszönöm szépen!
Kobra
A lidl töltőt nem ismerem,nincs leirás higy mit jelent a led villogás?
12,7V szerintem jó,ha tartani is képes 12 felett terhelésen is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üres (sav nélküli) állapotában működésképtelen az akku, hol láttad hogy akkor kéne rátenni a töltőre? (akkor minek bele sav ha anélkül is megy a vegyi-elektromos reakció?kobra írta:sziasztok!
Két kérdésem lenne a mélyen tisztelt Szakikhoz!![]()
1, tönkre tettem e a vadunat uj akkumlátoromat, ha a leirtakkal ellentétben az uj aksit üres állapotban nem töltöttem fel elektromosan majd rá a savat, hanem először a savat töltöttem bele, majd töltöttem elektromosan?
2, Van egy ilyen szuper lidls töltöm Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 Battery Charger, és a fentiekben emlitett aksit tölteném vele, sokadjára, de kb fél óra mulva elkezd villogni pirosan a bekapcsoló gomb ledje. Vajon az aksim kuka vagy a töltö?
12.7V fölé nem tudom tölteni az aksit.
Köszönöm szépen!
Kobra

A tartós 12.7 V egy feltöltött akkumulátor feszültsége.
Ha a villogó bekapcsológomb mint valamiféle visszajelzés nem szerepel a töltő leírásában, akkor gari.
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok!
Két kérdésem lenne a mélyen tisztelt Szakikhoz!
1, tönkre tettem e a vadunat uj akkumlátoromat, ha a leirtakkal ellentétben az uj aksit üres állapotban nem töltöttem fel elektromosan majd rá a savat, hanem először a savat töltöttem bele, majd töltöttem elektromosan?
2, Van egy ilyen szuper lidls töltöm Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 Battery Charger, és a fentiekben emlitett aksit tölteném vele, sokadjára, de kb fél óra mulva elkezd villogni pirosan a bekapcsoló gomb ledje. Vajon az aksim kuka vagy a töltö?
12.7V fölé nem tudom tölteni az aksit.
Köszönöm szépen!
Kobra
Két kérdésem lenne a mélyen tisztelt Szakikhoz!

1, tönkre tettem e a vadunat uj akkumlátoromat, ha a leirtakkal ellentétben az uj aksit üres állapotban nem töltöttem fel elektromosan majd rá a savat, hanem először a savat töltöttem bele, majd töltöttem elektromosan?
2, Van egy ilyen szuper lidls töltöm Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 Battery Charger, és a fentiekben emlitett aksit tölteném vele, sokadjára, de kb fél óra mulva elkezd villogni pirosan a bekapcsoló gomb ledje. Vajon az aksim kuka vagy a töltö?
12.7V fölé nem tudom tölteni az aksit.
Köszönöm szépen!
Kobra
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Itt a csavar ami kellhet neked:
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000037257
Anno én vettem kettőt is, ESKA-t küldtek 7x90-es méretben.

http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000037257
Anno én vettem kettőt is, ESKA-t küldtek 7x90-es méretben.

MZ ETZ 251e '89
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem is a hosszal van a gond.KILL3R etz írta:A hosszabból könnyebb lesz rövidebbet csinálni, mint fordítva...![]()
Amúgy az M7x80 is szabvány méret. Ahol van M7, ott lesz 80-as hossz is szerintem.
Az M7-es szabvány csavarnak 11-es a feje, és csak a német hivatal (DIN) jegyzi, az ISO nem. A 13-as és 14-es fejű M7 ESKA-k alkatrészcsavarok, csak MZ pótalkatrészként rendelhetők (időalagúton keresztül

Mindenesetre egyelőre DIN M7 (11-es fejű) 80 mm hosszú ment az ETZ 250-be az alkatrészlista szerint, a tartalékblokkon pedig nemsokára lemérem a pontos hosszt Zsakfos javaslata alapján.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A hosszabból könnyebb lesz rövidebbet csinálni, mint fordítva...
Amúgy az M7x80 is szabvány méret. Ahol van M7, ott lesz 80-as hossz is szerintem.

Amúgy az M7x80 is szabvány méret. Ahol van M7, ott lesz 80-as hossz is szerintem.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem a 90 hosszú az elterjedtebb.
Ezt a 80-as hosszt nem is értem honnan van.
Amugy meg ha megszoritja a forgórészt,akkor nem gond ha hosszabb.Amikor be van téve a megszakitó bütyök a helyére,kell mérni egyet tolómérővel azt annyi.
Ezt a 80-as hosszt nem is értem honnan van.
Amugy meg ha megszoritja a forgórészt,akkor nem gond ha hosszabb.Amikor be van téve a megszakitó bütyök a helyére,kell mérni egyet tolómérővel azt annyi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A dinamó ill. generátor forgórészt rögzítő csavar milyen hosszú és milyen szilárdságú kéne legyen?
Két EM250 blokkból is 14-es fejű, M7x90 ESKA 8.8 csavart szedtem ki, pedig az alkatrészjegyzékekben nagyon nem ez szerepel:
ES 250 1957 (nincs cikkszám) Sechskantschraube zur Ankerbefestigung M 7x105 DIN 931
ES 125(/0) 1968 11-49.012 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
ES 125/1 1969 -"-
ETS 250 1969 05-48.071 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
ES 175/2 1970 05-48.071 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
E(T)S 125/1 1974 11-49.012 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
TS 250 1974 11-49.012 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
TS 250/1 1976 11-49.012 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
TS 125 1980 11-49.012 Sechskantschraube zur Ankerbefestigung M 7x80; Schlüsselweite 13
ETZ 250 198? 11-49.012 Sechskantschraube M7x80
ETZ 125 1985 11-49.012 Sechskantschraube M7x80
Ez alapján a leggyakoribb rögzítőcsavar a 11-49.012 cikkszámú (csak a röpsúlyos előgyújtásvezérlésű MM250 és az ős-MM250 blokk tér el ettől), ez pedig 13-as fejű M7x80.
A +10 mm hosszú csavarok okozhatnak problémát?
(na meg ilyen, minden szabánytól eltérő csavart honnan a fenéből szerezhettek akik a kérdésben szereplő blokkokat javították?
)
Két EM250 blokkból is 14-es fejű, M7x90 ESKA 8.8 csavart szedtem ki, pedig az alkatrészjegyzékekben nagyon nem ez szerepel:
ES 250 1957 (nincs cikkszám) Sechskantschraube zur Ankerbefestigung M 7x105 DIN 931
ES 125(/0) 1968 11-49.012 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
ES 125/1 1969 -"-
ETS 250 1969 05-48.071 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
ES 175/2 1970 05-48.071 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
E(T)S 125/1 1974 11-49.012 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
TS 250 1974 11-49.012 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
TS 250/1 1976 11-49.012 Sechskantschraube für Ankerbefestigung
TS 125 1980 11-49.012 Sechskantschraube zur Ankerbefestigung M 7x80; Schlüsselweite 13
ETZ 250 198? 11-49.012 Sechskantschraube M7x80
ETZ 125 1985 11-49.012 Sechskantschraube M7x80
Ez alapján a leggyakoribb rögzítőcsavar a 11-49.012 cikkszámú (csak a röpsúlyos előgyújtásvezérlésű MM250 és az ős-MM250 blokk tér el ettől), ez pedig 13-as fejű M7x80.
A +10 mm hosszú csavarok okozhatnak problémát?
(na meg ilyen, minden szabánytól eltérő csavart honnan a fenéből szerezhettek akik a kérdésben szereplő blokkokat javították?

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Fényképezd le oldalról, a legvégén, és mindkét végébe belevakuzva hogy látsszon a bele, azonnal kiderül miután feltöltöttedCs Misi írta:amim van,az nem gyári sztem,túl szép ...pnlaci írta:Lehet hogy véletlenül meg ütötted.Könnyen mozdul a vége a gyertyának. Amúgy van hogy szar gyertyát fog ki az ember.
Nálam is volt hogy nem is egy,hanem három gyertya volt szar egymás után.
A rezódobok meg nem igazán vannak jól méretezve az MZ-hez.Jó kis játék a rezonátor hangolása mocihoz.
Nincs gyári kipufogód?

- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bakker a rezótól azért sokkal jobb.Cs Misi írta:amim van,az nem gyári sztem,túl szép ...pnlaci írta:Lehet hogy véletlenül meg ütötted.Könnyen mozdul a vége a gyertyának. Amúgy van hogy szar gyertyát fog ki az ember.
Nálam is volt hogy nem is egy,hanem három gyertya volt szar egymás után.
A rezódobok meg nem igazán vannak jól méretezve az MZ-hez.Jó kis játék a rezonátor hangolása mocihoz.
Nincs gyári kipufogód?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
amim van,az nem gyári sztem,túl szép ...pnlaci írta:Lehet hogy véletlenül meg ütötted.Könnyen mozdul a vége a gyertyának. Amúgy van hogy szar gyertyát fog ki az ember.
Nálam is volt hogy nem is egy,hanem három gyertya volt szar egymás után.
A rezódobok meg nem igazán vannak jól méretezve az MZ-hez.Jó kis játék a rezonátor hangolása mocihoz.
Nincs gyári kipufogód?

Cs Misi
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet hogy véletlenül meg ütötted.Könnyen mozdul a vége a gyertyának. Amúgy van hogy szar gyertyát fog ki az ember.
Nálam is volt hogy nem is egy,hanem három gyertya volt szar egymás után.
A rezódobok meg nem igazán vannak jól méretezve az MZ-hez.Jó kis játék a rezonátor hangolása mocihoz.
Nincs gyári kipufogód?
Nálam is volt hogy nem is egy,hanem három gyertya volt szar egymás után.
A rezódobok meg nem igazán vannak jól méretezve az MZ-hez.Jó kis játék a rezonátor hangolása mocihoz.
Nincs gyári kipufogód?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
kölcsönbe kértem,épp ezért,a változás csekély sajnos,ma az volt a tünet,hogy eltűnt a gyertyahézag,nem volt szikra....pnlaci írta:Ha a másik is rezódob volt nem csodálkozom,hogy szarul megy a gép!Cs Misi írta:van hozzá másik rezom is,kipróbálom,köszi

Cs Misi
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha a másik is rezódob volt nem csodálkozom,hogy szarul megy a gép!Cs Misi írta:van hozzá másik rezom is,kipróbálom,köszi
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A 90-es max sebességet az utángyári kipuf is okozhatja, még ha minden más jó is a motoron!Cs Misi írta:persze,egy csavaarhúzóval csináltam,miután meg volt a holtpont,bele a dugó megfogó,és kimértem hogy hány tekerés a 3mm,ahhoz állítottam a gyújtást...szóval pont tele lett a púpom vele...pnlaci írta:Hát akkor a 3mm se ott van ahol kellene.Van kéznél egy kb 12-15 cm tüskéd? Gyetya ki tüske be,csak fogd be ne csússzon
na azzal ki tudod játszani a felső holtpontot. nekem szint egy tüskére van jelölve a holtpont,meg a 3mm.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
persze,egy csavaarhúzóval csináltam,miután meg volt a holtpont,bele a dugó megfogó,és kimértem hogy hány tekerés a 3mm,ahhoz állítottam a gyújtást...szóval pont tele lett a púpom vele...pnlaci írta:Hát akkor a 3mm se ott van ahol kellene.Van kéznél egy kb 12-15 cm tüskéd? Gyetya ki tüske be,csak fogd be ne csússzon
na azzal ki tudod játszani a felső holtpontot. nekem szint egy tüskére van jelölve a holtpont,meg a 3mm.
Cs Misi
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát akkor a 3mm se ott van ahol kellene.Van kéznél egy kb 12-15 cm tüskéd? Gyetya ki tüske be,csak fogd be ne csússzon
na azzal ki tudod játszani a felső holtpontot. nekem szint egy tüskére van jelölve a holtpont,meg a 3mm.
na azzal ki tudod játszani a felső holtpontot. nekem szint egy tüskére van jelölve a holtpont,meg a 3mm.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
igen,úgy van beállítva,a gond az lehet hogy ,a hogy a holtpontot csak kézzel állítottam be?pnlaci írta:Pont ott kel szikrát adjon! egy gyertyával ellenőrizd le.
Cs Misi
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pont ott kel szikrát adjon! egy gyertyával ellenőrizd le.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
gyári elektromos gyújtás.a gyertya oképnlaci írta:Szóval az óra járásával megegyezően felső holtpont. aztán vissza fele mérve 3mm.na pont ott kell nyisson a gyújtás.
nem az hogy már ott nyitva van,mert akkor már korábban nyit így erőtlenné válik a gép.Alap lapra van fogatva a jeladó?
CSavar lazitás és addig húzd óvatosan míg pont ott nem nyit.Azért a gyertyát vagy cseréld ki vagy pucold meg.
Ha mégsem jó ezután,akkor írd meg.DE ha jó azt is.
Cs Misi
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szóval az óra járásával megegyezően felső holtpont. aztán vissza fele mérve 3mm.na pont ott kell nyisson a gyújtás.
nem az hogy már ott nyitva van,mert akkor már korábban nyit így erőtlenné válik a gép.Alap lapra van fogatva a jeladó?
CSavar lazitás és addig húzd óvatosan míg pont ott nem nyit.Azért a gyertyát vagy cseréld ki vagy pucold meg.
Ha mégsem jó ezután,akkor írd meg.DE ha jó azt is.
nem az hogy már ott nyitva van,mert akkor már korábban nyit így erőtlenné válik a gép.Alap lapra van fogatva a jeladó?
CSavar lazitás és addig húzd óvatosan míg pont ott nem nyit.Azért a gyertyát vagy cseréld ki vagy pucold meg.
Ha mégsem jó ezután,akkor írd meg.DE ha jó azt is.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
konkrétan nem megy 90-nél többet,5.ben elgyengül,nem pörög ki erőtlen,nem rég vettem,a gyújtásjeladót is cserélnem kellett,sztem csak be kellene állítani jól pl műszerrel stroboszkóppal akár,igazából már csináltam gyertyából dugó megfogót visszamértem a 3mm-t,ott ad szikrát,a holtpontot kézzel állapítottam meg..de alacsony fordulaton sem jár szépen...ma próbakör volt,néha leáll ,és beledurrogott a kipufogóba a lefulladáskor,olyan mintha elmászna a gyújtás....hát ilyesmi,szóval jobb lenne vkinek megmutatnom inkább..pnlaci írta:Mi a problémád? itt is sokan tudnak neked segiteni.Cs Misi írta:Sziasztok!Az a helyzet,hogy megöl a gyújtás,esetleg tudna valaki segíteni beállításban Tatabánya környékén?Szerintem a karbim sem tökéletes..Előre is köszönöm.![]()
![]()
Cs Misi
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mi a problémád? itt is sokan tudnak neked segiteni.Cs Misi írta:Sziasztok!Az a helyzet,hogy megöl a gyújtás,esetleg tudna valaki segíteni beállításban Tatabánya környékén?Szerintem a karbim sem tökéletes..Előre is köszönöm.![]()
![]()
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!Az a helyzet,hogy megöl a gyújtás,esetleg tudna valaki segíteni beállításban Tatabánya környékén?Szerintem a karbim sem tökéletes..Előre is köszönöm.




Cs Misi
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=558szabados írta:Sziasztok valaki tudna nekem segíteni? Sub-ee féle feszültség szabályzó kapcsolási rajzra lenne szükségem.
Valaki el tudná küldeni e-mailben. szabados9@freemail.hu
Előre is köszönöm!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok valaki tudna nekem segíteni? Sub-ee féle feszültség szabályzó kapcsolási rajzra lenne szükségem.
Valaki el tudná küldeni e-mailben. szabados9@freemail.hu
Előre is köszönöm!
Valaki el tudná küldeni e-mailben. szabados9@freemail.hu
Előre is köszönöm!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát ha én erről tudtam volna

Egyébként nem értem, hogy miért nem minden Mz-be ezt tesszük.
Más... Nekem is ugyan ilyen jeladóm van, csak az alaplemezre egy az egyben rácsavarozva és külön esztergálva hozzá tárcsa. Gyakorlatilag 90 fokkal el van forgatva. De sajnos csak lehúzott generátornál működik (azok a fránya mágneses erőterek). Ez a verzió meg azért nem tetszik, mert sok helyet foglal és nehéz az beállítás is. Bár ez legalább működik

... Ha egyszer már ki lett tárgyalva be lehetne tenni a wikibe, hogy aki mostanában vett MZ-t ne kelljen mindent újra feltalálnia.

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez az a gyujtás amiről itt is szó volt annó! 4T waresz/trabi-tól kezdve a golf1 től az auditól mindenben ez volt. Ez egy fasza cucc annó ki lett itt vesézve...Trubica írta:Ez egy általános gyújtás modul. Suzukitól kezdve Opelen át nagyon sok autóba szerelik. Ezért elég elterjedt, és vaterán pár ezerért utánad dobjákaronpfabian írta: Erről a gyújtásról mesélj még valamit légyszimilyen típus, hogyan kötöttétek be, mi adja a jelet?
. Ez pont egy bontott audiból van (bosch). 7 pines csatlakozóval.
Alapesetben hall jeladóra megy, egy az egyben rá lehet kötni. Nekem is azzal menne, de a generátor zavarja a jeladót, ezért most a megszakító vezérli míg meg nem csinálom az optikait.
Sajnos megszakítóval pont fordítva megy, így kellett egy tranziszor és egy ellenállás, ami invertála a jelet![]()
Eddig meg vagyok vele elégedve. Teljesen vízálló (még a csatlakozók is), minimális áramfelvétel, áramkorlátozás is van benne (rövidzár elvileg nem teszi tönkre), és álló helyzetben leveszi a gyújtást, nem szívja az aksit.
Bekötés értelemszerűen. +12V, test, gyújtótrafó 1 -> a Hall jeladónak (esetemben megszakító) +12V , test , vezérlőjel), és egy bónusz tacho kimenet.
Egy ilyesmivel szuper a cucc...

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég